Witam Mam nadzieję że ten opis rozwieje wątpliwości Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.pl/9908757500_1...
Gęstość elektrolitu prawidłowa, elektrolit przejrzysty. Czasami gdy potrząsnę akumulatorem to oczko na chwilę się pojawia. A poziom elektrolitu taki jak powinien być. Nie wiem na jakiej zasadzie to działa, ale u mnie pojawiało się zielone oczko jak przechyliłem akumulator w stronę wziernika, czyli pod wziernikiem poziom elektrolitu się podnosił i oczko...
W B5 masz dwa oczka na rozruszniku. Akumulator i zasilanie alternatora. Może oczko wisi luzem. Na zdjęciu nie widać
nie wymien odrazu lub poczekaj az umrze
Kolor zielony pojawia sie tylko przy oświetleniu, nie ma tam żadnej diody LED tylko prosty areometr. Zielony oznacza, że wszystko ok, czarny, że aku jest rozładowany a biały, że jest za mało elektrolitu. No to by było na tyle :D Pozdrawiam
Najpierw pomyśl o termoizolacji dna, obrzeży, a nawet lustra wody. Ile energii potrzeba na podgrzanie 200L wody z 10 do 50°C Ciepło właściwe wody ≈ 4200 J/kg*K X 200 kg X 40° K = 33 600 000 J = 33600 kJ / 3600 s = 9,3 kWh Następnie oblicz Swoje potrzeby codzienne - bo woda stygnie w zimnym gruncie. Karpie żerują w wodzie gdy temperatura przekroczy...
Dzięki za odpowiedzi. Dramatu może i nie ma bo mamy jescze octavie więc teoretycznie moze "zaniemówić"(tfu tfu). Mój pomysł jest jednak taki. Wczoraj wieczorem pomierzyłem co wejdzie do octavii i co wejdzie do fabii. Jako że w octavii jest 63Ah(tak jak fabrycznie było-i tu poprawka bo myślałem że jest 74Ah) a rozmiarem będzie pasować do fabii(max242mm)...
Obawiam się, że sprzedawca zrzuci winę na niewłaściwą obsługę akumulatora Oddaj akumulator , niech sprzedawca wyśle do producenta . Tam dokładnie go sprawdzą i gdy stwierdzą że była wada fabryczna , to dostaniesz nowy.
kolego, chyba, może ... daruj sobie takie teksty ... Dramat
Akumulator całkowicie bezobsługowy i nie ma oczka naładowania.
By nazwać akumulator bezobsługowym musi być hermetyczny wtedy nie ma ingerencji w niego nawet serwis. Jeśli chcesz to nazywaj wszystkie akumulatory z oczkiem kontrolnym "bezobsługowe" . ja osobiście się z tym nie zgadzam. mam akumulator centra futura plus jak to nazwali "bezobsługowy" i zdejmuję listwę z koreczkami która nie jest widoczna na pierwszy...
Chyba Ty i kolega irekw nie zrozumieliście mojej wypowiedzi albo niefortunnie się wyraziłem. Twoje wypowiedzi są bardzo teoretyczne.Piszesz pracę naukową? Gdy miałem akumulator z zielonym oczkiem, oczko przestało się pokazywać po trzech latach eksploatacji na krótkich trasach do 30 km. mimo to z odpalaniem silnika nie było najmniejszego problemu. Oczko...
Dwie możliwości, uszkodzony rozrusznik lub zły styk na przewodzie prądowym rozrusznika. Zobacz, czy w trakcie próby rozruchu nie grzeje się bezpośrednio przy klemie akumulatora i na oczku rozrusznika. Dodatkowa masa bezpośrednio z klemy na blok, czy z karoserii? W drugim przypadku też zobacz czy nie grzeje się przy klemie i przy mocowaniu do nadwozia.
