Masa akumulatora, masa alternatora i sprawdzenie ładowania na krzyż + - alternator akumulator.
Wymiana bsi zapewne pomoże plus gruntowne sprawdzenie ładowania alternatora
Jak nie podłączysz L, to alternator nie ma wzbudzenia, zaczyna ładować dopiero z magnetyzmu szczątkowego wirnika, jak pisałeś po przekroczeniu 4k rpm
Pełno tu przemądrzałych znawców. Alternator był wyciągnięty i sprawdzony u elektryka. Diagnoza była taka, że trzeba skasować pamięć akumulatora i że podobno tylko takie coś w serwisie można zrobić. Ja się pytałem czy ktoś miał podobnie i rozwiązał problem a nie jak się sprawdza ładowania alternatora…
Podłączyłem główny akumulator do ładowania i podczas ładowania napięcie wynosi na akumulatorze 14,4 V. Zmierz na odpalonym samochodzie.!!!!
Normalnie zachowania. Psa od 2011r ma takie sterowania alternatora. Bez obciążenia na wolnych obrotach i podczas przyspieszania/obciążenia odcina oporny alternator.
Jeśli lin sprawdzony to popróbuj pozmieniac kodowanie w bsi masz tam kilka rodzai alternatorów do wyboru.
Akumulator sprawdzany w spoczynku? Czy pod obciążeniem? Sprawdzałem akumulator w spoczynku oraz oczywiście po włączeniu świateł, bo właśnie wtedy owa kontrolka się wyświetla, ale napięcie nie spada drastycznie, trzyma się około 11v po włączeniu świateł. Na włączonym silniku? To o wiele za mało. Akumulator w spoczynku powinien mieć 12,4-12,6 V. Jak...
Na alternatorze masz przykręcony jeden gruby przewód i powinna być wtyczka dwupinowa z jednym cienkim przewodem. Sprawdź czy na tym cienkim przewodzie jest napięcie jak kręcisz rozrusznikiem. Na 90% problem w instalacji auta a nie w alternatorze.
http://obrazki.elektroda.net/27_12637242... http://obrazki.elektroda.net/27_12637242...
Zmierzyć napięcie ładowania, naprawić alternator lub wymienić.
Pracą alternatora zawiaduje też BSI.
Witam koledzy. Pacjent Peugeot 3008 Hybryda 2010 rok, motor spalinowy 2,0 HDI. Poszukuję schematu sterowania alternatora hybrydowego. Nie mam ładowania akumulatora niskonapięciowego, zapewne główny też nie jest ładowany. Diagnoza nie wykazuje żadnych błędów, na wyświetlaczu tylko lakoniczny komunikat "usterka silnika".
Witam, mam problem z Peugeotem 2008 z 2013r z systemem start stop. Problem polega na ciągłym błędzie ładowania akumulatora, alternator wymieniony na nowy. A problem nadal jest, ładowanie jest tylko samochód tego nie widzi. Miał ktoś taki przypadek? Błędów w komputerze nie pokazuje.
Brak ładowania, uszkodzony alternator lub kable
Problemem był wadliwy alternator
Proszę o podpowiedz - mam problem z peugeotem 1007 2005 1.5 8v benzyna alternator VALEO 70A z linią COM . Alternator dostał zwarcia na stojanie i wymagał naprawy. Poszedł do regeneracji i przy testach na stole trzymał wszystkie parametry ale po włożeniu i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów przestał ładować - uszkodzeniu uległ regulator napięcia...
Sprawdzić akumulator czymś takim. Producent raczej nie ma znaczenia. https://obrazki.elektroda.pl/2223435700_...
Brak ładowania..... alternator , słaby gdzieś styk , przysniedziale klemy . Sprawdź ładowanie bezpośrednio na zaciskach alternatora.
trzeba sprawdzic obwod alternatora
Zacząłbym od szczotek w alternatorze.
