żeby rozwiać wątpliwości : zielone oko świeci jeśli odbija światło - jest to kulka z soczewką działa jak areometr - aku naładowany pływa u góry, odbija światło; aku rozładowany- zanurza się i widać ciemność odnośnie gazowania: wywala nadmiar par odpowietrznikami i po to one są i musi to być naprawdę intensywne gazowanie jeśli chcieć zobaczyć jak gazuje...
po kilku godzinach prostownik zakończył pracę, w końcowym momencie napięcie wynosiło około 14,3V. Oczywiście że nie doładował. Napięcie 14,2 - 14,4 to takie bezpieczne napięcie w instalacji samochodu. Akumulator nie jest co prawda naładowany na 100% ale też nie jest zbyt mocno rozładowany i co najważniejsze przy takim napięciu nie gazuje. Zdjęcie z...
A co do Bannera i generalnie wszystkich tych co zalecają 16V to są foliarskie teorie że wszyscy chcą nam zniszczyć akumulatory kwasowe :) To skoro tak chcą niszczyć byśmy kupowali nowe to czemu tak samo nie zalecają do AGM i tutaj o dziwo mówią prawdę żeby ładować prądem 14.4v ? Przeca wiecej by zarobili. Producenci polskich prostownikow twierdzą że...
:arrow: jozefg mam takie pytanie dlaczego w twoim prostowniku ladowanie jest przerywane, gdy napiecie na akumulatorze osiaga 14,4V ? znalazlem kilka innych prostownikow w ktorych wylaczenie ladowania nastepuje przy 15-16V , skad ta rozbieznosc? Widzę, że zapytany nie odpowiedział. Przy pracy buforowej (standby use) akumulatory ładuje się do 2.25-2.30V...
Akumulator w którym elektrolit nie gazuje jest po prostu nie w pełni naładowany i w płytach znajduje się siarczan ołowiu który z czasem staje się nie do usunięcia. Może to jest tylko 4% więcej pojemności ale to zawsze 4%. W zimie może to zadecydować o uruchomieniu lub o nie uruchomieniu samochodu. Niepełne ładowanie akumulatora po rozładowaniu jest...
Witam, no ciekawe masz te akumulatory 1Remus, akumulator gazuje gdy jest naładowany lub ładowany jest zbyt dużym prądem w stosunku do pojemności. Te swoje naładuj bo będą się zasiarczały (jeśli to są akumulatory kwasowe). Intensywne gazowanie jest szkodliwe dla akumulatora gdyż bąbelki gazu powstające wewnątrz płyt niszczą ich porowatą strukturę (szlam...
Xantix Myślę, że to wszystko jest spowodowane tym, iż płyty akumulatora w trakcie zużycia się stopniowo degradują, zasiarczają - i to powoduję zwiększoną konsumpcję prądu po naładowaniu. To nie jest sprawa zasiarczenia, bo siarczan ołowiu jest izolatorem i powoduje tylko zmniejszanie wydajności prądowej i pojemności akumulatora; to może być sprawa...
Akumulator jest naładowany gdy napięcie na nim wyniesie ponad 14.4v i słychać jak gazuje w nim. Tak najprościej.
Ja pamiętam tyle. >Jeżeli gęstość elektrolitu i napięcie mierzone na zaciskach akumulatora >przez ostatnie dwie godziny ładowania nie ulega zmianie -to akumulator >uważamy za naładowany -co do tej wypowiedzi należy dodać? >Jakiej temperatury nie należy przekroczyć Należy dodać tyle że akumulator uznaje się za naładowany jeśli w ostatniej celi, która...
Nie ma takiego parametru jak dolny poziom napięcia. Jak jest impulsowe ładowanie, to na pewno jest, tylko nie jest podany, bo jest mnie istotny niż górny próg, on wynika z histerezy. Możesz sprawdzić w przybliżeniu wartości górnego i dolnego progu, mierząc napięcie na biegunach akumulatora podczas takiego impulsowego ładowania. Jest dostęp do cel więc...
Cześć! Jeżeli aku gazuje, to jest najpewniejsza oznaka, że jest naładowany. Na dodatek jak gazuje przy I=0,25A to znaczy, że jest naładowany na maxa. Wyesploatowanego aku aerometrem nie sprawdzisz. Jeśli ten aku nie ma siły odpalić Twojego auta, to oznacza, że aku jest do wyrzucenia, lub uszkodzony rozrusznik. Jeszcze raz podkreślam, jeśli aku gazuje,...
Napięcie końcowe ładowania w trybie "buforowym" jest 13,8V - przy takim napięciu akumulator jest w 90% naładowany i nie gazuje - można użyć każdego typu, nawet żelowy lub AGM, a używając "zwykłego" możesz zapomnieć, że go masz ... Potrzebne elementy: - jakikolwiek tyrystor na prąd 10A, z radiatorem 50cm2 - dioda zenera 12 ... 13V, - potencjometr montażowy...
