Tylko co znaczy to czarne "oko" na akumulatorze. Bo skoro alternator się zwyczajnie zużył, to akumulator nie powinien ulec uszkodzeniu. Zatem dlaczego wskaźnik jest czarny? Sorry Winnetou, taki klimat -akumulatory też czasem umierają. Po prostu masz stary, wygotowany akumulator, pozbawiony wody (a woda to życie :) ). Coś co było szczelne i sprawne...
Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat Oj, demagogia... Jak to nie? Napięcie ładowania: Alternator w samochodzie ładuje do napięcia ok. 14,2 - 14,4V i ani ani więcej. Jest więc zabezpieczenie nadnapięciowe. Zabezpieczenie nadnapięciowe/ograniczenie napięcia ładowania...
Zakładając że miernik dobrze mierzył to napięcie za duże więc wygotowany aku - wody dolać i naprawić alternator. Aku już oczywiście dostał to czego nie powinien i pożyje krócej ale jest szansa że jeszcze trochę posłuży.
Regulator jest nowy 100 % a problem jest z za dużym napięciem na klemach i teraz staram się znaleźć przyczynę. Teraz rozruch nie ma większego znaczenia wiadomo na minusowych temperaturach tak jest lecz sam akumulator wskazuje na to iż jest wygotowany jak pisałem wcześniej napięcie na biegunach powyżej 14 V. Co ewentualnie może być z alternatorem czy...
Po pierwsze akumulator na złom. Pewnie cały elektrolit wygotowany jak dopuszcza 20 V. Po drugie ECU i inna elektronika mogą być uszkodzone, bo z reguły wytrzymują 18V . Zamiast chaotycznego opisu prądnicy i pomiarów (nie wiadomo co i jak mierzyłeś) zamieść jej dobre zdjęcia oraz zakończeń wszystkich kabli wychodzących z rejonu prądnicy. Jakby się dało...
Dlatego pisałem o ładowaniu wody bo nie zaszkodzi pozbyć się resztek siarki, nie wiemy ile się osadziło na płytach. Ale faktycznie, jeśli akumulator jest nowy tylko "wygotowany" może być to zbędne. Akumulator zalany elektrolitem nie wymaga już ładowania.
miedziana kostka z ozaczeniem "200A 75mV" Nie wiem jaki akumulator został wygotowany, bo taki koń (bocznik) byłby zasadny przy ładowaniu akumulatorów do 2000 Ah, lub wspomagania rozruchu. Przy ładowaniu przeciętnego akumulatora samochodowego (do 100 Ah) wskazówka amperomierza ledwo się ruszy z miejsca. Jeszcze raz sprawdziłbym dokładnie czy diody są...
Kolega robił takie rozruchy do maluchów. Transformatora dawał 15 V bez obciążenia albo i więcej, przy rozruchu spadało do 9 V. Transformator mocno przeciążony, ale do takiej dorywczej pracy wystarczający. Zasada użycia - podłączyć "rozruch" do akumulatora. zacząć uruchamiać silnik, włączyć "rozruch" do prądu, po uruchomieniu silnika migiem odłączyć...
Zapewne masz źle dopasowany transformator do prostownika, np. z napięciem wtórnym 24 V. Jest za wysokie, dlatego prąd ładowania płynie zdecydowanie za duży. Transformator może się spalić, a akumulator wygotować lub nawet wybuchnąć. Transformator do prostownika musi mieć napięcie wyjściowe 15–17 V, najlepiej regulowany poprzez zmianę odczepu strony pierwotnej.
Upewnij się, do jakiego napięcia prostownik ładuje akumulator. Jeśli poniżej 14.4V - nie będzie kłopotu. Jeśli więcej to kłopot będzie: - stary UPS nic nie zasygnalizuje i w końcu wygotujesz akumulator jak ja to zrobiłem z samochodowym 72Ah - zapomniałem o ładowarce pod biurkiem i ładowała przez 2 tygodnie... - nowszy UPS po przekroczeniu napięcia,...
Ładowanie akumulatora tym prostownikiem bez kontroli napięcia ładowania może zakończyć się uszkodzeniem akumulatora, "wygotowanie" elektrolitu". Do poczytania: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... lub https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.p...
