Nawet, gdyby było 10 A, to nic wielkiego się nie stanie. Trochę szybciej zacznie "gazować". Oczywiście, lepiej dla akumulatora jest ładować mniejszym prądem ale dłużej. Trzymaj na ładowaniu, aż zobaczysz, że akumulator "gazuje", czyli tak jakby gotował się.
Napięcie, przy którym akumulator gazuje, obniża się, jeśli w elektrolicie rozpuści się nieco antymonu (jest zawarty w elektrodach w starszych akumulatorach, zwiększa ich wytrzymałość mechaniczną); skutek jest w końcu taki, że akumulator gazuje, zanim się naładuje. Dlatego w nowszych akumulatorach antymon zastąpiono wapniem.
Ja mam inne zdanie, akumulator gazuje przy procesie ładowania, ale nie przed, po podłączeniu ładowania, gazy muszą się wydostać z akumulatora i dotrzeć do klem, więc iskrzenie występuje jeszcze zanim gazy są przy klemach, co za tym idzie, ta teoria jest nie prawdziwa, albo taką się wydaje.
Dzisiaj po 12 godzinach ładowania wynik końcowy to 28V i 7A, napiecie na siedmiu celach to 2.4V a na pięciu 2.3V. Wszystko na najniższym zakresie ładowania i oczywiście na podpiętej ładowarce. Gęstość bez zmian akumulator gazuje. Jutro przestawię go w inne miejsce i zostawie na noc na 6 godzin bo ma zegar czasowy albo podlacze prostownik i dam 5A. A...
Witam, proszę o wytłumaczenie dlaczego dzieje się tak, że akumulator kwasowo-ołowiowy 12 V 125 Ah, który był rozładowany do napięcia ok. 10.5 V akumulator gazuje przy napięciu ok. 14 V w wszystkich 6 celach. Czy ktoś wie czym jest to spowodowane i czy akumulator jest do uratowania? Szukałem na forum jakiegoś rozwiązania lub wytłumaczenia, ale nic nie...
0.1V może być błędem pomidorowym miernika. Jeśli akumulator gazuje, to nie ładuj go więcej, bo tylko pozbywasz się wody destylowanej. Dobrym testem jest pozostawienie akumulatora po ładowaniu na noc i sprawdzenie rano napięcia.
Witam, A co ma zrobić DJANJ jeśli ma amperomierz na prostowniku, ale nie wskazuje jeszcze zera a akumulator już gazuje?
Dobrze ktoś napisał że nie powinno się trzymać akumulatora w pomieszczeniu mieszkalnym. Gazy nie dość że szkodliwe to jeszcze wybuchowe.Miałem dużo akumulatorów bo bawie się w odnawialne zródła energii. Bulgotanie nie jest dziwnym zjawiskiem ale pod czas ładowania,czasem jeszcze po ładowaniu bulgocze ale po kilkunastu minutach uspokajał sie.Ale sam...
To że akumulator gazuje to rzecz normalna. Właśnie wtedy dochodzi do odparowania elektrolitu i zwiększenia stężenia. To z kolei powoduje konieczność dolewania wody destylowanej, ale że mamy cudowne bezobsługowe akumulatory, nie można tego tak łatwo zrobić... Jedyne co pozostaje to szukać akumulatorów z korkami, ja polecam akumulatory Bottari, srebrne,...
Woltomierza bym się nie czepiał jest to bardzo wskazany element do kontroli stopnia naładowania lub rozładowania akumulatora. Od tego składnika dobrze uzależnić prąd ładowania i nie trzeba nasłuchiwać, czy akumulator już gazuje.
Jeśli akumulator gazuje podczas ładowania to tak ma być.
To ten model : Bez problemu, możesz podłączyć. Niektóre automatyczne ładowarki "wariują" po podłączeniu w samochodzie, dlatego nie jest to zalecane. Przy twojej ładowarce musisz często sprawdzać czy akumulator "gazuje" i natychmiast ją odłączyć.
Witam, no ciekawe masz te akumulatory 1Remus, akumulator gazuje gdy jest naładowany lub ładowany jest zbyt dużym prądem w stosunku do pojemności. Te swoje naładuj bo będą się zasiarczały (jeśli to są akumulatory kwasowe). Intensywne gazowanie jest szkodliwe dla akumulatora gdyż bąbelki gazu powstające wewnątrz płyt niszczą ich porowatą strukturę (szlam...