Witam Panowie, mam problem z ładowaniem w Peugeot 1007. Alternator po regeneracji - podobno miał działać (samochód dostałem już po naprawie alternatora). Po podaniu napięcia +12V na pusty pin oznaczony na rysunku (przez żarówkę 5W) ładowanie zaczyna działać. Czy ktoś mógłby mi rozjaśnić kwestię załączonego schematu. Do czego mógłby służyć ten pusty...
Tylko się nie popaż Ja już się poparzyłem - ortografią :cry: Jeśli będzie gorące to oznacza to koło pasowe do wymiany Absolutnie nie. Co ono Ci zawiniło ? Już prędzej łożyska w jakimś używanym alternatorze, albo w napinaczu paska. Sprawdź także główny przewód ładowania miedzy alternatorem a akumulatorem.
Już naprawione. Dzieki za odp/
Odnawiam temat nowozałożony akternator (choć nie nowy) wskazuje 11,5 a po zgaszebiu silnika na akumulatorze jest 12,5 czy to znaczy ,że alternator w ogóle nie ładuje?
Dzięki. Podłaczę się i pogmeram w wolnej chwili. Szkoda że nie ma nikt pewnej wiedzy na temat ustawień i ich rezultatów żeby nie robić tego na chybił trafił. Co jest wskazane w danej sytuacji a co może być niedopuszczalne. Za co odpowiadają pewne opcje i kiedy są one dopuszczalne. Teksty może tak a może lepiej inaczej, jest dobrze ale za chwilę okazuje...
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
wygląda faktycznie na zasilanie +15 ale dobrze by było wiedzieć jaki to alternator
Kolega sprawdzi przede wszystkim połączenia klem z akumulatorem i napięcie ładowania z alternatora.
Dzięki za podpowiedzi.Właśnie poszedł z dymem wentylator....na razie. W poniedziałek wymienię regulator. A co do połączenia przewodów do alternatora,to wszystko jest bez zarzutów.
Sprawdź wszystkie masy i + z alternatora do akumulatora.
sprawdź napięcie ładowania alternatora na włączonych światłach radiu klimie. Upewnij się, że na 100% ten alternator pasuje.
Może być uszkodzony regulator napięcia tzw szczotkotrzymacz w alternatorów.
Szczotki wymienione - ładowanie jest. Dziękuję "elektrit".
po wypięciu wtyczki alternator ładuje 14.10V I świecie się kontrolka?
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
Pin 1 impulsy wzbudzenia generowane przez BSI, 2 -informacja o obciążeniu dla sterownika silnika (w Dieslu tego przewodu nie ma).
przestało działać wspomaganie nie było możliwości uruchomienia pojazdu, gdyż nie nie kręci akumulator padł Usterka alternatora lub innego elementu obwodu ładowania akumulatora.
Kolego do kontrolki ładowania.
Albo uszkodzone kable albo regulator napięcia. Daj nr alternatora.
Ktoś coś? Może dysponuje ktoś schematem? Mój plan to zrobić nowe zasilanie pod radio. Nowe wzbudzenie alternatora na przycisk. Tylko nasuwa się kilka pytań. Mianowicie czy alternator jest wzbudzany impulsem czy napięcie na tym przewodzie jest stale. Jak zrobić kontrolkę ładowania ( do alternatora idzie tylko 2 przewody główny na akumulator i ten cienki...
Koniec szczotek i/lun pierścienia ślizgowego w alternatorze.
Sprawdź bezpieczniki przy akumulatorze.
Przez zarówkę wzbudz alternator, jak zacznie ładować to na cienkim zacisku pojawi sie +14V, i alternator zacznie ładować, sprawdz miernikiem.
Koło pasowe stoi w miejscu przy pracujacym silniku i winą jest chyba wlaśnie to koło pasowe, bo ono w środku ma jakąś gumę i ta guma sie chyba wyrobiła
Instalacja. Alternator może gubić masę. Rok i pojemność?