Dwusekundowe zwarcie raczej nie powoduje głębokich skutków, ale dla bezpieczeństwa pamiętaj o kolejności mocowania klem. Co do "wygotowania" elektrolitu - sprawdź regulator alternatora.
Jako, że dużo siedzę na YT to wygrzebałem coś takiego jak szybkie i tanie odsiarczanie akumulatora kwasowo-ołowiowego roztworem proszku do pieczenia w wodzie destylowanej. Filmów jest naprawdę sporo i stare trupy z napięciem 1-2V odzyskują zdolność użytkową. Wiadomo, że pojemność na pewno jest niższa za sprawą częściowej utraty masy czynnej w trakcie...
rozładowałem do końca akumulator żelowy, teraz nie moge go naładować , da się naprawić go ??
Witam :) Tak jak w temacie chciałbym zapytać jak ładować taki akumulator jak na obrazku problem tkwi w tym że nie wiem co to za akumulator czy zwyczły czy też żelowy i mam dwa pytania 1. Jaki to akumulator ? 2. jak go ładować jeśli jest żelowy jakim napięciem i natężeniem i czy może to być zwykły prostownik do jego ładowania. http://obrazki.elektroda.pl/2901783000_1...
Akumulator Hertz 60ah, 540A. Zakupiłem go w stanie "suchy". I teraz pytanie jakim elektrolitem mam go zalać i co po wlaniu elektrolitu, od razu do auta czy doładować? Dodano po 23 Może jakieś sugestie? I Ps. Ile kosztuje założenie opony na felgę?
Mam kilkuletni akumulator, który zaniemógł. Ładuję go już koło dwóch tygodni. Wszystkie cele mają właściwą gęstość elektrolitu z wyjątkiem jednej. Ma ona chyba 1,15. Generalnie aerometr jest na czerwono. Czy usunięcie elektrolitu z tej celi i zastąpienie go nowym coś pomoże? Szkoda mi go. Ładuję go prostownikiem z Lidla, mikroprocesorowym. Prądu nie...
Mam 2 akumulatory żelowe o pojemności 56Ah i prądzie rozruchowym ponad 1000A. Przy podłączeniu do prostownika jeden nie pobiera prądu, a drugi cały czas pobiera 20A. To aku o konstrukcji spiralnej firmy OPT... Czy ktoś ma doświadczenie jak je reanimować?
Witam, szukałem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, ale nie znalazłem nic ciekawego albo jak już to sprzeczne opinie. Zalałem dzisiaj nowo zakupiony akumulator elektrolitem, odczekałem coś około godziny i zmierzyłem napięcie. Multimetr wykazał 12,73V, jednak według instrukcji powinienem ładować akumulator przez 4-6h i potem zmierzyć napięcie, następnie,...
Witam! Po 4 dniach postoju przynioslem aku do domu, poczekalem az sie troche ogrzeje i zmierzylem gestosc elektrolitu - wyszlo 1,18; 1,21; 1,21; 1,20; 1,20; 1,16 przy napieciu 12,45V. Bylo malo elektrolitu, w 1szej celi brakowalo ok 4mm a w ostatniej ok 1mm do przykrycia plyt. Dolalem do prawidlowego poziomu i ladowalem pradem 2A (prostownik cemont...
witam w moim wózku widłowym dosyć szybko zaczyna gotować elektrolit, na prostowniku jest 2 kropka ładowania z 4 a elektrolit już się gotuje, wózek też pokazuje ok 40% naładowania baterii, ja wyłączam wtedy prostownik, bateria jest do wyrzucenia, czy może któraś cela? bateria ma 48V -przepraszam, że tak mało informacji podałem, wózek to jungheinrich...
Witam. Orietuje sie ktos czy owe akumulatory mozna przywrocic do zycia po prawie calkowitym wyladowaniu ( czyt. wyschnieciu elektrolitu :) )?? sadze ze ten co mam to jest tylko na smietnik bo ma a raczej mial wyschniety elektrolit, mial bo wszystkie cele uzupelnilem woda destylowana, tak jak w zwyklej kwasowce samochodowej. Jestem jeszcze ciekawy czy...
Witam, proszę o pomoc, otóż mam taki problem (znowu:)). Mam agregat 50KW diesel 4 cylindrowy. Do rozruchu używam akumulatora 200Ah-12V. Tylko teraz aby on pracował w trybie AUTOMATYCZNYM (nie ma energii w sieci to odpala się sam i jak jest to wygasza się) to musi mieć włączony kluczyk w pozycję START a wtedy panel i diody i żaróweczki kontrolek pobierają...
