W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Wzbudzenie jak i regulator napięcia jest wbudowane w alternatorze więc ta opcja odpada, jego wyjścia to B+, B- oraz D gdzie B+ i B- są bezpośrednio pod akumulator a D wiadomo Dodano po 4 Albo opcja: koło wolnobieżne alternatora się ślizga, przy napędzie bezpośrednim jest ok, paskiem już nie Pasek napięty jak baranie .... no a autobus jest 95r. Chyba...
My z alternatorami do autobusów Man Lion's City też mamy problem - zaczęły przychodzić takie, które mają identyczne objawy jak opisane w temacie - awaria alternatora na wolnych obrotach. Alternatory oryginalne Boscha.
Rozumiem ze posiadasz model ze wskaźnikami od Mana F2000. W tych licznikach bardzo często pojawiał się problem zimnych łutów na rezystorach 2 watowych jak i na złączu deski z instalację. Ciśnienie butli na zegarach powinno być około 9 bar a odpowiedzialne za nie są pneumatyczna zawory redukcji ciśnienia. Za wskazanie obrotów odpowiedzialny jest alternator...
Wiele Autosanów obsługiwałem ale nigdy nie było problemu z doładowaniem akumulatorów .Alternatory G 1000 czy G 2000 mają taką wydajność że zpowodzeniem doładowują akumulatory nawet 200Ah. Ładowanie nawet na biegu jałowym silnika przy pełnym oświetleniu i włączonych dmuchawach powinno być 28,2V Jaki masz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie. Dzięki...
Tak alternator daje stałą moc niezależnie od obrotów ,wynika to z jego zasady działania. Jednak by działał prawidłowo niezbedny jest akumulator.Moc to iloraz wartości napięcia i natężnia prądu.
Srutu tutu majtki z drutu :] dziennikarska sensacja i tyle. W firmie gdzie jeździ n autobusów jak jest taka potrzeba to na noc nawet nie gasi się silnika (ogrzewanie/klimatyzacja). Rozgrzanie skostniałego autobusu w zimę może trwać nawet 1-2h więc się nie opłaca. Na biegu jałowym to raptem kilka litrów na godzinę a może i mniej a w normalnej firmie...
W autobusie Turystycznym sprężarka klimatyzacji napędzana jest podwójnym pasem klinowym i pobiera moc ok 15KW. Oprócz tego wyłącznie do napędu wentylatorów zamontowany jest drugi alternator o wydajności 150A. Przy temperaturze zewnętrznej ok 33-36 stopni wystarczy to na utrzymanie zbitej wcześniej temperatury gdy pojazd stoi w nasłonecznionym miejscu....
Auto ma przejechane 650 tys km Nie wydaje ci się że przy tym przebiegu wszystko może się zacząć psuć. Przecież to nie autobus czy ciągnik siodłowy liczony na miliony kilometrów z silnikiem nie przekraczającym 2500 obr/min do którego wchodzi beczka oleju ? Rozrusznik, alternator , wtryskiwacze - przecież to są rzeczy eksploatacyjne które prędzej czy...
witam. panowie byłem dzisiaj na przeglądzie w serwisie bmw. niby nic ale miałem 3 godzinki czasu na oglądanie nowych samochodów i MOTOCYKILI . i uwaga wpadł mi do głowy pomysł aby do zamocowania turbiny pionowej ( mozliwe reż zamontowanie wiatraka ) na pojedynczym tylnim wachaczu motocyklowym. zalety -. doskonałe ułożyskowanie w kąpieli olejowej -.gotowe...
Dorzucę jeszcze sprawę- ceny ON. W latach 70 cena ON wynosiła 2,20 zł, przy 5,00 zł niebieska i 6,50 żółta. Wtedy propaganda głosiła, że ON to odpad przy produkcji benzyny. Gdy motoryzacja ruszyła ostro do przodu i samochody ciężarowe zamiast spalać benzynę (Lublin-ek,Star 27, 28,, autobus San ) zaczęły spalać ON już nie mówi się o odpadzie w produkcji....
Witam serdecznie, Cieszę się ,że trafiłem na temat który chodził mi po głowie już od jakiegoś czasu.Planuje zrobić "mały" agregat prądotwórczy na bazie silnika disla 800cc od smarta.Do czego mi takie ustrojstwo? A no do mojego kampera:) Mam dość sporego kampera bo jest to autobus miejski po zabudowie.Silnik od smarta gdzieś bym upchał więc o tym nie...
