Tylko co znaczy to czarne "oko" na akumulatorze. Bo skoro alternator się zwyczajnie zużył, to akumulator nie powinien ulec uszkodzeniu. Zatem dlaczego wskaźnik jest czarny? Sorry Winnetou, taki klimat -akumulatory też czasem umierają. Po prostu masz stary, wygotowany akumulator, pozbawiony wody (a woda to życie :) ). Coś co było szczelne i sprawne...
Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat Oj, demagogia... Jak to nie? Napięcie ładowania: Alternator w samochodzie ładuje do napięcia ok. 14,2 - 14,4V i ani ani więcej. Jest więc zabezpieczenie nadnapięciowe. Zabezpieczenie nadnapięciowe/ograniczenie napięcia ładowania...
Zakładając że miernik dobrze mierzył to napięcie za duże więc wygotowany aku - wody dolać i naprawić alternator. Aku już oczywiście dostał to czego nie powinien i pożyje krócej ale jest szansa że jeszcze trochę posłuży.
Regulator jest nowy 100 % a problem jest z za dużym napięciem na klemach i teraz staram się znaleźć przyczynę. Teraz rozruch nie ma większego znaczenia wiadomo na minusowych temperaturach tak jest lecz sam akumulator wskazuje na to iż jest wygotowany jak pisałem wcześniej napięcie na biegunach powyżej 14 V. Co ewentualnie może być z alternatorem czy...
Po pierwsze akumulator na złom. Pewnie cały elektrolit wygotowany jak dopuszcza 20 V. Po drugie ECU i inna elektronika mogą być uszkodzone, bo z reguły wytrzymują 18V . Zamiast chaotycznego opisu prądnicy i pomiarów (nie wiadomo co i jak mierzyłeś) zamieść jej dobre zdjęcia oraz zakończeń wszystkich kabli wychodzących z rejonu prądnicy. Jakby się dało...
Dlatego pisałem o ładowaniu wody bo nie zaszkodzi pozbyć się resztek siarki, nie wiemy ile się osadziło na płytach. Ale faktycznie, jeśli akumulator jest nowy tylko "wygotowany" może być to zbędne. Akumulator zalany elektrolitem nie wymaga już ładowania.
miedziana kostka z ozaczeniem "200A 75mV" Nie wiem jaki akumulator został wygotowany, bo taki koń (bocznik) byłby zasadny przy ładowaniu akumulatorów do 2000 Ah, lub wspomagania rozruchu. Przy ładowaniu przeciętnego akumulatora samochodowego (do 100 Ah) wskazówka amperomierza ledwo się ruszy z miejsca. Jeszcze raz sprawdziłbym dokładnie czy diody są...
Kolega robił takie rozruchy do maluchów. Transformatora dawał 15 V bez obciążenia albo i więcej, przy rozruchu spadało do 9 V. Transformator mocno przeciążony, ale do takiej dorywczej pracy wystarczający. Zasada użycia - podłączyć "rozruch" do akumulatora. zacząć uruchamiać silnik, włączyć "rozruch" do prądu, po uruchomieniu silnika migiem odłączyć...
Zapewne masz źle dopasowany transformator do prostownika, np. z napięciem wtórnym 24 V. Jest za wysokie, dlatego prąd ładowania płynie zdecydowanie za duży. Transformator może się spalić, a akumulator wygotować lub nawet wybuchnąć. Transformator do prostownika musi mieć napięcie wyjściowe 15–17 V, najlepiej regulowany poprzez zmianę odczepu strony pierwotnej.
Upewnij się, do jakiego napięcia prostownik ładuje akumulator. Jeśli poniżej 14.4V - nie będzie kłopotu. Jeśli więcej to kłopot będzie: - stary UPS nic nie zasygnalizuje i w końcu wygotujesz akumulator jak ja to zrobiłem z samochodowym 72Ah - zapomniałem o ładowarce pod biurkiem i ładowała przez 2 tygodnie... - nowszy UPS po przekroczeniu napięcia,...
Ładowanie akumulatora tym prostownikiem bez kontroli napięcia ładowania może zakończyć się uszkodzeniem akumulatora, "wygotowanie" elektrolitu". Do poczytania: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... lub https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.p...
Dwusekundowe zwarcie raczej nie powoduje głębokich skutków, ale dla bezpieczeństwa pamiętaj o kolejności mocowania klem. Co do "wygotowania" elektrolitu - sprawdź regulator alternatora.
A ja chciałbym wiedzieć, po co podnosić napięcie alternatora? Żeby akumulator wygotować?
