Witam. Przełączanie akumulatorów to zły pomysł. Akumulatory do rozruchu silnika tylko do rozruchu mają służyć i nie wolno ich przełączać do zasilania innych rzeczy. Ja uważam dokładnie tak samo, jak padnie Ci akumulator hotelowy, to odpalasz silnik i gra muzyka nawet dosłownie. Jak chcesz mieć super bezpiecznie, to zdubluj akumulatory silnika, jeden...
Ok a teraz jeśli chciałbym zmniejszyć napięcie z 12 v do 3.3 v pobór prądu przez odbiornik ok 2 ampery co najlepiej wykorzystać rezystor jako dzielnik napięcia ,stabilizator liniowy czy stabizator impulsowy?
Prąd 75A to zbyt mało do rozruchu silnika, jeśli akumulator całkiem padł.
Cechą szczególną akumulatorów żelowych jest NIEWYLEWNOŚĆ, która umożliwia ich używanie w różnych pozycjach. Jeśli Twój pojazd ma być przygotowany do wykonywania przewrotek, koziołków i innych akrobacji - to akumulator żelowy może być najlepszą opcją. Dla innych pojazdów, o nie tak wyszukanych torach jazdy, zalecał bym jednak akumulator rozruchowy. Przy...
A nie masz tam dodatkowego akumulatora do rozruchu silnika w bagażniku?
To, o czym piszesz, to zalecany prąd ładowania. Jeżeli podłączysz do akumulatora silnik wymagający 5A prądu, to on tyle sobie weźmie (w normalnych warunkach). Jest jeszcze parametr opisujący zdolność dużego wydatku prądowego akumulatora w momencie rozruchu (czyli napędzania silnika rozrusznika), to są duże prądu, szczególnie w autach z silnikiem diesla.
NIc nie odkręcaj tylko zmierz napięcie na akumulatorze podczas rozruchu.
No nie możliwe, by mechanicy podpięli świece żarowe w cylidrach pod sterownik świec grzania płynu. To właśnie grzanie płynu uruchamia się po odpaleniu i uzyskaniu przez instalacje pewnego napięcia (czyli gdy alternator zacznie pracować) to po to by nie obciążać do rozruchu akumulatora, silnik jest czas podgrzac po udanym starcie. No i te objawy to tak...
Owszem - budową i charakterystyką ładowania i rozładowania. Samochodowy akumulator przez kilka sekund dostarcza kilkuset amperów przy rozruchu silnika, a później jest już cały czas ładowany przez alternator. Akumulatory do fotowoltaiki to akumulatory tzw ,,głębokiego rozładowania" i powoli są ładowane z paneli PV i powoli rozładowywane przez np. falownik...
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
A wiesz co to cęgi ? Jak nie to nie pytaj więcej o możliwości rozruchu.
Akumulator działa po dziś dzień, aczkolwiek zima dała mu się we znaki - miesiąc postoju gwarantował brak rozruchu.
I to niewiele pomoże, takie są prawa fizyki, zawsze jeżdżąc w dzień na swiatłach w mieście będziesz miał niedoładowany akumulator, tak samo zawsze przy rozruchu silnika będą spadki napięcia w instalacji, mniejsze lub większe ale będą, zawsze też od rozrusznika czyli silnika wielkiej mocy (rzędu kilowatów i stosunkowo prymitywnego) będą spadki napięcia...
Czy ten model ma dwa akumulatory, czy tylko jeden? Z opisu wynika: Renault Arkana 1.6 E-TECH Full Hybrid posiada dwa akumulatory: główny akumulator trakcyjny 230 V oraz dodatkowy akumulator 12 V. Akumulator trakcyjny zasila silniki elektryczne, a akumulator 12 V jest używany do rozruchu silnika spalinowego i zasilania osprzętu pojazdu. Jak bym doładował...
Do tych "udowadniających" znaczenia kolejności włączania odbiorników w stosunku do rozruchu silnika ze względu na wpływ na akumulator. Rozruch silnika powinni robić korbą albo na zaciąg. Przecież duży negatywny wpływ na akumulator ma właśnie przede wszystkich często używany rozrusznik.
