Pewnie około 2-3 minut
Bo źle szukasz? Bez problemu znalazłem mase UPS'ow w cenie do 200 PLN, nówek z aku, a do tego z funkcją zimny start (bo ona jest najważniejsza). Jak masz akumulator - i chcesz się bawić - to poszukaj pustych ups'ów bez aku które fabrycznie były wyposażone w aku takie jak ty masz (czyli 12V, 40Ah) - najłatwiej dopasujesz.
Witam ups smart 2000 posiada opcję zimnego startu. Wyłączamy ups wyłącznikiem z tyłu urządzenia po czym trzymając przycisk test na przednim panelu włączamy ups wyłącznikiem znajdującym się z tyłu urządzenia.Jezeli akumulatory są sprawne urządzenie włączy się pomimo braku napięcia sieciowego i przejdzie na pracę z akumulatorów.
zimny to chyba polega na odpaleniu bez podlaczonego akumulatora
Sprawę bez problemu rozwiąże Ci np. APC Smart1000 , 1400 , 1500. Czysta sinusoida na wyjściu zimny start brak problemu z ładowaniem akumulatorów. Koszt zakupu z nowymi akumulatorami w/w modeli od 400 do 800 PLN. Przy założeniach 150 W Smart1000 (akumulatory 12V , 12Ah 2 szt.) podtrzyma Ci ok 1,5 h.
Osobiście uważam, że szukasz problemów tam gdzie ich nie ma. Akumulator, który masz w tej chwili jest do wyrzucenia. Elektronika kontroluje napięcie akumulatora, a to jest zbyt niskie do poprawnej pracy przetwornicy. Poza tym w "zdrowym" urządzeniu elektronika monitoruje napięcie akumulatora i nie dopuszcza do jego nadmiernego rozładowania, którego...
To można dołożyć jakiś tranzystor na wyjściu (BC547)? Ale co ciekawe, zauważyłem ,że jak podłącze UPS do wyjścia regulatora solarnego, tak jak to jest na oznaczeniu (poprzednio podłączałem równolegle z akumulatorami), to zimny start włącza się po naładowaniu akumulatorów samoczynnie, tylko że przekaźnik (cewka na 230VAC) głośno brzęczy zanim się przełączy....
ile takie zarowki bedą swiecic na takim akumulatorze? 230ah 12v Jakieś 55 godzin nie licząc strat na ewentualnych elementach między żarówkami a akumulatorem i czy do ledów potrzebuje przetwornice? Napisz jakie ledy. Jeżeli mówisz o takich na 230V, to potrzebujesz. Najtaniej wyjdzie z allegro używany UPS bez akumulatora. Ważne, by miał funkcję zimnego...
Mam kilka sztuk starszych APC Backup UPS ,chyba ze dwa 250W i jeden chyba 400W.O ile dobrze pamiętam mają zimny start ,bez sieci na samych akumulatorach chodzą.Bez baterii warte to jest jakieś grosze ,może ze 40-50zł.
Mój to "AMCOM 350VA". Więcej nic nie pisze o nim. Rozbierałem, na płytce nic nie ma :(. Może ktoś wie jak dorobić do tego zimny start.
Zamierzasz kożystać z niego jako zasilacza w terenie 220V? Podłacz do prądu i dopiero sprawdzaj. Wtedy się pięknie włączy. Podłącz obciążenie, jak nie kompa to żarówkę i wtedy sprawdzaj pracę po zaniku napięcia. A jeśli chodzi o zimny start: - naciśnij i przytrzymaj przycisk wyłącznika aż odezwie się brzęczyk - puść podczas trwania sygnału dźwiękowego
Witam. Oczywiście przeszukałem archiwa Najjaśniejszej Elektrody i znalazłem kilka podobnych do mojego przypadków, ale niestety rozwiązania tam podane, o ile były, nie pasują do mojego przypadku. A sprawa ma się tak: Opis usterki: UPS nie podtrzymuje. Otwieram komorę akumulatorów, i dziwne nie jest. Akumulatory spuchnięte, że ledwo dały się wyjąć. Wymieniłem...
https://obrazki.elektroda.pl/9742656100_... Witam. Kiedyś bardzo spodobała mi się lutownica akumulatorowa z tego wpisu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... i ostatnio stwierdziłem że podejmę się próby stworzenia własnej konstrukcji. Wszystkie części już miałem z odzysku, brakowało tylko płaskownika na wtórne uzwojenie...
przepływomoerz nie wpływa na pracę silnika na gazie, komp może się "uczyć" ustawów po odpięciu akumulatora przez 3 "zimne starty" (nie wiem jak przy Twoim wtyysku - przy Motroniku 3 razy). Coś dziwnego dzieje ci się na kablu od czujnika temp (może sam przewód gdzieś uszkodzony , brudny konektor itp.)
