podłącz go przez diodę prostowniczą, ale ten dodatkowy akumulator będzie doładowywany tylko wówczas gdy napięcie w instalacji minus spadek napięcia na diodzie będzie wyższe od napięcia na dodatkowym akumulatorze, co przeważnie będzie spełnione
Zdecydowanie wystarczy to dać pod gniazdko zapalniczki i będzie ok. Wszędzie masz takie same napięcie czy to bezpośrednio na akumulatorze czy przez zapalniczke.
Można ładować z gniazda zapalniczki przy pracującym silniku. Prostownik niepotrzebny ale potrzebne jest zabezpieczenie przed nadmiernym prądem ładowania. Przy tym akumulatorze nie powinieneś przekraczać 2,7A. Kilkudziesięciosekundowy prąd 3,5 A też mu nie zaszkodzi. Najprostsze zabezpieczenie to odpowiednia rezystancja przewodów łączących wtyczkę gniazda...
Po pierwsze, nie na kostkach, a połączenia lutowane lub zaciskane. Po drugie, bezpiecznik jak najbliżej miejsca gdzie podłączasz zasilanie. Po trzecie, nie montujesz żadnych zapalniczek, tylko gniazda zapalniczki. I to też pewnie nie. Inaczej wygląda gniazdo zapalniczki, inaczej zwykłe gniazdo przyłączeniowe. Choć i w jedno i w drugie można wpinać różne...
Między akumulatorem a gniazdem zapalniczki jest tylko bezpiecznik, żadnej elektroniki. Pomysł sprawdzony od ok. 20 lat, stosowałem go w kilku samochodach. Uwaga do schematu, który Ci podałem: elementem regulacyjnym jest tyrystor (nie triak!), trzeba zastosować taki, który dopuszcza prąd roboczy conajmniej 5A. Może się okazać, że trzeba mu dać jakiś...
Uruchomić czasem auto by doładować akumulator. Jakiej pojemności masz aktualnie zamontowany?
Jeśli zamontujesz bezpiecznik a przewody poprowadzisz tak aby nie miały szansy przetarcia oraz o odpowiednim przekroju to ok.
1. Do ilu V mogę taki akumulator rozładować, żeby nie było to dla niego szkodliwe Zaleca się do 11.4 - 12V. poniżej 9.6V następują nieodwracalne zmiany w akumulatorze. 2. Czy, żeby podpiąć do akumulatora takie gniazdo zapalniczki wystarczy mi tylko samo gniazdo + kabelki które podepnę do tego akumulatora czy muszę mieć coś jeszcze, jakieś przetwornice...
najprosciej sprawdzisz to woltomierzem, chociaz w wiekszosci ( a moze we wszystkich ?) masa jest na obudowie
Co z obciążeniem małego akumulatora prądem 15A podczas ładowania? Czy mierzyłeś kiedykolwiek ładowanie takiego akumulatora z instalacji samochodowej? To może następne pytanie będzie nie o 15A, a o 150A - lub inną wysoką wartość, której też nie zaobserwujesz? Przy okazji: żarówka 10W/12V przy napięciu 3V (taka jest różnica między napięciem z alternatora,...
Jest to możliwe . Moja pompka pobiera średnio 6 amperów , co przy niedoładowanym i starym akumulatorze przy niskiej temperaturze może doprowadzić do rozładowania .
Jeżeli gniazdo ma zasilanie bez kluczyka a prąd nie będzie duży to tak
Nie stosuje się obniżania napięcia ,można do akumulatora ale musi być zabezpieczone bezpiecznikiem. Na 24V musi być przetwornica 24/12V.P
Czy na gnieździe zapalniczki jest napisane coś o maksymalnym obciążeniu? To że podłączysz rozgałęźnik bezpośrednio do akumulatora nic Ci nie da. Rozgałęźnik wytrzya 2A czy podłączysz do gniazda zapalniczki czy do akumulatora. Sprawdź może ile pobierają te urządzenia razem włączone. P.S. Zdania z dużych liter, bo jak mody znajdą to...