A ja chciałbym wiedzieć, po co podnosić napięcie alternatora? Żeby akumulator wygotować?
A nikt nie pomyślał o sprawdzeniu napięcia ładowania??. mój strzał, to zwarty regulator napięcia i ładowanie na maxa, stąd tak duży opór alternatora i plące się żarówy... Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną, bo najprawdopodobniej będzie wygotowany.
lukasz 530 - głupoty piszesz. Ludzie powielają tyle razy głupotę że w końcu w to uwierzą. Większy akumulator = większy prąd ładowania Tylko nie piszcie że alternator nie da rady- bo dzisiaj sa tak mocne alternatory że w 10minut sa w stanie wygotować każdy akumulator. Większy niż przewidziany akumulator = dobre odpalanie w zimie.
Akumulator samochodowy nie jest zalecany, lecz jeśli nie będziesz go głęboko rozładowywał, długo posłuży. Tylko kup taki z korkami, żeby można było sprawdzać poziom elektrolitu, w Twojej instalacji latem będzie mocno doładowywany, panel może go "wygotować". Przykładowy akumulator 60Ah, nowy, ma pojemność ok. 660Wh, jeśli podłączysz żarówkę LED 5W to...
Upewnij się czy ładowanie akumulatora na pewno przebiega prawidłowo, bo uszkodzisz sobie akumulator! Nie wiem jak to jest rozwiązane w CA10 ale na 100% w Integra 128 przy braku AC (na zasilaniu z DC) nie ma żadnej kontroli ładowania, zasilanie 13,80V cały czas jest podawane na akumulator i go wygotowuje. To akurat normalne. Aku w pracy buforowej dostaje...
Zmierz sobie napięcie zanim Ci akumulator wygotuje,popali całą instalację a nie zastanawiaj się czemu i co może się jeszcze stać.Może już masz napięcia dochodzące do np.17V lub więcej jeśli Ci pali żarówki i masz takie cyrki na desce. Czas się wziąć za naprawę bo za chwilę może być tak że już tylko gaśnica albo cała elektryka do roboty...
Dlatego koledze Grzewo akumulator "naładował" się do aż 18V, czyli wygotowała się woda
Niestety nie mogę Cię zapewnić o jakości części z zagranicznych dystrybucji. Dla mnie jest on dwa razy za drogi. Obecnie panuje pewna „moda” u producentów regulatorów napięcia, że nie posiadają one układu odpowiedzialnego za ograniczenie napięcia ładowania akumulatora, zamiast niego jest użyta zwykła dioda przez którą akumulator może się wygotować....
Może nie ma racji ale uważam że jak za 15 zł i 15 min roboty warto spróbować w zeszłym roku z nudów z 7 akumulatorów udało mi się 5 ożywić. Warto też sprawdzić napięcie ładowania żeby nie było że regulator fisiuje i wygotował akumulator.
z minusów czuły na zabrudzenie (najgorsze są wycieki oleju + kurz który przedostanie się do alternatora). Anie nie jest czuły na brud ani na mycie karcherem. W przypadku długotrwałego korzystania z ciągnika bez obciążenia instalacji elektrycznej źle dobrany alternator może "wygotowywać wodę" z akumulatorów. Zepsuta prądnica też wygotuje akumulatory.
Jednak sprawdź to ładowanie i jeśli masz możliwość, to również ilość elektrolitu w akumulatorze (obsługowym). Miałem podobny przypadek podczas jazdy na wczasy, ale mnie padł regulator i wygotowało elektrolit. W aucie było czuć smród. Po zatrzymaniu się na odpoczynek i podniesieniu maski widziałem "gotowanie" się resztek elektrolitu w akumulatorze (w...
A skąd wysterować te 24V? https://goo.gl/images/rW9nHt Ten wystarczy. Duży prąd nie wygotuje akumulatora.