Jak już chcesz "po taniości" (chociaż nie jestem zwolennikiem "druciarstwa") to kup sobie UPS-a z zimnym startem wyposażonego w wtyk sieciowy i normalne gniazdo. Wyłącz zasilanie, rozłącz kostki wago i podłącz zwykłe gniazdo 230v~(z odpowiednim do twoich potrzeb przewodem przedłużającym) do przewodów zasilających. Do przewodów od bram podłącz wtyczkę...
1. Możesz 2.Musi być 12V albo jak 24V to musisz zastosować dwa akumulatory. 3. Oprócz czystego sinusa na wyjściu i zimnego startu musisz jeszcze zwrócić uwagę na to , z jaką częstotliwością startuje bez kontaktu z siecią taki UPS. Sporo jest sprzętu na naszym terenie rejonizowanych na USA, jak przechodzą na baterię widząc wcześniej sieć to dają50 Hz,...
anaba255 : To są bez ramowe ( pełne szkło ) panele cienkowarstwowe CIGS ( lepsze od POLI ( 20% wieksze uzyski) przy tej samej mocy -- tylko większe powierzchniowo ) Jeden pies czy uziemnisz przy panelach czy przy akumulatorze ( Tracer ma wspólny minus wejście wyjście ). Czesto w przetwornicach PE też własnie jest podpięte to minusa więc jak uziemnisz...
Nie wiem co może być !!!! Po burzy padł, podłączyłem inny akumulator i wszystko OK, działał ładował, itd. Ale odstawiłem go bez akumulatora i stał z 4 miesiące. Kupiłem nowy akumulator i podpinam a tu błysk na złączu więc szybko odłączyłem. Mierze a tu zwarcie złącza akumulatora. Postał dwa dni znów się biore za niego jest OK zwarcia nie ma. Trzymam...
Wykręć świece i sprawdź czy działają każdą z osobna podłącz pod akumulator.
Najpierw to sobie dobrze obejrzyj w poszukiwaniu pęknięć, nadpaleń zimnych lutów itp. niespodziewajek, które trafiają się po kilku latach użytkowania prostownika wożonego. Jeżeli coś znajdziesz - popraw. Przymierzając się do pomiarów - najpierw wydziel główne podzespoły: obwód wejściowy z bezpiecznikiem, soft startem i filtrem EMC; prostownik główny...
Witam! No nareszcie dowiedziałem się jak uruchomić swojego UPS-a tj. SMART 1400(akumulatory 24 V) Miałem problem z zimnym startem,ale znalazłem film na YouTube i dowiedziałem się jak to zrobić Max moc tego UPS-a to 950 Wat,ale jak na razie to to używam go do oświetlenia mojego warsztatu w piwnicy o mocy 2*18W (energooszczędne żarówki) Jak na razie to...
Pomysł jest troche ryzykowny (dla UPS). Jeżeli chcesz podpinać to instalacja samochodowa będzie udawać baterię UPSa. 12 czy 14V nie ma znaczenia. Nie dopinałbym równolegle baterii UPS do instalacji samochodowej. tu ups będzie działał zawsze w trybie na bateriach - wytwarzasz zmienne ze stałego, wogóle warto sprawdzić czy UPS posiada funkcję zimnego...
Myślę że z tym silnikiem nie było by żadnego problemu - kwestia mocy - UPS'y dają ciągłe ok. 3 x 1750VA dają się chwilowo dość mocno przeciążyć ale silniki też mocno przeciążają przy starcie - kwestia wielkości prądu rozruchowego. Co do przetwornicy to się nie wysilałem. Z tego co pamiętam trzy transformatory 2x24/230V (chyba parę zwoi po stronie 24V...
Możliwe, że akumulator wyeksploatowany, zbyt duża rezystancja wewnętrzna i spadek napięcia w momencie uruchamiania.
Dzieje sie tak tylko przy paleniu z kluczyka,system start stop zapala za kazdym razem bez problemu podejrzewam ze może stacyjka
Baterię ktoś prawdopodobnie już wymieniał (brak oryginalnej osłony na "+"), zaciski wygięte w połowie. Akumulatora nie wymieniał nikt od bodaj 4-5 lat. Jak wyjąłem go (po zauważeniu, że jest nagrzany) to odpadła osłonka (już klej puścił po tylu latach). A porównując ze zdjęciem nowego ze strony producenta zaciski fabrycznie tak samo były wygięte. Jak...
