Tak, ale osobiście jestem zwolennikiem nie smarowania tych połączeń w ogóle. Zamiast tego wolę przy każdej zmianie akumulatora (która wypada średnio raz na 5 lat) zwyczajnie przeszlifować klemy przed zamontowaniem drobnym papierem ściernym i odtłuścić całość szmatką z ipą. Po takim procesie zakładam akumulator i dokręcam klemy (z wyczuciem, nie do oporu)....
Witaj. Bardzo ważne jest aby smarować właśnie elektrody akumulatora, najtańszym środkiem jest wazelina techniczna ale najlepszym (ja też to stosuję) jest specjalny smar miedziany.Co do styków są specjalne spray ja korzystam z oferty Wurt Polska. Za 2 dni mogę Ci podać szczegółowe dane tych spray i preparatów.Pozdrawiam "Jeżeli pomogłem kliknij pomógł"
U mnie były podobne problemy z ładowaniem, myślałem że ładowarka zepsuta, a okazało się, że to problem z akumulatorem - tam jest jakiś układ ładowania w samym iRobocie, on sprawdza stan akumulatora, i jak stwierdzi problem, to wygląda tak, jakby zasilacz źle działał. Można jeszcze spróbować przetrzeć styki wazeliną (od akumulatora w środku, od stacji...
Tak, bezkwasowa, taka jak na klemy akumulatorów. I ochrania przed korozją, i smaruje.
Sprawdź połączenie przewodu masowego (- akumulatora) do karoserii. Wyczyść klemy i wyprowadzenia akumulatora i po skręceniu zakonserwuj wazeliną techniczną.
Może zamiast odłączać te klemy, to sprawdź ich zamocowanie na akumulatorze, oczyść je, zastosuj wazelinę, jak kanony przewidują. Sprawdź mocowanie przewodów zasilających do auta. Miernik prawdę ci powie...
Witam dobrze myślisz zacznij od mas w samochodzie, przejżyj wszystkie , odkręć śruby bo pod nimi będzie rdza i nie ma dobrego kontaktu.Sprawdz wtyki w komorze silnika użyj do czyszczenia WD40.Sprzwdz w kabinie połączenia i w gniazdach bezpiecznikowych.Wyczyść dobrze klemy na akumulatorze i zabezpiecz wazeliną techniczną lub innym środkiem.Pozdrawiam
Panowie nie przesadzajcie. Oczyszczone słupki akumulatora do tego wazelina techniczna i będzie dobrze
Witam!!!! Ja na twoim miejscu sprawdziłbym stan połączenia klem na akumulatorze i je oczyścić i nasmarować najlepiej wazeliną techniczną. A jeśli sytuacja by się powtórzyła to sprawdziłbym jeszcze wszystkie punkty masowe w samochodzie, przedewszystkim te obok akumulatora.
(at)sosarek Co to ma dać? Wilgoć wnika pod izolację przewodu i takich efektów nie unikniesz przy DC. Jedyne wyjście, to wymienić przewody na nowe, a końce zabezpieczyć wazeliną techniczną bezkwasową lub koszulkami termokurczliwymi z klejem.
co do zabazpieczenia stykow na rozruszniku to mozesz spokojnie kupic gumowe kapturki(takie jakie zabezpieczajaprzewod pradowy na alternatorze.dodatkowo po dokreceniu srubki na stykach delikatnie przesmaruj je wazelina techniczna-taka jaka zabezpiecza sie klemy na akumulatorze)powinno wystarczyc.
Kolega wyczyści klemę na plusie i kołka przy akumulatorze i posmaruje np wazeliną techniczną. Są nowsze środki łatwe do kupienia. Czasem zaśniedzieje kabel wewnątrz klemy i trzeba wymienić na nową.
Witam Krótko i węzłowato: minimum to pojemność 125Ah i prąd rozruchowy 690A, optimum to 145Ah i prąd rozruchowy 800A. Napięcie oczywiście 12 woltów. Osobiście polecam akumulatory ZAP - sprawdzone, przetestowane wielokrotnie. Przy okazji wymiany/montażu nowego akumulatora sugeruję czyszczenie styków przewodu plusowego i masowego oraz zakonserwowanie...