A nikt nie pomyślał o sprawdzeniu napięcia ładowania??. mój strzał, to zwarty regulator napięcia i ładowanie na maxa, stąd tak duży opór alternatora i plące się żarówy... Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną, bo najprawdopodobniej będzie wygotowany.
lukasz 530 - głupoty piszesz. Ludzie powielają tyle razy głupotę że w końcu w to uwierzą. Większy akumulator = większy prąd ładowania Tylko nie piszcie że alternator nie da rady- bo dzisiaj sa tak mocne alternatory że w 10minut sa w stanie wygotować każdy akumulator. Większy niż przewidziany akumulator = dobre odpalanie w zimie.
Upewnij się czy ładowanie akumulatora na pewno przebiega prawidłowo, bo uszkodzisz sobie akumulator! Nie wiem jak to jest rozwiązane w CA10 ale na 100% w Integra 128 przy braku AC (na zasilaniu z DC) nie ma żadnej kontroli ładowania, zasilanie 13,80V cały czas jest podawane na akumulator i go wygotowuje. To akurat normalne. Aku w pracy buforowej dostaje...
Akumulator samochodowy nie jest zalecany, lecz jeśli nie będziesz go głęboko rozładowywał, długo posłuży. Tylko kup taki z korkami, żeby można było sprawdzać poziom elektrolitu, w Twojej instalacji latem będzie mocno doładowywany, panel może go "wygotować". Przykładowy akumulator 60Ah, nowy, ma pojemność ok. 660Wh, jeśli podłączysz żarówkę LED 5W to...
Niestety nie mogę Cię zapewnić o jakości części z zagranicznych dystrybucji. Dla mnie jest on dwa razy za drogi. Obecnie panuje pewna „moda” u producentów regulatorów napięcia, że nie posiadają one układu odpowiedzialnego za ograniczenie napięcia ładowania akumulatora, zamiast niego jest użyta zwykła dioda przez którą akumulator może się wygotować....
Zmierz sobie napięcie zanim Ci akumulator wygotuje,popali całą instalację a nie zastanawiaj się czemu i co może się jeszcze stać.Może już masz napięcia dochodzące do np.17V lub więcej jeśli Ci pali żarówki i masz takie cyrki na desce. Czas się wziąć za naprawę bo za chwilę może być tak że już tylko gaśnica albo cała elektryka do roboty...
Dlatego koledze Grzewo akumulator "naładował" się do aż 18V, czyli wygotowała się woda
Może nie ma racji ale uważam że jak za 15 zł i 15 min roboty warto spróbować w zeszłym roku z nudów z 7 akumulatorów udało mi się 5 ożywić. Warto też sprawdzić napięcie ładowania żeby nie było że regulator fisiuje i wygotował akumulator.
z minusów czuły na zabrudzenie (najgorsze są wycieki oleju + kurz który przedostanie się do alternatora). Anie nie jest czuły na brud ani na mycie karcherem. W przypadku długotrwałego korzystania z ciągnika bez obciążenia instalacji elektrycznej źle dobrany alternator może "wygotowywać wodę" z akumulatorów. Zepsuta prądnica też wygotuje akumulatory.
Jednak sprawdź to ładowanie i jeśli masz możliwość, to również ilość elektrolitu w akumulatorze (obsługowym). Miałem podobny przypadek podczas jazdy na wczasy, ale mnie padł regulator i wygotowało elektrolit. W aucie było czuć smród. Po zatrzymaniu się na odpoczynek i podniesieniu maski widziałem "gotowanie" się resztek elektrolitu w akumulatorze (w...
A skąd wysterować te 24V? https://goo.gl/images/rW9nHt Ten wystarczy. Duży prąd nie wygotuje akumulatora.
Nie musi być obciążony, ale trzeba zadbać, by go nie przeładować, a także, by nadmiernie nie wyładować. W starych akumulatorach kwasowych "wygotuje" się elektrolit. Nowe typy padną. Maksymalne napięcie to 13.2-13.4 (niższe niż podawane w literaturze, ale to dla większej kondycji akumulatora). Może stać na zewnątrz, samochodowe też są wystawiane na mróz....
W tych czasach najlepiej kupić elektronika , są w śmiesznych pieniądzach i się nie martwić że wodę wygotujemy z akumulatora Ja co raz podładowuję w kosiarce akumulator to i tydzień stoi podłączony
czy nastąpiło wygotowanie z wypływem na zewnątrz lub poprzez pęknięcia obudowy To już są spekulacje. Nie spotkałem się z wygotowaniem połączonym z wyrzucaniem elektrolitu. Taka temperatura zabiłaby akumulator. Podobnie z pęknięciem obudowy - to byłby wrak do utylizacji. W obu przypadkach otoczenie akumulatora gniłoby pod działaniem elektrolitu - a...
