Witam. Jestem na etapie budowy prądnicy prądu zmiennego przy użyciu alternatora samochodowego. Jeśli ktoś podważa ten temat to proszę o nie kierowanie żadnych zbędnych wypowiedzi bo i tak nie będzie miał racji. Do rzeczy. Każdy alternator zbudowany jest róznie. Posiadam dwa typy ale z tym drugim mam problem. Rysunki przedstawiają alternator Boscha oraz...
Postaraj się o to by utrzymać . Prędkość obrotową wzbudzenia ( biegu jałowego ) 750-1400 obr/min Maksymalna prędkość obrotowa chwilowa ( nie dłużej jak 15 min) to jest 2000-3000 obr/min. Oraz prędkość obrotowa stała ( ciągła ) nie podaję wartości ale zazwyczaj jest ona dwukrotnie większa od prędkości przy której alternator może oddać do sieci pojazdu...
Jeszcze pytanie czy połączenia wewnetrzne są ok. Były na gwiazdę i trójkąt. Dokładnie to. Sam kiedyś "zrobiłem" sobie taką usterkę. Masz trzy uzwojenia w stojanie (tworniku, bo wytwarza się w nim prąd). Te uzwojenia możesz skojarzyć czyli połączyć na dwa sposoby : w trójkąt lub w gwiazdę. O skojarzeniu decyduje budowa mostka w tym konkretnym przypadku.
witam jak taki alternator może mieć takie moce ? a jego budowa jak to możliwe ?
Do ogrzewania to lepiej przewinąć alternator na wyższe napięcie bo przy 24V jak ktoś chce wykorzystać 2000W to przewody muszą być jak do rozrusznika w samochodzie.
Akumulator można uznać za naładowany jak na akumulatorze zostanie osiągnięte zadane napięcie a natężenie prądu spadnie do poziomu prądu samo rozładowania i tak będzie ładowany jeszcze kilka godzin. Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat . Zatem " aptekarskie " prostowniki...
Lepszy alternator gdzie są 2 wyjścia D+ B+.
Do budowy małej elektrowni wystarczy alternator 12V. No to masz dużo wiatru do zmarnowania, a dlaczego to już było, że nie stosujemy alternatorów i męczymy się z regulatorami i zabezpieczeniami. Fajnie że Ci działa!
Najtańszym rozwiązaniem jest jednak gotowa pradnica. I nie z magnesami trwalymi a obcowzbudna. Ale przecież wiatru albo masz pod dostatkiem albo nie ma sensu budowa wiatrowni. Jak masz pod dostatkiem. To sprawność jest mniej istotną sprawą. Weź taki alternator od ciężarówki. Kilowatogodzin można urwać a kupić za kilkadziesiąt złotych.
Witam. Transformator 160VA wywalał bezpieczniki ? Co najmniej dziwne . Gdyby miał jakieś 450 - 500VA - to tak . Chyba najlepszym rozwiązaniem - jak kol. napisał - to silnik i alternator . Przecież inaczej to najpierw " wytwarzasz " 230VAC i z tego dopiero napięcie ładowania akumulatorów . Jeżeli zastosujesz alternator to od razu masz układ ładowania...
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
Kolego skoro piszesz, że urządzenie ma być montowane w samochodzie to budowa zasilacza o stałym napięciu liniowym mija się troszkę z celem. W instalacji samochodowej występuje nie tylko akumulator ale również alternator lub prądnica. Urządzenie to nie daje napięcia liniowo stałego. Mało tego na wyjściu alternatora wartość napięcia w instalacji 24V to...
Witam . Jeśli mogę się dołączyć . Można zastosować alternator z ciężarówki 24v/50A wiec mamy moc ok. 2200W . Ja tak zrobiłem i grzeje całkiem nieźle . A grzałki 24V są dostępne bez problemu .
Witam, Kończę właśnie remont silnika WSK 175 i pomyślałem, że jest okazja aby zafundować mu elektroniczny zapłon. Jakieś 20 lat temu zabierałem się za własnoręczną budowę, ale na planach się skończyło. Dzisiaj łatwo dostępne są tanie moduły od skuterów, tak więc samodzielna budowa wydaje się trochę bez sensu. Wiele osób przystosowało te silniki do współpracy...
Witam !! Jeżeli chodzi o alternatory samochodowe coś podobnego robiłem z kumplem dawno temu . Zrobione to było tak - silnik o regulowanych obrotach napędzał alternator . Oczywiście w układzie " rzeczywistym " - tzn . podpięty regler i akumulator . Dokonywaliśmy pomiaru napięcia i prądu ładowania . To była wersja pierwsza - była i druga . W drugiej nie...
