Jest to wyłącznik termiczny. Przy przegrzaniu akumulatorów w czasie ładowania lub zwarciu powinien dostać przerwy.
Piszemy o sprawnym aucie. Zależy jak to zdefiniujesz. Gdzieś czytałem, że producent dobiera pojemność akumulatora tak, by wytrzymał 3 pięciosekundowe próby rozruchu z 30 sekundami przerwy między tymi próbami.
Nie, nie to staruszek było sympatyczne. Ja mówiłem o tym płukaniu i ładowaniu, jakbyś się nudził. To się robiło w latach 80-tych, kiedy zdobycie nowego akumulatora, czy opon było jak wygrana w Totka. Wtedy akumulatory miały wykręcane korki. Ale wycinałem też otwór w pokrywie akumulatora jak zrobiła się przerwa w ołowianym mostku między celami. Otwór...
Prawdopodobnie akumulator Jeśli kwasowy - przerwa między celami. Podstaw inny akumulator. 7.5V to typowy objaw.
A czy potrafisz zauważyć przepływ prądu przez akumulator??? Brak przepływu jest możliwy w kilku przypadkach: - napięcie z prostownika jest niższe, niż napięcie na akumulatorze, - uszkodzony akumulator (np. przerwa na połączeniu między ogniwami), - uszkodzony kabel łączący akumulator z prostownikiem, ...
Witam! Umiesz liczyć? To nie licz na cud! Zobacz do prognozy pogody (np. tutaj: http://www.meteoprog.pl/pl/ ) dla twojej okolicy i wynotuj, jak często i jak długo masz wiatry o prędkości >5m/sek. Taki wiatr da twojej (dobrej!) turbinie ok. 20W z każdego m2 jej powierzchni. Wiatry szybsze - 10m/sek (takich wiatrów mamy w Polsce średnio ok. 90 godzin...
Akumulator przed rozpoczęciem próby ładowania miał 0 V na zaciskach. W mojej ocenie, akumulator jest uszkodzony. Ma przerwę między ogniwami. To powoduje że uzyskujesz 0V na zaciskach a 14-15V (po podłączeniu prostownika - przy czym prąd nie będzie płynął i stąd wynik 0A. Niestety taki akumulator nadaje się jednie do wymiany. Pozdrawiam!
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Może też dostawać przerwy między celami. Podjedź do sklepu z akumulatorami niech ci go sprawdzą ( chociaż przerwy mogą nie wykryć). Zmierzył bym napięcie podczas odpalania ( można też podpiąć żarówkę), powinno to wyjaśnić sprawę. Rozwarci między celami może być upierdliwe bo potrafi załapać na jakiś czas.
Jakieś sugestie czego tam szukać? Przerwy/uszkodzenia między pkt 2 (wczesnej oznaczonym jako AKU) a akumulatorem. Możesz tam (AKU) zamiast miernika podłączyć np żarówkę 12V/5W, która obciąży tą linię. Miernik ma dużą rezystancję wewnętrzną dlatego na początku wskazuje tam napięcie.
W dzisiejszych akumulatorach nie ma sensu reanimowania starego grata . Są praktycznie bezobsługowe , mało który ma dostęp do elektrolitu no i całkowicie nie rozbieralne . Metod jest wiele na jego tymczasowe ożywienie z mniejszym lub większym skutkiem . A co będzie jak stracił połączenie między celowe na mostku ?? Tego nie naprawisz żadną metodą odsiarczania...
Coś się zepsuło. W urządzeniu prawdopodobnie jest szybka ładowarka, która ładuje baterię dużym prądem. Przez to akumulatory dochodzą do napięcia 1,6V na sztukę i mocno się grzeją. Dobra rada w przypadku akumulatorów NiMH - rozładować do 0,9V i dopiero ładować. Gdy akumulatory będą stare, to ich napięcie nie będzie osiągać 1,6V przy prądzie 1C (2A dla...
Hej, Może, szczególnie wskutek przeładowania. Wtedy wzrasta temperatura i otwiera się specjalny zaworek (vent). Nadmiar gazów, a przy okazji i inne rzeczy wydostają się na zewnątz. Akumulator traci na pojemności ale może być jeszcze używany ( o ile ładowanie zostało przerwane). To samo może zdażyć się podczas rozładowywania ogniwa nadmiernym prądem....
Gdyby było zwarcie... Gdyby nie było przerwy między wyjściem i pinami zasilania scalaków, to tak.
