W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
My z alternatorami do autobusów Man Lion's City też mamy problem - zaczęły przychodzić takie, które mają identyczne objawy jak opisane w temacie - awaria alternatora na wolnych obrotach. Alternatory oryginalne Boscha.
Tak alternator daje stałą moc niezależnie od obrotów ,wynika to z jego zasady działania. Jednak by działał prawidłowo niezbedny jest akumulator.Moc to iloraz wartości napięcia i natężnia prądu.
Witam. Jest to alternator właśnie od autobusu AUTOSAN. To duże wyprowadzenie z prawej to +, a z lewej -. Te mniejsze u dołu: -od lewej DF do regulatora napięcia -w środku W połączony z jednym z uzwojeń stojana (ten czerwony przewód z prawej strony zdjęcia) do obrotomierza -z prawej D+ do regulatora napięcia Żeby alternator dawał napięcie wystarczy połączyć...
Zastosuj znany patent z przekaźnikiem załączanym sygnałem z alternatora.
skoro jest taki problem z drugim alternatorem Montuj alternator z autobusu.
Witam! Gdzie znajdę informacje na temat odkłócania instalacji elektrycznej samochodu (po alternatorze-w autobusie!). Pozdrawiam!
znalazłem na allegro alternator do autobusu, myślę go zakupić. Teraz pasuje jeszcze akumulator... tylko jaki włąśnie... chcę podłączyć do grzałki 24v do ogrzewania wody...
Jeżeli jeden z nich będzie wyraźnie zimniejszy to prawdopodobnie nie ładuje. Taaa a na stole jak się okaże sprawny to co wtedy ? W autobusie trzeba wykonać kalibrację ładowania alternatorów u cb są dwa w innych mogą być i trzy od tego trzeba zacząć, sam nie skalibrujesz bo raz nie masz czym dwa to odpowiednia procedura do wykonania.
Zrób krótki obwód +B na alternatorze , kontrolka 24V i zacisk kontrolki. Odłacz kontrolke od instalacji autobusu.
Witam kolegów ,spotkałem prądnice 24 żłobki i 16 biegunów był to alternator w autobusie prądnica jest 3 fazowa po 8 cewek na fazę. I według tego schematu zrobiłem pralko-wca 36 żłobków czyli 12 cewek na fazę i 24 bieguny , wynik był taki że według klasycznej przy tych samych obrotach anpięćie było o jedną trzecią większe spodziewałem się wzrostu 0 drugie...
Myślę, że akumulator dużej pojemności + jeden alternator by wystarczyły. Podnoszenie i opuszczanie chyba nie działa bez przerwy - a w czasie przerw alternator doładowałby akumulator (alternator autobusu nie jest na 24V ?)
ładuje??? mówicie, że pisze głupoty. I co z tego, że ma 14V ale ile wtedy jest A na alternatorze zanim zaczniecie cokolwiek podważać radzę sprawdzić charakterystykę pracy alternatorów. Autobusy miejskie - charakterystyka silnika i alternatora, każdy pojazd ma swoją, w tym poście nikt "ciapków i Ikarusów" nie zamierza ładować. Maszyny rolnicze, ile tam...
mam pytanie jakie są koszta alternatora od autobusu obojetnie jakiego :] takie przybliżone ?
pytanie czy alternator wyda te dodatkowe 30 A Alternatory stosowane w autobusach to nie rzadko 200A wydajności, czasami są nawet dwa. Zależy jaki to autobus, taki do jazdy lokalnej czy na trasy dalekie. U znajomego w MAN Lion's Coach, siedzą dwa Valeo 250A. Jeździ z wycieczkami po całej europie, a takie pojazdy potrzebują dużo prądu do zapewnienia...
Oczywiście że można tylko jaki tego powód. Natomiast kiedyś montowałem wiele razy drugi alternator do autobusów gdzie po uszkodzeniu oryginału koszt nowego był bardzo wysoki a sam zakup był problemem.P
Uwielbiam te dywagacje teoretyków... wielokrotnie spawałem (awaryjnie) korzystając z kabli rozruchowych i akumulatorów z ciężarówki, cienka elektroda i piękne spawy wychodziły. To że pali się łuk, nie oznacza czystego zwarcia, cienka elektroda sama ogranicza prąd spawania. W LR Defender miałem zamontowany alternator od autobusu, wywalony regulator napięcia...
