70 - 80 stopni to dla altka żaden problem. W niektórych nowych autach alternator jest chłodzony (grzany?) płynem chłodniczym. Np Mercedes A klasa niektóre, Renault Espace 2,2 DCI.
A jak mogę sprawdzić sprawność alternatora i jaki mam zapas ? Normalnie włącz światła drogowe , dmuchawę na full i grzaną szybę i powinno być powyżej 14V na akumulatorze. Albo podaj jaki masz silnik lub typ alternatora.
Odłącz masę akumulatora. Zdemontuj prawe wewnętrzne nadkole i osłonę. Zdemontuj filtr powietrza Spuść płyn. Zdemontuj rurki płynu Wykręć alternator. Gotowe
Lista komunikatów wyświetlacza 3B/3BG. - 29-05-09, 13:11 PRIORYTET 1 (Wyświetla czerwone symbole i dodatkowo trzy dzwięki ostrzegawcze) Ciśnienie oleju w silniku. STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Ciśnienie oleju. Wyłączyć silnik! Instrukcja obsługi.) Układ hamulcowy. STOP! BREMSFLUSSIGKEIT BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Płyn hamulcowy....
Pasek można zdjąć tylko wtedy gdy napędza sam alternator, gorzej jak alternator i pompę płynu chłodzącego, bo go wtedy zagotuje.
Przykładowy silnik do trucków Caterpillar C16, dane w załączniku, są też dane odnośnie hamowania o którym wspominałem wyżej. Przedstawione dane dla standardowego silnika bez napędu wentylatora, napędzane są: sprężarka, układ smarowania, pompa paliwa, pompa płynu chłodzącego. Nie wspomniane czy napędzany jest alternator (opcjonalny 12V 65A albo 24V 45-65A)....
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... Gdzieś był jeszcze jeden podobny temat tylko zamiast pod stacyjke było podpięte pod prosty układ wykrywający ładowanie alternatora.
Witam mam wyciek płynu chłodzącego pod alternatorem z rurki bodajże przelew pompy czy może ktoś wymieniał czy są tam jakieś oringi proszę o pomoc jak to zdemontować z góry dziękuję.[/syntax]
Mam podobny problem, hałas również. Tylko, że u mnie jak przygazuje to robi się cicho 😐 to alternator ? Witam. U mnie problem został rozwiązany przez wymianę pompy płynu chłodzącego (zatarła się po około 90tyś.). Wymiana dosyć prosta - trzeba poluzować pasek wieloklinowy i odkręcić kilka srób mocujacych pompę (po zluzowaniu paska można sprawdzić pompę...
Problem znany serwis ogarnie błąd alternatora lub nie pokazuje np ad blue trzeba zrobić aktualizacje oprogramowania To już następna wpadka, podobnie z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego. No chyba że to celowe?
Tylko ciekawe co na to powie alternator :D
Cieknie płyn chłodzący na alternator lub wiązkę czy czujnik i stąd problemy. Zdiagnozować i usunąć wyciek a potem "się zobaczy"
Alternator wymieniony na regenerowany ale zgodnie ze specyfikacją renault. Ma on po kablu komunikacje z komputerem klimy ( tym pod nogami kierowcy). I jak brakuje tam odpowiedniej komunikacji ( wejście w regulatorze alternatora) to klima się blokuje, w jest sterowniku pojawia się błąd ładowania alternatora. Tamte altki po "zwykłej" regeneracji dawały...
Do arek 59. Alternatory są na takie moce. Np w ameryce tiry mają instalację na 12 wolt.I 4 akumulatory. U nas niekture samochody małe chłodnie mają zasilanie własnie z alternatora. A obecnie najstarsze wersje alternatorów miały po 35 amper. W nowszych samochodach są juz alternatoryaż na 120 A. Oczywiście tyle prądu alternator daje tylko chwolę po zapaleniu....
Pierwsze co zrób to sprawdź termostat bo to raczej na niego wskazuje, no chyba że masz zerwany pasek pompa alternator, no ale wtedy tez byś nie miał ładowania... Wymiana termostatu to 20 minut roboty, koszt t około 40 złotych. Przy dalszej takiej eksploatacji to uszkodzenie UPG pewne jak najbardziej, jeżeli już nie ucierpiała...
