Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Jak masz Boscha alternator to jakiś chiński gówniany regulator pewnie ktoś założył. I nie wzbudzi się z ecu.
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
Cienki kabelek do masy i sprawa kontrolki się wyjaśni a kontrolka musi być żeby alternator się normalnie wzbudził. Czasami bywa tak że się wzbudzi bez kontrolki ale trzeba przygazować do 5tys.
Nie pomyślałem o tym ale odpowiedni układ może załączać wzbudzenie dopiero wtedy gdy śmigła kręcą się z odpowiednią prędkością. O to właśnie mi chodziło. Przy braku wiatru, regulator jednak pobiera ten prąd. Znajomy zrobił w ten sposób, że sprzęgnął z wałem alternatora mały generator samowzbudny zasilający układ wzbudzenia( a wiadomo, że jak alternator...
Dla 100% pewności trzeba by zdobyć tylko charakterystykę altka. To zdobądź i wtedy napisz co z tego wynika. Jesteś elektrykiem samochodowym. więc idź do warsztatu i zobacz koła przekładni alternatora. Zmierz je dokładnie a potem wyciągaj wnioski. Altki samochodowe zwykle wzbudzają się przy 100 do 1500 rpm Chyba ci się zero zgubiło... Poza tym wzbudzają...
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować wtedy ta żarówka...
Wystarczy chwilowe podanie napięcia na zacisk D+ przez przekaźnik. Wstępnie chwilowo tak dla próby sprawdź czy się wzbudzi za pomocą kontrolki ładowania. Jeżeli zadziała, cewkę przekaźnika podłączył bym, pod zacisk 50 sterowania rozrusznikiem. Być może to zadziała, należy sprawdzić.
OK sprawdziłem alternator ten jest 6 diodowy.
https://obrazki.elektroda.pl/3265312900_...
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Nie wiem czy dobrze podłaczylem: multimetr do obudowy alternatora i do plusa. Nic sie nie pojawiało raz cos sie wzruszylo ale to raczej jakis błąd. Alternator się sam nie wzbudzi - musi mieć podłączony z zewnątrz akumulator i dopiero podany z zewnątrz na uzwojenie wzbudzenia prąd spowoduje, że alternator zacznie ładować.
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
Jest szansa że wzbudzi się na obrotach, co do wzbudzenia na stole nie ma możliwości. Bynajmniej ja nie słyszałem, no chyba że kolega ambitny i zbuduje takie urządzonko z Borta z tego 3c.
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
http://obrazki.elektroda.net/48_12481246... http://obrazki.elektroda.net/48_12481246...
Na mojego nosa wzbudzenie leci po LIN, nie ma wymiany danych pomiędzy ECM/BCM a regulatorem napięcia i któryś z tych komponentów magistralą CAN wysyła komunikat do zegarów aby zapaliły lampkę.
Tylko musisz pamiętać byś nie zostawił włączonej masy godzinę dwie ,to Tak oriętacyjnie, gdyż wirnik alternatora będzie pod pełnym napięciem i może się przegrzać i uszkodzić.
R=U^2 / P R=144 / 5 = 28,8 :-)
Nie kombinuj nic z alternatorem, w końcu pisałeś że wymieniłeś już dwie sztuki i zawsze to samo, czyli usterka poza alternatorem. Zrób prosty test - do wtyku L doprowadź 12 V przez żaróweczkę 2-4 W. Jeżeli alternator wzbudzi się od razu to już wiesz gdzie szukać.
gdy alternator jest odłączony od instalacji, nie można odpalić silnika i zmierzyć napiecia na alternatorze zupenie bez obciążenia? Pytam, bo nie wiem, ale chetnie się dowiem. Jak wspomniałem, zupełnie poza tematem. Alternatory 9 diodowe wzbudzane za pomocą napięcia (a właściwie prądu )na zacisku D+, jak uruchomisz bez obciążenia akumulatorem zacisku...
rozumiem , ale chciałem dać bezpiecznik przed przyciskiem start który odpala rozrusznik i podłączyć pod to żarówkę która wzbudzi alternator
ale zagmatwane dochodzenie do diagnostyki problemu , ktoś zamieścił dość cenną wskazówkę żeby podać na wzbudzenie alternatora D+ masę przez amperomierz , trzeba by jeszcze dołączyć schemat jak to zrobić w tym przypadku jak najbardziej powie nam czy prąd wzbudzenia z układu dochodzi (z licznika) i jaka jest jego wartość powinno w/g mnie być około 200mA...