Dzięki za odpowiedż, szkoda że mój pomysł nie wypalił. Moj wiatrak ma już 5m średnicy, chciałem założyć alternator firmy CELMA (autobusy SAN ) 24V 85A. Pytanie co dalej? Jak najprostrzym sposobem doprowadziś te 2kW do domu oddalonego o ok. 50m. Pszy mniejszych mocach było to prosztrze, ale teraz zaczeły się probremy :( może ma ktoś jakiś pomysł? Pozdrawiam
Wy się chyba z nudów kłócicie. Prawda taka że jedno koło jest poza płaszczyzną i pasek ulegnie szybszemu zużyciu lub zniszczeniu. Druga prawda taka że jeden pasek będzie pracował długo a inny się popruje. Ja widziałem jak to pracowało w autobusie po wymianie alternatora na zamiennik, przesunięcie było na pół klina. Nowy pasek na jałowych był na miejscu,...
Witam. Z tego alternatora nie uzyskasz łuku zapłonowego. Do tego celu nadaje się alternator z autobusu 24v,który na biegu jałowym ma dostateczne napięcie do powstania łuku. Pozdrawiam.Andrzej.
Pytanie zasadnicze- czy problemy pojawiły się dopiero po grzebaniu w zbr i ffr ? czy były już wcześniej? Ile masz alternatorów? MAN w autobusach stosuje czasem dwa lub 3 alternatory bosch po 110A każdy i muszę powiedzieć, że alternatory a właściwie ich regulatory napięcia są sterowane z osobnej elektroniki, która wygląda jak przekaźnik , jest koloru...
Tylko ciężarowe i autobusy
Projekt dość ciekawy sam mam wziąć się za taką przeróbkę. Mam pytani. Czy alternator można przewinąć na 230v? Czy zostaje alternator od autobusu i przetwornica?
Przecież masz alternator. Zasada działania jest taka sama - indukowanie prądu przemiennego w stojanie. Więc obrotomierz od diesla sprawdzi się tutaj, jednak trzeba będzie popracować nad wskazywaniem, bo u ciebie siedzi pewnie bezpośrednio na wale, a w silnikach z "tradycyjnym" alternatorem jest przekładnia w postaci paska klinowego i kół różnych średnic....
W instalacji samochodowej na 12V po włączeniu silnika zaczyna pracować alternator i jego napięcie jest regulowane na poziomie 14,4V +/-0,1V a radia spokojnie pracują jeszcze do 16V,więc możesz spokojnie podłączać.
Witam. Mam następujący problem. Połączyłem alternator z autobusu 24V z silnikiem ,wyprowadziłem z alternatora prąd zmienny i podłączyłem to do transformatora 24/230V. Wszystko działa tylko gdy np. podłącze do tego żarówkę 230V to występuje efekt migotania tej żarówki. Jak to wyeliminować? Myślałem o stabilizatorze napięcia jaki kiedyś stosowano do stabilizacji....
Chyba tak będą musieli robić. Ekrany nie wróciły jeszcze z naprawy, a autobusy stoją zamiast zarabiać. Nie spotkałem się jeszcze, żeby alternatory rozwalały elektronikę, a mam do czynienia z autobusami od lat. Inne auta są palone z konia z bateriami rozładowanymi do prawie 0V i wszystko jest ok. Jeszcze inne auta mają doinstalowane panele fotowoltaiczne,...
witam przy 3m śr to jedynie alternator od autobusu pociągnie a co dopiero dom ogrzewa zejdz na ziemię przy tylu urządzeniach to sprawnośc będzie 10% mam niemałą elektrownie wiatrową to scnieco o tym wiem poczytaj moje posty powodzenia
mam pytanie.Od czego zacząć poszukiwanie usterki .Mam autobus Setra S210H gdzie nie działa mi zegar obrotów silnika.Wiem że czujnik od obrotów znajduje sie w alternatorze ale co powinienem najpierw sprawdzić żeby być przekonany że nie obędzie się bez rozbierania alternatora???
I alternator od autobusu a żeby to napędzić to silnik od autobusu, choć jeśli nie musisz jeżdzić to lepiej kupić agregat prądotwórczy, mniej pali na setkę ;) A poważnie to zapewne nie zdajesz sobie sprawy z mocy. Do takich mocy należy mieć powiększony akumulator i wzmocniony alternator jak to jest w autach o bogatszym wyposażeniu elektrycznym. SławeK
może któryś z kolegów by mi doradził jakiej wielkości łopaty trzeba by było zastosować do tego cuda jest to alternator z autobusu i przekładnia pozdrawiam. Podaj więcej szczegółów : prądnica oryginał czy przerabiana, przekładnia ile zwiększa obrotów, no i jakie ta przekładnia ma opory. Może znając więcej danych ktoś ci coś doradzi.