Opisuję spotykane komunikaty wyświetlane na FIS, pół-FIS i MFA ... dane pochodzą z internetu i moich obserwacji Kategoria A (Wyświetla czerwone symbole wraz z dodatkowymi sygnałami dźwiękowymi-trzy następujące po sobie) STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Ciśnienie oleju. Wyłączyć silnik! Instrukcja obsługi.) STOP! BREMSFLUSSIGKEIT BETRIEBSANLEITUNG....
Masz od W124 1-brąz - masa 2-zielony: temperatura silnika 3-niebiesko-czarny : poziom paliwa 4-niebiesko-zielony: kontrolka rezerwy 5-brązowo-czarny: poziom oleju 6-czarno-czerwono-fioletowy: zasilanie wskaźników (po stacyjce) 7-biały: kontrolka świateł drogowych 8-różowo-czerwony: zasilanie wskaźników (po stacyjce) 9-niebieski: wzbudzenie z alternatora...
->Mototronic: proponuje podłączyć odwrotnie pierścienie w SG15L... A on ma magnesy na wirniku? To ciekawe, bo wyciagałem taki z renówki i nie było nic. No chyba że nie o tym myślisz, bo ja pisze o tym chłodzonym płynem.
Dokładnie. Jest jeszcze przed tobą między innymi; - awaria elektrycznej blokady kierownicy - awaria elektrycznego hamulca postojowego - awaria silniczka klapki wlewu paliwa - awaria panelu sterowniczego lusterek - awaria czytnika karty - awaria chłodzonego płynem alternatora (jeżeli posiadasz) itd. Jesteś dopiero na początku tej "drogi".
Warunki: * silnik pracuje od minimum 10 s * temperatura płynu chłodzącego poniżej 70° * temperatura zewnętrzna poniżej 5° * obroty silnika powyżej 800 * obciążenie alternatora poniżej 50% - w zależności od obciążenia alternatora załączana jest jedna dwie lub trzy świece tak działa ten układ
Mam matiza i wiem że nawet bez korka nic sie nie dzieje. Pozatym uciałen już dawno kolektor dolotowy od strony alternatora i zaślepiłem wyjście wody bo tam wiecznie się leje. Pozatym podgrzewanie przepustnicy też czasami szwankuje. Musisz zalać do pełna wodą i czekać aż sie włączy wentylator na 1 prędkości . Oczywiście korek zamknięty, zobaczysz skąd...
A może ogrzewanie postojowe lub chociaż podgrzewacz np. Webasto? Chociaż 5km drogi - podejrzewam że może brakować prądu, tu nie tylko chodzi o wydajność prądową alternatora ale też czas w jakim akumulator jest ładowany.
Elektryk może i będzie posiadał niezawodny silnik, ale wszystko pozostałe ma wspólne ze zwykłym autem, więc pozostałem układy będą się psuły statystycznie równie często co w zwykłym aucie. Elektryk nie ma rozrusznika, alternatora, oraz chłodnicy i płynu chłodzącego, termostatu, pompy cieczy, nie ma sprzęgła, dwumasowych kół zamachowych, wtrysków, turbosprężarek,...
Alternator ma mieć minimum 120A. Tylko to jest ważne.
Świece działąją dopiero jak są spełnione poniże warunki: - silnik pracuje od min. 10 s - temp. płynu chłodzącego >70° - temp. powietrza >5° - obr. silnika < 800 - obciażenie Alternatora < 50%
1 ... BRĄZOWY ... Masa 2 ... ZIELONY ... Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego 3 ... NIEBIESKO/CZARNY ... Wskaźnik poziomu paliwa 4 ... NIEBIESKO/ZIELONY ... Kontrolka rezerwy paliwa 5 ... BRĄZOWO/CZARNY ... Kontrolka niskiego stanu oleju 6 ... CZARNO/CZERWONO/FIOLETOWY ... Zasilanie + 12V 7 ... BIAŁY ... Kontrolka świateł drogowych 8 ... RÓŻOWO/CZERWONY...
Uszczelniacz- oring. Kolektor ssący won mapewno. Alternator też jak dobrze pamiętam. Wymiar uszczelniacza podam ci jutro bo mam gdzieś w warsztacie.
Nie wiem czy wszystko powiem Ci w kolejności, bo robiłem to w zeszłym roku, po raz pierwszy z życiu, nie mając o tym zielonego pojęcia. Może nie będzie to zgodne ze sztuką, ale może pomoże: 1. Płyn częściowo sam mi wyciekł, bo wałek w pompie się wyrobił, resztę płynu spuściłem. 2. Zdemontowałem maskę, bo nie było dojścia do wszystkich śrub. 3. Poluzowałem...