Witam. Wtrącę swoje 3 grosze do tematu HHO. Nie wiem, kto pierwszy rozpoczął akcję, ale reszta idzie według mnie błędnym tropem. Coraz lepsze materiały, coraz więcej amper. Tylko po co? Producenci akumulatorów wycofują z produkcji akumulatory z płytami ołowiowymi z dodatkiem antymonu i zastępują je płytami z dodatkiem wapnia. Dlaczego? Bo ołów z dodatkiem...
Wykonałem dawno temu ładowarkę do aku. 120Ah.Z automatem odłączania 14,7 V. Prąd ładowania szedł do oporu -i po wzroście napięcia na zaciskach do 14,7V następowało odłaczenie elektromechaniczne . Ale jak to bywa z klientami -podobno podniósł korek ,żeby zobaczyć jak akumulator gazuje ...poświecił sobie zapałką .I już nie miał za bardzo co oglądać ..."walnęłło"...
Akumulatorowi kwasowemu dłuższe ładowanie nie zaszkodzi o ile nie przekroczy się dopuszczalnego napięcia 14,4V bo wtedy sprawny akumulator - niekoniecznie w pełni naładowany - obniży prąd ładowania. Dla akumulatorów zasiarczonych można stosować długotrwałe ładowanie ( nawet ciągłe) stałym napięciem 13,6V. Przy takim napięciu prąd ładowania jest bardzo...
Ładowałem go znów całą noc i napięcie urosło do 13,6 V w czasie ładowania prostownika natomiast napięcie na klemach akumulatora jest 13,3V czyli z tego co piszecie to za mało.Ale dziwne jest to,że piszecie,że jak napięcie rośnie to akumulator jest niesprawny a ja wyczytałem że w końcowej fazie ładowania jeżeli prostownik daje właśnie takie napięcie...
Wygląda na to, że ten akumulator jest na full naładowany! Nie możesz dopuścić do gazowania!
Odłącz już ten akumulator. Zaraz zacznie mocno gazować. Przeładujesz. Ładuj tylko do pierwszej oznaki naładowanego akumulatora i odłączaj. To niewiele warty prymitywny prostownik, niewiele mający wspólnego z marketingowym opisem.
W takim prostowniku najlepiej pilnować napięcia ładowania a prąd jest zależny od stanu i stopnia naładowania akumulatora. Ładowanie akumulatora prądem 1/10 w przypadku kiedy jest on naładowany doprowadzi tylko do gazowania i niszczenia akumulatora.
Napięcie 14.4V to początek gazowania elektrolitu. Ogranicza się to zjawisko żeby nie ubywało wody i żeby liche płyty akumulatorów nie rozsypały się zbyt szybko. 13.8V to brak gazowania a jednocześnie jest utrzymany stan naładowania. Ja teź mam po uruchomieniu 14.4V, później 13.8V. Latem wystarczy niższe napięcie, zimą potrzeba wyższego. Jednocześnie...
To już mu wystarczy, jesli intensywnie "gazuje",to oznacza ,że jest już naładowany.
Nawet, gdyby było 10 A, to nic wielkiego się nie stanie. Trochę szybciej zacznie "gazować". Oczywiście, lepiej dla akumulatora jest ładować mniejszym prądem ale dłużej. Trzymaj na ładowaniu, aż zobaczysz, że akumulator "gazuje", czyli tak jakby gotował się.
ale właśnie zaczęła gazować :) To teraz poczekaj aż prąd przestanie spadać i masz naładowany akumulator :D
To może żeby uściślić temat: - czy poprawnie w 100% naładowany akumulator nie musi mieć gazującego elektrolitu w końcowej fazie ładowania? - czy pełne naładowanie akumulatora może być wtedy gdy wartość napięcia na podłączonym prostowniku to 13,5V?
A niby czemu kicha? Ja jestem zadowolony. Akumulator jest naładowany bez gazowania co na pewno przedłuży jego żywotność, poza tym nie muszę nic pilnować.
Nie jest szkodliwe. Naładowany akumulator weźmie tylko tyle prądu aby pokryć samorozładowanie. Dla AGM producenci podają parametry zależnie od trybu pracy (buforowa-cykliczna). Ważny jest maksymalny prąd "startowy" ładowania, dla 7Ah firmy CSB to max 3A. Ustawiasz ograniczenie prądowe na np. 2A i napięcie 13,8V (praca buforowa), dla pracy cyklicznej...
Witam. Wody można dolać do ok 10mm nad płyty. Korki można zostawić niewkręcone.Łatwiej obserwować proces ładowania. Lądowanie prądem max4 ,4 A(można mniejszym) do czasu intensywnego gazowania("gotowanie") Czas - kilka ,do kilkunastu godzin.