Jeśli ma być z dobrym zapasem to chyba zostają mi jakieś nowocześniejsze alternatory od volva, mana itd. Ewentualnie od starych autobusów można coś wyrwać taniego, np. za autosana
Jeśli chodzi o generator to zamiast prądnicy lepiej użyć alternatora. Prądnica prądu stałego ma najczęściej wykorzystany korpus jako część obwodu magnetycznego i dlatego jest stalowy i ciężki. Alternatory mają lepszą charakterystykę (dają większe napięcie przy mniejszych obrotach) i najczęściej mają korpusy ze stopów lekkich. Ja używam obecnie alternatora...
Obrotomierz to bym wyprowadził z alternatora jak go masz.Ze starych autobusów były do 3 000 tys. obr.Tak to wykombinuj.
Witam, posiadam alternator 28v ze stara 200 lub autobusu symbol A120, jak podłączyc go pod regulator skoro na alternatorze są 4 wyjścia? to czwarte to jakby masa?
Mianowicie jest tam alternator wielkości DF, żuka i podczas jazdy na światłach łądowanie jest ok ale dodatkowe 9A pobierane przez 2 wentylatory powoduja że napięcie spada do 26,1V i wiadome - problemy z rannym rozruchem. Regulator daje całe napięcie na szczotki ale wydajność prądowa alternatora jest mała i nie wydoli. Wie ktoś może co poradzić na to....
Potrzebujesz nowy typ chociaż z tym to jak sobie ktoś nazwie. Z tyłu ma mieć wyjścia na 3 kable. 2 konektorki i 1 na kluczyk 8mm. W środku tego obrotomierza jest potencjometr którym można wyrególować wskazanie. Wydaje mi się że powiniem pasować jakikolwiek obrotomierz sterowany z alternatora ale nich ktoś mnie poprawi jeśli się mylę. Z polskich były...
Mozna zrobic jescze lepiej : Wziąść alternator firmy CELMA (autobusy SAN ) 24V 85A i do tego falownik. Ps. to jest jedyny alternator który wzbudza juz sie przy 200 -300 obr pełny POWER przy 800 1000 obr/s Standartowe alternatory 600 800 obr by sie wzbudzic .
Prąd wzbudzenia to od 0,5-3A w zależności od alternatora. 3-4A pobiera wielki alternator od autobusu o mocy ponad 2kW. Ale to żadne problem. Robisz prosty układ kluczujący, który wytwarza impulsy tylko wtedy gdy alternator się obraca. Do wzbudzenia obracającego się alternatora wystarczy impuls rzędu 1s, a nie prąd płynący non stop. Co się tyczy przekładni....
impulsy można pobierać z jednego z trzech końcówek uzwojenia twornika alternatora .
Gość miał podobnie w autobusie okazało się że alternator padł bo miał dwa a jak u ciebie to nie wiem
Cześć. Mam autobus Volvo i zapaliła mi się kontrolka od ładowania więc chciałem sprawdzić alternator, ale ten autobus ma 3 alternatory, podpowiecie jak najlepiej to sprawdzić?
Robię to w D20 w autobusie LionCity, gdzie pompa wtryskowa jest za alternatorami, a wszystko jest tak upchane, że poezja. Fakt, wszystko, co mi potrzebne, leży na stole. Nie zdradzę, jak zdejmuje i zakładam wtyczkę na pompie, ale serio, jak mam wszystko, to po jeździe próbnej tyle mi to zajmuje.
Dziala troche zawyza ale mala roznica. Zamontowalem go do agregatu prądotwórcze, 20kw. Alternator wsadzilem juz dawno od autobusu wiec nawet dobrze sie zgralo. Dziekuje wszystkim za pomoc.
24V x 250A =6000W. Nie widziałem takich przetwornic. Nawet gdyby udało się taką zbudować to straty będą potężne, naprawdę lepiej zamontować dwa akumulatory w konfiguracji: równolegle cały czas a szeregowo tylko dla wciągarki. Albo dołożyć alternator 24V z jakiegoś autobusu.
