Albo ci bateria siadła w mierniku albo akumulator w pełni naładowany.
Super dzięki za wszystkie odpowiedzi. Akumulatory się ładują. Martwi mnie tylko jeden fakt. Otóż ja kupiłem ten samochód używany jako komplet z akumulatorami, ale bez ładowarki. Ładowarkę kupiłem osobną, ta co widać na zdjęciu powyżej. Ładowarka ładuje akumulatory połączone tak jak piszecie, ale niestety nie pokazuje kiedy są puste a kiedy naładowane....
Napięcie mierzone bez podłączonego akumulatora?
Jeżeli jest właściwe napięcie niezależnie od źródła to płynący prąd jest różny. Jeżeli akumulator rozładowany to jest większy i maleje wraz ze stopniem naładowania akumulatora. Ważne aby napięcie na akumulatorze nie było większe od zalecanego.
I sam sobie odpowiedziałeś, kiepski akumulator, duży spadek napięcia przy niskich temperaturach i efekt końcowy jaki jest sam widzisz, najlepiej zrobić sobie akumulator z li-ion, lekki, duża odporność na niskie temperatury i długa żywotność akumulatora.
Mogą to być uszkodzone ogniwa w akumulatorze. Przy pełnej mocy występuje zbyt duży spadek napięcia i elektronika odcina akumulator.
Najpierw spróbuj go podładować, tylko jeśli nie masz odpowiedniej ładowarki to rób to z głową, bo te akumulatory nie znoszą zbyt dużego prądu jak i napięcia.
Słaby akumulator i duży spadek napięcia przy rozruchu.
Nominalny prąd ładowania akumulatora 120 A/h składa 12А.Wtórne uzwojenie transformatora musi zabezpieczyć napięcie co najmniej niemniej napięcia akumulatora - 48V.Lecz lepiej jeśli to napięcie będzie na kilka wolt większy . Napięcie akumulatora 48V w końcu procesu ładowania będzie 54-55V. Przy napięciu wtórnego uzwojenia 50V i prądzie 12А...
jaka baterie? To jest jeden akumulator, a nie bateria. Nie pokazałeś wyprowadzenia + a to tam były montowane zabezpieczenia PCM. Producenci tak sobie podają to 3,6 V, to 3,7 V i nie ma to póki co większego znaczenia. Układ ładowania nie przeładuje takiego akumulatora o większym napięciu i większej pojemności. Od większej pojemności wydłuży się czas...
Tak jak kolega opisał, duży akumulator, stabilne napięcie i wszystko pracuje bez problemu.
Zatem zmierz oba napięcia przy dołączonym i wysterowanym serwie. Możliwe, że akumulatory są słabej jakości, przy większym poborze prądu nadmiernie spada im napięcie.
....Jeśli masz kontroler z MPPT oznacza to że możesz podłączyć ogniwo, na którym jest mniejsze napięcie niż napięcie ładowania akumulatora.... Solarny regulator MPPT musi mieć na wejściu napięcie zawsze większe od napięcia akumulatora żeby było ładowanie a konwersja na "dodatkowy prąd" będzie tym większa im wyższe napięcie z paneli PV. Kol. Piżol,...
Oczywiście, że pojemność zależy od prądu rozladowania, ale nie aż tak jak to opisywałeś w poście nr 6. Im prąd rozladowania większy, tym pojemność mniejsza, i - co znamienne - im większy prąd, tym mniejsze napięcie końca rozladowania. Tak więc, rozładowując akumulator dużym prądem można "wyssać" go bardziej - do niższego napięcia, a i tak pojemność...
Obliczyłeś mniej więcej dobrze, założyłeś mniejsza sprawność akumulatorów, a większe napięcie. Jak zamienisz wartości wyjdzie na jedno. Akumulatory mają podaną pojemność przy założeniu że pobór prądu jest na poziomie 0,5A. Trzeba by rozebrać PB, sprawdzić model akumulatorów i doszukać info w dokumentacji. Ale jest sens? Bo ja go nie widzę. Jeżeli obciążenie...
Wszystkie akumulatory mają większe napięcie po naładowaniu.
Choć technicznie jest to możliwe to nie w prosty i tani sposób. Ogólnie odpuścił bym takie rozwiązanie. Zakładając, że napięcie trzeba by obniżyć choć to te 4V przy takich mocach jest to już pewne techniczne wyzwanie, a gotowa przetwornica na 300W to już trochę kosztuje. Taniej pewnie wyszło by kupić nowy akumulator nawet o większej pojemności.
