To jest alternator odwracalny. Dziala Ci start stop? Ten alternator nie ma sprzegla tylko na sztywno "przysmarkana" szajbe (napewno spawem tego nazwac nie mozna) Podczas gdy masz cieply silnik, i ogolnie spelnione warunki start stop silnik jest odpalany tym wlasnie alternatorem. podaj dane samochodu to ogarne schemat Dodano po 2 siec BUS LIN masz miedzy...
Chcialbym dodac ze piszczacy pasek przewaznie piszczy jak jest silnik zimny .To znaczy ,jak silnik zimny to znaczy ze stal dlugi okres czasu i spadlo napiecie akumulatora.Po odpaleniu zimnego silnika nastepuje doladowanie akumulatora i stad duze obciazenie dla alternatora.Wiec dlatego piszczą paski.Jesli silnik cieply to akumulator naładowany i alternator...
Tak lampka zapala sie. Ale problem juz rozwiazany, jak zapalilem samochod przewod od alternatora byl cieply wiec zaczolem to sprawdzac co sie okazalo sruba dociskajaca przewod byla zardzewiala i zasniedziala przez co alternator nie ladowal. I juz po zapaleniu ako ma 14,23 V co mnie cieszy. Temat mozna zamknac.
Czyli spokojnie moge sprawdzac akumlator a jak wymienie na nowy i okaze sie ze wina alternatora to czy nie zepsuje sobie nowego AKu?? A odnosnie alternatora czy on powinien sie nagrzewac? bo jak udalo mi sie odpalic autko to pochodzil na wolnych obrotach i pozniej alternator strasznie cieply sie zrobil i to po kilku mimutach chodzenia na wolnych obrotach...
Juz wiem .... odlaczylem alternator jak poradziliscie i odpalilem puga. Co sie okazalo .... 1. silnik start = alternator daje 14 V 2. silnik cieply = alternator daje 38 V !!!! 3. silnik goracy = alternator daje 0 V Podejrzewam, ze punkt 2 zalatwil mi tez rozrusznik, ktory raz dzialal, a innym razem zero odzewu. No i po wymianie rozrusznika jeszcze mam...
Witam, Lupo 1.0MPI (silnik model chyba AUC) benzyna bez gazu, rocznik 2000. Od kilku dni mam problem z jego odpaleniem, wczesniej tego problemu nie bylo. Gdy silnik jest cieply to odpala bez problemu. Gdy postoi i ostygnie np po nocy to z rana (w temperaturze np 5-10C na plusie, akumulator 12,6V OK) odpala za drugim razem, a czasem nawet trzeba dluzej...
Sprawdz poprostu czy alternator nie grzeje sie za bardzo Moze byc cieply ale nie garacy Pisales o wymianie uzwojenia (orginalne jest zalozone?) W tym przypadku mysle ze poprostu wirnik ma zwarcie i sie grzeje a przy okazji niszczy pasek Sprawdz pod tym katem bo to niemozliew zeby tak paski lecialy P PS A tak swoja droga alternator nie kosztuje wiecej...
Wrocilem z roboty ide obczaic co i jak. Dodano po 1 Wiec tak..... Bezpiecznik nie spalony, napiecie pokazuje sie na przewodzie zielono-bialym, niby wszystko ok Zle podlaczylem przewod zielono-bialy, przecialem go i podlaczylem od strony przodu quada, ale ponownie go polaczylem i zaplon sie pokazal, wiec dolaczylem sie dodatkowym przewodem od tego przeciecia...
"E301 Wewnętrzny moduł sterowania - niezgodność oprogramowania". Czym odczytano błędy? Błędy odczytywał urządzeniem Solus Pro. Alternator raczej to też nie będzie, bo akumulator naładowany jak trzeba i przy zapalaniu nie widać żeby słabł. Po pierwsze poda kod silnika. Po drugie napisz czy zimny czy cieply nie pali. Jeśli chodzi o numer silnika to D4204T...
chyba bede upieral sie przyswojej koncepcji alternatora : gdyby alternator razem z przekladnia - od szlifierki katowej wiekszej mocy utopic w garnku z olejem i wymusic krazenie to przy rurce doprowadzajacej olej umieszczonej jak najbardziej centralnie w poblizu wirnika wytworzy sie cos w rodzaju pompy odsrodkowej ktora z kolei wymusi przeplyw oleju(w...
witam wszystkich jestem tu nowy wiec powiem co dolega mojej omedze .Natoniast odpalam ja na dwa razy zeby czek zgasl raz trzyma obroty normalnie raz zarywa od 250 d0 1100 i tak szaleje nie zaleznie czy zimny czy cieply przy tym falowaniu wskazowka predkosciomierza drga jak by nagle dostala pradu i zacinajac sie opada natomiast jak przekroczy 95 stopni...