W czym problem? cięgniesz przwody do akumulatora zaciskasz na to oczka lub konektory. Przy akumulatorze dajesz bezpiecznik. Na drugim koncu zaciskasz konektory w osłonie i podłączasz gniazdo. Pamiętaj tylko o bilansie energetycznym. Przekrój przewodu to 1,5mm². unikniesz strat na grzanie przewodu i będziesz mial zapas na przyszłość. Pozatym nie...
obecnie mamy akumulatory bezobsługowe Gdzie kolega widział akumulatory bezobsługowe? Bezobsługowe=hermetycznie zamknięty i rzadko są spotykane. Fakt nie ma teraz już takich korków jak kiedyś, tylko są zamaskowane listwy z zatyczkami, których prawie nie widać. To że akumulator ma "oczko" pokazujące stan naładowania nie czyni akumulatora bezobsługowym,...
Te oczka to czasami można sobie w .... znaczy nie działają czasami Święta prawda, zwłaszcza,że nawet mały ubytek elektrolitu w akumulatorze(swoją drogą ciekawe jak ubywa, pewnie trochę odparowywuje z czasem przez odpowietrznik) powoduje,że oczko...j/w
nie widziałem akumulatora w którym to oczko pokazywałoby prawdę, nie wiem może miałem pecha... Zależy jakiej prawdy oczekujesz :?: Miałem dwa akumulatory z oczkami (jeden mam nadal, poza autem) i byłem zadowolony ale więcej informacji wyciągam ze wskaźnika/ miernika napięcia wpiętego w gniazdo zapalniczki. Mój obecny akumulator (w aucie) oczka nie...
Tam nie ma żadnej masy z alternatora. Z akumulatora masz 2 grube czarne przewody zakończone oczkiem M8. Jeden to + na rozrusznik, drugi masa, nie zamień ich miejscami bo jest to możliwe.
Nie spotkałem się z akumulatorem, który ma "oczko" i byłby akumulatorem z możliwością obsługi. To w końcu jak ? bo Centra futura ma oczko .
Gdzie znajduje się data na akumulatorze? Samochód kupiłem w czerwcu (używany). Jak na razie nie miałem żadnych problemów z akumulatorem, no ale dziś -2 więc postawiłem go na cały dzień do ładowania i zrobiłem mu ocieplenie z karimaty :) Nigdy też nie miałem akumulatora z oczkiem, czytałem że jak jest ok to ma być zielone, a na akumulatorze jest informacja,...
Pamiętajcie że reklamacje zawsze można odrzucić chociażby z winy użytkownika więc nie ma co patrzeć na gwarancję. Ostatnio ZAP którego włożyłem klientowi nie dotrwał do końca gwarancji. Reklamacja odrzucona choć akumulator nawet po naładowaniu nie był w stanie zasilić rozrusznika a oczko było zielone.
Pierwszy podejrzany bezpiecznik instalacji LPG. Przeważnie niedaleko akumulatora dołożony na przewodzie z oczkiem. Trzeba go wyjąć i sprawdzić czy gniazdo nie jest skorodowane jak i sam bezpiecznik.
No to jeszcze się spytaj jak oni chcą tym dodatkowym balancerem to wybalansować tylko tak żeby nie złamali żadnego z praw fizyki. Niech po prostu ci wyliczą traktując to akumulator jak oczka w prawie kirchhoffa i zobaczymy jak im to wyjdzie. Mogą też użyć innego prawa fizyki w końcu każdy skończył szkołę podstawową chyba...
Przy niskich temperaturach "magiczne oko' może zachowywać się dziwnie, parametry ok Byle do wiosny :-)
Po prostu trafił ci się prostownik z wadliwym bezpiecznikiem. Stan akumulatora nie miał najmniejszego wpływu na uszkodzenie bezpiecznika. Co do oczka w akumulatorze to 2 lata temu kupiłem Caddiego 2 z 4 ro letnim akumulatorem. Oczko było czarne. Po 3 miesiącach jeżdżenia oczko zrobiło się zielone. Teraz akumulator ma 6 lat i rozrusznik na nim nawet...