Podłącz akumulator do zasilacza Zwiększaj napięcie od 0V aby uzyskać prąd mniejszy niż 2A - będzie to napięcie większe od napięcia spoczynkowego akumulatora a mniejsze niż 14,4V. Ładuj Po jakimś czasie akumulator sam zacznie zmniejszac sobie prad Zwiększ napięcie po iluś godzinach tak aby nie przekraczać 2A oraz aby nie przekraczać 14,4V. Akumulator...
Sygnalizator po odłączeniu zasilania na własnym akumulatorze będzie działał maksymalnie 16 minut Akustyka. Optyka działa bez końca - aż do rozładowania akumulatora. To taka drobna dygresja. Na pewno prąd ładowania jest za duży - przykładając ucho do akumulatora słychać jak bulgocze elektrolit. Nie prąd, ale napięcie (choć prąd też może być zwiększony)...
Sorry ale o czy my mówimy, przy takim wzmaku to nawet najzwyklejsza 55ah np warty bez problemu będzie sobie radziła. Wina moim zdaniem leży w słabym zasilaniu (kable) bądź aku to już padlina.
Nie zobaczysz tam większego napięcia. Z podłączonym akumulatorem. Nie ma szans. Za mała moc by można wymusić większe napięcie.
Dobrze by było wiedzieć jakie są diody, jaki płynie przez nie prąd i jak się zachowuje napięcie na samych akumulatorach?
:arrow: p.mlo Akumulator ma dużo wyższe napięcie niż zasilacz więc taki prosty układ nie działa. :arrow: mirekk36 Już narysowałem schemacik, może będzie trzeba dać jeszcze jakieś małe obciążenie na zasilacz jak przez diodę schottky będzie się cofać mały prąd. http://obrazki.elektroda.net/62_11594683... Chyba podłączyłem odwrotnie akumulator, ale...
Podłącz do źródła prądu o wyższym napięciu, mocno rozładowany akumulator potrzebuje większego napięcia.
a jak to jest z tymi amperami ? kiedy one są ? Do przepływu prądu/ amper potrzeba jest różnica napięć. Za rozładowany akumulator uznaję się 11,8 V. Do takiego ładowania od takiego napięcia przystosowany jest prostownik. Ty masz akumulator rozładowany do 2 V jest większa różnica napięcia między prostownikiem a akumulatorem co wymusza większy przepływ...
Cześć. W urządzeniu jest zużyty akumulator, przy większym poborze prądu (większej głośności) napięcie akumulatora przysiada do poziomu, przy którym następuje wyłączenie sprzętu. Trzeba otworzyć obudowę, wymienić akumulator i będzie OK.
Pierwsza pozycja bardzo zgrabna jedyny mankament to uchwyt do średnicy 6mm za drugą pozycją przemawiają dwa akumulatory większe napięcie co prawdopodobnie przekłada się na większy moment obrotowy co do jakości to trudno coś powiedzieć na pewno Bosch będzie lepszy. Trudno coś doradzać w takim przedziale cenowym.
Tak Aku nie Ali 😜. Ten załącznik to normalna exploatacja w samochodzie. Ten akumulator ma bardzo dużą rezystancję wewnętrzną. Dlatego trzeba mu wymieszać elektrolit napięciem. Takim jak pisałem.
Tak się zastanawiam, mówi się że spada pojemność akumulatorów jak się zużywają. Jest to rzeczywiście trafne sformułowanie? Wiadomo że zwiększa się rezystancja wewnętrzna, więc odkłada się z czasem na akumulatorze większe napięcie i ma większe temperatury, a więc także można zaobserwować spadek napięcia na jego biegunach. Czy można powiedzieć że spadek...
czy jest to na sto procent wina akumulatora Oczywiście. Te objawy to wręcz sztandarowe objawy kończącego się akumulatora. Zmniejszone napięcie akumulatora powoduje problemy z graniem głośniej, większym zużyciem energii. Zmniejszona pojemność (najczęściej obie te rzeczy idą w parze) to z kolei krótszy czas pracy czy wręcz samoistne rozładowywanie się...