Nawet jezeli chodziloby o wzgledy czysto szkoleniowe to jest odpowiedz na pytanie dlaczego nie oddam do fachowca :) ale chodzi rowniez o wzgledy ekonomiczne. jezeli przy okazji nauki dzieki Waszej pomocy sprawdze ktore diody sa spalone to ide wowczas do fachowca i mowie prosze wymienic mi te diody i przylutowac prostownik. zaplace duuuzo mniej niz gdyby...
Drugi akumulator ma tę zaletę, że w razie wyczerpania się akumulatora od webasto (urządzenie wyłączy się od obniżki napięcia), nadal można uruchomić pojazd. Podczas jazdy naładują się spowrotem oba. Byłoby bardzo przykro zostać na parkingu z zimnym samochodem którego nie można uruchomić. Przekaźnik 30 A moim zdaniem wystarczy. I wlasnie o to chodzi!...
Akumulatory naładować i naprawić ładowanie. Sprawdzić naciąg paska klinowego i stan kół pasowych.
To ten pomiar Ci nic nie dał. Odpal autobus , włącz nawiewy i światła i sprawdź po kilku minutach czy oba alternatory są ciepłe. Jeżeli jeden z nich będzie wyraźnie zimniejszy to prawdopodobnie nie ładuje.
Witam.Sprawdzałeś czujnik położenia wału korbowego ?
Witam. Posiadam alternator, taki jak na zdjęciu poniżej. nie jest on doczepiony do ciągnika. Podczepiłem go do wiertarki i rozpędziłem go, po czym zmierzyłem napięcie. Na mierniku wyszło mi niecały 1V napięcia, podczepiłem także żarówkę i także nie zaświeciła. Podczepiłem + do grubszej wystającej śruby, - do obudowy. Czy coś źle zrobiłem? Wynik powinien...
To przewód od alternatora. Fajna "naprawa". Ponieważ wydzielało się ciepło to "fahowiec" obwinął w izolację. Nie jest to przyczyną Twojej awarii ale koniecznie to popraw, bo jeszcze spolisz skorupe. A co pokazuje tester ? No i ciekawe jak sprawdzałeś te bezpieczniki ?
Nie musisz dawać pasty, ciepło i tak "przejdzie", czy to z silnika, czy z mostka w drugą stronę.
Może diody w alternatorze padły tak, że zaczęły zwierać? To by tłumaczyło ciepłe klemy i rozładowany akumulator.
Jakie jest napięcie akumulatora na zimnym i ciepłym silnik ? Częsta niewydolność alternatora ma być na instalacji ok 14.4v
Co ma gaznik do palenia przy cieplym lub zimnym silniku. Jak jest niesprawny to ogolnie silnik ma ciezko palic. Moim zdaniem w 99% sa winne luzy zaworowe, ktore sa wieksze jak jest zimny silnik a przy cieplym ulegaja luzy zmniejszeniu. Napisz czy regulacja pomogla.
ja mam odobny problem. Jak podlanczam alternator bez zadnej kontroli to wszystko jest ok. Ale wystarczy tylko podlaczyc kontrolke ladowania i alternator jest strasznie cieply. Ma ktos schemat jak podlaczyc ten alternator?
Bez diagnostyki to zgadywanie, ale strzelam, że standardowo dla TDI rozrusznik i alternator do wymiany. Ktoś pewnie stwierdzi, że trzeba ruszać dawki startowe - ale to pudrowanie syfa.
Dołącz film jeszcze raz. Jakie jest napięcie z alternatora. :?: To ,że zrobił się ciepły o niczym nie świadczy.Ja jak założyłem alternator to też był ciepły ,do pewnego momentu ,aż aku się doładowały. :D Potem już do tej pory od 6 lat jest dobrze nie grzeje się.