Kolego, twój test wskazuje na zdrowe sprzęgło, jeżeli nie czujesz w pojeździe zapachu sprzęgła palonego (specyficzny zapach podobny do zapachu płynu chłodzącego, przy gazowaniu, czy dużych prędkościach, bądź po wyjściu z auta po szybszej, dynamicznej jeździe) to wykluczyłbym je, ale nie możesz traktować mojej wypowiedzi jako wzorcowej, ponieważ rozmawiamy...
Wygląda mi na to że to nie alternator tylko załączaja sie inne obwody w samochodzie -stawiam na obwód świec żarowych albo układ podgrzewania płynu chłodzącego(tam też sa świece żarowe).To pulsowanie jest niezależne od obrotów alternatora więc usterki trzeba szukać gdzie indziej. Pozdrawiam
Możesz mieć 2 usterki - akumulator : padnięty alternator / regulator a w tym roczniku po prostu szczotki , luźny pasek napędowy , trochę gorzej jest z układem chłodzenia - wygląda to jak uszczelka pod głowicą , miałem tak i prawie mi się udało przerobić auto na wodę , dość dużo paliło bo co stacja paliw tankowałem samochód 5 l wody i brałem kanisterek...
Rozpiska pinów licznika 28pin: 1 - Czujnik temperatury zewnętrznej, masa 2 - Kontrolka poziomu płynu chłodzącego 3 - Masa 4 - Przełącznik reset od MFA 5 - Masa 6 - Przełącznik pamięci MFA 7 - Wyjście sygnału prędkości 8 - Czujnik ciśnienia oleju (wysokie ciśnienie) 9 - Czujnik ciśnienia oleju (niskie ciśnienie) 10 - Zacisk 1 (W) 11 - Stały + 12 - Podświetlenie...
Może chińczyk regulator napięcia, może któraś diód alternatora poszła. Jak będziesz regenerował uprzedz elektryka że mrugają światła. A ewentualnie podmień akumulator i odłącz podgrzewacz płynu chłodzącego za lewą lampą
shegipl - wczoraj zsunąłem pasek - rolkę wymieniałem ze 3 miesiące temu więc cicho, alternator i łożysko alternatora dość cicho bez luzów, koło klimy nieco głośniej z delikatnym luzem - wszystko w "akceptowalnym" zakresie bez przycięć. Aktualnie z zaparkowanego pojazdu nie sączy się płyn a stan w zbiorniczku jest na stałym poziomie. Zastanawiam się...
sprawdź stan pasków od alternatora oraz napięcie paska od turbiny. Biały dym może sygnalizować przepalanie płynu chłodzącego..
Wtyczka niebieska T32 Pin Opis 1 Zacisk 15, PLUS 2 Wskaźnik kierunkowskazu prawego 3 Sygnał wyjściowy 1 z prędkościomierza elektronicznego 4 Wskaźnik podłączonej przyczepy 5 Wskaźnik rezerwy paliwa 6 Poduszka 7 Zacisk 31, Masa czujnika 8 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego 9 Zacisk 31, Masa 10 Ciśnienie oleju 11 Sygnał obrotomierza 12 Wskaźnik sygnału...
Nie chodzi tu o Car Audio a o dołożenie podgrzewacza płynu chłodzącego z diesla do benzyny.
Witam. Po naprawie alternatora, kontrolka nie gaśnie a na dodatek kontrolka płynu chłodzącego również poniżej i jakby tego było mało, to auta nie odpalisz z kluczyka. Odpalić można jedynie wyciągając przekaźnik nr 23 i trzymając kluczyk przekręcony na start i włożeniu przekaźnika. Alternator daje 28V, na przewodach D+, W, brak napięć. Ma kto pomysł,...
Witam. Podczas jazdy wózkiem widłowym Linde H20 Evo LPG wyświetlił się błąd D203. Wózek obecnie jeździ bardzo wolno, jakby w trybie awaryjnym. Możecie podpowiedzieć, czego może dotyczyć ten błąd? Z góry dziękuję. AI: Czy oprócz błędu D203 pojawiają się jeszcze jakieś inne komunikaty lub objawy (np. kontrolki, dźwięki, problemy z silnikiem)? Pali się...
Witajcie Czy mogę wykorzystać żyłę wzbudzenia alternatora do sterowania przekaźnikiem (pobór 30mA)? Chcę aby dopiero po odpaleniu auta przekaźnik uruchamiał mi dogrzewacz płynu chłodzącego. Wzbudzenie alternatora to jedyna linia jaką znalazłem na której pojawia się 12V dopiero po odpaleniu. Auto to Rover 45 2.0 iDT Diesel Już jeden mój temat został...