Witam. Ostatnio kupiłem nowy akumulator sakura 45Ah 360A i po 1 miesiącu użytkowania padł całkowicie wiec oddałem go na gwarancje, powiedziano mi że to wina samochodu że akumulator jest wygotowany. Postanowiłem wiec wlać do niego wodę destylowaną i go ładować cały dzień a następnie wszystko z niego wylać i zalać nowym czystym elektrolitem. Jak myślicie...
a ja uważam że jak znacząco dasz mniejszy to go przeładuje co spowoduję jego uszkodzenie (zacznie się grzać i wygotuję wode)
Zwarta cela w pierwszym akumulatorze - ten co zagrzał prostownik i osiągnął tylko 6,9V. Zobacz dla pewności ten drugi, powinien dojść do 13,8-14V. Prostownik bez automatyki, trzeba uważać żeby nie wygotować akumulatorów.
Serdecznie odradzam obejście tego sterowania bo będą jeszcze większe kłopoty - np wygotowanie akumulatora a to może być dopiero początek.
Napięcie trzeba zmierzyć pod obciążeniem. Na każdym z akumulatorów. Do tego zmierz pobierany prąd. Ten prostownik średnio nadaje się do tych akumulatorów. Można je łatwo wygotować i tym samym uszkodzić. Przy ładowaniu równoległym wszystkich jest mniejsza szansa na uszkodzenie.
Musisz wymienic regulator , a nie kombinowac ...za chwile wygotujesz akumulator i bedziesz musial do kosztu regulatora dolozyc na nowy akumulator!
no i super :) kolega tak jeździł ze zwartym regulatorem polonezem to puki krótko po mieście jeździł to jeździł, a jak w trasę pojechał to mu się akumulator gotował.. gotował aż się wygotował do zera, wtedy popaliły się wszystkie żarówki a chwilę później komputer od wtrysku... co ciekawe, po dolaniu wody do wszystkich cel akumulatora rozrusznik kręcił!!...
Sprawdź poziom elektrolitu w akumulatorze. Możliwe że masz uszkodzony regulator ładowania akumulatora i "wygotował" się elektrolit stąd ten dym przy wysokich obrotach. Jeśli ubytki są niewielkie to uzupełnij wodą destylowaną. Po objawach wnioskuję jednak że elektrolitu już może nie być i czeka Cię regeneracja akumulatora i wymiana regulatora ładowania.
Usuwanie wody z elektrolitu poprzez elektrolizę: potrzebny jest ładunek 1F (96 485 C) na usunięcie 0,5 mola wody (około 9 gramów) z każdej celi. Albo inaczej: prąd 1 A przez 3 godziny (albo 3 A przez 1 godzinę) usunie po 1 g wody z każdej celi. Ja z tych dwóch opcji wybrałbym tę pierwszą. Przy drugiej wg mnie jest większa szansa na uszkodzenie płyt....
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
Obawiam się, że mogę wygotować akumulator. Kilka tygodni temu kupiłem chiński zamiennik, tamten padł po 100km. Nic dziwnego, tyrystory które w nim siedziały były na 8A. Oryginalny regler kosztuje kosmiczne pieniądze. Pozostaje śmigać na tym. Pozdrawiam
Problemem z konstruowaniem prostownika jest dopuszczalne odchylenie napięcia sieci +-10% - jak będzie -10%, to klasyczny prostownik nie będzie ładował wcale, jak +10% - "wygotuje" akumulator. Kiedyś istniały takie konstrukcje transformatorów, które dawały napięcie mało zależne od napięcia w sieci, ale dziś się już chyba takich nie znajdzie. Podobnie,...
Witam Objaw wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia. Jeśli masz sprawną poduszkę powietrzną, to powinna zapalić się jej kontrolka - typowe dla Felicji. Do wymiany regulator napięcia (proponuję oryginalny, bo zamienniki u mnie padały dość szybko). Drugi regulator proponuję wozić w bagażniku "na wszelki wypadek". Po wymianie regulatora, sprawdzić...
Po przewinięciu uzwojenia 1 końcówka cewki wędruje na masę 2 na diodę i z diody bezpośrednio na + aku. jest to ładowanie jednopołówkowe którego sprawność wynosi ok 30% Takie ładowanie występowało w motocyklu WSK125 2 Ładowanie 2 połówkowe.Wykonaj mostek diodowy składający się z 4 diod,podepnij te 2 kable bezpośrednio pod mostek diodowy,jeden plusowy...
