Prawidlowo jest tak, ze wraz z rozładowaniem akumulatora, jego rezystancja wewnetrzna wzrasta. Czyli Producent ma rację. Natomiast duży prąd na początku ładowania bierze się z różnicy napięć (Różnicy SEM) występujących na akumulatorze i ładowarce (prostowniku). Ta różnica napieć w czasie procesu ładowania stopniowo maleje, bo na akumulatorze wzrasta,...
Hej, całkiem ciekawy temat, zatem wypowiem się :) Ja bym sprowadził problem do dwóch kluczowych niewiadomych: - czy rezystancja akumulatora jest w miarę niezależna od prądu rozładowania, - jaka jest optymalna częstotliwość kluczowania. Reszta to implementacja, moim zdaniem sprawa zupełnie drugorzędna. Eksperyment można przeprowadzić z mosfetem w postaci...
Za mala rezystancja aby miarodajnie oszacowac. Juz lepiej sprawdzic gestosc elektrolitu i pojemnosc z twierdzenia peukerta. Dotyczy to tylko kwasowych. https://blog.bto.pl/jak-sprawdzic-czy-ak...
Nie odpowiem na Twoje pytanie, ale podzielę się swoimi doświadczeniami. Integra Plus z zaznaczoną opcją "Grade 3" sprawdza rezystancję wewnętrzną akumulatora. Miałem przypadek z taką Integrą że na dwóch nowych akumulatorach wywalała "awaria akumulatora, rezystancja wewnętrzna", dopiero montaż akumulatora na "E" (nie chcę robić reklamy) rozwiązał problem....
Tak ciężko użyć Google? Wystarczy wpisać miernik uniwersalny , wyskoczą obrazki mierników wraz z cenami, np. Miernik uniwersalny UNI-T UT33C. Musisz przewijać obrazki bo nie wszystkie mierniki są widoczne jednocześnie.
Nieco na pewno ograniczyła, ale czy do wartości bezpiecznej dla konkretnego akumulatora? Rezystancja przewodów, to troszkę inna bajka niż obciążenie indukcyjne (stojan i wirnik rozrusznika). Ale faktycznie, jak sobie autor tematu sprawdzi, to si.ę dowie ;-)
https://obrazki.elektroda.pl/8921284100_... Oszacowanie rezystancji wewnętrznej akumulatora lub ogniwa jednorazowego pozwala na określenie ich kondycji. Po umieszczeniu krótkiego materiału wideo https://obrazki.elektroda.pl/3312004900_... Podłączamy rezystor 8Ω mierzymy prąd i napięcie na akumulatorze przed i po...
Wyłaczniki... zadziałają choć nie są akurat na te obwody. Jak obliczyć prąd zwarcia w obwodzie? Tu jest skadinąd prosto, jest to Sem akumulatora podzielone przez sumę wszelkich rezystancji w obwodzie, tj wewnętrzna akumulatora (im gorszy stan akumulatora tym rezystancja większa), rezystancja kabli, styków/połączeń. Same kable to ok 0,182 Om, więc akumulator...
https://batteryuniversity.com/article/bu... Pozdrawiam ;)
Do 0,9 V pod obciążeniem. To kiedy akumulator osiągnie 0,9 V oczywiście zależy od prądu rozładowania. Im mniejszy prąd rozładowania tym więcej energii uda się z niego pobrać. Oczywiście nowe i sprawne ogniwa winny mieć małą rezystancję wewnętrzną, więc i różnica będzie mniejsza. Poza tym w momencie kiedy akumulator Ni-MH osiąga pod obciążeniem 0,9V...
Mierzyłeś może napięcie podczas pracy z tymi Twoimi akumulatorkami? Możliwe, że rezystancja wewnętrzna oryginalnych była bardzo wysoka i to ona zabezpieczała diodę przed spaleniem. Jak wsadziłeś lepsze akumulatorki to nie było przysiadu napięcia i doda świeciła co prawda mocniej, ale przy takim napięciu płynął większy prąd i upalił diodę. Jeżeli jest...
Wystraszy ten pierwszy wzór
1F na 230VAC - grubo. Raczej trzeba wspomóc akumulator zmniejszając jego rezystancję wewn. poprzez dołączenie drugiego aku, albo właśnie kondensatora.