Witam! Musisz zdjąć klemy i dokładnie wyczyścić... Radziłbym Ci też podjechać do sklepu motoryzacyjnego i zapytać czy nie mają jakiegoś środka do smarowania klem (dawniej smarowało się klemy wazeliną)... Pozdrawiam!
czy zwykła pasta termoprzewodząca ma wlasciwosci izolujące ? Tak. Natomiast nie można jej użyć jako izolatora właściwego. Na przykład dla zabezpieczenia smaruje się styczniki akumulatora wazeliną techniczną która jest izolatorem. Ewentualnie można zastosować klej termoprzewodzący montując to na odpowiedniej odległości od radiatora. Możesz też wyciąć...
odkręć klemy i dobrze je wyczyść i bolce ołowiane akumulatora potem lekko nasmarul wazeliną techniczną
Klemy z racji materiału, z którego są wykonane, w połączeniu z elektrolitem zawsze będą śniedzieć. A skąd elektrolit na klemach jeżeli akumulator szczelny i napięcie ładowania prawidłowe? Mam ośmioletnie klemy, drugi akumulator, niezabezpieczone wazeliną. Sprawdzałem w ubiegłym tygodniu (przed zimą) napięcie akumulatora po tygodniowym postoju i przy...
Witam Chwilę mnie nie było. Mam pytanie czy mogę coś dolać do tych akumulatorów? Bo mają korki serwisowe, po ich poluzowaniu akumulatory zassały powietrze. W środku jest biała maź jak wazelina.
...śruba w nakrętce się po prostu połączyły ze sobą i stanowią teraz nierozerwalną jedność Żeby uniknąć takich niespodzianek w przyszłości, zastosuj nową śrubę z "koloru", albo z nierdzewki. Skręcając nasmaruj gwint wazeliną bezkwasową (albo kosmetyczną). Taka konstrukcja nigdy się na klemie nie zapiecze ;-)
Przed laty kiedy jeszcze pracowałem jako elektryk samochodowy,czyściłem słupki akumulatora i klemy specjalną szczotką.Dawało to b.dobre rezultaty. Natomiast co do smarowania tych elementów elektrycznych wazeliną techniczną mam odmienne zdanie.Nie raz zdarzało mi się usuwać przy pomocy noża szklisty nalot spowodowany posmarowaniem wyprowadzenia akumulatora...
Witam To częsty przypadek w ekploatacji akumulatorów kwasowych.Trzeba oczyścić klemy i końcówki akumulatora,po skręceniu klem natłuścić je wazeliną techniczną lub towotem.
Wrażliwość na dotykanie, która czasem występuje, a czasem nie - myślę, że mogą być jakieś zakłócenia z zewnątrz (i to nie zawsze - może generuje je sąsiad), a w twoim układzie wadliwy kondensator, dlatego nie są one tłumione. Pewnie ustawiłeś za małą histerezę - akumulator podczas ładowania ma zwiększone napięcie, histerezę stosuje się po to, żeby po...
Wazelina jest dobrym izolatorem (czysta) i jak już koledzy wspomnieli zabezpiecza styki (kontakty) przed śniedzieniem (utlenianiem powierzchni metalu) jest plastyczna i to powoduje, że przewodniki w niej zanurzone po zetknięciu bez problemu "łapią kontakt" Tak konserwuje się wyprowadzenia akumulatora z klemami (zaciskami) w autach. Wazelina jest węglowodorem...
witam chciałbym, aby moje sugestie traktowane były jedynie jako wskazówki. miałem kiedyś samochodzik którego moduł zapłonowy był wrażliwy spadki napięcia (wentylator nawiewu, światła) - tak to jest jak się kupuje włoskie zamienniki (ale i tak to będę robił :) dodatkowo na benzynie lubił się "zatłuścić" gaźnik - musiałem dobre kilkanaście sekund kręcić...
Odciąć stare zdjąć wystarczającą ilość izolacji z przewodów, włożyć gołe przewody w klemy i dokręcić. Zakręcić nowe klemy na oczyszczone kołki akumulatora , dokręcić, następnie zabezpieczyć klemy np. wazeliną techniczną.
Sprawdz połączenie między klemami i bolcami akumulatora... wyczyśc je dokładnie zabezpiecz wazeliną techniczną.... nigdy jeszcze nie słyszałem żeby w ten sposób ster silnika się uszkodził... ja problemu szukał bym właśnie na połączeniu: akumulator-klemy... Pozdrawiam..
Pozwolę sobie jeszcze zauważyć że autor tematu pisze iż przyszedł z naładowanym akumulatorem do auta i nawet alarm nie wystartował a to nie jest raczej mechaniczny element :) . Proponuję jeszcze profilaktycznie przeczyścić styki i wysmarować wazeliną techniczną.