Nie do końca to jest prawdą. U mnie w corolli, pół roku po wymianie na gwarancji akumulatora, też oczko zmieniło kolor z zielonego na czarny, ładowanie nie pomogło. W serwisie sprawdzili akumulator i stwierdzili że jest dobry. Przez jakiś czas jeździłem z czarnym oczkiem. Przy wymianie żarówki w reflektorze musiałem wyciągnąć akumulator z samochodu...
To może ja coś powiem na temat tej zielonej kulki. W corolli miałem na gwarancji wymieniany akumulator, taki z oczkiem (akumulator w pełni bezobsługowy). Po ok. dwóch miesiącach zielone oczko znikło. Nie pomagało ładowanie prostownikiem, więc pojechałem do ASO z reklamacją. Tam zrobili pomiary i stwierdzili, że akumulator trzyma parametry i reklamacji...
Te oczka dzialaja jak chca. Lepiej popatrzec w oczko kobiety bo jak mrugnie do ciebie to dobry znak.
ok. tajemnicza skrzynka to tzw.automat ,widziałem na taki na aukcji ze światłami philipsa. Myślisz ,że słabe ładownie ? Sprawdzę,akumulator (oczko) jest zielone to chyba ok,ale i tak sprawdzę jak pisałeś.
przewód wzbudzenia alternatora sprawdź,jeśli dasz radę to sprawdź ładowanie na alternatorze,a nie na klemach akum.Sprawdź masowy kabel do akumulatora,oczka czy nie zaśniedziałe wewnątrz i na karoserii
Sprawdź czy masa się nie urwała, czyli połączenie minusa akumulatorów z ramą. Często rdzewieje pod oczkiem i powstaje przerwa. Akumulatory jak rozumiem sprawne?
Jak chcesz to auto używać dłużej niż 2-3 lata to polecam Centra Futura - moim zdaniem najlepsze na rynku. Potwierdzam , jeżdżę na futurze już czwartą zimę i wszystko ok. Prostownika jeszcze nie widział i to ciągle zielone oczko . :D Żywotność akumulatora to średnio 3 - 5 lat . :?: Pozdrawiam .
Kup sobie akumulator z magicznym oczkiem :) HAHA
Wygląda jednak na oryginalną część instalacji. Pierwsze co to zarób nową końcówkę. Po drugie odkręć to drugie oczko i wyczyść to wszystko porządnie. Potem pomiar poboru prądu.
Przewody akumulator-rozrusznik, zarobienie oczek i klem. Plus i minus/masa. Jak masz przewody rozruchowe, daj masę z klemy na silnik. Jak łatwy dostęp do rozrusznika, zdubluj przewód plusowy.
Alternator jest dobry jeśli masz te 14V ładowania. Sprawdź jaki jest pobór prądu z akumulatora po wyłączeniu zapłonu, może coś Ci rozładowuje akumulator przez noc.
Podłącz miernik na zakres amperów i zdejmij klemę minusową. Podłącz końcówki miernika pod słupek akumulatora i oczko klemy. Sprawdź pobór upływności prądu na nie podłączonym ogrzewaniu. Jak wskazania wyższe bedą niż 0,05A to spróbuj odłączyć wentylator kabinowy i sprawdź czy się zmienia upływność na wyświetlaczu miernika. W ten sposób możesz szukać...
Wystarczy, że któraś z tych dwóch plastikowych kuleczek w oczku się lekko zasyfi i "zatnie" w plastikowej kapilarze i będziesz myślał, że akumulator jest ok, a tymczasem będzie już dawno zasiarczony. Najlepiej zaopatrzyć się w aerometr. W nieotwieranych, areometr zda się psu na budę. Oczko działa dobrze o czym pisałem w innym temacie ale pokrótce przypomnę:...
A jak będzie ładował akumulator?
To w zasadzie akumulator bezobsługowy. Korek służy jedynie do uzupełniania wody destylowanej. Kiedy czas ją uzupełnić? Będziesz o tym wiedzieć jak oczko zrobi się białe bo z elektrolitu ta woda odparuje. Miłego korzystania.