(at)roznicowka Miałeś kiedyś alternator w ręku, albo na maszynie do sprawdzania alternatorów. Dopóki się nie wzbudzi to praktycznie nie stawia żadnego oporu. Opór zaczyna stawiać gdy się wzbudzi i zaczyna ładować. Blokować będzie gdy przez wirnik popłynie prąd o wartości amperów (max 4 do 5). Proponuję zaczerpnąć troszku wiedzy a nie pisać głupoty,...
Cześć. Zrobiłem przekładnie pasowa ale obroty i tak są za niskie alternator się nie wzbudza. Przekładnia dwu stopniowa raczej nie wchodzi w grę ponieważ gdy alternator się wzbudzi to kolo zwolni. Niestety zdjęć z alternatorem nie zdążyłem zrobić ponieważ oś kola wodnego uległa awarii (ukręciła się) daje wcześniejsze zdjęcie.
Tylko że przed wymontowaniem alternatora z samochodu wszystko było ok",a co ma być na tym przewodzie jeżeli on wychodzi z BSI.Jeszcze jedno,dlaczego ten przewód jest podłączony do regulatora na pin który nie wzbudzi alternatora.
Kolego T_E_D_I jak możesz to napisz czy do wymiany wiązki używałeś przewodów typowo samochodowych czy innych (jakich) i gdzie kupiłeś. Co do samej wiązki to sprawdził bym jednak jeszcze raz same przewody i ich połączenia, w końcu nawet najlepszy elektryk zawsze może się pomylić. Potem jak kolega Miand napisał bezpieczniki. Przecież odłączenie komputera...
Pod samym akumulatorem swieci dobrze. A pod pozycja swieci tylko na biało pomarańczowo . Przy odpalonym silniku po chwili zaczyna świecić tez na czerwono jak wzbudzi się alternator , ale tez zauważyłem ze jak włączę kierunkowskaz to ten czerwony tez zaczyna przygasać . Tak lekko mrugać w rytm kierunkowskazu . Takie coś to jest https://allegro.pl/oferta/lampa-lampka-o...
Witam.Jeśli brakuje tylko kontrolki ładowania a pozostałe są to stacyjka odpada.Bez kontrolki nie wzbudzi się alternator i nie będzie ładowania,zacznij właśnie od sprawdzenia czy nie jest przepalona jeśli będzie to wymień jeśli nie to daj znać.
To że wzbudzenie zalezy od pradu poczatkowego i OBROTOW. Ten alternator wzbudzi sie nawet bez konttolki.
Bo pewnie był inny alternator - 6 diodowy. Tam kontrolka jest tylko i wyłącznie do sygnalizacji nie ładowania akumulatora, czyli jak nie ładuje to świeci, a przy takim podłączeniu jak masz czyli jeden koniec kontrolki na masie to działała odwrotnie bo zapalała się jak było ładowanie. U ciebie na początku, dopóki alternator się nie wzbudzi ta kontrolka...
Punkty masowe sprawdzałem - poprawiłem je w całym motocyklu, przy lampach z przodu i tyłu dołożyłem nawet dodatkowe. Podejrzewałem układ zapłonowy, ale sam już nie wiem. Jak odepnę przewód IG czyli alternator się nie wzbudzi to nie występuje żadne miganie (gdyby jakiś układ cyklicznie pobierał duży prąd powinno być to widoczne również na samym akumulatorze...
Masz opisane złącza niebieski L, zielony DFM Alternator trzeba solidnie zamocować w imadle i przygotować się na naprawdę duży opór na wiertarce jak się wzbudzi i zacznie ładować
Ładowanie jest z zacisku B+. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować ,na zacisku (R) alternatora pojawi się takie samo napięcie co na zacisku B+. Lecz to napięcie przechodząc przez regulator ,wchodzi na zacisk (M)alternatora ,czyli zasila wzbudzenie(uzwojenie wirnika alternatora). Aby alternator się wzbudził (łatwiej )do zacisku(R)podłączona jest...