[url=https://m.youtube.com/watch?v=7AhEk... Turbo od 01:00. Gość nawija, że przez szybkie ładowanie robią się "przerwy" między "dużymi ładunkami" w akumulatorze, więc lepiej ładować wolno, mieć małe ładunki ułożone "jak w tetrisie". :shocked!: :shii:
To masz przerwę w plusowym kablu między regulatorem a akumulatorem
Daje się ten akumulator jeszcze ładować? Coś pisałeś że ładowarka daje zero prądu, ale jakbyś zwykłym prostownikiem bez automatów spróbował czy "bierze prąd" i jakie napięcie jest wtedy na zaciskach . Chodzi o sprawdzenie czy faktycznie ma przerwę między ogniwami.
Witam Jaki jest problem zrobić pomiar miernikiem lub co najmniej żarówką reflektorową czy jest napięcie na akumulatorze.mógł się stracić kontakt na klemach ,lub w najgorszym przypadku przerwa między celami w akumulatorze.
Jeżeli nie ma na 30 to masz przerwę między zasilaniem z akumulatora a przekaźnikiem Przekaźnik jez załączany czy nie?
Motronic ma rację, masz prawdopodobnie jeszcze styki "bolce" a nie jeden wyłącznik więc możesz na noc włożyć między styki kartkę by zrobić przerwę a jesli masz nowszy typ włącznika to wykręć 2 śruby mocujące go i rozewrzyj konektory;]
Włączę się jeszcze do tej dyskusji. Uważam, że niepotrzebnie komplikujecie sprawę. Do tego całego interesu w zupełności wystarczy kontroler napięcia (ja go nazwałem ogranicznik napięcia) na biegunach akumulatora. On załatwi ten problem. Przedstawię jak to wygląda u mnie przy ładowaniu akumulatora prostownikiem z takim układem i możliwością zmiany napięcia...
Witam, Muszę przygotować na zajęcia projekt stopera z opcją zapamiętywania między czasów. Przygotowując się do projektu przerobiłem poszczególne tematy z książki Gałków. Jednak nadal nie wiele sam potrafię zrobić. Znalazłem przykład stopera, który nie posiada opcji zapamiętywania między czasów. Od 2 dni analizuje kod, ale nadal cały czas gubię się w...
Tyrystor zwarty - omomierz przyłączony między A i K pokazuje 0 (mierzymy na teście diody jak taki jest w mierniku). Uszkodzona bramka - od bramki do katody powinno być wskazanie z zakresu 600-700 (test diody). W drugą stronę przerwa. Zasilacz 12V, opornik do ustalenia prądu bramki, żarówka 5W/12V jako obciążenie, które tyrystor dołączy do zasilania...
167 to z tego co widzę jest 4 Pinowy. Myślałem, że jest inny. Jak np w VW Bora. Na pinie 30 powinno być stałe zasilanie z akumulatora. Mostkowanie 30 i 87 powinno uruchomić pompę. Jeszcze tylko poszukam info jak wygląda linia akumulator>przekaźnik Sprawdziłbym na chwilę obecną czy jest ciągłość w obwodzie przekaźnik PIN30 i bezpiecznik 28. EDIT: Na...
W innej skrzynce ? Wiesz może gdzie ona się w Megane 1 znajduje ? Poguglaj, w niektórych francuskich autach są 3 skrzynki, pod maską, przy kierownicy i przy fotelu pasażera. Ale jak spalił się przewód to np jeden ten od zapalniczki ? Czy wszystkie czyli od radia ,zegaru i zapalniczki ? Logiki użyj. Jeśli prąd nie dochodzi do bezpiecznika to przerwa...
(at)maverick73 No tak, zapomniałem o słupie No to mam problem nie do przeskoczenia chyba ze wymyślę coś z jakimś stelażem. Po za tym zaliczyłem dzwona falownika, nie przypuszczałem ze praktycznie nie mają zabezpieczeń na wyjściu ze w tym miesiącu będę miał kiepskie osiągi. Ale suma sumaru może się okazać ze będę miał dwa falowniki na chodzie 6,2kW,...
Tak, akumulator można wymienić, niestety koszt oryginalnego to prawie 100e A po co do tego dziadostwa oryginał, https://north.pl/karta/akumulator--3000m... Tylko trzeba dokładnie sprawdzić model. Tam jest gówniana bateria najgorszego typu, kiedyś taki miałem że wylał i skorodowało styki i to była między...
I prostownik pokazał w niecałe 3h że naładowanie wynosi już 75%. Po trzech godzinach, ale, od jakiego poziomu naładowania wystartował. Takie syczenie może też zwiastować przerwę między celami.
Przerwa na mostku między celami, podchodzi wilgoć wyparowuje i wtedy łapie styk, trudne do znalezienia jeszcze gorzej z naprawą
Witam 00500200001 Nieprawidłowe działanie kieszeni na dysk 00500400003 Nieprawidłowe działanie rejestratora czasu pracy i odpoczynku 00510004080 Wykrycie przerwy w zasilaniu stałym (+ bezpośrednio z akumulatora) 00520104002 Nieprawidłowe działanie czujnika: niewłaściwa komunikacja na linii kodowanej 00540004004 Nieprawidłowa komunikacja między wyświetlaczem...