Są różne moduły. Nie tylko na napięcie. Zresztą zaraz po rozruchu i tak ładuje akumulator.
Zmierz napięcie na akumulatorze przed rozruchem, po rozruchu na pracującym silniku i po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi (najlepiej kilkanaście - kilkadziesiąt kilometrów) bez ponownego rozruchu silnika.
Nominalnie VW poleca dla 1,4 akumulator 36Ah, ale w naszym klimacie to się nie sprawdza. Silnik musiałby być w stanie idealnym i jeszcze nocować w ciepłym garażu... Przynajmniej 44Ah polecam.
Mam książeczkę "Elektronika w technice motoryzacyjnej" mgr inż. Marian Konopiński. Jest tam o doborze pojemności akumulatora. Z tej to książeczki: 1.pojemność resztkowa akumulatora w celu rozruchu zimnego silnika przy minus 20 stopniach i pojemności ok. 2 litry to nie mniej niż 20Ah. 2.akumulator powinien być stale naładowany w minimum 50% a ewentualne...
Podaj numer sterownika EMS lub vin chociaż. Dodano po 1 Tu Masz opis tak na czuja... :D Napięcie akumulatora Opis Napięcie akumulatora miało wartość niższą niż dopuszczalna. Wartość napięcia wynosiła 9 V lub mniej przez 0,2 s. Przyczyna Usterka może wystąpić w trakcie rozruchu zimnego silnika, jeśli akumulator jest słaby. Uwagi Jeśli napięcie jest za...
ładowanie alternatorem poniżej 14V nie spada choćbym sie starał. A dlaczego ma spadać? Akumulator tylko służy do rozruchu, jak silnik zapali, to prawie całość obciążenia przejmuje alternator.
Regulator ok. Nie masz może dwóch akumulatorów 12V? Podłącz szeregowo do tego amperomierz w obwód i zobacz realnie jaki prąd pożera silnik przy rozruchu w twoim urządzeniu.
Koledzy proszę o poradę rozwiązania problemu: Mam separator ładowania, który podczas pracy silnika ładuje mi dwa akumulatory, startowy do silnika i hotelowy. Niestety separator ten ma wspomaganie rozruchu czyli pobiera w trakcie rozruchu silnika częsciowo prąd z akumulatora hotelowego i tego właśnie chciałbym uniknąć. Wiem że diody mogą służyć jako...
Czy lepiej będzie podłączyć ten gruby kabel bezpośrednio do klem akumulatora z przodu, czy może lepiej podłaczyć je przy wyjściu alternatora ? Z alternatorem chodzi o to, żeby czasie uruchomienia silnika prąd nie musiał płynąć "na około" przez kabel do akumulatora i dopiero do tyłu auta ? Podczas "pożyczania" prądu do rozruchu i tak większość energii...
Może masa między silnikiem a budą się upaliła.
Witam podaj kod silnika ale wydaje mi się ze termostat jest mechaniczny.Co do rozruchu spróbuj na 2 minuty odłączyć klemę od akumulatora, jeśli będzie normalnie silnik się uruchamiał to wina leży po stronie gazu w zasadzie w jego złej regulacji.
Do sprawdzenia połączenia masowe w aucie, szczególnie na silnik, a nie tylko stan klem na akumulatorze. Do zmierzania choćby stan napięcia na akumulatorze i w aucie przy próbach rozruchu. Zacznij od PODSTAW lokalizowania usterki.
Ponieważ w samochodach jest rożnie z tym ładowaniem, czasami jest to 14 V, czasami nawet 15 V. Dlatego najlepiej jest sprawdzić jakie jest faktyczne napięcie ładowania podczas pracy silnika. W zależności od wyniku dobrać diodę, która obniży napięcie ładowania do wartości 13,8 V /maksymalne dopuszczalne dla tych akumulatorów/ a jednocześnie odseparuje...