A ten areometr, to "prawdziwy", czy ten wskaźnik"oczko"?
Nie ma zwarcia, raczej brak kontaktu na kablu +12V (jeśli masa dobrze podpięta) oczko na akumulatorze, bezpiecznik, sam kabel uszkodzony...
bład wskazuje na zwarcie do masy ale to tak pisze jezeli jest brak zasilania sprawdz główny bezpiecznik na akumulatorze taka blaszka z oczkiem:-) czesto same wspomaganie pada po wstrzasie tz wypadku. czujnik powinien znajdowac sie w listwie kierowniczej ale to zaleznie od modelu zamontowanego wspomagania TRW lub inny producent. po odłaczeniu akumulatora...
Akumulator padł ? Magiczne oczka są poważnie "magiczne" . Sprawdź miernikiem elektronicznym(multimetrem) napięcie na akumulatorze . Klema dobrze przykręcona ?
Przy takim sprzęcie grającym to nie dziw że akumulator pada. Alternator inny to tylko kwestia zamocowania, ale i na ten co jest możesz dać akumulator 45Ah
Oczko za akumulatorami sprawdź sobie ;).
Tak jest , przewód 35mm² , oczka 8mm , akumulatory trakcyjne płynne . Uprzedzę , że mierzyłem każdy oddzielnie i miały takie same napięcia , BMS zbędny . Była szybka robota i wyszło jak wyszło . Przerobię to . P.S. Masz dobre "oko".
Przed wymianą akumulatora sprawdź czy pierwszy bezpiecznik na akumulatorze jest cały a jego oczko nie wygrzanie.
Akumulator był ładowany kilkanaście godzin. Po naładowaniu i odłączeniu prostownika napięcie 12,6V. Wskaźnik wg nalepki: zielony - akumulator naładowany czarny - akumulator rozładowany srebrny - dolej wody demineralizowanej Kulka ciągle wskazuje kolor srebrny.
Jeżeli akumulator ma korki i można uzupełniać wodę jest jak najbardziej obsługowym, dlatego często spotykam się z pustymi bo od momentu zakupu nikt do niego nie zagląda sugerując się właśnie napisem bez obsługowy, a takimi są tylko klejone z oczkiem naładowania.P
Bawiąc się akumulatorem, poruszyłeś kable - gdzieś zgnił przewód/oczko masowe, bezpieczniki na akumulatorze, luźna klema, wreszcie uszkodzony akumulator. Pomijam już wpadkę z zamianą biegunów czy pomieszanie wsadów sterowników jakimś dziwnym urządzeniem diagnostycznym.
Wygląda na zaśniedziały kontakt gdzieś przy akumulatorze, może oczko masy trzeba przeczyścić i dobrze dokręcić. Nie sprawdzaj miernikiem tylko kontrolką w której jest żarówka minimum 2W, sam możesz taką zrobić.
Styknie ale na duże piny lutuj przewód albo przewierć i na śruba /oczko. Taki z Cargo jest najlepszy z terminalami na śruby. koszt 50zł.
I co myślicie o tych akumulatorach z "oczkiem" co zmienia kolor i pokazuje przez to stan naładowania? To oczko pokazuje tylko stan celi, w której jest zamontowane - a pozostałe pięć ? Wg mnie szkoda kasy. Akumulator 44Ah wystarczy.
Brak dobrego kontaktu przewodu z klemą/oczkiem/śrubą i grzeje się w najsłabszym miejscu ? Tylko tu się grzeje ? Gdzie indziej, cały przewód, drugi jego koniec się nie grzeje ? Oczyść, zarób porządnie przewód, przykręć... Takie grzanie miałem przez słaby styk oczka przewodu z klemą akumulatora, po poprawieniu połączenia przestało się grzać, co możesz...