Opis rozwiązania powyżej...
pytanie od czego ten cienki niebieski? Wzbudzenie alternatora.
czyli taka dioda z rezystorem nie wzbudzi alternatora?
Witam mam alternator z mercedesa w169 2,0CDI A6401540202 - Przestał ładować wymieniłem w nim szczotki , okazało się jeszcze ze w miejscu podłączenia komutatora z uzwojeniem wirnika nie było przejścia , poprawiłem lut teraz wirnik ma ok 4om Diody wyglądają dobrze . Rozpędzam alternator na stole i nie zaczyna ładować czy ten alternator sam się wzbudzi...
Bywa że alternator się wzbudzi przy bardzo wysokich obrotach, lecz nie zawsze.Oczywiście mowa ,gdy kontrolki brak.
Przy wymianie regulatora elektromechanik mówił, że szczotki, pierścienie ślizgowe i łożyska są w dobrym stanie i nie wymagają wymiany. Regulator nowy, kupiony w agromie. Gdy alternator się wzbudzi kontrolka gaśnie całkowicie i zaczyna się żarzyć przy wolnych obrotach.
Więc tak, na alternatorze masz gruby przewód biegnący wprost do aku i cienki który powinien lecieć do kontrolki ładowania, nie wiem który przewód nazywasz prądowym , ale jeżeli ten cienki jest wpięty prawidłowo to kontrolka powinna się świecić. Sprawdź czy jak odłączysz ten cienki od alternatora i przytkniesz do masy to świeci się kontrolka ładowania....
Buduję awaryjne zasilanie z alternatora TG14c011 i silnika od kosy spalinowej. Czy musi być przez żarówkę? Co się stanie jak podłączę bez żarówki B+ do D+/L? Czy bez podłączonego akumulatora alternator sam się wzbudzi przy odpowiednich obrotach? Ewentualnie jakich?
Bardzo ciekawym, malutkim dieselkiem jest Yanmar L70, lub L100. Są jednocylindrowe, palone z szarpaka lub rozrusznika. Miałem agregat na takim silniku i sprawował się dobrze. Tańszym zamiennikiem jest Kama lub Kipor. Praktycznie identyczne silniki. Co do wojskowego agregatu- jak dobrze poszukać wyjdzie ze 3 stówki drożej niż Honda plus alternator, ale...
No właśnie do tego zmierzam, że sowiecki alternator wzbudzi się przy niskich obrotach. Jedno mnie tylko ciekawi: dlaczego ruscy uparcie stosują nieruchomą cewkę wzbudzania. Przecież wiele miedzi nie zaoszczędzą jak nie stosują pierścieni ślizgowych.
Nie będzie pracy, ciągnik nie jeździ Nie chodzi o pracę ciągnika tylko silnika. Jak się alternator wzbudzi i zacznie produkować prąd to bez podłączonego akumulatora padnie. Odłącz regulator napięcia to odpalenie silnika powinien przeżyć.
czasem tak sie dzieje z powodu spadków napiecia jak zapalisz samochod poczekaj az sie wzbudzi alternator poprostu przegazuj i wlacz swiatla i zobaczysz
A mierzone bezpośrednio na alternatorze? Zrobiłem pomiar na alternatorze i na akumulatorze, jest to samo. Zmieniłem pasek, zmieniłem również regulator napięcia, niewiele to zmieniło. Aku 12,4 V Po uruchmieniu silnika 14,5 V przez około 10 sek pózniej spada ładowanie do 13,4 V wraz z rozgrzewaniem silnika spadają obroty i ładowanie do 12,8V dodając...
Nie wzbudzi odrazu.
prosze was jeszcze tylko o jedno gdyz auto bylo u elektryka i cos zrobil ale chodzi ladowanie do 13,9 bez obciazenia i od samego poczatku jak bylem u niego sprawdzal i mowil ze prad wzbudzajacy jest za niski ze jakis problem jak pozniej dbieralem auto go juz nie bylo tylko jego nieprzyjemny szef a ze wszystko bylo ok a nie chcial powiedziec co zrobili....