Normalne to, akumulator gazuje i przy ładowaniu i przy rozładowaniu. Oprócz tego sam elektrolit paruje, więc trochę się go przez wentyle zawsze wydostanie. Ponadto 3 lata jak na współczesne baterie to już dużo.
Może dlatego, że mitem jest, że 14.4 V to próg gazowania :) 1) Masz zresztą napisane, że te napięcia są tylko dla 25'C A Dla wyższych temperatur napięcia spadają. 2) Napięcie podtrzymania to 13.6 V a nie 14.4 V. 3) 13.8 V-14.6 V to napięcie ładowania - po zakończeniu fazy ładowania masz natychmiast zejść do 13.4 V.. 13.6 V. Trzeba wiedzieć kiedy przestać...
Akumulator gazuje nie dlatego, że napięcie jest zbyt wysokie a natezenie. Z całym szacunkiem. Tam gdzie nie ma napięcia (różnicy potencjałów), nie ma przepływu prądu
Jakie 15,6? Przy 14,6 akumulator już gazuje.
Nie wygląda to dobrze - przy takim napięciu akumulator mocno gazuje, tracąc wodę z elektrolitu.
Witam, nic mu nie będzie, zwróć tylko uwagę czy nie gazuje zbyt intensywnie.
Ładowanie wielofazowe, pod koniec małym prądem + diagnostyka. Zasiarczony akumulator gazuje gdy jest normalnie ładowany ale przy bardzo malutkim prądzie będzie przyjmował ładunek. Drop proces służy bardziej do wzbudzania niż do ładowania, dlatego też trwa dość długo.
Akumulator "gazuje" przy nadmiernym ładowaniu - przy prawidłowym z grubsza nie powinien; ale trochę gazuje, bo po pierwsze ładuje się nierównomiernie, jakaś część płyty jest już naładowana, inna nie, i ta naładowana gazuje, po drugie ilość wydzielających się gazów ma jakąś ciągłą, a nie skokową, zależność od stopnia naładowania, co oznacza, że nawet...
Akumulator przy ładowaniu gazuje zawsze. Chyba nowe prawo kolega sformułował. Akumulator gazuje powyżej pewnego napięcia, zależnego od temperatury elektrolitu. Dlatego właśnie regulator alternatora obniża nieco napięcie latem a podnosi zimą. Co innego lekkie gazowanie przy napięciu ładowania w samochodzie, tj. przy 14,4 V a co innego silne gazowanie...
Ale czy Kolega chce mi powiedzieć że opad masy ma również miejsce w przypadku ładowania małym prądem przy wysokim napięciu ? Raczej mam na myśli, że ma miejsce wtedy, gdy akumulator gazuje. Bez względu na prąd i temperaturę...
Pewnie akumulator gazuje i traci na to całą otrzymywaną energię, dlatego jego napięcie już dalej nie wzrasta - trzeba ustawić niższy próg wyłączania, może 14.6V. To zależy od stanu akumulatora, nowy może mieć 14.9V, ale im starszy, tym niższe napięcie.
... Hmm ale chyba napięcie ni powinno na wstępie przekraczać 15 V. No teraz lepiej określiłeś. Napięcie ładowania (w V) to zupełnie co innego niż prąd ładowania (w A). Każdy prostownik prosty (bez elektroniki sterującej) bez obciążenia zwykle na wyjściu ma ponad 15 V aby móc naładować akumulator do ponad 14 V. Rozumiem tylko że prostownik daje te 15.5...
poza tym trzeba pamiętać że nawet w pełni naładowany akumulator pobiera prąd rzędu 1A, Jeżeli jest w pełni naładowany to teoretycznie nie pobiera prądu bo następuje zrównoważenie napięcia ładowania przez SEM akumulatora. Praktycznie pobiera prąd rzędu 100 mA. Jeżeli pobiera prąd rzędu 1A to znaczy, że zachodzi elektroliza wody czyli akumulator gazuje.
Po czym idzie poznać że taki akumulator gazuje? Nie da sie go otworzyc nic>> Po czym to poznać??? Jakie napięcia ma taki akumulator naładowany w 100%? A jaki wyładowany?