Po uzupełnieniu poziomu elektrolitu wodą destylowaną - akumulator należy ładować prostownikiem który podałeś 6 i pół godziny niższą wartością - 7A . Tylko tyle i nic więcej -ładowanie małym prądem powoduje poprawę eksploatacji - zasada ładowania 1/10 pojemności jest najlepsza - ładowanie przez 10 godzin prądem o wartości 4,5 A jest optymalne dla pojemności...
W czasie ładowania akumulatora kwasowego o parowaniu kwasu nie słyszałem, notamiast wydziela się tlen i wodór (mieszanka wybuchowa), jako produkt elektrolizy wody z elektrolitu, ale tylko wówczas, gdy ładuje się dalej już naładowany akumulator (gazowanie jest oznaką naładowania). Wynikiem elektrolizy jest obniżenie się poziomu elektrolitu w celach....
Po obciążeniu 30A napięcie na akumulatorze wynosi tyle: Takie napięcie przy 30 A nie świadczy o niczym . Jeżeli sam chcesz ocenić stan akumulatora to rozładuj go żarówką do 11 V , i ładuj. Jeżeli naładuje się prądem 4 A w ciągu 1 godziny , tak jak poprzednio , czyli będzie gazował , to spokojnie możesz go .... zezłomować .
Prawdopodobnie akumulator o wyższym napięciu ma mniejszą pojemność. Ten 13V jeszcze będzie się ładował podczas gdy drugi będzie już naładowany i dojdzie w nim do gazowania elektrolitu. Przy równoległym połączeniu akumulatory miały równe napięcia, ale prądy ładujące były różne dla każdego z nich. Przy połączeniu szeregowym prąd ładowania jest jednakowy,...
Jeżeli akumulator był w takim stanie: był on rozładowany tak że na zaciskach miał 8V to raczej na złom się nadaje. Naładowałeś go ile się dało, teraz sprawdź jego pojemność, podłącz żarówki, amperomierz w szereg i rozładuj do 10,7 V (nie niżej) prądem 5-6 A. Niezwłocznie naładuj do pełna prądem 4A. 1. Szum oznacza, że cele gazują-wytwarza się wodór....
Po pierwsze to sprawność elektrochemiczna akumulatora nie wynosi 100% tylko 60%-70%. Wobec tego ładując akumulator prądem Q/10 nie wystarczy 10 godzin ale 14-16 (do pełnego naładowania). Jeżeli jednak akumulator nie jest do końca rozładowany to czas tego ładowania jest mniejszy - proporcjonalnie do ilości ładunku jaki trzeba "wtłoczyć" do akumulatora...
Zauważyłem że regulator nie przechodzi w tryb float i ciągle podtrzymuje ~28,4v więc pewnie dlatego Aku ciągle gazuje. Mam podłączone bezpośrednio do akumulatora obciążenie ~0,3A i po pełnym naładowaniu akumulatora regulator podtrzymuje ta wartość. Czy jeśli podłącze ciągle obciążenie do wyjścia load na regulatorze regulator wykryje że akumulator jest...
Zdecydowanie nic nie zrozumiałem (brak wiedzy u mnie). Ważne że mogę ładować. A teraz poprosiłbym o wskazówkę jak ładować taki akumulator w mieszkaniu? Słyszałem (czytałem) że trzeba odkręcić korki od cel i ładować aż do intensywnego gazowania (oznaka naładowania akumulatora). Jak gazowanie ma się do mieszkania? Czy można się zatruć itp.
Maz 3 dobre i sprawne prostowniki, po co ci kolejny, który w dodatku nie będzie się nadać do ładowania akumulatorów? Prostownik musi naładować rozładowany akumulator. Musi przy tym dostarczyć min 120% brakującej pojemności, podnieść gęstość do 1,28-29 i wyrównać ją we wszystkich celach. Musi odsiarczyć płyty i wymieszać intensywnym gazowaniem rozwarstwiony...
Nie wygląda to dobrze - przy takim napięciu akumulator mocno gazuje, tracąc wodę z elektrolitu.
Jeszcze chciał bym dopytać o opór elektrolitu przy uwzględnieniu napięcia ładowania czytałem gdzieś że po przekroczeniu napięcia 14,4 V opór elektrolitu wzrasta stu-krotnie. Oczywiście pewnie ma na to wpływ gazowanie elektrolitu którego siła zależna jest: -napięcia ładowania -stopnia naładowania akumulatora?( sprawność spada w końcowej fazie ładowania)...
To jest tryb CV i próg napięcia to 14 voltów z kawałkiem, a nie 16,5 V jak napisałeś wcześniej. To jest próg w samochodach to taki "zgniły" kompromis międzuy naładowaniem akumulatora ( nie jest w pełni naładowany ) a gazowaniem. Przy ładowaniu za pomocą prostownika powinniśmy co jakiś czas naładować akumulator na 100% zmniejsza zasiarczenie płyt i...