Witam Zamierzam połączyć do kampera 10 akumulatorów agm 12v17ah równolegle. Akumulator hotelowy dokonał żywotu a mam do takowych dostęp więc postanowiłem je użyć. Jakiego powinienem użyć przekroju przewodu by to wszystko było jak "bozia przykazała". Podłączenie do akumulatora na oczku przykręcane. Pozdrawiam P.S. jeżeli zły dział to przepraszam i poproszę...
obcięcie tej kleimy nie bedzie takie proste bo kabel jest krótki. I może pózniej nie dostać do słupka akumulatora Obcinasz i zaprasujesz oczko M8 przykręcasz pod śrube w klemie. Nie masz dużej prasy poszukaj kto ma. np. http://obrazki.elektroda.pl/6271948200_1...
Ok, dziękuje za tak szczegółowe objasnienie. Spróbuję to wytestować bezpiecznie. Zawór ET98 i tak zmienię bo skoro go kupiłem.... A takie ptanie czysto teoretyczne, gdy wyciagnę bezpiecznik przy sterowniku lpg i odłącze od akumulatora konektorki oczka doprowadzajace napiecie do centralki, to samochód będzie jeździł normalnie na benzynie tak jakby nie...
Tacy ludzie odbudują cywilizację techniczną gdy będzie taka potrzeba :) (oby nie ;) ). Zaskoczeniem dla mnie było to że "zielone oczko" w akumulatorze samochodowym to mechaniczny gęstościomierz, myślałem że to jakaś elektronika śledząca napięcie akumulatora i np. LED.
Że jak? Chyba szeregowo Oczywiście, że szeregowo. Poprawiam. Dodano po 42 Czy ktoś z kolegów potrafi wyjaśnić poniższe zjawisko? Akumulator posiada "zielone oczko", ostatni raz był doładowany w piwnicy chyba w maju. Gdy w poniedziałek wyjąłem go z piwnicy, oczko nie było (co zrozumiałe) widoczne, napięcie wynosiło 12,24V. Przed kontrolnym rozładowaniem,...
co ciekawe oczko zielone i elektrolit pod oczkiem jest To jest wytłumaczalne - akumulator 12V zawiera 6 ogniw-cel każde ok 2V połączone w szereg. Oczko jest tylko w jednej celi - pewno akurat tej dobrej. Jak bez podłączonego ładowania ma 8,6v to prawdopodobnie dwie cele padły - maja zwarcie może takie niepełne (o sporej rezystancji ograniczającej prąd...
Pompa i regulator mogą być, panel za słaby - dał bym 100 W, dorzuć jeszcze mały akumulator i będzie działać.
Do sedna: przewód łączący alternator z akumulatorami (połączenie na rozruszniku) dajesz minimum 6 mm2, oczka zaciskasz odpowiednie. Przewód kontrolki ładowania też załóż nowy. Przekrój 1.5 mm2. Wywal tą całą plątaninie, przeciągnij ten przewód od kontrolki i tyle.
Masa podłączyłem do śruby, którą przykręca się rozrusznik do skrzyni i do minusa na akumulatorze. Plusa na oczko do rozrusznika i plusa na akumulatorze. Efektu nie ma
Z tego co ja wiem to 5. Niech każdy wytworzy to 13A co i tak jest wątpliwe, to połączenia równoległe do rozgałęźników obsłużą 4mm2 a z ostatniego (jak będzie więcej -zależności od konfiguracji autora) do grzałki 6mm2 wytrzymuje 70A ze też nie będzie problemu. Zawsze jak ktoś jest bojaźliwy może sobie dać oczko w górę przewody albo dać podwójnie...
Tak, gruby z masą rozrusznika. Wszystko jednak wskazuje na ujaraną stacyjkę. Wnioski niczego sobie :). Czy tak trudno sprawdzić ciągłość grubego, zwłaszcza przy akumulatorze i oczku na rozruszniku?