A gdzie ja napisałem, że to oznacza naładowanie? W tym przypadku przy 14,5V na akumulatorze nie pobierał on więcej niż 2,5A. Więc ładując go alternatorem prąd też wynosiłby te 2,5A. Podając na niego 15V z prostownika prąd ładowania się zwiększy. Chyba że twierdzisz, że będzie inaczej, a może według ciebie ładowanie akumulatora większym napięciem spowolni...
może chodzić o zasilanie kiedy silnik pracuje to do akumulatora idzie większe napięcie niż 12 volt m(u)głbyś zastosować jakiś stabilizator albo to może być też coś innego Proszę zwracać większą uwagę na pisownię. Polecam FireFoxa ze słownikiem języka polskiego. (Rc)
Ten prostownik jest przeznaczony dla ładowania 12V akumulatorów maksymalnym prądem 6А. Prostownik nie ma na wyjściu kondensatora, toż bez akumulatora napięcie na zaciskach ma formę impulsów F = 100Hz. Woltomierz pokazuje zaniżone napięcie . Przy podłaczaniu akumulatora, który faktyczno jest kondensator dużej pojemności, napięcie zwiększa się w...
Jak sie boisz za dużego napięcia to podłącz po dwa akumulatory szeregowo i równolegle otrzymacz 2,4V i większą pojemność.
Ile lat mają aku. - pewnie dużo. Akumulatory kaput. Zmierz napięcie aku. przy próbie rozruchu.
Upewni się czy nie masz za dużego spadku napięcia na akumulatorze przy rozruchu . przy za dużym spadku napięcia sterownik odcina przekażnik świec żarowych i wypluwa jego błąd.
Proste pytanie zadałem, bez rozróżniania na rodzaje i na ilość cel, nie interesuje mnie co tam w środku jest i ile tego jest, mam dwa styki plus i minus i wartość napięcia na jakie jest wyprodukowany dany akumulator . I nie zadaje pytania z konkretnym akumulatorem tylko ogólnie pytam o wiedzę z ładowania akumulatora. Może inaczej zadam pytanie. Czy...
mam problem z aku nagle stracil prad ma zaledwie 3 miesiace Jeśli 3 miesiące to masz gwarancje tylko kwestia czy ją uznają. Podstawowe pytanie co to za akumulator i gdzie go kupiłeś? Jakie ma napięcie? Mocno rozładowany akumulator pobiera duży prąd i może palić bezpieczniki w prostowniku.
ale coś odcina baterię. Albo prąd za duży, albo napięcie na akumulatorach. Napięcie sprawdziłeś - jest w porządku, a mimo to bateria jest odcinana. Jeżeli prąd wyjściowy baterii (może być usterka w odkurzaczu i za dużo pobiera) nie przekracza granic, to jeszcze zostaje temperatura - jeżeli jest termistor albo wada w samym BMS (wolę to nazywać zabezpieczeniem,...
Balansery łączy się szeregowo, a najlepsze wyrównanie napięć będziesz miał gdy przy 20 akumulatorach zastosujesz 19 balanserów, czyli trochę dużo.
W autku są zamontowane silniczki rs550 12v 12.000rpm i z tego co czytałem, to są w miarę wytrzymałe. Syn mógłby cały dzień jeździć, ale z drugiej strony musi być cały czas w ruchu i nie wysiedzi pół godziny w autku na raz 😅 Wiem, że sporo osób bez większych modyfikacji daje akumulatory z większym napięciem np. z elektronarzędzi, dlatego zainteresowałem...
Witam. potrzebny mi akumulator o napięciu 12-15 v który nie będzie większy od akumulatora samochodowego i będzie miał dużą pojemność.Bardzo proszę o pomoc.
Potrzebujesz LM2940-5 - http://robodudes.com/regulatory-napiecia... Bez stabilizatora układ nie będzie działał, bo procesor przy takim napięciu raczej się spali. Mimo wszystko przy 4*1,5V układ będzie działał dobrze tylko przy pełnych bateriach (i nie akumulatorach, które mają 1,2V, a zwykłych alkalicznych)....
10Ah to pojemność akumulatora, nie jego moc. Prędkość obrotowa silnika zależy od napięcia zasilania. Teoretycznie samochodzik pojedzie tak samo szybko na akumulatorze 17Ah jak na 170Ah, z tym że na 170Ah pojeździ 10 razy dłużej. W praktyce jest trochę inaczej. Na małym akumulatorze będą występowały większe spadki napięcia ze względu na większą rezystancję...
