Dlatego pisałem o ładowaniu wody bo nie zaszkodzi pozbyć się resztek siarki, nie wiemy ile się osadziło na płytach. Ale faktycznie, jeśli akumulator jest nowy tylko "wygotowany" może być to zbędne. Akumulator zalany elektrolitem nie wymaga już ładowania.
Kolega robił takie rozruchy do maluchów. Transformatora dawał 15 V bez obciążenia albo i więcej, przy rozruchu spadało do 9 V. Transformator mocno przeciążony, ale do takiej dorywczej pracy wystarczający. Zasada użycia - podłączyć "rozruch" do akumulatora. zacząć uruchamiać silnik, włączyć "rozruch" do prądu, po uruchomieniu silnika migiem odłączyć...
miedziana kostka z ozaczeniem "200A 75mV" Nie wiem jaki akumulator został wygotowany, bo taki koń (bocznik) byłby zasadny przy ładowaniu akumulatorów do 2000 Ah, lub wspomagania rozruchu. Przy ładowaniu przeciętnego akumulatora samochodowego (do 100 Ah) wskazówka amperomierza ledwo się ruszy z miejsca. Jeszcze raz sprawdziłbym dokładnie czy diody są...
Zapewne masz źle dopasowany transformator do prostownika, np. z napięciem wtórnym 24 V. Jest za wysokie, dlatego prąd ładowania płynie zdecydowanie za duży. Transformator może się spalić, a akumulator wygotować lub nawet wybuchnąć. Transformator do prostownika musi mieć napięcie wyjściowe 15–17 V, najlepiej regulowany poprzez zmianę odczepu strony pierwotnej.
Zastanawia mnie co ze spadkiem napięcia na mostku? Sądzisz, że na akumulatorze będzie mimo wszystko zbyt wysokie napięcie? Oj, to nie wiesz podstawowych spraw - ładujesz napięciem szczytowym, a na transformatorze masz podaną wartość skuteczną. Co to za pojęcia, różnice między nimi, oraz ile wyniesie u Ciebie wartość szczytowa to zajrzyj do Google,...
A ja chciałbym wiedzieć, po co podnosić napięcie alternatora? Żeby akumulator wygotować?
Upewnij się, do jakiego napięcia prostownik ładuje akumulator. Jeśli poniżej 14.4V - nie będzie kłopotu. Jeśli więcej to kłopot będzie: - stary UPS nic nie zasygnalizuje i w końcu wygotujesz akumulator jak ja to zrobiłem z samochodowym 72Ah - zapomniałem o ładowarce pod biurkiem i ładowała przez 2 tygodnie... - nowszy UPS po przekroczeniu napięcia,...
lukasz 530 - głupoty piszesz. Ludzie powielają tyle razy głupotę że w końcu w to uwierzą. Większy akumulator = większy prąd ładowania Tylko nie piszcie że alternator nie da rady- bo dzisiaj sa tak mocne alternatory że w 10minut sa w stanie wygotować każdy akumulator. Większy niż przewidziany akumulator = dobre odpalanie w zimie.
Zmierz sobie napięcie zanim Ci akumulator wygotuje,popali całą instalację a nie zastanawiaj się czemu i co może się jeszcze stać.Może już masz napięcia dochodzące do np.17V lub więcej jeśli Ci pali żarówki i masz takie cyrki na desce. Czas się wziąć za naprawę bo za chwilę może być tak że już tylko gaśnica albo cała elektryka do roboty...
Może nie ma racji ale uważam że jak za 15 zł i 15 min roboty warto spróbować w zeszłym roku z nudów z 7 akumulatorów udało mi się 5 ożywić. Warto też sprawdzić napięcie ładowania żeby nie było że regulator fisiuje i wygotował akumulator.
A nikt nie pomyślał o sprawdzeniu napięcia ładowania??. mój strzał, to zwarty regulator napięcia i ładowanie na maxa, stąd tak duży opór alternatora i plące się żarówy... Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną, bo najprawdopodobniej będzie wygotowany.
Nie musi być obciążony, ale trzeba zadbać, by go nie przeładować, a także, by nadmiernie nie wyładować. W starych akumulatorach kwasowych "wygotuje" się elektrolit. Nowe typy padną. Maksymalne napięcie to 13.2-13.4 (niższe niż podawane w literaturze, ale to dla większej kondycji akumulatora). Może stać na zewnątrz, samochodowe też są wystawiane na mróz....