Kody 3-cyfrowe-licz ilość błysków. Np.kod 123 to błysk,krótka przerwa,2błyski,krótka przerwa,3błski. Między 3cyfrowymi kodami jest długa przerwa. 1błysk i długa przerwa to kod wyjątkowy-010 oddzielający. Na filmie wyświetlane są kody(diagnoza niedokończona). 111-wszystkie układy sprawne-aktualnie nie ma usterek. 010-oddzielający-aktualnie nie ma ale...
Zalecane ładowania to 1/10Q. Najbardziej korzystne to prądem mniejszym i najlepiej pulsującym jednopołówkowym, a przy okazji przerwy między połówkami lekkie rozładowania.
Zrobiłem wspomnianą ładowarkę. Tyle że zastosowałem zasilacz małej mocy (5V, do 300mA). Napięcie wyjściowe stabilizatora LM317 ustawiłem na dokładnie 1,42V i przy tym napięciu podłączając rozładowany akumulator 2650mAh uzyskuję prąd nie większy od 300mA. Wobec powyższego zastosowałem tylko LM317 i dwa oporniki 390om między Out i Adj oraz 68om między...
Witam. Przelutować procka i wykonać pomiary czy nie nastąpiła przerwa między procesorkiem a stykiem. Jartech
http://obrazki.elektroda.net/73_11934106... Chciałbym zaprezentować konstrukcję jednogodzinnej ładowarki przystosowanej do ładowania akumulatorków NiMH oraz NiCd 1,2V o rozmiarach HR6/AA i HR03/AAA. Ładowarka posiada dwa oddzielne kanały, dzięki którym możemy ładować jednocześnie dwa różne akumulatorki lub po niewielkich przeróbkach cztery...
Prosty układ do zasilania 1-3 LED-ów z 12V może wyglądać tak: dwie diody (krzemowe, co tam masz najtańsze - pewnie 1N4001) szeregowo od +12V (kierunek jest istotny!) do bazy tranzystora PNP, i ta baza przez opornik (np. 33k) do masy, emiter tego tranzystora przez opornik 47 omów do +12V (tam, gdzie te diody), a między kolektor a masę włączasz LED-y...
Witam wszystkich. Mam nie mały problem z odkurzaczem jw. Odkurzacz wydawało mi się, że już naprawiłem, miał ślady po zalaniu. Zjedzone kilka ścieżek w jednym miejscu, ale to już naprawione, łącznie z przelotkami. Innych skorodowanych miejsc nie znalazłem, naładowałem i się uruchomił. Ale moja radość długo nie trwała, odkurzacza nie da się uruchomić...
Wyłączyć ma się przy 14,4V a włączyć przy 13,3 Koledzy, ten prostownik trudno nazwać prostownikiem, ładowanie trwa bardzo długo. Sami się o tym przekonacie jak po kilku dniach ładowania okaże się, że gęstość elektrolitu wynosi około 1,20 g/cm³. Akumulator podczas ładowania bardzo szybko osiąga napięcie 14,4V, a wcale nie jest w tym momencie naładowany....
Tak jak napisal poprzednik - voltami sie nie przejmuj - po prostu zainstaluj zwykly samochodowy bezpiecznik 10A Albo zwykły domowy topikowy. Zarówno 10A AC jak 10A DC wydzieli w bezpieczniku tę samą ilośc ciepła. Dodano po 3 Przy zwykłym ładowaniu bezpiecznik 12V 10A wytrzyma ładowanie 48V? Bezpiecznik ma wytrzymać napięcie po jego zadziałaniu czyli...
Po dłuższej przerwie spowodowanej testowaniem akumulatora piszę co zaobserwowałem: Po pomiarze areometrem naładowany akumulator ma gęstość 1.30, wylałem ten roztwór i zalałem go wodą destylowaną. Po ładowaniu przez 2 dni prądem ok 0,5A, gęstość elektrolitu znów 1,29 ....tak samo do czwartego cyklu. - teraz pomiar pokazuje na po 4-rech dniach ładowania...
Zrób fotografie w miarę prostopadle do płytki z obydwu stron na część płytki w pobliżu dołączenia akumulatora, aby można było coś wywnioskować. Jaka jest oporność między punktami dołączenia akumulatora? Oczywiście po odłączeniu akumulatora. Zmierz w obydwie strony. Nie rozumiem co znaczy "brak oporności" - przerwa czy zwarcie. Zaznacz na fotografii...