Nic nie kombinuj jeśli na akumulatorze jest większe napięcie to jest zasiarczony lub się kończy więc regeneracja prostownikiem i sprawdzenie prawdziwej pojemności lub wymiana,tu elektronika nie działa.
może masz zaduży akumulator duży nieznaczy dobry
Oryginał jest Li-ion? Nie, myślałem że żelowe, ale tu jest napisane że to kwasowo-ołowiowe. Połączone 3x 12v 12ah szeregowo. Na dole są zdjęcia . A jakie są inne akumulatory od AGM? Czyli podłączenia jednego większego akumulatora z tym samym napięciem ale większą pojemnością nie ma sensu? Czy może jest jakiś inny rodzaj akumulatora który sprawdził...
Polo 1.4 TDI silnik BAY 2002r. Napięcie mierzone na akumulatorze.
Dzięki za odpowiedź. Niestety P20H ma błąd pomiaru 0.2%, co przy zakresie 0-100V daje błąd 0.2V. Przy pomiarze napięcia na akumulatorze, to dla mnie niestety za dużo.
To jest regulowane źródło prądowe. Bez obciążenia stara się wymusić ustawiony prąd (dokładniej natężenie prądu). więc wystawia maksymalne napięcie jakie może. Prawdopodobnie przy maksymalnym obciążeniu nie wyda więcej niż 12V i dlatego jest podana taka wartość. A i w zwykłym prostowniku nie może pokazywać 12 bo by nie łądował musi być ponad 14,5 V No...
Sygnał może pokazuje, ale nigdy nie wiesz, czy mieści się w prawidłowych wartościach. No właśnie, jak chcesz zmierzyć masę? Jednym przewodem. Na przykład spadek napięcia na przewodzie masowym między akumulatorem a rozrusznikiem podczas rozruchu. Albo spadki napięcia alternator-akumulator pod dużym obciążeniem.
Dzięki, ale skoro 6bateri dało się podłączyć to akumulatora z większym napięciem się nie da? :D
Witam. Można to zrobić np. tak: http://obrazki.elektroda.net/80_12456768... Diodę D1 dołożyłbym ze względów "bezpieczeństwa" (w sytuacji chwilowych spadków napięcia głównego akumulatora 24V, przy dużych obciążeniach). Diody Schottky'ego mają mniejsze napięcia przewodzenia. Pozdrawiam.
Masz moduł zasilany napięciem akumulatora czyli DC. Masz za duży spadek napięcia przy rozruchu (uszkodzony rozrusznik, słaby akumulator, zaśniedziałe kable) co już zostało powiedziane a ty nie zrobiłeś nic.
Cegreg pisze ,,Generalnie z tego co mi wiadomo to naładowany akumulator ma dużo większe napięcie niż akumulator rozładowany. Mamy różnicę potencjałów, a więc następuję przepływ prądu. To teoria, dlatego właśnie pytam się praktyków. Ale na pewno herezją nie jest fakt, że rozładowany akumulator ma dużo mniejsze napięcie niż 12V. `` Generalnie znaczy ogólnie,...
Zapomniałeś chyba o jednej dość istotnej rzeczy. Pomiar napięcia na czujniku należy odnieść do napięcia zasilania. Im większe napięcie akumulatora, tym większe napięcie na wyjściu czujnika przy stałym poziomie paliwa. Chyba, że czujnik jest zasilany ze stabilizowanego źródła, ale w to akurat wątpię ze względu na ogólnie wysoki poziom szumów elektronicznych...
Zwróć uwagę na to, że przy działającym ograniczeniu prądowym napięcie dostosowuje się do oporu odbiornika i prądu. Na oporniku 1R odłoży się napięcie 1V jeśli nastawiony będzie prąd 1A. Nawet jeśli na początku napięcie będzie wynosiło 28V to spadnie ono do 1V. 1 om podałem dla przykładu i nie próbuj tego w domu, bo na tranzystorze mocy odłoży się 28W...
Cześć. Kupiłem ostatnio kosę elektryczną. Niestety mam z nią jeden problem. Jej czas pracy to około 45min. Czy jest to możliwe i opłacalne by zrobić sobie samemu drugi akumulator o większej pojemności? Fabryczny akumulator wytwarza napięcie 20V i ma pojemność 40Wh.