Nie uszkodziłeś czasem przewodów od świec żarowych. Dwa wygląda to jak standardowy problem z uszczelnieniem pompowtrysków ,a że fala zimna zbiegła się wymianą alternatora to teraz problem wyszedł. Wypadało by też sprawdzić jaki odczyt widzi komputer z czujnika temperatury dolotu i płynu chłodzącego.
A pasek napędu pompy i alternatora? Płaski, czy zwykły klinowy? Bo takie efekty robią się po wymianie paska.
Jeżeli przekaźnik jest OK, to masz uszkodzony czujnik temperatury, z reguły wkręcony w korpus silnika koło pompy wodnej. Jeżeli wentylator kręci cały czas to nic się nie dzieje poza obciążeniem alternatora. W obieg płynu chłodzącego jest montowany zawór, który puszcza płyn do chłodnicy jak przekroczy temp.80-90st.C. Natomiast aby zmniejszyć obroty wentylatora...
temat do zamknięcia problem został rozwiązany. Można zapamiętać, że jeśli w audi wariuje kontrolka płynu chłodzącego i ładowania to na stół alternator. W moim przypadku skończyły się szczoty regulatora napięcia. wystarczy prosty sposób na sprawdzenie- odłączyć wzbudzenie, przekręcić zapłon i dać masę na wzbudzenie (kontrolki zapalają się). Dzięki wszystkim...
Sterowanie obrotomierzem z wyjścia W alternatora zasadniczego.Bywa że wewnętrzny opornik tego złącza ulega uszkodzeniu co powoduje brak napięcia zmiennego do obrotomierza.Napięcie to lub jego brak nie ma wpływu na ładowanie. Natomiast błąd jednostki sterującej PLD 04038 informuje że czujnik temperatury płynu chłodzącego zarejestrował zbyt wysoką temperaturę.
http://obrazki.elektroda.pl/2544661500_1... http://obrazki.elektroda.pl/6470255600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3821988400_1... 1 = bezpiecznik 3 świec żarowych podgrzewacza płynu chłodzącego 2 = bezpiecznik 4 świec żarowych silnika w dieslu 3 = wentylator 4 = wnetrze 5 = alternator 1a = ABS (Pompa...
No więc pewien postęp jest. Początkowa chęć kupna Golfa 2 czy innego Passata skończyła się na kupnie Peugeota 106 1.5D. Silnik gdy jest ciepły dobrze pracuje na mieszance 95% oleju przekładniowym + 4,5% benzyny + 0,5% nafty. Benzyna jest w celu lekkiego rozrzedzenia a nafta w celu czyszczenia wtryskiwaczy i pompy. Gdy silnik jest zimny, mocno faluje....
ale chyba mało jest przypadków aby alternator osiągał temperaturę 80 st C (bo przecież nie jest to temperatura płynu chłodzącego silnik) a moze chodzi tu o nagrzewanie sie regulatora napiecia?? niektore z nich maja calkiem pokazne radiatory co wskazywalo by no to ze sie musza grzac...
-jak się programuje i włącza webasto ? ( to spalinowe i to elektryczne ) Masz niestety Kolego spore braki w wiedzy na ten temat i trochę ciężko tłumaczyć jest "od podstaw"... 1. DOGRZEWACZ to coś innego niż OGRZEWACZ (popularne Webasto) Dogrzewacz ma za zadanie dogrzać w szybkim tempie silnik. Silniki CDI z pierwszego okresu produkcji bardzo długo...
Mam ten sam problem Na zimnym nie pali. Zaczną się to już od ok7 stopni. Przy np 10 stopniach pali na strzała. Po odpaleniu i przejechaniu 10m gaszę i odpala na strzała. Ale pierwszy rozruch prY niższych temperaturach to udręka. Z zastosowaniem startera lub płakać pali na strzała nawet przy niskiej temp. Błędy jakie pokazuje p0380 (obwód swiec zarowych)...
alternator chłodzony alternator chłodzony cieczą głośniki płynem
ruter haslo felicia biegiem bezpiecznik pompka citroen
czyszczenie pralki reset błędu pralki bosch
Zamienniki diody 1.5KE350A: Przykłady i parametry Jak pobrać sygnał z diody LED 1.8V? Metody i techniki