Wymieniłem regulator na inny nowy(oczywiście podróba),dalej świeci kontrolka od ładowania.Wymieniłem w starym regulatorze szczotki i z powrotem go zamontowałem w alternatorze,ale nic to nie pomogło(dalej świeci). Tester delphi pokazał błąd P1527(obciążenie alternatora,za nisko,stały),potem znalazł jeszcze 56A(wejście dodatnie zapłonu lub informacja...
Zmierz napięcie ładowania, raz na akumulatorze. drugi raz na wyjściu z alternatora .Powinno być w granicach 14,4 V.
A może byś napisał czy alternator Bosch,Valeo,Mitsubischi?
Wygląda na uszkodzony regulator napięcia alternatora.... Pozdr.J.
Wyczytałem na brytyjskim forum, że świecąca kontrolka ładowania świadczy o ewidentnym uszkodzeniu alternatora nawet jeśli "jeszcze" ładuje. Podczas obciążenia - światła, dmuchawa napięcie może drastycznie spadać. Polecają podmienić alternator lub co najmniej wyczyścić go, wymienić szczotki. Może jakiś dobry elektryk mógłby Ci go przemierzyć. Jak kolega...
Prawdopodobnie uszkodzone diody w alternatorze.
Kup ori i ciesz się ładowaniem poprawnym.
Jeśli w tym Peugocie jest ten sam alternator ( jak pamiętam Valeo 150A) co w Volvo to 140-150 tyś to normą jest że pada ładowanie.
Teamat zamykam powód banalny, brak dobrej masy na silniku.
Miałem podobny przypadek w Volvo. Winny był mostek prostowniczy. Dla u Ciebie dla pewności zacząłbym od pomiaru prądu i sprawdzenia, lub podmianki samego akumulatora. Czasami, gdy aku jest uszkodzone alternator szaleje i zapala kontrolkę ładowania.
alternator nie ładuje ;p
Zgadza sie okazało się, że alternator prawidłowo nie ładuje :) Takżę problem rozwiązany.
Nie kombinuj ze swoimi teoriami. Raz wzbudzony alternator ładuje non stop. Masz po prostu usterkę w alternatorze. I co to za alternator, Bosch, Valeo ?
Wyciągnąłem alternator jest upalony w jednym miejscu na pewno to była przyczyna słabego ładowania. Czekam na uszczelke i założę inny alternator. Dzięki za pomoc
Do wymiany pierścienie ślizgowe wirnika szczotki tak samo , tyle na początek oczywiście alternator trzeba wyciągnąć.P
Ładowanie mam 14,1 - 14,2 V Alternator już też podmieniałem inny...
rozbierz alternator i sprawdź diody
Czy obniżone napięcie ładowania + pobór w stanie spoczynku może wskazywać na diodę alternatora? Oczywiście, ale lampka kontroli ładowania też powinna sie ,,odezwać" w takim przypadku.
Prąd przez takie urządzenia pobierany jest najpierw z alternatora, a jeśli to nie wystarcza to z akumulatora? Niezupełnie. Alternator i akumulator połączone są równolegle, występuje na nich takie samo napięcie. Akumulator jest ładowany jeżeli napięcie jest równe lub wyższe niż 13,8V.
Witam. Wracałem w sobotę rano do domu i zapaliła mi się kontrolka ładowania i komunikat battery charge fault. Auto ma najechane 270 tyś i podejrzewam że to albo szczotki albo regulator. Znalazłem w Service Box alternator o numerze VALEO(ALTERNAT) A 14 VI 35, zgadza się z moim ale nigdzie nie mogę znaleźć do niego regulatora. Kod regulatora to 5761 95...
raczej wyjałbym alternator i sprawdził mostek i regulator.
Sprawdz ładowanie miernikiem na akmulatorze nie komputerem jesli niema ładowania kontrolka ładowania może zapalić się po pewnym czasie jak napięcie akmulatora spadnie poniżej pewnej wartości decyduje o tym komputer samochodu. podaj jakieś numery alternatora może być uszkodzony regulator napięcia.