Pojemność tego akumulatora jest pewnie taka sama jak tego z linku wyżej jedynie różnica polega na tym, że Twój ma dwie cele i 2,4V a tamten 3 cele i 3,6V. Zamiast opornika włącz w szereg z ładowanym akumulatorem żarówkę nawet może być ta z tej lampy, dodatkowo otrzymasz informację, że ładowanie trwa i nie ma przerwy w obwodzie. Ta widoczna ,,sól" na...
nic nie piszesz o podstawowej kwestii czy przeczysciles klemy od podlaczenia akumulatora wyczysc dobrze klemy i posmaruj wazelina techniczna lub innym smarem
Akumulator pewnie jest w nienajlepszym stanie ,wyczyść jeszcze raz tylko porządnie a po skręceniu klemy posmaruj cienką warstwą wazeliny technicznej.
Mam ostatnio problem z plusową klemą w akumulatorze, jest bardzo zasiarczona czyszcze ją smaruje wazeliną techniczną jeden dzień i problem powraca. Nigdy przedtem tak nie śniedziała. Jest dobrze dokręcona-dociśnięta.
Akumulator ma nie cały rok, klemy sa zabezpieczone wazelina techniczna.
Sprawdź poziom elektrolitu we wszystkich celach, w razie potrzeby uzupełnij wodą destylowaną (uwaga na oczy i ubranie - kwas!). We wszystkich celach poziom elektrolitu powinien przykrywać wierzch płyt. Obudowę można przemyć wilgotną szmatą. Klemy i zaciski akumulatora oczyść papierem ściernym, można je lekko nasmarować bezkwasową wazeliną. Ile lat ma...
Sprawdzę po południu i dam znać. Przewód przy alternatorze powinien być czysty gdyż jakiś czas temu przy okazji innej naprawy miałem alternator w ręce i czyściłem styki. Tak samo czyściłem styk masy z karoserią. Sprawdzę jeszcze jak wygląda ładowanie na zimnym silniku i tak jak wspomniałeś czystość i styk klem gdyż tylko na szybko przerzuciłem akumulator...
Witam Napisz ile lat ma aku. A przedewszystkim sprawdz połączenie klem z akumulatorem i dobrze wyczyść, dobrze było je posmarować jakimś smarem dobrze przewodzącym (np. wazelina techniczna)
Klemę jak już smarować to nie olejem a np wazeliną techniczną. Przyczyn słabego odpalania może być wiele , za mało danych jakie objawy.
Odłącz przewód minusowy od nadwozia i silnika oczyść miejsca połączeń przyłącz i zabezpiecz przed korozją, może być wazelina z apteki.
Tak jak koledzy wyżej pisali - takich rzeczy się nie praktykuje. Oczyścić miedź szczotka i zacisnąć do klemy za pomocą znajdującej się tam blaszki. Gdybyś jednak chciał zastosować oczko (bardzo solidne i grube) to nie takie zaciskane praską (takie można dać na nowy błyszczący miedzią przewód) ale lutowane na pastę (lutownica duża, 250W). Dobre oczyszczenie...
Witam,niedopuszczalne jest aby zaciski na akumulatorze były luźne,zdejmij zaciski oczyść,posmaruj wazeliną techniczna,porządnie skręć,nie gwarantuje żę to usunie twój problem,ale pomoże uniknąć następnych,pozdrawiam.
Może byle jak ale się sprawdzało przez jakieś 40 lat produkcji bez zmian i kable w oryginale towarzyszyły w ostatniej drodze do huty. Jak się nie czyściło + na akumulatorze i nie przesmarowało wazeliną to były kłopoty. Miałem jeszcze "Smutka" tak że upłynęło kawał czasu i parę poszło na przetop. Co do wypalania zaworów- moderator ma rację. Żuki były...
Prostownik jest ok. Daje 6A. Jak się boisz gazu, to ładuj pod włączonym okapem kuchennym. Albo w torbie wywieszonej za okno. Aby uniknąć ryzyka iskr zachowaj taką kolejność. 1. odkrecić troche korki ogniw (o ile są) 2. podepnij klamry do akumulatora 3. włącz do sieci 220v 4. ładuj 8 godzin 5. odłącz z sieci 220v 6. odłącz klamry 7. zakreć korki 8. gotowe/...
