Postaraj się o to by utrzymać . Prędkość obrotową wzbudzenia ( biegu jałowego ) 750-1400 obr/min Maksymalna prędkość obrotowa chwilowa ( nie dłużej jak 15 min) to jest 2000-3000 obr/min. Oraz prędkość obrotowa stała ( ciągła ) nie podaję wartości ale zazwyczaj jest ona dwukrotnie większa od prędkości przy której alternator może oddać do sieci pojazdu...
Witam. Jestem na etapie budowy prądnicy prądu zmiennego przy użyciu alternatora samochodowego. Jeśli ktoś podważa ten temat to proszę o nie kierowanie żadnych zbędnych wypowiedzi bo i tak nie będzie miał racji. Do rzeczy. Każdy alternator zbudowany jest róznie. Posiadam dwa typy ale z tym drugim mam problem. Rysunki przedstawiają alternator Boscha oraz...
Jeszcze pytanie czy połączenia wewnetrzne są ok. Były na gwiazdę i trójkąt. Dokładnie to. Sam kiedyś "zrobiłem" sobie taką usterkę. Masz trzy uzwojenia w stojanie (tworniku, bo wytwarza się w nim prąd). Te uzwojenia możesz skojarzyć czyli połączyć na dwa sposoby : w trójkąt lub w gwiazdę. O skojarzeniu decyduje budowa mostka w tym konkretnym przypadku.
Witam !! Jeżeli chodzi o alternatory samochodowe coś podobnego robiłem z kumplem dawno temu . Zrobione to było tak - silnik o regulowanych obrotach napędzał alternator . Oczywiście w układzie " rzeczywistym " - tzn . podpięty regler i akumulator . Dokonywaliśmy pomiaru napięcia i prądu ładowania . To była wersja pierwsza - była i druga . W drugiej nie...
Włącznik samoczynny z samochodowego regulatora napięcia prądnicy lub z kombajnu Bizon załatwi sprawę. Napięcie alternatora osiągnie żądany poziom, włącznik samoczynny połączy alternator z resztą układu. Od strony elktronicznej jarek_lnx dobrze to przedstawił. Potrzebny jest przerzutnik wykrywający poziom napięcia alternatora i włączający przekaźnik...
witam jak taki alternator może mieć takie moce ? a jego budowa jak to możliwe ?
Do ogrzewania to lepiej przewinąć alternator na wyższe napięcie bo przy 24V jak ktoś chce wykorzystać 2000W to przewody muszą być jak do rozrusznika w samochodzie.
Akumulator można uznać za naładowany jak na akumulatorze zostanie osiągnięte zadane napięcie a natężenie prądu spadnie do poziomu prądu samo rozładowania i tak będzie ładowany jeszcze kilka godzin. Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat . Zatem " aptekarskie " prostowniki...
Do budowy małej elektrowni wystarczy alternator 12V. No to masz dużo wiatru do zmarnowania, a dlaczego to już było, że nie stosujemy alternatorów i męczymy się z regulatorami i zabezpieczeniami. Fajnie że Ci działa!
Najtańszym rozwiązaniem jest jednak gotowa pradnica. I nie z magnesami trwalymi a obcowzbudna. Ale przecież wiatru albo masz pod dostatkiem albo nie ma sensu budowa wiatrowni. Jak masz pod dostatkiem. To sprawność jest mniej istotną sprawą. Weź taki alternator od ciężarówki. Kilowatogodzin można urwać a kupić za kilkadziesiąt złotych.
Lepszy alternator gdzie są 2 wyjścia D+ B+.
Witam. Transformator 160VA wywalał bezpieczniki ? Co najmniej dziwne . Gdyby miał jakieś 450 - 500VA - to tak . Chyba najlepszym rozwiązaniem - jak kol. napisał - to silnik i alternator . Przecież inaczej to najpierw " wytwarzasz " 230VAC i z tego dopiero napięcie ładowania akumulatorów . Jeżeli zastosujesz alternator to od razu masz układ ładowania...