Jak mierzysz brak lub obecność ładowania? To że jest napięcie na panelu i to że napięcie na akumulatorze nie rośnie o niczym nie świadczy. Trzeba zmierzyć parametry panela (Isc, Uoc) oraz dodatkowo akumulator - rezystancja wewnętrzna, pojemność by mieć pewność.
Tak Aku nie Ali 😜. Ten załącznik to normalna exploatacja w samochodzie. Ten akumulator ma bardzo dużą rezystancję wewnętrzną. Dlatego trzeba mu wymieszać elektrolit napięciem. Takim jak pisałem.
nie polecam.Oba akumulatory muszą mieć identyczne parametry-pojemność,rezystancję wewnętrzną.
3. Rezystancja wewnętrzna prostownika: Każdy prostownik ma pewną rezystancję wewnętrzną, która wpływa na napięcie wyjściowe, zwłaszcza pod obciążeniem. Przy podłączonym akumulatorze, rezystancja obciążenia może powodować wzrost napięcia na wyjściu prostownika. (at)ElektrodaBot ale bzdury wypisujesz. Albo pisz prawdę, albo nie pisz wcale.
BL-4U , rezystancja rzędu 100k
Odnośnie objawów, to dobre pytanie, może koledzy z większym doświadczeniem w bateriach powiedzą więcej. Na pewno wzrost rezystancji wewnętrznej powoduje znaczące spadki przy prądach rozruchowych. Teoretycznie bierzesz prąd jaki pobierasz z aku, mnożysz przez tą oporność i masz spadek napięcia względem tego co możesz zmierzyć na nieobciążonym akumulatorze....
Są głosy, że duży prąd to wyższa temperatura, która je.. niszczy? Tak, jest to zgodne z przekształceniem prawa Oma jako : Dla prądu stałego mamy U=I*R P = U*I, Po podstawieniu otrzymujemy P=I^2 *R Czyli moc wydzielana na rezystancji rośnie z kwadratem prądu, który przepływa przez nią. Teraz wyobraź sobie, że Twój akumulator ma rezystancję wewnętrzną...
2053951, 2053950, 2031768, 1940977 Nagłówek: Zielona magistrala CAN Awaria: Transmisja danych na zielonej magistrali CAN została całkowicie przerwana. Powoduje: Przyczyną nieprawidłowego działania może być: Zwarcie w obwodzie zielonej magistrali CAN. Wewnętrzna usterka w jednej z jednostek sterujących na zielonej magistrali CAN. Uwagi: Gdy ten kod DTC...
Koledzy, od jakiegoś czasu hobbystycznie zajmuje się akumulatorami - przede wszystkim samochodowymi, posiadam już dość sporą wiedzę i pewne doświadczenie, ale jest coś co nie daje mi spokoju. Chodzi mi o ładowanie w fazie absorbcji - czyli końcowa faza mająca na celu wzrost gęstości elektrolitu. Większość algorytmów ładowania (z dość poważnych publikacji)...
Ewidentnie usterka CAN. W jakim module masz błąd? W jakim stanie masz akumulator? Jaka rezystancja wewnętrzna?
Akumulator Lipo 7,4V ( LiPO Turnigy 30/60C 5200mAh 7.4V twarda obudowa ) Sprawdź wymiary akumulatora czy wejdzie!! Specyfikacja ESC: Ciągły prąd: 80A Rezystancja: 0,0009 oma Akumulator: 2 ogniwa Lipo (5-6 ogniw NI-xx) Aparatura jest?
Teoretycznie nie, bo prąd szuka najkrótszej drogi i płynął po metalowej obudowie radia. W praktyce różnie to może być. Akumulator prawdopodobnie uszkodzony, bo płynął prąd zwarcia ograniczony tylko przez rezystancję wewnętrzną akumulatora.
Zapłon to tylko zapłon - jeżeli rozrusznik kręci słabo to zapłon nie ma znaczenia i pewnie komputer nie pozwoli nawet na zapłon w tej sytuacji. Pewnie głownie to uszkodzenie mechaniczne oraz w układzie zasilania - akumulator, rezystancja styków, itp itd.
Zaszkodzić, nie zaszkodzi, ale przeważnie akumulatory mają mniejszą rezystancję wewnętrzną i zawsze prędzej rozładują się baterie. Oczywiście zakładam, że ogniwa są o porównywalnej pojemności i napięciu. Ogólnie - pomysł taki sobie...
