Czyli aku trup. Odpal z kabli niech trochę pochodzi może akumulator się wzbudzi jak nie to do wymiany.
OK sprawdziłem alternator ten jest 6 diodowy.
Dobrze byłoby sprawdzić miernikiem jakie napięcie jest na baterii, można spróbować reanimacji poprzez pozostawienie podłączonej słuchawki do ładowarki na kilkanaście godzin. Powodzenie ładowania będzie zależeć od stopnia rozładowania baterii, jeśli po kilkunastu godzinach słuchawka nie da się włączyć będzie oznaczać iż bateria jest uszkodzona i trzeba...
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
Zacisk z tyłu to ładowanie do akumulatora. Wzbudzenie izolowany zacisk na korpusie. O ile pamiętam to przy problemach z ładowaniem w większości przypadków winny był regulator. Oczywiście pomijając zużyte szczotki lub zasyfiony komutator. Z doświadczenia wiem, że regulator taki który już się napracował trudno było wyregulować, zawsze wymienialiśmy na...
Tak, zasilacz ma stabilizację prądu, ale jak akumulator jest suchy już, to nic nie będzie z tego.
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
Nie ma tam żadnego modułu akumulatora, wzbudzeniem steruje moduł zasilania komory silnika USM obok akumulatora
Tak B+ idzie do akumulatora oraz z regulatora D+ wzbudzenie idzie do akumulatora tylko nie wiem co to jest za wyłącznik teraz tak 3 to jest stacyjka tzn jak załączysz zapłon zwiera się załącznik w razie. W razie problemów służę pomocą. Jeśli pomogłem naciśnij przycisk Pomógł
Tak, zielony korek, tam jest zbiornik płynu od wspomagania, w korku jest miarka. Niski poziom płynu nie będzie tutaj winowajcą. Trzeba odczytać błędy ze sterownika wspomagania, wtedy będzie wiadomo gdzie dokładnie szukać. Ten urwany przewód to nie urwany przewód a przerdzewiały uchwyt który trzymał się osłony katalizatora. Nie ma on nic wspólnego ze...
Robileś taką robotę na podpiętym akumulatorze ?
Masz alternator Boscha, konstrukcja regulatora sprawia, że alternator jest samowzbudny, ale prąd wzbudzenia bierze z akumulatora. Wzbudzenie włącza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na jednej z faz uzwojenia (połączenie pod wkrętem). W moim przypadku był alternator Valeo. Nie zagłębiałem się w budowę, ale możliwe że Valeo miał jeszcze...
posiadam hulajnogę z akumulatorem żelowym, po zimie pomimo ładowania zasilaczem nie mogę naładować ,czy jest jakiś sposób aby taki akumulator wzbudzić ? Jest to akumulator 24V ,używałem ładowarki 24V prąd ładowania 800mA
Zanim kupisz nowy alternator pamiętaj że uszkodzony akumulator i słabe wzbudzenie też powoduje brak ładowania. Zanim zaczniesz winić alternator podmień akumulator na inny nie pęknięty.
Bardziej jest zablokowany przez elektronikę. Jedyna szansa rozebranie i pomiar napięcia na poszczególnych ogniwach. Pytanie tylko czy elektronika się odblokuje jak będzie miała prawidłowe napięcia na ogniwach (bez rozstrzału). Jak tak to można podładować np zasilaczem labloatoryjnym poszczególne ogniwa by je wyrównać, ale może się okazać że elektronika...
tak wszystko rozumię,ja miałem problem z mp3.też w bazie mi nie chciało się wzbudzić ładowanie,ale akumulator wzbudziłem z innego źrudła ładowania,troche większym prądem i ogniwa się wzbudziły.Potem było już ok. Cześć
pytanie czy da się jakoś ten akumulator wzbudzić do życia? Tak. Oddać do recyklingu i kupić nowy. Ten swoje już przepracował. Wtedy przejdzie reinkarnację.
Ople tak mają 13,8 bez pbciązenia i długie przewody do akumulatora.
Cieńki kabelek D+ wzbudzenie, do kontrolki ładowania. Gruby zacisk B+ do plusa akumulatora.
Jak jest słaby akumulator to i słabe wzbudzenie a w efekcie słabe ładowanie.
