Sprawdzisz jak zmienisz bezpiecznik ale według mnie to było przyczyną że nie było ładowania .W poniedziałek dasz znać jakie jest ładowanie na akumulatorze .
Czyli zasilanie alternatora podłączone pod akumulator lub rozrusznik. Lecz na rozruszniku jest tylko jeden przewód gruby. Masz zasilanie na tym grubym przewodzie na alternatorze, jak zgaszony silnik? Może przy rozłączeniu rozrusznika, nie został podłączony przewód zasilania alternatora?
Zmierz napiecie bezpośrednio na alternatorze
Nie pracuje alternator, sprawdzić bezpieczniki.
Bezpiecznik alternatora 125A na silniku , pod pokrywką . W czasie naprawy alternatora ładujemy akumulatory , no chyba , że po odłączeniu mają powyżej 25V.
Ile kabli wychodzi z alternatora i jakiego są koloru? Bezpiecznik jest dobry?
Jak sprawdzić czy alternator się wzbudza ?
Jeden idzie od alternatora a drugi idzie do "budy" - zasilanie "budy" bezpiecznik większy czyli twoj 130A (w nowej skrzynce 150A) - alternator a "wnętrze" 110A
W samochodach nie ma bezpiecznika pomiędzy alternatorem a akumulatorami. Są w wielu. W co niektórych nawet przed rozrusznikiem jest bezpiecznik. W tym modelu alternatora nie dawał bym mniejszego niż 100A, i lepiej żeby on się przypadkiem nie przepalił bo alternator na 90% się uszkodzi jak będzie pracował bez akumulatora.
pozdrawiam ! jeszcze nie widziałem układu ładowania z bezpiecznikiem po drodze akumulator - alternator -------> przepalenie tego bezpiecznika powodowałoby uszkodzenie alternatora (alternator nie może pracować bez obciążena) jesli jest tak jak wyżej opisane to proponuje podłączyć zacisk prądowy alternatora z + akumulatora jeżeli pojawi się ładowanie...
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Prawdopodobnie regulator ładowania do wymiany.jeśli alternator jest w 100%sprawny. Nie pisz tak bo bym spadł z fotela, ta tak jakbyś napisał że ten człowiek jest w 100 % normalny pomimo braku nóg. Sprawdź napięcia na wtyczce alternatora, sprawdź bezpieczniki, sprawdź przewody do alternatora.
Część aut tego modelu z silnikiem 111 miała bezpiecznik zabezpieczający alternator (175 lub 250 amperów) właśnie na tym grubym przewodzie
Na bezpieczniku 200A (pierwszy od lewej) jest tylko alternator. Odłącz alternator i sprawdź. Faktycznie wypadałoby poprawnie podawać odczyty.
Witam Mam problem z volvo fh12. Brak ładowania alternator sprawny, brak napięcia po stacyjce na alternatorze , bezpiecznik f58 dobry ma zasilanie natomiast na wyjściu z kabiny już nie ma zasilania. Czy może być uszkodzony któryś sterownik?
Proponuję dodać drugą masę między alternatorem , a nadwoziem , a nawet na (- ) akumulatora . Kabel zamocowany do korpusu alternatora i klemy (-) .Pozdrawiam P.S. Dobrze byłoby też ruszyć nakrętki na kablu (+)na alternatorze , oraz na bezpieczniku bodajże 110A na akumulatorze .
Przy odwrotnym podłączeniu akumulatora w pierwszej kolejności cały prąd bierze na siebie alternator, dopóki w nim się diody nie spalą lub bezpiecznik pomiędzy alternatorem a akumulatorem cała reszta elektryki jest raczej bezpieczna.
http://obrazki.elektroda.net/35_12726491... http://obrazki.elektroda.net/35_12726491...
Ale jak wyjmie bezpiecznik spada to nie alternator,obstawiam licznik lub gps
Co może być przyczyną tego stanu rzeczy ? Rozrusznik, alternator, bezpiecznik? Wszystko. Na początek to sprawdź kabel masowy akumulatora a potem ładowanie.
Musisz raczej wymienić alternator, tam siedzi Magneti/denso i one typowo pękają. Jak np. w Punto, obudowy itd.
