Bezpiecznik alternatora 125A na silniku , pod pokrywką . W czasie naprawy alternatora ładujemy akumulatory , no chyba , że po odłączeniu mają powyżej 25V.
Człowieku, weź zmierz napięcie na wyjściu alternatora i będzie wszystko wiadomo, czy podpięty przewód z akumulatora czy nie. Minęło pół dnia a Ty zaglądasz pod spód, bawisz się a wystarczy dosłownie jeden pomiar i wszystko będzie wiadomo.
Część aut tego modelu z silnikiem 111 miała bezpiecznik zabezpieczający alternator (175 lub 250 amperów) właśnie na tym grubym przewodzie
W samochodach nie ma bezpiecznika pomiędzy alternatorem a akumulatorami. Są w wielu. W co niektórych nawet przed rozrusznikiem jest bezpiecznik. W tym modelu alternatora nie dawał bym mniejszego niż 100A, i lepiej żeby on się przypadkiem nie przepalił bo alternator na 90% się uszkodzi jak będzie pracował bez akumulatora.
http://obrazki.elektroda.net/35_12726491... http://obrazki.elektroda.net/35_12726491...
pozdrawiam ! jeszcze nie widziałem układu ładowania z bezpiecznikiem po drodze akumulator - alternator -------> przepalenie tego bezpiecznika powodowałoby uszkodzenie alternatora (alternator nie może pracować bez obciążena) jesli jest tak jak wyżej opisane to proponuje podłączyć zacisk prądowy alternatora z + akumulatora jeżeli pojawi się ładowanie...
Przy odwrotnym podłączeniu akumulatora w pierwszej kolejności cały prąd bierze na siebie alternator, dopóki w nim się diody nie spalą lub bezpiecznik pomiędzy alternatorem a akumulatorem cała reszta elektryki jest raczej bezpieczna.
Jeden idzie od alternatora a drugi idzie do "budy" - zasilanie "budy" bezpiecznik większy czyli twoj 130A (w nowej skrzynce 150A) - alternator a "wnętrze" 110A
L kontrolka ładowania, S podpinasz pod przewód zasilany po stacyjce z bezpiecznika.
Ile kabli wychodzi z alternatora i jakiego są koloru? Bezpiecznik jest dobry?
witam; mam problem z actrosem mp 4 2014 ,ładowanie jest a swieci kontrolka ładowania, czy jest jakiś bezpiecznik od alternatora?
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Na bezpieczniku 200A (pierwszy od lewej) jest tylko alternator. Odłącz alternator i sprawdź. Faktycznie wypadałoby poprawnie podawać odczyty.
Zgadza się wszystko zgodnie z pomocą kolegów . Po wyczyszczeniu kwasem, zarobieniu nowych końcówek i zalutowaniu kable zimniutkie. Trochę nalotu z przegrzania a takie efekty...Temat zamykam
Daj model alternatora, zapewne 4pinowa wtyczka czyli dwa prądy muszą być. Pod maską szukaj bezpiecznika opisanego jako alternator. Dodano po 1 Choć ten elektryk dobry jest, jak do mnie ktoś przyjeżdża z alternatorem i on jest sprawny to zawsze daję wskazówki co ma sprawdzić i jak nie ogarnie to zapraszam do siebie
Dzis znalazlem artykul na temat akumulatorow i alternatorow. "Zdarzają się przypadki przeładowania akumulatora poprzez wysterowanie przez regulator prądów dużo wyższych niż dopuszczalne, pomimo prawidłowego napięcia mierzonego na zaciskach akumulatora (przyczyną może być uszkodzony lub źle dobrany regulator)." Czy tak faktycznie moze byc, ze bede mial...
Sprawdzisz jak zmienisz bezpiecznik ale według mnie to było przyczyną że nie było ładowania .W poniedziałek dasz znać jakie jest ładowanie na akumulatorze .
Ale jak wyjmie bezpiecznik spada to nie alternator,obstawiam licznik lub gps
W nowszych samochodach to często jest bezpiecznik na alternator który można odpiąć, gorzej z rozrusznikiem. Jak jest dobry dostęp żeby odkręcić przewód i go odizolować to nie odłączam aku.