Przerabiałem ten temat nie z Acerem tylko z Aristo, Efekt był podobny, a to dlatego, że sprawność tandemu przetwornica-zasilacz do komputera jest mała. U mnie przetwornica mocno się nagrzewała. Dlatego kupiłem zasilacz do lapka, zasilany bezpośrednio z akumulatora (gniazdko zapalniczki). Kosztował mnie lata temu raptem chyba 45 zł. I jeszcze jedno .Nawet...
Jeśli we wkrętarce w środku są jakieś akumulatory to możesz be problemu podłączyć do gniazda zapalniczki.
Xantix napisał: Wpinasz do gniazda zapalniczki i masz ładowanie kiedy chcesz. Czyli mam rozumieć ze potrzebuje podłączyć gniazdo zapalniczki pod akumulator, i do gniazda ładowarka samochodowa, tak? Domyślam się że pytasz o podłączenie z akumulatora żelowego, bo nie zawsze jest taka możliwość aby samochód stał odpowiednio blisko i telefon był pod ręką....
Na pewno nie na przewodzie 2x1mm2. Już z samej matematyki wychodzi, że 500W przy 12V to ponad 41A. Nie licząc strat na przetwornicy. Druga sprawa czy ta przetwornica ma pełny sinus ?
Przeczytaj dokumentację twoich założeń nie spełnia. https://obrazki.elektroda.pl/8928653700_... jeżeli dobrze to rozumiem to wydaje się spełniło by moje wymagania. Gdy na złączu CTRL pojawi się 12.5V - czyli podpinam tutaj bezpośrednio + akumulatora? oraz przerywa ładowanie gdy napięcie spadnie poniżej 12V na akumulatorze głównym....
Sprawdź skąd zapalniczka ma stały plus. Często dla wygody podłączano stały + z akumulatora do zapalniczki i z niej wychodzono na radio. Poniżej schematy jak było w oryginale. http://obrazki.elektroda.pl/5120956300_1... http://obrazki.elektroda.pl/6587592000_1...
Kabel nr6 zasilanie kabla łączącego (głównego nr3) z zapalniczki do zastosowania przy użyciu złącza pinowego lub Haldex , Volvo. Kabel nr 5 zasilanie bezpośrednie interfejsu do to przedłużacza kabel nr1 bezpośrednio z akumulatora lub zapalniczki. Kabel nr 2 przedłużacz, kabel nr4 kabel zasilania interfejsu z gniazd do zasilania maszynach rolniczych...
Tak - jak napięcia są takie same, tylko czas działania będzie zależny od kondycji akumulatora wkrętarki.
kokapetyl, ładuje przez gniazdo, ale z zewnętrznego źródła. Zwracam honor. Pewnie jeszcze się nie dobudziłem do końca. :wink:
Nie wiem czy pisze w dobrym dziale ale mam problem chcialem przerobic popmpke samochodowa ktora jest na zapalniczke samochodowa. Chcialbym zeby mozna bylo ja przerobic na pompke podlaczana do akumulatora. Zapalniczke samochodowa mam zepsuta dlatego chce to zmienic. Pompka jest na 12V Ktos ma jakies rady?
Rozbierz ładowarkę, zobacz co jest za prostownikiem i zmierz napięcie na kondensatorach głównych, pewnie będzie coś w okolicach 20V. Wywalasz transformator i sekcję "230V", dajesz w to miejsce przetwornicę step-up na takie napięcie, co jest na kondensatorach głównych. No i możesz potem ładować z zapalniczki lub z akumulatora, ale musi być wtedy bezpiecznik....
Tam nie ma zadnej przetwornicy, tylko stabilizator 7805 i to jeszcze w obudowie to-92. Przewod zasilajacy wymien na grubszy bo sie szybciej przepali niz bezpiecznik we wtyczce. Niestety tez takie g... kupilem.
Pozytywny wynik mierzony przez gniazdo zapalniczki (napięcie) daje praktycznie gwarancje właściwego pomiaru Dodam jeszcze taki teoretyczny przypadek - masz skorodowane połączenia po drodze od akumulatora do gniazda zapalniczki, oraz uszkodzony regulator napięcia który daje zbyt wysokie napięcie ładowania. Podczas pomiaru w gnieździe zapalniczki pomiar...