Nie musi być obciążony, ale trzeba zadbać, by go nie przeładować, a także, by nadmiernie nie wyładować. W starych akumulatorach kwasowych "wygotuje" się elektrolit. Nowe typy padną. Maksymalne napięcie to 13.2-13.4 (niższe niż podawane w literaturze, ale to dla większej kondycji akumulatora). Może stać na zewnątrz, samochodowe też są wystawiane na mróz....
a ja uważam że jak znacząco dasz mniejszy to go przeładuje co spowoduję jego uszkodzenie (zacznie się grzać i wygotuję wode)
W tych czasach najlepiej kupić elektronika , są w śmiesznych pieniądzach i się nie martwić że wodę wygotujemy z akumulatora Ja co raz podładowuję w kosiarce akumulator to i tydzień stoi podłączony
Witam. Ostatnio kupiłem nowy akumulator sakura 45Ah 360A i po 1 miesiącu użytkowania padł całkowicie wiec oddałem go na gwarancje, powiedziano mi że to wina samochodu że akumulator jest wygotowany. Postanowiłem wiec wlać do niego wodę destylowaną i go ładować cały dzień a następnie wszystko z niego wylać i zalać nowym czystym elektrolitem. Jak myślicie...
czy nastąpiło wygotowanie z wypływem na zewnątrz lub poprzez pęknięcia obudowy To już są spekulacje. Nie spotkałem się z wygotowaniem połączonym z wyrzucaniem elektrolitu. Taka temperatura zabiłaby akumulator. Podobnie z pęknięciem obudowy - to byłby wrak do utylizacji. W obu przypadkach otoczenie akumulatora gniłoby pod działaniem elektrolitu - a...
Zwarta cela w pierwszym akumulatorze - ten co zagrzał prostownik i osiągnął tylko 6,9V. Zobacz dla pewności ten drugi, powinien dojść do 13,8-14V. Prostownik bez automatyki, trzeba uważać żeby nie wygotować akumulatorów.
Serdecznie odradzam obejście tego sterowania bo będą jeszcze większe kłopoty - np wygotowanie akumulatora a to może być dopiero początek.
Napięcie trzeba zmierzyć pod obciążeniem. Na każdym z akumulatorów. Do tego zmierz pobierany prąd. Ten prostownik średnio nadaje się do tych akumulatorów. Można je łatwo wygotować i tym samym uszkodzić. Przy ładowaniu równoległym wszystkich jest mniejsza szansa na uszkodzenie.
Musisz wymienic regulator , a nie kombinowac ...za chwile wygotujesz akumulator i bedziesz musial do kosztu regulatora dolozyc na nowy akumulator!
Sprawdź poziom elektrolitu w akumulatorze. Możliwe że masz uszkodzony regulator ładowania akumulatora i "wygotował" się elektrolit stąd ten dym przy wysokich obrotach. Jeśli ubytki są niewielkie to uzupełnij wodą destylowaną. Po objawach wnioskuję jednak że elektrolitu już może nie być i czeka Cię regeneracja akumulatora i wymiana regulatora ładowania.
no i super :) kolega tak jeździł ze zwartym regulatorem polonezem to puki krótko po mieście jeździł to jeździł, a jak w trasę pojechał to mu się akumulator gotował.. gotował aż się wygotował do zera, wtedy popaliły się wszystkie żarówki a chwilę później komputer od wtrysku... co ciekawe, po dolaniu wody do wszystkich cel akumulatora rozrusznik kręcił!!...
Usuwanie wody z elektrolitu poprzez elektrolizę: potrzebny jest ładunek 1F (96 485 C) na usunięcie 0,5 mola wody (około 9 gramów) z każdej celi. Albo inaczej: prąd 1 A przez 3 godziny (albo 3 A przez 1 godzinę) usunie po 1 g wody z każdej celi. Ja z tych dwóch opcji wybrałbym tę pierwszą. Przy drugiej wg mnie jest większa szansa na uszkodzenie płyt....
Witam. Punkt gwiazdowy nie ma połączenia z masą, bo pracuje z mostkiem sześciofazowym, więc za cholery nie będzie neutralny względem niej- "wisi w powietrzu"... W starej wersji (nowsze miały mostek 9 diodowy - 6 mocy i 3 małe) Fiata 125p środek gwiazdy był wyprowadzony na zewnątrz i podpięty do przekaźnika z cewką 6V. (nowsze miały mostek 9 diodowy...