Akumulator 50Ah 420A 12W w samochodzie, w ciągniku 2x6V 195Ah 1000A Prąd ładowania ustawiam jak najmniejszy ale i tak jest z poziomu około 8A i więcej w ogól nie da się ustawić mniej niż 8A akumulator gazuje a prąd nie spada. Na innym prostowniku w momencie gdy akumulatory zaczynały gazować to prąd był rzędu paru amper
To jest normalne że w czasie ładowania akumulator gazuje. Dlatego korki powinny być odkręcone. Oczyść czymś ostrym bieguny akumulatora i wewnętrzną część klem. Błażej - właśnie o to mi chodziło z tym alarmem. Dobrze to wyjaśniłeś. Dzięki
A gdzie tam. Opel ,Ford ma 14,6,7 i nic nie gazuje
Wypożyczyłem prostownik i ładuje drugi dzień. W tym akumulatorze, na którym spaliłem swój prostownik gazują dwie cele, trzecia nie. W drugim, który powinien być ok. nie gazuje cela środkowa. Akumulatory centra 4 letnie. Co to może być?
Co prawda jeszcze nie zdarzyło mi się żeby nie odpalił , ale jak jest przykładowo te -3 to kręci tak już dosyć słabo, a że silnik zdrowy to jakoś załapuje i odpala ( 1.4 tjet ) więc dużo mu nie trzeba żeby odpalił. Dokładnie jak u mnie https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... A co do takiego delikatnego bulgotania ( jak gotującą...
mierzył napięcie bezpośrednio na klemach osobnymi kablami tak aby pominąć spadek napięcia na przewodach ładujących. A ja bym sugerował ładowanie prądem pulsującym i pomiar napięcia w zerze prądu. Ale i tak będzie ono wyższe, niż ustali się chwilę po przerwaniu ładowania - w akumulatorze podczas ładowania wydzielają się gazy w stanie atomowym i dają...
Witam. Co pokazuje w czasie ładowania amperomierz? Jeśli nie przekracza wskazań, o jakich piszesz, to sprawdź, czy na akumulatorze napięcie nie jest wyższe, niż 14,4V. Może amperomierz jest uszkodzony. Ewentualnie użyj dodatkowego amperomierza dla kontroli. Jeśli akumulator gazuje już przy niższym napięciu, to jest w pełni naładowany. Ostatnia możliwość...
Z tego, co zrozumiałem, oglądając i czytając, to gdy dobierze się odpowiednie trafo, to nawet regulacji żadnej nie potrzeba - gdyż samo trafo odpowiednio dobrane stanowi regulację Nie całkiem prawda: napięcie w sieci ma tolerancję +-10% - to daje różnicę napięcia taką, jak między początkiem i końcem normalnego ładowania akumulatora. Poza tym, kiedyś...
Biały kolor oczka akumulatora świadczy o jego zużyciu, i oprócz wymiany na nowy niewiele można poradzić. Zasób elektrolitu w takich akumulatorach powinien wystarczyć na całe jego życie (nie występuje w trakcie normalnej eksploatacji wydzielanie się wodoru na zewnątrz, a co za tym idzie ubytek wody). Można próbować sposobu podsuniętego przez sprzedawcę...
To już mu wystarczy, jesli intensywnie "gazuje",to oznacza ,że jest już naładowany.
; jak ładujemy do pełna, to pod koniec ładowania trzeba zmniejszać prąd, bo inaczej akumulator gazuje (i trzeba mu potem dolać wody destylowanej). No to ci przypominam co napisałeś, trzeba zmniejszyć prąd ładowania bo się gazuje. Alternator to nie starodawny prostownik bez sterowania. Tryb CV eliminuje konieczność zmniejszenia prądu. Bo w tych okolicznościach...
po kilku godzinach prostownik zakończył pracę, w końcowym momencie napięcie wynosiło około 14,3V. Oczywiście że nie doładował. Napięcie 14,2 - 14,4 to takie bezpieczne napięcie w instalacji samochodu. Akumulator nie jest co prawda naładowany na 100% ale też nie jest zbyt mocno rozładowany i co najważniejsze przy takim napięciu nie gazuje. Zdjęcie z...
Obstawiam jednak ze niestety akumulator w tym przypadku "dał ciała" , możesz wziąć jeszcze do ręki miernik i zmierzyć jakim prądem ładuje się ten akumulator, oraz napięcie końcowe ładowania choć 14,5 V jest jak najbardziej prawidłowe . Obstawiam że jednak akumulator poległ może nawet jedna z cel mieć zwarcie i dlatego Ci gazuje przy 14,5 V. Bo 14.4...
Nienormalne, akumulator zbyt intensywnie gazuje, jest ładowany zbyt dużym prądem, jest przeładowany albo jego żywotność dobiega końca.