Dlatego koledze Grzewo akumulator "naładował" się do aż 18V, czyli wygotowała się woda
Niestety nie mogę Cię zapewnić o jakości części z zagranicznych dystrybucji. Dla mnie jest on dwa razy za drogi. Obecnie panuje pewna „moda” u producentów regulatorów napięcia, że nie posiadają one układu odpowiedzialnego za ograniczenie napięcia ładowania akumulatora, zamiast niego jest użyta zwykła dioda przez którą akumulator może się wygotować....
z minusów czuły na zabrudzenie (najgorsze są wycieki oleju + kurz który przedostanie się do alternatora). Anie nie jest czuły na brud ani na mycie karcherem. W przypadku długotrwałego korzystania z ciągnika bez obciążenia instalacji elektrycznej źle dobrany alternator może "wygotowywać wodę" z akumulatorów. Zepsuta prądnica też wygotuje akumulatory.
Akumulator samochodowy nie jest zalecany, lecz jeśli nie będziesz go głęboko rozładowywał, długo posłuży. Tylko kup taki z korkami, żeby można było sprawdzać poziom elektrolitu, w Twojej instalacji latem będzie mocno doładowywany, panel może go "wygotować". Przykładowy akumulator 60Ah, nowy, ma pojemność ok. 660Wh, jeśli podłączysz żarówkę LED 5W to...
A skąd wysterować te 24V? https://goo.gl/images/rW9nHt Ten wystarczy. Duży prąd nie wygotuje akumulatora.
Upewnij się czy ładowanie akumulatora na pewno przebiega prawidłowo, bo uszkodzisz sobie akumulator! Nie wiem jak to jest rozwiązane w CA10 ale na 100% w Integra 128 przy braku AC (na zasilaniu z DC) nie ma żadnej kontroli ładowania, zasilanie 13,80V cały czas jest podawane na akumulator i go wygotowuje. To akurat normalne. Aku w pracy buforowej dostaje...
W tych czasach najlepiej kupić elektronika , są w śmiesznych pieniądzach i się nie martwić że wodę wygotujemy z akumulatora Ja co raz podładowuję w kosiarce akumulator to i tydzień stoi podłączony
Zwarta cela w pierwszym akumulatorze - ten co zagrzał prostownik i osiągnął tylko 6,9V. Zobacz dla pewności ten drugi, powinien dojść do 13,8-14V. Prostownik bez automatyki, trzeba uważać żeby nie wygotować akumulatorów.
a ja uważam że jak znacząco dasz mniejszy to go przeładuje co spowoduję jego uszkodzenie (zacznie się grzać i wygotuję wode)
Sprawdź poziom elektrolitu w akumulatorze. Możliwe że masz uszkodzony regulator ładowania akumulatora i "wygotował" się elektrolit stąd ten dym przy wysokich obrotach. Jeśli ubytki są niewielkie to uzupełnij wodą destylowaną. Po objawach wnioskuję jednak że elektrolitu już może nie być i czeka Cię regeneracja akumulatora i wymiana regulatora ładowania.
Napięcie trzeba zmierzyć pod obciążeniem. Na każdym z akumulatorów. Do tego zmierz pobierany prąd. Ten prostownik średnio nadaje się do tych akumulatorów. Można je łatwo wygotować i tym samym uszkodzić. Przy ładowaniu równoległym wszystkich jest mniejsza szansa na uszkodzenie.
Musisz wymienic regulator , a nie kombinowac ...za chwile wygotujesz akumulator i bedziesz musial do kosztu regulatora dolozyc na nowy akumulator!
Usuwanie wody z elektrolitu poprzez elektrolizę: potrzebny jest ładunek 1F (96 485 C) na usunięcie 0,5 mola wody (około 9 gramów) z każdej celi. Albo inaczej: prąd 1 A przez 3 godziny (albo 3 A przez 1 godzinę) usunie po 1 g wody z każdej celi. Ja z tych dwóch opcji wybrałbym tę pierwszą. Przy drugiej wg mnie jest większa szansa na uszkodzenie płyt....
Witam. Ostatnio kupiłem nowy akumulator sakura 45Ah 360A i po 1 miesiącu użytkowania padł całkowicie wiec oddałem go na gwarancje, powiedziano mi że to wina samochodu że akumulator jest wygotowany. Postanowiłem wiec wlać do niego wodę destylowaną i go ładować cały dzień a następnie wszystko z niego wylać i zalać nowym czystym elektrolitem. Jak myślicie...
no i super :) kolega tak jeździł ze zwartym regulatorem polonezem to puki krótko po mieście jeździł to jeździł, a jak w trasę pojechał to mu się akumulator gotował.. gotował aż się wygotował do zera, wtedy popaliły się wszystkie żarówki a chwilę później komputer od wtrysku... co ciekawe, po dolaniu wody do wszystkich cel akumulatora rozrusznik kręcił!!...
