Odłącz masę akumulatora. Zdemontuj prawe wewnętrzne nadkole i osłonę. Zdemontuj filtr powietrza Spuść płyn. Zdemontuj rurki płynu Wykręć alternator. Gotowe
Miałem Pandę popieram, niezawodna i bardzo tania w utrzymaniu, jest dużo bardziej niezawodna od każdej Toyoty i VW, bo w panci nie ma się co psuć. :D No oprócz wahaczy, klocki wytrzymają 80 tys., a wahacze wymieniałem po 30 tys. :D A w Espace IV to pewnie każdy robił już alternator chłodzony wodą, chyba specjalnie by się przegrzewał, zawsze zdycha mostek,...
Temat zamykam. Alternator chłodzony powietrzem ma trochę węższe łapy. Można go wstawić. Nie podpinamy kabelka idącego do ECU. Pamiętać należy o tym że orginalny alternator ma 150 A zamiennik 90 więc może brakować prądu jeśli ma się np. podgrzewane siedzenia i słaby akumulator
A w alternatorze nie było całego mostka? Diody muszą mieć chłodzenie alternator pewnie dawał 55A
70 - 80 stopni to dla altka żaden problem. W niektórych nowych autach alternator jest chłodzony (grzany?) płynem chłodniczym. Np Mercedes A klasa niektóre, Renault Espace 2,2 DCI.
czy znajde ten samochód w polsce z ALTERNATOREM chłodzonym cieczą?? Bez problemu tylko po co?
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
Stały pobór prądu 80A wymaga alternatora chłodzonego powietrzem z wentylatora silnika.
Tak, alternator jest chłodzony wodą, mostek 8 diodowy
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
Renault Espace, do tej pory jest alternator chłodzony cieczą valeo 155A, jak że naprawiam już go 3 raz postanowiłem wymienić go na zwykłego. Pytanie moje jest taki. W obecnym wodniaku jest przyłącze B+, natomiast w tym co zamówiłem na podmianę są B1+ oraz B2+. Pod który się podłączyć?
Witam. Ja chciałem się zapytać o chłodzenie alternatora bo na zdjęciach nie widać. W samochodzie alternator jest chłodzony tym samym wentylatorem co silnik (bardzo dużym wentylatorem). Czy jest w ogóle jakieś chłodzenie? Bo jeśli nie mam to obawiam się że będzie się przegrzewał.
alternator chłodzony cieczą? co do tego licznika obrotów to chyba chodziło o obrotomierz (prędkość obrotowa a nie ilość obrotów w czasie testów ;-) ).
ALTERNATOR z MB A170cdi 2003r VALEO 150A nr kat MB 608 154 02 02 chłodzony cieczą- jakie łożyska?
DF idzie do komputera i pobiera sygnał o obciążeniu alternatora można pominąć.
Witam. Mam problem w Espace 4. Wymieniłem alternator chłodzony wodą u mechanika, bo wodny się spalił i nie opłacało się naprawiać, a te wodne są awaryjne. Po wymianie przyjechałem pod blok. Auto stało 15 min. Kierownica jest cały czas odblokowana, brak reakcji zapłonu po wsadzeniu karty, prąd jest. Akumulator naładowany, pisze po niemiecku żeby zwolnic...
2b. Mam silnik diesla 1.7. Mógłbym zamontować zamiast klimatyzacji i standardowego alternatora 2x alternator 1.5-2KW 24V od ciężarówki. Zespawać do tego ramę. Można by było tym zasilać akumulatory falownika hybrydowego jak zimą będzie brakować prądu. Ciepło które się wygeneruje można wykorzystać do ogrzewania. W takim układzie zasugeruję alternatory...
Diesel, alternator wodą chłodzony?
Witam posiadaczy Mercedesa A klasa W168 1.7. Rocznik 2004. Jak wszyscy zainteresowani już wiedzą, wyjęcie alternatora chłodzonego wodą graniczy z cudem w tym samochodzie, ale do rzeczy. Mianowicie, po uruchomieniu silnika ładowanie na poziomie 17V, po chwili przestaje ładować i napięcie spada. Kontrolka ładowania nie świeci. Na tablicy wskazówki prędkościomierza...
diody są na wcisk a radiatorem jest cały korpus alternatora chłodzony cieczą :) coż kupie dzisiaj diody i będę sprawdzał już na zmontowanym alternatorze jak zachowuje się napięcie w aucie przy kolejnych odbiornikach może to coś da :(
Tak jest tam olej, cały alternator oraz magneto w nim pływa, domniemam że z racji chłodzenia.
chłodzenie alternatora jest baaaardzo skuteczne (praktycznie otwarta obudowa i "przedmuch" wentylatorem na parę tys. obr/min). A i tak jego temperatura w czasie dłuższej jazdy dochodzi do 70 st.C - tyle ja namierzyłem.