Np tako panel Monokrystaliczne Moc szczytowa: 100 W Tolerancja mocy: ± 3 % Sprawność [%]: 17,25 Napięcie mocy Max Vmp [V]: 18,29 Prąd Max Imp [A]: 5,47 Napięcie jałowe Voc [V]: 22,8 Prąd zwarcia Isc [A]: 5,85 Terminal: MC4 Rama: Anodyzowane aluminium Ma punkt mocy max na poziomie 18,29 V ale to w temp 25 C jak będzie na dachu i się nagrzeje to bliżej...
Po dolaniu wody podładuj akumulator. Możesz mieć za duże ładowanie jak Ci wygotowało elektrolit. A 8 volt na jałowym w akumulatorze to wogóle dziwne że Ci zakręcił.
W 126p z "elektroniczną" cewką zapłonową używałem krótkiego kabla zasilającego cewkę wprost z akumulatora. Nie było mrozu i słabego akumulatora żeby nie odpalił! Oczywiście, taki skrót tylko do odpalenia... W czasie podróży padł elektroniczny regulator napięcia, zmostkowałem do masy. Przejechałem tak 700 km, z włączoną dmuchawą, światłami itp. żeby...
7.2V to za dużo do ciągłego ładowania - "wygotuje się" elektrolit.
E tam, rozumie, rozumie. Tylko jak nie chce wygotować diod w alternatorze to niech wyrzuci tę prądożerną kamerę cofania LCD.
To ten sam rodzaj akumulatora. Jeżeli tylko w zwykłym prostowniku musisz pilnować napięcia. Żelu do niego nie dolejesz, a do zwykłego wody jak się wygotuje tak.
Wlaczyc diode miedzy alternator i drugi akumulator (ladowanie przez diode) ?? Tak się nie da . Między alternatorem a akumulatorem jest jeszcze regulator napięcia . Podłączając w ten sposób pewnego dnia wygotujesz ten mały akumulator , zrobisz z niego beczke . Najprościej to jakąś miniaturową przetwornicę np. 12/18 na układzie MC34063A i jakąś najprostszą...
Zmierz napięcie ładowania miernikiem powinno być w okolicy 13,9-14,2 V, lecz niestety bez wyciągnięcia alternatora oraz bez prób na stole prawidłowa diagnoza jest niemożliwa. Skoro wygotowało wodę z akumulatora to prawdopodobnie padł regulator za duże ładowanie.
Tyle źe to nie AGM a właśnie zwykły kwasowy aku. Kolega ma na zaciskach prostownika 13,2V więc biorąc pod uwagę napięcie szczytowe (bo to pewnie trafo z mostkiem) moźe być z 15V więc w sam raz do naładowania bez obawy wygotowania elektrolitu.
Piszesz o "stacji dokującej". Jeżeli to jest ten szatański wynalazek w który wkłada się radio i naciska "klapajzę"z prawej strony a w podstawę anteny jest wkręcona specjalna redukcja pierścieniowa, to przy prawidłowym ustawieniu parametrów ładowania (przez RS232 w podstawie) można to ustawić w taki sposób, by akumulatora nie "wygotować" a radio było...
Vodiczka wiesz doskonale, że te metody są obarczone niedoskonałościami. Dwie szeregowo w układzie jednopulsowym powinny ograniczyć prąd bardziej niż dwie równoległe. Idąc tym torem rozumowania można połączyć trzy diody szeregowo, co obniży napięcie i prąd ładowania lub podłączyć szeregowo żarówkę lub rezystor, co obniży prąd, ale napięcie będzie dążyć...
Zrób tak jak powinno być. Jeżeli układ ładownia był na diodach to nie ma sensu zakładać reglera bo jest zbędny. Jeżeli układ był z reglerem, to założenie samych diód bez reglera wygotuje ci akumulator na wysokich obrotach. Przede wszystkim jaki to typ KE125? Oznaczenie modelu (np. A12)? Nr ramy (np. k1091)?
Do tego jest pewne niebezpieczeństwo włączenia się samoczynnie, bez potrzeby funkcji RECOND. Skutki, to np kałuża elektrolitu pod samochodem. Nie jestem znawcą, ale takiej możliwości aby wyrzuciło elektrolit na zewnątrz to raczej (chyba) nie ma. Funkcja RECOND działa podczas ładowania tylko jakiś czas, jest to tylko pewien etap w cyklu ładowania, związane...