Jeśli przewód wchodzi do kabiny pasażerskiej trzeba szukać wewnątrz jakiegoś akcesorium - może to być niestety cokolwiek co wymagało zasilania - dodatkowe gniazdo zapalniczki, zasilanie CB itp.
I to i to podłączasz pod akumulator czyli 12v. Kwestia tego że dokupisz żeńską wtyczkę zapalniczki za 3zł, dolutujesz kable, podłączysz pod aku i ma działać.
W większości aut przy wymianie tego akumulatora,trzeba dać zasilanie przez gniazdo zapalniczki.
przyciskiem 2-zakresowym Nie ma czegoś takiego. Takie coś jak piszesz (albo zasilanie z akumulatora albo z gniazda zapalniczki) najprościej zrobić na przełączniku trójpołożeniowym gdzie w pozycji środkowej silnik jest całkowicie odłączony od zasilania, w jednej skrajnej pozycji załączone jest napięcie z gniazda zapalniczki a w drugim skrajnym z akumulatora....
W kamerze jest bardzo mały akumulator. Gniazdo zapalniczki na pewno odłączyło zasilanie po wyłączeniu samochodu? Wykonujecie uaktualnienia oprogramowania kamery?
Albo weź napięcie z oświetlenia wnętrza auta.
Witam, przychodzę z zapytaniem. Mam Seata Leona 1 i czy mogę podpiąć w kostkę oryginalnej zapalniczki rozgałęźnik gniazd? Czy jak to zostanie tak cały czas, to nie rozładuje to akumulatora?
Panowie prośba o podpowiedź kamerka chińska "no name" w jaki sposób podłączyć kabelki kamery cofania (widoczna po prawej stronie fotki dostępny kabelek tylko czerwony) i czy niezbędne jest jego podłączenie bo jak domniemam odpowiedzialny jest za podczerwień podczas nocy i drugi kabelek składający się z żyły czarnej czyli masa i czerwonego "plus" pod...
Choć nie chodzi o materiał (jak w temacie), to podam przydatne rozwiązanie. Do pomiaru poboru prądu w samochodzie trzeba zdjąć klemę. Do ładowania prostownikiem również powinno się zdjąć. Aby sterownik, zegarek i inne wariactwa nie straciły zasilania, do małego akumulatorka 12V - kilka Ah dolutowałem przewód z gniazdem do zapalniczki. Na czas odłączenia...
Możesz podpiąć pod jakiekolwiek zasilanie 12V przez bezpiecznik.
Gniazdo zapalniczki tuż przy hamulcu ręcznym powodowało zwarcie i brak zasilania ze stacyjki do kostki ISO.
Może opisz, jak ma wyglądać działanie - czy włączenie, to połączenie +gniazda zapalniczki z +akumulatora, co ma spowodować włączenie, co ma spowodować wyłączenie?
Nie wszystkie programy diagnostyczne chcą współdziałać np z windows'em 8 tudzież z androidami. Ja mam laptopa z win xp i sobie chwalę . I nawet dosboxa do instalacji lpg które są pisane w dosie i też śmiga . a to że bateria siada w laptopie? Jeśli nie robimy diagnostyki w garażu gdzie jest dostęp do 220v to są przecież przetwornice które zasilą laptopa...
Z gniazda zapalniczki to zapomnij. Z zacisków akumulatora bezpośrednio - może i by się na chwilę udało, szczególnie na odpalonym silniku.
Po włożeniu modułu do silnika na stykach pojawi się mała rezystancja uzwojenia wirnika silnika i to jest dobrze. Pozostaje tylko na próbę podłączyć przewody do akumulatora, to znaczy do gniazda zapalniczki za pomocą wtyczki do tego gniazda, (albo do zasilacza o odpowiedniej wydajności), i sprawdzić czy silnik obraca.
Kolego pod kierownicą są jeszcze i koło akumulatora , w instrukcji od zwykłego mam że jest w puszce koło akumulatora.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
w gnieździe zapalniczki zazwyczaj jest 5V A nie 12V ?