Jednak sprawdź to ładowanie i jeśli masz możliwość, to również ilość elektrolitu w akumulatorze (obsługowym). Miałem podobny przypadek podczas jazdy na wczasy, ale mnie padł regulator i wygotowało elektrolit. W aucie było czuć smród. Po zatrzymaniu się na odpoczynek i podniesieniu maski widziałem "gotowanie" się resztek elektrolitu w akumulatorze (w...
Obawiam się, że mogę wygotować akumulator. Kilka tygodni temu kupiłem chiński zamiennik, tamten padł po 100km. Nic dziwnego, tyrystory które w nim siedziały były na 8A. Oryginalny regler kosztuje kosmiczne pieniądze. Pozostaje śmigać na tym. Pozdrawiam
Np tako panel Monokrystaliczne Moc szczytowa: 100 W Tolerancja mocy: ± 3 % Sprawność [%]: 17,25 Napięcie mocy Max Vmp [V]: 18,29 Prąd Max Imp [A]: 5,47 Napięcie jałowe Voc [V]: 22,8 Prąd zwarcia Isc [A]: 5,85 Terminal: MC4 Rama: Anodyzowane aluminium Ma punkt mocy max na poziomie 18,29 V ale to w temp 25 C jak będzie na dachu i się nagrzeje to bliżej...
W 126p z "elektroniczną" cewką zapłonową używałem krótkiego kabla zasilającego cewkę wprost z akumulatora. Nie było mrozu i słabego akumulatora żeby nie odpalił! Oczywiście, taki skrót tylko do odpalenia... W czasie podróży padł elektroniczny regulator napięcia, zmostkowałem do masy. Przejechałem tak 700 km, z włączoną dmuchawą, światłami itp. żeby...
Problemem z konstruowaniem prostownika jest dopuszczalne odchylenie napięcia sieci +-10% - jak będzie -10%, to klasyczny prostownik nie będzie ładował wcale, jak +10% - "wygotuje" akumulator. Kiedyś istniały takie konstrukcje transformatorów, które dawały napięcie mało zależne od napięcia w sieci, ale dziś się już chyba takich nie znajdzie. Podobnie,...
Tylko co znaczy to czarne "oko" na akumulatorze. Bo skoro alternator się zwyczajnie zużył, to akumulator nie powinien ulec uszkodzeniu. Zatem dlaczego wskaźnik jest czarny? Sorry Winnetou, taki klimat -akumulatory też czasem umierają. Po prostu masz stary, wygotowany akumulator, pozbawiony wody (a woda to życie :) ). Coś co było szczelne i sprawne...
Piszesz o "stacji dokującej". Jeżeli to jest ten szatański wynalazek w który wkłada się radio i naciska "klapajzę"z prawej strony a w podstawę anteny jest wkręcona specjalna redukcja pierścieniowa, to przy prawidłowym ustawieniu parametrów ładowania (przez RS232 w podstawie) można to ustawić w taki sposób, by akumulatora nie "wygotować" a radio było...
Po dolaniu wody podładuj akumulator. Możesz mieć za duże ładowanie jak Ci wygotowało elektrolit. A 8 volt na jałowym w akumulatorze to wogóle dziwne że Ci zakręcił.
7.2V to za dużo do ciągłego ładowania - "wygotuje się" elektrolit.
To ten sam rodzaj akumulatora. Jeżeli tylko w zwykłym prostowniku musisz pilnować napięcia. Żelu do niego nie dolejesz, a do zwykłego wody jak się wygotuje tak.
Vodiczka wiesz doskonale, że te metody są obarczone niedoskonałościami. Dwie szeregowo w układzie jednopulsowym powinny ograniczyć prąd bardziej niż dwie równoległe. Idąc tym torem rozumowania można połączyć trzy diody szeregowo, co obniży napięcie i prąd ładowania lub podłączyć szeregowo żarówkę lub rezystor, co obniży prąd, ale napięcie będzie dążyć...
Wlaczyc diode miedzy alternator i drugi akumulator (ladowanie przez diode) ?? Tak się nie da . Między alternatorem a akumulatorem jest jeszcze regulator napięcia . Podłączając w ten sposób pewnego dnia wygotujesz ten mały akumulator , zrobisz z niego beczke . Najprościej to jakąś miniaturową przetwornicę np. 12/18 na układzie MC34063A i jakąś najprostszą...
Ładowanie akumulatora tym prostownikiem bez kontroli napięcia ładowania może zakończyć się uszkodzeniem akumulatora, "wygotowanie" elektrolitu". Do poczytania: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... lub https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.p...