Moim zdaniem powinna ona pokazywać ładowanie już przy rozruchu silnika, żeby wspomóc start silnika, ponieważ słabo kręci (rozrusznik jest nowy) Jeżeli by tak miało być (ładowanie przy rozruchu) to jeszcze bardziej byś obciążył rozrusznik. Prądnica (alternator) aby wytworzyła energie elektryczną potrzebuje dostarczenia energii mechanicznej, którą "czerpie"...
Kolega robił takie rozruchy do maluchów. Transformatora dawał 15 V bez obciążenia albo i więcej, przy rozruchu spadało do 9 V. Transformator mocno przeciążony, ale do takiej dorywczej pracy wystarczający. Zasada użycia - podłączyć "rozruch" do akumulatora. zacząć uruchamiać silnik, włączyć "rozruch" do prądu, po uruchomieniu silnika migiem odłączyć...
Z styku X są zasilane światła, dmuchawa, ogrzewana szyba tylna itd. Ten obwód jest pozbawiony zasilania w czasie rozruchu, ma to na celu odciążenie akumulatora przy uruchamianiu silnika, poza tym zachowuje się jak normalne 15, czyli + po stacyjce
Co do napięcia ładowania to nie jest łatwo doradzić na odległość. Napięcie w instalacji bardzo zależy od stanu akumulatora czyli jego kondycji i stopnia naładowania. Po rozruchu silnika bateria musi uzupełnić niedobory i ma zaniżone napięcie. Proponowałbym sprawdzić napięcie po pewnym czasie pracy silnika np 15 min. Należy pamiętać że na niższych obrotach...
Nie podałeś typu silnika. Ale można od spodu podpiąć się do rozrusznika z przewodami takimi do rozruchu i do akumulatora na zewnątrz. W ten sposóbmasz już prąd i otwierasz centralnym. Oczywiście osłony jak masz trzeba zdjąć.
To zależy gdzie samochód garażujesz jeśli w ciepłym garażu to 64 Ah. zupełnie starczą a jeśli pod gołym niebem to 75 Ah. chodzi oczywiście o porę zimową gdy temperatury są niskie i akumulator traci dużo ze swojej pojemności no i silnik potrzebuje o wiele więcej prądu do rozruchu.
Jest to akumulator do dodatkowych urządzeń. Często stosowany np w karetkach pogotowia. Proszę zwróć uwagę że nie jest to aku rozruchowe!! Nie wolno go stosować w normalnym układzie do rozruchu silnika
Ja ja nie raz słyszłem i naprawiałem, np słynny już Philips Tytan 90RC408 a wczoraj miałem 90RC348 co nagle zapomiał że może sterować zmieniarką i dopiero wrzucenie nowych nastaw do eeproma przywróciło poprawną pracę radia. A podczas rozruchu napięcia mocno spradają, proporcjonalnie do stopnia zużycia akumulatora i wielkości silnika a w takim przypadku...
Zajedziesz alternator. Nie koniecznie, zależy jakiej mocy jest alternator. Sam kiedyś w przyczepie kempingowej miałem dodatkowo 2 akumulatory 75Ah i jakoś dawały rade na alternatorze 80A. Były one automatycznie odłączane po wyłączeniu silnika i załączane automatycznie po pięciu minutach pracy silnika by akumulator po rozruchu silnika pobierał już mniejszy...
Pozbądź się diod, zapytaj inwestora. Nie spotkałem układu z diodami. Muszą być duże i drogie jak akumulator używany jest np do rozruchu silnika.
Czyli pozostaje mi koncepcja zbudowania na A123 To dalej będzie tak samo będzie "bezpieczne" jak te kupne. Markowe jump startery, których nie trzeba się bać że się zapalą/wybuchną itp, to wielkie walizki z kwasowo ołowiowymi akumulatorami.
Zapiąć klemami do rozruchu akumulator z silnikiem (masą) ewentulanie obudową ECU na krótko z - akumulatora i się dowiesz czy brakuje mu masy.
Oczywiście że można zrobić dodatkową i na przykład najlepiej od akumulatora do silnika. Jeżeli chodzi o spalenie sterownika w momencie rozruchu masa pójdzie przez sterownik a wiadomo takiego prądu nie wytrzyma. Pozdr.