Witam. Chłodzenie i jeszcze raz chłodzenie. I emalia wytrzymująca wyższe temperatury.
Witam Ja mam do wymiany diody w alternatorze Alternator chłodzony wodą od 750 e38 Maksymalny prąd 150 A Bosch'a NA diodzie minusowej oznaczenie 116 079 Wiecie gdzie kupić najlepiej orginalne takie diody Jak myślicie czy najlepiej wymienic wszystkie ?? POzdr
Mam problem z Renault Espace 1,9DCI 120KM 2003r. Po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora w alternatorze "chłodzonym cieczą" poszedł mostek diodowy. Naprawione. Ale problem polega na tym że auto nie zapala, choć kręci. Widać jakieś bąble powietrza w przewodzie paliwowym po pewnym czasie ale przy kręceniu rozrusznikiem nie chce zapalić nawet...
Patrząc w katalogu, to najzwyklejszy alternator Boscha starego typu, z zewnętrznym chłodzeniem. Nie powinno być niespodzianek.
Poczytaj coś o prądnicach w piździkach. Zanalizuj schematy. Jest tego na forum mnóstwo. Jednak pomysł z robiem agregatu z silnika 2T jest wg. Mnie chybiony. Drogo wyjdzie prąd. Hałas, drgania spaliny i co z chłodzeniem ? Do tego moc prądnicy śmiesznie mała. Czy nie lepiej kupić używany agregat prądotwórczy z silnikiem 4T? A jeżeli już to czy nie lepiej...
Alternator olejowy ( chłodzony olejem).
Miałem podobny przypadek w moim MB też alternator chłodzony cieczą. Bateria miała 3tyg alternator na full regenerację 1500zl założony za 2 dni padła bateria i brak ładowania. Akumulator uszkodzony alternator na gwarancję okazało się że uszkodzony. Naprawili montaż i znowu to samo kolejna nowa bateria zarżnięty znów aptek na reklamacje i znów uszkodzony...
Normalny alternator tylko stojan jest chłodzony cieczą chłodzącą silnika.P
100 A przy 12 V to niestety pasek musi przenieść prawie 1,5 KW mocy mechanicznej by alternator mógł przetworzyć to na prąd elektryczny Nie 1,5kW a 3 kW sprawność alternatora nie przekracza 50% . Po drugie kup taki co da się zamontować w miarę bezpiecznie. Koło pasowe nie zmniejszaj bo będzie ci ślizgać i palić pasek. Normalny ma ok 80 % zresztą nie...
Alternator też ma określony kierunek obrotów. Chodzi tu o chłodzenie alternatora, czasem też szczotkotrzymacz nie jest umieszczony symetrycznie.
Witam. Według mnie rosnąca charakterystyka może też uwzględniać maksymalne straty ciepła na uzwojeniu. Dlatego wraz ze wzrostem obrotów rośnie bo rośnie też wydajność chłodzenia.
Będzie działał tylko gorzej bedzie się chłodził Zwróć uwagę czy masz ninus na masę
Doprowadź powietrze do chłodzenia z kabiny. :D
Kwazor A są tacy którzy usiłują wmówić NAM że gęstość prądu na milimetr kwadratowy to 2,5A. Dzięki za sprawdzenie, bo przyda się to do obliczenia średnic drutów zastosowanych w naszych konstrukcjach. Tylko ze jedną sprawę pominełeś 2.5A/mm2 przyjmuje się przy chłodzeniu niewymuszonym a w alternatorze mamy wiatrach chłodzacy... ( zreszta i tak alternator...
Brak chłodzenia, uszkodzony wentylator.
1.Ktoś kto ma podstawowe pojęcie z zakresu elektryki/elektroniki i dysponuje odrobiną wiedzy i średniej klasy miernikami(oscyloskop,miernik cęgowy,woltomierz,watomierz itd)odrazu wam powie że to co jest napisane na alternatorach i akumulatorach to totalna reklamowa bzdura. 2.Większy niż zalecany fabrycznie akumulator: tak ale z rozsądkiem,powiedzmy...