Rzeczywiście może być tak, że akumulator postał trochę w sklepie i uległ częściowego samorozładowaniu, a następnie bez naładowania zaczął przebywać na mrozie i nie mógł naładować się do pełna z alternatora. Jedyna rada - potrzymać dobę w ciepłym pomieszczeniu, następnie naładować i do samochodu. Jeżeli po tym nadal będą problemy - reklamować. Z tym,...
Do alternatora. Zamieniając go w prądnice. Do rozruchu ciepłego silnika. I wspomagania przy przyspieszaniu.
(at)karwo Dla małego webasto możesz przyjąć orientacyjnie , że start to od 5 A przez dziesięć minut, następnie od 1 A do 4 A w zależności od wykorzystywanej mocy, a następnie zatrzymanie to 1 A przez pięć minut. Gdy jest w mróz to akumulator 74 Ah wytrzyma około doby (doby, nie nocy), a gdy jest ciepło to ponad 1,5 doby.
Wymiana alternatora pomogła
To mogą zwarte , któreś diody. Gorący czy ciepły?
Jak wypniesz wtyczkę z alternatora to nie faluje?
No i zgoda, tyle że nie w przypadku nowoczesnych alternatorów samochodowych - temperatura krytyczna izolacji i złącz półprzewodników występuje poniżej progu nasycenia i ograniczenia mocy. Skupmy się na samej izolacji. Czy twoja wypowiedź oznacza, że były starsze typy alternatorów, w których zjawisko nasycenia rdzenia ograniczało przyrost temperatury...
Kabel masowy, który idzie od śrubki w alternatorze do karoserii był dość ciepły Widocznie ten alternator potrzebuje tego przewodu, widocznie z obudowy nie wystarczy wziąć masy.
Akumulator śmietnik jeśli pomiary są ok. Ale.. Zdecydowanie za wcześnie wydany wyrok, to Ale .. jest ważne łądowanie alternatora bez obciązenia 14,04v ładowanie alternatora z obciązeniem 13,2 To jest główna przyczyna kłopotów. Przy takich napięciach akumulator jest notorycznie niedoładowany. Trzeba sprawdzić dlaczego alternator daje tak niskie napięcie....
Jak z prądem jałowym w Twoim przypadku? U mnie niestety alternator od FSO, okazał się słabym ogniwem. Dość mocno ciepły. Oraz prąd jałowy sporo za duży (10A)
Musisz wyjąć ,rozebrać,zmierzyć diody w mostkach,sprawdzić czy przebicia nie ma na stojanie (jeśli jest ,to nie zawsze zmierzysz miernikiem,ale często widać przegrzaną izolację),pierścienie na wirniku nie mogą mieć nieaktywnych miejsc na obwodzie.Przyłóż też woltomierz pomiędzy alternator a akumulator i sprawdź ile tracisz na połączeniach. Mierz na...
Tiosiarczan sodu - temperatura topnienia 48 stopni C i duże ciepło topnienia. Może, jeśli taka temperatura nie pasuje, da się znaleźć coś o bardziej pasującej? Tylko to jest zawsze kwestia kosztów materiału magazynującego ciepło. Wykorzystanie pływów, czy fal - jest taki problem, że napięcie indukowane jest proporcjonalne do długości przewodu, i prędkości...
Czym sie zakończy ?? :) Wielokrotne odpalanie auta bez sprawnego układu ładowania kończy się zawsze rozładowaniem akumulatora i prawdopodobnym uszkodzeniem rozrusznika. Zastanawiam się co ciebie tak rozśmieszyło. czy jarzmo magnetyczne nie robi się gorące? Alternator wyje, wydaje ze siebie jakiś przeciągły dźwięk? Stojan z uzwojeniami jest dosyć ciepły,...
No to wychodzi na to że czas sie zająć alternatorem bo na ciepłym troszke mało ładuje. Ciekawe jeszcze jak wygląda pulsacja napięcia? Ale na pewno jest do roboty.