Sunny Island SMA to, jak ostatnio sprawdzałem, 3000 EUR. Do tego drogie akumulatory. Za 2000-3000 zł można kupić agregat inwerterowy Kipor. Z takim agregatem mój inwerter SMA współpracował bez problemu i podawał moc z PV przy jednoczesnej pracy agregatu na niskich obrotach. Paliwo do agregatu przez lata będzie kosztowało taniej od wymiany akumulatorów!
Jesli masz aku ok to są trzy opcje: Masa alternatora Połączenie alternator-akumulator Układ wzbudzenia czyli połączenie alternator-kontrolka ładowania
Znajomy wrzucił mi zagwozdkę: agregat z prądnicą 37,5kW Nie wzbudza prądnicy - po wrzuceniu napięcia wzbudzenia z akumulatora wzbudzenie jest. Po szybkim sprawdzeniu elementów nic podejrzanego nie widzę. Wywalił regulator - ale tego typu nie robiłem - ma ktoś może jakiś papier od tego? Schemat, DTR ?
Przyb mrozach poniżej 20°C należy przekręcić kluczyk ipoczekać z minutę aby jeż się dobrze rozgrzał a akumulator wzbudził. Potem wyłanczamy zapłon i czekamy z 1 min na wzbudzenie akumulatora, potem powinniśmy bez problemy odpalić za 1 razem. Powodzenia
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować wtedy ta żarówka...
W jednej ładowarce akumulator nagrzeje się trochę, w innej nagrzeje się bardzo, czyli ok. 45-50 st. C. Więc pełne pytanie brzmi czy akumulatory ładowane przez tę łądowarkę grzeją się i jaką temperaturę osiągają? to na wypadek gdyby proste pytanie - do jakiej temperatury nagrzewają się ładowane akumulatory? - wzbudziło kolejny brazylijski serial nt....
Jescze raz. Ten alternator nie moze miec wyłącznika wzbudzenia bo porostu nie ma cewki wzbudzenia. Jak sie kreci nie wolno go odlaczac ani od regulatora ani regulatora od akumulatora.
To nie będzie jego wina. Stół też wytwarza obciążenie. Chociaż możesz spróbować założyć cokolwiek nawet z tdi 120A. Możesz też sam sobie go sprawdzić, podłącz akumulator, wzbudzenie i napęd wiertarka i zobacz jak bardzo się grzeje. Podłącz mocno wyladowany akumulator
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Dokładnie jak koledzy pisali wymień żarówkę i będzie po problemie to jest wzbudzenie
Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez regulator napięcia. Dodano po 1 Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez...
A tam jest prosty układ. Główna gałąź idzie z alternatora na amperomierz, z amperomierza na akumulator Wzbudzenie idzie ze stacyjki na bezpiecznik, z niego na 15 regulatora i 67 regulatora na szczotki.
Jeśli masz pod ręką inny, sprawny akumulator to spróbuj podłączyć go równolegle czyli + do + i - do -, z jednocześnie podłączonym prostownikiem z lidla, powinien się wzbudzić i po chwili ładować normalnym trybem.
L-lampka na desce, inaczej wzbudzenie. S-sensor akumulatora, bez tego alternator będzie pakował na maksa. Jak jest obrotomierz na desce to trzeba sobie wyprowadzić przewód z alternatora. Jak nie ma to się nie przejmować.
Witam szanowne grono, radio jak w temacie. Posiadam subwoofer aktywny KENWOOD KSC-SW11 z wzmacniaczem do niego. Zasilanie subwoofera idzie prosto z akumulatora, wzbudzenie 12V po stacyjce. Ale nie mam sygnału z radia z cinch, w radio włączona funkcja subwoofer. Jak w domowych warunkach sprawdzić czy coś w ogole wychodzi z radia? Dodam ze po podpięciu...
Nic nie da łączenie śrub bo elektromagnes nie wysunie sprzęgiełka. Czymś ostrym z podłaczonym plusem akumulatora pogrzebać w otworze przewodu wzbudzenia.
Przy odpowiednio dużych obrotach wzbudzi się na namagnesowaniu szczątkowym, ale bez akumulatora, jako źródła odniesienia, będzie miał dziko duże napięcie, i sfajczy Ci żarówki . Pozdrawiam.
Nie ma prądu w ogóle na cienkim kabelku. Podałem prąd bezpośrednio z akumulatora na wzbudzenie i auto kręci. Prąd wychodzi również ze stacyjki, tylko dalej nie wiem, gdzie idzie i gdzie się gubi. Dodano po 58 Nad nogami kierowcy jest tylko jeden przekaznik https://obrazki.elektroda.pl/9006052200_...