Zmierz napiecie bezpośrednio na alternatorze
U mnie był przepalony przewód w wiązce, jak go znaleźć majster zapalił samochód i lał wodą po przewodach w tym miejscu co jest przepalony przewód auto zgaśnie. Zaczęło się od tego że alternator dawał 15V napięcia.
Prawdopodobnie regulator ładowania do wymiany.jeśli alternator jest w 100%sprawny. Nie pisz tak bo bym spadł z fotela, ta tak jakbyś napisał że ten człowiek jest w 100 % normalny pomimo braku nóg. Sprawdź napięcia na wtyczce alternatora, sprawdź bezpieczniki, sprawdź przewody do alternatora.
Nie pracuje alternator, sprawdzić bezpieczniki.
Do plusowej klemy. Chodzi o to, że niektóre alternatory, jak ten właśnie, mają pin S nie połączony wewnetrznie z złączem B+, a wyprowadzony na zewnatrz, po to, żeby po prawidłowym podłaczeniu niwelować spadek napięcia na przewodzie prądowym (czasem dość długim, albo biegnacym przez skrzynkę bezpieczników), między alternatorem, a akumulatorem.
Miejsce "smażenia" to bezpiecznik od alternatora Sprawdzić należy jego okablowanie, punkty masowe w komorze silnika oraz dał bym samego altka to sprawdzenia. Nie muszę chyba pisać co się może wydarzyć jak dojdzie do zapłonu.
Proszę bardzo - Toyota Land Cruiser LC120 - bezpiecznik alternatora między alternatorem a akumulatorami (są dwa lub jeden zależnie od wersji klimatycznej) - bezpiecznika ma 120A lub 140A dla mocniejszego alternatora. ... Jestem dość duży, choć powierzchnia optymalizowana w stronę kuli więc troche tego złota wyjdzie :-) Bezpiecznik jest - nie da się...
Temat rozwiązany nie dostawał zasilania Alternator gniazdo wypalone bezpiecznika Alternatora 5 A
W skrzynce bezpiecznikowej jest bezpiecznik 100A od zasilania alternatora więc od tego trzeba zacząć.P
Miałem kiedyś podobnie przypadek, że wymieniliśmy alternator i ladowania wciąż nie było (właśnie w ADR). Pamiętam, że wyłączenie wyłącznika elektrycznego i jego ponowne włączenie pomogło. Dlaczego tak? Nie mam pojęcia
Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora). Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
Proponuję dodać drugą masę między alternatorem , a nadwoziem , a nawet na (- ) akumulatora . Kabel zamocowany do korpusu alternatora i klemy (-) .Pozdrawiam P.S. Dobrze byłoby też ruszyć nakrętki na kablu (+)na alternatorze , oraz na bezpieczniku bodajże 110A na akumulatorze .
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
To nie są bezpieczniki alternatora
W skrzynce bezpieczników pod maską masz bezpiecznik alternatora 3a. Jeśli jest ok to sprawdź czy we wtyczce alternator masz na czerwonym kablu +12v to ten bezpiecznik. Jeśli jest ok to zostanie sam alternator.
Najpierw sprawdzasz wszystkie ! bezpieczniki. Większość sterowników ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, jest dioda która ma za zadanie spalić bezpiecznik. Podobnie działają diody w alternatorze, jak podłączysz odwrotnie klemy spory prąd z akumulatora płynie przez diody. Do sprawdzenia więc wszystkie bezpieczniki i alternator, potem diagnostyka...
Bezpiecznik alternatora ALT padł również
podczas odkręcania alternatora doszło do zwarcia (kluczem) przewodu tego grubego, pewnie plusa z masą Jeśli jest bezpiecznik alternatora, to na 99% uległ uszkodzeniu. Może regulator uszkodzony. Alternator był w warsztacie na sprawdzeniu i jest sprawny. (at)msmarek55 Nie podałeś marki wózka, najlepiej wrzuć fotkę tabliczki znamionowej.
Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
Podejrzewam,że na pinie 15 (środkowy) przy wtyczce alternatora mam za mały prąd ok. 9v Witam. Nie prąd a napięcie powinno być ok. 24V. Sprawdź bezpiecznik E350 i przewód 1380. To jest wzbudzanie alternatora po zapłonie poprzez bezpiecznik E350 powinno na pinie środkowym wtyczki alternatora (15) pojawić się napięcie akumulatora. Jak brak po przewód...
Trzeba zacząć od sprawdzenia głównych bezpieczników. Jest tam bezpiecznik alternatora nr 1 najczęściej 175A . Nie sprawdzamy czy przepalone, tylko sprawdzić czy nie zaśniedziały połączenia ze śrubkami, złącze się nagrzewa , traci styk i spada napięcie - to częsty problem VW. https://obrazki.elektroda.pl/3548234300_...
O czujniku bezwładnościowym Przy porwaniu auta przez wodę powodziową, raczej wątpliwe jest jego zadziałanie. Kolejna rzecz, czy czujnik ten działa również w zaparkowanym aucie ze zgaszonym silnikiem? Nie wydaje mi się. Takie urządzenie jak "klema pirotechniczna", odcinająca prąd z akumulatora, jest sterowana przez systemy bezpieczeństwa, a czy te zadziałają...
Ok. 300 W pobiera ogrzewanie tylnej szyby, więc będzie działać bez problemu. Pamiętaj tylko o odpowiednim przekroju przewodów, wyłączniku na wymagamy prąd (najlepiej przekaźnik) i bezpieczniku!
Bezpiecznik alternatora sprawny? Napięcie mierzone na aku, czy na alternatorze? Doładuj jak najszybciej akumulator poza samochodem.
Nie zawsze świeci się kontrolka gdy nie ma ładowania, alternator nowy czy używany? Bo z tego co piszesz to rozumiem że nowy. Sprawdź bezpieczniki za akumulatorem.
Zrób pomiar ładowania na alternatorze i akumulatorze.Zobacz przy akumulatorze jest skrzynka z bezpiecznikami płytkowymi ,z niej jest (+)do alternatora i często lubi się tam przysmażyć.
A po co do zegarów się pchasz - masz to w skrzynce bezpieczników. Pozdrawiam.
Musisz raczej wymienić alternator, tam siedzi Magneti/denso i one typowo pękają. Jak np. w Punto, obudowy itd.
Zmierz napięcie ładowania na aku, następnie spróbój na samym alternatorze na śrubie B+ wykluczy to przerwę na przewodzie alternator- akumulator. Przewód ten może posiadać bezpiecznik przy samym akumulatorze który mógł się przepalić. Jaki typ alternatora, Bosch czy Delco?
Witam Mam problem z volvo fh12. Brak ładowania alternator sprawny, brak napięcia po stacyjce na alternatorze , bezpiecznik f58 dobry ma zasilanie natomiast na wyjściu z kabiny już nie ma zasilania. Czy może być uszkodzony któryś sterownik?
Witam. Chciałbym zamontować miernik napięcia w kabinie samochodu (Octavia 2). Aby nie ciągnąć przewodów aż od akumulatora łatwiej i prościej było by ze skrzynki bezpieczników. Proszę o poradę z którego bezpiecznika najlepiej pociągnąć kabelki? Domyślam się, że jeden będzie podłączony do masy, natomiast gdzie podłączyć drugi? Czy dobrym miejscem by był...
Witam. Podłączam światła do jazdy dziennej. Zastanawiam się jak podłączyć by zapalały się dopiero po zapaleniu silnika. Na zapłonie szkoda akumulatora, przy kręceniu rozrusznika powstaje ( może jakieś nie wielkie ale zawsze ) obciążenie co prowadzić będzie do powolnej śmierci światełek. Myślałem o podpięciu pod bezpiecznik alternatora ( znalazłem w...
Jak sprawdzić czy alternator się wzbudza ?
Hmm, słuchaj, za zobacz co się stanie jak wypniesz bezpiecznik alternatora, w skrzynce pod maską na podszybiu.
Może być że 1-alternator 2-stacyjka 3-bezpieczniki Lecz może być tak że na bezpieczniki idzie ze stacyjki.