Tańszym rozwiązaniem będzie dodatkowy akumulator, ale ładowanie go przez diodę i częste rozruchy silnika może spowodować jego niedoładowanie (musisz ocenić wg napięcia ładowania na akumulatorze). Zasilanie poprzez kondensator i grubsze kable sprawdza się przy wzmacniaczach to powinno się sprawdzić przy zasilaniu PC.
Koledzy jak już wcześniej pisałem - znowu odkrywamy amerykę!;) Firma Maxwell którą wykupiła niedawno Tesla wymyśliła ponad 5 lat temu gotowy moduł z superkondensatorami (12szt po 3000F) i voila: https://www.waste360.com/product-spotlig... https://youtu.be/JAT_8H23iGI https://youtu.be/xkKczthgk0o Teraz pytanie czy...
Oczywiście, że chodzi mi o kable łączące dwa akumulatory przy rozruchu silnika 1,9 TDI. Chętnie też chciał bym obejrzeć stronę producenta takich przewodów w Polsce. Może też ktoś ma wzory jak dobrać przekrój takiego kabla?
Moje pytanie jest następujące posiadam 2 zasilacze impulsowe (od laptopów - 19 V x 4,75 A (identyczne) które podłączyłem szeregowo i uzyskałem 38 V na 4,75 A - czy gdy odetnę zasilanie z ogniw w baterii i w miejsce plusa i minusa podłączę zasilacze 38 V kosiarka będzie mogła pracować w ten sposób - jako kosiarka sieciowa. Chcąc przeprowadzić taką próbę...
To co widziałeś na YT , to był zapewne kondensator rozruchowy , a nie akumulator. Taki mały akumulatorek z wkrętarki niewiele pomoże przy rozruchu silnika w aucie . :cry:
Na zdjęciu schemat prostownika dla rozruchu silnika . Wyjście prostownika włącza się na akumulator. Jeśli napięcie akumulatora w granicach normy schemat prostownika jest blokowany, na jego wyjściu nie ma napięcia. Jeśli w moment puszczenia silnika napięcie akumulatora obniża się, włącza się schemat prostownika i na akumulator postępuje napięcie . Po...
Napisałem jasno jaki jest bilans,czego nie rozumiesz? 16A w szczycie!! Przy jeździe w mieście średnia 10 ,dalej nie rozumiesz? Chyba nie rozumiesz słowa "bilans" Mały akumulator dostarcza przy rozruchu X amperogodzin Duży akumulator dostarcza przy rozruchu takie same X amperogodzin. Bo niby dlaczego więcej lub mniej skoro jest ten sam silnik, w tym...
Należy rozróżnić pracę akumulatora użytego do rozruchu silnika od pracy akumulatora, który służy do napędzania wózka o żądanym czasie pracy np 4h. W pierwszym przypadku wystarczy akumulator z 35% pojemnością Qn, w drugim z pojemnością Q≥80% wyliczonej (zgodnie z EuroBatt).
Doładowanie akumulatora po rozruchu silnika to podobno przejechanie około 15 kilometrów. Jeśli w obie strony [ do pracy i z powrotem ] masz ok.10km to odpalasz go co 5 km i niestety codziennie go bardziej rozładowujesz . Wyjście to cotygodniowa wycieczka 20 km w jedną stronę albo niestety doładowywanie . Jak znajdziesz coś ciekawszego to opisz bo chętnych...
Ale już dodanie kondensatorów o pojemności kilkuset Faradów, które wspomagają częściowo wyeksploatowany akumulator (o zwiększonej Rw) przy rozruchu silnika samochodowego ma sens fizyczny choć prawdopodobnie nie ekonomiczny ze względu na koszt baterii superkondensatorów.
Przetwornicę używaj zawsze przy pracującym silniku samochodu, by nie dopuścić do rozładowania akumulatora poniżej jego zdolności rozruchu. Pozostaje sprawa odprowadzenia spalin. Tylko tyle.