Takie fabryczne mierniki do badania stanu akumulatora mierzą raczej jego napięcie pod obciążeniem a nie prąd, taki pomiar pozwala oszacować rezystancję wewnętrzną akumulatora, która jest wyznacznikiem jego kondycji. http://obrazki.elektroda.net/22_11694170... Rezystancja wewnętrzna (Rw) wynosi ok 4-12 mOhm, napięcie 2V/ogniwo (w 12V akumulatorze...
Jeśli już piszemy o rezystancji izolatora, to może przyjmijmy też jednostki. A to podaje się w Ω/V. Baterie o napięciu roboczym 400 V mają generalnie rezystancję izolacji lepszą niż 1,1 MΩ/V. Ja używam do pomiarów Fluke 1507. Akumulatorów, które mają mniej niż 1 MΩ/V, producent nie dopuszcza do produkcji czy też sprzedaży. Ze względu na bezpieczeństwo...
ciekawe co jest wart- https://pl.aliexpress.com/item/100500168... - ZB206 V1.3 tester pojemności akumulatora Test rezystancji wewnętrznej -
...prądu w nie władowanego To się nazywa ładunek, nie wymyślaj swoich nazw na rzeczy ogólnie znane bo nikt nie zrozumie. Sprawność kulombowska akumulatorów Liion przekracza 99% tzn akumulator odda praktycznie taki sam ładunek jak pobrał. Co nie znaczy że odczytasz taka samą wartość, błędy pomiaru będą, mogą wynikać min. z błędnego określenia SOC w...
AVE... MOSFET z niskim Rdson to podstawa w takich układach. Załączanie przełącznikiem, zwłaszcza jak to nie jest dobry przełącznik to prosta droga do zgrzania się styków, przez co układu nie da się wyłączyć, co na bank skończy się uszkodzeniem akumulatora. Ponadto rezystancja samej grzałki powinna być dobrana tak, by nie pobierać z akumulatora lub zestawu...
Panowie, a co z prądami wyrównawczymi płynącymi między akumulatorami. Takie akumulatory posiadają bardzo małą rezystancje wewnętrzną i bardzo chętnie będą wyrównywać napięcie pomiędzy sobą. Z czasem zaczną sie różnice w pojemności, w napięciu, szybkości ładowania...
Na Rw odkłada się napięcie i ono powoduje straty ciepła (przemnożone przez prąd) ale zmian w naładowaniu to nie wprowadza bo ilość ładunków jest taka sama (połączenie szeregowe) Nie zgadzam się z Tobą. Jeśli przez 1h dostarczamy do akumulatora energię E1 to zmagazynowana zostanie energia E2, która jest różnicą między E1 i E3 (energia wypromieniowana...
Zawracasz głowe sobie i innym takimi wynalazkami od skośnookich, jakby na elektrodzie nie było podobnych lub lepszych projektów z dokumentacją.
Mylisz się, autor chciałby zmierzyć rezystancję "samochodu" a nie wewnętrzną akumulatora, więc twoja uwaga nie na miejscu
Jaka powinna być prawidłowa rezystancja dla nowego akumulatora żelowego 7Ah Taka, jaką specyfikuje producent.
Czy poprowadzenie zasilania do wzmacniacza do akumulatora, z wyłącznikiem może poprawić sytuację? Nie poprawi albo niewiele poprawi bo nie zmieni bilansu energetycznego. Albo oddzielny akumulator o pojemności odpowiedniej do mocy wzmacniacza albo super kondensator na wejściu zasilania - według niektórych daje tyle co umarłemu kadzidło a dużo ważniejsze...
To też jest rodzaj testu rezystancji wewnętrznej. Możesz zmierzyć napięcie akumulatora bez obciążenia i po obciążeniu znanym prądem i z tego wyliczyć rezystancję wewnętrzną. Główne parametry akumulatora to właśnie rezystancja wewnętrzna (rośnie wraz z starzeniem) i pojemność. Oba parametry są całkowicie oderwane od siebie.
Średnio rezystancja wewnętrzna akumulatora kwasowo-ołowiowego wynosi: 10mΩ dla pojemności do 20Ah, 5mΩ 20-50Ah, 2mΩ dla 50-100Ah, 1mΩ dla 100-240Ah, 0.5mΩ dla 240-500Ah oraz 0.1mΩ dla 500-1000Ah. Zużyty akumulator ma tą rezystancję przynajmniej około 2.5-3 razy większą. U=I*R. np. dla 100Ah, rozrusznik pobiera 350A, więc...
