po kilku godzinach prostownik zakończył pracę, w końcowym momencie napięcie wynosiło około 14,3V. Oczywiście że nie doładował. Napięcie 14,2 - 14,4 to takie bezpieczne napięcie w instalacji samochodu. Akumulator nie jest co prawda naładowany na 100% ale też nie jest zbyt mocno rozładowany i co najważniejsze przy takim napięciu nie gazuje. Zdjęcie z...
To już mu wystarczy, jesli intensywnie "gazuje",to oznacza ,że jest już naładowany.
Napięcie, przy którym akumulator gazuje, obniża się, jeśli w elektrolicie rozpuści się nieco antymonu (jest zawarty w elektrodach w starszych akumulatorach, zwiększa ich wytrzymałość mechaniczną); skutek jest w końcu taki, że akumulator gazuje, zanim się naładuje. Dlatego w nowszych akumulatorach antymon zastąpiono wapniem.
Napięcie 14.4V to początek gazowania elektrolitu. Ogranicza się to zjawisko żeby nie ubywało wody i żeby liche płyty akumulatorów nie rozsypały się zbyt szybko. 13.8V to brak gazowania a jednocześnie jest utrzymany stan naładowania. Ja teź mam po uruchomieniu 14.4V, później 13.8V. Latem wystarczy niższe napięcie, zimą potrzeba wyższego. Jednocześnie...
Nawet, gdyby było 10 A, to nic wielkiego się nie stanie. Trochę szybciej zacznie "gazować". Oczywiście, lepiej dla akumulatora jest ładować mniejszym prądem ale dłużej. Trzymaj na ładowaniu, aż zobaczysz, że akumulator "gazuje", czyli tak jakby gotował się.
Witam, no ciekawe masz te akumulatory 1Remus, akumulator gazuje gdy jest naładowany lub ładowany jest zbyt dużym prądem w stosunku do pojemności. Te swoje naładuj bo będą się zasiarczały (jeśli to są akumulatory kwasowe). Intensywne gazowanie jest szkodliwe dla akumulatora gdyż bąbelki gazu powstające wewnątrz płyt niszczą ich porowatą strukturę (szlam...
Nie wygląda to dobrze - przy takim napięciu akumulator mocno gazuje, tracąc wodę z elektrolitu.
Akumulator jest naładowany gdy napięcie na nim wyniesie ponad 14.4v i słychać jak gazuje w nim. Tak najprościej.
Zauważyłem że regulator nie przechodzi w tryb float i ciągle podtrzymuje ~28,4v więc pewnie dlatego Aku ciągle gazuje. Mam podłączone bezpośrednio do akumulatora obciążenie ~0,3A i po pełnym naładowaniu akumulatora regulator podtrzymuje ta wartość. Czy jeśli podłącze ciągle obciążenie do wyjścia load na regulatorze regulator wykryje że akumulator jest...
13,5 to chodzi o stan zaraz po odpięciu prostownika, następnie to wszystko spada stopniowo, tylko mi się wydawało że 12,5V to jest ta graniczna wartość a poniżej wszystko - to oznaka niedoładowania akumulatora (większa lub mniejsza) Chyba że to bajki? Czyli normalnie odpiąć i zamontować w samochodzie? A co do tego prostonika automatycznego, to dlaczego...
Ładowarki do tych latarek mają dość prymitywną konstrukcję - żadnego rozpoznawania naładowania, chyba nawet żadnej regulacji napięcia - po prostu trafo i prostownik, który daje takie napięcie, że w pełni naładowany akumulator NiCd mocno "gazuje" (te akumulatory mają zakrętki, chyba nawet z możliwością wypuszczania gazów, więc można co jakiś czas dolewać...
Akumulator uszkodzony. Prawdopodobnie oberwana cela. Takiego nie naładujesz bo jest naładowany. Za to silnie gazuje w miejscu oberwana produkując wodór. Wybuchów parę przeżyłem. Wszystkie z pośpiechu i własnej głupoty czyli braku BHP.
Wygląda na to, że ten akumulator jest na full naładowany! Nie możesz dopuścić do gazowania!
Dobry automat. prostownik jest tu lepszy od obsługi ręcznej. Zamiast "gazować ' akumulator -przejdzie szybko fazę naładowania i wyłączy proces ładowania.Nadmienić trzeba, że to "gazowanie" niszczy płyty akumulatora. /nadmiernie/
To stałonapięciowa metoda ładowania już jest zła? Ładowanie z sieci ma brzydką wadę - można zelektrolizować całą wodę z elektrolitu. Stan naładowania akumulatora kwasowego można wykryć słuchem - słychać że elektrolit gazuje, to znak że czas kończyć ładowanie.
Jest problem: współczesne akumulatory są bardziej wrażliwe na niewłaściwe ładowanie (starym też to szkodziło, ale mało kto wiedział), one mają lepsze parametry przy prawidłowym użytkowaniu, ale przez nieodpowiednie ładowanie je tracą. Jeden z takich parametrów: prawidłowo naładowany akumulator może stać przeszło rok, i pozostać naładowany. Ale jeśli...