Miałeś przedstawić dowody, powtórzę dowody. A nie swoje wywody. Rodem z książek o polowaniu na czarownicę Założenie większej pojemności akumulatora np. 70Ah tam gdzie zalecane jest 55Ah naraża nasz akumulator na częste niedoładowanie szczególnie w jeździe miejskiej gdzie więcej razy odpalamy niż robimy kilometrów. Bzdura totalną, fizyka się kłania....
Polonez Budowa naprawa eksploatacja Edward Morawski https://obrazki.elektroda.pl/7042134200_...
ja sobie odpuszczę esioka za dużo roboty, myślałem nad budową ,,dzika,, jednoosiowego czy w tedy by się nadał most z żuka? Dodano po 2 a poza tym chciałbym wiedzieć orientalnie czy silnik 7 km benzyniak byłby w stanie napędzić pompę z c330 i alternator
I tu dochodzimy do korzyści ze stosowania niechętnie widzianych alternatorów, które bardzo korzystne własności mają przy obrotach powyżej 3000/minutę, a na dodatek - w przeciwieństwie do "neodymowców" - dają się łatwo regulować. Alternator świetnie wykorzystuje użyty materiał: 1kW waży mniej, niż 5 kilo! (tu link: http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/...
lamer1 czy mógłbyś powiedzieć z czego są zrobione łopaty wirnika,z kąd wziąć taki maszt jak dobrze pamiętam to przekładnia jest od fiata czy łopaty obsadziłeś bezpośrednio na piaście mostu i czy alternator zasilasz bezpośrednio z mostu też interesuję mnie budowa elektrowni co do linii zasilającej to najlepiej będzie przezwoić alternator na nap 220v...
Zależy co z tym zasilaczem w aucie będziemy robili - sam kiedyś miałem przerobiłem atx na dużo amperowy 12v i coś przy aucie robiłem wspomagając się nim jakieś kodowania czy coś, niestety w pewnym momencie procedura wymagała uruchomienia silnika a ja zapomniałem że jest ten zasilacz podłączony. Rozrusznik zakręcił dużo bardziej ochoczo ale kiedy silnik...
Podłączyłem obrotomierz lecz mam problem że nie chce ruszyć dopóki nie podam na chwile plusa do styku S, dopiero wtedy alternator załącza sie. Drugie pytanie jak podłączyć styk D+? Ponieważ u mnie kontrolka ładowania ma stały plus a załączana jest minusem,a jeśli się nie myle to styk D+ to plus . https://obrazki.elektroda.pl/9969281600_...
Witam. Zaczyna się okres zimowy co za tym idzie w pracy zaczyna się zastój, więc wymyśliłem sobie robotę. Robota ta to budowa buggy opartym na silniku Mitsubishi 4G92 czyli 1.6 113KM z modyfikacjami. Jestem mechanikiem niestety elektryka to słabszy temat ale dla chcącego. Do senda sprawy trzeba zmusić alternator by robił do czego go stworzono czyli...
Myślę dokłdnie o tym samym, tak aby się uniezależnić od prądu i zaprząc kogenerator do bufora. Tak sobie myślałem czy nie możnaby tego jeszcze sprząc z biogazem. Chata do ogrzania 300m2, wieś, kompostownik, generuję 10m3 ścieków do szamba??? Temat niezwyle ciekawy. Biogazownia z oczyszczalni przydomowej, budowa jest podobna, istnieje odpływ wody jedynie...
Dokładnie. Alternator nawet ze złomu kosztuje. Silnik też. A taki zwykły alternator wykonując najprostszą modyfikacje czyli magnesy stałe w wirnik/twornik i mamy prądnice. A budując magiczne generatory masz tylko koszty. No ale budowa zwykłego generatora czy instalacji PV nie da sławy i podziwu.
W samochodzie alternator ogranicza napięcie ładowania do 14,4-14,6 V Nie dzisiaj. Współczesnym rozwiązaniem jest inteligentne ładowanie także w samochodach. Przy hamowaniu silnikiem alternator pompuje ponad 16 V, przy rozpędzaniu wyłącza ładowanie czasem całkowicie. Przy jeździe bez świateł i innych odbiorników napięcie utrzymuje się w okolicach 12,5...