Witam. Jest to alternator właśnie od autobusu AUTOSAN. To duże wyprowadzenie z prawej to +, a z lewej -. Te mniejsze u dołu: -od lewej DF do regulatora napięcia -w środku W połączony z jednym z uzwojeń stojana (ten czerwony przewód z prawej strony zdjęcia) do obrotomierza -z prawej D+ do regulatora napięcia Żeby alternator dawał napięcie wystarczy połączyć...
Jeżeli jeden z nich będzie wyraźnie zimniejszy to prawdopodobnie nie ładuje. Taaa a na stole jak się okaże sprawny to co wtedy ? W autobusie trzeba wykonać kalibrację ładowania alternatorów u cb są dwa w innych mogą być i trzy od tego trzeba zacząć, sam nie skalibrujesz bo raz nie masz czym dwa to odpowiednia procedura do wykonania.
czy jest to w ogóle możliwe? Nie. Nie jest możliwe. Poszukaj alternatora od autobusu, jest o wiele większej mocy od zwykłych. Np. 28 V/200 A, przerób/zrób nowy regulator dla napięcia ~54 V (dla magazynu 48 V).
Cześć. Mam autobus Volvo i zapaliła mi się kontrolka od ładowania więc chciałem sprawdzić alternator, ale ten autobus ma 3 alternatory, podpowiecie jak najlepiej to sprawdzić?
Witam! Gdzie znajdę informacje na temat odkłócania instalacji elektrycznej samochodu (po alternatorze-w autobusie!). Pozdrawiam!
Zastosuj znany patent z przekaźnikiem załączanym sygnałem z alternatora.
skoro jest taki problem z drugim alternatorem Montuj alternator z autobusu.
W instalacji samochodowej na 12V po włączeniu silnika zaczyna pracować alternator i jego napięcie jest regulowane na poziomie 14,4V +/-0,1V a radia spokojnie pracują jeszcze do 16V,więc możesz spokojnie podłączać.
znalazłem na allegro alternator do autobusu, myślę go zakupić. Teraz pasuje jeszcze akumulator... tylko jaki włąśnie... chcę podłączyć do grzałki 24v do ogrzewania wody...
Witam kolegów ,spotkałem prądnice 24 żłobki i 16 biegunów był to alternator w autobusie prądnica jest 3 fazowa po 8 cewek na fazę. I według tego schematu zrobiłem pralko-wca 36 żłobków czyli 12 cewek na fazę i 24 bieguny , wynik był taki że według klasycznej przy tych samych obrotach anpięćie było o jedną trzecią większe spodziewałem się wzrostu 0 drugie...
Wy się chyba z nudów kłócicie. Prawda taka że jedno koło jest poza płaszczyzną i pasek ulegnie szybszemu zużyciu lub zniszczeniu. Druga prawda taka że jeden pasek będzie pracował długo a inny się popruje. Ja widziałem jak to pracowało w autobusie po wymianie alternatora na zamiennik, przesunięcie było na pół klina. Nowy pasek na jałowych był na miejscu,...
pytanie czy alternator wyda te dodatkowe 30 A Alternatory stosowane w autobusach to nie rzadko 200A wydajności, czasami są nawet dwa. Zależy jaki to autobus, taki do jazdy lokalnej czy na trasy dalekie. U znajomego w MAN Lion's Coach, siedzą dwa Valeo 250A. Jeździ z wycieczkami po całej europie, a takie pojazdy potrzebują dużo prądu do zapewnienia...
Przecież masz alternator. Zasada działania jest taka sama - indukowanie prądu przemiennego w stojanie. Więc obrotomierz od diesla sprawdzi się tutaj, jednak trzeba będzie popracować nad wskazywaniem, bo u ciebie siedzi pewnie bezpośrednio na wale, a w silnikach z "tradycyjnym" alternatorem jest przekładnia w postaci paska klinowego i kół różnych średnic....