Czajnik 12v ma wyjście na zapalniczkę samochodową, Wyjście na zapalniczkę? Czy ma po prostu wtyczkę jak do gniazda zapalniczki samochodowej? więc nie wiem jak to podłączyć do akumulatora, który ma po prostu klamy O, widzę że problemy u podstaw... Do akumulatora dołączasz przez bezpiecznik gniazdo jak do zapalniczki samochodowej, tyle że odpowiednio...
Lodówka jest podłączana bezpośrednio pod drugi akumulator, nie pod wtyczkę zapalniczki.
Oczywiście. Zmierz napięcie na akumulatorze. Też będzie więcej niż 12V.
Jakiego znów prądu? 12-14 w samochodzie ich nie uszkodzi. Miałem na myśli to, że pomiar woltomierzem wtyki od radia może być mylący (np. niby minus nie musi być faktycznie masą). Dlatego proponowałem próbne podłączenie bezpośrednio pod akumulator. A od właściwego podłączenia w autku jest - jak wspomniałem - gniazdo zapalniczki, wystarczy nabyć wtyczkę.
Podłącz najlepiej pod akumulator. Jaki bezpiecznik masz pod zapalniczką ? Podłączając pod zapalniczkę możesz wywołać palenie się bezpiecznika , jeśli coś podepniesz dodatkowo pod gniazdo.. Nie wskazane.. Miernik ustaw na amperomierz i podłącz między instalacje a radio i zmierz prąd.
Witam. 85 minus akumulatora, 86 plus po stacyjce, 30 i 87 przerywasz plus w obwodzie zapalniczki.
(at)brathanki no tak akumulator 12V Czyli rozumiem, ze wystarczy jak podłączę akumulator pod zapalniczkę przez diodę schottky’ego? I będę mógł ładować akumulator o pojemności 30Ah? Tylko jako będzie prąd ładowania, żeby nie był za duży? I napięcie ładowania które przecież tez powinno być wyższe kiedy akumulator jest rozładowany o trochę niższe...
A mierzyłeś na akumulatorze czy w gniazdku zapalniczki, czym mierzyłeś - miernik ma atest kalibracji ? A tak przy okazji 12,0V to rozładowany akumulator - cos ten pomiar nie jest prawdziwy.
Pisze że chce ciągnąć od akumulatora to niech zabezpieczenie da przy akumulatorze .
przez chwilę pomiar napięcia 12V do 12.1V Czyli ok, nie widzę tu nic niepokojącego 0.35V 11.30 11.65V Czyli w normie w czasie jak obciążasz akumulator to napięcie na nim lekko "siada". A jak wiekowy jest akumulator?
bo tak co zawsze słysze to trzeba akumulator ładować 1/10 pojemności akumulatora czy to też dotyczy aku żelowych? albo jakiś schemat układu do ładowania z zapalniczki?
No pewnie, że jest. Zasilanie możesz podłączyć przez przełącznik. środkowy styk do radia, skrajne styki - jeden do instalacji samochodu, drugi do dodatkowego akumulatora. Pojawi się kłopot z ładowaniem dodatkowego akumulatora. Dlatego proponuję użyć szlachetnej sztuki walki "uciekaido" i uciec od problemów wykorzystując posiadany przełącznik. Tym razem...
Użyj ładowarki akumulatorowej, jeżeli jest to urządzenie ładowane przez USB (5V) nawet wykonanie nie jest trudne, gniazdo zapalniczki, kabel, stabilizator 5V i wtyk miniusb.
a tym bardziej z auta jest niedopuszczalne poczytaj w sieci o tych akumulatorach. Jak najbardziej dopuszczalne, tylko nie przez proste połączenie z gniazdem zapalniczki. Ładujemy do napięcia poniżej 14V (13,5 do 13,8) http://www.cyfronika.com.pl/zelowe_instr...
Jeśli układ jest zasilany z gniazda zapalniczki to po przeniesieniu go do komory bagażnika możesz spokojnie zasilać go z "małego" akumulatora żelowego na napięcie 12V. Można również wykorzystać już istniejące oświetlenie bagażnika i podłączyć się bezpośrednio pod istniejącą już żarówkę.