1. Mierzyłeś wartość skuteczną wyprostowanego napięcia pulsującego. 6,8V Gdybyś dołączył kondensator na wyjście prostownika to naładuje się on do wartości szczytowej napięcia, czyli 6,8V*1.41=9,56V Miej więc świadomość, że ładujesz akumulator napięciem szczytowym 9,56V pomniejszonym o spadki napięcia na diodach prostowniczych (spadek napięcia zależny...
Bardzo ważna jest temperatura akumulatora. Powyżej 20 stopni będzie gazował już przy 14.0V. Temperatura akumulatora jest taka jak otoczenia - czyli około 1°C, a mimo to akumulator gazuje. Podłącz i zostaw na kilka godzin, wysycą się cele i będziesz miał akumulator naładowany w 100%. Oczywiście akumulator będzie nieco gazował, ale nie jest to szkodliwe,...
Gdy akumulator był naładowany, to przy tak mocnym transformatorze gazowanie może nastąpić szybko . I teraz pytanie o typ akumulatora, bo od niego zależy, czy gazowanie to dobrze, czy źle :-D W zasadzie tak, choć moim zdaniem przy sprawnym akumulatorze napięcie byłoby wyższe przy całkowicie naładowanym albo przy napięciu 13,6 jeszcze bateria nie powinna...
Możesz z powodzeniem użyć tej baterii do ładowania akumulatora ponieważ max. napięcie 17,4V jest wystarczajace do ładowania. Zastosuj na wyjsciu z baterii diodę schottkiego aby akumulator nie zasilał baterii w odwrotnym kierunku w czasie nocy. Dobierz też opornik aby ograniczyć max. prąd ładowania. Najlepiej byłoby wykonać regulator elektroniczny ograniczający...
Nie każdy zasilacz przy nadmiernym obciążeniu będzie działać w trybie ograniczania prądu - część zasilaczy da przez chwilę za duży prąd i ulegnie uszkodzeniu. Jeśli słychać delikatny szum, to jest gazowanie - jak potrwa dłużej, to zniszczy akumulator. Gazowanie nie niszczy akumulatora. Gazowanie jest objawem pełnego naładowania i dalsze dostarczanie...
Czyli podskoczę po opornik 20W Wartość opornika (oporność) policzyłeś? a wentylator w tym wypadku to obowiązek? Jak napisałem, na oporniku i mostku łącznie wydzieli się tyle samo mocy co na selenie czyli może obędzie się bez wentylatora przy czym opornik ma mniejszą powierzchnię niż miał selen więc nagrzeje się do wyższej temperatury przy tych samych...
czemu producent akumulatorów pisze nie przekraczać 14,4V ? To norma dla akumulatorów oznaczająca 100 % naładowania i zarazem początek gazowania . W tym poście mowa o akumulatorach 6 woltowych .
Między innymi dlatego, że w obecnych samochodach napięcie utrzymywane przez ciepły alternator jest na poziomie 13.8-14.0 V i nie ma byka, żeby przy tym napięciu alternator naładował do pełna akumulator. W tych warunkach, stopień naładowania akumulatora będzie ok. 60%. Dodam też, że w polskich samochodach którymi jeździłem, napięcie utrzymywane w instalacji...
Sprawdź proszę czy masz możliwość regulacji napięcia odcięcia na prostowniku dla naładowanego akumulatora. Być może po naprawie transformator ma za wysokie napięcie, jak wspomniał kolega eurotips , a tym samym dzielnik ustala napięcie odcięcia na wyższym poziomie, stąd elektroliza wody w postaci gazowania.
13,5 to chodzi o stan zaraz po odpięciu prostownika, następnie to wszystko spada stopniowo, tylko mi się wydawało że 12,5V to jest ta graniczna wartość a poniżej wszystko - to oznaka niedoładowania akumulatora (większa lub mniejsza) Chyba że to bajki? Czyli normalnie odpiąć i zamontować w samochodzie? A co do tego prostonika automatycznego, to dlaczego...
Wg mnie wszystko z akumulatorem jest ok. Jeszcze tylko powiedz nam czy to zwykły kwasiak, czy może AGM? Jako ciekawostę powiem wam że obecnie przywracam do życia akumulator który jako nowy został zapomniany i przeleżał 21 lat w suchym, ale nieogrzewanym garażu, póki co to się naładował i trzyma napięcie. Spróbuję go rozładować i jeszcze raz naładować....
Ten prostownik (urządzenie podładowujące) nie ma automatycznego odcięcia ładowania lecz sygnalizację stanu naładowania akumulatora. Lampka powinna zapalić się po osiągnięciu założonego przez konstruktora napięcia na akumulatorze (prawdopodobnie około 14,5 V). Ładowanie trwa dalej aż do wystąpienia gazowania akumulatora. Występujący na rezystorze R1...
Witam, napięcie na całkowicie naładowanym akumulatorze po kilku godzinach od odłączenia prostownika może spaść do 12,7 - 12,6V co jest objawem normalnym. O naładowaniu akumulatora świadczy też intensywne gazowanie pod koniec procesu. Pozdr.