Witam. Jak wzbudzić alternator WAI 21830N - klon Hitachi LR1100-502. Corsa C 1,7DTI. Podpiąłem żarówkę 10W do pinu L i przebiło regulator. Czy żarówka była za mocna, czy coś źle podpiąłem? Poniżej zdjęcie na którym jest gniazdo alternatora.
kontrolkę musisz prowizorycznie podłączyć ,gdyż alternator może się nie wzbudzić bez niej.Bywa że się wzbudzi ,lecz przy dość wysokich obrotach.
raczej klima nic nie ma wspólnego mnie dziwi dlaczego sie sam wzbudzi na wypiętej wtyczce rozumie ze ten alternator jest od nowości w aucie i dawniej było wszystko oki ? Dodano po 6 właśnie taki z wygl. sprawdzałem jutro porównam numery jakie ja mam
do sprawdzenia wiązka pod obudową filtra powietrza - często się przeciera. Te objawy, to brak ładowania. Alternator ma sygnał dfm, który "mówi" sterownikowi silnika, że się obraca, jeśli jest uszkodzony, nie wzbudzi się na wolnych obrotach. Sprawdź czy masz ładowanie po odpaleniu auta bez dodawania gazu, a następnie dodaj i powinno być. To że zginęło...
Można to tak powiedzieć. 1 koniec żarówki dostaje napięcie ze stacyjki. Drugi podłączony na zasilanie regulatora, czyli poprzez żarówkę zasilany jest regulator i cewka wzbudzenia. Jak się alternator wzbudzi to poprzez diody wzbudzenia podaje na regulator i kontrolkę + o tej samej wartości co kontrolka z drugiej strony dostaje ze stacyjki.
powinna być żarówka 12V 4W Nie powinna. Alternator wzbudzi się nawet na 0,5W żarówce. Przez co na 2W alternator dawał max prąd 12,9V Moc żarówki kontrolnej nie jest wyznacznikiem napięcia alternatora. Po wzbudzeniu może nawet jej tam nie być, a alternator będzie miał prawidłowe napięcie wyjściowe. prąd 12,9V Poza tym prąd podajemy w amperach...
Nie odpowiedziałeś jakie napięcie "daje" alternator podczas pracy silnika. Twierdzisz, że zarówno akumulator jak i alternator są podmienione tj. na nowy akumulator i sprawną używkę alternatora. Czy kable podłączyłeś właściwie i czy są one czyste metalicznie, bez korozji. Sprawdź te cienkie kabelki (chyba niebieskie), w których powinno być 12 V po "kluczyku",...
Musisz koniecznie dorobić kontrolkę ładowania ,gdyż może być tak że alternator się nie wzbudzi i nie będzie ładował.
Konektor służy bardziej do kontroli ładowania ,niż wzbudzenia . Alternator wzbudzi się na namagnesowaniu szczątkowym ,chociaż te 0,3A z kontrolki mu w tym pomoże Przestań pi....... s a ć bez sensu. JAk w papaju osiągniesz obroty wzbudzenia?
Co Wy wypisujecie z tymi obrotami? Ten alternator wzbudzi się już przy 1000 rpm, jak jest kiepski to max 1200 rpm. Do sprawdzenia stojan pod kątem zwarć międzyzwojowych i przebić na obudowę, ale nie multimetrem. Jaki jest prąd wzbudzania?
Szukaj takiego, który ma tylko lampkę 'L' jako wzbudzenie.
Trochę mnie nie było, ale to z racji że kolega któremu pomagam zawiesił tymczasowo ten projekt. Do teraz. Mam jeszcze jedno pytanie, abym się nie pomylił i kupił na pewno alternator który wzbudzi się żarówką. Mam do zdobycia tanio alternator 180A od Peugeota 2.0HDI. Z tego co znalazłem w internecie ten alternator wzbudzany jest z komputera silnika poprzez...
To zamiast kontrolki może być jakiś włącznik, nawet chwilówka, byle by się alternator wzbudził.
Tylko że tam był też układ z przekaźnikiem lampki. Bez lampki ten alternator wzbudzi się też sam.