Akumulator w którym elektrolit nie gazuje jest po prostu nie w pełni naładowany i w płytach znajduje się siarczan ołowiu który z czasem staje się nie do usunięcia. Może to jest tylko 4% więcej pojemności ale to zawsze 4%. W zimie może to zadecydować o uruchomieniu lub o nie uruchomieniu samochodu. Niepełne ładowanie akumulatora po rozładowaniu jest...
Jestem pewny, też myślałem że to lewe pokrętło może być 0-6-12-24 ale miernik max pokazał coś około 16V Na pokrętle prostownika uniwersalnego są (jeżeli są) podane napięcia nominalne akumulatora. Przy ładowaniu aku 12 V napięcie na naładowanym może dojść do 16V, przy tym napięciu akumulator mocno gazuje. Nowoczesnych??? bezobsługowych akumulatorów...
Jak miał poniżej 12V, to 8 godzin. A potem zmierzyć napięcie, albo zobaczyć, czy już gazuje...
żeby rozwiać wątpliwości : zielone oko świeci jeśli odbija światło - jest to kulka z soczewką działa jak areometr - aku naładowany pływa u góry, odbija światło; aku rozładowany- zanurza się i widać ciemność odnośnie gazowania: wywala nadmiar par odpowietrznikami i po to one są i musi to być naprawdę intensywne gazowanie jeśli chcieć zobaczyć jak gazuje...
Woltomierza bym się nie czepiał jest to bardzo wskazany element do kontroli stopnia naładowania lub rozładowania akumulatora. Od tego składnika dobrze uzależnić prąd ładowania i nie trzeba nasłuchiwać, czy akumulator już gazuje.
Bardzo ważna jest temperatura akumulatora. Powyżej 20 stopni będzie gazował już przy 14.0V. Temperatura akumulatora jest taka jak otoczenia - czyli około 1°C, a mimo to akumulator gazuje. Podłącz i zostaw na kilka godzin, wysycą się cele i będziesz miał akumulator naładowany w 100%. Oczywiście akumulator będzie nieco gazował, ale nie jest to szkodliwe,...
W takim prostowniku najlepiej pilnować napięcia ładowania a prąd jest zależny od stanu i stopnia naładowania akumulatora. Ładowanie akumulatora prądem 1/10 w przypadku kiedy jest on naładowany doprowadzi tylko do gazowania i niszczenia akumulatora.
CaCa nie lubi wysokiego napięcia, bo wtedy gazuje elektrolit (elektroliza wody na wodór i tlen) i dochodzi do uszkodzenia porowatych płyt akumulatorów i tzw. spływu masy czynnej. Ustawisz 16,2V naładujesz kilka razy i będzie po akumulatorach z których składa się bateria. Taka jest cena bezobsługowości, taniości i wygody ignorantów, i leni.
Odłącz już ten akumulator. Zaraz zacznie mocno gazować. Przeładujesz. Ładuj tylko do pierwszej oznaki naładowanego akumulatora i odłączaj. To niewiele warty prymitywny prostownik, niewiele mający wspólnego z marketingowym opisem.
Nie każdy zasilacz przy nadmiernym obciążeniu będzie działać w trybie ograniczania prądu - część zasilaczy da przez chwilę za duży prąd i ulegnie uszkodzeniu. Jeśli słychać delikatny szum, to jest gazowanie - jak potrwa dłużej, to zniszczy akumulator. Gazowanie nie niszczy akumulatora. Gazowanie jest objawem pełnego naładowania i dalsze dostarczanie...
Witam. Co pokazuje w czasie ładowania amperomierz? Jeśli nie przekracza wskazań, o jakich piszesz, to sprawdź, czy na akumulatorze napięcie nie jest wyższe, niż 14,4V. Może amperomierz jest uszkodzony. Ewentualnie użyj dodatkowego amperomierza dla kontroli. Jeśli akumulator gazuje już przy niższym napięciu, to jest w pełni naładowany. Ostatnia możliwość...
Nie powinno się przekraczać prądu 4,5 A, ale początkowo akumulator weźmie tyle ile da trafo, więc i te 15 A. po to jest regulacja napięcia żeby ustawić prąd ładowania na rozsądnym poziomie. Są układy elektroniczne które dla mocno rozładowanego akumulatora ustalają bardzo niskie napięcie żeby prąd wstępnego ładowania był niewielki. Dopiero po osiągnięciu...
No to mój gazuje od samego początku, czyli sprawia wrażenie naładowanego, a nie jest naładowany. Oczywiście jest poza autem.