Jak ma zimny start uruchom go bez zasilania z sieci. Jak nie ruszy to akumulator (akumulatory) do wymiany.
Witam Układ jest prosty i ma swoje ograniczenia. Bez napięcia z zasilacza nie załączy akumulatora, ponieważ korzysta wtedy z napięcia na C1. Czyli brak zimnego startu. Gdy masz już napięcie z zasilacza to do akumulatora może dostać się pomniejszone o 1,5V (0,5 na diodzie schottky i 1V na diodzie IRF), więc będzie to 10,5V a akumulator ma więcej i prąd...
Sprzedam UPS Eaton Powerware 5125 2200VA. Model o mocy rzeczywistej 1600W, architektura line-interactive. Zamontowana karta SNMP/WEB do zarządzania w sieci. Dodatkowy moduł akumulatorów wydłużający czas pracy. Zimny start. AVR trim, 2 stopnie bost Sinus podczas pracy na baterii. Kontakt na gg 37065 lub maciej(małpa)uiml.pl Cena 1500 zł http://obrazki.elektroda.net/34_12563230...
(at)bobkowszczak 1) są przetwornice z 12V bezpośrednio do świetlówek, wtedy masz jeden stopień konwersji energii mniej na którym tracisz moc. Możesz tu podać dane samych rur, może coś się znajdzie. 2) jeśli nie możesz zmodyfikować tych lamp / wziąć innych, możesz pomyśleć o UPSie z zimnym startem (taki co da się włączyć z przycisku, bez sieci). Wtedy...
Według mnie UPS-y (te typowe komputerowe) nie nadają się do zastosowań o których piszecie podłączone w "standardowy" sposób. Oczywiście mówię o pełnej sinusoidzie, bo "prostokąt" wykluczam z założenia, tak jak pisał 'kotbury'... Dlaczego? Ponieważ nawet nieobciążone podczas pracy z akumulatorów nie wytrzymują zbyt długo (ja na to mówię "zżerają same...
Sprawdziłbym napięcia tam gdzie się da bez rozbierania tj. na wejściu i wyjściu po podłączeniu do sieci oraz na akumulatorach. On ma opcję zimnego startu tj. same akumulatory, bez zasilania sieciowego ? Jeśli tak podłącz same akumulatory a te do miernika i obserwuj napięcie na zaciskach, jeśli spadnie poniżej 20V to coś jest grubo nie tak. Dodano po...
Niestety z tego posta nic nie wyciągnąłem :( Zakupiłem nowy akumulator. Napięcie z ~8V wzrostło do ~9V (na zimnym). Na ciepłym ta wartość wynosi +10V. Sprawdziłem wszystkie klemy, oporność na klemach oraz oporność na linii rozrusznik/akumulator. Wszystko w normie. Przy rozruchu napięcie na akumulatorze i rozruszniku prawie identyczne. Czy to może oznaczać,...
Zobaczę to już jutro. Dziś ładuje akumulator. Wydech drozny bo wczoraj jeździł normalnie. A dziś jak odpalił i zgasł tak koniec kaplica. Rozrzadu nie będę rozbierać. Przejechane ma 154tys. Na pewno już trzeba go zmienić. Iskra jest. Jutro spróbuje na zaciąg. Może zagada.
Usterką okazało się zimne luty.
Temat był wielokrotnie poruszany. Najprostszym wyjsciem jest podpięcie starego UPS-a, bez akumulatora, pod 12V z samochodu. UPS musi mieć "zimny start"- czyli uruchamiać się z baterii, na giełdzie, bez aku powinien być naprawdę niedrogi.
A grzanie świec jest uzależnione od jakości akumulatora---przekaźnik .Zbyt niskie napięcie nie da prądu na świece,bo przekaźnik nie "łapie".
O akumulatory właśnie chodzi i mini instalacje fotowoltaiczna oraz o załączenie UPSa (zimny start ) w odpowiednich warunkach napieciowych . W sumie UPS zabezpiecza aku przed rozladowaniem ale nie ma regulacji gdybym chciał zostawić trochę więcej energii na czarną godzinę .
Jak to chcesz podłączyć do auta i po co? Akumulator 100 Ah ( co to za wynalazek ?) nie naładuje się się z układu do ładowania takiego 7 Ah; największy jaki do takiego ustrojstwa podłączałem to to ETA 600 akumulator 24Ah żelowy. Z trudem, ale doładowywało... Jak Ci się uda to uruchomić ( UPS musi mieć „zimny start”) to powinno pochodzić nawet...