Oczywiście że tak, jednak jest to wyzwanie, w domowych warunkach poskładasz tylko komponenty a ich wykonanie musisz zlecić zakładom usługowym, chyba że masz solidną tokarkę, takąż frezarkę i podobne narzedzia... Prościej skołować przekładnię i wysokoobrotowy generator. 3kW to solidny alternator(z jakiegoś autobusu widziałem o takiej mocy)
Kontrolka po lewej stronie w dole to kontrolka od zapchania filtra powietrza ( lub uszkodzenia czujnika ) , który chodzi do spręzarki ( kompresora ) i alternatorów.
czy włączanie klimy powoduje taki pobór prądu (przy okazji - jaki?), ze akumulatory szybko sie rozładowują? Głównym pożeraczem prądu przy włączonej klimatyzacji są wentylatory w tych skrzyniach na dachu. Mają one moc grubo ponad 1 kilowata. To sporo jak na instalację elektryczną nawet dużego pojazdu. Pozostałe systemy typu elektroniczne kasowniki,...
Witam, Z fotki raczej nie wiele wynika, w/g mnie jest to mikroprocesorowy sterownik kontrolujący napięciem wzbudzenia wirnika prądnicy trójfazowej. Musiałbyś podać więcej detali by coś więcej wydedukować. Jeżeli moje spojrzenie jest prawidłowe to mógłbyś zastanowić się nad możliwością zastosowania regulatora do alternatora trójfazowego np. do alternatora...
W autobusie miejskim widziałem silnik cummins zasilany gazem. Ważne jaki jest producent tego alternatora i jakiś symbol z niego.
Hmm prądnica ? ona potrzebuje minimum 1500 obr na minute by zaczeła dobrze ładowac. Nie lepiej zastosowac alternator> ? Po pierwsze większa sprawność .mniejsze gabaryty i prędkość obrotowa by zaczeła ładowac akumulator.Np alternator od fiata 125p potrzebuje minimum 1000 obr by zaczać ładowac. Co do tego "spalania" energi to nie jest dobry pomysł. Regualtor...
:arrow: ANTEQ Gdzie ty widzałeś w osobówkach takie alternatory? Alternator to maszyna elektryczna o sprawności rzędu 80-90% co oznacza że alternator o mocy elektrycznej 1kW czyli 1.36KM obciąża silnik mocą mechaniczną 1.36/0.9 = 1.5KM! Największe powszechnie stosowane alternatory z jakimi miałem doczynienia to autobusowe 28V/100A co daje moc 2.8kW ale...
Witam. Jak w tytule, ile prądu pobiera samochód Audi A4B6 1,9 TDI o mocy 130 KM z 2002 roku podczas jazdy bez świateł z włączonym radiem 😏 i dmuchawą. Skąd takie pytanie? Otóż zastanawiam się, czy da się zredukować zużycie paliwa, dodając elastyczny czarny panel fotowoltaiczny, jak to robią w autobusach miejskich, w celu odciążenia alternatora. Zastanawiam...
Andrzejek nie bulwersuj się,pytanie zadał laik z innej branży.Może wyłuszczę sprawą.Chodzi o zastosowanie do mini elektrowni wodnej.Chciałbym uzyskać jakieś 1000W po stratach.Przeglądając strony na ten temat mam już jakieś rozeznanie.Technicznie raczej dam sobie radę.Pojęcie jako takie o elektryce mam,sam zrobiłem w swoim domu trzy kondygnacje z piwnicą,rozbicie...
Dzięki wielkie za odpowiedź :-) Brałem pod uwagę przetwornicę marki Volt. Mocy alternatora nie znam w autobusie ale z pewnością musi być o dużej mocy z racji tego, że w pojeździe jest dużo odbiorników napięcia- oświetlenie, 2xTV, nawiewy. Nie wiem sam czy ta marka Volt jest dobra, zależy mi na jakości produktu by posłużył trochę. Ponoć Volt to chiński...
Ja to widzę tak że prąd trzeba dostarczyć z zewnątrz bo alternatory dopięte do hamulca dodadzą ci dodatkowy moment hamujący i tu znowu musiałbyś wprowadzać korekty w programie, mało tego pewnie nie znajdziesz charakterystyki altka mówiącej cokolwiek o momencie hamującym w funkcji prądu i obrotów wirnika. Chciał czy nie trzeba się wyposażyć w odpowiednią...