Moim zdaniem niewykonalne w ramach jakiegoś rozsądnego poziomu kosztów. Alternatory 180A są zwykle chłodzone cieczą - a więc następna komplikacja. Pojawiły się co prawda alternatory o dużym amperarzu chłodzone powietrzem (nowe Mercedesy, Chryslery), ale to z kolei koszty i to bardzo wysokie. Poza tym kwestie montażu w tej Kii innego typu alternatora...
To nie anomalia to normalny stan rzeczy, masz prostownik dobry do skutera a nie ciągnika , po drugie jak byś się nie cykał to przez kilka godzin orki alternator by je naładował, a na wysokich obrotach alternator ma dobre chłodzenie więc nic się nie dzieje.
Faktycznie będzie ładował w obie strony, tylko muszę zaznaczyć jedną rzecz bardzo istotną, chodzi mi o chłodzenie alternatora tylko w jedną stronę obrotów chłodzenie będzie następować. Jak masz alternator który powinien obracać się w prawo a ty użytkujesz go kręcąc w lewo to diody pewnie się po przegrzewają. W starszych modelach alternatora masz wiatrak...
Tez nie. Nie osiągnie tego prądu ze względu na obroty. Przełożenie w maluchu jest jak 1:1,3 ldo 1:1,5 (zależy od ilości podkładek), w bisie znacznie wieksze. Poza tym alternator w maluchu ma gorsze chłodzenie.
Kluczem jest odpowiedź na pytanie co się uszkadza. Jeśli pali się stojan czy mostek to powodem jest pobór prądu, jeśli regulator to już albo pech albo zamienniki słabej jakości, jeśli urywają się szczotki to biją pierścienie. Może być że po nocy aku są mocno rozładowane (webasto) a rano długo parkocze na wolnych to się altek przegrzewa bo na wolnych...
Kierunek nie ma znaczenia bo to prądnica prądu przemiennego. Ale ma znaczenie dla chłodzenia, wentylator jest przewidziany do obrotów w prawo.
Do ostanislaw no ale czym sie sie różni silnik pralki od alternatora??Czy nie da se uzyskać jakiejś przyzwoitej mocy ?? Silniki wszystkie mają rdzenie dopracowane znacznie lepiej (cienkie blachy) aby zmniejszyć straty mocy. Silniki czasem pracują w obudowie szczelnie zamkniętej i jedynie mają chłodzony rdzeń radiatorami. Alternator jest przewidziany...
Witam Czy orientuje się ktoś gdzie kupić regulator napięcia do tego auta. Renault Espace IV 2004 1.9dCi, alternator chłodzony cieczą 155A Valeo. szukam czegoś poniżej 200zł, obdzwoniłem wszystkie sklepy internetowe i albo nie ma albo poniżej 220zł nie ma. Czy da się gdzieś dostać dobry zamiennik w normalnej cenie. Dodaje fotki http://obrazki.elektroda.net/22_12791317...
alternator od malucha odpuść sobie To lipa a poza tym nie ma chłodzenia !! W bolcu chłodzi go wentylator silnika!
Chłodzony powietrzem czy cieczą? Bo to jest duża różnica pomiędzy modelami. Jaki gaźnik? To normalne że włączenie świateł obciąża alternator i silnik, ale przy prawidłowo wyregulowanej mieszance biegu jałowego nie powinno to być tak bardzo odczuwalne. Suzuki chłodzone powietrzem miało gaźnik Mikuni i to była jednym słowem tragedia. Wersje chłodzone...
Zużyty pasek osprzętu (alternatora, pompy chłodzenia...) :P W niektórych silnikach, np. Mercedesa, kompresor. Skrzynia biegów wydaje jakiś dźwięk jak auto stoi na luzie? Ona się obraca jakoś czy że tak powiem w spoczynku jest? Tylko jak są ścięte śruby łączące ją z silnikiem... V.
No i tu kolega też ma dużo racji. Warto na taką kwestią też się zastanowić. Bez oporów będzie mały pobór proądu, ale żeby ruszyć rower z ciężarem, wzrośnie masakralnie. I jak kolega mówi tak też jest, im większe obroty tym alternator będzie miał lepsze chłodzenie, a co z chłodzeniem elektroniki? przy tak dużych prądach to bardzo ważna kwestia.