Teoretycznie podłączenie równolegle drugiego akumulatora jest możliwe. Takie rozwiązania stosuje się między innymi w UPS-ach umożliwiających rozbudowę przez dołączanie dodatkowych akumulatorów. Problemem jest jednak dołączanie akumulatorów podczas zaniku. Rozładowany akumulator zacznie pobierać znaczny prąd z akumulatora naładowanego. Z uwagi na fakt,...
dzięki wielkie okazało się że przewód między sterownikiem silnika a modułem świec (brązowy) miał przerwę koło akumulatora w wiązce. przelutowane i działa :D pozdrawiam i dzięki za chęć pomocy
Usterek może być kilka, między innymi przetarty przewód od wzbudzania, Już się zaczynają "super porady". Jak będzie przerwa na tym przewodzie to kontrolka nigdy nie zaświeci. Do szkoły ludzie, do szkoły. Po zapaleniu kontroli akumulatora ładowania nie ma. Masz walnięty regulator, mostki w Boschu są nie do zdarcia.
Jeśli chcesz wykorzystać złącze do akumulatora musisz szukać układu ze wspólną masą. W kontrolerze solarnym masz 6 pinów, trudno powiedzieć jak są między sobą wewnątrz połączone, bo tam naturalna konfiguracja jest taka, że łączysz niezależne urządzenia. Natomiast problem centrali jest taki, że z niej wychodzi napięcie i ma do niej również wrócić napięcie,...
W to wyjście bezpośrednio z uzwojenia wykorzystywane do np. obrotomierza (prąd przemienny, a raczej pulsujący z częstotliwością zależną od obrotów). Podłącz akumulator + do B+ - do obudowy. Między B+ a D+ daj żarówkę 12V/4W (kontrolka ładowania) i rozkręć alternator np. wiertarką. W pewnym momencie powinien wystartować co odczujesz po obciążeniu wiertarki....
no to napięcie wydaje mi się, że pulsuje od 0 do tych 6.. aku jest całkowicie wyciągnięte z auta Zatem akumulator najbardziej podejrzany o uszkodzenie, a on z kolei niszczy prostowniki. Wciąż nie rozumiesz istoty pomiaru napięcia. Napięcie akumulatora to napięcie stałe i tu przyrząd ustawiony na pomiar napięcia DC czyli stałego powinien wskazywać zawsze...
Po przekręceniu zapłonu powinna świecić kontrolka od aku., po odpaleniu powinna zgasnąć. Przyczyn może być wiele: -rozładowany aku., -uszkodzony regulator, skorodowane lub luźne przewodu przy alternatorze, -przepalone uzwojenie na alternatorze, -szczotki nie przylegają do pierścienia, -przerwa między alternatorem a lampką kontrolną. Ogólnie alternator...
Mam takie pytanie w książce Honda Civic instrukcja serwisowa civic 3d/4d 1996 na stronie 23-c-27 (1384) jest opisane sprawdzenie obwodu zapłonnika i jest napisane: Włączyć zapłon (II). Sprawdzić napięcie między stykiem nr 7 a masą. • Woltomierz winien wskazywać napięcie akumulatora. • Gdy nie wskazuje napięcia akumulatora, sprawdzić przerw´...
To weź multimetr i zobacz jakie napięcie będziesz miał między biegunami akumulatora i między + a przewodem 820/821. Żeby była przerwa w obwodzie, rozumiem sprawdzić ciągłość, ale jak masz opisane "zwarcie do masy" to gdzieś przewód się przetarł i dotyka do budy auta. Przewód sam w sobie jest ciągły, ale ma przebicie na budę i ma ZWARCIE. Jak tego nie...
Starannie wyczyść przerwy między lamelami komutatora. Sprawdź doprowadzenie przewodu masy do silnika-przeważnie plecionka.
Eh, jak podłączałeś do prostownika, to zwiększyłeś przerwę między membraną a zworą elektromagnesu. Wykręć śrubę do końca, podłącz naładowany akumulator od wkrętarki i wtedy wyreguluj.
Popatrz na to: https://obrazki.elektroda.pl/4954567600_... MOSFET jest sterowany sygnałami z mikroprocesora. Bramka jest zabezpieczona przed zbyt wysokim napięciem. Mikroprocesor mierzy napięcie w przerwach między impulsami ładującymi. Impulsy powstają gdy wyprostowane połówki napięcia wtórnego ładują akumulator. MOSFET włączany jest...
Napięcie w wyłączniku świateł powinieneś mieć cały czas, w astrach G zarówno światła pozycyjne jak i mijania pracują niezależnie od włączenia zapłonu. Jeśli nie możesz włączyć żadnych to: 1. Sprawdź manetkę kierunkowskazów bo ona zarządza przełączaniem między mijania a długimi (jeśli nie byłeś w stanie wyłączyć długich i wrócić do mijania to na 99%...