Zaraz...staram się zrozumieć... czyli prostownik nawet jeśli na końcu ładowania podaję na klemy wedle miltimetru te ponad 16V ale ilość A podawanych przez prostownik jest na skali niski ( nie pamiętam ale między 0 a 1A ( kiedy przekręce pokrętło na minimum widzę że wskazówka do zera pokonuje nie więcej niż 2-3mm) to mimo że akumulator gazuje to nic...
Z otworów odpowietrzających w akumulatorze. Jak nie gazuje akumulator to praktycznie paruje czysta woda i to w niewielkich ilościach a nie H2SO4.
Zakupić nowy akumulator, ten ma zwarcie w jednej celi- nadaje się tylko na złom.
Witam, po pierwsze jaki stary akumulator? ,drugie, ako nie powinno gazowac po kilkunastominutowym ladowaniu i jeszcze jedno maly prad ladowania i dluzej to robi dla akumulatora dobrze, i akumulator nie gazuje na elektrodach a na celach.
W temacie AGM padło hasło - uzupełnić elektrolit - nie ma tu takiej możliwości w AGM. Absorbent - to po prostu mata z włókna szklanego. Elektrolit jest uwięziony wewnątrz włókniny. Elektrolit nie ma tu postaci suchej. W AGM-ach raczej nie ma mowy o gazowaniu akumulatora. Jeśli gazuje - jest po prostu do wyrzucenia. Akumulatory AGM mają postać zamkniętą...
Bardzo ważna jest temperatura akumulatora. Powyżej 20 stopni będzie gazował już przy 14.0V. Temperatura akumulatora jest taka jak otoczenia - czyli około 1°C, a mimo to akumulator gazuje. Podłącz i zostaw na kilka godzin, wysycą się cele i będziesz miał akumulator naładowany w 100%. Oczywiście akumulator będzie nieco gazował, ale nie jest to szkodliwe,...
Witam! Napięcie jest trochę niskie, ale akumulator 72Ah ładowany prądem 2A wymaga więcej czasu (nawet ponad 36 godzin). Kryterium "napięciowe" naładowania to poziom napięcia około 13,8V na zaciskach akumulatora podczas ładowania. Nie wolno przekraczać napięcia 14,4V, bo powyżej tego napięcia akumulator "gazuje" i traci wodę z elektrolitu. 2 lata dla...
Prawdopodobnie to ogniwo które nie gazuje jest uszkodzone. W czasie ładowania grzeje się i dlatego woda szybciej ubywa. Zmierz gęstość elektrolitu.
Napięcie 14.4V to początek gazowania elektrolitu. Ogranicza się to zjawisko żeby nie ubywało wody i żeby liche płyty akumulatorów nie rozsypały się zbyt szybko. 13.8V to brak gazowania a jednocześnie jest utrzymany stan naładowania. Ja teź mam po uruchomieniu 14.4V, później 13.8V. Latem wystarczy niższe napięcie, zimą potrzeba wyższego. Jednocześnie...
Skoro doradztwo poszło tak daleko, to i ja dołożę kilka słów. Światło przy topieniu ołowiu jest bardzo jasne (żeby nie powiedzieć, prawie białe, grozi uszkodzeniem wzroku), dlatego doradzam okulary spawalnicze. Druga sprawa, przy takiej operacji akumulator mocno gazuje (wydziela się wodór), bezwzględnie trzeba odkręcić wszystkie korki w akumulatorze...
Zwiększając zakres jeszcze rosło. Już po chwili ładowania akumulator niemiłosiernie gazuje. Przy jakim prądzie, bo napięcie podałeś. A z akumulatorami potrafią sie dziać dziwne rzeczy - wczoraj mój akumulator - roczny - firmy AC Delco, ,,zdechł bez słowa ostrzeżenia" - dotychczas krecil pieknie i z dnia na dzień koniec. :cry:
Przy okazji innych zakupów udało mi się nabyć super areometr ;) za 4,99 - najlepszy jaki był w sklepie :| Na szczęście ma normalny pływak i podziałkę. Pomiary napięć i odpowiednio gęstości: 2,2V | 1,9V | 2,2V | 2,16V | 2,2V | 2,14V 1,20 | 1,10 | 1,20 | 1,175 | 1,20 | 1,175 Trochę chyba rozcieńczony jest elektrolit bo jest go trochę za dużo w aku no...
