Juz wiem .... odlaczylem alternator jak poradziliscie i odpalilem puga. Co sie okazalo .... 1. silnik start = alternator daje 14 V 2. silnik cieply = alternator daje 38 V !!!! 3. silnik goracy = alternator daje 0 V Podejrzewam, ze punkt 2 zalatwil mi tez rozrusznik, ktory raz dzialal, a innym razem zero odzewu. No i po wymianie rozrusznika jeszcze mam...
ja mam odobny problem. Jak podlanczam alternator bez zadnej kontroli to wszystko jest ok. Ale wystarczy tylko podlaczyc kontrolke ladowania i alternator jest strasznie cieply. Ma ktos schemat jak podlaczyc ten alternator?
Alternator nic nie ma do odpalania silnika. Pompkę w zbiorniku słychać? Kontrolka świecy zapala sie na sekundę?
Tak lampka zapala sie. Ale problem juz rozwiazany, jak zapalilem samochod przewod od alternatora byl cieply wiec zaczolem to sprawdzac co sie okazalo sruba dociskajaca przewod byla zardzewiala i zasniedziala przez co alternator nie ladowal. I juz po zapaleniu ako ma 14,23 V co mnie cieszy. Temat mozna zamknac.
Chcialbym dodac ze piszczacy pasek przewaznie piszczy jak jest silnik zimny .To znaczy ,jak silnik zimny to znaczy ze stal dlugi okres czasu i spadlo napiecie akumulatora.Po odpaleniu zimnego silnika nastepuje doladowanie akumulatora i stad duze obciazenie dla alternatora.Wiec dlatego piszczą paski.Jesli silnik cieply to akumulator naładowany i alternator...
To jest alternator odwracalny. Dziala Ci start stop? Ten alternator nie ma sprzegla tylko na sztywno "przysmarkana" szajbe (napewno spawem tego nazwac nie mozna) Podczas gdy masz cieply silnik, i ogolnie spelnione warunki start stop silnik jest odpalany tym wlasnie alternatorem. podaj dane samochodu to ogarne schemat Dodano po 2 siec BUS LIN masz miedzy...
Czyli spokojnie moge sprawdzac akumlator a jak wymienie na nowy i okaze sie ze wina alternatora to czy nie zepsuje sobie nowego AKu?? A odnosnie alternatora czy on powinien sie nagrzewac? bo jak udalo mi sie odpalic autko to pochodzil na wolnych obrotach i pozniej alternator strasznie cieply sie zrobil i to po kilku mimutach chodzenia na wolnych obrotach...
To ten pomiar Ci nic nie dał. Odpal autobus , włącz nawiewy i światła i sprawdź po kilku minutach czy oba alternatory są ciepłe. Jeżeli jeden z nich będzie wyraźnie zimniejszy to prawdopodobnie nie ładuje.
Akumulatory naładować i naprawić ładowanie. Sprawdzić naciąg paska klinowego i stan kół pasowych.
Nie wiem jak jest z tym usypianiem sterowników LPG w innych instalacjach poza OMVL Dream XXI N i Prinsem, bo w wymienionych czegoś takiego nie ma. Obydwa sterowniki podczas postoju pobierają ok. 60 mA. Problemy z akumulatorem u mnie pojawiły się gdy po przejściu na emeryturę zacząłem mniej jeździć. Problem ten potęguje też to, że obecnie ciepłe alternatory...
Czym sie zakończy ?? :) Wielokrotne odpalanie auta bez sprawnego układu ładowania kończy się zawsze rozładowaniem akumulatora i prawdopodobnym uszkodzeniem rozrusznika. Zastanawiam się co ciebie tak rozśmieszyło. czy jarzmo magnetyczne nie robi się gorące? Alternator wyje, wydaje ze siebie jakiś przeciągły dźwięk? Stojan z uzwojeniami jest dosyć ciepły,...
Sprawdz poprostu czy alternator nie grzeje sie za bardzo Moze byc cieply ale nie garacy Pisales o wymianie uzwojenia (orginalne jest zalozone?) W tym przypadku mysle ze poprostu wirnik ma zwarcie i sie grzeje a przy okazji niszczy pasek Sprawdz pod tym katem bo to niemozliew zeby tak paski lecialy P PS A tak swoja droga alternator nie kosztuje wiecej...
nie bo narazie nie mam czym ładuje na 15 amper a ile volt to nie wiem A on powinien być zimny czy trochę ciepły
Witam. Na wakacje jechałem nad morze i wyparowała mi połowa elektrolitu z akumulatora i się najzwyczajniej do 0 wyładował, że kontrolki nie chciały się zaświecić. Po powrocie (na zapych) uzupełniłem elektrolit, naładowałem i było OK. Co jakiś czas musiałem doładowywać i znówu padał akumulator. Jak jest na dworze zimno, jak dziś i zostawiłem go dosłownie...
Ja tam jestem nastawiony sceptycznie, gość jeżdził w ciągu dnia- było pewno 11 st. mrozu, pod maską w mieście jest całkiem ciepło, alternator ładuje w każdych warunkach i tak przez 3 dni. Pewnie, że na cieple będzie ok, ale mamy jeszcze następną zimę, zresztą może reklamować po 1,5 roku. Co do fabrycznych baterii, to święta prawda. Przy okazji, trzeba...