Właśnie to przerabiałem jakieś 2 tygodnie temu, 12V a zarówka nie świeciła po sprawdzeniu jak wcześniej pisałem brak połączenia między ostatnią celą a wyprowadzeniem, z pozostałości ołowiu były takie stożki i przerwa co okiem nie zobaczysz, po wycięciu polutowałem kawałek najgróbszej cyny taka fi 3 akumulator działa.
Bzdura! Jeżeli masz dobre napięcie na cewce, wystarczy prześledzić drogę przewodu i sprawdzić pomiarami w każdym możliwym miejscu tego przewodu, gdzie gubi się napięcie. Nie jest to chyba aż tak trudne! Sorry za stanowczy ton ale wkurza mnie gadanie typu jak silnik nawala w samochodzie to trzeba wymienić(silnik) Jeszcze jedno, sprawdź napięcie między...
Moim zdaniem to są zbyt krótkie odcinki by uzupełnić akumulator w energię która pobrałeś z niego w celu uruchomienia samochodu. I stopień naładowania zmniejsza się po każdej takiej jeździe. "Ujemny bilans energetyczny"... O ujemnym bilansie energetycznym można mówić wtedy gdy suma prądu pobieranego przez odbiorniki będzie trwale wieksza niż możliwości...
Rozkręciłem tą podstawkę (Icom-BC-158 input 13,8 V). Jest tam malutka płytka drukowana z dwoma dużymi opornikami, jednym małym i diodą świecącą. Na wstępie błędnie napisałem, że jest 8 ogniw. Jest ich tylko 6 (Eneloop 2000 mAh). Na battery pack (Bp-225), w którym były dotychczas ogniwa Ni-Cd, jest napisane 7,2V, 1100 mAh. Niestety nie mogę znaleźć...
We wszystkich błędach jest mowa o czujniku prędkości obrotowej silnika 1. Czy było coś robione z czujnikami prędkości obrotowej silnika? Są dwa czujniki więc mogły być zamienione przewody lub coś nie tak z kablem lub wtyczką tego czujnika. Może też być zbyt duża przerwa między czujnikiem a kołem zamachowym a może też być zbyt słabe napięcie na akumulatorach...
Nie wiem jak długa jest ta przerwa między tymi impulsami, ale wydaje mi się, że w momentach gdy tego impulsu nie ma, to napięcie powinno minimalnie się podnosić.
W kontekście tych urządzeń, to akumulator jest jak przerwa w obwodzie ze swoimi kilkaset mA poboru. Ale akumulator ma swoją bezwładność, robi za kondensator. Ile by nie brał, wygładza przebiegi z alternatora. To tak jak z prostownikiem - typowy prostownik samochodowy nie ma kondensatora na wyjściu, jak podłączysz do niego silnik od odkurzacza to zacznie...
Rozładowywanie akumulatora w nocy jest absurdalne gdy możesz mieć dwie taryfy. Koszt pozyskania energii z akumulatora to 80gr za kWh plus koszt naładowania. Do pracy cyklicznej bezsensowne. Twoje rozwiązanie nie jest w falowniku a w systemie ATS/ SZR. Musisz fizycznie rozłączyc sieć wewnętrzna od energetyki i załączyć własny falownik z magazynen energii....
Dokładnie. Amperomierz jest dla układu zwarciem. Prąd mierzy się w kabelku. Przecinając go i włączając w to miejsce amperomierz. Jest widziany przez układ jako kawałek kabla. Spalił byś miernik. Natomiast woltomierz jest dla mierzonego układu praktycznie niewidoczny, stanowi przerwę dla prądu. Mierzy napięcie między dwoma punktami. Możesz zmierzyć prąd...
Poprostu przy większym natężeniu prądu odpalal.. Miałem podobny objaw w skuterze mianowicie z kopniaka palił na dotyk z pierwszego, a z rozrusznika za .. nic, chyba, że na dodatkowym aku albo prostowniku. Okazało się, że był włożony moduł odblokowany "tuningowy" no-name moduł zapłonowy, po założeniu dedykowanego zaczął odpalać z rozrusznika, podejrzewam,...
Sądząc po opisie, to ten moduł działa dokładnie tak mój, z tą tylko różnicą, że ten z opisu wykorzystuje styki przekaźnika NO, a mój NC. U mnie w pierwszej wersji też były wykorzystane styki NO. A więc może, pozostaje jeszcze pytanie, czy on już ma progi napięciowe ustawione (i na jakie wartości), czy trzeba je dopiero ustawiać, a to przy wykorzystaniu...