Witam. Punkt gwiazdowy nie ma połączenia z masą, bo pracuje z mostkiem sześciofazowym, więc za cholery nie będzie neutralny względem niej- "wisi w powietrzu"... W starej wersji (nowsze miały mostek 9 diodowy - 6 mocy i 3 małe) Fiata 125p środek gwiazdy był wyprowadzony na zewnątrz i podpięty do przekaźnika z cewką 6V. (nowsze miały mostek 9 diodowy...
Ale co to za głupoty ja czytam... A co powiesz jak auta robią dziennie po 500km? No chłopie... Alternator będzie dążył do napięcia 14,6 v. Czym alternator mocniejszy tym większym prądem uderza w akumulator aby te 14.6 utrzymać, a sam wiesz że ładowanie dużym prądem zabija akumulatory, co za tym idzie przy zwiększonej mocy alternatora, po częściowym...
A tak szczerze, to czemu miałoby mu zaszkodzić? Zaszkodzi mu wygotowanie wody, ale nie prąd ładowania. Zresztą jeżeli aku 45Ah ma rzeczywiście już tylko 15Ah to on jest trupem i nic mu już bardziej nie zaszkodzi, nawet jeżeli dostanie 10A prąd ładowania.
Witam, mam problem z akumulatorami podczas ładowania. Akumulatory są zainstalowane w jachcie żaglowym. Dwa akumulatory AKUMULATOR 12V 95AH/850A L- 353X175X175 w technologii EFB. Oba podłączone do jednej ładowarki typu Cotec CX1215. Łdowarka na początku pracowała prawidłowo, ładowała akumulatory do pełna i się rozłączała, żaden się nie grzał. W jednej...
Przy naprawach alternatora obowiązkowo zawsze ładuje akumulator, żeby diod nie wygotowało. Wtedy na skali prostownika prąd przyjmuje wartości około 30 do 50 A. Na pewno jest to duży prąd skoro krokodyle potrafią być gorące a w prostowniku po czasie zadziała zabezpieczenie termiczne. Przy takim ładowaniu napięcie na słupkach akumulatora jest w granicach...
Nie rozumiesz procesu ładowania akumulatora. Przyswój wiedzę na temat akumulatorów ołowiowych i rodzajów i sposobu ładowania. To obszerny kawałek wiedzy. I będziesz wiedział dlacze zniszczysz AGM i żel, wygotujesz te z antymonem i w pełni naładujesz te wapniem a i EFB...... I dlaczego do niektórych do lejesz wody i będą żyć a do innych nie.
Chciał bym to zrobić jednak na PCB wiadomo bezpieczniej. Najlepiej by było znaleźć jakiś gotowy wzór, wydrukować drukarką laserową itp. Tak drut się znajdzie. Transformator mam już wygotowany. Jakie dalsze kroki ?
słyszę bulgotanie ale nic więcej A co się ma dziać. Może już się naładował, a że wskaźnik nie sygnalizuje naładowania, to być może albo akumulator już nie całkiem sprawny i nie osiągnie max naładowania, albo coś się uszkodziło w prostowniku. Poczekaj, aż wygotujesz cały elektrolit.
Prostsze i tańsze, a zarazem bezpieczniejsze rozwiązanie: przenośny akumulator "luzem", podłączony do ładowarki buforowej. Możesz użyć "na placu", gdzie kabel sieciowy nie sięga. Stabilizator z tyrystorami przestaje być bezpieczny, jeśli akumulator w samochodzie przestał przewodzić (wewnętrzna przerwa, celka z "wygotowanym" elektroplitem i podobne "cuda").
Alternator, który podłączy się do baterii o rezystancji wewnętrznej rzędu kilku miliomów, przy krótkotrwałej różnicy potencjałów na poziomie pojedynczych woltów, pracuje mocno przeciążony i może ulec awarii . Bo stabilizator w alternatorze ogranicza jedynie napięcie do ok 14,5V, żeby nie wygotować elektrolitu w akumulatorze kwasowym. Jest w stanie...
Bardziej musisz się martwić o akumulator, maksymalne napięcie ładowania to ok.14,5V, przy większym napięciu i prądzie to go zagotuje po kilometrze. Tak z 20 km to można dojechać z uszkodzonym regulatorem na niskich obrotach, ale nie 900 km, bo wygotuje elektrolit i akumulator padnie. Miałem ten sam problem choć w Skodzie i smród był aż w oczy szczypało,...
Co do większości to zgoda ale .... proszę przeczytać porady ze strony producenta CENTRA, chyba wiarygodne źródło. Prąd ładowania może nieznacznie przekraczać 1/10 pojemności, napięcie nie powinno przekraczać 14,6V przy zamkniętym akumulatorze ale też 16,8V przy otwartym http://www.akumulator.pl/akumulator/pora...