Taki marketowy Absaar 11 naładuje do pełna akumulator ("zrobi gęstość"), bo napięcie na małym prądzie dochodzi do ponad 16V, ale elektrolit wtedy gazuje. Czyli jak się zostawi na noc, to w miarę nowy akumulator to wytrzyma i rano będzie naładowany. Gorzej jak już ma ze dwa-trzy lata - to przy takim ładowaniu grozi szybki opad masy czynnej. Podejrzewam...
Cześć! Jeżeli aku gazuje, to jest najpewniejsza oznaka, że jest naładowany. Na dodatek jak gazuje przy I=0,25A to znaczy, że jest naładowany na maxa. Wyesploatowanego aku aerometrem nie sprawdzisz. Jeśli ten aku nie ma siły odpalić Twojego auta, to oznacza, że aku jest do wyrzucenia, lub uszkodzony rozrusznik. Jeszcze raz podkreślam, jeśli aku gazuje,...
Według Wikipedii: W naładowanym akumulatorze gęstość elektrolitu wynosi 1,26–1,28 g/cm³ (w akumulatorach stosowanych w klimacie tropikalnym: 1,23 g/cm³); w rozładowanym jest 1,18 g/cm³. Może to jest tropikalny, w którym dolano za dużo wody, a może zasiarczony. Jeśli akumulator ma 16 Ah, a nominalnie 45 Ah, to wygląda na mocno zasiarczony - prawie 2/3...
Akumulator "gazuje" przy nadmiernym ładowaniu - przy prawidłowym z grubsza nie powinien; ale trochę gazuje, bo po pierwsze ładuje się nierównomiernie, jakaś część płyty jest już naładowana, inna nie, i ta naładowana gazuje, po drugie ilość wydzielających się gazów ma jakąś ciągłą, a nie skokową, zależność od stopnia naładowania, co oznacza, że nawet...
1. Mierzyłeś wartość skuteczną wyprostowanego napięcia pulsującego. 6,8V Gdybyś dołączył kondensator na wyjście prostownika to naładuje się on do wartości szczytowej napięcia, czyli 6,8V*1.41=9,56V Miej więc świadomość, że ładujesz akumulator napięciem szczytowym 9,56V pomniejszonym o spadki napięcia na diodach prostowniczych (spadek napięcia zależny...
Może warto zdjąć tę pokrywę, pod którą są korki (i może same korki też) - po pierwsze kwestia bezpieczeństwa, żeby jak ogniwo gazuje przy ładowaniu, to ciśnienie gazów nie rozsadziło obudowy, po drugie żeby widzieć, czy gazuje. Jeśli akumulator nie daje się naładować do nominalnego napięcia nawet przez długotrwałe ładowanie, to ma zwarcie w części ogniw,...
Akumulator 45Ah Widziałem podobne rozwiązania w karetkach pogotowia które musza być naładowane non stop. To jest tak że nie można ładować tego akumulatora stale do 14,5 bo gazuje i śmierdzi i w ogóle sie na końcu pozbędzie wody. Myślę że własnie jest jakiś myk żeby mógł sobie tam stać latami. Ja to chcę zamknąć i nie wracać do tematu.
A niby czemu kicha? Ja jestem zadowolony. Akumulator jest naładowany bez gazowania co na pewno przedłuży jego żywotność, poza tym nie muszę nic pilnować.
Xantix Myślę, że to wszystko jest spowodowane tym, iż płyty akumulatora w trakcie zużycia się stopniowo degradują, zasiarczają - i to powoduję zwiększoną konsumpcję prądu po naładowaniu. To nie jest sprawa zasiarczenia, bo siarczan ołowiu jest izolatorem i powoduje tylko zmniejszanie wydajności prądowej i pojemności akumulatora; to może być sprawa...
Akumulator delikatnie gazuje. Kolego, ten akumulator już jest naładowany, dalsze ładowanie nie ma sensu, bo energia ładowana w akumulator idzie na elektrolizę wody, której ubytek trzeba uzupełniać (w większości tzw akumulatorów bezobsługowych takiej możliwości nie ma i trzeba wtedy wymieniać akumulator). Co do prądu ładowania. Gdyby prostownik trzymał...
To może żeby uściślić temat: - czy poprawnie w 100% naładowany akumulator nie musi mieć gazującego elektrolitu w końcowej fazie ładowania? - czy pełne naładowanie akumulatora może być wtedy gdy wartość napięcia na podłączonym prostowniku to 13,5V?
radziłbym nie przekraczać 2.3V/celę przy ładowaniu - przy większym napięciu gazuje, a nie ma jak uzupełnić elektrolitu (już nie mówiąc o tym, że może go rozsadzić)
(at)Łukasz19981208 Z tym napięciem ładowania akumulatorów ołowiowych są dwa obozy i każdy trzyma się swoich racji. Tu by trzeba było do tablicy przywołać konstruktorów współczesnych akumulatorów i zapytać kto ma rację i dlaczego. Albo by trzeba było zrobić test 5 letni, aby akumulator zaliczył z 1000 cykli ładowanie/rozładowanie. Dwa stanowiska jednym...