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
Obawiam się, że mogę wygotować akumulator. Kilka tygodni temu kupiłem chiński zamiennik, tamten padł po 100km. Nic dziwnego, tyrystory które w nim siedziały były na 8A. Oryginalny regler kosztuje kosmiczne pieniądze. Pozostaje śmigać na tym. Pozdrawiam
Problemem z konstruowaniem prostownika jest dopuszczalne odchylenie napięcia sieci +-10% - jak będzie -10%, to klasyczny prostownik nie będzie ładował wcale, jak +10% - "wygotuje" akumulator. Kiedyś istniały takie konstrukcje transformatorów, które dawały napięcie mało zależne od napięcia w sieci, ale dziś się już chyba takich nie znajdzie. Podobnie,...
Witam Objaw wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia. Jeśli masz sprawną poduszkę powietrzną, to powinna zapalić się jej kontrolka - typowe dla Felicji. Do wymiany regulator napięcia (proponuję oryginalny, bo zamienniki u mnie padały dość szybko). Drugi regulator proponuję wozić w bagażniku "na wszelki wypadek". Po wymianie regulatora, sprawdzić...
Po przewinięciu uzwojenia 1 końcówka cewki wędruje na masę 2 na diodę i z diody bezpośrednio na + aku. jest to ładowanie jednopołówkowe którego sprawność wynosi ok 30% Takie ładowanie występowało w motocyklu WSK125 2 Ładowanie 2 połówkowe.Wykonaj mostek diodowy składający się z 4 diod,podepnij te 2 kable bezpośrednio pod mostek diodowy,jeden plusowy...
Po dolaniu wody podładuj akumulator. Możesz mieć za duże ładowanie jak Ci wygotowało elektrolit. A 8 volt na jałowym w akumulatorze to wogóle dziwne że Ci zakręcił.
W 126p z "elektroniczną" cewką zapłonową używałem krótkiego kabla zasilającego cewkę wprost z akumulatora. Nie było mrozu i słabego akumulatora żeby nie odpalił! Oczywiście, taki skrót tylko do odpalenia... W czasie podróży padł elektroniczny regulator napięcia, zmostkowałem do masy. Przejechałem tak 700 km, z włączoną dmuchawą, światłami itp. żeby...
Np tako panel Monokrystaliczne Moc szczytowa: 100 W Tolerancja mocy: ± 3 % Sprawność [%]: 17,25 Napięcie mocy Max Vmp [V]: 18,29 Prąd Max Imp [A]: 5,47 Napięcie jałowe Voc [V]: 22,8 Prąd zwarcia Isc [A]: 5,85 Terminal: MC4 Rama: Anodyzowane aluminium Ma punkt mocy max na poziomie 18,29 V ale to w temp 25 C jak będzie na dachu i się nagrzeje to bliżej...
7.2V to za dużo do ciągłego ładowania - "wygotuje się" elektrolit.
To ten sam rodzaj akumulatora. Jeżeli tylko w zwykłym prostowniku musisz pilnować napięcia. Żelu do niego nie dolejesz, a do zwykłego wody jak się wygotuje tak.
E tam, rozumie, rozumie. Tylko jak nie chce wygotować diod w alternatorze to niech wyrzuci tę prądożerną kamerę cofania LCD.
Wlaczyc diode miedzy alternator i drugi akumulator (ladowanie przez diode) ?? Tak się nie da . Między alternatorem a akumulatorem jest jeszcze regulator napięcia . Podłączając w ten sposób pewnego dnia wygotujesz ten mały akumulator , zrobisz z niego beczke . Najprościej to jakąś miniaturową przetwornicę np. 12/18 na układzie MC34063A i jakąś najprostszą...
Zmierz napięcie ładowania miernikiem powinno być w okolicy 13,9-14,2 V, lecz niestety bez wyciągnięcia alternatora oraz bez prób na stole prawidłowa diagnoza jest niemożliwa. Skoro wygotowało wodę z akumulatora to prawdopodobnie padł regulator za duże ładowanie.
akumulator padnięty akumulator akumulator kymco akumulator akumulator kwasowy akumulator zasadowy
przewód gruba cienki aparatura radiowa elektryczny paralizator schemat
combo gitarowe interfejs delphi
Napięcia na kostce EGT Fiat Ducato 1.6 JTD 2007 Montaż kół zębatych w zegarku kwarcowym zasilanym AAA