Oczywiście że można tylko jaki tego powód. Natomiast kiedyś montowałem wiele razy drugi alternator do autobusów gdzie po uszkodzeniu oryginału koszt nowego był bardzo wysoki a sam zakup był problemem.P
Myślę, że akumulator dużej pojemności + jeden alternator by wystarczyły. Podnoszenie i opuszczanie chyba nie działa bez przerwy - a w czasie przerw alternator doładowałby akumulator (alternator autobusu nie jest na 24V ?)
Pytanie zasadnicze- czy problemy pojawiły się dopiero po grzebaniu w zbr i ffr ? czy były już wcześniej? Ile masz alternatorów? MAN w autobusach stosuje czasem dwa lub 3 alternatory bosch po 110A każdy i muszę powiedzieć, że alternatory a właściwie ich regulatory napięcia są sterowane z osobnej elektroniki, która wygląda jak przekaźnik , jest koloru...
ładuje??? mówicie, że pisze głupoty. I co z tego, że ma 14V ale ile wtedy jest A na alternatorze zanim zaczniecie cokolwiek podważać radzę sprawdzić charakterystykę pracy alternatorów. Autobusy miejskie - charakterystyka silnika i alternatora, każdy pojazd ma swoją, w tym poście nikt "ciapków i Ikarusów" nie zamierza ładować. Maszyny rolnicze, ile tam...
Tylko ciężarowe i autobusy
Dzięki za odpowiedż, szkoda że mój pomysł nie wypalił. Moj wiatrak ma już 5m średnicy, chciałem założyć alternator firmy CELMA (autobusy SAN ) 24V 85A. Pytanie co dalej? Jak najprostrzym sposobem doprowadziś te 2kW do domu oddalonego o ok. 50m. Pszy mniejszych mocach było to prosztrze, ale teraz zaczeły się probremy :( może ma ktoś jakiś pomysł? Pozdrawiam
Chyba tak będą musieli robić. Ekrany nie wróciły jeszcze z naprawy, a autobusy stoją zamiast zarabiać. Nie spotkałem się jeszcze, żeby alternatory rozwalały elektronikę, a mam do czynienia z autobusami od lat. Inne auta są palone z konia z bateriami rozładowanymi do prawie 0V i wszystko jest ok. Jeszcze inne auta mają doinstalowane panele fotowoltaiczne,...
Witam. Z tego alternatora nie uzyskasz łuku zapłonowego. Do tego celu nadaje się alternator z autobusu 24v,który na biegu jałowym ma dostateczne napięcie do powstania łuku. Pozdrawiam.Andrzej.
mam pytanie.Od czego zacząć poszukiwanie usterki .Mam autobus Setra S210H gdzie nie działa mi zegar obrotów silnika.Wiem że czujnik od obrotów znajduje sie w alternatorze ale co powinienem najpierw sprawdzić żeby być przekonany że nie obędzie się bez rozbierania alternatora???
Uwielbiam te dywagacje teoretyków... wielokrotnie spawałem (awaryjnie) korzystając z kabli rozruchowych i akumulatorów z ciężarówki, cienka elektroda i piękne spawy wychodziły. To że pali się łuk, nie oznacza czystego zwarcia, cienka elektroda sama ogranicza prąd spawania. W LR Defender miałem zamontowany alternator od autobusu, wywalony regulator napięcia...
Witam. Mam następujący problem. Połączyłem alternator z autobusu 24V z silnikiem ,wyprowadziłem z alternatora prąd zmienny i podłączyłem to do transformatora 24/230V. Wszystko działa tylko gdy np. podłącze do tego żarówkę 230V to występuje efekt migotania tej żarówki. Jak to wyeliminować? Myślałem o stabilizatorze napięcia jaki kiedyś stosowano do stabilizacji....
Potrzebujesz nowy typ chociaż z tym to jak sobie ktoś nazwie. Z tyłu ma mieć wyjścia na 3 kable. 2 konektorki i 1 na kluczyk 8mm. W środku tego obrotomierza jest potencjometr którym można wyrególować wskazanie. Wydaje mi się że powiniem pasować jakikolwiek obrotomierz sterowany z alternatora ale nich ktoś mnie poprawi jeśli się mylę. Z polskich były...
majster...nie chce wchodzić w nie potrzebne dyskusję proszę uwierz mi,nie chodzi o drogie części lub oryginały,bez problemu jak trzeba będzie to podjadę i zapłacę..ale jestem z tych ludzi co lubi korzystać z neta i z forum i podzielić się swoimi doświadczeniami czy problemami,po prostu, naprawdę nie potrzebuje takich komentarzy bo mam swoje doświadczenie...