Do kompletu wymień kabel plusowy (akumulator>rozrusznik) i sprawdź dokładnie kabel masowy silnika.
Tak na marginesie, do do głębokiego rozładowywania przydałoby się kupić zumutatory trakcyjne o odpowiedniej pojemności. Nie nadają się do rozruchu. Podłączam zwykły prostownik - w ciągu kilku minut podładuje akumulator na tyle, aby silnik odpalił. Czyli ładujesz go kilka minut ogromnym prądem, ale twierdzisz, że podłączenie na chwilę innego źródła...
Jeśli będzie miał sprawny akumulator to nic się nie spali. Przy rozruchu silnika napięcie na akumulatorze nie powinno spaść poniżej 10V może 9.5V także tragedii nie ma.
W zasadzie można do tego wykorzystać przetwornicę mocy kilku kW. Prąd minimalny 20A, maksymalny gruby 160-200A. Tylko, jedna mała skucha i będzie po przetwornicy. Przy większej ilości skuch może być po akumulatorowni/garażu. Słownictwo dopasowałem do poziomu pytającego. Ile grubych amperów może pobrać akumulator? Chwilę po rozruchu silnika natężenie...
Ja mam ciut starszy model i przeszło 6lat używam. Nie było z nim żadnych problemów. Wygodny, prosty w obsłudze, obsługuje wszystkie typy akumulatorów, robi testy przy obciążeniu (moment rozruchu silnika), mierzy pulsację i co najważniejsze pod kątem klienta generuje wydruki z wynikami pomiarów. Polecam
jak sprawdzić moduł economy? Możesz sprawdzić stan akumulatora podczas rozruchu silnika (wtedy kiedy masz trudności z rozruchem), a ewentualnie spróbować wpisać do komputera pojemność akumulatora, o ile akumulator jest w pełni sprawny. Na moje podejrzenie wcześniej akumulator musiał być zmieniany, co w efekcie komputer wcześniej zapamiętał uszkodzenia...
Mobilnym i chyba najtańszym rozwiązaniem to właśnie akumulator + odpowiedni prostownik. Tak jak napisał kolega wyżej, pilnować tylko aby ciągle był on podłączony pod prostownik i nie będzie problemu. Mniej mobilnym i wymagającym trochę zdolności jest przystosowanie starej spawarki transformatorowej 3f do rozruchu.
A czy akumulator żelowy może dostawać napięcie 14,2V? Nie powinien czasem max 13.8V dostawać? To zależy od rodzaju pracy akumulatora. Podtrzymanie 13,5 - 13,8 V, praca cykliczna 14,4 - 15,0 V. Tak jest napisane na moim. Moim zdaniem możesz je spokojnie ładować z instalacji, nie używałbym zapalniczki tylko zrobił dedykowana linię zasilającą. Przy rozruchu...
Alternator spokojnie wszystko obleci. W kamperze i tak musisz mieć 2 akumulatory ,do rozruchu i do zasilania wnętrza z dopinanym po rozruchu silnika zasilaniem z akumulatora pojazdu celem ładowania ( w tym celu najlepiej użyc automatycznego włącznika świateł reagującego na wzrost napięcia i przekażnika tak min. 50A.) ;)
Samochód by chodził a nie jeździł? Jeżeli jest sprawna instalacja elektryczna, to silnik powinien pracować poprawnie bez akumulatora. Ten jest potrzebny tylko do rozruchu. Co do akumulatora 7Ah - może być za słaby, aby być w stanie zasilić rozrusznik.
Może po prostu akumulator kończy swój żywot i jeden dzień bez ładowania mu wystarcza aby prądu było za mało do rozruchu silnika.
Witam, Pierwszy alternator padł po systematycznym zalewaniu odprowadzeniem wody spod szyby. Poprawiłem producenta, woda odprowadzana jest rurką w inne miejsce. Ten nowy założony był trzy lata temu (ok 30 000 km przejechane). Problem polega na tym, że czasami (bardzo, bardzo rzadko ) podczas rozruchu słychać świst (podobny do hałasu wirującej na dużych...