Dopuszczalna granica rozładowania akumulatora kwasowego 12 V to wg.producentów 10.5 V.Wówczas należy niezwłocznie doładować go prostownikiem do napięcia nie większego niż 14.4 V. Należy ładować prądem nie większym niż 10% pojemności akumulatora.
Witam! A oto ten schemat powielacza; C2 to akumulator, C1 o jak największej pojemności i najmniejszym napięciu - czyli 5V
Trwałość można poprawić zmniejszając maksymalne napięcie ładowania i głębokość rozładowania (dlatego większy pakiet będzie trwalszy). jest to nieliniowa zależność i niewielka zmiana napięcia daje dużą zmianę w liczbie cykli.
Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie - czy akumulator lub bateria akumulatorów jest podłączona do gniazda "ładowarki", czy może jest coś pomiędzy nimi? Przy bateriach akumulatorów litowo jonowych w latarkę jest wbudowany tzw. BMS a do latarki należy podłączyć ładowarkę lub chociaż zasilacz z regulowanym prądem wyjściowym i napięciem (ustawiasz prąd...
Duży spadek napięcia-słaby akumulator albo duży pobór prądu rozrusznika.
No napięcie końcowe z tego co się orientowałem u sprzedawców, to 14.5V - 15V dla pracy cyklicznej. Tylko co w tym prostowniku to by gwarantowało. Napięcie które podałeś 15.5V jest już większe i na pewno zmierzone bez obciążenia, a więc średnie. Napięcie maksymalne, do którego będzie prostownik chciał naładować akumulator będzie dużo większe, podejrzewam,...
Kolego proszę napisz więcej na temat napięcia akumulatora , według mnie jest za duży spadek napięcia na akumulatorze.
Jaki jest cel zrobienia? Pytam bo kupienie będzie tańsze i łatwiejsze choć nie pouczające i nie da tyle satysfakcji :). Jakim napięciem dysponujesz? Masz dostęp do lutownicy? mam lutownice i mam zmienne napięcie bo mam akumulatory 2 największe napięcie to 7,5V
Duży,akumulator jest jest lepszy(daje większą pewność uruchomienia samochodu),ale droższy i cięższy.W przyszłości na pewno w samochodach będzie się używać akumulatorów o dużo większej pojemności i o wyższym napięciu,aby zmniejszyć prądy.Jest to kwestia czasu i który producent pierwszy,apotem to już lawina.
Najpierw napisz z czego zbudowany jest ten dach altanki i jaką średnicę chcesz go przewiercić. Moc wiertarko- wkrętarki będzie zależała od napięcia akumulatora. Im większe napięcie tym większa moc. Jeśli dach jest betonowy to będziesz potrzebował wiertarki udarowej. Jeśli jest drewniany to wystarczy ci zwykła wiertarka.
Hej, Szukaj przetwornicy STEP UP/DOWN dla uzyskania napięcia 12V. Zabezpieczyć akumulator możesz osobnym układem. W necie jest dużo gotowców. Natomiast układu stabilizacji i ochrony przed zbyt głębokim rozładowaniem w jednym module (gotowca) nie widziałem.
A to napięcie 7,95 V nie jest za niskie aby ta "lidlowa" ładowarka "wystartowała"? Bo dużo tego typu elektronicznych ładowarek potrzebuje odpowiedniego napięcia akumulatora aby zacząć proces ładowania.
A akumulatory masz sprawne? Może ogranicza napięcie bo akumulatory biorą za dużo prądu...?
Tyle by akumulator (wg Twej terminologii "wylądował") w aucie mając napięcie nie większe niż 14,4V
Cześć! Z tego co opisujesz wygląda że bateria jest całkowicie rozładowana. Moje podpowiedzenie to wyjąć akumulator i zasilić go większym o parę wolt napięciem na parę minut. Przyrządem sprawdź jak wyjmiesz i po podładowaniu większym napięciem. Napięcie akumulatora ma być trochę większe jak masz na akumulatorze. Ładowarka zobaczy twój akumulator i zacznie...
Witam wszystkich. Potrzebuję dobrać przekrój przewodów klapy bagażnika do Skoda Felicja 1.3 1997r. Obecne przewody są juz popekane w miejscu gdzie wchodzą do przelotki. Chciałem zakupić przewód na metry i wlutować odcinki po 500 mm, tylko pytanie jaki przekrój przewodu zastosować?. Jeszcze chciałem na razie dołożyć a na wiosne poprowadzic przewód tak...