To wiem czyli DFM i DF to są te same wyjścia monitorujące obciążenie alternatora. Jeszcze kwestia chłodzenia bo oryginalnie obudowa jest przystosowana do chłodzenia powietrzem czy to jest koniczne czy ten nowszy tego nie potrzebuje?
Chodziło mi o przerwy między spawami. Migomaty potrafią łyknąć do 5.4 KW przy prądzie 200A, więc 4kw to nie powód do zmartwień. Bardziej martwi mnie wytrzymałość alternatora, chociać przy odpowiednim chłodzeniu cieczą...
najpierw twierdzisz że nie ma takiej regulacji Nigdzie tak nie twierdziłem. Twierdzę tylko że niewiele samochodów ma ją sensowną, czyli z pomiarem temperatury akumulatora. nie widzę powodu by alternator podczas jazdy miejskiej był bardziej obciążony Krótkie odcinki to doładowywanie akumulatora po rozruchu, włączone ogrzewanie szyb/y, lusterek, foteli,...
I napinacz żeby nim nie telepało. Co do pracy alternatora. Jedynie chłodzenie ucierpi przy pracy w lewą stronę (straci trochę na wydajności) i o ile nie będziesz cały czas potrzebował z niego 100 % prądu to nic mu się nie stanie. Druga sprawa to sprzęgiełko ale spokojnie można je odkręcić i dać sztywną szajbę nawet na pasek V 17mm bądź 19 mm. Ale trzeba...
Alternator Valeo, tylko taki tam montują i do tego chłodzony cieczą więc życze powodzenia z demontażem :)
Witam może ktoś pomoże szukam schematu układu chłodzenia a w wszczegolnosci chodzi i o prawa stronę całą tam gdzie jest alternator
Instalacja to nie problem, tylko ten silnik nie ma układu chłodzenia :D Jest chłodzony powietrze :) Będzie alternator 90-120A, więc szukam elektrycznego podgrzewacza.
W moim pojezdzie jest silnik (aktualnie) 600 z fiata 126p. ŻADEN wentylator nie da względnego chłodzenia bez zbytniego obiciążania akumulatora czy układu ładowania. Co z tego, że bedzie dmuchało cokolwiek jak bedzie zbyt mocno obciążony układ ładowania, alternator, itp????? Bilans energetyczny tego silnika to wyważenie korzyści i wad kazdego rozwiązania,...
Witam, zimą padł alternator, ten chłodzony wodą, skończyło się ładowanie, został wymieniony na tradycyjny 125A (chyba od Laguny), oczywiście rolka została przełożona i zdaje się, że też w Clipie zmieniono informację o nowym alternatorze. Napinacz i pasek wymieniony. Przez miesiąc było dobrze, potem zaczęły się cyrki - pływanie napięcia na altku 13,4-14,2...
To niby jaki element zabezpiecza alternator przed zbyt dużym prądem ładowania? Sterowanie odbywa się na podstawie napięcia. Więc może uzasadnisz swój wywód? Bo na razie trąca bzdurą. Nawet nowsze alternatory, sterowane z ECU, nie kontrolują natężenia prądu. Dlaczego może dojść do uszkodzenia alternatora? Dla danego samochodu, moc alternatora jest dobierana...
To już lepszy byłby sam silnik wspomagania, np kangoo lub clio. W tym silniku jedno łożysko i przy szczotkach niestety tulejka Najlepiej alternator napędzić trój fazowo chłodzenie jest b.dobre , na dodatek dużej mocy i na łozyskach
Paneli na dachu już więcej nie zmieszczę (i tak dużo weszło). Dodatkowy generator spalinowy zajmuje miejsce, wagę no i wymaga obsługi. Dlatego pomyślałem o dwóch ładowarkach DC-DC (jedna będzie na pewno). Na postoju (wolnych obrotach) wszystkie prądożerne odbiorniki w samochodzie (światła, klima) byłyby wyłączone, ale alternator na wolnych obrotach...
Ile cienkich przewodów przychodzi do tego alternatora ? Możliwe, że z tymi przewodami w wiązce coś się dzieje. Potrzebny by był schemat z czym ten alternator jest podłączony. Przychodzą 3 przewody D plus, DFM, i Lampka Jeżeli alternator ładuje po odpięciu wtyczki to sprawdził bym czy wtedy też się nagrzewa po przejechaniu np 30 km, z odpiętą wtyczką....