Nie wiem czy to poprawne stwierdzenie przynajmniej na mój rozum. Jak jest mniejsze napięcie to dłużej się ładuje. Czas ładowania zależy od róznicy napieć zasilacza i akumulatora i co istotne od rezystancji szeregowej (włączonej intencjonalnie jak ten oporek 15Ω oraz rezystancji wewnętrznych zasilacza i akumulatora).
(at)ElektrodaBot Napisz artykuł na minimum 2000 słów o rezystancji wewnętrznej źródeł zasilania, akumulatorów i baterii a także o metodach pomiaru i oszacowania rezystancji wewnętrznej akumulatora kwasowo-ołowiowego. Jak zmienia się rezystancja wewnętrzna akumulatora wraz z rozładowaniem oraz wraz ze starzeniem akumulatora. Czy przy pomocy multimetru...
Akumulator był ładowany całą noc i jest dobry. Sprawdziłeś parametry akumulatora? Czu poprostu zakładasz że jak go długo będziesz ładował to będzie miał wystarczająco energii ? Proponuję zacząć od sprawdzenia akumulatora (rezystancja wewnętrzna, prąd rozruchowy, napięcie), sprawdzić klemy akumulatora, sprawdzić czy EGR się nie zacina i nie dusi silnika...
Witam. Mam kilka starszych prostowników. Wymieniłem w nich mostki. Jeden ładuje na 16V, drugi 15,5V trzeci na 16,7V. Co kolega rozumie przez słowa np. "..ładuje na 16V..." Bo jeśli mierzysz napięcie na klemach w trakcie ładowania i masz ponad 16V to tylko świadczy o słabym (zasiarczonym akumulatorze) że jego rezystancja wewnętrzna jest stosunkowo duża.....
(at)ElektrodaBot Napisz artykuł na minimum 2000 słów o rezystancji wewnętrznej źródeł zasilania, akumulatorów i baterii a także o metodach pomiaru i oszacowania rezystancji wewnętrznej akumulatora kwasowo-ołowiowego. Jak zmienia się rezystancja wewnętrzna akumulatora wraz z rozładowaniem oraz wraz ze starzeniem akumulatora. Czy przy pomocy multimetru...
W myślach miałem przypadek gdzie źle została podłączona masa silnika, ale raczej tutaj to nie jest to. Uwagi odnośnie wyjmowania silnika. Przewód rozrusznika od ramy. Węże układu chłodzenia odłącza się poprzez odkręcenie plastikowych króćców od głowicy i od wlotu pompy, mają one oringi. Nie trzeba skutera kłaść na bok. Co do licznika, w pierwszej kolejności...
Kup sobie od chińczyka tester rezystancji akumulatorów i tak je łącz szeregowo i równolegle by rezystancja 4 ogniw 12V była możliwie zbliżona. Jak byś wiarę wcześniej zorientował się, że jeden nie domaga, wystarczyło by dobrać do niego równolegle inny mniejszy akumulator by wyrównać rezystancję.
Witam W tego typu przetwornicach obniżających napięcie wyjściowe w przypadku przebicia klucza będzie takie same jak wejściowe, a akumulator byłby ładowany zbyt dużym prądem (ograniczeniem byłaby jedynie rezystancja akumulatora i transformatora). Dlatego moim zdaniem powinien być bezpiecznik na wyjściu.
Akumulator ładowany regularnie przez generator prądem 80 A nie może za długo pożyć. To nie jest duży prąc jedynie 1C więc nie przesadzaj. Zdrowy akumulator ma rezystancję w granicach 5 20 mOhm więc napięcie 1,8V robi swoje. A całe napięcie ładowania 1,8V!!!!
Błąd będzie zależał od rezystancji dzielnika obciążonego opornością wejściową układu pomiaru napięcia, musisz ją uwzględnić w obliczeniach.
Czyli świece 5V - nie próbuj ich zasilać "na krótko" z akumulatora. Sprawna świeca będzie miała rezystancję poniżej 1 Ohm.
Będę wróżyć. Źle zaprojektowane zasilanie modułu. Bardzo częsta przyczyna. Stary akumulator ze zbyt dużą rezystancją wewnętrzną. Niedopasowany obwód anteny.