Zrobiłem jeszcze jedna próbę pojemności tym razem na dwóch żarówkach połączonych szeregowo i prądzie 1,3A. Z podobnym rezultatem ~12Ah. Zmierzyłem rezystancję wewnętrzną rozładowanego akumulatora https://obrazki.elektroda.pl/4121946000_... W międzyczasie żona przywiozła kompletnie rozładowany akumulator z Seicento teściowej. Akumulator...
W czasie ładowania akumulatora kwasowego o parowaniu kwasu nie słyszałem, notamiast wydziela się tlen i wodór (mieszanka wybuchowa), jako produkt elektrolizy wody z elektrolitu, ale tylko wówczas, gdy ładuje się dalej już naładowany akumulator (gazowanie jest oznaką naładowania). Wynikiem elektrolizy jest obniżenie się poziomu elektrolitu w celach....
A czasami nie było tak w oryginale? W oryginale jest akumulator 6V, a autor chce ładować akumulator 12V. Można oczywiście zrobić prostownik z podwajaniem napięcia - najdroższy w nim będzie kondensator (a może wysyłka; 10 000 uF na 10V na Allegro są od 1,2zł, na 16V po 1,84zł, w Soltroniku na 16V po 2,5zł; 2 diody 1N5408 w Soltroniku, albo 1 1N5822...
Witam ! Jakie odcinki pokonujesz w ciągu dnia w km. ? Jeśli są to krótkie odcinki to może być niedoładowany akumulator . Pojemność akumulatora może być za duża i na krótkich odcinkach może być nie doładowany .Sprawdź gęstość elektrolitu w celach ile wynosi . Jeśli któraś z cel odbiega drastycznie to jest uszkodzony akumulator , a jak cele pokazują przybliżoną...
Akumulator do wymiany? Stracił pojemność? Lub nie był rozładowany i po 2 godzinach, gdy gazuje i ma 16,5 V jest już naładowany. Aku się rozładowałw aucie... podładowałem go około 2 godzin ( pod koniec drugiej godziny gazował już i po włożeniu do auta odpalił. Przejechałem około 100km i wyjąłem go do podładowania. Na testerze wykazało , że w chwili...
Tak, nie ma się czego obawiać w akumulatorach z dostępem do cel, w których te ubytki wody spowodowane elektrolizą, można uzupełnić. Natomiast jest już się czego obawiać, jak tego dostępu do cel nie ma, chociaż w ostateczności jest wyjście, można w pokrywie akumulatora wywiercić odpowiednie otwory. To są moje uwagi, spostrzeżenia, którymi ja się kieruję...
a jak ten precyzyjny prąd ładowania ma sie do jazdy samochodem w trasie po 10-15 godzin? czy nie jest tak,alternator ładuje maksymalnym prądem? nie ma kontroli czy aku gazuje ,a o układzie odłączającym po naładowaniu wogóle nie mam mowy. więc po co ta regulacja prądu i napięcia ? czy nie wystarczy prąd-1/10 pojemności aku i napięcie 14,4 ? aha, czyli...
Zdecydowanie nic nie zrozumiałem (brak wiedzy u mnie). Ważne że mogę ładować. A teraz poprosiłbym o wskazówkę jak ładować taki akumulator w mieszkaniu? Słyszałem (czytałem) że trzeba odkręcić korki od cel i ładować aż do intensywnego gazowania (oznaka naładowania akumulatora). Jak gazowanie ma się do mieszkania? Czy można się zatruć itp.
Niepokoi mnie tylko fakt że przy napięciu 15,5V na akumulatorze i prądzie płynącym o natężeniu nieco ponad 1A ( wskazanie miernika, więc nie wiem czy miarodajne bo pewnie to prąd średni) akumulator dość mocno gazuje, ewidentnie słychać i widać zjawisko elektrolizy. Zostawić tą żarówkę? Jaki czas go tak trzymać żeby naładować porządnie pierwszy raz od...
Ładuję właśnie tego typu akumulator i mam do was pytanie. Zasilam go zasilaczem warsztatowym na nim aktualnie mam podane napięcie 14,4V i prąd pobierany przez akumulator to 0,79A. Akumulator nie gazuje ani nic się z nim nie dzieje złego jak długo go ładować takim prądem kiedy uznać za 100% naładowany. Czy mam może zwiększyć napięcie ładowania aby naładować...
C/500 dla 50Ah=100mA, to bardzo mały prąd. Koledzy piszą, że po naładowaniu akumulatora prąd ładowania wynosi u nich minimum 0,5A lub więcej i co wtedy? Niszczą sobie akumulator, czy nie niszczą? Ktoś to sprawdził? Nie niszczą, bo po naładowaniu akumulator przecież odłączasz i oddajesz do eksploatacji. Natomiast jak zamiast 5 godzin będzie gazował...