Prawdopodobnie problemem są zaśniedziałe/skorodowane styki, które dotykają końcówek baterii/akumulatorów. Rozbierz latarkę, jak proponował Kol. staś pytalski i dokładnie przeczyść wszystkie elementy odpowiedzialne za kontakt ze źródłem zasilania oraz wyłącznik. Potem możesz zabezpieczyć te części białą wazeliną. Po takiej reaktywacji, latarka powinna...
Witam nowego kolegę na forum. Rozrusznik potrzebuje bardzo dużo prądu, więc zapewne chodzi o to, że masz zanieczyszczone klemy. Przetrzyj je, jak również słupki na akumulatorze, drobnym papierem ściernym, posmaruj cienko wazeliną i przykręć dobrze klemy. Sprawdź też czy zero jest dobrze przykręcone do nadwozia.
sprawdź zamocowanie klem na akumulatorze-wystarczy mały nalot lub źle nasmarowany zacisk(wazeliną) i o taki efekt nie trudno
Masę sprawdziłem. Przesmarowałem wazeliną techniczna,podobnie jak wszystkie połączenia przy klemach akumulatora.
Bo studia, szkoła etc. w wielu przypadkach wciska w ciasne ramy, zabija innowacyjność oraz umiejętność twórczego myślenia. By zrobić habilitację, doktorach, profesurę trzeba nieźle wysmarować sporo tyłków wazeliną.....
to trzeba "przeciąć" załóż np.nowy aku . i zajmij sią zbadaniem instalacji wyczyść wszystkie poł. elektr. w obwodzie ładowania posmaruj np. wazeliną , co z paskiem
Ja do tej pory jak spotykałem coś na wtyczkach poza wygrzaniem. To zawsze wilgoć plus dziwne wynalazki tylu jakiś spray czy inne dziwne pasty. I potem rośnie takie zielone cudo :D Ale idąc tym tropem dawno nie spotkałem "zarośniętych" klem na akumulatorze. I to obojętnie czy suche czy zalepione wazeliną - zawsze ostatnio czyste. Kiedyś to były wykwity....
Za tulejki na wiosnę płaciłem 17 zeta Aku jak zasiarczony do tylko do recyklingu Smaruje się tulejki[miałem smar wysoko temperaturowy coś jak wazelina do klem,nie spływa] i ośkę wirnika tam gdzie się bęndix przesuwa
posmaruj klemy wazelina kiedys o tym czytalem to najtanszy i podobno niezawodny srodek ja posmarowalem i jets ok:)
Jest to objaw korozji (reakcji chemicznej) miedzi spowodowany użytymi środkami do lutowani. Jeżeli Mocno Cię to denerwuje to delikatnie zetrzyj nalot i zabezpiecz złącze cienką warstwa wazeliny odkwaszonej ( takiej jak na klemy akumulatora samochodowego). pozdrawiam Slawek
Kiedyś miałem ładowarkę 12V do ładownia akumulatorow telefonicznych. wkladalo sie 4 akumulatory . Mozna bylo sprawdzić stan naładowania "0" , "50" , " 100" %, oddałem ja sąsiadowi , a teraz widzę ,że warto ja odzyskać.... . Mam taką fikuśną ładowarkę baterii z regulowanym prądem i napięciem wytwór przemysłowy Heltera kiedyś ładowałem nią baterie do...
Warto właśnie dbać o styki akumulatora i tak ja mówisz oczyść je i posmaruj smarem miedziowym bądź wazeliną techniczną.Słaby styk może spowodować upalenie bolca w akumulatorze i iskrzenie,które może doprowadzić do wybuchu oparów kwasu siarkowego z akumulatora.A co do pożyczania prądu z innego auta to warto spróbować,ale nie zapalaj samochodu na "pych"...
Skąd wiesz, że aku jest dobre? Jak to sprawdziłeś? Jak usterka pojawiła się po wymianie akumulatora, to szukaj wokół tematu. Jak kolega wspomniał klemy muszą być dobrze dokręcone, a przed założeniem musisz dokłdnie wyczyścić klemy i słupki na akumulatorze. Całość po skręceniu zabezpieczyć wazeliną techniczną. Sprawdź jeszcze stopień ładowania i stan...