Witam forumowiczów, proszę o pomoc, co jest przyczyną tego, że podczas ładowania akumulatora wszystkie cele gazują dość intensywnie, napięcie ładowania ponad 15V (gęstość elektrolitu 1.25), natomiast 3 cela od plusa nie gazuje i ma 1.19? Czy ta cela ma zwarcie? Akumulator to 2-letni man 230ah EFB, pochodzi z ciężarówki. https://obrazki.elektroda.pl/3248597000_...
Jestem pewny, też myślałem że to lewe pokrętło może być 0-6-12-24 ale miernik max pokazał coś około 16V Na pokrętle prostownika uniwersalnego są (jeżeli są) podane napięcia nominalne akumulatora. Przy ładowaniu aku 12 V napięcie na naładowanym może dojść do 16V, przy tym napięciu akumulator mocno gazuje. Nowoczesnych??? bezobsługowych akumulatorów...
Akumulatory-minus masa sprawa akumulatorów załatwiona. Prądnica nic nie zmieniasz ,regulator- ściągasz pokrywę regulatora i zapalasz ciągnik powtarzam zapalasz i na regulatorze przytrzymujesz /czyli zwierasz/ styk automatu -/jest jeden styk / lekko gazujesz styk przytrzymuje się sam -kontrolka nie świeci prądnica ładuje ,zmniejszasz obroty kontrolka...
Cała sztuka polega na ładowaniu nie za dużym prądem (10-cio godzinnym) i nie przeładowywaniu. W jednym i drugim przypadku akumulator bardzo gazuje. Tak jak pisałem, traci się wtedy wodę z elektrolitu, a dolać nie można bo zamknięty pod ciśnieniem. Zasilacz do 'komórki' też potrafi kosztować 100 zł, a wart jest 20zł :)
Witam. Ostrzegam to co napisze jest wysoce ryzykowne i niebezpieczne proszę tego nie robić! Ale jak pisze to jednak się da. Wiele akumulatorów SLI - to te zwykłe z korkami lub zwane bezobsługowymi mającymi jeden wspólny kanał do odprowadzenia gazów. To ten "tradycyjny" w nich podczas pracy jednak występuje zjawisko gazowania (akumulator gazuje podczas...
Jak miał poniżej 12V, to 8 godzin. A potem zmierzyć napięcie, albo zobaczyć, czy już gazuje...
Podepnij do auta otwórz cele poświeć do środka a ktoś niech pali auto zobaczysz czy któraś cela gazuje.
już wtedy mimo niewielkiego prądu akumulator konkretnie gazuje I taki objaw powinien decydować o zakończeniu ładowania. Jeszcze sprawdzić areometrem gęstość i nie przejmować sie czy prostownik ładował napięciem 14,4 czy 16,2 V. Pojęcie naładowania do 80 % czy 100 % pojemności , praktycznie przy sprawnym alternatorze też nie jest tak bardzo istotne.
heh czekamy jak podmienisz akumulator zapewne -przypuszczalnie moze byc to???? ale jeszcze zaobserwuj czy podczas tych kłopotów nie gazuje ci akumulator tz nadmiernie uchodzą bańki....wiec do dzieła 5 min roboty i czekamy na efekty:-) pozdrawiam :wink:
Tu bym polemizował, aczkolwiek organoleptycznie tego nie sprawdzałem - tym niemniej regulatory napięcia alternatorów zawierają element termowrażliwy, do regulacji napięcia ładowania w funkcji temp. zewnętrznej, mam dość zaawansowany prostownik inwertorowy z sondą temperaturową do korekcji prądu wraz ze zmianą temperatury akumulatora. Zauważ ponadto...
Witam wszystkich którzy to czytają. Kupiłem 2 panele fotowoltaiczne o napięciu 30.65V i prądzie 8.17A https://drive.google.com/file/d/0Bx0bA-R... połączone szeregowo do tego regulator ładowania TRACER4210 http://solarlab.se/solpanel/datablad/Tra... i 2 akumulatory kwasowe 12V jeden 100aH a drugi 72Ah również połączone...
To stałonapięciowa metoda ładowania już jest zła? Ładowanie z sieci ma brzydką wadę - można zelektrolizować całą wodę z elektrolitu. Stan naładowania akumulatora kwasowego można wykryć słuchem - słychać że elektrolit gazuje, to znak że czas kończyć ładowanie.
niska temperatura poniżej 4 stopnie C- zero ładowania Pierwsze słyszę, kolega to zmierzył czy gdzieś przeczytał, jeżeli to drugie - proszę o link. Wówczas akumulator "gazuje". Przy napięciu ładowania 14,4 V? Jakim cudem? Chyba kolega ma niesprawny albo źle ustawiony regulator napięcia :cry: Ponadto napięcie ładowania 14,4 V to maksymalne dopuszczalne,...