Wszystko pięknie i ładnie tylko czy ten twój ups ma tzw. zimny start bo jeżeli nie ma to będziesz miał problem z odpaleniem go przy braku 220V.Pozatym zostaje kwestia ładowania akumulatora samochodowego przez ten ups , tzn czy będzie miał odpowiedni prąd ładowania.
http://obrazki.elektroda.pl/2706947200_1... Witam. Ostatnio nabyłem stary UPS jak w temacie. Postanowiłem, że uruchomię w nim tzw. zimny start żeby móc go uruchamiać z akumulatora wtedy kiedy zechcę. Niestety nigdzie do niego nie mogę zdobyć schematu ewentualnie instrukcji jak ten zimny start można uruchomić. Na przednim panelu posiada tylko...
Może UPS podłączony do akumulatora w samochodzie? Musi jedynie mieć opcję "zimnego startu", powinno działać :)
Z własnego doświadczenia wiem, że można śmiało używać akumulatora samochodowego i można w ten sposób uzyskać długi czas zasilania awaryjnego lub w przypadku UPS'a z zimnym startem zastąpić przetwornicę napięcia. Ale akumulator musi być ładowany zwykłym prostownikiem. Autor wątku ma rację, prąd ładowania aku w UPS jest za mały do aku samochodowego.
A no tak, jest to hybryda, która może działać bez akumulatorów, ma ustawiony priorytet działania z paneli PV, jak jest za mało dobiera z sieci, w nocy wiadomo tylko z sieci, przełączanie następuje automatycznie, podłączony jest tak jak na załączonym przez Ciebie obrazku. Z tym że w rozdzielni z licznika sieć idzie na inwerter i następnie z inwertera...
Witam, chyba przekombinowałeś... :idea: :cry: Poszukaj stosownego UPSa z zasilaniem DC 24V (na taki akumulator) oraz z zimnym startem i z quasi sinusoidalnym napięciem wyjściowym (ten dobrze współpracuje z aktywnym PFC) - to wszystko w wielu konstrukcja UPSów idzie w parze. Przełączenie zasilania pomiędzy wewnętrznym akumulatorem UPSa a samochodowym...
Zbieg okoliczności , po prostu może być to związane z tym iż zrobiło się zimniej na dworze, zatankowałeś jakieś "dziwne" paliwo. Na 100 % nic nie trzeba robić po zmianie akumulatora. Komputer sam się "uczy" po kilku "zimnych startach". P.S poprzednie (w tym "długoterminowe" wkazania MFA po wyjęciu akumulatora uległy skasowaniu i teraz są tylko "świerze"...
Model: EASY 600. Nic się nie przegrzewa. Testowałem go cały dzień i pompka chodziła bez zarzutu, tylko że co 25 -30 min. musiałem startować ups ( zimny start ). Później próbowałem na nieobciążonym ups-ie i też wyłącza się po tych 25-30 min. Dzięki za liniki już sprawdzam.
Do sprawdzenia czujnik temperatury który podaje informacje do ECU. Oprócz tego sprawdziłbym czujnik położenia wałka oraz wiązkę silnik komputer. W szczególności wszystkie masy. Ewentualnie na próbę dołożyć porządną masę pomiędzy akumulator a silnik.
Co jest wyświetlane w /EVENT LOG/ i /UPS STATUS/ po podłączeniu akumulatora, podłączeniu zasilania i próbie uruchomienia? Po podłączeniu akumulatora i podłączeniu UPS-a do sieci, po przytrzymaniu przycisku zasilania, UPS wyświetla komunikat „UPS starting...”, a następnie „UPS on line” Aby uruchomić UPS z baterii("zimny start", zasilanie odłączone):...
Witam! Może komuś się przyda:) UPS dla małego biura za grosze. Sprzęt 100 % sprawny, pracujacy parę lat w kancelarii, gdzie zdejmowano wszelkie tabliczki fabryczne a zostawiano tylko jedną - z numerem zagranicznego serwisu. Po zużyciu się akumulatorów ( 2 szt akumulatorów żelowych po 55 Ah ) poszedł w odstawkę. Akumulatory są łączone szeregowo ( 24...
Malo konkretow podajesz. UPS z "zimnym startem" powinien sie sprawdzic. Co do pojemnosci akumulatora (mocy UPS'a), trzeba by sprawdzic w praktyce jak dlugo bedzie w stanie to podtrzymac. Pozdrawiam
Zmierz napięcie na akumulatorach w czasie startu. Całkiem możliwe, że nowe nie znaczy dobre, nie pierwszy raz. Sprawdzić napięcie ładowania. jaka lepkość oleju, może zbyt gęsty na zimnym.