Gdzieś nie masz dobrego styku nadal... Prześledź co możesz, styk może wyglądać OK ale jak go zżarła korozja to i znaleźć go będzie trudno gdy z wierzchu wygląda dobrze... Poodkręcaj i przeczyść styki przewodów od akumulatora do komputera czy bezpieczników tam gdzie masz dostęp i gdzie się da i staranie posmaruj wazeliną przed skręceniem gdy jesteś w...
Dbać - to znaczy wyjmować go przy temperaturze poniżej -10 C i wówczas będzie sprawny 7 lat. A tak na poważnie: * Należy prawidłowo, mocno i pewnie umocować akumulator do nadwozia * Nie rozładowywać akumulatora do końca (jeśli silnik nie chce zapalić to nie kręcić rozrusznikiem, lecz poszukać przyczyny) * Jeśli jeździ się rzadziej, niż raz w tygodniu,...
Czyli gdzieś po drodze gubimy ~1V. Przyczyn może być wiele ale jak znam instalację malucha ( a miałem ten samochód 8 lat ) to zawsze przyczyną jakichkolwiek usterek w instalacji elektrycznej były poutleniane styki. Tak więc sprawdź przewody masy od silnika do karoserii od akumulatora do karoserii. Połączenia na klemach akumulatora ( wyczyść styki i...
Witam. Mam taki problem. Ostatnio "konserwowałem" styki akumulatora - przeczyściłem je i nasmarowałem wazeliną bezkwasową w celu zabezpieczenia przed utlenianiem i korozją na okres zimowy. Najpierw odłączyłem (-) potem (+) i podłączyłem nastepnie (+) i (-) -chyba żle. Lecz problem tkwi w tym że po tej operacji spadły obroty silnika (silnik pracuje równomiernie)....
Jezeli tuba jest aktywna to główny przewód zasilający powinien być podłączony bezpośrednio, natomiast drugi sterujący (właczający tubę.) powinien iść z radia, czy tak masz podłaczone? Druga sprawa to przeczyśc klemy na akumulatorze i załóż je na wazelinę techniczną. Kondensatory pomoga tylko dla samej tuby albo wzmacnacza. Zresztą takowe juz są orginalnie...
Ja mam podobną maszynkę ale zasilacz ma 3v i 0.6A .Na zasilaczu pracuje szybciej niż na naładowanych akumulatorach, ale wcześniej prawie wcale nie chciała się kręcić pomogło przesmarowanie noża wazeliną więc proponuję zrobić to samo.
Wygląda na to że akumulator już słaby lub kiepski styk klem ze słupkami akumulatora, piszesz że na słupkach akumulatora pojawia się śniedź w tym przypadku wystarczy polać to gorącą wodą (klemy również) i posmarować np. wazeliną i ponownie założyć klemy. dokładnie na klemach pojawiał się ten osad Dodano po 4 Wygląda na to że akumulator już słaby lub...
Witaj! Oczyść dokładnie klemy i wyjścia z akumulatora/słupki ołowiane/. Po oczyszczeniu nasmaruj wazeliną. Zasilanie instalacji ciągnika,która jest połączona z klemą + wstaw Amperomierz. Typowy jakie są w ciągnikach.Będziesz widział jaki płynie prąd. Następna sprawa to mogą być tulejki w rozruszniku.Po rozgrzaniu silnika rozrusznik ma większe obciążenie.Wirnik...
Luźne albo zanieczyszczone klemy są częsta przyczyną permanentnego wchodzenia pojazdu w tryb ekonomiczny i problemów z akumulatorem w wyniku problemów z uśpieniem sieci.. 1. Sprawdź i w razie czego wymień akumulator. 2. Doprowadź klemy i zaciski akumulatora do połysku, uszkodzone elementy wymień i całość zakonserwuj wazeliną.
To, że prostownik "pokazuje" naładowany akumulator to nie zawsze będzie oznaczało, że akumulator będzie miał na tyle siły, by uruchomić silnik. Przy niskich temperaturach zwiększa się rezystancja wewnętrzna akumulatora i spada jego pojemność. Rozrusznik będzie kręcił, ale zbyt słabo, żeby uruchomić silnik. Jeśli Twój akumulator ma ponad 5 lat to nie...
Kable WN te do świec, ale z tego co piszesz to rzeczywiście akumulator, więc tak: zmierz napięcie, powinno być ok. 12.5V i Jeśli jest poniżej 11V to może być uwalony. Ale: odłącz od instalacji, naładuj i jeśli po nocy spadnie to akku do wymiany, jeśli nie to może być jeszcze problem w instalacji. 2 letni akumulator to jeszcze powinien pochodzić, ale...