Zmierz napięcie ładowania miernikiem powinno być w okolicy 13,9-14,2 V, lecz niestety bez wyciągnięcia alternatora oraz bez prób na stole prawidłowa diagnoza jest niemożliwa. Skoro wygotowało wodę z akumulatora to prawdopodobnie padł regulator za duże ładowanie.
Zrób tak jak powinno być. Jeżeli układ ładownia był na diodach to nie ma sensu zakładać reglera bo jest zbędny. Jeżeli układ był z reglerem, to założenie samych diód bez reglera wygotuje ci akumulator na wysokich obrotach. Przede wszystkim jaki to typ KE125? Oznaczenie modelu (np. A12)? Nr ramy (np. k1091)?
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
Do tego jest pewne niebezpieczeństwo włączenia się samoczynnie, bez potrzeby funkcji RECOND. Skutki, to np kałuża elektrolitu pod samochodem. Nie jestem znawcą, ale takiej możliwości aby wyrzuciło elektrolit na zewnątrz to raczej (chyba) nie ma. Funkcja RECOND działa podczas ładowania tylko jakiś czas, jest to tylko pewien etap w cyklu ładowania, związane...
Witam Przyszło mi jeździć ostatnio fiatem Uno (moje CC skradziono :-( ) i przy okazji mam kilka pytań odnośnie usterek. Ostatnio w czasie jazdy padł regulator napięcia i poszedł akumulator (wygotował sie elektrolit i wystrzeliły korki), popaliły się żarówki i spaliła się pompa paliwowa. Wylądował w serwisie (byliśmy w trasie) więc koszty spore. I przy...
Ale co to za głupoty ja czytam... A co powiesz jak auta robią dziennie po 500km? No chłopie... Alternator będzie dążył do napięcia 14,6 v. Czym alternator mocniejszy tym większym prądem uderza w akumulator aby te 14.6 utrzymać, a sam wiesz że ładowanie dużym prądem zabija akumulatory, co za tym idzie przy zwiększonej mocy alternatora, po częściowym...
słyszę bulgotanie ale nic więcej A co się ma dziać. Może już się naładował, a że wskaźnik nie sygnalizuje naładowania, to być może albo akumulator już nie całkiem sprawny i nie osiągnie max naładowania, albo coś się uszkodziło w prostowniku. Poczekaj, aż wygotujesz cały elektrolit.
Witam. Punkt gwiazdowy nie ma połączenia z masą, bo pracuje z mostkiem sześciofazowym, więc za cholery nie będzie neutralny względem niej- "wisi w powietrzu"... W starej wersji (nowsze miały mostek 9 diodowy - 6 mocy i 3 małe) Fiata 125p środek gwiazdy był wyprowadzony na zewnątrz i podpięty do przekaźnika z cewką 6V. (nowsze miały mostek 9 diodowy...
Witam, mam problem z akumulatorami podczas ładowania. Akumulatory są zainstalowane w jachcie żaglowym. Dwa akumulatory AKUMULATOR 12V 95AH/850A L- 353X175X175 w technologii EFB. Oba podłączone do jednej ładowarki typu Cotec CX1215. Łdowarka na początku pracowała prawidłowo, ładowała akumulatory do pełna i się rozłączała, żaden się nie grzał. W jednej...
Bardziej musisz się martwić o akumulator, maksymalne napięcie ładowania to ok.14,5V, przy większym napięciu i prądzie to go zagotuje po kilometrze. Tak z 20 km to można dojechać z uszkodzonym regulatorem na niskich obrotach, ale nie 900 km, bo wygotuje elektrolit i akumulator padnie. Miałem ten sam problem choć w Skodzie i smród był aż w oczy szczypało,...
Przy naprawach alternatora obowiązkowo zawsze ładuje akumulator, żeby diod nie wygotowało. Wtedy na skali prostownika prąd przyjmuje wartości około 30 do 50 A. Na pewno jest to duży prąd skoro krokodyle potrafią być gorące a w prostowniku po czasie zadziała zabezpieczenie termiczne. Przy takim ładowaniu napięcie na słupkach akumulatora jest w granicach...
Ale kolega jakoś nie chce deklarować jakie żarówki (firma) zakłada. I być może tutaj sedno zagadnienia. 14,8 V to trochę sporo, ale jeszcze do wytrzymania. Możliwe, że kończy się regulator alternatora. W swoim czasie w Mazdzie wygotowałem elektrolit z akumulatora zanim połapałem sie, że regulator padł.
Alternator, który podłączy się do baterii o rezystancji wewnętrznej rzędu kilku miliomów, przy krótkotrwałej różnicy potencjałów na poziomie pojedynczych woltów, pracuje mocno przeciążony i może ulec awarii . Bo stabilizator w alternatorze ogranicza jedynie napięcie do ok 14,5V, żeby nie wygotować elektrolitu w akumulatorze kwasowym. Jest w stanie...