Daj model alternatora, zapewne 4pinowa wtyczka czyli dwa prądy muszą być. Pod maską szukaj bezpiecznika opisanego jako alternator. Dodano po 1 Choć ten elektryk dobry jest, jak do mnie ktoś przyjeżdża z alternatorem i on jest sprawny to zawsze daję wskazówki co ma sprawdzić i jak nie ogarnie to zapraszam do siebie
L kontrolka ładowania, S podpinasz pod przewód zasilany po stacyjce z bezpiecznika.
Może być że 1-alternator 2-stacyjka 3-bezpieczniki Lecz może być tak że na bezpieczniki idzie ze stacyjki.
Podejrzewam,że na pinie 15 (środkowy) przy wtyczce alternatora mam za mały prąd ok. 9v Witam. Nie prąd a napięcie powinno być ok. 24V. Sprawdź bezpiecznik E350 i przewód 1380. To jest wzbudzanie alternatora po zapłonie poprzez bezpiecznik E350 powinno na pinie środkowym wtyczki alternatora (15) pojawić się napięcie akumulatora. Jak brak po przewód...
Z alternatora będzie chyba najprościej . Przez bezpiecznik do B+( przewód przykręcony śrubą m8
Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora). Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
zapomnij ze podejdziesz z elm do tego auta i cos zrobisz... ogarnij kogos z diagboxem, ten samochod nawet z zerwanym paskiem osprzetu nie bedzie chodzil, bledow wysypie choinke a ktos to musi zinterpretowac. musisz zczytac ECU, BSI, i dwa moduly napedu hybrydowego Sprawdz tez czy pasek osprzetu jest caly, raz mialem taka akcje ze pekl idealnie naa alternatorze...
Zmierz napięcie ładowania na aku, następnie spróbój na samym alternatorze na śrubie B+ wykluczy to przerwę na przewodzie alternator- akumulator. Przewód ten może posiadać bezpiecznik przy samym akumulatorze który mógł się przepalić. Jaki typ alternatora, Bosch czy Delco?
Masa to nie czerwony kabelek, bezpieczniki były za akumulatorem, może jak zrobiłeś zwarcie to wywaliło bezpiecznik. Dodano po 1 Pasek naciągnąłeś? Regulator napięcia nowy czy stary? Podaj napięcie na wolnych obrotach i podaj napięcie na wyższych obrotach np 2000tyś/obr. Miałem podobnie jak padł regulator Pisał że nowy alternator. To obstawiam bezpiecznik,...
Temat rozwiązany nie dostawał zasilania Alternator gniazdo wypalone bezpiecznika Alternatora 5 A
Czemu twierdzisz, że 1 połówkowy? Widać na dwóch radiatorach po dwie diody, prawdopodobnie wydłubane z alternatora, tworzą mostek dwupołówkowy.
Jak się chce być uprzejmym to trzeba myśleć co się robi... Auto odpalaliście od razu czy poczekaliście chwilkę żeby tamten akumulator się doładował? Alternator do naprawy i nic na to nie poradzisz...
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
Zrób pomiar ładowania na alternatorze i akumulatorze.Zobacz przy akumulatorze jest skrzynka z bezpiecznikami płytkowymi ,z niej jest (+)do alternatora i często lubi się tam przysmażyć.
Sygnał wzbudzenia alternatora pochodzi z bezpiecznika trąbki.
W skrzynce bezpiecznikowej jest bezpiecznik 100A od zasilania alternatora więc od tego trzeba zacząć.P
Ok. 300 W pobiera ogrzewanie tylnej szyby, więc będzie działać bez problemu. Pamiętaj tylko o odpowiednim przekroju przewodów, wyłączniku na wymagamy prąd (najlepiej przekaźnik) i bezpieczniku!
Proszę bardzo - Toyota Land Cruiser LC120 - bezpiecznik alternatora między alternatorem a akumulatorami (są dwa lub jeden zależnie od wersji klimatycznej) - bezpiecznika ma 120A lub 140A dla mocniejszego alternatora. ... Jestem dość duży, choć powierzchnia optymalizowana w stronę kuli więc troche tego złota wyjdzie :-) Bezpiecznik jest - nie da się...