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
Witam . Jeśli mogę się dołączyć . Można zastosować alternator z ciężarówki 24v/50A wiec mamy moc ok. 2200W . Ja tak zrobiłem i grzeje całkiem nieźle . A grzałki 24V są dostępne bez problemu .
Kolego skoro piszesz, że urządzenie ma być montowane w samochodzie to budowa zasilacza o stałym napięciu liniowym mija się troszkę z celem. W instalacji samochodowej występuje nie tylko akumulator ale również alternator lub prądnica. Urządzenie to nie daje napięcia liniowo stałego. Mało tego na wyjściu alternatora wartość napięcia w instalacji 24V to...
Witam, Kończę właśnie remont silnika WSK 175 i pomyślałem, że jest okazja aby zafundować mu elektroniczny zapłon. Jakieś 20 lat temu zabierałem się za własnoręczną budowę, ale na planach się skończyło. Dzisiaj łatwo dostępne są tanie moduły od skuterów, tak więc samodzielna budowa wydaje się trochę bez sensu. Wiele osób przystosowało te silniki do współpracy...
Miałeś przedstawić dowody, powtórzę dowody. A nie swoje wywody. Rodem z książek o polowaniu na czarownicę Założenie większej pojemności akumulatora np. 70Ah tam gdzie zalecane jest 55Ah naraża nasz akumulator na częste niedoładowanie szczególnie w jeździe miejskiej gdzie więcej razy odpalamy niż robimy kilometrów. Bzdura totalną, fizyka się kłania....
Polonez Budowa naprawa eksploatacja Edward Morawski https://obrazki.elektroda.pl/7042134200_...
lamer1 czy mógłbyś powiedzieć z czego są zrobione łopaty wirnika,z kąd wziąć taki maszt jak dobrze pamiętam to przekładnia jest od fiata czy łopaty obsadziłeś bezpośrednio na piaście mostu i czy alternator zasilasz bezpośrednio z mostu też interesuję mnie budowa elektrowni co do linii zasilającej to najlepiej będzie przezwoić alternator na nap 220v...
Zależy co z tym zasilaczem w aucie będziemy robili - sam kiedyś miałem przerobiłem atx na dużo amperowy 12v i coś przy aucie robiłem wspomagając się nim jakieś kodowania czy coś, niestety w pewnym momencie procedura wymagała uruchomienia silnika a ja zapomniałem że jest ten zasilacz podłączony. Rozrusznik zakręcił dużo bardziej ochoczo ale kiedy silnik...
Alternator zaczął ładować dopiero po spadku obrotów. To by wskazywało na nieprawidłową pracę regulatora napięcia. Należałoby też sprawdzić szczotki — może są już krótkie, w tym alternatorze występują jako osobna część. Ten regulator nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania. Do działania chyba nadal potrzebuje zasilania po stacyjce, chociaż budowa...
Z tego co już się dowiedziałem, to ten alternator jest wzbudzany za pomocą sygnału z BSI poprzez sygnał PWN i teraz kwestia czy różnica w alternatorach nie powoduje, że BSI nie daje sygnału wzbudzenia. Sama budowa alternatora jest mi znana.
karol0795 ! Zanim przystąpisz do budowy prądnicy "od zera" i chcesz "przymierzyć się" do przeróbki jakiegokolwiek alternatora, trzeba ustalić: - jaki alternator ma być przewijany? - jaki ma być cel przewinięcia? - jakie parametry mają być osiągnięte?
ja sobie odpuszczę esioka za dużo roboty, myślałem nad budową ,,dzika,, jednoosiowego czy w tedy by się nadał most z żuka? Dodano po 2 a poza tym chciałbym wiedzieć orientalnie czy silnik 7 km benzyniak byłby w stanie napędzić pompę z c330 i alternator
Witam. Zaczyna się okres zimowy co za tym idzie w pracy zaczyna się zastój, więc wymyśliłem sobie robotę. Robota ta to budowa buggy opartym na silniku Mitsubishi 4G92 czyli 1.6 113KM z modyfikacjami. Jestem mechanikiem niestety elektryka to słabszy temat ale dla chcącego. Do senda sprawy trzeba zmusić alternator by robił do czego go stworzono czyli...