Witam, Widzę, że wywiązała się całkiem spora dyskusja i nie wiem do czego najpierw się odnieść. 1. Ten przypadek to maksymalne taktowanie timera i ciągłe wywoływanie przerwania, jednak nadal nie usprawiedliwia to czasu przełączania portu z ns do us. Nie zrobię teraz pomiarów więc nie podam dokładnych wyników ale przy wywoływaniu przerwania co 10us czas...
Widzę, że najłatwiej spisać kody i pytać na forum, niż samemu obejrzeć auto i chociaż powymieniać żarówki. 5133 Czujnik zużycia klocków hamulcowych przy osi przedniej 1 z lewej strony ma przerwę lub zwarcie z masą 2317 Brak przełącznika, jest zbędny lub uszkodzony 2804 Czujnik NOx ma zakłóconą komunikację B960 Brak informacji CAN 'zużycie okładzin hamulcowych...
Witam Próbuję ożywić sprzęt iRobot Roomba. Pytanie dotyczy pakietu akumulatora - w środku pomiędzy ogniwami na osobnych stykach jest element i nie wiem czy jest to termistor, bezpiecznik termiczny czy termopara. Generalnie przy pomiarze rezystancji wykazuje przerwę - czy tak powinno być? Pozdrawiam
Zastanawia mnie jeszcze ten niebieski element widoczny na zdjęciu poniżej. Wygląda on jak warystor, ewentualnie jak bezpiecznik polimerowy. Łączy on dwa przewody, żółty i czarny. Być może gniazda wyjściowe zasilacza oznaczone jako " - " i GND są połączone razem przez ten warystor. Przy podłączeniu akumulatora mógł się ten warystor uszkodzić i nie ma...
Zobacz w wiertarce, które styki są czynne. Prawdopodobnie w akumulatorku, między stykami 3 i 1 zamontowane jest zabezpieczenie termiczne. Jeżeli ono ma przerwę, to ładowarka nie wyczuwa akumulatora i traktuje jakby go nie było. To samo, jeżeli akumulator ma za małe napięcie początkowe, ładowarka uznaje że jest uszkodzony.
Na początek zlokalizuj wyprowadzenia uzwojenia wzbudzenia , odłącz przewody dochodzące i podłącz w ich miejsce zasilanie z akumulatora [np. 6 volt] ,jeśli pojawi się jakiekolwiek napięcie to jesteś pewien że prądnica jest sprawna , jeśli nie to ; /podłącz w obwód wzbudzenia amperomierz gdy nie ma przepływu prądu; /w przypadku tradycyjnej prądnicy [szczotkowej]...
Pożyczyłem od kolegi taki stary radziecki prostownik. Pare razy już nim ładowałem i zawsze na początku amperomierz pokazywał pewną wartość a potem spadał stopniowo do 0. Teraz natomiast amperomierz od razu po podpięciu pokazuje 0. Gdzie leży problem? Niektóre bardziej od przysłowiowej cegły inteligentne prostowniki nie uznają akumulatorów rozładowanych...
To duży akumulator to tak nie odczuł ale jeśli podepnę do samochodu osobowego to mogę mieć pewność ze nic z elektroniką się nie stanie? To kwestia napięcia na biegu luzem przy pracy rozruchowej - jesli jest za duże a akumulator w złym stanie (na przyjład przerwa w mostku między celami) to podłączenie 24V moze ubić elektronikę zanim zakręcisz rozrusznikiem....
gdy wylacza swiatlo w domu :arrow: przemek.gd Nigdy napięcia w gniazdkach w chacie ci nie zabrakło? Dobrą masz energetyke jak nigdy przerw w dostawie energi nie miałeś.
Chciałbym prosić o pomoc przy naprawie prostownika do akumulatorów o modelu jak w tytule. Problem jest taki, że prostownik po podłączeniu akumulatora i wykryciu napięcia powinien wystartować uruchamiając główny transformator poprzez przekaźniki, a w praktyce wygląda to tak że przekaźniki cyklicznie załączają się i wyłączają, przy czym impuls jest tak...
Ładowarka chyba nie jest impulsowa, a jedynie wyłącza się po krótkiej chwili poboru prądu, gdy napięcie spadnie poniżej dopuszczalnego. Następnie kondensator wejściowy ładuje się stopniowo do napięcia zadziałania ładowarki, ładowarka uruchamia się rozładowując kondensator wejściowy znów do poziomu wyłączającego. Aby się o tym przekonać, wystarczy równolegle...