Alternator zaczął ładować dopiero po spadku obrotów. To by wskazywało na nieprawidłową pracę regulatora napięcia. Należałoby też sprawdzić szczotki — może są już krótkie, w tym alternatorze występują jako osobna część. Ten regulator nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania. Do działania chyba nadal potrzebuje zasilania po stacyjce, chociaż budowa...
We francuzach faktycznie był superkondensator, jednak tylko jedną lub dwie cele w szereg, które miały za niskie napięcie i potrzebna była dodatkowa przetwornica. W Maździe system E-loop miał już dwa pakiety superkondensatorów po 5 sztuk połączonych w szereg, które do dziś niektórzy wykorzystują do car audio. ;) Piszą o pojemnościach z rzędu 250 F -...
Z tego co już się dowiedziałem, to ten alternator jest wzbudzany za pomocą sygnału z BSI poprzez sygnał PWN i teraz kwestia czy różnica w alternatorach nie powoduje, że BSI nie daje sygnału wzbudzenia. Sama budowa alternatora jest mi znana.
Ten tekst jednak źle wróży... Hehe, atam opowiadasz, przecież alternator w samochodzie ładuje cały czas, ale hmm, nie jednostkę napędową co prawda, ale jak prądu braknie, auto gaśnie, więc jednak ładowanie odbywa się w tle poboru, więc to możliwe:) Dodano po 4 Robiłem już podobne projekty typu all-in-one i podoba mi się ta technika. Fakt, tym razem...
lepiej było by zrobić to samemu, ale to co przerzucić komponenty, z jakiejś zwykłej lodówki? A co to jest "zwykła lodówka"? Domowa lub pochodna to raczej kompresorowa. Typowa kempingowa (przynajmniej w poprzednich latach) to absorpcyjna na 230V/12V/gaz. Znanych mi rozwiązań nie należy podłączać do akumulatora na postoju - grzałka 12V ma ok 100-120W...
Ja uważam że coś takiego da się zrobić, łatwo choć nie tanio, i będzie działać. Tylko sensu brak. Rozładowany akumulator powinien zostać wymieniony lub naładowany prostownikiem. Inaczej można dodatkowo alternator wykończyć.
Witam, potrzebuje zbudować układ włączający elektronicznie obciążenie dopiero po pojawieniu się ładowania. Nadmienię, że alternator nie ma zewnętrznego wzbudzenia (brak akumulatora). Wymyśliłem to tak: https://obrazki.elektroda.pl/9126499300_... Zależy mi na działaniu, aby po pojawieniu się napięcia na wejściu występować tranzystor...
Jak mamy na podkładzie alternator i solary to nie ma sensu inwestować w sprężarkę 12V. Sam kilkukrotnie jechałem z zamrażarką w przyczepie kempingowej na 230V, podłączoną przez przetwornicę Volt Polska 4000 Sinus. Postoje po 8 godzin nie powodowały rozładowania akumulatora samochodu (AGM 62 Ah). Przetwornica włączona na stałe ( 0,6 A jałowego). Przy...
(at)gerri założenie że duży akumulator odpali auto szybciej jest błędne. Jest prawidłowe. Sprawny silnik benzynowy odpali tak samo niezależnie od szybkości z jaką go obracasz. Bzdura, zrobi to szybciej. Ten, konkretnie ten. Jak i każdy inny z klasycznym zapłonem bateryjnym. Zrobi ze dwa obroty i odpali. Kolejna bzdura. I brak znajomości działania układów...
Tak wszystko można zrobić lepiej. Dziękuje i pozdrawiam. ;-) Przepraszam bardzo ja pisze o zwykłych alternatorach jakie są były stosowane od wielu lat a Ty wyjeżdżasz z jakimiś rozwiązaniami najnowszymi w samochodach za duże pieniądze. Gdzie są one nafaszerowane elektroniką. Czy może o jakiś hybrydach gdzie kontrola ładowania i rozładowania jest ściśle...
ALternator bez całkowitej przeróbki jest ciężką maszyna do produkcji energii elektrycznej... Jesli miałbyś juz to przerobić to : Zbudowanie nowego wirnika na magnesach stałych i przezwojenie stojana. I pamietaj im bardziej wysoko obrotową maszyne przerabiasz na wolnoobrotowa tym wiecej mocy tracisz. Ja przerobiłem Alternator i nagle z 45A zrobiło mi...
Powiem szczerze że myślałem że kwasiaki maja jednak większą wytrzymałość, nie znam się na tym ale zawsze myślałem że samochód pobiera prąd z akumulatora a alternator go doladowuje w czasie rzeczywistym, choć są przecież momenty że alternator nie ładuje a obciąża akumulator chyba..., czy nie jest tak na wolnych obrotach? Gdzieś czytałem że alternator...