Ładowarki do tych latarek mają dość prymitywną konstrukcję - żadnego rozpoznawania naładowania, chyba nawet żadnej regulacji napięcia - po prostu trafo i prostownik, który daje takie napięcie, że w pełni naładowany akumulator NiCd mocno "gazuje" (te akumulatory mają zakrętki, chyba nawet z możliwością wypuszczania gazów, więc można co jakiś czas dolewać...
Zauważyłem że regulator nie przechodzi w tryb float i ciągle podtrzymuje ~28,4v więc pewnie dlatego Aku ciągle gazuje. Mam podłączone bezpośrednio do akumulatora obciążenie ~0,3A i po pełnym naładowaniu akumulatora regulator podtrzymuje ta wartość. Czy jeśli podłącze ciągle obciążenie do wyjścia load na regulatorze regulator wykryje że akumulator jest...
Dobry automat. prostownik jest tu lepszy od obsługi ręcznej. Zamiast "gazować ' akumulator -przejdzie szybko fazę naładowania i wyłączy proces ładowania.Nadmienić trzeba, że to "gazowanie" niszczy płyty akumulatora. /nadmiernie/
Natrafiłem gdzieś na informację, że takich akumulatorów (bezobsługowych) takim prostownikiem ładować nie wolno, ponieważ może dojść do ich zagotowania (?) Prosiłbym o informację, czy tak rzeczywiście jest ? To co potrafiłem zmierzyć w trakcie ładowania akumulatora zamieszczam poniżej. Nie wiem, czy te pomiary coś w ogóle wnoszą, nie znam się na tym......
Metoda z napięciem transformatora dobranym tak, by po naładowaniu prąd malał i nie powodował nadmiernego gazowania, sprawdzała się jako-tako, kiedy tolerancja napięcia sieci była 5%. Odkąd ją podnieśli do 10%, a akumulatory stały się bardziej wymagające, nie należy jej stosować. Nie wiem. Natomiast używam starych prostowników krajowej produkcji i nie...
Używam UPSa z dużym akumulatorem samochodowym , sprawuje się nieźle . Potrzebny mi jest do podtrzymania zasilania pomp CO . Obciążony jest w około 30% i potrafi pracować kilka godzin bez przerwy . Nie przegrzewa się i spokojnie ładuje akumulator . Akumulator podczas ładowania praktycznie nie gazuje - prąd ładowania nie przekracza 0,5A .
Akumulator w którym elektrolit nie gazuje jest po prostu nie w pełni naładowany i w płytach znajduje się siarczan ołowiu który z czasem staje się nie do usunięcia. Może to jest tylko 4% więcej pojemności ale to zawsze 4%. W zimie może to zadecydować o uruchomieniu lub o nie uruchomieniu samochodu. Niepełne ładowanie akumulatora po rozładowaniu jest...
Czy akumulator nie powinien być non stop pod napięciem ok 14.5V? Przy 14,5V akumulator już nieźle gazuje, szczególnie latem (im wyższa temperatura, tym niższe napięcie gazowania). Współczesne alternatory zachowują się tak jak pisze autor w pierwszym poście: na zimnym 14.3-14.5V na ciepłym 13.8-14i dlaczego taka różnica? To nie jest wada regulatora...
Dlatego ja wymieniam elektrolit w całości, zamiast dolewać wody po kilku latach. No niestety. Lata pracowałem przy bateriach kwasowych. I to nie jest dobry pomysł. Wręcz zabójstwo do akumulatora. W latach powojennych aż gdzieś do lat 80 istniało jakieś dziwne przekonanie wśród kierowców że dolewali kwasu na zimę żeby zwiększyć gęstość i lepiej niby...
Ale to normalny objaw przy akumulatorach kwasowych. Wystarczy spojrzeć na krzywą ładowania. W miarę płaska jest zakresie pracy. Poza nim czyli po naładowaniu do 100 % napięcie gwałtownie rośnie (chcąc utrzymać stały prąd ładowania ) i tak samo przy rozładowywaniu po przekroczeniu pewnego napięcia i utrzymywaniu stałego prądu rozładowania napięcie zacznie...
Pewnie, że za dużo. Akumulator na pewno już "gazuje" w takich warunkach. Zniszczysz go, jak będzie narażany na tak duże napięcia.