Wiec musimy układ zmodyfikować tak aby był odporny na zakłócenia - szpilki. Powinien działać na zasadzie on off. Przekaźnik odpada. Alternator ten nie jest stosowany w samochodzie, nie ma akumulatora, alternator wzbudza się sam. Pomimo nie wielkiego obciążenia rzędu 2 A nie wzbudzi się z podłączonymi obwodami wyjściowymi. W tym celu ten układ.
Dokładnie tak, zmieniając wzbudzenie alternatora przy stałym obciążeniu (opornik) zmieniasz sile potrzebna do kręcenia.
Kolego z takim tobołkiem obciążenia nie wzbudzi ci się alternator bez tych diod.
Ale cudujecie. W Goldwingu wzbudzenie "IG" idzie bezpośrednio ze stacyjki. Prosty numer - wystarczy wpiąć w ten przewód szeregowo żaróweczkę bodaj 4W i Voila - dopóki alternator czerpie prąd z akumulatora, żarówka się świeci. Gdy altek się wzbudzi wystaczająco, żarówka gaśnie. Przetestowane w praktyce, właściciel motocykla do tej pory reklamacji nie...
Witam w w.w. Ciągniku ogrzewanie jest elektryczne .Dodatkowy alternator zasila nagrzewnicę .Uszkodzeniu uległ alternator i został oddany do naprawy i naprawiony .Po naprawie ogrzewanie nie działa .Upłynęło sporo czasu i właściciel chce to naprawić .Po sprawdzeniu układu wygląda na to że w tym alternatorze "chyba" powinien być inny regulator niż jest...
no to wystarczy zewrzeć z masą kabelek koloru niebieskiego. Ale po przybutowaniu,jeżeli lampka uszkodzona alternator sie wzbudzi z pozostałosci magnetycznej
Witam mam golfa 2 z 1984r mam problem z obrotami gdy silnik jest zimny dostaje niskie obroty gdy wzbudzi sie alternator az trzesię się deska rozdzielcza z włączonymi światłami Wymieniłem juz gaznik na uzywany, ale co się okazało mam napięcie na wolnych obrotach 13volt jak przygazuje jest 13,5volta. Gdy silnik jest juz nagrzany nie ma juz zadnego problemu....
Henryk K23 Napisał: Istotnie beż żarówki alternator się nie wzbudzi . Co ma zarówka wspołnego z ładowaniem to jest tylko kontrolka. A to ma wspólnego, że większość alternatorów ma właśnie wzbudzenie przez żarówkę, inaczej kontrolkę łądowania. HenryK3 , do (-) kolego.
Gdy alternator się nie wzbudzi ,to nic mu sienie stanie.Jeżeli nie czujesz się na siłach by go dobrze sprawdzić daj do naprawy.Często naprawa jest opłacalna niż kupno nowego lub używki.Ja cały czas stawiam na alternator.A tak na marginesie naprawiam je od kilkunastu lat i żadnego nie spaliłem podłączając go z odpiętymi kablami.
Tak, zielony korek, tam jest zbiornik płynu od wspomagania, w korku jest miarka. Niski poziom płynu nie będzie tutaj winowajcą. Trzeba odczytać błędy ze sterownika wspomagania, wtedy będzie wiadomo gdzie dokładnie szukać. Ten urwany przewód to nie urwany przewód a przerdzewiały uchwyt który trzymał się osłony katalizatora. Nie ma on nic wspólnego ze...
Z tym łatwym startem bez wymuszonego wzbudzenia to nie jest zły pomysł , faktycznie alternator nie wzbudzony kręci się dosyć łatwo. Jednak sam się nie wzbudzi , ale można przymocować na nabiegnnikach wirnika małe magnesy neodymowe, które wzbudzały by całe ustrojstwo bez udziału akumulatora. Ich małe pole magnetyczne nie miałoby wpływu na start z miejsca...
Ja przekaznik wysterowalem z zacisku D+ alternatora. Gdy alternator sie wzbudzi i zaczyna ladowac na tym zlaczu pojawia sie +.