Myślę dokłdnie o tym samym, tak aby się uniezależnić od prądu i zaprząc kogenerator do bufora. Tak sobie myślałem czy nie możnaby tego jeszcze sprząc z biogazem. Chata do ogrzania 300m2, wieś, kompostownik, generuję 10m3 ścieków do szamba??? Temat niezwyle ciekawy. Biogazownia z oczyszczalni przydomowej, budowa jest podobna, istnieje odpływ wody jedynie...
Dokładnie. Alternator nawet ze złomu kosztuje. Silnik też. A taki zwykły alternator wykonując najprostszą modyfikacje czyli magnesy stałe w wirnik/twornik i mamy prądnice. A budując magiczne generatory masz tylko koszty. No ale budowa zwykłego generatora czy instalacji PV nie da sławy i podziwu.
Podłączyłem obrotomierz lecz mam problem że nie chce ruszyć dopóki nie podam na chwile plusa do styku S, dopiero wtedy alternator załącza sie. Drugie pytanie jak podłączyć styk D+? Ponieważ u mnie kontrolka ładowania ma stały plus a załączana jest minusem,a jeśli się nie myle to styk D+ to plus . https://obrazki.elektroda.pl/9969281600_...
W samochodzie alternator ogranicza napięcie ładowania do 14,4-14,6 V Nie dzisiaj. Współczesnym rozwiązaniem jest inteligentne ładowanie także w samochodach. Przy hamowaniu silnikiem alternator pompuje ponad 16 V, przy rozpędzaniu wyłącza ładowanie czasem całkowicie. Przy jeździe bez świateł i innych odbiorników napięcie utrzymuje się w okolicach 12,5...
Witam, buduje agregat prądotwórczy, mam juz silnik itp ale problem jest z alternatorem. Mam sam alternator ale nie mam do niego regulatora, jak to wszystko połączyć, jakie napięcie dac na wirnik że by dawał określone napięcie (np. 24V), nie mam do niego diod jednak zależy mi na tym że by prąd był zmienny, da sie zrobić?
Witam wszystkich, przejrzałem wiele postów na tym forum jednak po dwóch dniach sie poddałem i zadaje pytanie wprost. Kto potrafi mi rozrysować schemat zewnętrznego regulatora napięcia do alternatora który przy sygnale sterującym zwiększy napięcie alternatora do około 40V jednocześnie odłączając akumulator żeby go nie uwędzić. Chodzi dokładniej o taką...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
We francuzach faktycznie był superkondensator, jednak tylko jedną lub dwie cele w szereg, które miały za niskie napięcie i potrzebna była dodatkowa przetwornica. W Maździe system E-loop miał już dwa pakiety superkondensatorów po 5 sztuk połączonych w szereg, które do dziś niektórzy wykorzystują do car audio. ;) Piszą o pojemnościach z rzędu 250 F -...
http://obrazki.elektroda.net/13_12372816... Powstało to w ok 4 miechy w wolnych chwilach. Bo kiedyś już miałem dosyć żonglowania alternatorami w trudnych miejscach i sprzedawania niby dobrych a napęd z klucza pneumatycznego ukręca nakrętki. Koszty głównie to falownik 2,2kW silnik 1,5 kW . Są 2 koła pasowe z wiadomych przyczyn przełożenie jest...
Witam nie wiem czy to dobry dział ale chciałem się zapytać o to stanowisko do testowania alternatorów http://www.autoexpert.pl/plebiscyt_pdf/A... Chciałem zrobić coś podobnego tylko najbardziej chodzi mi o te wyświetlacze wiem tylko ze 1 wyświetlacz jest do napięcia na akumulatorze a 2 jest do napięcia na alternatorze i wiem ze jest tam też wyświetlacz...