Mały update. problem nadal nie rozwiązany ale mam garść danych: - działa oświetlenie bagażnika - jest stały plus na stacyjce - działają przednie wycieraczki - NIE działa podświetlenie w kabinie
W nowszych samochodach to często jest bezpiecznik na alternator który można odpiąć, gorzej z rozrusznikiem. Jak jest dobry dostęp żeby odkręcić przewód i go odizolować to nie odłączam aku.
niestety ale nie zgadza się ten opis z opisem z pokrywy bezpieczników nawet wartości bezpieczników są różne... bezpiecznik który się przepala to 20 A z opisem IG COIL co znaczy cewka a na twoim schemacie Fuse 12 - 10.0 A Przełącznik tylnych świateł przeciwmgłowych Diesel i benzyna maja te same skrzynki bezpiecznikowe-Sprawdz czy przewod czarno-bialy...
Zadajesz pytanie, że nawet kolegom elektrykom nie chce się odpowiadać, i prawie sam sobie udzielasz odpowiedzi. :) Sprawdź wszystkie połączenia, od akumulatorów po alternator i tablicę bezpieczników. Na nos mechanika, tu nie tylko masa ale i prąd może być luźny. :) Odłącz ogrzewanie całkowicie i zobacz co się będzie działo.
Musisz zastosować dwa przekażniki i co najmniej dwa bezpieczniki no i dwa wyłączniki.Jeden halogen H3ma moc 55W , więc prąd pobiera ok5 A ,a dwie odpowiednio więcej .Przekażniki z Poloneza można zastosować.Myślę że w c360 masz alternator. Powodzenia.
witam; mam problem z actrosem mp 4 2014 ,ładowanie jest a swieci kontrolka ładowania, czy jest jakiś bezpiecznik od alternatora?
W tych autach jak i Toledo II, Octavia itp jest problem z gnijącym od środka przewodem alternatora. Można to sprawdzić bo grzeje się bezpiecznik pierwszy od lewej w tej puszce nad akumulatorem gdzie główna linia 12V jest rozdzielana. Często plastik jest stopiony itp. Posta piszę żeby kolejni którzy będą szukać wiedzieli co i jak - bo w zeszłym tygodniu...
Do plusowej klemy. Chodzi o to, że niektóre alternatory, jak ten właśnie, mają pin S nie połączony wewnetrznie z złączem B+, a wyprowadzony na zewnatrz, po to, żeby po prawidłowym podłaczeniu niwelować spadek napięcia na przewodzie prądowym (czasem dość długim, albo biegnacym przez skrzynkę bezpieczników), między alternatorem, a akumulatorem.
Panowie Volvo c30 brak świateł postojowych i mijania. Podobno po wymianie alternatora, bezpieczniki wszystkie dobre, bardzo dużo błędów w modułach odnośnie połączenia can, jakieś porady?
Miejsce "smażenia" to bezpiecznik od alternatora Sprawdzić należy jego okablowanie, punkty masowe w komorze silnika oraz dał bym samego altka to sprawdzenia. Nie muszę chyba pisać co się może wydarzyć jak dojdzie do zapłonu.
Sprawdź czy dobrze podłączyłeś kabelek od pobudzenia alternatora, i bezpiecznik sprawdź.
A po co do zegarów się pchasz - masz to w skrzynce bezpieczników. Pozdrawiam.
Doprowadź zasilanie bezpośrednio od akumulatora (nie od alternatora) i zastosuj bezpiecznik 25A na początku linii. Przewody umieść w rurce karbowanej i poprowadź ją tak, aby nie miała możliwości ruchu i przetarcia się, oraz kolizji z ruchomymi częściami silnika lub zawieszenia, ani nie była umieszczona w pobliżu silnie nagrzewających się podzespołów...
kolego śmiało możesz montować moduł z diesla, to element niekodowany jedynie ustawia sie tam typ alternatora
Witam Koledzy, elektryk podłączył mi dodatkowy akumulator na pace busa, cel malo istotny, ogolnie instalacja wyglada nastepujaco: wyjscie z alternatora- bezpiecznik midi 50-przekaznik ( sygnal po zaplonie) -akumulator- masa do karuserii. I tutaj mam 2 pytania : czy tej instalacji nic nie brakuje? A drugie to czy alternator jest w stanie przeladowac...