Kolega patrzy i nie widzi: 1. Napięcie ładowania przy pracy buforowej jak w UPS: 13.5V - 13.8V 2. Napięcie ładowania przy pracy cyklicznej 14.5-15V. Napięcie ładowania z punktu 1. akumulator osiąga po ładowaniu w UPS. Ma to na celu ograniczenie strat wody elektrolitu, ale akumulator nie jest naładowany w 100%. Napięcie ładowania z punktu 2. akumulator...
Ładowarki do tych latarek mają dość prymitywną konstrukcję - żadnego rozpoznawania naładowania, chyba nawet żadnej regulacji napięcia - po prostu trafo i prostownik, który daje takie napięcie, że w pełni naładowany akumulator NiCd mocno "gazuje" (te akumulatory mają zakrętki, chyba nawet z możliwością wypuszczania gazów, więc można co jakiś czas dolewać...
Spokojnie możesz ładować akumulator na początku będzie brał większy prąd ale jak sam napisałeś z czasem będzie spadał, nie wiem jaki zasilacz posiadasz ale w razie czego możesz zmniejszyć napięcie na początku ładowania żeby ograniczyć prąd co do prądu wstecznego to raczej chodzi o gazowanie akumulatora podczas ładowania i należy wyłączyć zasilacz żeby...
Akumulator uszkodzony. Prawdopodobnie oberwana cela. Takiego nie naładujesz bo jest naładowany. Za to silnie gazuje w miejscu oberwana produkując wodór. Wybuchów parę przeżyłem. Wszystkie z pośpiechu i własnej głupoty czyli braku BHP.
Tak naprawde to akumulatory kwasowe niemają ograniczonego ściśle napięcia ładowania. Ważne aby korki były ściągnięte i ciężko jest przekroczyć 17V dla aku 12V z powodu intensywnego gazowania. A co do miernika napięcia i prostownika to koniecznie dodaj kondensatory bo ich nie widać. A przez tętnienia wszystkie proste mierniki głupieją.
Akumulator ładuje się prądem równym 1/10 x pojamność akumulatora w Ah. np. jeśli masz akumulator 45Ah, to ładuj go prądem 1/10x45=4,5A aż do oznak pełnego naładowania np. gazowania z poszczególnych ogniw akumulatora. bako122
Podłącz to co masz źeby trochę się naladowal bo jak tak sobie stoi to na pewno zdechnie bo się sam rozładuje. Nie wiem czym mierzysz napięcie ale jest moźliwe źe aku się naładuje. Obserwuj czy nie zacznie gazować. Jak będzie szumiał to naładowany, oczywiście wszystkie cele muszą gazować.
Wyłącznik ładowania mam, mam układ avt3166 regulujący prąd ładowania oraz odcinający zasilanie, w momencie, w którym akumulator osiągnie napięcie 14,4 V- co jakiś czas układ przerywa ładowanie mierząc napięcie akumulatora, jednakże między pomiarami akumulator ładowany jest napięciem 16V, powoduje to, że nienaładowany jeszcze akumulator zaczyna gazować,...
Więc jak będzie 14,4V to odłączać? Tak, takie napięcie wskazuje na pełne naładowanie akumulatora. Chyba, że wcześniej zacznie mocno gazować w celach. Mam nadzieję, że nie zapomniałeś o wykręceniu korków na czas ładowania
To jest mało istotne, ważne jest usunięcie usterki w samochodzie. Akumulator odłącz od auta i powinien się naładować do pełna.
Byłoby dużo mniej problemów gdybyś najpierw kupił sobie miernik, zmierzył napięcie i łatwiej można by coś powiedzieć o stanie tego akumulatora niż na podstawie domysłów. Samo gazownie akumulatora jeszcze o niczym nie świadczy, jest to zjawisko naturalne podczas ładowania akumulatora, natomiast szkodliwe może być nadmierne gazowanie.
Gazowanie jest normalnym zjawiskiem podczas ładowania. To nie jest prawdą. Gazowanie zaczyna się gdy akumulator jest prawie całkowicie naładowany. U mnie pierwsze śladowe objawy gazowania pojawiają się podczas ładowania, gdy napięcie ładowanego akumulatora wzrośnie powyżej 14.8 V i takiej wartości następuje przerwanie procesu ładowania i jest wznawiane...
AGM ma wyższe napięcie końca ładowania. Jeśli będziesz ładował standardowy akumulator w trybie AGM, to doprowadzisz akumulator do progu gazowania i przekroczysz go, prostownik nie wyłączy się pomimo że akumulator będzie już naładowany- ryzykujesz uszkodzenie akumulatora. W odwrotnej sytuacji, prostownik wyłączy się wcześniej bo akumulator AGM osiągnie...