ALternator bez całkowitej przeróbki jest ciężką maszyna do produkcji energii elektrycznej... Jesli miałbyś juz to przerobić to : Zbudowanie nowego wirnika na magnesach stałych i przezwojenie stojana. I pamietaj im bardziej wysoko obrotową maszyne przerabiasz na wolnoobrotowa tym wiecej mocy tracisz. Ja przerobiłem Alternator i nagle z 45A zrobiło mi...
Ten tekst jednak źle wróży... Hehe, atam opowiadasz, przecież alternator w samochodzie ładuje cały czas, ale hmm, nie jednostkę napędową co prawda, ale jak prądu braknie, auto gaśnie, więc jednak ładowanie odbywa się w tle poboru, więc to możliwe:) Dodano po 4 Robiłem już podobne projekty typu all-in-one i podoba mi się ta technika. Fakt, tym razem...
lepiej było by zrobić to samemu, ale to co przerzucić komponenty, z jakiejś zwykłej lodówki? A co to jest "zwykła lodówka"? Domowa lub pochodna to raczej kompresorowa. Typowa kempingowa (przynajmniej w poprzednich latach) to absorpcyjna na 230V/12V/gaz. Znanych mi rozwiązań nie należy podłączać do akumulatora na postoju - grzałka 12V ma ok 100-120W...
http://obrazki.elektroda.net/33_12538707... Witam. Prowadząc z bratem warsztat elektroniki i mechaniki często spotkaliśmy się z problemem naprawy alternatorów rozruszników. Zważając na koszt stołu fabrycznego postanowiliśmy go zbudować sami. Jako ramę nośną wykorzystaliśmy pozostałość po piecu kaflowym wprost idealnie nadawała się na konstrukcję....
Witam. Podjąłem się próby zbudowania alternatora do motocykla m72 o zewnętrznych gabarytach prądnicy. Nie jestem z wykształcenia ani pasji osobą związaną z elektroniką/ elektrotechniką , więc pojawił się stos problemów z którymi sobie może i bym poradził ale trwałoby to niemożliwe długo.Poza tym nie są to małe koszta i chciałbym uniknąć jak najmniej...
Witam wszystkich . Jestem zainteresowany zakupem stanowiska do badania alternatorów. Czy ktoś z kolegów zajmuje się samodzielną budową takich urządzeń ?. Czytałem trochę tematów w tej sprawie , ale są one dojść odległe. Na nowe urządzenie mnie nie stać , a takie domowe w zupełności by wystarczyło :D
Cześć! Chcę zrobić małą elektrownie wiatrową na działkę. Oglądałem w internecie dużo takich domowej roboty elektrowni, i zastanawiam się jak zrobić alternator do tego. Wiem że potrzebne są cewki. I tu pojawia się pytanie: ile tych cewek i jak dużo mają mieć zwojów. Następnym pytaniem jest jak je połączyć, żeby można było wykorzystać je do zasilenia...
Jak mamy na podkładzie alternator i solary to nie ma sensu inwestować w sprężarkę 12V. Sam kilkukrotnie jechałem z zamrażarką w przyczepie kempingowej na 230V, podłączoną przez przetwornicę Volt Polska 4000 Sinus. Postoje po 8 godzin nie powodowały rozładowania akumulatora samochodu (AGM 62 Ah). Przetwornica włączona na stałe ( 0,6 A jałowego). Przy...
Witam! Jak w temacie potrzebuje takich informacji ,interesuje mnie budowa schematy , fotki i takie ogólne informacje.Alternator kompaktowy jakikolwiek nie ważne od czego oby wszystkie informacje dotyczyły tego jednego modelu .
Wiatm. Mam pewien problem z podłączeniem alternatora do akumulatora, mianowicie gdy podłączyłem go do akumulatora i zacząłem kręcić wirnikiem alternatora na takich obroitach jak powinien chodzic -nastąpiło wyladowanie akumulatora. Proszę o jakikolwiek schemat lub pisemne wyjaśnienie która końcówka z wyjścia alternatora, do której końcówki akumulatora,...