Coś w tym jest. Chłodzenie alternatora jest zależne od obrotów, tłukąc się po mieście ma się większe szanse na awarię, biorąc pod uwagę miastowe bolączki, zaparowane szyby, dmuchawa, kiepski ruch powietrza pod maską!, silnik kisi się w swoim cieple. No ale cóż, na miasto to Panda z gazem a nie diesel :lol:
A jak mogę sprawdzić sprawność alternatora i jaki mam zapas ? Normalnie włącz światła drogowe , dmuchawę na full i grzaną szybę i powinno być powyżej 14V na akumulatorze. Albo podaj jaki masz silnik lub typ alternatora.
Auto jak w temacie, problem jest z ładowaniem i brakiem wspomagania.Pali się kontrolka ładowania, alternator ma wymieniony regulator, sprawdzany na stole.Jest wszystko w porządku pracuje poprawnie. Natomiast w samochodzie ładowanie pojawia się przy większych obrotach ale kontrolka nie gaśnie, i brak wspomagania. Alternator valeo nie chłodzony cieczą....
ale tu nie o instalacje chodzi bo 14mm2 kabla 0,5metra jest znacznie lepsze niz 20mm2, poprostu pomiaru dokonywalem w domu, a akumulator wyciąglem jakis ktory leżał w garazu, pozniej sie okazalo ze jest zuzyty i nie bardzo sprawny stąd spadki napięcia 7V... jutro pojde poprostu pod samochod i na załączonym alternatorze zrobie pomiar...
Jak bardzo się nagrzewa? Ciepły, gorący, parzący? Nie powiedział bym, że to popularny problem bo ja z nimi nie mam takiego problemu. Powietrze chłodzące jest przeciągane przez alternator od tylu i wydostaje się przy wentylatorze. Dzięki temu chłodzone są elementy wewnętrzne. Więc popraw to co popsułeś. W alternatorze możesz mieć zwarcie między zwojowe...
Dokładnie. Jest jeszcze przed tobą między innymi; - awaria elektrycznej blokady kierownicy - awaria elektrycznego hamulca postojowego - awaria silniczka klapki wlewu paliwa - awaria panelu sterowniczego lusterek - awaria czytnika karty - awaria chłodzonego płynem alternatora (jeżeli posiadasz) itd. Jesteś dopiero na początku tej "drogi".
Te diody zapewnie zamontowane w powietrzu na pajaka i jak było 8 to łatwiej miały oddawać ciepło. Kup gotowy mostek 35-50A i zamontuj go na radiatorze, a najlepiej zbuduj go z diod 10-20 A ( takich z gwintem ) i umieścćje oczywiście na radiatorze. Bardzo mocne sa diody od alternatora ( wciskane), pod warunkiem odpowiedniego chłodzenia. Jesli dalej będziesz...
Popatrz na wykres w poście #4 (kol. SQLmaster), można przyjąć że dla tego alternatora obroty "robocze" to 3000/min. Dalsze zwiększanie obrotów nie powoduje już znaczącego przyrostu mocy, gdyż regulator nie pozwala na zwiększenie napięcia, a dopuszczalny prąd tylko o tyle się zwiększa, o ile poprawia się chłodzenie (na osi wirnika jest wentylator). Przedstawiony...
Witam, czy ma ktoś może procedurę odpowietrzania układu chłodzenia Peugeot 508 hybryda? Po wymianie silnika elektrycznego wyskakuje błąd P0A35 - przegrzanie silnika elektrycznego. Pompka dodatkowego obiegu płynu wymieniona, dalej to samo. Układ przelany odpowietrznikami na alternatorze, chłodnicy, silniku elektrycznym, falowniku.
(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
... dlaczego dla obrotów 1800 mamy prąd na poziomie 30A, a dla 5000 obr/min już około 54A ... Bardzo proste: lepsze chłodzenie, na skutek większej wydajności szybciej obracającego się wentylatora! I to nie "mamy większy prąd", a mamy "wyższą dopuszczalną obciążalność prądową". Gęstość prądu w uzwojeniach intesywnie chłodzonych maszyn (alternator, silnik...
->Mototronic: proponuje podłączyć odwrotnie pierścienie w SG15L... A on ma magnesy na wirniku? To ciekawe, bo wyciagałem taki z renówki i nie było nic. No chyba że nie o tym myślisz, bo ja pisze o tym chłodzonym płynem.