Zapalasz samochód na 20 sekund, gasisz, i dotylasz koła pasowego. Jak jest wyraźnie ciepłe to znaczy pas po nim slizgał. Druga metoda- silnik zgaszony, ty ciągniesz za wentylator (na alternatorze). Jak obrócisz nim tak, że nie obróci sie koło pasowe silnika to masz drudi dowód na to. Trzeci- oglądasz koło, jak ma zarys przypominający literę U to koło...
Do alternatora jest kondesator specjalnie do tego zrobiony, przykręcamy go do dobrze oczyszczonego punku masy na alternatorku, a plus ma kawałek kabelka z oczkiem wkręcamy pod najgrubszy kabel w alternatorze czyli "+". (czerwony) Natomiast ze zwykłym kondesatokiem od płytek jest pewien problem, nie jest jego obudowa przystosowana do wyższych temperatur,...
Ostatnim czasy samochód po odpaleniu zaczął nierówno pracować ,ma jakby przeskoki ale oświetlenie bardzo delikatnie przygasa podczas tego przeskoku Na zimnym tylko czy na ciepłym też? Zależne to jest od temperatury silnik lub otoczenia? Raczej nie akumulator tylko alternator jak już coś - choć nie wiem czy grzanie szyby tylniej + wentylator na pełną...
Nie mogło mieć związku jedno z drugim. Jeśli na zimnym jedzie na na ciepłym przestaje to dalej pozostaje opcja z lejącymi uszczelniaczami , jak tarcza jest gorąca to zaczyna "puszczać" olej którego się napiła i zaczyna się ślizgać.
Na zimnym Nas interesuje po jeździe - na ciepłym!
Na ciepłym silniku komputer podaje za bogatą mieszankę na wtryskiwacz (zalewa). Powodem jest najprawdopodobniej czujnik temperatury ( 2 -pinowy) - który podaje błędne dane dla ECU. Czujnik temperatury, który wymieniłeś (1-pinowy) podaje sygnał tylko na tablicę wskaźników. Ten 2-pinowy jest za cięgłem przepustnicy (zwykle koloru niebieskiego) przy kolektorze...
Continental. Dodano po 1 Może tak być. Bo gdyby alternator niedomagał czy coś, to raczej na ciepłym też by jakieś oznaki były.
Z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+ ( kontrolka) załączany jest zasadniczy prąd na około 2-3 sekundy po czym maleje do pewnej małej wartości która jednak wystarcza do tego, aby w uzwojeniu zaczęła sie tworzyć SEM. Niebagatelną rolę w całym cyklu odgrywa też pozostałość magnetyczna. Moim mniemaniu cel tego jest taki, aby nieobracający sie...
Witam. Nie wspomniałem o przetażniku , ale był wymieniony w tym samym czasie bo też szwankował... Wcześniej było wszystko git. Problem właśnie pojawił się dopiero po wymianie alternatora . Dodano po 21 Gdzieś wcześniej chyba ktoś pisał albo słyszałem że to wina alternatora. Mimo że jest sprawny to występuje nie zgodność numerowa. Czy to prawda? Podawałem...
nie bo narazie nie mam czym ładuje na 15 amper a ile volt to nie wiem A on powinien być zimny czy trochę ciepły
Dzisiaj nastąpił ciąg dalszy walki z alternatorem. Rozkręciłem go żeby sprawdzić po raz kolejny diody, lecz tym razem pod obciążeniem. Jedno uzwojenie było przegrzane do tego stopnia że druty były luźne i bez izolacji. No ale skoro wcześniej tak się nagrzał to mocno mnie to nie zdziwiło. Diody w prostowniku sprawdziłem napięciem 30V i nic... Wszystkie...
Podaj czym jeździsz, jaki silnik, to coś więcej będzie wiadomo. Może masz dogrzewacze elektryczne, na zimnym silniku elektronika podnosi obroty żeby alternator dobrze łądował, na ciepłym już nie włącza.
cieply alternator cieply ekran gasnie cieply
praca zmywarka medion czesci pralka indesit jakie łożysko
diagbox peugeot makita migają diody
Jak podłączyć kino domowe Sony, Samsung lub LG do telewizora i dekodera – HDMI ARC, eARC, optyczne Polar CZN 280 – lokalizacja termostatu, wymiana, kapilara, zamienniki K59 077B