Po pierwsze - pozbądź się kostki pomiędzy regulatorem i alternatorem - wszystkie 3 przewody oczyść i polutuj, po czym zabezpiecz koszulkami termokurczliwymi. Po drugie - przewód minusowy i plusowy z regulatora przedłuż (daj 2,5mm2) i podłącz pod zaciski przy akumulatorze - najlepiej przylutuj do oryginalnych oczek. Zapomnisz o problemach z ładowaniem
Trochę się powtórzę z tym co mówili przedmówcy. Jest gdzieś słaby kontakt przewodów od akumulatora. Zacznij od sprawdzenia klem a później sprawdź oczka tych przewodów w kontakcie z masą samochodu a później oczko plus na rozruszniku. Możesz też mieć uszkodzony rozrusznik, który pobiera za dużo prądu (robi zwarcie ) np przez zacieranie. Możesz sprawdzić...
ale nawet przy długiej trasie - 400km nie jest w stanie naładować akumulatora. Może oczko sie zawiesiło?
Prawdopodobnie w tylnej lampie masz żarówkę "podwójną". https://pictures.wszystko.pl/product.ash... Jeden kabel idzie na obudowę żarówki, to będzie masa ( minus na akumulatorze). Pozostałe 2, idą do styków na podstawie żarówki, po jednym na każde "oczko". Na te 2 oczka idzie + z akumulatora. Jedno oczko będzie od światła pozycyjnego...
Powiem tak ładowałem teraz od około godziny 10 rano do teraz czyli prawie 11 godzin. W tym okienku co jest w akumulatorze zaczelo sie pojawiać zielone oczko to dobry znak?
Usterka się znalazła po około roku. Auto do tej pory jeździło na przycisku(mostek przekaźnika rozrusznika),Jednak ostatnio skrzynia biegów weszła w tryb awaryjny i już nie było jazdy. Parę dni wcześniej nie zadziałała pompa paliwa.Po zmostkowaniu przekaźnika ruszyła. Zacząłem więc poszukiwania krok po kroku, kabel po kablu (ukłon dla jacek074 za schemat).No...
Zaizoluj potem te "resztki" - bo zanim rozgrzejesz i nagrzejesz - to trochę izolacji kabla "pójdzie". I pamiętaj, że trochę tej cyny pójdzie w stronę kabla, więc "utwardzi" Ci go przy tym "oczku".
Podejrzewam ze miał alternator Mitsubishi za bardzo części do tego niema Jak kupisz Valeo będziesz zadowolony bo pasuje różni się tylko wtyczką od wzbudzenia [pewnie masz na oczko a w Valeo masz wtyczkę PSA]
Przy systemach BRC kolor czarny zawsze masa czerwony lub brązowy +12 zielony zasilanie elektrozaworów +12 przewody z oczkami odizoluj sprawdz kolory + oraz - akumulatora szary sygnał obrotów z czujnika położenia wału korbowego pomarańczowy oraz fioletowy prawidłowo odcięte są numerowane na izolacji parami odpowiednio do numeru wtryskiwacza benzyny.
Jak odpali to może być za poźno. Do sprawdzania akumulatorów są testery. Zielone oczko to chwyt marketingowy. Nic nie mówi o stanie akumulatora, najwyżej jednej celi.
Czy ta pompa do oczka wodnego będzie działać na akumulatorze samochodowym 12 V ? https://allegro.pl/oferta/pompa-pompka-d...
Jeżeli oczko jest zielone można jeździć, akumulator jest dobry. Zeby było jasne , to prądu nie pobiera:)
A widoczne bąbelki w oczku to norma podczas ładowania?
Pierdu , pierdu . Ale chyba nie chodzi o to że trzy dziesiąte volta więcej , było powodem wysadzenia oczka akumulatora i wybrzuszenia jego obudowy ?