Jeszcze bym sprawdził napiecie multimetrem na bezpiecznikach głównych. Wg rozpiski 1 jest od alternatora 200a i 5 jest do bordnetz 80a. Może tam jest spadek. Ewentualnie jeszcze wpiąć się do zapalniczki lub obd i tam skontrolować zasilanie.
Czy można podłączyć zapalniczkę w samochodzie prosto do akumulatora ? Może jakis bezpiecznik ?
A gniazdo zapalniczki nie jest przypadkiem odłączane stacyjką?
Sprawdź jakim napięciem zasilane jest ogniwo Peltiera. Najprawdopodobniej jest to 12VDC. Jeżeli tak to trzebaby dorobić przełącznik zasilania zasilacz/akumulator i wyprowadzić kabel z wtyczką zapalniczki. Można to zrobić lepiej montując przekaźnik ze stykami przełączanymi, którego cewka zasilana była by z zasilacza. Wtedy po podłączeniu zasilania 230VAC...
Jeśli akumulatory są w miarę jednakowe, to połącz je szeregowo i zasilaj moduł chłodzący. Budowa baterii równoległej, którą mylnie oznaczyłeś jako 1S (coś jednego można połączyć szeregowo? Do tego potrzeba co najmniej dwóch sztuk czegoś). Przetwornica podwyższająca będzie wprowadzać dodatkowe straty energii. Dodatkowo możesz zrobić zasilanie z gniazda...
Czy kompresor działa z gniazda zapalniczki czy z wbudowanego akumulatora?
witam skoro maja wlączniki to mozesz podłaczyć je przez bezpiecznik do akumulatora lub wpiąć się w jakiś bezpiecznuik np od zapalniczki Pozdrawiam
Witam, mam pytanie: Czy tego typu prostownik można podłączyć w celu ładowania akumulatora do gniazda zapalniczki np. do Fabii (stałe zasilanie w gnieździe jest,amperaż też jest odpowiedni )? Czy są jeszcze jakieś przeciwwskazania techniczne - nie jestem elektronikiem. Napiszcze coś na ten temat. Pozdrawiam.
Najprościej jak znajdziesz sobie schemat elektryki i sprawdzisz jakiego koloru jest przewód zasilający zapalniczkę. Ewentualnie możesz go podpatryć przy zapalniczce. Następnie wypnypnij zasilanie bezpiecznika z obwodu zasilanego po stacyjce i wepnij przed stacyjkę. Jeśli bezpiecznika nie da się wypiąć (od strony przewodów), to odepnij sam przewód i...
Woltomierz wpiąć do gniazda zapalniczki i przyjrzeć się wskazaniom.
Miernik w gnieździe zapalniczki też daje informacje o stanie akumulatora. Kwestia interpretacji wyników. Od kilku lat używam wskaźnika napięcia osadzonego w gnieździe zapalniczki i mam wystarczająco dobry obraz stanu akumulatora. Przecież to napisałem. Gniazdo zapalniczki wyłącza się przy rozruchu,i stanu na rozruchu nie widać.
tak tylko że ja nie chcę już akumulatorków bo te do najtańszych nie należą. Stąd pomysł z pobieraniem energii z akumulatora samochodowego. Tak więc jakiekolwiek ładowanie akumulatora z zapalniczki odpada.
Czy chcesz podłączyć laptopa do akumulatora (gniazdo zapalniczki), czy chcesz użyć programu diagnostycznego. Z twego pytania nic nie wynika. Pozdr.
Gniazdo zapalniczki na dłuższy czas może się grzać przy 6 Amperach ale pod akumulator 6A *12V=72 Waty możesz spokojnie podłączyć.
Chciałbym zamontować w kabinie dodatkowy akumulator 100Ah. Będzie on używany podczas gdy silnik samochodu będzie wyłączony. W trakcie jazdy chcę ładować akumulator bezpośrednio z gniazda zapalniczki. Na przewodzie ładującym potrzebuję zamontować "urządzenie" , które ograniczy przepływ prądu tak aby nie uszkodzić instalacji oraz nie spalić bezpiecznika...