PC_maniak To powiadasz że alternatory też "wydelikatniały" i te 100A czy 150A które siedzą w bogatszych autach tez traktują akumulatory magicznymi algorytmami? Nawet nie wiesz, ile masz racji. Ja o tym bardzo dobrze wiem. Mam z tym do czynienia zawsze wtedy kiedy inni nie radzą sobie z tym "postępem". Napisałem to dlatego że gdyby autor swoja przystawke...
E tam, rozumie, rozumie. Tylko jak nie chce wygotować diod w alternatorze to niech wyrzuci tę prądożerną kamerę cofania LCD.
Regulator jest nowy 100 % a problem jest z za dużym napięciem na klemach i teraz staram się znaleźć przyczynę. Teraz rozruch nie ma większego znaczenia wiadomo na minusowych temperaturach tak jest lecz sam akumulator wskazuje na to iż jest wygotowany jak pisałem wcześniej napięcie na biegunach powyżej 14 V. Co ewentualnie może być z alternatorem czy...
Panowie, informacja dla potomnych, Rozwiązałem mój problem szalejącego podświetlenia, braku radia, problemu z ABSem i centralnym zamkiem, który czasami działał, czasami nie. Przyczyną był regulator napięcia w alternatorze. Objawiał się, że do wspomnianych wyżej obrotów działał prawidłowo, lecz powyżej napięcie skakało do nawet 19V, wskutek czego zacząłem...
Zależy czy chodzi o akumulator żelowy czy kwasowy, one bardzo się różnią. Akumulator kwasowy powinien być z reguły zawsze naładowany, wtedy najdłużej posłuży. W stanie rozładowanym bardzo szybko się zasiarcza - na stałe traci pojemość. Dlatego jest stosowany jako bufor w samochodzie. Nie wiem jak stan rozładowania znoszą akumulatory żelowe, ale raczej...
Co do większości to zgoda ale .... proszę przeczytać porady ze strony producenta CENTRA, chyba wiarygodne źródło. Prąd ładowania może nieznacznie przekraczać 1/10 pojemności, napięcie nie powinno przekraczać 14,6V przy zamkniętym akumulatorze ale też 16,8V przy otwartym http://www.akumulator.pl/akumulator/pora...
tym, że baterię słoneczną 12V podłączam bezpośrednio do akumulatora, w tej sytuacji akumulator jest ładowany maksymalnym prądem w okresie maksymalnego nasłonecznienia. Co się dzieje z energią zimą? Czy panel przypadkiem jej nie pobiera z akumulatora? Mam solary 300W w kamperze. Ładują dwa osobne akumulatory 95Ah. Elektronika pilnuje aby ich nie przeładować...
Ale zwykle jest inaczej - jak piszę wyżej, i na jaki czas tę wtedy czasówkę ustawić? - skąd wiadomo ile czasu trzeba ładować ? W efekcie albo nastawimy czas zbyt krótki i akumulator będzie niedoładowany , albo owe 3,5A wygotuje nam akumulator bo czas był zbyt długi. Układ ograniczenia napięcia/wyłączenia po osiągnięciu określonego napięcia jest tu...
Prostsze i tańsze, a zarazem bezpieczniejsze rozwiązanie: przenośny akumulator "luzem", podłączony do ładowarki buforowej. Możesz użyć "na placu", gdzie kabel sieciowy nie sięga. Stabilizator z tyrystorami przestaje być bezpieczny, jeśli akumulator w samochodzie przestał przewodzić (wewnętrzna przerwa, celka z "wygotowanym" elektroplitem i podobne "cuda").
A co tu to rozwijania, zasiarczenie płyt powstaje tylko wtedy, kiedy akumulator jest rozładowany i tak pozostanie przez jakiś czas, Tu było zjawisko odwrotne. Z pewnością doszło to opadu masy czynnej z płyt (elektrolit będzie miał kolor brunatny), poza tym nie wykluczone jest pokruszenie separatorów, w elektrolicie będą pływały różne farfocle. Delikatnie...
Nie rozumiesz procesu ładowania akumulatora. Przyswój wiedzę na temat akumulatorów ołowiowych i rodzajów i sposobu ładowania. To obszerny kawałek wiedzy. I będziesz wiedział dlacze zniszczysz AGM i żel, wygotujesz te z antymonem i w pełni naładujesz te wapniem a i EFB...... I dlaczego do niektórych do lejesz wody i będą żyć a do innych nie.
ale przez ten wątek zaczynam też chyba rozumieć skąd bierze sie ta różnica w napięciach ładowania, że jedni podają ok, 14V a inni ok 16V. Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym...