>> jak słychac pisk to pasek z alternatorem proste , jak zimny to piszczy >> napiac i bedzie działał i dawał prad:) Hmm, tym mnie zaintrygowałeś.... Mam bezobsługowy akumulator. Sprawdziłem go: oczko jest czarne, a więc aku wymaga doładowania. Napięcie akumulatora: 12,7 V Czy to może być przyczyną kłopotów z odpalaniem zimnego silnika ?
przy tak archaicznej konstrukcji jaką jest akumulator kwasowy to chcąc wydłużyć jego żywot należy doładowywać do napięcia 16,2-16,5 V aby odsiarczyć płyty i zrobić gęstość elektrolitu. Ja miałem taki przypadek z akumulatorem z zielonym oczkiem w corolli. Po pół roku oczko się straciło. Akumulator jak w moim zwyczaju doładowywałem prostownikiem z automatyka...
Przeczyściłem wszystkie kable od alternatora i akumulatora Przy zgaszonym - 12,60V Przy odpalonym - 14,60V Przy odpalonym i włączone wszystko co sie dało - 14,09 Przy odpalonym i na mijania - 14,20(ale moge się co do tego mylić) Po przestawieniu na mA Przy ustawieniu 200m - od 60 do 72 Przy ustawieniu 20m - raz ponad skale a raz od 6 do 7 Generalnie...
Akumulator ma około roku, i nie został ani razu razu trwale obciążony poprzez np zwarcie w instalacji/ pozostawienie na światłach itp. - jak się uda sprawdze go dzisiaj testrem. Napięcie w instalacji na biegu jałowym około 14 V - nie ma problemu z napięciem ładowania przy włączeniu odbiorników. Uzytkowanie samochodu wygląda mniej więcej tak: Czas jazdy...
ta szybka wskażnik naładowania akumulatora nazywa się 'magiczne oko' chociaz róznie się to nazywa kolor zielony tego wskaznika mówi ze akumulator jest naładowany ,czarny ze należy ładować,biały ze jest do wyrzucenia chociaż miałem kila takich akumulatorów i nigdy oczko nie zaswieciło się się na biało a aukumulator był do wyrzucenia. Jeżeli jest możliwoś...
Tyle, że przy krótkich odcinkach te 13,8 to mało. Nie zdąży „wepchać odpowiednio dużo prądu”. Najpierw sprawdziłbym ładowanie na śrubie alternatora a potem sprawdził w skrzynce, czy nie przegrzało się oczko przewodu na bezpieczniku akumulatora. W Golfie V to bedą te bezpieczniki z przodu skrzynki, montowane pionowo na szynie.
Witam Bosch lub Varta , coś z wyższej półki , kiedyś miałem też Motorcrafta i był dobry ale trudno je dostać , sporo ludzi chwali też nowe Centry Futury ale raz widziałem na złomie stos tych akumulatorów , z zawieszonymi oczkami na zielono , może zła partia? Pozdr
Po pięciu godzinach ładowania napięcie wzrosło do 13,12V. Zielone oczko nadal niewidoczne. To w moim starym akumulatorze z corolli (tym z wierconymi dziurami) zielone oczko zniknęło po dwóch latach i pojawiało się czasem przy przechyleniu akumulatora. Nie pomagało ładowanie prostownikiem z automatyką i bardzo się zdziwiłem jak go podłączyłem do prostownika...
Witam mam takie pytanko a jestem kompletnie zielony więc proszę o pomoc. Chciałbym zrobić małą instalacje solarną do oświetlenia altanki i podłącznia pompki solarnej w oczku i teraz pytania; mam taki panel:nominal pm 60W voc 62v isc 1,42A Vm 43V Im 1,17A chciałbym go podłączyć pod akku z samochodu mam dostęp do 40 45 50 Ah aku pobór mocy: altana wieczorem...
Jeszcze słowo na temat "magicznego oczka". Jest to zwykły aerometr, mało tego, informuje TYLKO o stanie JEDNEJ celi, w której to producent raczył go zamontować. Ustrojstwo owe i jego wskazania należy traktować z przymrużeniem ,nomen omen, oka. ma tzw. "oczko" to z reguły da się je wykręcić Nie mógł Kolega uzupełnić tak poziomu elektrolitu w całym akumulatorze,...