Alternator prosty, bez żadnej komunikacji. Ostatnio testowany przy samochodzie poprzez podłączenie do akumulatora w samochodzie i wzbudzenie przez żarówkę (nie tę na desce rozdzielczej).
Regulator jest na szczotkotrzymaczu, podłącza się tylko akumulator i wzbudzenie.
Po naciśnięciu kontrolka na chwilę przygasa i z prądnicy wydobywa się paskudny dźwięk. Najprawdopodobniej akumulator włączony odwrotnie! Poza tym, instalacja w tym motocyklu to 6V. Nie wsadziłeś tam przypadkiem akumulatora 12 woltowego?
Napisz co to za samochód i czy to nie czasem maluch z prądnicą. W takim pojeździe sytuacja jest możliwa- prądnica nie wzbudziła i obciążenie układów elektrycznych silnika powoduje spadek. Pozdr. J.
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
A jaki masz alternator? Alternator ze zintegrowanym regulatorem napięcia (np od golfaII) powinien mieć zaciski B+ do którego podłacza się akumulator D+ (wzbudzenie) do którego podłacza się kontrolkę ładowania (jeden koniec lampki do zacisku "+" akumulatora, a drugi do zacisku wzbudzenia alternatora - owego D+) O masie nie trzeba chyba mówić.
Nie wiem czy dobrze podłaczylem: multimetr do obudowy alternatora i do plusa. Nic sie nie pojawiało raz cos sie wzruszylo ale to raczej jakis błąd. Alternator się sam nie wzbudzi - musi mieć podłączony z zewnątrz akumulator i dopiero podany z zewnątrz na uzwojenie wzbudzenia prąd spowoduje, że alternator zacznie ładować.
Miałem okazje to wrzuciłem jeszcze aku pod tester z obciążeniem 100A przez 10 sek. Badanie po ok. 20min jazdy. Napięcie przez badaniem 13V (akumulator wzbudzony alternatorem), napięcie pod obciążeniem 11V (na końcu badania), napięcie po badaniu 12,4V. Badanie przy -1°C. Co daje spadek U=1,4V dla obciążenia 100A. Szacowana rezystancja wewnętrzna Rwew=U/I=1,4V/100A=0,014Ohm=...
U mnie przy podlączeniu akumulatora nastepuje wzbudzenie alarmu... Dzięki za odpowiedź!
Jakbyś chciał większą ilość wzmacniaczy, to polecam następujące rozwiązanie: Kabel sygnałowy z radia podłącz do przekaźnika a do styków napięcie 12V z akumulatora do wzmacniaczy. Wtedy nie obciążysz radia i wszystko będzie CACY. Pozdrawiam.
Zobacz czy kabelek od wzbudzenia nie ma zwarcia do masy. Albo inaczej - przy pracującym silniku na wzbudzenie podaj przez żarówkę 12V/5W napięcie z akumulatora. Alternator powinien się wzbudzić i zacząć ładować.
Witam Chciałbym zbudować generator z silnika pierścieniowego do pracy na wydzielonej sieci. Czy istnieje możliwość wzbudzenia takiej prądnicy wykorzystując napięcie z akumulatora samochodowego? Jeżeli tak to czego będę potrzebował?
To wszystko na akumulatorze podpiąłeś? A ten wolny styk jaki ma oznaczenie.
Mam dwa regulatory mechaniczny o ozmaczeniach D+, D-,DF.51,61 ten rozgryzłem przy podłaczaniu jka na schemacie ma zwarcie Wziąłem elektroniczny oznaczenia szcz, 6V, wzbudz. jak to podłaczyć? gdzie podłączyć kabel z akumulatora i td.
Jacka do tabletu i co dalej ? Chinche z wzmaka do ? Tutaj chyba jest potrzeba lutowania kabli ? Bajery- skąd wziąć zasilanie ? adaptery ? wzbudzanie itp Nie znoszę wręcz tego jak widzę to na elektrodzie ale muszę Ci napisać użyj opcji szukaj. Albo sobie jaja robisz albo na prawdę nigdy nie miałeś w ręku wzmacniacza i tabletu. Zasilanie bierze się z...