A co do Bannera i generalnie wszystkich tych co zalecają 16V to są foliarskie teorie że wszyscy chcą nam zniszczyć akumulatory kwasowe :) To skoro tak chcą niszczyć byśmy kupowali nowe to czemu tak samo nie zalecają do AGM i tutaj o dziwo mówią prawdę żeby ładować prądem 14.4v ? Przeca wiecej by zarobili. Producenci polskich prostownikow twierdzą że...
Witam Mam problem z moim akumulatorem Centa futura 77Ah zamontowanym w Vectra 2,2 DTI. Aku ma 3 lata ale poprzedni właściciel (kolega) chyba go troszkę dojechał po tym jak zamontował do auta Wzmacniacz BLAUPUNKT GTA i subwoofer 30cm sony Jak autko postoi tak ze 3 dni nie jeżdżone to odpala ale tak mułowato. Czyli aku nie naładowany. Podpinam ctek mxs...
:arrow: #13 Przecież po naładowaniu do napięcia zasilania ( 14.5 V ) prąd przestanie płynąć. W tym sęk, że nie przestaje - akumulator gazuje, przez co następuje samowyładowanie, więc płynie prąd, który go doładowuje; utrzymywanie takiego stanu przez dłuższy czas zniszczy akumulator żelowy. Żeby gazowanie było na poziomie nieszkodliwym dla akumulatora,...
"W końcu", to jest tak: nie warto podłączać akumulatorów o pojemności tak wielkiej, że prąd samorozładowania jest porównywalny z prądem zasilacza. Akumulatory kwasowe - jak w Twoim przypadku - mają samorozładowanie na poziomie 1% na dobę, czyli 0,04% na godzinę, a więc przy wydajności prądowej zasilacza 5A nie ma sensu podłączanie akumulatorów o pojemności...
Witam Kolega Deelight oczywiście miał rację. Ja jednak proponuje zajrzeć na tą stronę: http://www.semi.com.pl/oferta_msw.html. Obejrzałem ta stronę i troszkę mnie śmieszy oferta z prostego powodu. Jakiś rok temu dałem się zbajerować i kupiłem prostownik BOSH mikroprocesorowy, 190zł odsiarczanie płyt automatyczna regulacja itp itd. (szkoda że nie prasował...
Jak pisze kol. _jta_. Weź pod uwagę, że nie musisz ładować prądem równym C/10, i nie zawsze jest to możliwe, np. aku jest tylko lekko rozładowany. Gdyż prąd ładowania wynika z różnicy napięcia aku i napięcia prostownika w danej chwili. Na dodatek ten prąd jest tętniący, są to tylko impulsy w szczytach sinusoidy, w związku z czym znaczenie ma sposób...
Jeżeli ładujesz akumulatory kwasowe 12V, to napięcie bezpieczne końcowe ładowania wynosi 14,4V. Korzystnie jest zbudowac taki układ: - prostownik pełnookresowy, zasilany np z napięcia 20 - 24V prądu zmiennego, - szeregowa żarówka (samochodowa) 12V 45 lub 55 W (może byc ze świateł głównych, np. z jednym włóknem spalonym - to dla ładowania akumulatorów...
Między innymi dlatego, że w obecnych samochodach napięcie utrzymywane przez ciepły alternator jest na poziomie 13.8-14.0 V i nie ma byka, żeby przy tym napięciu alternator naładował do pełna akumulator. W tych warunkach, stopień naładowania akumulatora będzie ok. 60%. Dodam też, że w polskich samochodach którymi jeździłem, napięcie utrzymywane w instalacji...
W tej ładowarce występuje prostownik dwupulsowy z dwoma diodami pracujący z transformatorem z dzielonym uzwojeniem wtórnym. Tego rodzaju ładowarki ładują baterię akumulatorów do napięcia maksymalnego malejącym prądem. Prąd maksymalny osiągany jest gdy ładowana bateria o napięciu znamionowym 12V jest rozładowana do ok. 10,5V. Nie polecam rozładowywać...
Witam! Zamiast prostownika rozruchowego sugerował bym zapasowy akumulator, który by był stale utrzymywany w stanie gotowości niewielkim prostownikiem z ograniczeniem napięcia ładowania do 13,8V - wówczas akumulator jest w stanie "buforowym", jest stale naładowany, a nie gazuje. Jedna z rozsądniejszych propozycji jakie udało mi się ostatnio przeczytać...
Wszystko zależy od sprawności akumulatora. Dobry i sprawny nie gazuje do 14V, piszę o 12V. Minimalnie przy 14,4V zwłaszcza wapniowe. Natomiast im bardziej zużyty tym nisze napięcie potrzeba do gazowania. Jest masa rzeczy w ciężarówka które pobierają prąd cEsto i gęsto pobór prądu dochodzi do 1A przeciętnie to około 0,4 więc siłą rzeczy jak postoji to...