Akumulator ma ponad 3 lata był w polonezie jazda na krótkie dystanse więc nie miał jak się doładować potrzebny był prostownik co spowodowało wygotowanie wody. Gwarancja przepadła więc mogę go rozebrać potrzebuje informacji jak zrobić to jak najmniej brutalnie.
ale przez ten wątek zaczynam też chyba rozumieć skąd bierze sie ta różnica w napięciach ładowania, że jedni podają ok, 14V a inni ok 16V. Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym...
Witam Masz uszkodzony regulator napięcia, skutkiem czego jest podwyższone napięcie ładowania oraz wygotowanie się elektrolitu z akumulatora. Regulatory w większości przypadków montowane są do obudowy alternatora, niekiedy razem ze szczotkami. Wymień i będzie po kłopocie. Do akumulatora zawsze dolewa się wodę destylowaną a nie elektrolit. Pozdrawiam
Ale kolega jakoś nie chce deklarować jakie żarówki (firma) zakłada. I być może tutaj sedno zagadnienia. 14,8 V to trochę sporo, ale jeszcze do wytrzymania. Możliwe, że kończy się regulator alternatora. W swoim czasie w Mazdzie wygotowałem elektrolit z akumulatora zanim połapałem sie, że regulator padł.
... ...wiem że często wiedza sprzed 30 lat jest pełna mitów i nieaktualnych informacji. To nie tak: po prostu w temacie akumulatorów ominęła cię zmaiana technologii ich produkcji. Stara wiedza była aktualna dla ówczesnych akumulatorów- i była prawdziwa. A obecnie trwa era ekologiczności więc i akumulatory inaczej się buduje. W czasach prehistorycznych...
No może, że gdzieś przewód nie będzie poprawnie łączył prostownika z akumulatorem co by tłumaczyło tak niski prąd podczas ładowania rozładowanego akumulatora. Najlepiej to kup sobie najprostszy multimetr cyfrowy (o ile nie posiadasz) i nim zmierz sobie napięcie ładowania na zaciskach. I jeszcze rada dla wszystkich. Jeżeli zakładacie nowy akumulator...
PC_maniak To powiadasz że alternatory też "wydelikatniały" i te 100A czy 150A które siedzą w bogatszych autach tez traktują akumulatory magicznymi algorytmami? Nawet nie wiesz, ile masz racji. Ja o tym bardzo dobrze wiem. Mam z tym do czynienia zawsze wtedy kiedy inni nie radzą sobie z tym "postępem". Napisałem to dlatego że gdyby autor swoja przystawke...
Może nie zabiło, lecz znacznie skróciło jego żywotność. Mogło by też spowodować wygotowanie się elektrolitu i nieodwracalne uszkodzenie akumulatora. I tak, jeśli był rozładowany poniżej 11.8V mógł już ulec częściowemu zasiarczeniu. Ale to zauważysz- w zimie :)
W przypadku akumulatora PB jeżeli masz takiego o pojemności 10Ah i jest sprawny to odzyskasz z niego po naładowaniu właśnie te 10Ah i nic więcej Spłycasz problem. Jest oczywiste, że możesz ładować do końca świata (i jeden dzień dłużej) i od tego pojemność baterii się nie zwiększy. Prawdopodobnie chodzi o skutek przeładowania. A jest to wygotowanie...
Przy akumulatorach CA (nie GEL) prąd ładowania o wartości 15,8volt zapobiega zasiarczeniu cel. Tak ale przy bardzo mocno rozładowanych ... podładować akumulator to nie polecam tak...
Nie wiem w jakim reżimie jeżdżą te autobusy - czy jeżdżą na okrągło 24 godziny na dobę, czy mają jakieś przestoje i w jakich warunkach są realizowane. Masz problemy z czytaniem? Autor tematu napisał: "- akumulatory nie mają łatwego życia, ponieważ autobusy robią małe przebiegi przy częstym uruchamianiu oraz postoju z włączonymi odbiornikami (oświetlenie...
Mogą być ale nie wytrzymają długo. Zabiją (wygotują ) duże prądy oraz wibracje. Dwa są ciężkie w porównaniu do Li-ion (3x cięższe).
Witam Przyszło mi jeździć ostatnio fiatem Uno (moje CC skradziono :-( ) i przy okazji mam kilka pytań odnośnie usterek. Ostatnio w czasie jazdy padł regulator napięcia i poszedł akumulator (wygotował sie elektrolit i wystrzeliły korki), popaliły się żarówki i spaliła się pompa paliwowa. Wylądował w serwisie (byliśmy w trasie) więc koszty spore. I przy...