No może, że gdzieś przewód nie będzie poprawnie łączył prostownika z akumulatorem co by tłumaczyło tak niski prąd podczas ładowania rozładowanego akumulatora. Najlepiej to kup sobie najprostszy multimetr cyfrowy (o ile nie posiadasz) i nim zmierz sobie napięcie ładowania na zaciskach. I jeszcze rada dla wszystkich. Jeżeli zakładacie nowy akumulator...
Przy akumulatorach CA (nie GEL) prąd ładowania o wartości 15,8volt zapobiega zasiarczeniu cel. Tak ale przy bardzo mocno rozładowanych ... podładować akumulator to nie polecam tak...
Też mi sie wydaje że kontrolka powinna się spalic o czym pisałem pare postów wcześniej. Raczej się nie spali, kilkanaście razy spotkałem się z takim uszkodzeniem, ostatnio człowiek w oplu wygotował dwa akumulatory i wymienił kilka żarówek w reflektorach zanim się zorientował, że coś jest nie tak. I tak zawsze walnięty był regulator napięcia, to chyba...
Nie wiem w jakim reżimie jeżdżą te autobusy - czy jeżdżą na okrągło 24 godziny na dobę, czy mają jakieś przestoje i w jakich warunkach są realizowane. Masz problemy z czytaniem? Autor tematu napisał: "- akumulatory nie mają łatwego życia, ponieważ autobusy robią małe przebiegi przy częstym uruchamianiu oraz postoju z włączonymi odbiornikami (oświetlenie...
Chciał bym to zrobić jednak na PCB wiadomo bezpieczniej. Najlepiej by było znaleźć jakiś gotowy wzór, wydrukować drukarką laserową itp. Tak drut się znajdzie. Transformator mam już wygotowany. Jakie dalsze kroki ?
Napięcie 17,6V nadaje się do budowy prostownika z regulacją tyrystorową po stronie wtórnej - szukaj, tu na elektrodzie jest wiele schematów takich prostowników. Inne rozwiązanie - dowinąć do pierwotnego odpowiednią ilość zwojów z odczepami przełączanymi przełącznikiem wielopozycyjnym obrotowym. Odwijanie uzw. wtórnego jest łatwe i proste, wystarczy...
Napięcie zmienne na trafo 12V. Po mostku, obciązony zarówką ok 11V( bez akumulatora). Żarówka jaka? Czy parametr 6A to ściema ? Ściema, ale nie aż tak głęboka, zwykle płynie prąd rzędu 4A. Zmierzłem prąd ładowania w momencie podłączenie, nieco ponad 1A (1,3 - 1,4 A). I tak przez cały czas. Jakie było wtedy napięcie na akumulatorze? W ogłolnym przypadku...
Mogą być ale nie wytrzymają długo. Zabiją (wygotują ) duże prądy oraz wibracje. Dwa są ciężkie w porównaniu do Li-ion (3x cięższe).
... ...wiem że często wiedza sprzed 30 lat jest pełna mitów i nieaktualnych informacji. To nie tak: po prostu w temacie akumulatorów ominęła cię zmaiana technologii ich produkcji. Stara wiedza była aktualna dla ówczesnych akumulatorów- i była prawdziwa. A obecnie trwa era ekologiczności więc i akumulatory inaczej się buduje. W czasach prehistorycznych...
A czy czarne oczko nie oznacza że jest przeładowywany i wygotowana woda ( niski poziom elektrolitu)?
Po pierwsze akumulator na złom. Pewnie cały elektrolit wygotowany jak dopuszcza 20 V. Po drugie ECU i inna elektronika mogą być uszkodzone, bo z reguły wytrzymują 18V . Zamiast chaotycznego opisu prądnicy i pomiarów (nie wiadomo co i jak mierzyłeś) zamieść jej dobre zdjęcia oraz zakończeń wszystkich kabli wychodzących z rejonu prądnicy. Jakby się dało...
Też koszmarne straty. Jakby się chciało uniknąć strat, to do ograniczenia prądu należy użyć elementu reaktancyjnego - raczej dławika, bo z kondensatorem zwykle są problemy (ale dławiki zwykle mają spore straty, jakkolwiek dużo mniejsze od opornika, czy żarówki); lepsze wyniki pewnie da przetwornica... ale to chyba już nie dla początkującego. Natomiast...
Taki prostownik co ma napisane 20A a nie ma regulacji to z 5A daje, jak masz jakiś miernik to ustaw na pomiar amperów i zakres 10A do obwodu ładowania i zobaczysz. Coś ci go wygotowało i najprawdopodobniej dokonał żywota, podjedź do najbliższego sklepu z akumulatorami i tam Ci prawdę powiedzą.