Jakie mogą być powody " łapania oporu " przez alternator ? To jest zupełnie normalne, alternator ładuje więc stawia opór mechaniczny.
Tutaj tylko braku masy/zasilania szukać. Chyba, że alternator nabroił i ładowanie poszło za wysoko. Ewentualnie palony z jakiegoś wynalazku. Raczej akumulator odwrotnie zapięty nie był, nie te byki.
Sprzęgło na alternatorze? Jak włączy się wentylator zobacz czy ładowanie nie znika.
W takim razie alternator nie był dobrze naprawiony. To jego awaria powoduje takie skutki.
alternator bez przewodu prądowego nie będzie ładował poza tym każdy alternator się nagrzewa ważne żeby dobrze ładował i nie hałasował :D :D :D
Masz uszkodzony alternator, kontrolka zapala sie <10V
przed awarią ładowania pilot działał poprawnie
Witam.Zacznij od sprawdzenia ładowania( napięcie na wyjściu z alternatora musi być podobne jak na akumulatorze). Posprawdzj wszystkie masy jakie znajdżiesz w komorze silnika podbnie plusy.Sprawdż dokładnie połączenie plusa z akumulatora z elektromagnesm rozrusznika i jeszcze kość stacyjki .Cewka zapłonowa-czy niegorąca.Powodzenia.
Piszecie,a sami nie wiecie o czym. Tam jest kompaktowy Valeo rodziny A14N. Kontrolkę wygasza sam regulator. W HDI impulsy obrotomierza z alternatora? Ejże!
Witam, Woltomierz na akumulator i sprawdzić czy jest i jakie, czy nie ma tego ładowania i jak to wygląda kiedy się świeci kontrolka, a jak kiedy już zgaśnie. Można jeszcze sprawdzić czy jest wzbudzenie na alternatorze. Może nie ma wzbudzania, dochodzi do samowzbudzenia alternatora i zaczyna ładować dopiero wtedy kiedy silnik wejdzie na wyższe obroty.
Piszesz o alternatorze to masz bezpiecznik od alternatora pewnie nie miałeś ładowania i wyczerpany akumulator dlatego pstrykał rozrusznik.P
Witam wszystkich, Mam pewien problem i nie mogę sobie poradzić. Posiadam samochód Peugeot 307 1.6 16V 2003r. Mam problem z czasem ładowania cewek. Wg programu PP2000 czas powinien być od 2-4ms u mnie 15.75ms .Cewka zapłonowa BERU. Podmieniałem kolegi oryginalną cewkę Sagema ,czas ładowania był 15ms.Ładowanie akumulatora 14,3V .Na załączonym zdjęciu...
Sprawdziłem pasek i jest ok. Obejrzę jeszcze połączenia przy alternatorze. Myślałem jeszcze o szczotkach bo nie były jeszcze wymieniane.
Rozumiem,że sterownik silnika pomaga się wzbudzić alternatorowi. Bo nie ma ładowania po uruchomieniu silnika do momentu podwyższenia obrotów silnika.Wydaje mi się,że pomoc we wzbudzeniu powinna być na pinie nr 1 złącza regulatora.
Jest jeszcze masa na skrzynię. A tam potrafi się urywać. Jak tam będzie wszystko w porządku, sprawdź połączenia na alternatorze. Znam przypadki, że oczko się odrywało od przewodu na alternatorze.
No jak w pełnoletnim aucie wszystko jest mozliwe. Jak nie rozrusznik to alternator padł. Prawo serii ot co.
Raczej wykluczone, ładowanie na poziomie 14.1V. Zastanawiam się nad wtyczką Lin tylko nie mogę jej namierzyć.
Na początek sprawdź połączenie alternatora z masą silnika,oraz połączenie masy z karoserią.