Więc znajdź bezpiecznik alternatora i szeregowo z nim włącz bocznik.
Witam Czy jak bezpiecznik spalony,to dochodzi napięcie do alternatora-gruby przewód.
Witam! Autko przybylo ze spalona skrzynka bezpiecznikow. Zapalila sie od bezpiecznika 60A od alternatora. W samym altku spalona byla dioda, wymieniony zostal caly mostek, regulatora w altku brak wiec zlozone do kupy zamontowane, w skrzynce sa dwa miejsca na 60A alt i w jednym spalilo sie wejscie a w drugim nie bylo bezpiecznika. Wstawilem wiec w drugie...
W żadnym aucie tempomat nie jest wbudowany w ABS. Odłącz złączkę od alternatora, jak nie pali bezpiecznika to ubity regulator
Jak chcesz dać osobny kabel prosto z akumulatora, to koniecznie musisz dać odpowiedni bezpiecznik zaraz przy + akumulatora.
Po pierwsze dlaczego bezpiecznik się przepalił za pierwszym razem i co było uszkodzone w alternatorze ,po drugie skąd wiedziałeś jak taki bezpiecznik zawatować aby miał w przybliżeniu 100A bo jeżeli miał za mało to oczywiście może zostać uszkodzony alternator który po wzbudzeniu ładował więcej niż miał bezpiecznik i podczas pracy został przepalony chociaż...
Witam wszystkich pacjent to honda cr-v 2.0i 2000r problem z ładowaniem alternator klient wstawił inny po sprawdzeniu 100% sprawny, do alternatora wchodzi wtyczka 3 piny, z tego co pamiętam w Japończykach powinno iść +12v po zapłonie ,na kontrolkę licznika i chyba ecu. W skrzynce bezpiecznik od alternatora jest ok lecz brak tego zasilania na alternatorze....
a gdzie mogę znaleź ten płytkowy bezpiecznik alternatora, bo widzę że coś mi nie morze doładować akumulatora do końca bo dalej świeci na akumulatorze czarna dioda sygnalizująca aby doładować akumulator, bezpiecznik ten mały wymieniłem, jak narazie po dłuższej jeździe nic się temperatura ponad stan nie podnosi a bezpiecznik się nie przepala Dodano po...
W tych autach jak i Toledo II, Octavia itp jest problem z gnijącym od środka przewodem alternatora. Można to sprawdzić bo grzeje się bezpiecznik pierwszy od lewej w tej puszce nad akumulatorem gdzie główna linia 12V jest rozdzielana. Często plastik jest stopiony itp. Posta piszę żeby kolejni którzy będą szukać wiedzieli co i jak - bo w zeszłym tygodniu...
Może być brak napięcia na wtyczce po zapłonie. Bezpieczniki sprawdź.
54 - PLUS PO STACYJCE Z PUSZKI BEZPIECZNIKÓW D+ - DO KONTROLKI I DO ALTERNATORA CZESKIEGO NA STYK OZNACZONY R LUB DW, WYJŚCIE Z TRZECH DIOD WZBUDZANIA DF - DO PLUSOWEJ SZCZOTKI WZBUDZANIA, CZESKIE OZNACZENIE M LUB 67. POMIĘDZY SZCZOTKĄ PLUSOWĄ A MASĄ MA BYĆ OK. 4 OM. B- - TO MASA.
Regulator padł ew. sprawdź bezpiecznik alternatora czy nie ma wypalonych/wygrzanych styków.
Hej, mam problem z rozładowującym się akumulatorem w moim aucie- Seat Leon 1, 16v, 77kW, 105km z 2004 roku. Podłączyłem miernik i sprawdziłem po kolei bezpieczniki, alternator, odłączyłem radio. Jednak pomimo tego pobór prądu przy wyłączonym samochodzie oscylował na poziomie 0,2-0,22 ampera. Nie wiem co robić.
Musisz podłączyć tester. Prawdopodobnie będzie błąd coś o napięciu zasilania. Wątpię by był to bezpiecznik ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Wymieniłem skrzynkę bezpieczników.