Chodzi mi w paru zdaniach o określenie jakie parametry decydują o tym, że coś może się uszkodzić i na jakiej podstawie. 1. Rezystancja wewnętrzna : każdy akumulator ma inną rezystancję i łączysz ze sobą równolegle rezystory. Jeśli będą miały inną rezystancję, wówczas przez jeden akumulator będzie płynął większy prąd ładowania niż przez inny. Jeśli...
co oznacza wartość opisana w mAh pod napięciem na akumulatorze? Rezystancję wewnętrzną w mili ohm (mR) jedna tysięczna ohm 0,001 A jak chodzi o mAh to kolega poniżej wytłumaczył.
Zacznij od umycia płytki IPA z resztek spalonego topnika; mała rezystancja pasożytnicza może powodować takie wariowanie LED (sam LED też mógł się uszkodzić przy odwrotnym podłączeniu akumulatora).
płynie duży prąd ograniczony głównie rezystancją w obwodzie, w tym rezystancją wewnętrzną akumulatora, rezystancją przewodów, styków, tranzystorów w ESC i rezystancją uzwojeń silnika. No aby było 660 A to wszystko musi być < 9 mΩ. Bzdura.
Jeśli akumulator jest naładowany, to dalsze jego ładowanie dużym prądem powoduje wzrost napięcia i silne gazowanie elektrolitu. Dlatego układ ładowania w samochodzie przestaje ładować, jeśli napięcie przekroczy 14,4 - 14,8V. Podobnie jest w automatycznych prostownikach. Jeśli masz wątpliwości co do akumulatora podjedź pod diagnostykę i sprawdź rezystancję...
Gorzej jest ze zdobyciem parametrów do obliczeń. A mianowicie chodzi o rezystancję wewnętrzną akumulatora. Przecież to nie jest parametr stały. Rezystancja wewnętrzna zależy od stopnia naładowania/rozładowania akumulatora.
Tak się zastanawiam, mówi się że spada pojemność akumulatorów jak się zużywają. Jest to rzeczywiście trafne sformułowanie? Wiadomo że zwiększa się rezystancja wewnętrzna, więc odkłada się z czasem na akumulatorze większe napięcie i ma większe temperatury, a więc także można zaobserwować spadek napięcia na jego biegunach. Czy można powiedzieć że spadek...
No nie zupełnie, przypomnij sobie z chemii jak to było z ogniwem, gdy ładujesz ogniwo ęstość elektrolitu rośnie, czyli pojawia się coraz więcej jonów, gdy je rozładowujesz gęstośc spada, czyli idziemy w kierunku czystej wody, wniosek jest taki że rozładowane ogniwo ma wyższą a nie niższą rezystancję wewnętrzną, pamiętaj jednak, że poruszamy się w zakresie...
Zmierz przy odlaczonym akumulatorze rezystancje pomiędzy can h i can L w szybkiej sieci. Posprawdzaj zasilania ECU i ABS. I masy oczywiście.
Teoretycznie tak jest przy połączeniu równoległym pojemność Ah się sumuje lecz powinna być zastosowana seperacja. Bezpośredniego połączenia równoległego powinno się unikać bo różnice w rezystancji wewnętrznej akumulatorów spowodują przepływ prądów wyrównawczych pomiędzy akumulatorami.
Faza 1) W pierwszej fazie utrzymuję stałe napięcie ładowania (na wyjściu ładowarki) ~14.5 V Właśnie przez ograniczoną wydajność prądową nie dasz rady utrzymać stałego napięcia na ładowarce. Spadnie ono do poziomu napięcia na akumulatorze. Przy takim maksymalnym prądzie ładowania, układ sam przejdzie z fazy 1 do fazy 2 ze względu na coraz mniejszą różnicę...
Czy to źródło było chemiczne (bateria, akumulator)? Jeśli tak, to wyniki są prawidłowe. Rezystancję przedstaw w funkcji wykresu: Rw=f(I)
:arrow: daniel93 Na zmniejszenie zasięgu składają się: -opory toczenia (uzależnione od ukształtowania terenu, rodzaju nawierzchni) -opór powietrza -rzeczywista sprawność silnika -rzeczywista pojemność akumulatorów -rezystancja wewnętrzna akumulatorów, rezystancja przewodów, kanału MOSFETa, itd. -straty na przeniesieniu napędu, itd. Przez to zasięg rzeczywisty...