Panowie, informacja dla potomnych, Rozwiązałem mój problem szalejącego podświetlenia, braku radia, problemu z ABSem i centralnym zamkiem, który czasami działał, czasami nie. Przyczyną był regulator napięcia w alternatorze. Objawiał się, że do wspomnianych wyżej obrotów działał prawidłowo, lecz powyżej napięcie skakało do nawet 19V, wskutek czego zacząłem...
tym, że baterię słoneczną 12V podłączam bezpośrednio do akumulatora, w tej sytuacji akumulator jest ładowany maksymalnym prądem w okresie maksymalnego nasłonecznienia. Co się dzieje z energią zimą? Czy panel przypadkiem jej nie pobiera z akumulatora? Mam solary 300W w kamperze. Ładują dwa osobne akumulatory 95Ah. Elektronika pilnuje aby ich nie przeładować...
Zależy czy chodzi o akumulator żelowy czy kwasowy, one bardzo się różnią. Akumulator kwasowy powinien być z reguły zawsze naładowany, wtedy najdłużej posłuży. W stanie rozładowanym bardzo szybko się zasiarcza - na stałe traci pojemość. Dlatego jest stosowany jako bufor w samochodzie. Nie wiem jak stan rozładowania znoszą akumulatory żelowe, ale raczej...
A czy czarne oczko nie oznacza że jest przeładowywany i wygotowana woda ( niski poziom elektrolitu)?
Ale zwykle jest inaczej - jak piszę wyżej, i na jaki czas tę wtedy czasówkę ustawić? - skąd wiadomo ile czasu trzeba ładować ? W efekcie albo nastawimy czas zbyt krótki i akumulator będzie niedoładowany , albo owe 3,5A wygotuje nam akumulator bo czas był zbyt długi. Układ ograniczenia napięcia/wyłączenia po osiągnięciu określonego napięcia jest tu...
A co tu to rozwijania, zasiarczenie płyt powstaje tylko wtedy, kiedy akumulator jest rozładowany i tak pozostanie przez jakiś czas, Tu było zjawisko odwrotne. Z pewnością doszło to opadu masy czynnej z płyt (elektrolit będzie miał kolor brunatny), poza tym nie wykluczone jest pokruszenie separatorów, w elektrolicie będą pływały różne farfocle. Delikatnie...
(at)qqrqnapatyq Sorry, zmierz napięcie wyjścia dla wszystkich trzech zacisków +15, 0 i - 15 z 400V jako wspólnym, Podłącz akumulator i zmierz powtórnie - powinno być ok 14 - 14,5 VDC , a to już bezpieczne jest dla akumulatora. Przydał by się amperomierz w obwodzie. Czyli jeżeli napięcie nie przekracza 14,8V to można zostawić akumulator i nic się nie...
Taki prostownik co ma napisane 20A a nie ma regulacji to z 5A daje, jak masz jakiś miernik to ustaw na pomiar amperów i zakres 10A do obwodu ładowania i zobaczysz. Coś ci go wygotowało i najprawdopodobniej dokonał żywota, podjedź do najbliższego sklepu z akumulatorami i tam Ci prawdę powiedzą.
Miałem taki przypadek, padł regulator napięcia w alternatorze i wygotował cały elektrolit, smród był przy tym niesamowity. Po zalaniu akumulatora wodą destylowaną a weszło sporo, akumulator pracował bez zarzutów jeszcze 4 lata. Oczywiście wymieniony został regulator napiecia na nowy sprawny
Propozycja z żarówką którą dał mój przedmówca , jest tutaj o tyle sensowna , że jest prosta a zarazem skutecznie rozwiązuje problem autora wątku , Transformator ma 18V. Jaką byś żarówkę nie zastosował aby ustawić prąd ładowania np. 5A, po częściowym naładowaniu prąd spadnie do np. 4A a napięcie wzrośnie (gdyż spadek napięcia na żarówce zmaleje). Dodam...
Napięcie 17,6V nadaje się do budowy prostownika z regulacją tyrystorową po stronie wtórnej - szukaj, tu na elektrodzie jest wiele schematów takich prostowników. Inne rozwiązanie - dowinąć do pierwotnego odpowiednią ilość zwojów z odczepami przełączanymi przełącznikiem wielopozycyjnym obrotowym. Odwijanie uzw. wtórnego jest łatwe i proste, wystarczy...