Prąd po kluczyku najbezpieczniej z wycieraczek lub z czujnika śwateł cofania jak nie ma pod maską bezpieczników.
Tak, pomiar na boczniku, choć większość nowych jak i spora część starszych azjatyckich samochodów ma bezpiecznik alternatora i ów bezpiecznik można użyć jako bocznik.
Z alternatora będzie chyba najprościej . Przez bezpiecznik do B+( przewód przykręcony śrubą m8
Uwalona skrzynka bezpieczników na akumulatorze. Zapewne jest stopiona, a przewód od alternatora czarny.
Przy takim stanie instalacji, zrobiłbym nowy fragment do ładowania. Grubym przewodem łączysz alternator z plusem akumulatora, ideałem byłoby zastosowanie bezpiecznika 100A. Następnie cienkim przewodem, łączysz wyprowadzenie alternatora z żarówką kontrolki, drugi przewód od żaróweczki podłączasz do plusa pojawiającego się po przekręceniu stacyjki w pozycję...
Hej, sprawdź skrzynkę bezpieczników paskowych nad akumulatorem. U mnie takie same objawy. Zgrzał i nadpalił się bezpiecznik 100A od alternatora.
Piszesz o alternatorze to masz bezpiecznik od alternatora pewnie nie miałeś ładowania i wyczerpany akumulator dlatego pstrykał rozrusznik.P
Czemu twierdzisz, że 1 połówkowy? Widać na dwóch radiatorach po dwie diody, prawdopodobnie wydłubane z alternatora, tworzą mostek dwupołówkowy.
Sprawdź stan akmulatora testerem. W sprzynce bezpieczników pod maską żarówką sprawdź stan dużych bezpieczników, które są pod osłoną obok terminala plusowego.
Alternator był wymieniany, aku tak samo. Więc to nam odpada, klima działa, bez problemów, tak? Czy sprawdzałeś, czy na wolnych obrotach raz na jakiś czas nie pokazuje się przypadkiem napięcie ładowania? Jeśli tak, to gdzieś coś nie styka. Po wymianie było okej przez jakiś czas, więc coś musiało zostać ruszone, obstawiam główny bezpiecznik od alternatora...
... Nie znam się, ale czy bierzesz poprawkę na to że akumulator jest w bagażniku i odległość między akumulatorem a alternatorem nie wynosi 50cm a ok 3-4m? Wiesz jaki prąd pobiera rozrusznik ? Dopasujesz bezpiecznik do alternatora , akumulatora , rozrusznika ? Fabrycznie jest tam zastosowany bezpiecznik ? Wiesz co się stanie z ECU gdy w czasie pracy...
niestety ale nie zgadza się ten opis z opisem z pokrywy bezpieczników nawet wartości bezpieczników są różne... bezpiecznik który się przepala to 20 A z opisem IG COIL co znaczy cewka a na twoim schemacie Fuse 12 - 10.0 A Przełącznik tylnych świateł przeciwmgłowych Diesel i benzyna maja te same skrzynki bezpiecznikowe-Sprawdz czy przewod czarno-bialy...
Zaraz, a tam nie ma bezpiecznika 120A na ładowaniu?
W grupie VW jak i Nowsze renault posiadają bezpiecznik W megane/scenic2 bezpiecznik alternatora i rozrusznika to 150A W lagunie 2 też jest Długo by wymieniać
A wiesz może gdzie jest bezpiecznik od alternatora bo możliwe że tam też tkwi problem
. Akumulator w samochodzie pełni także rolę bezpiecznika i odbiera ampery z alternatora które poszły w instalację Wstydził byś się takie coś pisać.
Na 3 pinie S masz mieć napiecie akumulatora. I mierz to kontrolką ma świecić. Uwalona wiązka lub bezpiecznik.
Musisz zastosować dwa przekażniki i co najmniej dwa bezpieczniki no i dwa wyłączniki.Jeden halogen H3ma moc 55W , więc prąd pobiera ok5 A ,a dwie odpowiednio więcej .Przekażniki z Poloneza można zastosować.Myślę że w c360 masz alternator. Powodzenia.