Czyli porownanie rezystancji wewnetrznej akumulatora ma sie nijak do rezystancji opornika?
Czyściłeś te styki? Styki ładowania najlepiej czyścić patyczkiem kosmetycznym nasączonym w alkoholu, styki akumulatorków można spokojnie potraktować drobnoziarnistym papierem ściernym. Rezystancja wewnętrzna akumulatorów sumuje się z rezystancją wszystkich styków po drodze i ładowarka (która de facto jest w słuchawce) głupieje. Nie wkładaj naładowanych...
Tak jak kolega wyżej napisał jeśli to z COO to opis kodu błędu779 jest taki: Komunikacja z jednostką sterującą FLC Opis Komunikacja między koordynatorem a jednostką sterującą FLC została przerwana. Przyczyna Przyczyny usterki mogą być następujące: •Zwarcie lub przerwa w obwodzie napięcia zasilania jednostki sterującej FLC. •Wewnętrzna usterka...
Po pierwsze musisz zasilić latarkę chwilowo z 4.5V i zmierzyć pobór prądu. Zakładamy, że wyszło np. 200mA, różnica napięcia zasilania wynosi 6-4.5=1.5V i podstawiasz do wzoru R=1.5/0.2=7.5Ohm, oczywiście dobieramy najbliższą wartość z szeregu czyli 8.2Ohm. Należy dobrać jeszcze moc rezystora czyli w tym przypadku P=1.5*0.2=0.3W czyli wystarczy rezystor...
Kolego, Po pierwsze: akumulatory podłączone są błędnie: kabel CZARNY powinien iść w MINUSA jednego z akumulatorów (oznaczmy go 1-), plus tego samego akumulatora ( 1+ ) łączysz z minusem drugiego (2 -) tym krótkim kabelkiem, plus drugiego (2+) idzie w kabel CZERWONY. Sugestia, jak należy połączyć akumulatory 6V 7Ah, znajduje się na naklejce (rozróżnienie...
Można ładować z gniazda zapalniczki przy pracującym silniku. Prostownik niepotrzebny ale potrzebne jest zabezpieczenie przed nadmiernym prądem ładowania. Przy tym akumulatorze nie powinieneś przekraczać 2,7A. Kilkudziesięciosekundowy prąd 3,5 A też mu nie zaszkodzi. Najprostsze zabezpieczenie to odpowiednia rezystancja przewodów łączących wtyczkę gniazda...
Witam ! Bawiłem się kiedyś moją Motorolą D160. Po dwóch latach akumulatory zachowywały się jak mocno zużyte (przy nadawaniu) nawet krótko po wyjęciu z ładowarki. Sprawdziłem pobierany prąd - oscyloskopem z bocznika 0.05 om i napięcie. Okazło się że napięcie bardzo mocno spada gdy telefon zaczyna nadawać (zawsze pierwszych kilka paczek nadawanych jest...
Jak można tego nie wiedzieć - udajesz, że chodzisz do szkoły? Rw =(12,1-11,9)/10=1.999999999999998*10^(-2... Uo =12,1-((12,1-11,9)/10)*100=1.01000000000... Warto zapamiętać na przyszłość, że na forum zadań nie liczymy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
https://obrazki.elektroda.pl/3997737400_... Zaglądamy do wnętrza testera akumulatorów Konnwei KW600 oraz sprawdzamy jaka metoda pomiaru została wykorzystana do oszacowania rezystancji wewnętrznej akumulatora. Tester poza pomiarem rezystancji wewnętrznej stara się także oszacować poziom zużycia wg. wybranej normy oraz wprowadzonych...
(at)motocyklistar1 Ale się chłopie zaplątał. Bateria superkondensatorow podłączona bezpośrednio zwiększa pojemność Twojego oryginalnego akumulatora i zmniejsza rezystancje co skutkuje wyższym prądem rozruchowym. Tak jak byś dołożył drugi akumulator. Ten ,,booster" to nic innego jak tylko kilka superkondensatorow połączone szeregowo, bo te kondensatory...
Po odłączeniu akumulatora rezystancja na tych 3 pinach zmniejszyła się do 0.5 Ohma
Prawie pełny zakres uzyskasz tylko przy obciążeniu rezystorem rzędu kilku ohmów. Napięcie sinusoidy musi być na tyle duże, żeby popłynął prąd podtrzymania tyrystora. Przy podłączonym akumulatorze zakres regulacji zaczyna się przy kącie wysterowania, kiedy napięcie sinusoidy jest większe od napięcia akumulatora. Rezystancja akumulatora jest mała, więc...