54 - PLUS PO STACYJCE Z PUSZKI BEZPIECZNIKÓW D+ - DO KONTROLKI I DO ALTERNATORA CZESKIEGO NA STYK OZNACZONY R LUB DW, WYJŚCIE Z TRZECH DIOD WZBUDZANIA DF - DO PLUSOWEJ SZCZOTKI WZBUDZANIA, CZESKIE OZNACZENIE M LUB 67. POMIĘDZY SZCZOTKĄ PLUSOWĄ A MASĄ MA BYĆ OK. 4 OM. B- - TO MASA.
Uwalona skrzynka bezpieczników na akumulatorze. Zapewne jest stopiona, a przewód od alternatora czarny.
(12,4 V) Na zaciskach (klemach) akumulatora ! Sprawdź/wyczyść punkty podłączenia masy do karoserii i silnika oraz podłączenie głównego, grubego kabla +12V [30] do rozrusznika, alternatora, szkrzynki bezpieczników w komorze silnika i "Body" w kabinie. Sprawdź wszystkie bezpieczniki, naładuj akumulator oraz wykonaj diagnostykę pojazdu. W przypadku samochodu,...
Może być brak napięcia na wtyczce po zapłonie. Bezpieczniki sprawdź.
Dziwna sytuacja, może nie mająca związku ze stacyjką. Zdejmij klemę z aku, wepnij mili amperomierz, miernik w szereg, z otwartymi drzwiami fizycznie zamknij centralny i obserój pobór prądu. Powinien być koło 15-20mA. Jeśli jest 100 i więcej po 30 minutach to coś pożera, radio, centralny, alternator, trzeba szukać wyjmując bezpieczniki, ale są też metody...
Piszesz o alternatorze to masz bezpiecznik od alternatora pewnie nie miałeś ładowania i wyczerpany akumulator dlatego pstrykał rozrusznik.P
Najpierw sprawdzasz wszystkie ! bezpieczniki. Większość sterowników ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, jest dioda która ma za zadanie spalić bezpiecznik. Podobnie działają diody w alternatorze, jak podłączysz odwrotnie klemy spory prąd z akumulatora płynie przez diody. Do sprawdzenia więc wszystkie bezpieczniki i alternator, potem diagnostyka...
Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
Nie. To od plusa... Skoro tak to ogólnie w autach grube przewody idą do rozrusznika i trochę cieńszy do alternatora oraz do jakiejś skrzynki z bezpiecznikami.
Albo wirnik w alternatorze, albo bezpiecznik przy klemię plus może nie łączyć. Musisz też mieć orginalny regulator Valeo - faktycznie ECU przez sygnał dfm może obniżyć napięcie ładowania.
Zwróć uwagę na kluczowe znaczenie zaznaczonego kolorem żółtym przewodu - to zarówno zasilanie wzbudzenia jak i "sense" napięcia w instalacji. Jakikolwiek "niekontakt" w tym obwodzie (przewód, wtyczka, bezpieczniki 30A i 175A) spowoduje efekty podobne do opisywanych. https://obrazki.elektroda.pl/7643802700_... Możesz na próbę odłączyć...
Sprawdź stan akmulatora testerem. W sprzynce bezpieczników pod maską żarówką sprawdź stan dużych bezpieczników, które są pod osłoną obok terminala plusowego.
Alternator ma bezpiecznik i z niego jest też inne zasilanie którego brakuje.P
To trzeba było tak napisać od razu w pierwszym poście. Stawiam na przebitą diodę w alternatorze lub inne problemy w jego obrębie.
Przy takim stanie instalacji, zrobiłbym nowy fragment do ładowania. Grubym przewodem łączysz alternator z plusem akumulatora, ideałem byłoby zastosowanie bezpiecznika 100A. Następnie cienkim przewodem, łączysz wyprowadzenie alternatora z żarówką kontrolki, drugi przewód od żaróweczki podłączasz do plusa pojawiającego się po przekręceniu stacyjki w pozycję...