Ładowanie 14,6 mam na wolnych obrotach (właczyłem wszystkie odbiorniki tzn, ogrzewanie, radio, światła, nadmuch). Uważam, że to jest za dużo (do tego przy włączonych odbiornikach) Takie napięcie może powodować wygotowywanie elektrolitu, krzywienie płyt i problemy z rozruchem. Problem "na dniach": sąsiad się pożalił, że wymienia w ciągu dwóch miesięcy...
coraz "słabiej" widzę ten mój prostownik. czyli jeślibym się zdecydował na regulacje tyrystorową to muszę dowinąć po stronie pierwotnej uzwojenie, a czy ktos może mi odpowiedziec dlaczego? Na początku tego tematu dałem Ci dwie rady: - daj to do zrobienia komuś kto się na tym zna, - nie odwijaj wtórnego zanim nie będziesz wiedział co dalej. Obydwie...
Takie "regeneracje" polegające na dolewaniu wody do akumulatora, robiłem 20 lat temu, dolewając do aku WSK 125, jak się wywróciła, więcej przypadków dolewek nie pamiętam, wcześniej padł niż wypił elektrolit. Akumulator eksploatowany zgodnie z zasadami i przeznaczeniem nie wygotuje wody, tylko częściowo odparuje( o ile w tych bezobsługowych są otwory...
Arcu co z tego, ze trafo ma grubo ponad 15V skoro uklad kontroli napiecia ucina od 14.4V napięcie wyjściowe, różnica jest wtedy tak mała, że pobierane sa czesci dziesiątne Ampera. Nie wygotuję też wody i nie zniszczę płyt tylko podtrzymuję akumulator na naprawde delikatnym ładowaniu. Także prostownik jest udaną konstrukcją, jednak ja przerabiam go z...
Miałem taki przypadek, padł regulator napięcia w alternatorze i wygotował cały elektrolit, smród był przy tym niesamowity. Po zalaniu akumulatora wodą destylowaną a weszło sporo, akumulator pracował bez zarzutów jeszcze 4 lata. Oczywiście wymieniony został regulator napiecia na nowy sprawny
Dwusekundowe zwarcie raczej nie powoduje głębokich skutków, ale dla bezpieczeństwa pamiętaj o kolejności mocowania klem. Co do "wygotowania" elektrolitu - sprawdź regulator alternatora.
Nic by się nie wygotowało :) Prąd ładowania powinien wynosić liczbowo 10% pojemności akumulatora, a czas ładowania ok.10h tak w dużym uproszczeniu. Czyli np. akumulator o pojemności 40Ah ładujemy prądem o natężeniu 4A przez 10h. Gdy zmniejszymy prąd np. do 2A czas wydłuży się nam 2-krotnie. Poziom elektrolitu uzupełniasz wodą destylowaną. Ps. w twojej...
autko się nie muli mase mam zrobioną dawałem nową plecionke z klemy na bude i z budy na silnik i nic, alternator ma ładowanie 14,4 czyli takie jakie powinien mieć aku był sprawdzany miernikiem do sprawdzania aku pod obciążeniem i tzryma bardzo dobrze i poza tym jest nowy więc napewmno nic z nim nie jest a co ma do tego wodór. Wodór jest skutkiem ubocznym...
Mostek jest w elektrolicie który przewodzi prąd więc nie jest to pełna przerwa. Jakbyś miał zwarcie, to któraś cela byłaby martwa (wtedy miałbyś niższe napięcie), ewentualnie "wygotowałoby" elektrolit. Weź tą żarówkę podłącz, jak zacznie świecić słabo to puknij w akumulator i zobaczysz co się stanie.
Mała strata.Reanimacja akumulatorów to za każdym razem ryzykowny eksperyment. W jedną celę dolewałem ponad 2 litry deszczówki, płukałem następnie zalewałem elektrolit i podłączałem ładowanie, najpierw paroma amperami, prawie natychmiast zaczynało się gazowanie (oznacza elektrolizę wody) po nocy wszystka woda (prawie 100 litrów) wyparowała i wygotowała...
właściwie odkąd posiadam to auto (4 lata) to pewnie też nie wymieniałeś aku. Bateria padła więc postanowiłeś ładować w aucie ale zrobiłeś to ..... efekt taki że w trakcie ładowania napięcie wzrosło ponad 18V i będziesz miał dużo szczęścia jeśli sterowniki nie padły. Gdybyś miał sprawny aku to prostownik nie dał by rady wymusić 18V, przynajmniej mi...