13,8V to sensowne napięcie do dłuższego ładowania akumulatorów AGM. Przedział 13,5V-13,8V jest zalecany do pracy buforowej - czyli ładowania zawsze, kiedy to możliwe; w samochodzie nie zawsze silnik działa i napędza alternator, więc wypada przyjąć górną granicę, ale na pewno nie należy stale (kiedy tylko silnik się kręci) ładować akumulatora napięciem...
Podmień akumulator z innego auta. Przydałby sie odczyt błędów - może pokaże zbyt niskie napięcie i przyjdzie czas na wymianę akumulatora lub pokaże co innego co naprowadzi nas na przyczynę. 10 lat na akumulator w dieslu to jego ostatnie podrygi. Warto sprawdzić komputerem prędkość silnika podczas rozruchu gdy występuje problem.
Alternator jest 65A więc jest zapas , No nie wiem gdzie ten zapas - zasilanie elektroniki silnika i LPG, świateł, stereo, doładowanie akumulatora rozładowanego raz rozruchem, a dwa upływem....
Dawniej nie było stosowanych żadnych elektronicznych separatorów i akumulatory były łączone bezpośrednio, jedynie zabezpieczone bezpiecznikiem 20-30 A. Tak jak np. w przełączniku rozruchu 12/24 V. W starszych kamperach do łączenia akumulatorów stosowano przekaźnik z cewką zasilają z zacisku D+ alternatora, więc po odpaleniu silnika. Długi przewód łączący...
Nie można takiego amperomierza montować na przewodzie głównym akumulatora bo podczas rozruchu silnika zostałby uszkodzony.Amperomierz można zainstalować na przewodzie + od prądnicy tylko wtedy wskazania pokażą całkowity prąd jaki jest wykorzystywany przez instalację podczas pracy silnka.
Według mnie porównanie instalacji samochodowych do fotowoltaicznych jest niezbyt trafione. Widziałeś kiedyś instalację elektryczną w autobusie dalekodystansowym? Dwa alternatory 24V minimum 200A (są i większe zależnie od ilości "komfortu"), z czego jeden (przeważnie) zasila układy pojazdu a drugi wszystkie "luksusy" dla podróżujących (wentylatory klimatyzacji,...
Siadało bo pobór mocy był na poziomie 500% mocy nominalnej. Trafo 12V wystarczy bo spowoduje jedynie 20% spadek mocy. Jednak trzeba rozwiązać problem rozruchu a to wcale tanie nie jest. Teoretyk jesteś. Mi pracuje, ludziom pracuje, a Tobie wychodzi 1kW na wkretarkę. Pozwolisz że dalej teo komentować nie będę. Czy Ty myślisz że akumulator wkrętarki...
Łączyć akumulatory ponieważ rekomendowałem można, lecz tylko w celach rozruchu silnika, a oto wykorzystać takie łączenie dla ładowania akumulatorów nie wolno.
Są też te silniki z elektrycznym rozruchem, posiadaj układ ładowania akumulatora. Możesz poszukać takiej cewki i ją zmontować, silnik jest przystosowany do jej założenia. Zapłon w tym silniku, to całkowicie oddzielny układ i nie można go wykorzystać do tych celów. Na rysunku jest schemat takiej instalacji. W silnikach GX 240 jest cewka i dająca 10 A....
Rzadko używane auto = rozładowany akumulator, który nie ma mocy potrzebnej do rozruchu silnika. Jakie napięcie masz na akumulatorze?
Witam. Gothi86 uporałeś się z rozruchem cc900? Bo mam identyczną sytuację i nie wiem co zrobić aby odpalił. Zakręci 2, 3 razy następnie tak jakby "zablokuje" silnik i akumulator wyładowany?
Łączenie równoległe jest dopuszczalne lecz krótkotrwale np na czas rozruchu jakiegoś silnika. Pozostawienie układu połączonego równolegle bez ładowania spowoduje przepływ prądów wyrównawczych pomiędzy akumulatorami prowadząc do rozładowania. Akumulatory 12V 7Ah mają zwykle 93 mm wysokości. przy odrobinie szczęścia znajdziesz też akumulator: 12V 14Ah...