Wpadł mi ręce mały diesel cos około litra pojemności (służył do rozruchu koparki). Mam następującą koncepcję wykorzystania go. Na wale założyć mu alternator np z autobusu (24v 1,5 kVA), pod alternator grzałkę i umieścić ją w zbiorniku wody. Do zbiornika też wsadzić wężownicę przez którą płyneła by woda chłodząca silnik. Zdemontowałbym chłodnicę i dorobił...
majster...nie chce wchodzić w nie potrzebne dyskusję proszę uwierz mi,nie chodzi o drogie części lub oryginały,bez problemu jak trzeba będzie to podjadę i zapłacę..ale jestem z tych ludzi co lubi korzystać z neta i z forum i podzielić się swoimi doświadczeniami czy problemami,po prostu, naprawdę nie potrzebuje takich komentarzy bo mam swoje doświadczenie...
Gdzieś czytałem, że można z alternatora zrobić spawarkę przydatną podczas awarii w terenie, tylko musi być 24V, od ciężarówki albo autobusu, podobno im starszy tym lepszy...wzbudzenie na sztywno przez mały(1R?) rezystor, diody na 200A ,kable , 3000obr/min i jedzie...niestety nie widziałem takiego patentu na własne oczy. Próbowałeś?
Masz problemy z czytaniem? Kolego nie mam najmniejszych problemów z czytaniem, dodam z czytaniem ze zrozumieniem. W przytoczonym cytacie nie jest to precyzyjnie sformułowane. Wynika że autobusy mają małe przebiegi, a więc są również długie przestoje i bilans energetyczny jest niezrównoważony. Nie ma podane gdzie to przestoje są realizowane. Dla mnie...
Nic tu nie zdziałasz jedyna metoda to powielacz częstotliwości, lub dorobienie halla. To, że obrotomierz jest wyjęty z instalacji 24V też może mieć wpływ na obroty? Chętnie by zobaczył twój alternator przy ciągniku bo to tego przyczyna.
Temat rozwiązany. Okazało się całkiem przypadkiem przy zmianie poduszek pod silnikiem, że silnik ma dodatkowy czujnik obrotów tylko na obrotomierz. Domyślam się, że tylko w autobusach bo przy tym samym silniku w ciężarówce nie ma takiego czujnika.
Polskie przełączniki były zawodne ,niemieckie w tamtych czasach znacznie lepsze.Tego z Fenda nie widziałem ,to nie wypowiadam się na temat jego jakości. Mam tu coś dla Kolegi Berqa Dodano po 2 Coś takiego[url=https://archiwum.allegro.pl/...
To klasyczne działanie immibilizera, ale uwaga - masz szczęście że rozusznik nie brał, bo wtym drugim aucie mogłeś uszkodzić alternator ( chyba że to był autobus). Nie wiem skąd pokutuje nawet u mechaników ten zwyczaj odpalania drugiego auta z pierwszego z chodzązym silnikiem. Przecież alternator nie jest do obciązania prądem zwarcia ( a prawie taki...
Aby wykasować błędy należy przy wyłączonym zapłonie wcisnąć przycisk "Chech Engine" i trzymając wciśnięty, włączyć zapłon, odczekać ok 10 sek. i puścić przycisk, wyłączyć zapłon. Część z tych kodów to kody informacyjne: zaciągnięty ręczny, brak sygnału z alternatora - silnik stoi, itp. Masz silnik z EDC, jak w VOLVO F12 ( nie FH12 ), poszukaj w Google...
Załączam schematy instalacji autobusów HOC,A60,A61,A64,HR(A13). To dosyć stare rozwiązania .Być może coś dopasujesz.
Dzięki za odpowiedz, powiem tak silnik o który pytałem nie jest moją własnością mam możliwość kupna , ze względu na gabaryty wydawało mi się że ma duże możliwości przerobienia, więc jeżeli jest jakieś alternatywne sensowniejsze rozwiązanie to zapomnę o tym silniku :). Czy przeróbka alternatora od auta ciężarowego/autobusu jest dobrym rozwiązaniem żeby...
Wiele Autosanów obsługiwałem ale nigdy nie było problemu z doładowaniem akumulatorów .Alternatory G 1000 czy G 2000 mają taką wydajność że zpowodzeniem doładowują akumulatory nawet 200Ah. Ładowanie nawet na biegu jałowym silnika przy pełnym oświetleniu i włączonych dmuchawach powinno być 28,2V Jaki masz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie. Dzięki...
Według mnie porównanie instalacji samochodowych do fotowoltaicznych jest niezbyt trafione. Widziałeś kiedyś instalację elektryczną w autobusie dalekodystansowym? Dwa alternatory 24V minimum 200A (są i większe zależnie od ilości "komfortu"), z czego jeden (przeważnie) zasila układy pojazdu a drugi wszystkie "luksusy" dla podróżujących (wentylatory klimatyzacji,...