O kurde, ten koleś sprzedał mi coś nie takiego, jak potrzeba... Potrzebuję podłączyć panel słoneczny + akumulator i moduł, który odłączy akumulator, aby nie rozładował się do 3-7 V, bo ostatnio 4 akumulatory mi padły (nie dało się ich niczym wzbudzić ani naładować). Pomocy, co robić? Co kupić?
no to albo masz przerwę w odwodzie alternator -> kontrolka albo żarówka się w niej spaliła i tym sposobem alternator nie ma wzbudzenia.
To sprzedawczyni się najwyraźniej pomyliła a ten będzie pasował ? http://obrazki.elektroda.net/49_12433152... Dodano po 11 I tak chodzi o CEzete 175 szczotki -kabelki granatowe masa do płytki metalowej +6V od akumulatora + Wzbudzenie do właśnie pisaliście że na jakiejś listwie czy coś ?co to takiego :| Dodano po 21 a Df to wzbudzenie już wiem ale...
Witam, Wiem, że alternatory mamy wzbudne i bez wzbudne. Czyli takie bezwbudne to praktycznie prądnice bez regulatora napięcia. Wzbudne wymagają małego prądu na rozpoczęcie ładowania. Chcę zbudować elektrownię wiatrową z alternatora (łatwy, mała obsługa) ale dochodzę do pewnych zastanowień. Gdy akumulator jest naładowany, co zrobić by alternator nie...
Więc tak - dwie szczotki stanowią docelowe źródło napięcia wzbudzenia. Element zaznaczony na zdjęciu to opornik nastawny do regulacji prądu wzbudzenia (ustala napięcie wyjściowe, reguluje się tą gałką jak od zaworu). Aby układ działał po starcie należy podać napięcie na masę minus akumulatora, na ten kabel do przełącznika + akumulatora. Po uzyskaniu...
Do samego ładowania akumulatora mogłoby być coś takiego. Czerwony LED ma spadek napięcia 1.6-1.8V, więc to powinno dawać na wyjściu napięcie 13.6-13.8V (zakładając, że te LM7812 dają równo 12 - trzeba to sprawdzić, i na dodatek użyć takich, które dają takie samo napięcie - jak będą razem kupione, to powinny się nadawać, napięcie można skorygować: żółty...
Witam. Tak jak w tytule. Jestem w tym zielony, ale już rozkładam ręce, wszytko moim zdaniem podłączone mam jak należy, a subwoofer działa tylko na postoju, gdy stoję na światłach, czy też parkingu. Masa jest, plusowy do akumulatora też wzbudzenie do radia też jest do biało niebieskiego no i pod wzmacniacz oczywiście głośnik basowy subwoofera. Wie ktoś...
Witam, mam mały traktorek gdzie jest zamontowany silnik 1,7d isuzu. Mam problem z podłączeniem alternatora. Gruby zacisk z alternatora podłączony jest prosto do akumulatora, wzbudzenie czyli górny zacisk w alternatorze jest podłączony do +, który pojawia się po przekręceniu stacyjni w pozycje ON, w szereg wpięty jest bezpiecznik oraz żarówka 12V. Niestety...
gdy alternator jest odłączony od instalacji, nie można odpalić silnika i zmierzyć napiecia na alternatorze zupenie bez obciążenia? Pytam, bo nie wiem, ale chetnie się dowiem. Jak wspomniałem, zupełnie poza tematem. Alternatory 9 diodowe wzbudzane za pomocą napięcia (a właściwie prądu )na zacisku D+, jak uruchomisz bez obciążenia akumulatorem zacisku...
do obwodu wzbudzenia podłączyłem akumulator i szeregowo żarówkę 12V/10W Jednak wg opisu sprawdzania mała żarówka na obwodzie wzbudzenia powinna zgasnąć A regulator gdzie? Skoro zasilasz na stałe uzwojenie wzbudzenia, które bez regulatora nie ma żadnego połączenia w wyjściem, to czemu ta żaróweczka miałaby zgasnąć?
Sprawdziłem. Po podaniu przez oporniki +12 z akumulatora na wzbudzenie, alternator laduje. Teraz pytanie skąd mogę pobrać sygnał +12 po stacyjce na wzbudzenie? Bo jak widzę to żeby dostać się do lampki ładowania w zegarach sporo jest zabawy :/
Wzbudzić stojan z akumulatora przez zarówkę.
Dwa bolce, ten grubszy jest od B+ a chudy od D+. B+ gruby kabel czyli akumulator, D+ wzbudzenie czyli chudy kabel do kontrolki.