Jedno z zagrożeń jest takich, że masz stale połączony tor wejściowy i wyjściowy, co w przypadku pracy akumulatorowej może spowodować przekazanie napięcia do sieci gdy drugi z torów roboczych na wyjściu zostanie doziemiony w wyniku jakiejś awarii lub pomyłki przy podłączaniu zasilanych urządzeń. Po przypadkowym obróceniu wtyczki w gniazdku i pechowej...
bo czytałem że musi być w sam raz do panelu dobrany. Jak wspomniałem to troche odwrócenie kolejności bo akumulator powinien być dobrany do zapotrzebowania na energie a w zasadzie do zapotrzebowania na magazynowane energii a panel należy dopasować do takiego zestawu. Ale można próbować chodzić tyłem tylko proszę bez pretensji, że nie jest tak szybko...
Rezystory nie służą do balansowania ogniw tylko elektronika w ładowarce. Po to są wyprowadzone połączenia między ogniwami. Jeśli któryś z tych rezystorów będzie miał przerwę to ładowarka nie będzie widziała napięcia poszczególnych ogniw i będzie zgłaszała problem. Tak samo gdy będzie przerwa w głównym obwodzie ładowania - na przykład przerwa w ogniwie....
Dzięki za odpowiedź. Zadatki masz na belfra zdecydowanie. Doceniam to. Jako czas wyłączenia rozumiem okres między wyłączeniem przekaźnika, a jego ponownym załączeniem. Spodziewam się na koniec procesu czegoś rzędu minut. W układzie z tematu załatwia sprawę okienko komparatora, a u ciebie -histereza. Może to skutkować "niezdecydowaniem" przekaźnika w...
W którym miejscu i w jakich warunkach mierzysz napięcie, że masz nieregulowane 12–60V? Akumulator musi być podłączony i musi być sprawny. Regulator musi być podłączony do instalacji elektrycznej. Jeśli w takiej sytuacji masz nieograniczone napięcie na złączu między instalacją a regulatorem, to jedyna możliwość to przerwa w obwodzie — albo na przewodzie...
schemat z czasopisma Radioelektronik (2/1987) http://obrazki.elektroda.pl/8271769600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3639123800_1... http://obrazki.elektroda.pl/9682886100_1... a elektryzator Pomelac ebs 872/m którego używam na akumulatorze do zauważalnego zmniejszenia energii impulsu oraz zwiększenia...
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
Marcin G. Dla akumulatorów ołowiowo-kwasowych zdrowsze jest ładowanie prądem półokresowym lub pełnookresowym (tętniącym), a nie prądem stałym, filtrowanym. Odsiarczanie akumulatora ołowiowo-kwasowego ma sens jeżeli będzie ładowany prądem półokresowym (czyli trafo i jedna dioda prostownicza). Tzn. w półokresie dodatnim ładuje, a w przerwie między półokresami...
Jedno co mnie martwi to na masie silnika mam 10ohm, 10 omów między masą silnika a ujemną klemą akumulatora? To gdzieś zapewne jest przerwa, nie pamiętam czy w Focusie I miałem linkę masową czy nie... Rozrusznik kręci? Jeśli powyższy pomiar rezystancji jest prawidłowy to nie ma prawa kręcić. Problem pojawił sie nagle czy po jakimś grzebaniu pod maską?
Witam APS błąd 647 Sterowanie ciśnieniem Ciśnienie powietrza w układzie przekracza lub przekraczało 13,0 bar. Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego. Włącza się żółta lampka ostrzegawcza. Układ obniża ciśnienie powietrza poprzez ciągłą regenerację. Kod usterki zostaje aktywowany za każdym...
MID 128 PPID 122 FMI5 Hamulec kompresyjny FMI 5 Przerwa w obwodzie. Wyjście nie jest włączone. Przerwa w obwodzie hamulca kompresyjnego. Napięcie w przedziale od 30% do 60% napięcia akumulatorów (0,3 — 0,6* Uak). Możliwa przyczyna: Przerwa między elektrozaworem VCB i jednostką sterującą silnika. Przerwa w przewodzie zasilającym elektrozawór VCB....
Okres wakacyjno-urlopowy w pełni, jeździ się na weekendy pod namiot lub inną dzicz gdzie prądu zero, a smartfon dłużej niż 1-2 dni nie pociągnie bez ładowania. Dlatego pomyślałem, że mógłbym wykorzystać akumulatorki AA, których mam w domu sporo, do stworzenia powerbanka. Generalna zasada jest prosta. Pakujemy akumulatorki w koszyk na baterię, podłączamy...
Witam mój problem wygląda następująco :posiadam 5 pakietów akumulatorowych z napięciem wyjściowym 36 V ( dwa akumulatory 18V szeregowo ) i teraz chciał bym móc dowolnie przełączać się między tymi pakietami bez przerwy w zasilaniu przy stałym poborze prądu nawet do 15 A Właściwie to potrzebuję aby przełączało mi się to automatycznie na inny pakiet kiedy...