Tu byl poprzedni przypadek z "wadą fabryczną akumulatora" http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic30... W tym przypadku przyczyną automatycznego załączenia Recond był sposob podłączenia. Obciążony akumulator i poprzez gniazdo zapalniczki.
Tester ten przeznaczony jest do sprawdzania stanu naładowania akumulatorów o napięciu 12V lub 24V w instalacji samochodowej oraz sprawdzania prawidłowego procesu ładowania akumulatora przez alternator. Od kiedy to można wykonać poprawne pomiary akumulatora na gnieździe zapalniczki? :)
Przy rozruchu nie mam jak sprawdzić. Jak nie masz? Podepnij woltomierz do gniazda zapalniczki i zmierzysz bez pomocy drugiej osoby. Ja mam (w skodzie) ok 10,0-10,2 V przy rozruchu. Czy akumulator w takim stanie naładowania jest po prostu rozładowany, czy może już do wymiany?. Może być i to i to. Naładuj go prostownikiem i sprawdź czy odpali. Naładowany...
Przetwornica z podłączonym tym czymś pobierze ponad 10A. Jedyne rozsądne rozwiązanie to przytoczone powyżej z oddzielnym kablem do akumulatora.
Przetwornica zaopatrzona jest z reguły we wtyk do gniazda zapalniczki samochodowej. Pamiętaj że pobiera ona sporo prądu i zbytnio obciążając możesz doprowadzić do rozładowania akumulatora.
No tak, ale czy na akumulatorze tak nagle "pójdzie" prąd w góre???
W większości współczesnych samochodów gniazdo zapalniczki nie działa przy rozruchu. Podłącz bezpośrednio naładują się podczas jazdy.
Witam. Może to nie jest najlepsze rozwiązanie ale możesz wziąć zasilanie z kostki radia, tylko sprawdź który kabel jest który bo jeden jest bezpośrednio przez bezpiecznik z akumulatora a drugi ze stacyjki.
Oczywiście, że można tak podłączyć ponieważ napięcia są na podobnym poziomie. Proponuję jednak dodatkowo zastosować na zasilaniu dodatkowy bezpiecznik. Rozumiem, że podłączenie realizowane będzie pod gniazdo zapalniczki ?
chyba jakaś przetwornica z 12 na 17V byłaby potrzebna... Tak. bo z alternatora masz "gotowe" do ładowania napięcie. Ten układ z obrazka wprowadzi dodatkowy spadek napięcia na diodach prostownika i na elemencie wykonawczym. Dlatego piszą o napięciu zasilającym 17 woltów. Poza tym pokazany zasilacz to układ typowo stacjonarny, niezbyt dostosowany do...
W samochodzie do ładowania akumulatora żelowego z gniazda zapalniczki. A i dodam ze sygnałem ze wzmacniacza sterowałbym jakimś tranzystorem, który by ten akumulator ładował.
Nie kabel beztlenowy, tylko z miedzi beztlenowej:). Mase tez najlepiej z akumulatora ale mozesz dac mniejszej srednicy.
Jak pochodzisz po bazarkach to u ruskich można kupić zapalniczkę samochodową ze wskażnikiem diodowym stanu ładowania akumulatora. Wkladasz w gniazdo zapalniczki i jesteś cały czas informowany o ładowaniu a na postoju o stanie akumulatora.
W proponowanej 'elektrowni' zasilanie z gniazda zapalniczki czyli 12V i 3A w godzinę doładuje akumulator wewnętrzny 75Ah o niecałe 3Ah. Zużycie mojego rejestratora na tej 'elektrowni' byłoby około 0,9Ah na dobę. Jak to będzie u ciebie to musisz zmierzyć zużycie energii twojego rejestratora.
Znowu jakie kombinację bez sensu. Przetwornica 230V nie potrzebna. Zabiera tylko energię. Jest całkowicie bez sensu. Reszta też. Tani akumulator AGM 100Ah do głębokie rozładowania to jakieś 800zł. Dobry dwa razy tyle. Są telewizory na 12V/24V. A nawet zwykłe dzisiejsze LED. Maj w środku przetwornicę dające potrzebna mu do pracy napięcia. Jest ich parę....