Zgadza się, jednak wszyscy pominęli sprawę prądu ładowania sugerując się samym napięciem. A ja się kolejny raz pytam jakiego ładowania? Na elektrodzie na hasło "prostownik" i "ładowanie akumulatora" od razu coś wstępuje w ludzi i jeden przez drugiego pisze całe eseje. Wiem już z doświadczenia i staram się unikać takich tematów jak ognia. Fajnie poczytać...
Cela która była sucha prawdopodobnie utraciła pojemność, woda z elektrolitu została "wygotowana" na skutek przeciążenia i cela jest zasiarczona. Zrobiłeś błąd zalewając akumulator elektrolitem, Można było spróbować przeprowadzić proces odsiarczania chociaż w przypadku znacznej różnicy pomiędzy ogniwami nie miało by to sensu. Tak czy inaczej akumulator...
ociz -> Alternatory to też prądnice. Alternatory z magnesami trwałymi i współcześnie spotyka się w motorkach. A biorąc pod uwagę rozwój elektroniki, to kto wie czy i w samochodach nie wyprą za jakiś czas tych ze wzbudzeniem elektromagnetycznym bo są tańsze w produkcji i nie posiadają szczotek. pepebiskup -> Łopatologicznie i w wielkim uproszczeniu:...
Serdecznie odradzam obejście tego sterowania bo będą jeszcze większe kłopoty - np wygotowanie akumulatora a to może być dopiero początek.
A nie prościej sprawdzić ładowanie mierząc napięcie na akumulatorze, jesli jakiś czas jeżdzisz i jeszcze jeżdzisz to znaczy że nie jest przeładowany bo wygotowałby Ci elektrolit a jeśli by nie ładował to nie odpaliłbyś auta. Pomiar napięcia powie wszysto i herezji tu nie opowiadaj. SławeK
Zapomniałem napisać, że w tej reanimacji można spróbować elektrowstrząsów. Po godzinie płyty tego akumulatora będą wyglądały jak origami. I tak jest spisany na straty, więc czemu nie eksperymentować? Najwyżej elektrolit się wygotuje :wink: Elektrowstrząsy mówisz, pisałem o ładowaniu prostownikiem jednopołówkowym, może to coś da, może nie zobaczymy...
A płyty w aku jeszcze nie wygotowane?? Muszę napisać że chyba nie jest tak źle bo właśnie wyciągnąłem z tego auta oryginalny akumulator renault z 2004roku a autko też z tego roku.... więc może tak ma być.... mnie też nie chce się w to wierzyć, czas pokarze..
Nie bardzo, bo prostownik ma regulację prądu 3A-15A, a ten akumulator powinien być ładowany prądem wielkości 1/10 pojemności - czyli 0,8A (no, max 1A). Nawet skala amperomierza nie daje możliwości jako takiego ustawienia tego prądu, gdyby nawet dało się pokrętłem zejść do takiej wartości. Przeładujesz go/wygotujesz elektrolit. Kup sobie jakąś tanią...
Po przewinięciu uzwojenia 1 końcówka cewki wędruje na masę 2 na diodę i z diody bezpośrednio na + aku. jest to ładowanie jednopołówkowe którego sprawność wynosi ok 30% Takie ładowanie występowało w motocyklu WSK125 2 Ładowanie 2 połówkowe.Wykonaj mostek diodowy składający się z 4 diod,podepnij te 2 kable bezpośrednio pod mostek diodowy,jeden plusowy...
Modelina do nabycia w sklepie papierniczym. Lepisz z niej coś tam i po ugotowaniu robi się twarda. Wydaje mi się, że po pieczeniu (jeśli dobrze pamiętam w 100 stopniach Celsjusza) jest twardsza. Robiłem z tego mocowania do płytki wskaźnika napięcia. Okleiłem płytkę i wygotowałem z modeliną. Woda coś z modeliny wymywa, bo płytka oblazła szarym nalotem....
Witam Objaw wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia. Jeśli masz sprawną poduszkę powietrzną, to powinna zapalić się jej kontrolka - typowe dla Felicji. Do wymiany regulator napięcia (proponuję oryginalny, bo zamienniki u mnie padały dość szybko). Drugi regulator proponuję wozić w bagażniku "na wszelki wypadek". Po wymianie regulatora, sprawdzić...
akumulator padnięty akumulator akumulator kymco akumulator akumulator kwasowy akumulator zasadowy
ustawić rozrząd skoda octavia komputer dlugo wlacza sterowanie rolet zewnętrznych
Iskrownik w kuchni gazowej a zapłon piekarnika Sterowniki do oscyloskopu VOLTCRAFT DSO-2020 na Windows 11