Drzwi zaryglowane ? Odepnij alternator jesli bezpieczniki wyjęte
Zgadza się wszystko zgodnie z pomocą kolegów . Po wyczyszczeniu kwasem, zarobieniu nowych końcówek i zalutowaniu kable zimniutkie. Trochę nalotu z przegrzania a takie efekty...Temat zamykam
Witam mam problem z iveco stralis 450 2010 rok mianowicie na desce pojawia mi się brak ładowania zaczęły mi włączać się samoczynnie awaryjne i wycieraczki i jak zgaszę nie chce potem odpalić. - alternator i bezpieczniki sprawdziłem wszystko ok - akumulatory dobre
Regulator jest razem z alternatorem ?? Bezpieczniki sa wszystkie dobre chyba ze jest gdzies jeszcze przy alter. ??
Dzis znalazlem artykul na temat akumulatorow i alternatorow. "Zdarzają się przypadki przeładowania akumulatora poprzez wysterowanie przez regulator prądów dużo wyższych niż dopuszczalne, pomimo prawidłowego napięcia mierzonego na zaciskach akumulatora (przyczyną może być uszkodzony lub źle dobrany regulator)." Czy tak faktycznie moze byc, ze bede mial...
Musisz podłączyć tester. Prawdopodobnie będzie błąd coś o napięciu zasilania. Wątpię by był to bezpiecznik ale sprawdzić nie zaszkodzi.
W skrzynce bezpieczników pod maską masz bezpiecznik alternatora 3a. Jeśli jest ok to sprawdź czy we wtyczce alternator masz na czerwonym kablu +12v to ten bezpiecznik. Jeśli jest ok to zostanie sam alternator.
Zacisk alternatora B+ łączymy przewodem 10 kwadrat z zaciskiem śrubowym rozrusznika, lub akumulatorem zacisk(+). Zacisk D+ łączymy z kontrolką ładowania. Dmuchawę łączymy przez bezpiecznik po kluczyku zacisk(+15). Wskazanie wskaźnika paliwa na max ,świadczy o uszkodzeniu pływaka w zbiorniku paliwa, lub braku połączenia wskaźnik-pływak. Należy sprawdzić...
Alternator był wymieniany, aku tak samo. Więc to nam odpada, klima działa, bez problemów, tak? Czy sprawdzałeś, czy na wolnych obrotach raz na jakiś czas nie pokazuje się przypadkiem napięcie ładowania? Jeśli tak, to gdzieś coś nie styka. Po wymianie było okej przez jakiś czas, więc coś musiało zostać ruszone, obstawiam główny bezpiecznik od alternatora...
Prąd po kluczyku najbezpieczniej z wycieraczek lub z czujnika śwateł cofania jak nie ma pod maską bezpieczników.
Witam, mam problem po wymianie alternatora przy silniku 1.8L N42B18A, Po podłączeniu samochodu pod komputer i sprawdzeniu ładowania akumulatora alternator ładuje, bezpieczniki też zostały sprawdzone i są w porządku, przez błąd "brak komunikacji z alternatorem" na biegu jałowym występują wachania obrotów jak i chwilowe wypadanie zapłonu na tłokach w...
Miałem kiedyś podobnie przypadek, że wymieniliśmy alternator i ladowania wciąż nie było (właśnie w ADR). Pamiętam, że wyłączenie wyłącznika elektrycznego i jego ponowne włączenie pomogło. Dlaczego tak? Nie mam pojęcia
Alternator raczej nie bo bezpiecznik spalił się przy odłączonym alternatorze i rozruszniku. Tak jak (at)andrzej20001 pisał wydaje mi się że zwarło się coś do masy.
wiem co podaje producent ale ANL 200A wystarczy - jakie zasilanie w planach ? kable 50mm2 i alternator conajmniej 110A
Dziwi mnie natomiast iskrzenie podczas podpinania "grubego" przewodu od alternatora do skrzynki bezpieczników na akumulatorze. Powinno iskrzyć? Nie. I nigdy nie powinno. Alternator kup używany, sprawdź go czy ładuje i ewentualnie wrzuć nowy regulator.
DF połącz z 51, tylko na wolnych obrotach bo pomijasz regulator i jeśli alternator ok to walnie wysokie napięcie. A najpierw sprawdź bezpiecznik 2A w obwodzie DF.
Zaraz, a tam nie ma bezpiecznika 120A na ładowaniu?