Po pierwsze : naładować dobrze akumulator . Po drugie : sprawdzić ładowanie w samochodzie . Po trzecie : sprawdzić pobór prądu przez auto po wyjęciu kluczyka . Po czwarte : oczyścić klemy i zabezpieczyć wazeliną techniczną czy innym preparatem . Po piąte napisz ile kilometrów robisz dziennie i jakie odcinki jednorazowo .
Może być mały problem jak coś głośniej krzykniesz do mikrofonu. Wtedy możesz "wypaść" u korespondenta (charakterystyczna czkawka). A żeby na przyszłość styki nie śniedziały, to delikatnie je natłuść wazeliną lub innym specjalistycznym preparatem.
Proponuję wyczyścić połączenia(klemy) akumulatora wraz z "przyległościami" oraz połączenia przy alternatorze, potem wszystko przesmarowac wazeliną techn. i porządnie skręcić "do kupy" plus to co napisał poprzednik. Powodzenia.
Do moich herezji dodam potrzebę dbałości o styki klemm aku. i oczywiście styk włączający rozrusznik ....czyli wazelina techniczna , przegląd stanu klemm i trzpieni ołowianych akumulatora ... Miło jest jechać przed siebie i nie miec problemów z rozruchem i akumulatorem. Dobrym pomysłem dawniej stosowanym był odrębny akumulatorek i dioda separująca układ...
Witam Ja nalot spłukuje zwykłą czystą wodą a później obsmarowuje klemy wazeliną techniczną i na dość długi czas jest spokój.
Przy dobrym ładowaniu w samochodzie nie ma potrzeby ponownego doładowania Według mnie powinieneś sprawdzić gęstość elektrolitu , przesmarować wazeliną klemy . A co do napięcia to powinieneś go doładować dopiero wtedy jak np auto stoi parę dni nie jeżdżone a napięcie ok 10-11v minimum, a przy odpalaniu na około 8 v Ale to moje zdanie z którym możesz...
Zmyj wilgotną ściereczką wazelinę techniczną, zwykły smar, pastę miedzianą i inne cuda którymi ludzie pokrywają słupki akumulatorów. No chyba, że będziesz to podłączał tylko do swojego, wypielęgnowanego akumulatora.
jutro będe mierzył napięcia na zasilaczu, na chwilę obecną odkryłem że ruszanie kablami zasilającymi przy napędach hdd i dvd wykazało że coś tam czasem NIE-STYKA, czy mam podociskać te wtyki czy mogę je przesmarować np. wazeliną jak klemy w akumulatorze? Mogę prosić o wyjaśnienie z jakiego powodu pierwszy dysk mam wymienić? Program Hard Disk Sentinel...
Immo jest w liczniku Dobre i co jeszcze, może silnik w nawiewach ;) Naprawiłeś bo jak licznik nie działa to blokuje komputer BCM który jest razem z IMo, Ludzie myślcie ! to tylko elektronika (bez obrazy) Przecież kolega wyraźnie napisał że robił test zegarów i są sprawne a błąd zgarów to inna sprawa nie trzeba żadnych lutów poprawiać wystarczy przeczyścić...
Akumulatory NiCd można spokojnie ładować w ciągu godziny. Być może ten nie był uszkodzony, tylko się rozładował bardziej od pozostałych - jest taki problem, że jak masz akumulatory połączone szeregowo, to ładując dostarczasz wszystkim taki sam ładunek, rozładowując zabierasz wszystkim taki sam, a one mogą mieć nieco inna sprawność ładunkową, i wtedy...
Brudny zacisk na akumulatorze może być przyczyną takiego zachowania. Podczas startu rozrusznik pobiera bardzo duży prąd i jeśli kontrolki aż gasną to od tego właśnie bym zaczął. Można też przy pomocy drugiej osoby sprawdzić czy podczas próby odpalania któraś klema się nie grzeje. Najlepiej jednak dla pewności oczyścić porządnie klemy i zaciski i posmarować...
Ale jak nie możesz odpalić ? Nie kręci rozrusznik ? za słabo kręci ? Jeżeli tak, to problemem są styki na klemach (oczyścić, porządnie skręcić i zasmarować wazeliną techniczną) lub inny styk, np masa.