A gdyby tak ktoś chciał na serio zrobić instalację do silników chłodzonych powietrzem to informuję, że już dawno zostało to wymyślone. Można kupić parownik-reduktor ogrzewany elektrycznie. Kiedyś widziałem taki w hurtowni z instalacjami LPG we Wrocławiu. Kosztował wtedy majątek, coś około 800zł. Parownik podgrzewany elektrycznie to idealne rozwiązanie...
Obrotu alternatora są wystarczające? Dobrze byłoby mieć ok. 10tyś obr/min. Sprawdzałeś czy pod obciążeniem np, żarówki napięcie jest wystarczające? Poprawiłbym jeszcze chłodzenie.
Zwarty silnik spowodował spalenie układu KDSF35 oraz wybicie bezpiecznika na podłączanej fazie... Konsekwencje tylko i wyłącznie niewiedzy i kombinatorstwa... Prędkość silników indukcyjnych reguluje się przez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego. Do tego służą falowniki. Ale znalazłem nowy silnik (szczotkowy od odkurzacza), Zwolnisz mu o połowę...
Wykonanie super, wielki szacun dla konstruktora:] sam miałem taki pomysł wykonania motocykla na bazie 126p, przerobiłem już skrzynie aby "odwrócić" obroty na niej, mam też koła i przednie zawieszenie od zzr 1100, jedyna rada taka ode mnie to zdemontuj to całe chłodzenie znaczy obudowy i zrób osłone na alternator, motocykl sam podczas jazdy będzie się...
Jeszcze jest alternator w końcu zerwanie paska pozbawia silnik chłodzenia. Wstawię ci to jutro czy pojutrze no teraz mi się nie chce na czas skończyć swoje auto. https://obrazki.elektroda.pl/4760736300_...
Witam, Odpowiedź brzmi nie , dlatego że będzie zaburzony system wentylacji np. regulator napięcia będzie chłodzony na końcu przez co będzie się przegrzewał. Jedyna rada to zamiana łopatek na np. proste - chłodzenie takie samo w każdym kierunku obrotów.
Zmartwię cię oloolo. Tak samo. Altek jest w zbiorniku oleju, który to jest z boku, bo to silnik z suchą miską olejową. To standard w japoniach. Olej ma chłodzić alternator, choć sam jest gorący. Z ciekawszych usterek, to miałem urwany przewód z cewki zasilania modułu z dr biga. Wibracje w tym singlu spowodowały rozerwanie przewodu, który urwał się tworząc...
takie oświetlenie stosuje sę tylko w samochodach z reflektorami z samopozycjonowaniem bo inaczej ci "dowalą pieniężnie" radarowcy za jazdę z niedozwolonym oświetleniem. Inna ewentualnść to "wyładowanie złości" przez innych kierowców za "jechanie po oczach". To czy wyrobi alternator i chłodzenia to sprawy drugorzędne.
-jak się programuje i włącza webasto ? ( to spalinowe i to elektryczne ) Masz niestety Kolego spore braki w wiedzy na ten temat i trochę ciężko tłumaczyć jest "od podstaw"... 1. DOGRZEWACZ to coś innego niż OGRZEWACZ (popularne Webasto) Dogrzewacz ma za zadanie dogrzać w szybkim tempie silnik. Silniki CDI z pierwszego okresu produkcji bardzo długo...
Dla działania bez znaczenia, tylko dla chłodzenia haha bez okularów czytałem na tel
Moim zdaniem alternator jest nadmiernie obciążony, albo faktycznie nie ma właściwego chłodzenia. Sprawdź, czy alternator ma wszystkie łopatki wentylatora, może obraca się on luźno na osi wirnika.
a nie lepiej było by zastanowić się nad chłodzeniem elektrycznym które uruchamia się automatycznie po wyłączeniu silnika, do tego zastanowić się nad układem podłączonym np. do alternatora, jeżeli wykryje on odcięcie zasilania wtedy uruchomi się chłodzenie?? Dodano po 4 ... a i jeszcze zastosować do tego czujnik temperatury, który wykryje zbyt wysoką...