Za duży spadek napięcia. Użyj akumulatora o niższym napięciu, najlepiej właśnie 7,2V.
Czyli kondensator potrzebny jeśli ma to ładować akumulatory. Kolega raczy żartować ;) kondensator nic nie da. Prostownik samochodowy ładuje akumulator "fragmentami sinusoidy" 13 V x √2 = 18,4 V (napięcie szczytowe) - ok. 1,4V (spadek napięcia na mostku Graetza) = ok. 17 V Przy napięciu większym od SEM akumulatora, diody prostownika pracują w...
Cewka, jakiej użyłem z tyłu daje 2-12V AC, a przednia 2-8V AC. Jednak ładowanie akumulatorów wymaga większego prądu, napięciem nie jest tu elementem krytycznym, telefony komórkowe w zasadzie cieszą się z 3.7V, oświetlenie rowerowe od ok. 3V.
Napięcie 13,6 V jest większe niż książkowe nominalne napięcie akumulatora 12,6 V, więc bateryjka będzie się ładować. Te 13 V to mierzyłeś z obciążeniem oświetlenia?
Po pierwsze wymień ten bezpiecznik na taki jaki powinien być a radio Ci się wyłącza ponieważ napięcie spada poniżej progowego dla radia i radio myśli ze jest już za małe napięcie na akumulatorze akumulatorze i wyłącza się przyczyna tego będą zacieknie przewody zasilające radio i na nich może występować zbyt duży spadek napięcia lub masz uszkodzone ładowanie...
Do routera WiFi jest zasilacz - zasila on router i ewentualnie wewnętrzną ładowarkę, jeśli w routerze jest akumulator lub bateria akumulatorów. W takim wypadku należy się upewnić, że prąd ładowania nie jest zbyt duży dla akumulatora lub zasilacza. Zbyt wysokie napięcie końcowe - raczej to nie będzie problem, gdyż zasilacz ma to napięcie zbyt niskie...
Aby nie uszkodzić elektroniki nowoczesnego samochodu, konieczne jest włączenie funkcji wspomagania rozruchu tylko wtedy, gdy napięcie akumulatora spadnie blisko minimum po włączeniu rozrusznika. Na zdjęciu schemat z określoną możliwością. Gdy napięcie akumulatora jest większe niż 10 V, obwód jest w trybie uśpienia . Jeśli podczas rozruchu napięcie jest...
Jutro poszukam jakichś IRF. A żarówka może zostać? Zależy mi na niej, im bielej świeci, tym większe napięcie w akumulatorze. 😁
To zależy jaki akumulator ładujesz tzn jakiej jest mocy ale to trochę za dużo.
Ja jednak proponowałbym, żeby zanim zacznie się grzebać w instalacji, sprawdzić sam akumulator, przez podmianę na inny, na pewno sprawny. Bo może być tak jak napisał Dziarski Hank, z tym że pojemność akumulator może mieć, ale jest duża oporność wewnętrzna akumulatora powodująca bardzo duży spadek napięcia przy większym obciążeniu.
Miernik obciąży tym prądem akumulator i pokaże napięcie, zobaczysz jak duży jest spadek przy tym prądzie... Nie wiesz, jaki to miernik, prawda? Przy 160Ah to chyba jednak nie miliampery??? Uważam, że przez chwilę testowania 100 A powinien dać... Teraz rozumiesz?
Tak, regulator jest wbudowany w urządzeniu. Akumulator podpiąłem. Mierzone napięcie przy dużej szybkości wiatraka nie wzrasta powyżej wartości na akumulatorze.
Im większe napięcie akumulatora tym teoretycznie większa jego trwałość. Droższe modele mają więcej zabezpieczeń przed uszkodzeniem ogniw. Nie oszukujmy się w tanim sprzęcie są tanie ogniwa zaś dla sprzętu profesjonalnego sam akumulator kosztuje 600zł.
(at)micro Jeszcze jedno, do poprawnego ustawienia napięcia transformatora. Czyli podłączamy mostek prostowniczy i kondensator do transformatora. Szukamy takiego odczepu trafa, gdzie na kondensatorze (czyli na pełnym naładowaniu akumulatora) będzie nasze napięcie 14,4V. Do tego potrzebny jest kondensator. Jeszcze jedno zastosowanie kondensatora można...