Witam! Napięcie jest trochę niskie, ale akumulator 72Ah ładowany prądem 2A wymaga więcej czasu (nawet ponad 36 godzin). Kryterium "napięciowe" naładowania to poziom napięcia około 13,8V na zaciskach akumulatora podczas ładowania. Nie wolno przekraczać napięcia 14,4V, bo powyżej tego napięcia akumulator "gazuje" i traci wodę z elektrolitu. 2 lata dla...
Jeszcze chciał bym dopytać o opór elektrolitu przy uwzględnieniu napięcia ładowania czytałem gdzieś że po przekroczeniu napięcia 14,4 V opór elektrolitu wzrasta stu-krotnie. Oczywiście pewnie ma na to wpływ gazowanie elektrolitu którego siła zależna jest: -napięcia ładowania -stopnia naładowania akumulatora?( sprawność spada w końcowej fazie ładowania)...
Zły to pomysł jest, bo w takim przypadku nie ma kontroli nad prądem ładowania. wszak prawdą to jest ale do naładowania raz na jakiś czas starczy działa to tak że rozładowany aku ciągnie dużo prądu (czasem nawet przeciąża trafo) ale z czasem prąd ładowania maleje aby w już naładowany aku wtłaczać 1,5 - 2,5A i aku już lekko gazuje odnośnie kontroli prądu...
Czy akumulator nie powinien być non stop pod napięciem ok 14.5V? Przy 14,5V akumulator już nieźle gazuje, szczególnie latem (im wyższa temperatura, tym niższe napięcie gazowania). Współczesne alternatory zachowują się tak jak pisze autor w pierwszym poście: na zimnym 14.3-14.5V na ciepłym 13.8-14i dlaczego taka różnica? To nie jest wada regulatora...
Akumulator gazuje nie dlatego, że napięcie jest zbyt wysokie a natezenie. Wraz ze wzrostem natężenia zwiększa się gazowanie. W końcowej fazie ładowania napięcie ma być stale a natężenie spadać możliwie w okresie o cenę 0. Nie da się skutecznie naładować akumulatora prądem 14.4V. nie zajdą procesy chemiczne gwarantujące wytworzenie się gęstości elektrolitu.
czemu producent akumulatorów pisze nie przekraczać 14,4V ? To norma dla akumulatorów oznaczająca 100 % naładowania i zarazem początek gazowania . W tym poście mowa o akumulatorach 6 woltowych .
Lepszy będzie nowy automatyczny prostownik z Lidla czy ten mój staroć? Prostownik z Lidla możesz kupić i podłączać kiedy tylko masz okazję. Jest fajny bo jest bezpieczny i doładowuje malutkim prądem co jest bardzo zdrowe dla akumulatora (choć ładowanie moze trwać dłużej - ale wtedy możesz wykorzystać kilka nocy). Podłączasz na noc i idziesz spać spokojnie....
Witam. Posiadam akumulator Centra Plus 44Ah. Akumulator niezawodnie działał przez kilka lat, 3 dni temu podczas awarii układu zapłonowego w samochodzie musiał pokręcić dużo dłużej, co go rozładowało do 12.2V. Postał przez noc do rana, rano go wyjąłem, podłączyłem do prostownika, ustawiłem natężenie 4.4Ah i ładowałem do osiągnięcia napięcia około 15,5V...
... Hmm ale chyba napięcie ni powinno na wstępie przekraczać 15 V. No teraz lepiej określiłeś. Napięcie ładowania (w V) to zupełnie co innego niż prąd ładowania (w A). Każdy prostownik prosty (bez elektroniki sterującej) bez obciążenia zwykle na wyjściu ma ponad 15 V aby móc naładować akumulator do ponad 14 V. Rozumiem tylko że prostownik daje te 15.5...
Te parametry po naładowaniu, ale po tygodniu odpoczynku. Auto (Golf tdi) odpala na tej 400CCA gdy jest używane co dzień. Po dłuższym postoju już nie. Podczas ładowania zauważyłem, że jedna cela nie gazuje. Zwarta cela?
Przy napięciu 14,6V i prądzie 20mV w akumulatorze słychać już wyraźny szum bąbelków. Czyli już lekko gazuje. Po pierwsze, mV to jest jednostka napięcia, nie prądu. Nie wierzę w to, by przy 14.6 V (pytanie w jakich warunkach mierzone) i przy 20 mA (zakładając, że mV omyłkowo użyte), żeby wystąpiła elektroliza wody w elektrolicie. Szumu bąbelków w moich...
Zbieram akumulatory do wiatraka i mam pytanie czy można łączyć równolegle różne pojemności np: 12V 100 Ah i 70 Ah równolegle a cztery takie pakiety szeregowo żeby uzyskać 48V ? Przy łączeniu szeregowym akumulatorów tolerancja różnicy [C ] jest bardzo mała i mocno uzależniona od rezystancji wewnętrznej ogniwa [ akumulatora lub bloku ], natomiast przy...