Bez schematu możemy sobie gdybać, jasne jest że uszkodzenia musisz szukać przed stabilizatorem a wiele szukania tam chyba nie będzie. Większości domowych UPSów nie da się uruchomić bez sprawnego akumulatora, uruchamiany jest poprzez "start na zimno" - chwilowo zasilany jest z akumulatora, i dopiero gdy wykryje obecność 230V przełącza się na zasilanie...
Wstępne testy przeprowadzone. 15 minut na wysokiej trawie i idzie jak wściekła. Ani razu się nie zatrzymała i mam wrażenie, że szybciej startuje. Silnik był zimny, a wcześniej szybko się nagrzewał. Dzisiaj lakieruję elektronikę, żeby zabezpieczyć przed wilgocią, a w piątek koszę cały ogród o powierzchni 200 metrów kwadratowych trawy sportowej. To będzie...
a włączałeś wtyczke do kontaktu? Nie wszystkie ups-y mają tryb zimnego startu.
Witam, mam problem z autem. Ostatnio zaczęło mu się ciężko palić na zimnym. Sprawdziłem AKUMULATOR, który akurat był do wymiany. Problem nadal występował, więc wymieniłem FILTR PALIWA oraz wstawiłem ZAWÓR ZWROTNY. Problem nadal istnieje. Wymieniłem KOSTKĘ STACYJKI, ale dalej to samo. Zauważyłem również, że nie ma kontrolki grzania ŚWIEC, ale gdy odłączę...
Mam taki sam UPS i taką samą awarię, UPS nie ładuje akumulatora ani nie zasila urządzeń przy włączonym zasilaniu z kontaktu. Jeżeli odepnę UPS z prądu i włączę zimny start to UPS ładuje urządzenia.
czy apc650 ma opcje miękki start inaczej nazywany zimny start dokładnie chodzi o to że ma przycisk można go załączyć z akumulatora bez włączania do sieci .proszę o pomoc ponieważ mam możliwość kupić i chciałem używać jako przetwornice. jeżeli ktoś zna ten typ to proszę o pomoc
Witam, zakupiłem niedawno UPS-a Ever duo 350. Działa on z akumulatorem żelowym 7Ah 12V, natomiast po podpięciu do akumulatora samochodowego (kwasowego), nie chce się włączyć. napięcie na akumulatorze wynosi 12,5V, tak samo jak na żelowym. UPS posiada zimny start oraz sinusa na wyjściu, miał zasilać pompkę do pieca CO2. To samo z drugim ups-em Mustek...
każdy ups jest przetwornicą , musi byc taki aby miał zimny start to znaczy , że zaczął produkować prąd po włączeniu przyciskiem. i wszystko zależy też od akumulatora.
Dokładnie przeanalizuj wpisy w pamięci (bufor zdarzeń). Zapis o restarcie (zimny start) świadczy o fakcie kompletnej utraty zasilania. O braku 230V dowiesz się z opóźnieniem ustawianym w odpowiednim podprogramie. Załóżmy, że akumulator ma żadną prawie pojemność. Utrata 230V na 15 min nie raportowana do stacji "stawia" centralę na szybko zdychającym...
Napięcie w stanie czuwania jest 32.1V i po włączeniu do sieci zapali się zielona kontrolka, wcisnę przycisk 1 załącza się UPS i dopala się żółta kontrolka i po 2-3 sekundach złączają się gniazda sieciowe. Gdy wyciągnę wtyczkę z gniazdka zasilania UPS podtrzymuje zasilanie na 2-3 sekundy i puszcza, a w tym czasie na akumulatorach jest napięcia 26,3V...
Witam, kupiłem/posiadam sprawnego UPS Ever Duo II 350, chcę z niego zrobić zasilacz (działkowy), tak aby po podpięciu pod akumulator 12V ciągle generował napięcie na wyjściu (zimny start w tym UPS). Wyczytałem, że posiada zabezpieczenia - że po 30min pracy wyłącza się, oraz też że jeżeli obciążanie na wyjściu będzie mniejsze niż 50W to też się wyłączy...
Witam Jaki proponujecie zakup używanego ups moc ok-1kW -sinus 24/230 V-zimny start. Interesuje mnie przerobienie go do zasilania odbiorników do ok-800W.[telewizor,lodówka itp] Chodzi mi o opinie osób-sprawdzone w praktyce.Jaka sprawność układu ? Czy APC SMART czy inna firma? Akumulatory ołowiowe12V- 2 x240 Ah mam na próbę-ładowane z wiatraka- lub z...