Ano myślimy, bo bez kluczyka świeci się kontrolka ładowania i rozładowuje akumulator (jak napisano na wstępie). Zobacz na oznaczenia alternatora i producenta. (część alternatorów montowanych w samochodach Peugeot i Citroen z założenia było nierozbieralnych).
Zamiast chłopakowi pomóc to się sprzeczasz a chodzi tylko oto żeby sprawdzić ładowanie a nie tłumaczyć tobie zasadę działania alternatora widzę że brakuje ci wiedzy na ten temat. Pozdrawiam
no to sobie sprawdz pobor pradu alternatora i ladowanie
Jedynie może być problem z kablem b+ który idzie z klemy na rozrusznik i na końcu do alternatora. Najłatwiej sprawdzić czy coś z tych połączeń nie jest luźne lub się nie grzeje. Warto poprawić także masę na silnik.
Przewod +12V szukaj idacy od akumulatora do rozrusznika,alternatora,i skrzynki elektrycznej.
ładowanie jest bo daje 14,6 V ( bez podłączonego kabelka wzbudzenia) a dlaczego bo chodzą wentylatory , szyby kierunki przy braku ładowania ich nie ma nie wiem gdzie w partnerze 2,0 hdi jest przekaźnik od naładowania
B+ to wyjście z mostka prostowniczego (tym na pewno nie idzie wzbudzenie) a do DF idzie plus z akumulatora przez kontrolkę regulator i wirnik do masy. Alternator jak się wzbudzi to już nie potrzebuje tego DF bo sam sobie wytwarza napięcie które idzie z trzech diod wzbudzenia, i w to miejsce jest włączona kontrolka ładowania która gaśnie bo dostaje dwa...
Jeżeli doszło do spalenia alternatora świadczy to o znacznym poborze prądu lub uszkodzeniu regulatora alternatora Trzeba mierzyć napięcie ładowania podczas jazdy podłączyć voltomierz do gniazda zapalniczki Napięcie nie powinno przekraczać 14,5V przy zmiennym obciążeniu lub spadać poniżej 13 V
Zapal silnik ,zmierz napięcie na zaciskach akumulatora ,później zmierz napięcie pomiędzy wyjściem z alternatora a masą. Prawdopodobnie szczotki w alternatorze a może i regulator poszły spać,
Witam, dziekuje za przyjecie do forum. Peugeot 207 1,4vti, 2010. Po uruchomieniu, po okolo 3 minutach zaswieca sie kontrolka od ladowania, ladowanie jest ponad 14 V, wymienilem alternator, modul klemy i bez zmian. Ma ktos jakis pomysl. Dziekuje i pozdrawiam
Proszę o pomoc. Wczoraj padł mi akumulator przy Peugeot 307 1,4 benzyna. Wymieniłem go i co jakiś czas wyświetla mi się symbol akumulatora i zauważyłem, że przy włączonych światłach lub nadmuchu alternator jest bardzo gorący, prawie parzy. Zdemontowałem alternator. Przeglądałem, szczotki ok, przebicia do masy nie ma. Napięcie ładowania 14,17V przy światłach...
Dzięki za odpodwiedzi. Problemem był Padnięty alternator. W pewnym momencie przestał już wogóle ładować. Szybka wymiana na nowy (brak czasu na rozbieranie) - rozwiązała problem.
Tam co jest prąd jak altek zacznie ładować.
Zrób pomiar napięcia na śrubie alternatora,Sprawdź dokładnie przewód prądowy alternatora a nie tylko czyszczenie.Albo słabe połączenie albo spaprany a nie zregenerowany.A jak włączysz np tylną szybę to to samo?
peugeot ładowania ładowania peugeot peugeot alternator
wtyczka zasilać laptop phoenix programator karta samsung monitor matryca
yamaha wyłacza mikrokomputer cobra1
Baxi Luna 3 Blue - Samoczynny Wzrost Ciśnienia Kontrolka STOP w Renault Laguna II po programowaniu