Ja pamiętam tyle. >Jeżeli gęstość elektrolitu i napięcie mierzone na zaciskach akumulatora >przez ostatnie dwie godziny ładowania nie ulega zmianie -to akumulator >uważamy za naładowany -co do tej wypowiedzi należy dodać? >Jakiej temperatury nie należy przekroczyć Należy dodać tyle że akumulator uznaje się za naładowany jeśli w ostatniej celi, która...
te chramotanie to objaw ze akumulator sie ładuje - poprostu gazuje. akumulator nalezy ładowac pradem 0.1 pojemnosci . w szereg daj opornik duzej mocy pare ohm tak aby podczas ładowania rozładowanego akumulatora miałbys 8 Amper.zawsze trzeba dac jakąs małą opornosc kiedy akumulator jest naładowany napięcie odkłada sie na nim nie powodując przeładowania...
Witam, napięcie na całkowicie naładowanym akumulatorze po kilku godzinach od odłączenia prostownika może spaść do 12,7 - 12,6V co jest objawem normalnym. O naładowaniu akumulatora świadczy też intensywne gazowanie pod koniec procesu. Pozdr.
Akumulatory kwasowe lepiej jednak trzymać naładowane wo 100%. Przy czym w wersjach bezobsługowych trzeba pilnować i temperatury i napięcia ładowania. A to dlatego, że w wysokiej temperaturze paruje woda, prąd samorozładowania jest wyższy niż w temperaturze 20 stopni Celsjusza. Gdy gazuje elektrolit znowu tracona jest woda. Akumulatory zamknięte mają...
To przedwczesne zasiarczanie to bajka albo twoja hipoteza "Jak jest zaspawany dekiel to na pewno jest Ca" nijak nie przystaje do rzeczywistości. Akumulator z takim deklem służył mi ponad 6 lat mimo iż napięcie ładowania w samochodzie wynosiło od 13,9V latem do 14,4V zimą a prostownikiem doładowywałem do 15,2V. To nie hipoteza, ale fakty. Sam mam Centrę...
Tu bym polemizował, aczkolwiek organoleptycznie tego nie sprawdzałem - tym niemniej regulatory napięcia alternatorów zawierają element termowrażliwy, do regulacji napięcia ładowania w funkcji temp. zewnętrznej, mam dość zaawansowany prostownik inwertorowy z sondą temperaturową do korekcji prądu wraz ze zmianą temperatury akumulatora. Zauważ ponadto...
Gdy akumulator był naładowany, to przy tak mocnym transformatorze gazowanie może nastąpić szybko . I teraz pytanie o typ akumulatora, bo od niego zależy, czy gazowanie to dobrze, czy źle :-D W zasadzie tak, choć moim zdaniem przy sprawnym akumulatorze napięcie byłoby wyższe przy całkowicie naładowanym albo przy napięciu 13,6 jeszcze bateria nie powinna...
Nie bardzo masz racje... Stężenie wyjściowe elektrolitu jest we wszystkich celach jednakowe, ilość też. Jakakolwiek zmiana objętości elektrolitu to odparowanie wody - elektrolit sie więc zatęża, im więcej wody odparuje, tym większą gęstość bedzie miał elektrolit, więc aby uzyskać prawidłową gęstość(stężenie) należy dolać więcej wody. Zawsze (poza przypadkiem...
Akumulatorowi kwasowemu dłuższe ładowanie nie zaszkodzi o ile nie przekroczy się dopuszczalnego napięcia 14,4V bo wtedy sprawny akumulator - niekoniecznie w pełni naładowany - obniży prąd ładowania. Dla akumulatorów zasiarczonych można stosować długotrwałe ładowanie ( nawet ciągłe) stałym napięciem 13,6V. Przy takim napięciu prąd ładowania jest bardzo...
Byłoby dużo mniej problemów gdybyś najpierw kupił sobie miernik, zmierzył napięcie i łatwiej można by coś powiedzieć o stanie tego akumulatora niż na podstawie domysłów. Samo gazownie akumulatora jeszcze o niczym nie świadczy, jest to zjawisko naturalne podczas ładowania akumulatora, natomiast szkodliwe może być nadmierne gazowanie.
Nie zawsze. Jak w jakiś sposób wyleje ci sie elektrolitr to nie możesz uzupełnić wodą. Jeżeli nie miałeś żadnego przykrego zdarzenie z akumulatorem gdzie mógł sie wylać i akumulator jest szczelny, to najbardziej prawdopodobne jest, że regulator napięcia "ustawia" zbyt duże napięcie i akumulator bardzo często gazuje. Woda jest rozkładana na tlen i wodór...