Wiesz, mi ten akumulator w sumie też jeszcze nie padł. Ale wolę dmuchać na zimne i czując, że delikatnie dłuższy start przy niskich temperaturach może być przyczyną osłabienia zasilania, wolę go podładować. W grudniu 2019 był kupiony, bo poprzedni zdechł z zaskoczenia i to daleko od domu. I z powrotem auta z pasażerami były kłopoty... :-/
Widzę, że się nie garną... więc spróbuje - najwyżej mnie poprawią. Zakładając pobór 300W przez godzinę zużyjesz 300Wh. Dodałbym do tego od razu stratę własną UPS - jakieś 20W czyli wyjdzie z tego 320Wh . Zatem przy akumulatorze 12V będziesz potrzebował akumulator 320Wh/12V = 27Ah. Przy napięciu 24V będzie to akumulator 14Ah. Do tego UPS z pełną sinusoidą...
Witam, W A klasie są dwa rodzaje rozruszników: zwykły i z auto-start. Przy zwykłym rozruszniku trzeba trzymać kluczyk aż zapali natomiast przy auto-starcie trzeba tylko przekręcić na chwile kluczyk i rozrusznik sam kręci aż auto zapali. Przy zwykłym rozruszniku jest przekaźnik obok akumulatora a przy auto-start nie ma - jest tylko słynny fioletowy kabelek....
Na zimnym starcie podaje 60Hz, po podłączeniu do sieci i zaniku napięcia kontynuuje z cz-cią 50Hz, tak jak pisał poprzednik. U mnie na zimnym starcie nie chce pracować po podłączeniu pompa obiegowa w piecu, co jest w tym przypadku normalne. Więc trzymam UPS-a podpiętego do sieci i jak trzeba to go przenoszę do łazienki... :] Ten UPS wymaga 24V akumulatora...
Ale takie coś nie zadziała, jeśli UPS nie bedzie miał możliwości "zimnego startu" tj. startu tylko na baterii.
Witam Mam zbudowany zestaw na tańszym i prostym w ustawieniach regulatorze ładowania MPPT M-20 Solar za 197zl ma wyświetlacz z możliwością ustawiania wszystkich parametrów +dwie baterie 180 W + 2 x Akumulator + UPS do zasilania pompek 2x 50W w oczku. Latem jest ok zimą bardzo mało prądu . Zestaw pracuje już kilka lat bezproblemowo. To co chcesz zbudować...
Hej posiadam hulajnogę elektryczną szczotkową RAZOR E90, sprawdziłem akumulator to ma 12,3 V wiec moim zdaniem jest ok ,silnik na krótko też działa, zrobiłem zwarcie jak przycisku od startu jak i od hamulca a dalej hulajnoga nie chce startować. Jeszcze nawet luty podgrzałem lutownicą ,żeby nie było zimnych lutów na sterowniku i dalej nic . Nie wiem...
Dawno tu nie zaglądałem, potwierdzam podłączenie innych akumulatorów bez konfigurowania. Układu ładowania nie będę przerabiał gdyż UPS'a cały czas będzie odpalany z zimnego startu. Jeszcze czeka mnie próba podłączenia pod 2 akumulatory samochodowe :)
Tak, ma zimny start, to jest stary, poczciwy Ever duo 500, daje ładną sinusoidę na wyjściu. A pytam, bo korzystając w terenie z UPSa co jakiś czas będę musiał podładować akumulator odpalając silnik (bez wyłączania sprzętu).
Jeżeli chcesz mieć bardzo zbliżony przebieg do sinusa to poszukaj na Allegro UPS APC lub Campaq w obudowach typu Rack. Przeważnie mają uszkodzone akumulatory ale za to 2 kW można kupić za 200 do 400 zł. Trzeba się tylko trochę postarać. Za takie pieniądze sam nie zrobisz czystego sinusa. Te UPS-y mają nie tylko stabilizację napięcia ale także kontrolę...
Też o czymś takim myslalem. Akumulatory Li-ion można ładować prądem max 0,5C tu wychodzi 10A ale w takim układzie bez kontroli temperatury ustawiłbym prąd na max 5A. Wartość napięcia na etykiecie mówi że najprawdopodobniej w baterii jest 6 ogniw. Ogniwa napięcie max to 4,1-4,2V wychodzi więc mniej niż 28V. Dla bezpieczeństwa ogniw polecam napięcie 24V....