Cześć. Otóż podstawą problemu z połączeniem jest moc: P która wyraża się wzorem U x I gdzie U to napięcie akumulatora lub alternatora samochodowego 12V(przy odpalonym silniku 14,4V). P jakie bedzie ci potrzebne z zapasem licząc to 500W czyli po przekształceniu prąd I jaki popłynie kablem z akumulatora do przetwornicy to: 500/12V nieco ponad 40A Więc...
1 jeżeli to się często dzieje odkręć nakrętkę 5 z tyłu alternatora (ściągnij to oczko)to kontrolka wzbudź alternator za pomocą próbówki złap krokodylkiem za śrubę tam gdzie była kontrolka a drugi koniec do + akumulatora (ominiesz licznik) 2 powinien występować przewód masowy przykręcony do głowicy i pod górne ucho alternatora:D
Sprawdz stan skrzynki bezpiecznikowej na akumulatorze i zmierz napiecie bezposrednio na oczku alternatora
Zapomniałem dodać, akumulator mierzyłem jest naładowane pokazuje 13,2 v, wiec akumulator raczej odrzucam choć Moja pierwsza myśl to właśnie rozładowany akumulator. Wsuwek nie ma, kabelki są przykręcane na oczka , wszystko jest czyste.
Jeśli chodzi o wózki to z reguły warsztaty dostają je na wyposażenie od hurtowni motoryzacyjnych jeśli w określonym czasie wykonają określony obrót, również często właśnie początkowy kapitał nowopowstającego warsztatu decyduje o tym że pada na te zestawy. moj brat mi odradzil Yato Widzisz więc że nie jest to tylko moje zdanie. Duzo moich rowiesnikow...
tu z tobą się nie zgodzę, moja pierwsza centra futura 77ah wytrzymała 8lat więc kupiłem następną centrę futurę 77ah i ta wytrzymała 3lata Ja się z tobą zgadzam, nasze oceny są indywidualne i każdy ocenia producenta przez pryzmat tego co kupił. Jak nasze 2 opinie czy nawet 20 opinii mają się do ilości akumulatorów produkowanych przez Centrę w ciągu...
Na jaki zakres i jaką wielkość masz ustawiony ten miernik? Masz mierzyć prąd, więc miernik przestawiony na pomiar A lub mA. Konieczne może być przełożenie sond w odpowiednie gniazda. Radio jak masz podpięte - ze stacyjką, czy bez stacyjki? Choć i ono nie powinno ubijać akumulatora w trzy dni. Oczko w akumulatorze nie powinno być czarne, tylko zielone....
Są widoczne po wyjeciu akumulatora ,dwa przewody pod jedno oczko,jakie masz błędy
Witam mam problem z moją Fabia otóż wyskakuje mi n/w błąd, pomimo tego że go skasuje za 3-5 sekund wyskakuje z powrotem. Address 09 ----------------------------------------... Controller: 6Q0 937 049 F Component: 0000 BN-SG. 2S36 Coding: 08204 Shop #: WSC 20490 1 Fault Found: 01598 - Drive Battery Voltage 27-00 - Implausible Signal Problemy...
Witam, problem polega na tym, że po przekręceniu kluczyka ( aż zapalą się kontrolki ) zeruje się licznik dziennych kilometrów. Zjawisko występuje dość często, mało kiedy się nie wyzeruje. Wersja passata bez MFA ( basic ) czyli nie ma 2 pamięci czy coś w tym stylu. Dodam, że nie kasuje się zegarek i silnik zapala prawidłowo. Akumulator ma "oczko" które...
oczko akumulator akumulator magiczne oczko czarna oczko akumulator
kontrolka deska mazda immergas przekaźnik openvpn windows server
projekt buggy aktualizacja dekodera manta
Jak odłączyć kabel od żelazka z zacisków? BoosterJet 1.0 - Czy to dobry silnik? Opinie i analiza