Wyłącznik ładowania mam, mam układ avt3166 regulujący prąd ładowania oraz odcinający zasilanie, w momencie, w którym akumulator osiągnie napięcie 14,4 V- co jakiś czas układ przerywa ładowanie mierząc napięcie akumulatora, jednakże między pomiarami akumulator ładowany jest napięciem 16V, powoduje to, że nienaładowany jeszcze akumulator zaczyna gazować,...
ale właśnie zaczęła gazować :) To teraz poczekaj aż prąd przestanie spadać i masz naładowany akumulator :D
Witam. Wtrącę swoje 3 grosze do tematu HHO. Nie wiem, kto pierwszy rozpoczął akcję, ale reszta idzie według mnie błędnym tropem. Coraz lepsze materiały, coraz więcej amper. Tylko po co? Producenci akumulatorów wycofują z produkcji akumulatory z płytami ołowiowymi z dodatkiem antymonu i zastępują je płytami z dodatkiem wapnia. Dlaczego? Bo ołów z dodatkiem...
Więc jak będzie 14,4V to odłączać? Tak, takie napięcie wskazuje na pełne naładowanie akumulatora. Chyba, że wcześniej zacznie mocno gazować w celach. Mam nadzieję, że nie zapomniałeś o wykręceniu korków na czas ładowania
Teraz to on się ładuje,a w miarę naładowania pobór prądu będzie malał (wzrasta wewnętrzna oporność ogniwa w miarę naładowania). Proponował bym troszkę zmniejszyć napięcie ładowania jeśli bardzo się gazuje w trakcie ładowania, trzymaj go w wentylowanym pomieszczeniu i nie powoduj iskrzenia bo wodór wydzielany w trakcie ładowania może zapewnić ci rozrywkę.
powgreg napisał: Te 200-300 mA podzielił bym 20-30mA samo rozładowanie a reszta jak piszesz na koncu rozkład wody. to w przypadku, który podałem wcześniej, na prąd spoczynkowy 1 A, będzie się składać mniej więcej 300 mA na elektrolizę wody i ok. 700 mA na pokrycie strat samorozładowania. Nie wiem też i nie wiem jak to ewentualnie oszacować, czy utrata...
Ładowałem go znów całą noc i napięcie urosło do 13,6 V w czasie ładowania prostownika natomiast napięcie na klemach akumulatora jest 13,3V czyli z tego co piszecie to za mało.Ale dziwne jest to,że piszecie,że jak napięcie rośnie to akumulator jest niesprawny a ja wyczytałem że w końcowej fazie ładowania jeżeli prostownik daje właśnie takie napięcie...
Stosując pomiary z sztucznym obciążeniem należy pamiętać, że jest to zawsze tylko modelowy chwilowy pomiar, a w przypadku całkowitego wyładowania akumulatora -cały cykl, ze jest to właśnie jeden z cykli resursowych wyładowań. Tak więc dokonując takiego pomiaru tylko wpływamy na skrócenie czasu eksploatacji a nadal mamy tylko orientacyjną informację...
Podłącz to co masz źeby trochę się naladowal bo jak tak sobie stoi to na pewno zdechnie bo się sam rozładuje. Nie wiem czym mierzysz napięcie ale jest moźliwe źe aku się naładuje. Obserwuj czy nie zacznie gazować. Jak będzie szumiał to naładowany, oczywiście wszystkie cele muszą gazować.
Wielkość pradu ładowania nie jest proporcjonalna do wydzielania gazów z akumulatora. Łatwo zauważyć, że jawiększe gazowanie występuje przy ładowaniu naładowanego akumulatora. Czyli raczej nie wskazane byłoby przeładowywanie. Napisz może coś więcej o zastosowaniu i warunkach pracy tego urządzenia
Witam. Wody można dolać do ok 10mm nad płyty. Korki można zostawić niewkręcone.Łatwiej obserwować proces ładowania. Lądowanie prądem max4 ,4 A(można mniejszym) do czasu intensywnego gazowania("gotowanie") Czas - kilka ,do kilkunastu godzin.
Po uzupełnieniu poziomu elektrolitu wodą destylowaną - akumulator należy ładować prostownikiem który podałeś 6 i pół godziny niższą wartością - 7A . Tylko tyle i nic więcej -ładowanie małym prądem powoduje poprawę eksploatacji - zasada ładowania 1/10 pojemności jest najlepsza - ładowanie przez 10 godzin prądem o wartości 4,5 A jest optymalne dla pojemności...
Dokładnie 13.781V. To syczenie jest tak ciche, że jest słyszalne dopiero po niemalże przyłożeniu ucha do obudowy akumulatora Jeżeli masz wykręcane korki to odkręć wszystkie i popatrz czy jedna z cel delikatnie nie gazuje - pojawiają się pojedyńcze bąbelki gazu. W przypadku gdy jedna z cel ma znacznie mniejszą pojemność niż pozostałe (tak może być w...
akumulator gazuje gazuje akumulator odwrotnie naładowany akumulator
twingo kontrolka silnik czarny ekran lenovo laptop samsung podświetlenie matrycy
stycznik zaklocenia stycznik zaklocenia
Renault Scenic 1.6 16V - kontrolka przed nagrzewaniem Zamienność tranzystorów KTC3205-Y-AT i 2SC3205