Akumulator jest nowy, kontrolka ładowania sprawna bo świeci po przekręceniu stacyjki a następnie gaśnie po odpaleniu silnika.Napięcie na zacisku B+ jest czyli nie ma przerwy między rozrusznikiem i alternatorem.
No, to mogę zobaczyć, na jakiej zasadzie to działa: W2 dostaje na wejściu około połowy spadku napięcia na amperomierzu (żeby to dobrze działało, trzeba potencjometrem R20 zrównoważyć mostek z R19-R20-R21 i R24-R25 i wzmacnia go około 30 razy, W3 sumuje to napięcie z nastawionym na R46, całkuje tę sumę i wynik podaje przez R37 na bazę T6 - jeśli prąd...
Na moim osiedlu największym problemem jest częsty brak prądu. Sytuacja powtarza się prawie co tydzień i ma to miejsce przez kilka godzin. Nie znam przyczyn — wokół trwa budowa i może podczas podłączania nowych budynków powstaje przerwa. Na szczęście akumulator laptopa, mimo wieku, wciąż zapewnia wsparcie, więc mógłbym spokojnie pracować, jednak nie...
Mam alarm na działce z powiadomieniem GSM zrobiony na pętli dozorowej nc, co oznacza, że aktywuje się przy braku zasilania. Wybrałem to rozwiązanie ze względu na oczywiste zalety oraz dlatego, że powiedziano mi, że nie ma za często problemów z brakiem prądu na działkach. No niestety nie okazało się to prawdą - raz na jakiś czas (2-3 tygodnie na godzinę,...
Kod literowy silnika zawarty jest w nr VIN np 9HY lub 9HZ - to tak na przyszłość aby pokazać że jest kilka modeli silnika o tej samej mocy i podawanie samej mocy zbytnio nic nie daje. Co do czujnika ciśnienia to ta informacja może być w kalkulatorze silnika bo do niego podłączony jest ten czujnik a to kalkulator silnika steruje wentylatorem a nie sterownik...
Albo jest jakaś przerwa w potencjometrze ale bardziej prawdopodobne jest zwarcie między D a S tranzystora MOSFET. Niestety kolega nie pokazał PCB z drugiej strony .
Pewnie trzeba by poszperać głębiej niż w wiki. Ruskie piszą o dużej różnicy powierzchni wynikającej z kształtu kryształu beta 9,53, alfa 0,48 m2/gr (jak dobrze tłumacze jednostki). Przez to też powierzchnia masy czynnej jest bardziej jednolita, gładka i już przy niewielkim rozładunku pokrywa się równomierną warstwa siarczanu, który izoluje i nie pozwala...
Koledzy a ten bocznik to jest to że podziałka na amperomierzu jest dokładniejsza ?? Bocznik zwiera bardzo czuły ustrój pomiarowy, np mikroamperomierz na zakres 100µA. Gdyby nie było bocznika, to gdybyś podłączył go w szereg z obwodem prostownika, to natychmiast uległby przepaleniu (dostałby przerwę) i prąd rzecz jasna by nie płynął w obwodzie....
Witam. Od razu zaznaczam że nie jestem elektrykiem i proszę o wyrozumiałość jeśli zadam jakieś banalne pytanie. A więc wymieniłem alternator Bosch z wbudowanym regulatorem napięcia w BMW E34 bo nie było ładowania ( napięcia ładowania zmierzone na klemach akumulatora to ok 12.5V) ale problem po wymianie jest ten sam. Kable do zacisków D+ i B+ podłączyłem...
Zapomnij o pomiarach napięć multimetrem cyfrowym. Głupoty pokaże. Zrób zdjęcia kabli wychodzących z magneta, zmierz omomierzem rezystancję między każdym, a masą. Wszystkie pomiary na odpiętym akumulatorze, który tutaj nic nie ma do rzeczy, podobnie jak rozrusznik. cewkę też można sprawdzić omomierzem czy nie ma przerwy w uzwojeniu pierwotnym i wtórnym....
(at)kkknc A dlaczego zaznaczyłeś żółtymi kółeczkami wejście poduszek (SRS lub jak kto woli Air Bag). Tam masz SRS "dwupoziomowy" i nawet na tych fotkach widać dwie wtyczki do poduszki. (at)kmmazi Wsadź we wtyczkę od klaksonu żarówkę 21W lub większą i zobacz czy zaświeci po naciśnięciu klaksonu. po podłączeniu do masy na jego kostce i "+" na akumulatorze...
akumulator przerwa między celami przerwa między utwór akumulator przerwa
końcówka 6230i koszt roboczogodziny czujnik dolot powietrza skoda
czujnik położenia wałka rozrządu objawy czujnik położenia wałka rozrządu objawy
Jak połączyć dwa komputery w domu? Schemat podgrzewania foteli Fiat Stilo Hatchback