Prąd 7A jest maksymalnym, którego nie powinieneś przekraczać. Kontroluj napiecie, jeżeli na zaciskach akumulatora napięcie zbliża się do 14,4 to spróbuj (jesli możesz) zmniejszyć prąd. Ładowanie akumulatorów o bezobsługowej konstrukcji (a ten jest taki) nie dopuszcza gazowania , ktore było "standardem" w akumulatorach z płynnym elektrolitem (który można...
Raczej wszystko jest ok. Maksymalne napięcie ładowania wynosi 14,4V. W różnych samochodach różnie jest zrealizowanie sterowanie. Np. w starym nissanie po odpaleniu napięcie ładowania miałem 14,4V. W trakcie jazdy powoli spadało aby ustabilizować się na wartości około 13,6V po 20min jazdy. W Hondzie ładowanie jest dwufazowe - jeśli aku pobiera prąd to...
Wcześniej auto zapalało bez najmniejszego problemu. Ostatnio akumulator rozładowałem światłami że na drugi dzień rozrusznik nie kręcił i odpaliłem auto przez kable. Jesli po takiej akcji chcesz jeszcze używać akumulatora to trzeba go było porządnie prostownikiem naładować. Akumulator podpiąłem pod zasilacz nastawiony na 1,7A. Szok, po paru godzinach...
Tu jest taki problem, przeciętny użytkownik po 2-3 latach obserwuje ze akumulator mu co chwila się rozładowuje No i to jest najlepszy wyznacznik końca akumulatora - często się rozładowuje i szybko się ładuje. W sklepie z akumulatorami zwykle posługują się opornicą, która jest bardziej miarodajnym przyrządem niż te elektroniczne testerki. Niemniej jak...
Przebrnąłem tylko do 3/4 stron. I nie widziałem żeby ktoś wspomniał o akumulatorach Ca/Ca (co prawda temat jest z 2010r). Akumulatory Ca-Ca, ładuje się nieco inaczej jak Pb, do osiągnięcia 14,4 można ładować normalnie, po osiągnięciu 14,4V (i nikłego prądu) należy przejść w tryb stałego napięcia 16,2V + ograniczenie prądowe (ok 1A). Inaczej nie naładujemy...
Pierwsza kłoda pod nogi - zalecany prąd ładowania 0,5-1 C. Masz akumulatory o pojemności 50 Ah, więc zalecany prąd ładowania to 25 A do 50 A. Materiałów w sieci nie ma zbyt wiele o tych akumulatorach, więc jedno krótkie szukanie na polskich stronach nie przynosi wszystkich informacji. Pewnie lepiej będzie poczytać dokumentację do układów scalonych ładowarek,...
15 V to już jest silne gotowanie elektrolitu w akumulatorze kwasowo ołowiowym ,należało by w tym momencie przerwać proces ładowania bo nastąpi jego przeładowanie . Ja przy ładowaniu swoich akumulatorów prostownikami, stosuję metodę, że sam akumulator decyduje o tym, jaki prąd pobiera w danej chwili. Taki sposób ładowania trwa trochę dłużej, daje pełniejsze...
Wielkość pradu ładowania nie jest proporcjonalna do wydzielania gazów z akumulatora. Łatwo zauważyć, że jawiększe gazowanie występuje przy ładowaniu naładowanego akumulatora. Czyli raczej nie wskazane byłoby przeładowywanie. Napisz może coś więcej o zastosowaniu i warunkach pracy tego urządzenia
Układ do prostowania napięcia to prostownik. W tym prostowniku prostownik wygląda na czterodiodowy, czyli mostek prostowniczy. Sprawdzenie tej ładowarki polega na: 1. Sprawdzeniu czy po stronie wtórnej transformatora pojawia się napięcie i jest ono regulowane przełącznikiem i w jakim zakresie jest regulowane? Transformator daje oznaki działania, więc...
Napięcie jest OK, ale takie może się pojawić na koniec ładowania akumulatora. Prąd już nie. Zmierz prąd miernikiem, czy czasem prostownik nie kłamie pokazując 10A. Silne gazowanie oznacza, że akumulator się już naładował. Po odłączeniu od prostownika pozostaw akumulator na 12h nie ruszany i sprawdź jego napięcie. Wtedy dowiesz się, co się dzieje z akumulatorem....
panowie. akumulator 12voltowy,ma 6 cel i każda z nich będąc w pełni naładowana ma napięcie 2.2V.więc 6X2.2V=13.2V 13.2V to w pełni naładowany akumulator.napięcie 14.4V może chwilowo wystąpić w procesie doładowywania po odpaleniu silnika. utrzymywanie napięcia ładowania na poziomie 14.4V powodowało by gazowanie elektrolitu. regulator napięcia dba o to,aby...
Dobrze kombinujesz, 0,6A będzie właściwe. Tylko musisz kontrolować proces ładowania ponieważ natężenie prądu nie będzie się zmieniało. Powinieneś podłączyć do akumulatora woltomierz. Zakładam, że to zwykły akumulator ołowiowy więc napięcie będzie na nim rosło wraz postępem ładowania. Po osiągnięciu napięcia gazowania czyli 2,4V/ogniwo (dla 3 cel to...