Wygląda na to, że ten akumulator jest na full naładowany! Nie możesz dopuścić do gazowania!
>> czy napięcie na akumulatorze 14 do 14,35V podczas bombardowania tymi impulsami jest właściwe? * Jeżeli utrzymuje się takie napięcie a akumulator nie gazuje za mocno i nie grzeje się, to tam możesz zostawić ale sprawdzaj to często. Napięcie powinno zacząć spadać, jeżeli za długo nie spada, to raczej zmniejsz wypełnienie impulsu. Ile teraz wynosi wypełnienie...
Jeśli cela ma takie napięcie (0.83) i nie "gazuje" to ma zwarcie "gazująca" jest zasiarczona. Jeśli elementy płyty opadły to zwarcie też może dać takie napięcie. Z której strony nie patrzeć i tak złom.
Jak pisze kol. _jta_. Weź pod uwagę, że nie musisz ładować prądem równym C/10, i nie zawsze jest to możliwe, np. aku jest tylko lekko rozładowany. Gdyż prąd ładowania wynika z różnicy napięcia aku i napięcia prostownika w danej chwili. Na dodatek ten prąd jest tętniący, są to tylko impulsy w szczytach sinusoidy, w związku z czym znaczenie ma sposób...
Wyłącznik ładowania mam, mam układ avt3166 regulujący prąd ładowania oraz odcinający zasilanie, w momencie, w którym akumulator osiągnie napięcie 14,4 V- co jakiś czas układ przerywa ładowanie mierząc napięcie akumulatora, jednakże między pomiarami akumulator ładowany jest napięciem 16V, powoduje to, że nienaładowany jeszcze akumulator zaczyna gazować,...
Nie zawsze. Jak w jakiś sposób wyleje ci sie elektrolitr to nie możesz uzupełnić wodą. Jeżeli nie miałeś żadnego przykrego zdarzenie z akumulatorem gdzie mógł sie wylać i akumulator jest szczelny, to najbardziej prawdopodobne jest, że regulator napięcia "ustawia" zbyt duże napięcie i akumulator bardzo często gazuje. Woda jest rozkładana na tlen i wodór...
te chramotanie to objaw ze akumulator sie ładuje - poprostu gazuje. akumulator nalezy ładowac pradem 0.1 pojemnosci . w szereg daj opornik duzej mocy pare ohm tak aby podczas ładowania rozładowanego akumulatora miałbys 8 Amper.zawsze trzeba dac jakąs małą opornosc kiedy akumulator jest naładowany napięcie odkłada sie na nim nie powodując przeładowania...
A ja jak kupowałem akumulator dostałem taką instrukcję od producenta akumulatora i tam właśnie było żeby to napięcie mieściło się w zakresie 15,6-16,8V. To chyba akku Kamikadze a sprzedawca chce go szybko zkończyć, powyżej 15v to bardzo gazuje akumulator i elektrolit wycieka.
Czy w moim przypadku, jest to już 14.8 V, czy trochę wyżej, bo to nie jest ostra granica. Gdybym wartość napięcia miał ustalać dla tego akumulatora to przyjąłbym ją na poziomie 14.8 V. Właśnie potrzymałem akumulator kolejne godziny. Przy napięciu 14,6V i prądzie 20mA w akumulatorze słychać już wyraźny szum bąbelków. Czyli już lekko gazuje. Bezobsługowa...
Niepokoi mnie tylko fakt że przy napięciu 15,5V na akumulatorze i prądzie płynącym o natężeniu nieco ponad 1A ( wskazanie miernika, więc nie wiem czy miarodajne bo pewnie to prąd średni) akumulator dość mocno gazuje, ewidentnie słychać i widać zjawisko elektrolizy. Zostawić tą żarówkę? Jaki czas go tak trzymać żeby naładować porządnie pierwszy raz od...
Czym innym jest końcowy prąd ładowania akumulatora, czyli prąd który płynie przez akumulator z prostownika gdy akumulator już gazuje i wykazuje objawy pełnego ładowania czyli napięcie 2,7 V na celę. Taki prąd rzędu 0,5-1 A - w zależności od pojemności baterii i jej kondycji jest zjawiskiem zupełnie prawidłowym. Cała energia tedy dostarczana idzie na...