ale czy to możliwe że szło wprost z alternatora? Bardzo mało prawdopodobne. Z takim rozwiazaniem spotkałem się tylko w bardzo starych autobusach gdzie zastosowano oswietlenie jarzeniówkami. Szybko ten pomysł ustapił zastosowaniu indywidualnych przetwornic w każdej lampie.
witam przy 3m śr to jedynie alternator od autobusu pociągnie a co dopiero dom ogrzewa zejdz na ziemię przy tylu urządzeniach to sprawnośc będzie 10% mam niemałą elektrownie wiatrową to scnieco o tym wiem poczytaj moje posty powodzenia
impulsy można pobierać z jednego z trzech końcówek uzwojenia twornika alternatora .
Prąd wzbudzenia to od 0,5-3A w zależności od alternatora. 3-4A pobiera wielki alternator od autobusu o mocy ponad 2kW. Ale to żadne problem. Robisz prosty układ kluczujący, który wytwarza impulsy tylko wtedy gdy alternator się obraca. Do wzbudzenia obracającego się alternatora wystarczy impuls rzędu 1s, a nie prąd płynący non stop. Co się tyczy przekładni....
Witam, posiadam alternator 28v ze stara 200 lub autobusu symbol A120, jak podłączyc go pod regulator skoro na alternatorze są 4 wyjścia? to czwarte to jakby masa?
I alternator od autobusu a żeby to napędzić to silnik od autobusu, choć jeśli nie musisz jeżdzić to lepiej kupić agregat prądotwórczy, mniej pali na setkę ;) A poważnie to zapewne nie zdajesz sobie sprawy z mocy. Do takich mocy należy mieć powiększony akumulator i wzmocniony alternator jak to jest w autach o bogatszym wyposażeniu elektrycznym. SławeK
może któryś z kolegów by mi doradził jakiej wielkości łopaty trzeba by było zastosować do tego cuda jest to alternator z autobusu i przekładnia pozdrawiam. Podaj więcej szczegółów : prądnica oryginał czy przerabiana, przekładnia ile zwiększa obrotów, no i jakie ta przekładnia ma opory. Może znając więcej danych ktoś ci coś doradzi.
Kontrolka po lewej stronie w dole to kontrolka od zapchania filtra powietrza ( lub uszkodzenia czujnika ) , który chodzi do spręzarki ( kompresora ) i alternatorów.
Mozna zrobic jescze lepiej : Wziąść alternator firmy CELMA (autobusy SAN ) 24V 85A i do tego falownik. Ps. to jest jedyny alternator który wzbudza juz sie przy 200 -300 obr pełny POWER przy 800 1000 obr/s Standartowe alternatory 600 800 obr by sie wzbudzic .
Jeśli chodzi o generator to zamiast prądnicy lepiej użyć alternatora. Prądnica prądu stałego ma najczęściej wykorzystany korpus jako część obwodu magnetycznego i dlatego jest stalowy i ciężki. Alternatory mają lepszą charakterystykę (dają większe napięcie przy mniejszych obrotach) i najczęściej mają korpusy ze stopów lekkich. Ja używam obecnie alternatora...
Robię to w D20 w autobusie LionCity, gdzie pompa wtryskowa jest za alternatorami, a wszystko jest tak upchane, że poezja. Fakt, wszystko, co mi potrzebne, leży na stole. Nie zdradzę, jak zdejmuje i zakładam wtyczkę na pompie, ale serio, jak mam wszystko, to po jeździe próbnej tyle mi to zajmuje.
Obrotomierz to bym wyprowadził z alternatora jak go masz.Ze starych autobusów były do 3 000 tys. obr.Tak to wykombinuj.
radio autobus wyświetlacz autobus autobus skrzynia
błędy xsara picasso troubleshooting samsung combo ferguson
pomiary elektryczne odbiorowe chińska lampa plazmowa
Iveco Stralis 2006 – sprawdzanie zasilania tylnego modulatora EBS, pinout, napięcia Iveco Stralis 2006 – zasilanie tylnego modulatora EBS, piny, wtyczki, błąd 3C07