To stałonapięciowa metoda ładowania już jest zła? Ładowanie z sieci ma brzydką wadę - można zelektrolizować całą wodę z elektrolitu. Stan naładowania akumulatora kwasowego można wykryć słuchem - słychać że elektrolit gazuje, to znak że czas kończyć ładowanie.
Chciałem naładowac akumulator ale zastanawia mnie, że w jego instrukcji jest napisane. Nie otwierać akumulatorów bezkorkowych Po naszemu "bezobsługowych" :| Ładujesz normalnie jak każdy akumulator, prądem 4-4.5A (0,1C) pilnując by nadmiernie nie gazował. W jego pokrywie, są dwa małe otworki po dwóch stronach bocznych krótszych krawędzi. Mógłby mi ktoś...
Cześć! Przede wszystkim podstawowa zasada to: Napięcie jest ściśle zależne od przepływającego prądu i odwrotnie. Jeżeli piszesz, że kontrolujesz prąd (I=Q/10), to wszystko jest OK. Jeśli to jest aku ołowiowy to zawsze można rozpoznać naładowanie po gazowaniu akumulatora. Pozdrawiam
Naładuj małym prądem ,tzn około 1,4A przez 10 godzin. Nie dopuść do dużego gazowania elektrolitu.
Oto jak się powinno ładować akumulator samochodowy, ołowiowy: - stałym prądem o wartości maksymalnej Q/10, gdzie Q to pojemność rzeczywista akumulatora - stałym napięciem 14,5 V, aż do osiągnięcia pełnego naładowania. Pełne naładowanie objawia się intensywnym gazowaniem w celach.
Bateria o napięciu 6 V składa się z 3 akumulatorów (ogniw wtórnych) połączonych szeregowo. Dla takiej baterii akumulatorów kwasowo-ołowiowych napięcie końcowe wynosi 7,5 V. Prąd ładowania powinien być 10-godzinny. Przy mniejszym należy skończyć ładowanie przy niższym napięciu. W dokumentacji akumulatorów lub układów scalonych ładowarek są zamieszczone...
Witam! Akumulatory kwasowo-ołowiowe przechowujemy w stanie naładowanym i okresowo ( raz na kwartał ) doładowujemy niewielkim prądem doprowadzając do stanu gazowania ( pełne naładowanie ). Akumulatory zasadowe przechowujemy w stanie rozładowanym, bacząc aby ich napięcie nie spadło poniżej 1V na ogniwo. Jeśli ogniwa mają 1V akumulator taki ładujemy, następnie...
A jakby poczytał o akumulatorach kwasowych, to by wiedział. Napięcie 14.4V oznacza, że akumulator naładował się do 85% pojemności znamionowej. Akumulatory z elektrolitem ciekłym powinny być ładowane do prawie 16V żeby osiągnąć 100% pojemności, czyli rozpuścić siarczany na płytach. Niestety od napięcia 14.4V zachodzi proces elektrolizy wody. O ile w...
Jest problem: współczesne akumulatory są bardziej wrażliwe na niewłaściwe ładowanie (starym też to szkodziło, ale mało kto wiedział), one mają lepsze parametry przy prawidłowym użytkowaniu, ale przez nieodpowiednie ładowanie je tracą. Jeden z takich parametrów: prawidłowo naładowany akumulator może stać przeszło rok, i pozostać naładowany. Ale jeśli...
Twoje różnice podczas pomiaru spowodowane są zjawiskiem zwanym gazowaniem. Ot bąbelki gazu tlenu i wodoru podczas ładowania osadzają się na płytach. Czasem wystarczy wstrząsnąć akumulatorem a czasem zamknąć obwód obciążeniem i te bąbelki się odrywają skutkiem czego wzrasta powierzchnia czynna płyt a tym samym napięcie. Prawidłowo naładowany akumulator...
Aku ładuje się prądem 0,1 C (1/10 pojemności), w Twoim przypadku to 0,4A. Nie ładuje się na czas, bo nie wiesz ile Ah trzeba dostarczyć akumulatorowi, ile w danej chwili potrzebuje. ładuje się do momentu wystąpienia oznak naładowania, a więc -gęstość elektrolitu ok 1,28g/cm3, -zwiększone gazowanie, -uzyskanie napiecia na zaciskach 14,4V. W praktyce...
To nic dziwnego. Zakładasz błędnie, że ta bateria ma pełną pojemność, więc czas jej rozładowania i ładowania będzie długi. Faktycznie bateria może mieć np. 50% pojemności, albo mniej. Na jedno lub dwa kręcenia rozrusznikiem wystarczy w temperaturze 20 stopni. W niższej nie wystarczy. Gdy bateria osiąga 14,4V to jest naładowana w ok. 70%. Trzeba ją...