Wlutowałem nowy opornik. Teraz przy odpaleniu samochodu, kontrolka akumulatora prawidłowo się zapala ale nie chce sama zgasnąć. Nie ładuje się akumulator, dopiero jak gazuje do 2tyś obrotów to gaśnie i ładuje już normalnie. Gdy odpalam raz za razem to nie ma tego problemu, dopiero jak poczekam ok. 15 min. Ma ktoś jakieś pomysły z czego może to wynikać...
Jaki prąd był na początku ładowania? blisko końca skali? Nigdy nie spadnie do zera, czekanie w nieskończoność może zaszkodzić. Trzeba zmierzyć napięcie na akumulatorze i posłuchać jak mocno gazuje. Napięcie na poziomie 15-15,5V oznacza koniec ładowania.
Przy 56 V akumulatory nie gazują?
To przedwczesne zasiarczanie to bajka albo twoja hipoteza "Jak jest zaspawany dekiel to na pewno jest Ca" nijak nie przystaje do rzeczywistości. Akumulator z takim deklem służył mi ponad 6 lat mimo iż napięcie ładowania w samochodzie wynosiło od 13,9V latem do 14,4V zimą a prostownikiem doładowywałem do 15,2V. To nie hipoteza, ale fakty. Sam mam Centrę...
Jeżeli miał bys długo czekać na części - mam dla Ciebie jeszcze jedną wersję: http://obrazki.elektroda.net/1_117342882... Potencjometrem należy doregulować precyzyjnie 7,2V, to jest ważne, bo powyżej tej granicy akumulator zaczyna gazować, to jest szkodliwe dla akumulatorów żelowych i bezobsługowych.
Hehe widzę że rozgorzała gorąca dyskusja i panowie trochę się zagalopowali:) Wiec tak wymieniłem kable +,- oraz klemy na znacznie lepsze co zaowocowało spadkiem napięcia o 0,5V. Nie zmieniło to jednak tego iż napięcia za mostkiem dalej są większe niż przed mostkiem ale.. ale zato gdy podłącze prostownik pod akumulator to zauważyłem że niezależnie od...
Akumulator jest naładowany gdy napięcie na nim wyniesie ponad 14.4v i słychać jak gazuje w nim. Tak najprościej.
Trafo nawijalem sam jakieś 16 lat temu, o R12 czytałem na innych forach że przy lutowaniu potrafiły się przegrzać i nie działać prawidlowo, na pewno akumulator ma padnięta jedna cele nie gazuje w porównaniu do pozostałych pieciu, bardziej zastanawia mnie zatrzymywanie ładowania i nie mówię tu o tym opisywanym w instrukcji, pokrętło regulacji prądu przestaje...
Ładuję właśnie tego typu akumulator i mam do was pytanie. Zasilam go zasilaczem warsztatowym na nim aktualnie mam podane napięcie 14,4V i prąd pobierany przez akumulator to 0,79A. Akumulator nie gazuje ani nic się z nim nie dzieje złego jak długo go ładować takim prądem kiedy uznać za 100% naładowany. Czy mam może zwiększyć napięcie ładowania aby naładować...
1. Mierzyłeś wartość skuteczną wyprostowanego napięcia pulsującego. 6,8V Gdybyś dołączył kondensator na wyjście prostownika to naładuje się on do wartości szczytowej napięcia, czyli 6,8V*1.41=9,56V Miej więc świadomość, że ładujesz akumulator napięciem szczytowym 9,56V pomniejszonym o spadki napięcia na diodach prostowniczych (spadek napięcia zależny...
Odłącz już ten akumulator. Zaraz zacznie mocno gazować. Przeładujesz. Ładuj tylko do pierwszej oznaki naładowanego akumulatora i odłączaj. To niewiele warty prymitywny prostownik, niewiele mający wspólnego z marketingowym opisem.
Witam ponownie. Akumulator stał odpięty od prostownika 3 godziny. Napięcie 12,99V. Po podpięciu prostownika: Prąd skoczył do 10A Napięcie na ładującym sie akumulatorze 15,22V i rosło. Po 10 minutach Prąd spadł do 6,5A Napięcie 15,82 i rośnie Po kolejnych parunastu minutach Prąd skokowo zmienia się między 5 a 6A Napięcie 15,94V Akumulator delikatnie...
gazuje akumulator akumulator żelowy gazuje akumulator naładowany gazuje
bezpiecznik termiczny bateria efekt ambilight żarówka omnilux
Podłączenie akumulatora 48V 200Ah do przetwornicy 12/24V 5000W Nie działa klawiatura systemowa - co zrobić?