Mam problem: pojawił sie komunikat Battery protections:convienience functions temporaly unavailable. Dlaczego sie pojawił i co jest nie tak? Wymieniłem baterie problem został, do tego wyłącza mi klime, wentylator,oswietlenie, co jakis czas radio jak jade w korku. A jak zaparkuje i wylacze to juz nie mogę zapalic, bateria rozładowana. Wyczyszczone klemy...
Czy sprawdziłeś bezpiecznik (koło akumulatora) i czystość jego pinów. Ponadto sprawdź połączenia klem do akumulatora, które również muszą oczyszczone z korozji i śniedzi i pokryte np. wazeliną techniczną. Sprawdź ewentualne uszkodzenia kabli zasilających i ich połączenie np. z masą ramy i dodatkowej masy z silnikiem. Pewne wskazówki już masz (jak sam...
Lepiej tak nie rob , zasada jest ze zawsze odłaczamy kleme minus jako pierwsza i jako ostatnia podłaczamy , tak uczyli i mam nadzieje ze ucza w szkołach nadal . Jesli masz radio z kodem to go musisz znac bo bedzie problem z wlaczeniem go , jesli masz alarm z wlasnym zasilaniem to go wyłacz na syrenie powinien byc włacznik na kluczyk .Wyczysc i przesmaruj...
Ten filc to raczej wazeliną bezkwasową lub olejem wazelinowym powinien być nasączony... z odpowietrzników nic lecieć nie powinno, jeśli leci to zapewne jest za wysokie napięcie ładowania.
Jeśli odpinałeś akumulator to możliwe że nie dokręciłeś klem albo są zabrudzone możesz po odkeceniu wyczyścić je papierem ściernym. Po założeniu warto je pokryć wazeliną techniczną.
Zdjąć klem, oczyścić i posmarować wazeliną techniczną. przeszkadza to jakos Może nastąpić utrata kontaktu między zaciskiem a słupkiem aku.
Temat ciekawy. A zauważyliście mnóstwo tzw. porad uniwersalnych? Nie są one szkodliwe, ale zaproponowane czynności są zupełnie zbędne. Takie porady rodem z Auto-Świata. "Porozpinaj wszystkie styki i popsikaj WD40, przetrzyj wszystkie kable bawełnianą ściereczką, okręć złączki sznurkiem konopnym, wszystkie kabeloczka posmaruj wazeliną techniczną, odepnij...
może ktoś coś ma na ten temat, bo sprawdził praktycznie i coś takiego użytkuje w podobnych warunkach? No dobra - czuje się wywołany do odpowiedzi. Po 15 latach pracy przy akumulatorach i obsłudze około 1500 moze 2000 akumulatorów (nigdy nie liczyłem ale to jest ten przedział liczbowy) Wybuchł jeden, powtarzam - JEDEN, był to 12 woltowy akumulator rozruchowy...
za 2 x w miarę dobrze zakręcił rozrusznik trzeba sprawdzic aku sa do tego urzadzenia, ale stawialbym na rozrusznik- zacierajace sie tulejki, trzebaby bylo rozebrac obadac przesmarowac lub wymienic tulejki. Napewno zacznij od aku zeby na darmo sie nienapracowac, sprawdz polaczenie na klemach Na 100% akumulator, gdy jest temperatura na +2 w górę nie...
2) zasilacz do niej to głośniejszy od pralki jest Piszczy niemiłosiernie. Wymienić zasilacz. Każdy zasilacz DC 12V 5A będzie OK. Wtyczkę można dorobić. Ewentualnie zajrzeć do tego zasilacza czemu piszczy? Ale bez sensu trzymać drugą ładowarkę do tego celu. Czy ta zwykła ładowarka jest a z tak duża aby ją od czasu do czasu nie wyciągnąć z szuflady?...
Witam! Filtr to jedno, a możliwa jest całkiem inna przyczyna: podczas pracy silnika źródłem prądu jest alternator, który daje prąd zmienny wyprostowany, ale tętniący. Jeżeli akumulator wykazuje wiekszą oporność dla częstotliwości akustycznych, to w instalacji pojawiaja się właśnie te tętnienia, których akumulator nie "wygładzi". Przyczyna może być np....
A to czemu jeden kruciec jest ułamany? Sprawdź oringi w szybkozłączach czy nie są wygniecione, ja przy montażu smaruje lekko wazeliną króćce oraz wszelkie połączenia na oringach lubią się zawijać i robią dużo problemów
Pewnie sygnał jest przesterowany, ale spadek 2V, to dużo. Ja stanowczo zawsze odradzam kondensator, zanim nie ma odpowiednio zrobionej elektrowni, tym bardziej przy mocy rzędu do 500 RMS. Kable to podstawa, masa z karoserii - nie widzę w tym zbrodni, raczej odpowiedni przekrój kabla zasilającego, odpowiednio oczyszczony punkt masy, zdublowanie masy...