Ładowanie rozpoczyna się, kiedy na solarze pojawiłaby się 5V, pytanie, czy nie za duża wartość ? Ładowanie wymaga, by napięcie na solarze było wyższe, niż na akumulatorze. ;) Ale już przy dużo niższym napięciu układ może wyłączać żarówki. Przy jakim powinien - to jest kwestia, jakie napięcie daje solar, gdy światło żarówek zaczyna być potrzebne, bo...
Ja kontrolnie podłączyłbym również ten drugi transformator pod zasilanie sieciowe i sprawdziłbym czy na wtórnym pod obciążeniem jest faktycznie 24V. Niedługo napiszemy z tego tematu doktorat a jeden z kolegów "prawie" dobrze poradził: Użyj przetwornicy 24/12V 20A . Całą reszta to pic na wodę. "Prawie" bo napięcie powinno być wyższe niż 12V by można...
Podpiąłem kondensator 1uf i pokazało 17.5v DC. Czy to dobre napięcie bo wydaje mi się że zbyt duże? 1µF nawet wystarczy aby pokazać napięcie stałe a nie tętniące jakie generuje sam prostownik. Nie jest to zbyt dużo, wystarczy aby skutecznie szybko naładować akumulator.
Siedzę czytam z nudów i wychodzi że akumulator należy ładować dużym napięciem ale impulsami czyli zasilacz komputerowy z wymontowanymi elektrolitami po stronie wtórnej, w tygodniu próbuję.
Jeśli akumulator po naładowaniu ma napięcie na poziomie większym jak 9,6 wolta to proponuje taką procedurę. Po naładowaniu akumulatora podłączyć żarówkę 12V 5W i mierzyć napięcie jeśli spadnie do 7,2V wyłączyć pozostawić akumulator na godzinę dwie i to samo. Po pewnym czasie napięcie będzie rosło wolniej. Powtarzać tak długo aż napięcie na akumulatorze...
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Praktycznie transformator 12V spokojnie naładuje akumulator. W wielu prostownikach stosuje się większe napięcia by przyspieszyć ładowanie (ładowanie większym prądem). Stosując transformatory o większych napięciach często stosuje się układy elektroniczne wyłączające ładowanie po osiągnięciu przez akumulator napięcia 14,4V .
Na Twoje pytanie "czy coś się spali?" Pewnie tak, ale to też zależy od typu tej przetwornicy (może ma dobre zabezpieczenia) Oznacza to, albo nie wystartuje lub coś się spali. Układ zasilający musi mieć większą wydajność od odbiornika.
Koledzy, te wasze uczone rozważania na temat prądu ładowania sprowadzają sie do tego ile aniołków i diabełków zmieści się na główce szpilki. Proszę mi wskazać układ, który dyktuje jaki prąd może być udostępniony do skonsumowania akumulatorowi. Ja tylko wiem o jedno, w instalacji ma być utrzymane napięcie na poziomie 14.5V i to jest warunek który zapewnia...
Zmiana koloru jest spowodowana zbyt długim ładowaniem akumulatora, lub zbyt dużym napięciem ładowania i jest bezpośrednią oznaką przeładowania akumulatora. Taki akumulator ma już bezpowrotnie zmniejszoną pojemność i żywotność.
Może to być wina akumulatora. Nie napisałeś jaki tam jest akumulator - LiIon/LiPo? 2 V napięcia to stanowczo za mało dla takiego akumulatora, zaś 6,54 V to stanowczo za dużo. Jeżeli są tami inne akumulatory, to górne napięcie może i jest w porządku,ale wtedy 2 V to beznadziejnie mało. Wymień akumulator, sprawdź układy ładowania i zabezpieczeń (PCM)....
Witam nic się nie stanie z akumulatorem nie przeładuje od tego jest regulator napięcia, trzyma napięcie czy duży akumulator czy mały
wymiana akumulator większy mostek większy napiąć wybór większy napiąć
schemat wzmacniacz tonsil wymiana pierścień tłokowy kodowanie kluczyka pestki
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Smar do klocków hamulcowych w Passacie B5 1.9 TDI 90 KM kombi Dodatkowa czujka podczerwieni do dekodera Evobox