Witam. Chciałbym zamontować miernik napięcia w kabinie samochodu (Octavia 2). Aby nie ciągnąć przewodów aż od akumulatora łatwiej i prościej było by ze skrzynki bezpieczników. Proszę o poradę z którego bezpiecznika najlepiej pociągnąć kabelki? Domyślam się, że jeden będzie podłączony do masy, natomiast gdzie podłączyć drugi? Czy dobrym miejscem by był...
Chcę go użyć do podglądu natężenia wychodzącego wprost z alternatora. (podkreślam podglądu.. Nie do precyzyjnych pomiarów). Podłącz odpowiednio czuły woltomierz (zakres mV) do bezpiecznika alternatora. Bezpiecznik pełni tu funkcję bocznika. Można jeszcze dodatkowo wykorzystać przewody dochodzące do bezpiecznika - spadek napięcia (napięcie pomiarowe)...
Kolego skąd żeś takie bzdury wyłapał, po pierwsze w żadnym aucie nie ma bezpiecznika na rozrusznik ,W dieslu prąd pobierany przez rozrusznik w zimę może dojść nawet do 1000A. Więc daj sobie spokój z bezpiecznikiem a na alternator też nie zakładaj bezpiecznika bo nie ma potrzeby.
Sprawdziłem alternator, wszystkie bezpieczniki i większość przekaźników, Odłączyłem moduł komfortu pobór = 450 miliamper ,następnie wymieniłem moduł komfortu na inny sprawny = pobór 520 miliamper. Nie wiem już gdzie szukać złodzieja prądu ..
Witam Czy jak bezpiecznik spalony,to dochodzi napięcie do alternatora-gruby przewód.
dzieki za pomoc problem rozwiazany, problemem była wiazka kabli od alternatora do bezpieczników głownych, mianowicie przegrzanie przewodów i stykanie do masy co robiło zwarcie
Ze słupka akumulatora, przewód się rozchodzi na skrzynkę bezpieczników pod maskę i na rozrusznik/alternator. Z rozrusznika przewód dalej idzie na alternator. Sprawdź jak wygląda połączenie na rozruszniku. Często przewody gniją i się łamią. Też ostatnio miałem przypadek że słabe lądowanie, a przy demontażu starego alternatora przewód nie łączył całkowicie.
Na 3 pinie S masz mieć napiecie akumulatora. I mierz to kontrolką ma świecić. Uwalona wiązka lub bezpiecznik.
Na 99% uszkodziłeś alterator. Odłącz na próbę alternator i uruchom silnik. Kontrolka może się świecić, ale bezpiecznik powinien zostać cały. Swoją drogą, nauczka na przyszłość. Zawsze odłącz klemę minusową od akumulatora i zaizoluj ją. Unikniesz komplikacji.
Układ prostowniczy to jak widzę stos selenowy. Raczej diody stosowane w alternatorach wciśnięte w blachę radiatorów.
Tak, pomiar na boczniku, choć większość nowych jak i spora część starszych azjatyckich samochodów ma bezpiecznik alternatora i ów bezpiecznik można użyć jako bocznik.
U mnie był przepalony przewód w wiązce, jak go znaleźć majster zapalił samochód i lał wodą po przewodach w tym miejscu co jest przepalony przewód auto zgaśnie. Zaczęło się od tego że alternator dawał 15V napięcia.
W żadnym aucie tempomat nie jest wbudowany w ABS. Odłącz złączkę od alternatora, jak nie pali bezpiecznika to ubity regulator
Z mojej poprzedniej wypowiedzi można wywnioskować, że obstawiam ,iż przyczyna nie tkwi w alternatorze - 1A bezpiecznika tam nie ma, wiem który bezpiecznik jest od alternatora (3A) - jest sprawny ale proszę np. o pin datę sterownika
bezpiecznik alternator renault bezpiecznik alternator nissan bezpiecznik alternator
mieszanka paliwo rozdzielenie sygnału dekodera vectra przewód licznika rozdzielnicy
generator synteza włącznik dewalt dcd780
Jak zresetować piec: instrukcje dla Vaillant, Immergas, Junkers Czy spawarka 20-300A działa z gniazdka domowego?