Nie myli się. Akumulator, nawet w roli bufora, trzeba ładować. Energia w nim nie będzie zbierać się z niczego. Jeśli na przednim akumulatorze są spadki napięcia do 11,X V, to urządzenie będzie pobierać prąd z akumulatora buforowego, ciągle go rozładowując. Czy uważasz, że akumulator 70A naładuje akumulator główny, zasili odbiorniki (światła, dmuchawa,...
Ok więc niech będzie myślałem o zapasie a prąd maksymalny jaki chcę wykręcić to 15a prąd ciągły 10h ok 10A dorzucam fote transformatorków kture na początek powinny wystarczyć Ten mały transformator do zasilania pomocniczego się nada, co prawda na schemacie jest taki z podwójnym uzwojeniem wtórnym a u ciebuie widzę tylko cztery wyprowadzenia, ale mozesz...
Witam.Ładowanie rzędu 15,5V jest za duże natomiast 12,5 za małe.Za ładowanie odpowiada regulator napięcia wewnątrz alternatora nie ma dodatkowych modułów poza tym że jest jeszcze podłączony jednym przewodem do sterownika silnika ale on nie steruje napięciem alternatora.Jaki jest u Ciebie zwykły czy chłodzony cieczą?
Diody 6A10 Trochę słabe te diody dawniej w podobnych prostownikach były 2 diody 30-35 A takie z alternatora samochodowego z solidnym chłodzeniem.
Witam, mam pytanie dotyczące zdemontowania alternatora w Fiacie 126p Zdemontować go muszę ponieważ mam do wymiany łożyska i piastę lecz słyszałem że są problemy ze zdemontowaniem alternatora bo wiatrak od chłodzenia silnika trzyma, czy będzie trzeba zdemontować blachy by zdjąć alternator? Proszę mi opisać jak najlepiej i najszybciej to zrobić ?? Bo...
Co do wzmocnionych alternatorów to widziałem alternatory 12V/200A ale były chłodzone cieczą 8O . Poza tym nie ma sensu chyba wytwarzać prądu o tak dużym natężeniu bo czarno widzę zrobienie przetwornicy do wzmacniacza, a te kable ...... Osobiście jeśli miałbym dokładać drugi alternator to zrobiłbym go np. na 48V. Wyższe napięcie = mniejszy prąd. Taka...
Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik. Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora). Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się objawem rozładowania akumulatora. Drugim jest fakt...
Miałem już nie pisać nic w tym temacie, ale. Ciągnika nie oglądałem chyba z pół roku. Jednak nieodparcie mam przekonanie, że ten sam pasek klinowy napędza alternator i pompę chłodziwa. Jako, że drugi pasek może być do sprężarki. Więc jak to będzie wyglądało użytkowanie tego sprzętu bez chłodzenia ( a może i bez chłodziwa) ? Jeśli już upierasz się przy...
Deska go nie wzbudzi bo zmieniłem alternator Valeo na Bosch 120A z chłodzeniem a ten potrzebuje inne napięcie do rozruchu. Dziękuje za pomoc.
Bardzo prawdopodobne, że nie widząc pracy silnika nie uruchamia chłodzenia, podaj mu obroty z odczepu alternatora i sprawdź.
(at)fake4r Zawsze możesz rozważyć instalację drugiego alternatora dedykowanego do takich zastosowań więc miałbyś spokój - nie wiem czy nie lepszym wyjściem byłoby odzyskanie ciepła traconego tj po prostu ciepła z chłodzenia silnika - miałbyś dużo darmowego ciepła bez zarzynania instalacji elektrycznej... Jeśli pytasz o alternator 90A to raczej jest...
Jakieś 8x8x5cm. Od procesora komputerowego. Oczywiście chłodzenie wymuszone. Na zlomie komputerowym za przysłowiowe piwo.
Jeżeli chodzi o o napięcie i prąd to kierunek nie ma znaczenie, głównie rozchodzi się o chłodzenie tego alternatora (w jednym kierunku będzie miał a w drugim już nie). Napisz jak podłączyłeś wtyczkę od regulatora. Możesz podłączyć tak jak niżej widać i będzie ok. http://obrazki.elektroda.net/100_1250804... Jeszcze jedna rzecz: jak dasz + na...
alternator chłodzony cieczą alternator chłodzony płynem diesel chłodzony
indeksowanie dysku bosch sterownik silnika rodzaj enkoder
chińskie radio android chińskie radio android
Reset monitora iiyama G-Master GB2470HSU bez włączania Kabel sygnałowy kamery cofania Toyota Corolla Verso 2006