Za wzbudzenie alternatora odpowiada kontrolka ładowania w samochodzie. Widocznie taki regulator że potrzebuje większych obrotów aby się wzbudzić Dodano po 24 Przelutuj szczotki z nowego regulatora do starego
B+ to wyjście z mostka prostowniczego (tym na pewno nie idzie wzbudzenie) a do DF idzie plus z akumulatora przez kontrolkę regulator i wirnik do masy. Alternator jak się wzbudzi to już nie potrzebuje tego DF bo sam sobie wytwarza napięcie które idzie z trzech diod wzbudzenia, i w to miejsce jest włączona kontrolka ładowania która gaśnie bo dostaje dwa...
W każdym razie bardzo podobna sytuacja występuje w zwykłych alternatorach samochodowych. Jeśli połączymy wyjście z wzbudzeniem (np. poprzez włókno żarówki, żeby za duży prąd nie popłynął) i zakręcimy wirnikiem to alternator się wzbudzi (oczywiście bez podawania zewnętrznego napięcia), ale tylko kręcąc w jedna stronę. Aby wzbudzić go w drugą stronę trzeba...
heh dobre pytanie, tak naprawdę przez tą lampkę zawsze przepływa pewien prąd co może powodować wrażenie że aku jest niedoładowywany, przekaźnik powoduje że informacja jest dwustanowa: ładuje-nie ładuje, w uklładzie bez przekaźnika ze świecenia lampki można wyczytać więcej Dla ciekawskich proponuję zamiast żarówki podłączyć diodę LED, to dopiero będzie...
To wzbudzenie alternatora - powinien iść dalej do kabiny. Należy odnaleźć dalszy ciąg, połączyć i zaizolować. Teraz nie świeci kontrolka od ładowania przy starcie, prawda? A na starcie powinna.
Już widzę jak podłączona jest kontrolka,czyli do zacisku konektorowego obok zacisku B+.Czyli do tego zacisku śrubowego o który pytałem jest podłączony przewód żółty regulatora.Jeżeli tak ,to musisz dać zasilanie (+)po kluczyku,wówczas ładowanie powinno nieco spaść .Są regulatory które oprócz podłączonej kontrolki (też się alternator wzbudzi i będzie...
A uszkodzenie diod może wpłynąc na zwiększenie napięcia? Bo wydaje mi się że jak będzie przerwa w diodzie to może napięcie być mniejsze. Alternator to prądnica synchroniczna. Jak się wzbudzi to już wzbudzenie ma przez diody więc dlaczego odłączenie akumulatora zrobi spustoszenie?
Witam Te 7V świadczy o zbyt słabo wzbudzonym alternatorze, czyli uszkodzony regler, albo uszkodzone diody. Nie te główne tylko pracujące w obwodzie zasilania reglera. Zwykle to to 2-3 ampperowe.
Kabel włączy się z wtyczką nad rozrusznikiem. Tam zobacz. ale ładowanie jest jak alternator sam się wzbudzi po podwyższeniu obrotów, wiec przejście na aku jest
Nie wiem co przez to rozumiesz ale ten alternator jak jest dobry to się wzbudzi sam bez kontrolki więc nie wiem skąd ten optymizm.P
OOO nowe informacje. Znaczy nie posiadasz sieci elektroenergetycznej. W takim układzie nie kombinuj ze stoma watami tylko postaw normalny wiatrak koło kilowata, wtedy (patrzę na podpis pod avatarem - łódź) otrzymasz średnio ze 200 W użytecznej mocy. Chyba ze lokalizacja jest inna, jednak nadmiar prądu nie zaszkodzi a niedobór tak. Mając 8 metrów słupa...
Sprawdz na poczatku jak naciagniety jest pasek klinowy. Bywa ,ze ludzie przyjezdzaja do mnie na naprawe alternatora ,a okazuje sie ,ze pasek luzny jak szmata (wbrew powszechnej opinii wcale nie musi byc slychac ,ze piszczy). Zlap za kolo pasowe alternatora i sprobuj czy da sie obrocic wzgledem paska. Po odpaleniu kontrolka gasnie gdy wzbudzi sie alternator...
Chyba jest logiczne że alternator się wzbudzi z magnetyzmu szczątkowego tylko wtedy potrzebuje wysokich obrotów do wzbudzenia.P
Nie rób tak, chociaż gdy wszystko sprawne nic się nie stanie. Jakieś dziwne porady o wzroście napięcia, tak wzrośnie do 14,5 może do 14,6 w zależności od regulatora. Alternator seicento mierzy napięcie bezpośrednio z wyjścia, co innego w japońcach, tam może wzrosnąć do kilkudziesięciu V. Ja na maszynie do testów alternatora rozpędzam wirnik do ponad...