Może i ja skorzystam z okazji rozpozętego tematu, mam uszkodzony swój ups Light320, nie reaguje na odłączanie napięcia sieciowego, załącza sie jedynie w przypadku wciśnięcia przycisku "zimny start" po podłączeniu do sieci nie ładuje akumulatora, czy może mnie ktoś wspomóc jakąś dokumentacją lub radą . W przypadku ww. upsa są jakieś pr-ki chyba do regulacji...
do zasillania awaryjnego pompy centralnego ogrzewania używam od kilku lat UPS-a z tak zwany zimnym startem, oczywiście wyjąłem z niego akumulator wyprowadzając na zewnątrz przewody które były podłączone do niego ,przewody te podłączyłem do akumulatora samochodowego,po prostu zamieniłem mały akumulator na duży im będzie większa pojemność tym dłużej będzie...
wymienlem taka mala plyteczke kolo silniczka krokkoego,pryczepiona do przepustnicy.jest ok.ale na zimnym silniku ma przy rozruchu przez chwile za wysokie obroty.
Cześć. Mam problem z UPS-em Eta 1800sx przed wymianą akumulatorów na nowe nie wykazywał usterek na elektronice. Po zamontowaniu nowych akumulatorów UPS startuje tylko i wyłącznie z "zimnego startu" jakby nie dostawał zasilania zewnętrznego. Wiecie co to może być?
to przy ponownym bezproblemowym uruchomieniu nie może przez kilka chwil osiągnąć minimalnych obrotów To się zdarza w 2,0tdci, niektórzy twierdzą że to błąd softu, że za niskie napięcie na akumulatorze, za wolno kręcący na ciepłym rozrusznik itd. Podpięcie pod tester nie pokazuje błędów. Z praktyki przy moim i kilku innych autach wynika, że pomaga przytrzymanie...
W benzynie może i jest to bajer, ale niektóre diesle szczególnie zimne potrafią kręcić kilkanaście sekund, wówczas trochę ciężej wyczuć ten odpowiedni moment, a na drugie kręcenie może już zabraknąć akumulatora, jeśli się za szybko puści.
Witam! Trafił mi się UPS z tytułu. Po wymianie wszystkich 4 szt. akumulatorów na nowe oraz wymianie wentylatora na nowy próbowałem uruchomić urządzenie. Niestety nie wystartował na samych akumulatorach sygnalizując błąd migającą diodą z symbolem głośniczka. Wyłączyłem urządzenie przytrzymując dłuższą chwilę przycisk OFF na pulpicie. Nic nie świeciło,...
Witam , jest to start-stop a akumulator jest EFB do tego systemu tylko czemu go niedoladowuje mimo tego ze napięcie jest od 14,6-15,2 ? Wg mnie jest to normalne i trzeba z tym żyć. Nie wiem jak teraz, ale dawnej akumulator uzyskiwał 100% naładowania, gdy pod koniec ładowania uzyskiwał napięcie ok.16 V. Na takie napięcie (przerwanie ładowania) ustawiony...
Rozumiem że po podłączaniu akumulatorów (zakładam że prawidłowo) UPS nie uruchomił się ? Może nie posiadać zimnego startu podłącz do prądu, sprawdź bezpiecznik z tyłu, sprawdź bezpieczniki na płycie UPSa. "Service manual" - prawdopodobnie marzenie.
lub zbyt duży spadek napiecia na akumulatorze
Przywożę takie upsy z elektrośmieci, oczywiście tylko te z zimnym startem. Wyprowadzam przewody na zewnątrz, aby można było podłączyć zewnętrzny duży akumulator samochodowy (z palety "zużytych", zdanych przez klientów w inter carsie). Montuję na tylnym panelu normalne gniazdko 230V. Opcjonalnie zabudowuję w środku wentylator, jeśli elektronika nie ma...
Witam..mam UPS 3kVA podłączonego do baterii 48V ładującej się z paneli fotowoltaicznych 1kW....na baterii 48V podpięty czujnik napięcia z ustawionym progiem np 56V który aktywuje stycznik odcinając zasilanie UPS z sieci energetycznej (zanik napięcia z sieci energetycznej). UPS zasila wybrane obwody do momentu gdy czujnik napięcia na bateriach 48V z...
to byłoby dodatkowo najprostszą do wykonania opcją Może i tak, tylko że nieskuteczną. Podczas zaniku zasilania tani UPS się "odpali" i jest gotów unieść bramę przez dość krótki czas zanim sam się nie "zeżre" i wyłączy za kilkanaście minut, góra kilka godzin... Chyba, że jest zimny start i użytkownik sam go odpali jak nie będzie prądu, wyłączy po wyjeździe...