Gorgrge, fajny wykres, tyle że sam widzisz że są pewne nieścisłości w odniesieniu do teorii. Teoretycznie można by przyjąć założenie według waszego toku rozumowania, tyle że przyjmijcie do wiadomości że producent nie przewiduje sytuacji tego typu. Kiedyś z znajomym z forum, dyskutowaliśmy na temat przekroju połączeń w nowszych alternatorach, przeliczając...
planuję stworzenie małego projektu z wykorzystaniem alternatora z ciężarówki Blisko 100% nowoczesnych alternatorów ma wbudowany regulator (od kilkudziesięciu-kilkunastu lat). Nie napisałeś do czego potrzebujesz, i jakiego prądu oczekujesz. Jak powyżej 120A, to szukaj altka z autobusu. Budowa taka sama, ale wydajność prądowa i gabaryty zdecydowanie...
Wyrywanie zdań z kontekstu wciąż w modzie? 13.8V to takie minimalne napięcie baterii kwasowo ołowiowej przy którym nie występuje gazowanie elektrolitu. Do tej ładowarki wystarczy opis przycisków, bo odczepami reguluje się maksymalne napięcie baterii. Prąd bateria sama ogranicza, każdy może to sprawdzić. I już mamy praktycznie automat. Wada - długie...
Co ty porównujesz kompa do PSP, tu chodzi o to że PSP ma być przenośne, a z komputerem raczej nie będziesz np. w autobusie siedział i grał (jeszcze trzeba by było wziąć alternator), to zabrzmiało jak "Lepiej kup silnik 4-suwowy, niż lody czekoladowe" :D
Pomysł jak najbardziej słuszny, ale ciężko porównać dwa wskazania, jak komp podpięty z przodu, a manometr będzie podłączony z tyłu, 12 metrów dalej. Najlepiej by było, jakby jedna osoba obserwowała dwa wskazania na raz. Sam czujnik wydaje się ok, bo ciśnienie atmosferyczne pokazuje prawidłowo i doładowanie na wykresie też wskazuje liniowo. Na postoju,...
Najprościej chyba byłoby wziąć alternator od samochodu i regulować prądem wzbudzenia... Nie za bardzo, skoro akumulator ma być ładowany to potrzebne jest napięcie na stałym poziomie. Proponuję taki układ: Alternator 12 czy najlepiej 24V (do dużych alternatorów z ciężarówek, autobusów potrzebne raczej mniejsze obroty) napędzasz przez przekładnię najlepiej...
Witam, Historia w skrócie wyglada tak, że w planach jest zbudowanie kampera z autobusu. Jedyny problem na dzień dzisiejszy to wygenerowanie prądu do działania poszczególnych urządzeń w czasie podróży. W czasie postoju na kempingu oczywiście podłączę się do prądu i część mieszkalna będzie działać z kabla. Jeśli chodzi o czas jazdy zapotrzebowanie wyglądałoby...
Witam. W autobusie NEOPLAN N316 K zarzy sie kontrolka od ladowania jednego z dwoch alternatorow i na zaplonie wlacza sie pompka paliwa. alternator byl kilka razy sprawdzany przez fachowcow, wymieniany byl regulator napiecia. po zdemontowaniu alternatora wystepuja takie same objawy jak z alternatorem. Co moze byc przyczyna takiego objawu?? POZDRAWIAM
Gdyby pomyślał i uruchomił silnik przed podłączeniem tych urządzeń a zgasił z 10 minut po wyłączeniu nie miał by żadnego problemu. Tylko teoretycznie. W autach jest kwasiak a on nie nadaje się na długie obciążenia ... co paru sekundowe zapalenie silnika. Dokładnie, te max kilka sekund to nie jest kilkunastominutowa praca a taki rozrusznik w Volvo FH...
Jeśli faktycznie ma tam być głośno i do tego ze sporą dawką dołu, to nie nagłośnisz autobusu byle wzmacniaczem o mocy (najczęściej marketingowej) 4x60W. Tu już by trzeba coś z estrady i przetwornica z 24 na 230V. Tyle że alternator może nie wyrobić a pograsz parę minut na postoju i nie zakręcisz rozrusznikiem. Jak napisał (at)Cowboy zagrabie : agregat...
"mechanik34" znalazłeś jakiś silnik? Ja także szukam jakiegoś małego disla najlepiej chłodzonego cieczą co by mi przy okazji wodę w bojlerze podgrzewał:). Mam dużego kampera i chcę uzyskać trochę prądu do oświetlenia, laptopa ewentualnie Tv przenośnego na 12V.Miejsca mam sporo bo mój kamper to autobus miejski po zabudowie.Podsumowując 12V z alternatora...