No to teraz odłączasz to, co nie jest zabezpieczone bezpiecznikami. Alternator, rozrusznik, eliminujesz po kolei.
To już miernik dawno popaliłaś chyba że miał bezpiecznik to bezpiecznik. Ładowanie zbyt niskie. Wymiemiaj alternator.
Jak bezpiecznik dobry, to nic z nim nie rób. Często na tym czujniku jest zwarcie i pali bezpiecznik, który jest też od alternatora. Sprawdź zasilanie na alternator, powinna być dwupinowa wtyczka. Na zielonym ma być zasilanie po kluczyku, na niebieskim komunikacja ze sterownikiem silnika.
Zwróć uwagę na kluczowe znaczenie zaznaczonego kolorem żółtym przewodu - to zarówno zasilanie wzbudzenia jak i "sense" napięcia w instalacji. Jakikolwiek "niekontakt" w tym obwodzie (przewód, wtyczka, bezpieczniki 30A i 175A) spowoduje efekty podobne do opisywanych. https://obrazki.elektroda.pl/7643802700_... Możesz na próbę odłączyć...
Zacisk alternatora B+ łączymy przewodem 10 kwadrat z zaciskiem śrubowym rozrusznika, lub akumulatorem zacisk(+). Zacisk D+ łączymy z kontrolką ładowania. Dmuchawę łączymy przez bezpiecznik po kluczyku zacisk(+15). Wskazanie wskaźnika paliwa na max ,świadczy o uszkodzeniu pływaka w zbiorniku paliwa, lub braku połączenia wskaźnik-pływak. Należy sprawdzić...
OK, ale jak teraz to można sprawdzić ? Sama wtyczka co wchodzi do alternatora to można coś ohmomierzem sprawdzić ? Czy zero idzie bezpośrednio do masy ? Bo plus to pewnie przez kontrolkę ładowania i łatwo nie będzie. A pod styki alternatora to może żarówkę podłączyć ? Dodano po 9 Problem załatwiony. Po przeczytaniu książki serwisowej i pomierzeniu okazało...
Złe połacznie B+ alt->klema plus. Jak znam nissana to awaria w obrębie bezpiecznika alternatora.
Kolego skąd żeś takie bzdury wyłapał, po pierwsze w żadnym aucie nie ma bezpiecznika na rozrusznik ,W dieslu prąd pobierany przez rozrusznik w zimę może dojść nawet do 1000A. Więc daj sobie spokój z bezpiecznikiem a na alternator też nie zakładaj bezpiecznika bo nie ma potrzeby.
DFM to pin 13 ECU, L idzie do Bordnetz'a. W skrzynce na akumulatorze też się prądowy potrafi smażyć przy bezpieczniku.
kolego śmiało możesz montować moduł z diesla, to element niekodowany jedynie ustawia sie tam typ alternatora
Czy powodem zwarcia na bezpieczniku od alternatora jest sam alternator? Co powoduje całkowite zniknięcie prądu w stacyjce i w całym samochodzie w Land Rower Feelander 2.0 TD 2000r?
Jeszcze bym sprawdził napiecie multimetrem na bezpiecznikach głównych. Wg rozpiski 1 jest od alternatora 200a i 5 jest do bordnetz 80a. Może tam jest spadek. Ewentualnie jeszcze wpiąć się do zapalniczki lub obd i tam skontrolować zasilanie.
Ze słupka akumulatora, przewód się rozchodzi na skrzynkę bezpieczników pod maskę i na rozrusznik/alternator. Z rozrusznika przewód dalej idzie na alternator. Sprawdź jak wygląda połączenie na rozruszniku. Często przewody gniją i się łamią. Też ostatnio miałem przypadek że słabe lądowanie, a przy demontażu starego alternatora przewód nie łączył całkowicie.
alternator bezpiecznik renault bezpiecznik alternator nissan bezpiecznik alternator
paski ekranie cienkie sprzęgło drży schemat wycieraczki
ciśnienie wtryskiwaczy samsung 000798
Dane techniczne lodówki Whirlpool 947/H Pogorszenie wydajności komputera po wyjeździe