To wina regulatora, dosyć częsty przypadek. Zobacz stan kostek (przód silnika, obok skrzyni biegów), lubi tam gnić połączenie przewodu od wzbudzenia. Czy kontrolka akumulatora świeci po zapłonie ? Jeżeli świeci to połączenie dobre i zostaje tylko regulator.
Witam . Na zacisku D+ napięcie musi być takie samo (dopuszczalna odchyłka 0.5V)jak na zacisku B+.Wskazania miernika około 10V świadczą o uszkodzeniu diod wzbudzenia (prawdopodobnie jednej).W tym alternatorze sprawdź napięcie na zaciskach izolowanych do których jest mocowane wyjścia stojana.Tych zacisków jest (3),pomiar zrób kontrolką względem masy.Na...
No to masz przerwany obwód licznik-alternator i dlatego takie zachowanie się układu ładowania. Ciekawe co za mechanik powiedział, że w tym modelu to normalne, nie jest normalne! Co by było gdybyś miał w zwyczaju jeździć nie przekraczając tych obrotów, w których alt. się wzbudzi?
Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
Pomimo dodatkowego napięcia z akumulatora 12V na wzbudzenie - A prąd na wzbudzeniu jakiś był.
W T4 jest takie fabryczne rozwiązanie, przekaźnik podłączony pod D+ alternatora, zaczyna ładować drugi akumulator po odpaleniu auta i wzbudzeniu alternatora
Ok nie czepiajmy się nazewnictwa tylko sednem problemu. Na złączu połączonych 4 akumulatorów brak jakichkolwiek napięć. Nie mam drugiego laptopa takiego żeby porównać . Obstawiam że brak napięcia na złączu nie pozwoli urządzeniu uruchomić się , teraz pytanie czy nie da się wzbudzić zewnętrznym prądem te akumulatory żeby chociaż zobaczyć czy coś się...
A dałeś + akumulator na tą grubą śrubę i masę do obudowy?
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Ten typ prądnicy jest wykorzystany w typowym agregacie doczepianym do ciągnika, robionym przez jakiś POM. Powinien mieć voltomierz najlepiej z przełącznikiem na wszystkie 3 fazy,amperomierz na każdej fazie i obowiązkowo wskaźnik częstotliwości. Dobrze było by założyć też własne bezpieczniki. A tak na marginesie spora część tych prądnic po dłuższym postoju...
Nie pomyślałem o tym ale odpowiedni układ może załączać wzbudzenie dopiero wtedy gdy śmigła kręcą się z odpowiednią prędkością. O to właśnie mi chodziło. Przy braku wiatru, regulator jednak pobiera ten prąd. Znajomy zrobił w ten sposób, że sprzęgnął z wałem alternatora mały generator samowzbudny zasilający układ wzbudzenia( a wiadomo, że jak alternator...
no to tak podsumowując to + trzeba podłączyć do plusa w akumulatorze c czyli wzbudzenie trzeba podłączyć do wyjścia z lampki a do drugiego wyjścia trzeba podłączyć minus czyli masę a ten trzeci B zostawić pusty
Przy 500 obr/min osiągniesz 47volt i 29 amper a moc jej wyniesie około 1300 watt .Napisz czym masz zamiar tą prądnice kręcić ,myślę że do tego musi akumulator do wzbudzenia . Woltów, amperów i watów. Kiedy nauczycie się pisać jednostki po polsku?
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
W tym golfie alternator wzbudza opornik w zegarach, a nie dioda led, która robi za kontrolkę, często nie styka i nie świeci, a wzbudzenie na D+ jest
Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Pamiętaj o tym.
Jest jeszcze jedna możliwość. Jeżeli masz alternator to wzrost napięcia w instalacji i brak wzrostu napięcia na akumulatorze może oznaczać przerwę w obwodzie ładowania akumulatora, który zasila obwód wzbudzenia alternatora. Przy braku zasilania z akumulatora alternator potrafi wzbudzić się i podnosić napięcie na max bo nie ma napięcia odniesienia dla...
Ta rzekoma centralka alarmu Bosch to zapewne komputer (sterownik) silnika. To urządzenie z kluczykiem to syrenka alarmowa z własnym zasilaniem a kluczyk jest po to by odłączyć jej własne zasilanie przez co nie uruchomi się kiedy odłączysz akumulator i alarm rozpozna to jak przecięcie zasilania i się wzbudzi swoim akumulatorem wewnątrz tej syrenki .