Jesli chodzi o spr. tech. to alternator samochodu osobowego wystarczy. - próbowałeś zrobić wiatrak na alternatorze, czy tylko "mniemasz" na zasadzie: w aucie daje prąd, to i tytaj będzie. Jeszcze nie spotkałem się z opisem wiatraka z alternatorem samochodowym.
Jak coś jest proste jak budowa cepa to nie może być do końca całkowicie idiotoodporne. Jeżeli na tym toroidzie na wyjściu jest 12V~ to nie trzeba żadnego wyłącznika, po naładowaniu akumulator praktycznie przestaje pobierać (przyjmować) prąd. W samochodzie też nie ma żadnych układów odłączającch naładowany akumulator, po prostu jak napięcie akumulatora...
AGM - to przecież jest to zwykły kwasowy, tylko ma dodatkowo maty szklane, aby lepiej uwięzić kwas. A nawet starych samochodach jest ograniczenie do bezpiecznych napięć. Fakt, że gdy w jakiś okolicznościach aku zostało rozładowane, to problem. Przeniosłeś z komory silnika czy fabrycznie tak były? Nie, w niektórych BMW fabrycznie ma w bagażniku. W instrukcji...
dokładnie!!! ja mam alternator od poloneza, wpadlem na pomysł aby to uzwojenie od elektromagnesu zamienic na magnes ferrytowy, zobaczymy co z tego wyjdzie?
Za niskie napiecie. IMHO przy max wzbudzeniu alternator da pewnie z 20V - na upartego wystarczy na MIG/MAG ale nie dla metody MMA.
W pierwszej kolejności chcę zbudować na silniku Ac bez magnesów gdzie średnie obroty to ok. 1200-1500+ /rpm, jeśli będzie to na silniku S15, lub silnik Kubota , Lombardinni , warunek chłodzenie wodne silnika. Budowa wymiennika odbioru ciepła ze spalin i odbiór z układu chłodzenia. Odzysk ciepła w okolicy 5-10 kwh ciepła wysokotemperaturowego (80-90*C)...
Witam chciałbym żeby ziemia się zatrzymała na poziomie 1 sierpnia. Obieg wokół słońca stanął w tym miejscu ale dalej kręcił się wokół osi własnej ziemi. A jak by miała stanąć też obroty ruch dzień noc to żeby Polska miała punk 12 godzina. I tak została. Da się nauczyć spać w dzień jako noc. Wystarczy tylko pilnować godziny drzemki. Temat do ruchu ziemi...
witam mam pytanie do kolegów którzy mają fabryczne ogrzewanie postojowe w swoich autach. Kilku z was napisało że mają zamontowane pod siedzeniami dodatkowe akumulatory do ogrzewania,chciałbym się dowiedzieć jaki jest ten akumulator , czy to jest zwykły kwasowy czy może żelowy i ile ma amperogodzin, bo napięcie wiadomo 12v i czy jest on podłączony tylko...
Witam Mam teraz dylemat zastanawiam sie nad wyborem silnika mam kilka silnikow z fiata 126p duzo czesc albo ford fiesta 1.3 lub fiat uno 1.0 nie wiem ktory z tych silnikow bylby najlepsza opcja. Mam jeszcze pytanie o glowice czy do 126p jest opcja dobrania gotowej glowicy chodzi glownie o roztaw otworow a czy naped od kola co napedza alternator przejdzie?
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
alternator np. od malucha zaczyna ładować od 700 obr/min tak że przekładnia musi być obowiązkowo,poczytaj cz,1 budowa elektrowni wiatrowej 128,130,144 na dobry początek , powodzenia i wytrwałości.
Witam, chodzi mi o co ... otuż ze względu że w silniku zastosowany został alternator zewnątrz wzbudny, nie ma mozliwości uruchomienia silnika (starter mechaniczny) bez obecności naładowanego akumulatora, co logiczne oczywiście. i tu moje pytanie o jakich minimalnych wartościach jest potrzebny prąd na wzbudzenie alternatora?(jego znane mi oznaczenia...
budowa alternator budowa alternator bosch alternator bosch budowa
prądniczka tacho amica vestel 17ips72 passat kontrolka ciśnienia oleju
klucze płasko oczkowe kamera orllo
Schemat podłączenia czujnika przepływu spalin Golf 7 ProgTV: Przywracanie kanałów DVB-T2 na PC