Witam Forumowiczów. Próbuję na stole uruchomić taki alternator, jak na zdjęciu. Net przeszukałem, moze ktos znajdzie COŚ co ja nie widziałem. Jak to zrobić? Próbowane z akumulatorem w pełni naładowanym ( ok.13V), zasilaczem 12,2 V, rozładowanym akumulatorem (prąd ładowania 3A). Obroty zadane z wiertarki ( z tabliczki około 1300 obr/min.). Liczę, że...
Witam wszystkich. Czy ma ktos jakis pomysł na zbudowanie stanowiska do pomiarów prądu i obrotów alternatora? Mam alternator, który daje prąd 85A przy 6000 obr/min. Jaki sprzęt bym potrzebował?. Zakładam że przy tym prądzie musi być silnik 3-fazowy na około 3 kW. A co do typu falownika i samego schematu podłączenia całego stanowiska to nie mam pomysłu....
(at)gerri założenie że duży akumulator odpali auto szybciej jest błędne. Jest prawidłowe. Sprawny silnik benzynowy odpali tak samo niezależnie od szybkości z jaką go obracasz. Bzdura, zrobi to szybciej. Ten, konkretnie ten. Jak i każdy inny z klasycznym zapłonem bateryjnym. Zrobi ze dwa obroty i odpali. Kolejna bzdura. I brak znajomości działania układów...
Witam, podczas budowy pewnego projektu napotkałem problem z brakiem miejsca na rozrusznik i zastanawiam się nad zastosowaniem alternatora jako rozrusznika. Współczesne samochody posiadają taką funkcję, jednak większość z nich ma dodatkową instalację 48V. Znalazłem równierz taki alternator-rozrusznik z systemu start-stop który działa tylko na 12V jednak...
Witajcie Forumowicze ;-) Szukam i szukan na elektrodzie i nic nie znajduję... Wybaczcie jeśli przeoczyłem, ale to bardzo możliwe, bo ogrom dyskusji naprawdę mnie czasem przytłacza ;-P Mam taki pomysł żeby rozebrac czesciowo alternator i podlączyć dodatkowe 4 wyprowadzenia! Pamiętam jak kiedyś rozbierałem uszkodzony alternator, to były tam 3 uzwojenia...
W starym, zamkniętym temacie Rzuuf napisał: "Zasada łączenia jest taka sama, jak dla prądu stałego..." /http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Rozumiem...trochę- ale to za mało do mojego pomysłu. Na konkretnym przykładzie- bo tak najłatwiej wyjaśnić: - chcę z posiadanych urządzeń uzyskać maksymalne napięcie "zmienne" do zasilenia grzałek....
Tak wszystko można zrobić lepiej. Dziękuje i pozdrawiam. ;-) Przepraszam bardzo ja pisze o zwykłych alternatorach jakie są były stosowane od wielu lat a Ty wyjeżdżasz z jakimiś rozwiązaniami najnowszymi w samochodach za duże pieniądze. Gdzie są one nafaszerowane elektroniką. Czy może o jakiś hybrydach gdzie kontrola ładowania i rozładowania jest ściśle...
Za niskie napiecie. IMHO przy max wzbudzeniu alternator da pewnie z 20V - na upartego wystarczy na MIG/MAG ale nie dla metody MMA.
Jak coś jest proste jak budowa cepa to nie może być do końca całkowicie idiotoodporne. Jeżeli na tym toroidzie na wyjściu jest 12V~ to nie trzeba żadnego wyłącznika, po naładowaniu akumulator praktycznie przestaje pobierać (przyjmować) prąd. W samochodzie też nie ma żadnych układów odłączającch naładowany akumulator, po prostu jak napięcie akumulatora...
Powiem szczerze że myślałem że kwasiaki maja jednak większą wytrzymałość, nie znam się na tym ale zawsze myślałem że samochód pobiera prąd z akumulatora a alternator go doladowuje w czasie rzeczywistym, choć są przecież momenty że alternator nie ładuje a obciąża akumulator chyba..., czy nie jest tak na wolnych obrotach? Gdzieś czytałem że alternator...