Witam wszystkich.Potrzebuję pomocy przy budowie regulatora napięcia.Ma on być zasilany z instalacji w autobusie.Gdy alternatory ładują napięcie wynosi 28,5v.Potrzebuję układ który stabilizował by to napięcie do poziomu 24-25 v.Prąd pobierany przez odbiornik nie powinien przekraczać 15A.Mam schemat tylko zwracam sie z pytaniem czy ten układ będzie działał.Proszę...
Ja bym zasadził jak największą baterię. Jest z czego prąd pobrać jak altek nie wyrabia a po całej akcji z lampą na powrocie się aku doładuje. Podobna metoda jest stosowana w ciężarowych i autobusach gdzie jest zwalniacz elektryczny (taki hamulec na wale napędowym). Jak to włączyłem na postoju to napięcie siadło do prawie 20V mimo 2x90A alternatorów...
Cóż, przy tak wytężonej eksploatacji to taniej Ci wyjdzie tramwaj czy inny autobus :) Jak parkujesz w garażu to kup sobie takiego C3 Boscha czy jakiś C-Tek i podłącz na stałe- są dopuszczone do ładowania bez odłączania akumulatora od instalacji plus mają funkcję konserwacji, możesz podłączyć i zapomnieć, byleś sobie o nich przypomniał zanim wyjedziesz...
Sprawa jest o tyle ciekawa że mój zacny kolega co składa i uruchamia autobusy elektryczne w Solarisie naoglądał się podobnych filmików i wymyślił że będzie nocą oświetlał energooszczędnymi lampami (ledowymi) panele na dachu i będzie w nocy też produkował prąd i tym samym wyprodukowanym prądem zasilać te lampy co oświetlają panele... właśnie takie perpetum...
Takie odłączniki hebelki funkcjoniją przecież w autobusach jest odłącznik masy i również odłącznik prądu.Powracając do tematu jagbym zamontował regulator to wówczas prewód 67 zamiast na przekaźnik którego nie ma i dalej kontrolkę podłączyć pod wskaźnik? Dodano po 9 Jeszcze raz wszystkim dziękuję za radę przepraszam za to ostatnie pytanie - po prostu...
Jeśli to możliwe, to zrób ładowanie na osobnym obwodzie, zabezpieczonym osobnym bezpiecznikiem. Rozrysuj sobie schemat połączeń i połóż nowe przewody. Regulator daj dość blisko alternatora, by nie plątać przewodów. Wiem, że są jeszcze jakieś dodatkowe ograniczniki, widziałem takie zamontowane w autobusach. Może warto założyć taki zestawik i mieć spokój....
Jeśli masz nierówny blok w stosunku do mocowania łapy to żadne kleje do gwintów i bloku ci nie pomogą rzeźby to złączyć. Fachowo powinno się blok napawac i sfrezowac. Jeśli nie ma możliwości tego zrobic to jest sposób którego nauczył mnie stary mechanik autobusów. Ściągasz łapę, czyścisz dobrze blok nawet kamykiem żeby nie było grama smaru i odtluszczasz....
Witam. Jestem właścicielem, pierwszym, 9 letniej Skody Felicii. Rocznik 2000. Przez ten czas, jeździła bezproblemowo. Jednak tej zimy zaczęły się problemy. Brak napięcia, auto nie odpalało. Myślałem, że to z powodu mrozów. Ładowałem akumulator, wyjmowałem go na noce. Jednak za którymś razem nie zadziałało i auto odmówiło posłuszeństwa. Np. Odpalało...
Rozumiem ze posiadasz model ze wskaźnikami od Mana F2000. W tych licznikach bardzo często pojawiał się problem zimnych łutów na rezystorach 2 watowych jak i na złączu deski z instalację. Ciśnienie butli na zegarach powinno być około 9 bar a odpowiedzialne za nie są pneumatyczna zawory redukcji ciśnienia. Za wskazanie obrotów odpowiedzialny jest alternator...
Zazwyczaj w takich przypadkach sprawdza się wszystko. Zużyte szczotki regulatora też czasami mogą powodować taki efekt. Sygnał prędkości alternatora to sygnał prostokątny i podawany jest z regulatora napięcia alternatora głównego do sterownika ZBR. Nr przewodu to 59101. Na sterowniku ZBR to pin 14 gniazda oznaczonego "M" a na wtyczce alternatora chyba...