Żaden akumulator - nawet bezobsługowy - nie jest wieczny. 7 lat to więcej, niż bardzo przyzwoity wynik, a oczekiwanie następnych 7 nie jest uzasadnione żadnym nadmiarem optymizmu. Gazowanie jest gwarantowanym sposobem na utrupienie akumulatora bezobsługowego, który w zamian za bezobsługowość wymaga bardzo rygorystycznego pilnowania ładowania, aby w...
Ja w swoich wozach ładuję 10 razy w roku Czyli prawie raz w miesiącu. Jeżeli instalacja w samochodzie jest sprawna to nie ma takiej potrzeby, chyba że warunki eksploatacji są bardzo specyficzne. Ładuje się tak długo aż się naładuje. Jak to sprawdzasz w bezobsługowych? Po intensywności gazowania? Wlasnie tak jest napiecie juz ma ale prąd dalej płynie...
Akumulator "gazuje" przy nadmiernym ładowaniu - przy prawidłowym z grubsza nie powinien; ale trochę gazuje, bo po pierwsze ładuje się nierównomiernie, jakaś część płyty jest już naładowana, inna nie, i ta naładowana gazuje, po drugie ilość wydzielających się gazów ma jakąś ciągłą, a nie skokową, zależność od stopnia naładowania, co oznacza, że nawet...
Jestem pewny, też myślałem że to lewe pokrętło może być 0-6-12-24 ale miernik max pokazał coś około 16V Na pokrętle prostownika uniwersalnego są (jeżeli są) podane napięcia nominalne akumulatora. Przy ładowaniu aku 12 V napięcie na naładowanym może dojść do 16V, przy tym napięciu akumulator mocno gazuje. Nowoczesnych??? bezobsługowych akumulatorów...
CaCa nie lubi wysokiego napięcia, bo wtedy gazuje elektrolit (elektroliza wody na wodór i tlen) i dochodzi do uszkodzenia porowatych płyt akumulatorów i tzw. spływu masy czynnej. Ustawisz 16,2V naładujesz kilka razy i będzie po akumulatorach z których składa się bateria. Taka jest cena bezobsługowości, taniości i wygody ignorantów, i leni.
Do kol. shadock to nie są żadne cudactwa, te prostowniki mają taki cykl pracy.Rozładowany akumulator jest ładowany pełnym prądem (ok 3,6 A)do ok.80% pojemności akumulatora pózniej przechodzi do ładowania małym prądem aż do osiągnięcia pełnej pojemności.Ma to zapobiec gazowaniu, grzaniu się akumulatora czyli jednym słowem bezpiecznie doładować akku....
Według Wikipedii: W naładowanym akumulatorze gęstość elektrolitu wynosi 1,26–1,28 g/cm³ (w akumulatorach stosowanych w klimacie tropikalnym: 1,23 g/cm³); w rozładowanym jest 1,18 g/cm³. Może to jest tropikalny, w którym dolano za dużo wody, a może zasiarczony. Jeśli akumulator ma 16 Ah, a nominalnie 45 Ah, to wygląda na mocno zasiarczony - prawie 2/3...
(at)Łukasz19981208 Z tym napięciem ładowania akumulatorów ołowiowych są dwa obozy i każdy trzyma się swoich racji. Tu by trzeba było do tablicy przywołać konstruktorów współczesnych akumulatorów i zapytać kto ma rację i dlaczego. Albo by trzeba było zrobić test 5 letni, aby akumulator zaliczył z 1000 cykli ładowanie/rozładowanie. Dwa stanowiska jednym...
Woltomierza bym się nie czepiał jest to bardzo wskazany element do kontroli stopnia naładowania lub rozładowania akumulatora. Od tego składnika dobrze uzależnić prąd ładowania i nie trzeba nasłuchiwać, czy akumulator już gazuje.
Witam. Pisząc o prostowniku nie napisałeś nic o jeo napięciu wyjściowym. Mierzyłeś je? Być może jest za wysokie i po naładowaniu energia zużywana jest na jego nadmierne gazowanie, lub masz uszkodzenie w samym akumulatorze? Pozdrawiam.
Napiecie, które powinien dawać zasilacz przy pracy buforowej akumulatora ołowiowego, to ok. 13,5V. Nizsze napięcie spowoduje, że akumulator nie bedzie w pełni naładowany i podczas przerwy w zasilaniu z sieci nie bedzie w stanie oddać swojego "deklarowanego" ładunku ... ileś tam amperogodzin. Z kolei napięcie wyższe, niż 14,4V powoduje tzw. gazowanie...
akumulator gazuje gazuje akumulator odwrotnie naładowany akumulator
sprzedam dozymetr kanał zanika kodowanie linków
biały ekran mikrokomputer cobra1
Skoda Octavia - Rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala Electrolux Perfect Care 900 - migająca ikona filtra powietrza