AGM - to przecież jest to zwykły kwasowy, tylko ma dodatkowo maty szklane, aby lepiej uwięzić kwas. A nawet starych samochodach jest ograniczenie do bezpiecznych napięć. Fakt, że gdy w jakiś okolicznościach aku zostało rozładowane, to problem. Przeniosłeś z komory silnika czy fabrycznie tak były? Nie, w niektórych BMW fabrycznie ma w bagażniku. W instrukcji...
dokładnie!!! ja mam alternator od poloneza, wpadlem na pomysł aby to uzwojenie od elektromagnesu zamienic na magnes ferrytowy, zobaczymy co z tego wyjdzie?
Ja uważam że coś takiego da się zrobić, łatwo choć nie tanio, i będzie działać. Tylko sensu brak. Rozładowany akumulator powinien zostać wymieniony lub naładowany prostownikiem. Inaczej można dodatkowo alternator wykończyć.
W pierwszej kolejności chcę zbudować na silniku Ac bez magnesów gdzie średnie obroty to ok. 1200-1500+ /rpm, jeśli będzie to na silniku S15, lub silnik Kubota , Lombardinni , warunek chłodzenie wodne silnika. Budowa wymiennika odbioru ciepła ze spalin i odbiór z układu chłodzenia. Odzysk ciepła w okolicy 5-10 kwh ciepła wysokotemperaturowego (80-90*C)...
do zrobienia spawarki TIG wystarczy transformator którym spawa się elektrodą w otulinie. Ważne jest napięcie uzwojenia wtórnego 60-70V na pracy jałowej jeżeli będzie niższe napięcie to będą problemy z zajażeniem łuku. Jeżeli będziemy chcieli spawać aluminium potrzebne będzie napięcie przemienne czyli nie montujemy mostaka prostowniczego, ale wtedy jonizacja...
Witam chciałbym żeby ziemia się zatrzymała na poziomie 1 sierpnia. Obieg wokół słońca stanął w tym miejscu ale dalej kręcił się wokół osi własnej ziemi. A jak by miała stanąć też obroty ruch dzień noc to żeby Polska miała punk 12 godzina. I tak została. Da się nauczyć spać w dzień jako noc. Wystarczy tylko pilnować godziny drzemki. Temat do ruchu ziemi...
witam mam pytanie do kolegów którzy mają fabryczne ogrzewanie postojowe w swoich autach. Kilku z was napisało że mają zamontowane pod siedzeniami dodatkowe akumulatory do ogrzewania,chciałbym się dowiedzieć jaki jest ten akumulator , czy to jest zwykły kwasowy czy może żelowy i ile ma amperogodzin, bo napięcie wiadomo 12v i czy jest on podłączony tylko...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
alternator np. od malucha zaczyna ładować od 700 obr/min tak że przekładnia musi być obowiązkowo,poczytaj cz,1 budowa elektrowni wiatrowej 128,130,144 na dobry początek , powodzenia i wytrwałości.
Jesli chodzi o spr. tech. to alternator samochodu osobowego wystarczy. - próbowałeś zrobić wiatrak na alternatorze, czy tylko "mniemasz" na zasadzie: w aucie daje prąd, to i tytaj będzie. Jeszcze nie spotkałem się z opisem wiatraka z alternatorem samochodowym.
O ile nie masz urządzeń trójfazowych to pchanie się w trzy fazy trochę bez sensu. Lepiej jedna a solidna. Choć wielkie brawa za konstrukcję. Ja do tematu podszedłem trochę inaczej, wykorzystałem silnik z chińskiego skutera 4t. Do tego alternator coś 160A 12V, akumulator 100Ah złomowy ( niby) i przetwornica czysty sinus 3kW. Wyszło to grosze bo silnik...
alternator budowa budowa alternator bosch alternator bosch budowa
sortowanie programów dekoder vestel 17ips72 wyświetlacz sterownika pieca defro
klucze płasko oczkowe kamera orllo
Odszkodowanie za spalenie sprzętu po awarii instalacji Jak założyć paski w magnetofonie Sony FH-B70CD?