Myślę, że autor pyta dokładnie o to co się dzieje w takich przypadkach. Postaram się odpowiedzieć, poprawcie jak napiszę coś źle :) 1 a) trudno jednoznacznie stwierdzić. Zasilane urządzenie najprawdopodobniej nie będzie działać. Zależy to jeszcze od wymaganego napięcia zasilania. Jeśli jednak będzie działać jeszcze jakiś czas, to dojdzie do zbyt głębokiego...
Witam, czy posiada ktoś taki akumulator we wkrętarce lub czymś podobnym? Potrzebuję wartości rezystancji pomiędzy masą a stykiem "c" akumulatora (środkowy zazwyczaj obok masy, od strony + zazwyczaj jest "t" termistor) Wartość tej rezystancji jest mi potrzebna żeby ładowarka prawidłowo rozpoznała typ i napięcie akumulatora, bardzo proszę o pomoc
Wsuwając półoś na swoje miejsce raczej nic się nie uszkodziło, ale ten ślimaczek jest czymś napędzany i tam może tkwić problem.. Co do pomiarów bierzesz multimetr, ustawiasz na rezystancję. Odłączasz akumulator i sprawdzasz czy jest ciągłość przewodu od punktu A do punktu B.
Ogólnie to jest tak - zgodnie z prawem Ohma prąd zależy od rezystancji akumulatora. Podpinając je równolegle wypadkowy prąd zależy od napięcia prostownik oraz ograniczenia prądowego prostownika - prądu rozłożą się odwrotnie proporcjonalnie do rezystancji akumulatorów. Do tego dochodzą róznice w charakterystyce ładowani AGM i zwykłego kwasiaka.
Jak nie ma innej możliwości - doładowywałem kiedyś w temperaturze podobnej. Trwało, a potem załączyłem tryb podtrzymania (ok 13,6V). Normalnie ładowanie wyłączy dość szybko (zimno, wieksza rezystancja akumulatora) wiec warto podtrzymać jeszcze na tym trybie - CTEK ma taki tryb.
rezystancję wewnetrzną akumulatora zmierzono metodą techniczną(dwóch pomiarów). Napięcie na nieobciążonej baterii wyniosło 2.8 V a na baterii obciążonej prądem 3 A - 2 V. Napięcie mierzono woltomierzem ME klasy 0.5 zakres 3 V, rezystancja wewnętrzna Rv = 4kOhmy, a prąd amperomierzem ME klasy 0.5, zakres 3A. Narysować schemat układu pomiarowego, obliczyć...
Policzyłeś to dobrze.
Mam jedno pytanie. Chcę sprawdzić dwa rozruszniki które znalazłem w garażu. Wiem jak je podpiąć pod akumulator ale mam pewną wątpliwość i wolę zapytać żeby nie uszkodzić akumulatora. Zmierzyłem rezystancję pomiędzy masą, a tą blaszką gdzie podpinamy kabelek który w trakcie sprawdzania zwieramy do "plusa". Rezystancja jest tak mała , że prawie jest zwarcie...
no dobra to proste pytanie. co bedzie bardziej znaczące różnica napięć czy rezystancja wewnetrzna przy akumulatorach efb 78Ah i 65Ah? To nie jest proste pytanie to pytanie w rodzaju czy na czubki szpilki mieści się więcej aniołów czy diabłów ;) Poważnie to albo prowokujesz albo nie zrozumiałeś naszych wyjaśnień. Przy stałej różnicy napięć, większy...
Po prostu słaby akumulator skoro nie działa start stop, pomiar rezystancji wewnętrznej akumulatora niezbędny. Dodatkowy akumulator jest a jeśli tak to w jakiej kondycji?
Ale przy kodowaniu akumulatora nie chodzi o to że go odłączamy i podłączamy nowy, tylko o to że podłączamy NOWY akumulator z dużo mniejsza rezystancja wewnętrzna i ma być inaczej traktowany przez alternator, ot tyle.