Możesz jak najbardziej sprawdzić multimetrem. Ale wartość spoczynkowa jest niemiarodajna. Prawidłowy pomiar to pomiar podczas rozruchu. Napięcie nie powinno spadać wtedy poniżej 10V. Przykłady: 11,8V w spoczynku 10,3V przy rozruchu SPRAWNY (do podładowania). 12,6V w spoczynku 6,2V przy rozruchu JUŻ ŁADOWANIE MOŻE NIE POMÓC.
Idea może i słuszna ale nieprakrtyczna. Po co masz mierzyć ten prąd rozruchu? Może to służyć do diagnostyki rozrusznika ale raczej w specjalistycznym warsztacie. Zmierz jak radzi sigi napięcie na zaciskach podczas rozruchu. Taki pomiar daje wyobrażenie o bilansie energii, który jest wynikiem stanu akumulatora i rzozrusznika. Nie pojmuję także w jaki...
To co sobie włączasz przy pracującym silniku znaczenia już nie ma, bo alternator na to pracuje. Akumulator jest potrzebny do rozruchu. Na twoim miejscu raczej o wymiary bym pytał, bo miejsca mało, przynajmniej na zdjęciu tak widać.
Podczas ładowania akumulatora wzrasta napięcie na jego zaciskach a nie oporność wewnętrzna, gdyby było tak jak napisałeś, czyli po całkowitym naładowaniu oporność wewnętrzna duża to akumulator podczas rozruchu silnika (zasilania rozrusznika dużym prądem) nie miałby możliwości dostarczyć rozrusznikowi energii w wystarczającej ilości ze względu na znaczny...
Aby akumulator się doładował po rozruchu silnika nie wystarczy włączyć silnik na parę minut na biegu jałowym, w dodatku przy obecnych temperaturach akumulator ma mniej pojemności niż nowy naładowany w temperaturze i 20*C przez co jest bardziej podatny na uszkodzenia. Dlatego lepiej wymontować akumulator jeśli budowa auta auta pozwala i zabrać go do...
Ale 6 kW to 250A a nie 1000A. Ogólnie: do zrobienia. Zasilanie z 3 faz, prostownik mostkowy, 6-diodowy, nieduża pojemność filtrująca (zaleta zasilania 3-fazowego). Potem pełny mostek w trybie prądowym (4*IGBT), transformator na rdzeniu E100 lub U100, prostownik, dławik na co najmniej E71. Ale to nie jest zajęcie dla amatora, niestety. Zdecydowanie tańszym...
1 ogniwo akumulatora ładuje się do napięcia 2,4 V - MAX!. Akumulator 12V ma 6 takich ogniw więc jego max. napięcie w stanie naładowanym może wynosić 6 x 2,4V = 14,4V. Nie wolno rozładowywać akumulatora kwasowego poniżej 1,75V na ogniwo czyli do 6 x 1,75=10,5V Prostownik który daje napięcie 16V, daje również możliwość uzyskania większego prądu ładowania,...
Większy akumulator potrzebuje większego prądu ładowania. W sytuacji gdy w samochodzie zainstalowany jest alternator o małej wydajności prądowej, ładowanie dużego akumulatora zajmie więcej czasu. Przy codziennej jeździe na krótkich dystansach i częstym odpalaniu silnika z akumulatora ubędzie więcej energii niż zostanie mu dostarczone.
Został zregenerowany rozrusznik, alternator oraz wymieniony akumulator
można bez problemu założyć. wartość 420A jest to chwilowa wrtość prądu jaką można obciążyć akumulator(jest to ważne przy rozruchu silnika przez rozrusznik). pozdrawiam
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
Witam Czy prąd rozruchu 420a może uszkodzić silnik elektryczny w takim wózku Nie może. Im większy prąd rozruchowy tym akumulator jest "silniejszy" i może w trudnych warunkach (minusowe temperatury) szybciej odpalić np. silnik samochodu.