Witam! Posiadam ten ups i dorobilem w nim zimny stary , wystarczy ze połaczysz jakims cienkim kablem plus z akumulatora ktory siedzi w upsie z 1 noga przekaznika zasilająca elektromagnes w nim , ups sie zalancza:) dziala juz u mnie od ponad pol roku bezproblemowo
Witam szanownych kolegów Od jakiegoś czasu w mojej Ladzie nivie 1.8i zaczyna pojawiać się problem z rozruchem na ciepłym i zimnym silniku. Mianowicie podczas odpalania, przekręcam stacyjkę, silnik kręci i w momencie startu nagle się wyłącza wydając przy tym charakterystyczny metaliczny "cyk", ponawiam próbę i czasem zapali od razu a czasem jeszcze raz...
https://obrazki.elektroda.pl/2842595300_... Witam. Dziękuję za odzew. Z powyższych informacji wynika, że moje domysły mogą być słuszne, ale dlaczego dzieje się tak tylko podczas pracy z sieci 230V. Na akumulatorach normalnie się wyłącza jest też zimny start, krótko mówiąc wszystko hula jak trzeba (nie wiem jak komunikacja RS232 nie...
Jeep RENEGADE Limited 1.0 rocznik 2019/20 Auto nie uruchamia się - nie licząc działających świateł awaryjnych, oświetlenia kabiny (załączanego "z palca") i "impulsowych" długich, nie działa nic. Nie reaguje na piloty, na przyciska start/stop. NIC. Sprawdzono akumulator - w serwisie akumulatorów - jest sprawny. Klemy poprawione itd. Bezpieczniku sprawdzone...
Dziękuję za rysunek z czujnikiem, niestety rozłożyło mnie trochę przeziębienie i nie mogłem za bardzo pogrzebać przy agregacie. Dziś jedynie odpaliłem go na kilka minut aby sprawdzić: jaką temperaturę silnika pokazuje. Dochodzi do 58 st. (chyba trochę mało), ale też chyba przekłamuje, bo zanim uruchomiłem silnik sprawdziłem tą temperaturę na zimnym...
Czyli musiałbym na czas sekwencji zimnego startu utrzymywać ujemny bilans energetyczny na akumulatorze silnika po czym automatyka musiała by go doładować do danego napięcia podczas jazdy 2-3tys to już spore obroty
eurotips napisał: Wszyscy milczą jakby zesrali się w spodnie że takie akumulatory wymagają napięcia ładowania 16.2V Upss..... , mocne słowa. :cry: Mógłbyś podrzucić jakiś, konkretny link ?. Nie chciałbym uczyć się na własnych błędach a tym bardziej na cudzych. Było o tym na tym forum w którymś temacie o napięciu ładowania w samochodzie. Z takim napięciem...
Być może dobrym rozwiązaniem byłby falownik zasilany z ups'a z zimnym startem. Wtedy taki ups można by włączyć tylko w razie potrzeby, a akumulatory ładować zwykłą ładowarką do żelówek.
http://obrazki.elektroda.pl/5169786000_1... Witam. Zakupiłem właśnie Smarta 650V/S, i trochę mnie zastanawia fakt, ze UPS po podłączeniu do zasilania 230V (jeszcze zanim go włączę przyciskiem z przodu obudowy) wydaje z siebie już odgłosy pracy, tzn. słychać klapniecie przekaźnika oraz "stukniecie" transformatora, a po kilku godzinach w trybie...
Witam.Proponuję zastosować UPS z tak zwanym "zimnym startem".Napięcie wyjściowe 230V tylko sinus.Na znanym serwisie aukcyjnym można kupić markowy UPS używany w dobrej cenie.Pozdrawiam
1. UPS został uszkodzony przez kapiącą na niego wodę 4 lata temu i dlatego został wyłączony i rozebrany. 2. Przekaźniki zostały wymienione po zalaniu i wyczyszczeniu, bo dwa z nich były mocno okopcone. Interfejs USB odłączony, bo w gniazdku USB z powodu zwarcia na 5V, gdzie przegrzała się ścieżka od tego napięcia. Panel został wyczyszczony, a szczególnie...
Zaraz po włączeniu do sieci pokazuje pełne naładowanie akumulatora wszystko jest tak jak powinno przez 4 sek coś cyknie i zaczynają migać lampki. Zimny start działa prawidłowo, lecz po powrocie zasilania sieciowego, nie dzieje się nic aż za około 7 sek znowu coś cyknie i miga identycznie jak przy podłączeniu do sieci. http://obrazki.elektroda.net/66_12664954...
zimny start zimny akumulator zimny start silnika
instalacja plomb jaką nawigację tomtom kupić analiza spalin lambda
pralka electrolux panel sterowania kontrolkę poduszki powietrznej
Trzaski w kamerze monitoringu na kartę SIM TP.SK713S.PC825 (N) Smart TV Board Issues and Solutions