To prawie to samo co napisałem. Ale jest małe ale. Napisałeś że napięcie nie może wzrosnąć. A ono właśnie może wzrosnąć. Wzrośnie, tyle że niewiele. Wzrośnie na tyle żeby pokryć spadek napięcia na rezystancji wewnętrznej akumulatora (plus spadek napięcia na przewodach połączeniowych).
Czy bezpieczne jest połączenie biegunów akumulatora samochodowego do obwodu o niskiej rezystancji <0,,5ohma? Tyle to mają rozruszniki ale ich praca to kilka/kilkanaście sekund Co to za obciążenie? jaka pojemność aku?
Nie łączymy akumulatorów równolegle o różnej pojemności ! Dlaczego? Rezystancja wewnętrzna obu akumulatorów jest różna, silnie zależy od pojemności. Reszta jest konsekwencją tego pierwszego. Akumulatory można łączyć równolegle z zachowaniem następujących zasad: - tej samej pojemności - tego samego typu - ten sam rok wykonania (dopuszcza się by ta różnica...
Ładowanie takie jest niezalecane ale możliwe. Po prostu trwa dłużej bo akumulator na skutek mrozu ma zwiększoną rezystancję wewnętrzną (gęstszy elektrolit, spowolnione reakcje chemiczne). Z drugiej strony podczas ładowania wydziela się na nim ciepło czyli podgrzewa się.
Rozładowany akumulator ma niską rezystancję wewnętrzną i po podłączeniu do normalnego akumulatora działał jako zworka. Miejmy nadzieję, że bateria wytrzymała i prąd nie wpadł do auta. Nie pisz BZDUR kolego. To naładowany akumulator ma niską rezystancję, dzięki temu jest w stanie wygenerować duży prąd rozruchowy zdolny uruchomić starter i obrócić wałem...
Ta pojemność była weryfikowana, czy tylko z akumulatora odczytana? Pewnie rezystancja wewnętrzna akumulatorów jest dużo większa. Można by dla testu podłączyć do akumulatora 5Ω/2W rezystor i odczytać na nim wartość napięcia.
3*3.36V = 10.08V - jeśli te LED-y mają takie napięcie przewodzenia dla nominalnego prądu, to można je połączyć szeregowo i zasilać poprzez stabilizator prądu (robi się go na 2 tranzystorach, LM317 ma za duży spadek napięcia, i chyba jest droższy) - to da lepsze wykorzystanie energii z akumulatora. 1.2V to typowe napięcie dla LED-ów IR, 3.5V - dla LED-ów...
Na 100Ah prąd ładowania nie jest jakiś wybitnie duży i prawdopodobnie może być jak pisze (at)jarzabek666 i słyszysz przepuszczający zawór. Dobrze by było sprawdzić oba akumulatory jakimś obciążeniem albo rezystancję czy jest ok.
. To znaczy że akumulatorkach są lekko zużyte przez większe rezystancje wnętrze akumulatora? Rezystancja wewnętrzna akumulatora zależy od pojemności, rośnie kiedy pojemność akumulatora maleje.
tranzystor IRFZ48N w przypadku próby na żarówkach 12V i przy prądzie 0-5A był letni, 5-10A ciepły, 20A robił się mocno ciepły, czyli wszystko OK, natomiast po podłączeniu akumulatora do ładowania, już od 1-5A, tranzystor się bardzo nagrzewał, 5-10A bardzo szybko stawał się gorący, tak że musiałem wyłączać urządzenie, żeby nie uszkodzić tranzystora...
Witam! To jest ewidentnie uszkodzony akumulator (lub ew słabe ładowanie) ale na 90% to akumulator. Jak nie masz nic podłączonego to jest ok,ale jak go obciążysz to napięcie na nim spada i przygasają kontrolki a rozrusznik nie ma siły kręcić.Mówiąc bardziej fachowo spadła siła elektromotoryczna akumulatora i wzrosła jego rezystancja wewnętrzna.Najlepiej...
Podejrzewam regulator napięcia, jeżeli rady Staszka49 nic nie pomogą to sprawdź jeszcze masę alternator - akumulator (rezystancja około 0V).
rezystancja akumulator akumulator rezystancja motocyklowy rezystancja akumulator schemat
astra tylne hamulce bezpiecznik zasilacza komputera tl074 lm324
matryca philips telewizor zamrażarka czerwona lampka
Melitta Avanza Series 600 - Migająca kontrolka ziaren kawy Schemat kostek radia Mazda CX-5 - szczegóły