Tak pisze ze po trasie nie ma zgrzytow, majac na mysli ze jak jest cieply rozgrzany to nie zgrzyta. Akumulator raczej w dobrym stanie to trzecia jego zima bosch silver s5. Ladowanie wporzadku 14.2V. Wszystkie punkty masowe czyste, zabezpieczone wazelina techniczna. Polaczenia rozrusznika tak jak pisalem wzorowe. Ale dzieki za sugestie.
W takich sprzętach strasznie lubią sie zasiarczyć klemy przy akumulatorach. Ja aby tego uniknąć zawsze smaruje klemę smarem w pełni to zabezpiecza. :D powinno sie tylko wazeliną techniczną- ale jak sie niema to i tak lepiej jak niczym... pozdrawiam :wink:
Witaj. Klemy z akumulatora na błysk wyczyścić szczotką albo specjalnym czyścikiem, później po (ważne że po) zakręceniu ich posmarować z wierzchu wazeliną. A co do paska zainwestuj 25 zł na nowy. One niby wyglądają na dobre ale jednak są spracowane. A tam różnica około 0,2V była i to robiło problemy. W naszym aucie jeszcze dodatkowo na samym początku...
1. Sprawdź stan filtra kabinowego. 2. Sprawdź wentylator chłodnicy - czy pracuje na wszystkich biegach. 3. Sprawdź stan akumulatora i jego klem - czy akumulator trzyma parametry i czy klemy nie są zanieczyszczone - jeżeli są ślady korozji to przeleć papierem ściernym do błysku i przesmaruj wazeliną (kupisz w aptece).
Kondensatory nie pomogą ! Jesli włączenie jakiegokolwiek odbiornika sprawia problem,dla mnie znaczy że jeśli + jest czysty to ; -problem jest z masą/potrzeba dokonać pomiaru U podczas włączania kolejnych odbiorników. Jesli U aku. wzrasta -słaba masa,zacisk akumulatora-klema . Przewód "-"aku do karoserii .Linka masa z silnika do karoserii. Zapomnieć...
Witam ! "Żelowy" to też "kwasowy" działa tak samo, tylko elektrolit jest związany do postaci żelu i odpowiednia konstrukcja powoduje, że jest praktycznie bezobsługowy i nie ma problemów z wyciekającym elektrolitem. Z tym "suchoładowaniem" to też nie zawsze jest tak, jak piszą i trzeba dokładnie trzymać się instrukcji przy uruchamianiu - formowaniu....
Taki błąd występuje najczęściej przy zbyt niskim napięciu na sterowniku podczas rozruchu. 1. Po pierwsze - sprawdź co to za akumulator tam włożyłeś - czy trzyma swoje parametry, czy jest naładowany, czy jest dobre ładowanie z alternatora (np. dlaczego stary padł?), czy podczas rozruchu napięcie nie przysiada. 2. Po drugie - sprawdź bardzo dokładnie...
Przewód masy jest nowy miedziany akumulator ma pół roku. Ale sprawdze te blache do której jest podłączona masa. klemy kilka miesięcy temu były czyszczone papierem ściernym i pokrywane wazeliną techniczną. Ale na przewodu masy znów pojawił się biały nalot.
To wcale nie była wazelina !
Jeżeli kolega zgłasza problem z kontrolką ładowania "żarzeniem" to proponuję w pierwszej kolejności sprawdzić masę silnika tj. połączenie (-) akumulatora do silnika jak również karoserii i proponuję to zrobić rzetelnie bo można się zdziwić co potrafią zrobić lata i występujące warunki na jakie te newralgiczne połączenie są narażone (rozkręcić klemy...
wazelina głośnik wazelina lutowanie wazelina potencjometrów
czujnik klimatyzacji vectra różnicowy regulator temperatury krótkie przewody spawalnicze
wyłacznik selektywny wyłacznik selektywny
NAC 500 Series – regulacja naprężenia paska napędu, linka, napinacz, ugięcie 10-15 mm TEAC radio internetowe – jak przywrócić usługę po wyłączeniu vTuner? Proxy, DNS, alternatywy