Witam. Pierwsza sprawa dwóch akumulatorów nie łączy się równolegle bezpośrednio! Ponieważ akumulatory połączone w ten sposób mają tendencję do wzajemnego rozładowywania się. Rozwiązanie bardzo proste. Drugi akumulator podłączasz do instalacji przez żarówkę 21W powinna wystarczyć. Żarówka zapobiegnie przed zbyt dużym prądem ładowania. Ale jak masz wszystko...
sprawdz najpierw czy silnik ma dobre masowanie,moze byc także niskie napięcie akumulatora
Sprawdź do ilu spada napięcie podczas kręcenia. Podjedź do kogoś kto ma tester akumulatorów z możliwością pomiarów rozruchu lub podmień akumulator i sprawdź czy będzie tak samo.
można użyć jakiegoś depresatora do paliwa, który zapobiega wytrącaniu się parafiny ale ja nie doradzę jaki najlepiej zastosować gdyż od nowości go w samochodzie nie używam i mimo tankowania na różnych stacjach paliwa nie miałem jeszcze żadnych kłopotów (poza padnięciem ze starości akumulatora) z rozruchem silnika na mrozie.
Masz rację, bo opłaca się akumulatory używać naprzemian. Rozrysuj sobie schematy ideowe i policz z teorii obwodów. Po prostu akumulatory będą się rozładowywać różnymi prądami proporcjonalnymi do Rw. Na temat aku nikt nic nie wie. nawet konstruktorzy z Piastowa -pomimo, że to producent. To chemicy, nie elektronicy. Do wszystkiego samemu trzeba dojść....
Ciekawe, jeśli na obciążeniu fabrycznymi odbiornikami auta masz 12,4 V. To alternator do remontu. Akumulator służy tylko do rozruchu silnika. Po uruchomieniu zasilanie przechodzi na alternator, który niejako przy okazji ma doładować akumulator.
Udzielam odpowiedzi na zadane pytania. Po rozkręceniu rozrusznika pierwotnie, wymieniłem to co było podejrzane, tulejki wyglądały na dobre, jedynie nie przedzwoniłem wirnika pod kątem przebicia. Masę też dawałem dodatkową z akumulatora na silnik podczas rozruchu, i efekt ten sam. Na drugim akumulatorze to samo. Chyba zrobię te pomiary uzwojenia i wymienię...
Ani inwerter ani silnik krokowy Ciebie w tym momencie nie interesuje, one na 99% w ogóle nie potrzebują akumulatora do pracy. Akumulator służy tylko do rozruchu silnika spalinowego, po uruchomieniu prądnica generując prąd zasila inwerter a ten odpowiednio steruje przepustnicą (silnik krokowy) zależnie od potrzebnej mocy. Jedno z napięć pomocniczych...
Rysio, Zdzisio i Mietek, to zatrzymali się z wiedzą w czasach wozów drabiniastych i furmanek. Ewidentnie brakuje ci prądu. Na dzień dobry pomiar ładowania. Kontrolka ładowania gaśnie normalnie? Zapala się w ogóle? Najprostszy sposób, to załączyć światła przed rozruchem i obserwować ich zachowanie. Podczas rozruchu mają prawo przygasnąć, a po uruchomieniu...
Oj długo się rozpisywać zależy od stanu silnika, zużycia świec, stanu zużycia akumulatorów. Ja tam zawsze 30 sekund przed rozruchem podgrzewam. :D Nikt nie da co jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie.
To I przez to słabe ładowanie ma na klemach? Z alternatora wychodzi 14V, a na bolcach akumulatora mniej. Czy przez przewód od rozrusznik - akumulator?
A sterownik silnika nie ma nic zielonego?
kondensator rozruchu silnika urządzenie rozruchu silnika podtrzymanie rozruchu silnika
heterodyna zrywa oznaczenie symbol radio klapa kolektor
przenoszenie gniazdka przenoszenie gniazdka
Kod do pilota 8w1 dla Technika 32-278AW15 Żółty wykrzyknik w trójkącie VW - co oznacza?