Napięcie zmienne na trafo 12V. Po mostku, obciązony zarówką ok 11V( bez akumulatora). Żarówka jaka? Czy parametr 6A to ściema ? Ściema, ale nie aż tak głęboka, zwykle płynie prąd rzędu 4A. Zmierzłem prąd ładowania w momencie podłączenie, nieco ponad 1A (1,3 - 1,4 A). I tak przez cały czas. Jakie było wtedy napięcie na akumulatorze? W ogłolnym przypadku...
Przy poborze prądu rzędu 5A "dolny" akumulator będzie rozładowywany dodatkowym prądem rzędu 5A. Po kilkunastu godzinach głośnego grania różnica poziomu naładowania akumulatorów sięgnie dziesiątek Ah. W bardzo szybkim czasie oba akumulatory będą do wyrzucenia - "dolny" z powodu zasiarczenia, "górny" z powodu wygotowania elektrolitu. W tym dziale forum...
Też mi sie wydaje że kontrolka powinna się spalic o czym pisałem pare postów wcześniej. Raczej się nie spali, kilkanaście razy spotkałem się z takim uszkodzeniem, ostatnio człowiek w oplu wygotował dwa akumulatory i wymienił kilka żarówek w reflektorach zanim się zorientował, że coś jest nie tak. I tak zawsze walnięty był regulator napięcia, to chyba...
Takie "regeneracje" polegające na dolewaniu wody do akumulatora, robiłem 20 lat temu, dolewając do aku WSK 125, jak się wywróciła, więcej przypadków dolewek nie pamiętam, wcześniej padł niż wypił elektrolit. Akumulator eksploatowany zgodnie z zasadami i przeznaczeniem nie wygotuje wody, tylko częściowo odparuje( o ile w tych bezobsługowych są otwory...
Mała strata.Reanimacja akumulatorów to za każdym razem ryzykowny eksperyment. W jedną celę dolewałem ponad 2 litry deszczówki, płukałem następnie zalewałem elektrolit i podłączałem ładowanie, najpierw paroma amperami, prawie natychmiast zaczynało się gazowanie (oznacza elektrolizę wody) po nocy wszystka woda (prawie 100 litrów) wyparowała i wygotowała...
Czy regulator napięcia jest fabryczny czy też zamiennik? Zamienniki mają to do siebie że charakteryzują się rozrzutem parametrów i w tym tkwi problem. Zamontowany zamiennik regulatora napięcia w Skodzie padł po kilku dniach w trakcie długiej podróży służbowej, co spowodowało wygotowanie elektrolitu w nowym akumulatorze Bosch do połowy stanu, przy czym...
Nic by się nie wygotowało :) Prąd ładowania powinien wynosić liczbowo 10% pojemności akumulatora, a czas ładowania ok.10h tak w dużym uproszczeniu. Czyli np. akumulator o pojemności 40Ah ładujemy prądem o natężeniu 4A przez 10h. Gdy zmniejszymy prąd np. do 2A czas wydłuży się nam 2-krotnie. Poziom elektrolitu uzupełniasz wodą destylowaną. Ps. w twojej...
Mostek jest w elektrolicie który przewodzi prąd więc nie jest to pełna przerwa. Jakbyś miał zwarcie, to któraś cela byłaby martwa (wtedy miałbyś niższe napięcie), ewentualnie "wygotowałoby" elektrolit. Weź tą żarówkę podłącz, jak zacznie świecić słabo to puknij w akumulator i zobaczysz co się stanie.
Korki do cel są zawsze. Zasłonięte dekielkiem np. na stałe, zaklejone naklejką lub zabezpieczone w inny sposób, żeby tam nie otwierać !!! Temat został założony z powodu czarnego oczka w akumulatorze. Rozbrajając akumulator w celu sprawdzenia poziomu elektrolitu naruszając jego obudowę mija się z celem. Należy dokonać pomiarów napięcia ładowania w pojeździe...
Arcu co z tego, ze trafo ma grubo ponad 15V skoro uklad kontroli napiecia ucina od 14.4V napięcie wyjściowe, różnica jest wtedy tak mała, że pobierane sa czesci dziesiątne Ampera. Nie wygotuję też wody i nie zniszczę płyt tylko podtrzymuję akumulator na naprawde delikatnym ładowaniu. Także prostownik jest udaną konstrukcją, jednak ja przerabiam go z...
akumulator padnięty akumulator akumulator kymco akumulator akumulator kwasowy akumulator zasadowy
regulator napięcia chińczyk electronic power supply wideodomofony uszkodzenia
obudowa filtr paliwo peugeot calormatic ustawienia
Tonsil Altus 300 vs Voyager 350 – która kolumna gra głośniej i ma większą moc? Jak złożyć lusterka w Volkswagen Golf 7 2013