Mam teraz taki objaw: BSI co sekunde podaje napięcie do wzbudzenia, alternator na ten ułamek chwili łąduje potem przestaje i tak w kółko.. Przecież jak altek się raz wzbudzi to żadna siła go nie zgasi (mam oczywiście na myśli sprawny alternator i nominalne obciążenie). Chyba że ten przewód od wzbudzenia co jakiś czas się "masuje". Tak jak mówisz. Może...
Witam, mam problem tego typu, że alternator wytwarza mi 14,4V tylko po podaniu napięcia na zacisk wzbudzenia. Sprawdziłem całą wiązkę wzbudzenia i jest cała aż do licznika. Tam moja wiedza się kończy. Nie wiem jak ugryźć temat. Moje pytanie : czy stacyjka steruje wzbudzeniem, czy już tylko z licznika ma wyjść napiecie? Alternator po remoncie, w warsztacie...
kolego memic z tego co napisałeś 30.03 wynika że ładowanie jest zaraz po rozruchu nie będziesz miał 14v wtedy akku żłopie prąd jak smok gdybyś miał amperomierz widziałbyś to na własne oczy.padły ci diody wzbudzenia i prądu na wzbudzeniu wystarczało na wyłączenie kontrolki a na wzbudzenie wirnika (pobór prądu średno 3A)już go nie starczyło.wymieniłeś...
Nie do końca, to zła droga, nie kombinuj czasem z zamianą na pemanetnie magnetyczny wirnik bo to głupota, klejenie brak dokładności, spory moment zaczepowy i wątpliwa korzyść w stosunku do rozwiązania niżej: Silnik indukcyjny 1 fazowy, a dokładnie 2 fazowy z uzwojeniem pomocniczym by działał jako wyspowy generator potrzebuje tylko i wyłącznie podłączenia...
Witam. Wzbudzenie na zacisk DF+ ,D+ + wyjście z alternatora ,D- - alternatora
Alternator sam się wzbudzi po znacznym zwiększeniu obrotów właśnie dzięki magnetyzmowi szczątkowemu. Często przyjeżdzają klienci z urwanym przewodem kontrolki (ford,skoda fabia itp) i alternator po gwałtownym przegazowaniu "załapuje" ładowanie. ,to się zgadza.Alternator z Białoruśki naprawiałem oczywiście ,dobre rozwiązanie z tym wirnikiem.
Ale po co ten elaborat o mocy żarówek? Jak altek się wzbudzi to żarówki może nie być wcale i musi ładować jak jest sprawny. Rozlutuj stojan i sprawdź wszystkie diody najlepiej żarówką reflektorową a nie omomierzem.
Cześć mam problem z Daewo auto nie ma ładowania mierzyłem multimetrem .Kiedy silnik nie pracuje napięcie aku jest w granicach 12v a kiedy odpale nagle spada na na 9v i mniej .Kiedy kluczyk jest przekręcony a silnik nie pracuje napięcie jest 12v .Wykluczam zwarcie bo po włączeniu zapłonu napięcie by spadło. wydaje mi sie że kiedy alternator sie wzbudzi...
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona.
Witam. Tak jak pisze kolega jawiczka jeśli nie świeci się kontrolka od ładowania to alternator wzbudzi się (choć nie zawsze) dopiero na wysokich obrotach. Jeśli demontowałeś zegary to mogłeś też źle je włożyć w gniazdo łączące zegary z instalacją
alternator bosch ładownie przy obrotach 2600 jak już się wzbudzi jest ok 14,5V
alternator wzbudzi sprawdza wzbudzi alternator wzbudzi alternator lampka
miernik pomiaru pradu sterowniki płyty głównej gigabyte epson błąd
Peugeot Speedfight 2 2000 – brak iskry, diagnostyka CDI, cewka, impulsator UF4007 – zamienniki diody: HER108, MUR1100E, BYV26E, US1M, parametry, różnice