Podepnij sobie dodatkowy akumulator pod gniazdo zapalniczki i ładuj w trakcie jazdy, tylko załóż bezpiecznik 10A i pilnuj by nie pomylić polaryzacji. Gasisz silnik, wyciągasz wtyczkę z gniazdka i grasz z dodatkowego akumulatora. Ruszasz w trasę podpinasz wtyczkę do gniazdka zapalniczki i ładujesz. Prościej się nie da.
Nie rozładuje rozruch jeżeli w odpowienie miejsce wstawimy zwykłą diodę prostowniczą w odpowiednim kierunku. To akurat też wiem. Zasilanie gniazda zapalniczki przez diodę to taki sobie pomysł bo problem z prądem diody(min 30 -40A), radiator odizolowany od masy itp. Są obwody nie odłączane w momencie rozruchu auta i takich należy poszukać.Jeżeli prąd...
Ale chciałbym przywrócić to do oryginału, bo na pewno oryginalnie tak nie było. Czytałem, że po zmostkowaniu radio potrafi kraść prąd i rozładowywać akumulator. Gniazdo zapalniczki też daje zasilanie tylko w pozycji parkingowej, na zapłonie już nie.
Zastanawiam się, czy byłoby możliwe zrobienie wspomagania odszraniania przedniej szyby na zasadzie ułożenia kabla grzejnego wzdłuż kratek nawiewu przedniej szyby zasilanego przez kilka/kilkanaście minut z akumulatora umieszczonego w bagażniku. Akumulator byłby doładowywany w pozostałym czasie, w którym kabel nie byłby zasilany. Kilka pytań: 1. Czy to...
A czy ktoś wie jaką faktyczną moc może mieć zapalniczka samochodowa? Palnuję użyć akumulatorka 12v 7Ah - http://allegro.pl/akumulator-zelowy-12v-... do zapalniczki np. z malucha. Może są jakieś przeciwwskazania do połączenia takiego układu?
Witam Chciałbym wymienić akumulator w wideorejestratorze samochodowym (chińczyk). Zrobiłem zdjęcie środka (w załączniku), niestety na akumulatorze nie ma żadnych oznaczeń. Kamerka zasilana jest przez ładowarkę z gniazda zapalniczki. Jaki akumulator powinienem kupić, tak by pasował na podmiankę? Można zastosować akumulator z telefonu komórkowego? Obecny...
Woltomierz podłączałem w dwóch miejscach i w obu takie same wskazanie bezpośrednio za wyłącznikiem głównym przy akumulatorach oraz w kabinie w gnieździe zapalniczki
Keny jezeli masz jakis woltomierz to po prostu zmierz napiecie wyjsciowe z zasilacza do laptopa. (pewniw bedzie okolo 14 V). Jezeli podepniesz akumulator ( z zapalniczki) bezposrednio do wejscia (tam gdzie zasilacz sieciowy) , a nie do zaciskow akumulatorka w laptopie, to nic sie nie stanie. Pozdrawiam.
Bieguny dobrze podłączyłeś do akumulatora? Jeśli dotykasz wtykiem zapalniczki samochodowej do zacisków akumulatora spróbuj drugiego wtyku masowego(ten długi srebrny zgięty wzdłuż wtyczki), często zdarza się że podłączony jest tylko jeden z nich.
Nie wiem jakie jest napięcie zasilacza laptopa i jaki prąd pobiera laptop. Przetwornica step-up przeważnie ma tylko regulację napięcia. Ta przetwornica z linku prawdopodobnie się nada. A skąd taki pomysł aby wykorzystać akumulator samochodowy? Czy nowa bateria laptopowa jest zbyt droga? Czy chodzi o możliwość zasilana z zapalniczki samochodowej?
akumulator gniazdo zapalniczki gniazdo zapalniczki akumulator prąd zapalniczki
paski ekranie cienkie iskra komputer prześwietlenie kamer
wykrywacz metali wykrywacz metali
Funkcje przycisku na liczniku przy kaloryferze Łożyska do turbiny kominka: wybór i zastosowanie