Witam. 100 amper przez 8 godzin wytrzyma akumulator nowy,w temperaturze dodatniej, o pojemności 800Ah. W autobusach są ekspresy na 24V.Wiadomo akumulatory ładowane w czasie pracy silnika alternatorem o mocy około 2kw.Zasilanie RTV i innych pierdół. Poza tym wiadomo że taki ekspres do napojów nie pobiera prądu w sposób ciągły. Trzeba by zbilansować pobór...
Witam, chciałbym chciałbym zapytać czy istnieją jakieś wytyczne jak należy tworzyć stałą instalację 230V w pojazdach? Szczególnie chodzi mi o bezpieczeństwo. W autobusach przewoźnika PolskiBus istnieje stała instalacja 230V, a gniazdka są dostępne w każdym możliwym miejscu - pod każdym fotelem, w desce rozdzielczej a nawet chyba WC. Całość uruchamia...
Nie napisałeś modelu/roku produkcji tego samochodu. Dedukuję, że to auto ze starszych serii, więc pod maską będzie silnik SW 680 (polska wersja licencyjnego Leylanda 0.680). Taki silnik był montowany w ciężarówkach Jelcz, autobusach tej marki, jak również kombajnach Bizon i sieczkarniach. Poszukaj w internecie informacji na temat uruchamiania tego silnika...
W okresie letnim używam traktora do napedzenia pompy do wody pracuje on na obrotach 2500. Posiadam przy nim alternator 90A wszystko na 12v. Alternator ten 90! osiąga przy około 2400 obrotów. Traktor jako diesel nie potrzebuje prądu z akumulatorów więc te 90A chciałbym wykorzystać do grzania wody w bojlerze. Radzę się zastanowić czy to ma sens ekonomiczny...
Witam. Na wstępie chciałbym zaznaczyć: tak, już zakładałem identyczny wątek i został on zamknięty. Instrukcja zamieszczania zdjęć oraz obrazków na forum http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Szukam schematu elektrycznego do autobusu jak w tytule albo podobnego Chodzi mi obwód D+ alternatora tzn do czego jest wykorzystany bo gdzieś jest przerwa a że nie lubę puszczać drugich przewodów w autach to chciałbym znaleźć miejsce uszkodzenia Za wszelką pomoc wielkie dzięki Pozdrawiam
Jak najbardziej do zrobienia to jest ale nie tanim kosztem. Jeśli masz silnik na benzyne to szukaj zegarów od benzyny, jeśli diesel to szukaj od diesla. Nie trzeba będzie póżniej kombinować z podłączeniem a różnice to np. wskala obrotomierza. Kolejna kwestia to po zamianie liczników trzeba bedzie pokombinować np. z immo bo autka nie odpalisz. Kolejna...
Pełnowartościowa para akumulatorów o poj. 180Ah powinna zapewnić prąd dla webasta i lodówki na dwa dni, ale zapewne na hofie działa jeszcze laptop lub tv i światełko w kabinie ;) . aku jak kol wyżej napisał ile się gabarytowo do kosza zmieści, ważne jednak aby były sprawne a nie po 3 zimach w starze. Na dłuższe postoje, śladem kolegów z parkingów dla...
[Trzeba przemyśleć ile tak naprawdę potrzebujemy prądu i ciepła. Nie ma sensu produkować więcej jak potrzeba choć prąd jest w praktyce odpadowy. I nie ma sensu produkować ciepła którego nie potrzeba. Kolejna kwestia to tryb pracy pewnie lepiej było by w trybie ciągłym. Przy benzyniaku w grę wchodzi jeszcze LPG. Pytanie czy potrzeba więcej prądu czy...
Istnieją małe bojlery na 24V (z przeznaczeniem do autobusów turystycznych). Istnieją małe bojlery na 230V, a pasujących grzałek na 12V jest całe multum na znanych portalach aukcyjnych. Przepływowy podgrzewacz wody to w tym przypadku poroniony pomysł. Akumulator obciążony prądem kilkuset amperów wytrzyma najwyżej kilka minut i nie więcej niż 100 takich...
radio autobus wyświetlacz autobus autobus skrzynia
sterujacy samsung programowanie centralki bramy przepływomierz powietrza omega
zmywarka bosch mikrokomputer cobra1
Tranzystor MOSFET 050N10NS: Specyfikacja i Zastosowania Thomson 620 Universal Remote for Telefunken Smart TV Compatibility