To daj wzbudzenie bezpośrednio z plusa akumulatora przez żarówkę 12V/4W i zobacz czy wzbudzi się na wolnych obrotach.
Zakupiłem dzisiaj okazyjnie, wzmacniacz samochodowy firmy Hifonics. Warrior Falcon. Dwukanałowy 2x 140 Watt. Ledwo podam mu napięcie z akumulatora i wzbudzę go, to gra ale zaczyna grzać się jak szalony. Co powoduję że zapala się czerwona dioda i wzmacniacz wyłącza się. Nawet jak jest odpięty od radia, to i tak się grzeję i wyłącza się.
W końcu dostałem się do prądnicy. Na generatorze prądu stałego są dwa pierścienie ślizgowe z którymi pracują dwie szczotki na pierścień oraz 4 szczotki węglowe na komutator. Podłączyłem akumulator 12v na wzbudzenie i zakręciłem innym silnikiem prądnice to na zaciskach otrzymał napięcie. Przy większym napięciu wzbudzenia( łączyłem Aku) miałem większe...
Alternator pracujący z regulatorem zewnetrznym. 1-zacisk pod(+)rozrusznika,lub bezpośrednio do akumulatora. 2-zacisk wzbudzenie (67). 3-zacisk kontrolki ładowania i zasilania regulatora. Ten alternator posiada regulator wewnętrzny. 1- w zasadzie do akumulatora ale w T-25 przez amperomierz; 2- do kontrolki ładowania; 3- zostaje nie podłączony.
jest 50 Hz, mierzone dwoma miernikami języczkowymi, pokazują to samo. To napięcie stałe do akumulatora też jest większe niż 12V.
Nie wiem jak tutaj jest ze schematem ładowania ale zamień z powrotem żarówkę od ładowania na zwyklą , bo przez nią jest zapewne prąd wzbudzenia alternatora.
Jeśli któraś dioda by puszczała migała by mu kontrolka,taka jest zasada,jesli pasek się slizga osiagnie 13,4.Może jestem świeży ale robie to od lat więc wiem co piszę,Zarabiam takimi naprawami na życie. Aku lub spadek napięcia lub pasek nic innego. Uwalone diody powodują że napięcie główne czyli akumulatora i napięcie wzbudzenia rozjerzdżają sie i...
Cześć. Czy mógłbym prosić o dokładniejszą informację jak wzbudzić tą cewkę? Ktore dokladnie punkty nalezy zewrzeć drucikiem?
No chyba nie koniecznie tak jak typowo w Japonii IGN i L. R — Relay F — Field Alternator wymaga zewnętrznego regulatora napięcia, a zasilanie wzbudzenia pochodzi z akumulatora. Zacisk R służy do podłączenia przekaźnika sygnalizacji braku ładowania. W tym przypadku połączony z fazą alternatora służy jak wykrywanie pracy alternatora i załączania...
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
Może być mocno rozładowany akumulator. Diody wzbudzenia do sprawdzenia.
Zwykle jest tak że wystarczy do uzwojenia wzbudzenia podłączyć na moment źródło prądu stałego, może to być prostownik bądź akumulator 12V, dla bezpieczeństwa w szereg włącz żarówkę od świateł samochodowych przednich. powodzenia...............
Niby bez żarówki może być, wtedy zasilanie po wyłączniku do D+, ale to szemrane rozwiązanie. W razie awarii alternatora może to doprowadzić do jeszcze większych zniszczeń. Bez akumulatora może się wzbudzić, ale lepiej tak nie robić (ryzyko uszkodzenia )
Wg mnie agregat nie posiada AVR, ale najlepiej jak sam sprawdzisz. Zwróć uwagę, czy do wirnika podłączone są szczotki (podobne jak w samochodowym alternatorze), ja ich na załączonych fotkach nie widzę. Agregat ma układ prostownikowy do ładowania akumulatorów oraz kondensator do wzbudzenia prądnicy. Wg mnie jest to inny typ prądnicy, niż podałeś w linku.
wzbudzi akumulator wzbudzi kondensatorowy agregat wzbudzi
schemat prasa hydrauliczna pomiar prądu przez opornik zwarcie wirnika klatkowego
dewalt dwe4357 odkurzacz rowenta bully
Radio odłączone w Audi A6 C6 2004 - diagnostyka i naprawa Głośne wirowanie pralki - przyczyny i rozwiązania