Dzieki za porady chlopaki .Okablowanie bede sprawdzal jutro ,nie mialem juz dzisiaj czasu ani checi po tym jak sie okazalo ze to nie byla wina alternatora,sprawdzilem tylko mase silnika i wyjmowalismy po kolei wszystkie bezpieczniki zeby sprawdzic czy cos z wyposazenia wnetrza nie kradnie pradu .Jutro sprawdze to co mi doradzacie i dam znac , szukalem...
Kurde ,nie chce psuć rurek . Jak może nie działać ten patent jeśli około 500 W oddaje w ciepło ? Alternator mam 80 A więc powinno wytrzymać . A nie da rady przyczepić tego jakoś do nagrzewnicy ? Realnej temperatury nie musi pokazywać , przecież nikt nie będzie na to patrzył . Ustawie tak żeby się wyłączyło po przełączeniu na gaz .
Co ma gaznik do palenia przy cieplym lub zimnym silniku. Jak jest niesprawny to ogolnie silnik ma ciezko palic. Moim zdaniem w 99% sa winne luzy zaworowe, ktore sa wieksze jak jest zimny silnik a przy cieplym ulegaja luzy zmniejszeniu. Napisz czy regulacja pomogla.
napiecie na stojanie pomiedzy fazami mierze przy 5tys. rpm. wychodzi okolo 35V na kazdej fazie jest rowne przy 1 tys. rpm wynosi 12V i zawsze jest takie samo czy to na zimnym czy na cieplym.Opornosc na kazdej fazie wynosi 0.6ohm.Diody na regulatorze zmierzylem i kazda pokazuje 0.465 zreszta juz zakladalem dwa regulatory i nic to nie dalo.Zrobilem tez...
Między innymi dlatego, że w obecnych samochodach napięcie utrzymywane przez ciepły alternator jest na poziomie 13.8-14.0 V i nie ma byka, żeby przy tym napięciu alternator naładował do pełna akumulator. W tych warunkach, stopień naładowania akumulatora będzie ok. 60%. Dodam też, że w polskich samochodach którymi jeździłem, napięcie utrzymywane w instalacji...
Ja też uważam że to normalne że grzeja po odpaleniu. W moim Passacie jak go zapale i czekam na wolnych obrotach zeby troszke sie rozgrzal to slychac tak wlasnie po 2-3 minutach jak coś wylacza sie i obroty minimalnie wzrastaja. Czyli coś odciąża alternator. Nic innego to nie moze byc jak tylko świece żarowe. Moim zdaniem wszystko jest OK z twoi samochodem....
To mogą zwarte , któreś diody. Gorący czy ciepły?
jeśli alternator daje maksymalnie 14.4V? A ostatnio w samochodach w których to sprawdzałem, to na ciepłym alternatorze (regulatorze napięcia) było tylko 13.8-13.9V i to bez różnicy akumulator naładowany, czy tylko trochę. W serwisie twierdzą, że wszystko jest ok. Ja mam wątpliwości czy to jest zdrowe dla akumulatora, bo twierdzę, że on jest permanentnie...
Dołącz film jeszcze raz. Jakie jest napięcie z alternatora. :?: To ,że zrobił się ciepły o niczym nie świadczy.Ja jak założyłem alternator to też był ciepły ,do pewnego momentu ,aż aku się doładowały. :D Potem już do tej pory od 6 lat jest dobrze nie grzeje się.
To przewód od alternatora. Fajna "naprawa". Ponieważ wydzielało się ciepło to "fahowiec" obwinął w izolację. Nie jest to przyczyną Twojej awarii ale koniecznie to popraw, bo jeszcze spolisz skorupe. A co pokazuje tester ? No i ciekawe jak sprawdzałeś te bezpieczniki ?
Wiec tak, odpialem kabel zielono-bialy od alternatora i nie bylo zadnego efektu, wiec go podlaczylem spowrotem.. Zmienilem bezpiecznik na mniejszy 10A i zmierzylem na nim napiecie na zielono-bialym kablu i jest mniejsze o 1.5 V niz na akumulatorze tzn, przy chodzacym silniku bez swiatel na aku 14.5 V na zielono-bialym kablu 13.2V, na swiatlach na aku...
Jeśli wchodzi w tryb awaryjny przy 3000 to jak jeden z kolegów zasugerował jest to związane z ciśnieniem doładowania. ECM nie potrafi wyrównać ciśnienia zadanego z uzyskanym i tryb awaryjny. Przyczyny mogą być dwie przewody pociśnieniowe lub zawór EVRV. Jeśli chodzi o przewody to należy sprawdzić ich szczelność i czy ktoś przypadkowo czegoś nie wypiął...
Witam Pacjent to Mondeo mk3 03r 2.0 tdci. W samochodzie podczas pracy migało oświetlenie diagnoza padła na regulator napięcia ok. Po rozebraniu altka założone zostały nowe łożyska regulator komutator szczotki. Po złożeniu i zamontowaniu oświetlenie już nie miga, alternator ładował 14,6v trochę za dużo ale zostało to zignorowane. Po pierwszej nocce samochód...
Kabel masowy, który idzie od śrubki w alternatorze do karoserii był dość ciepły Widocznie ten alternator potrzebuje tego przewodu, widocznie z obudowy nie wystarczy wziąć masy.
Witam. Nie wspomniałem o przetażniku , ale był wymieniony w tym samym czasie bo też szwankował... Wcześniej było wszystko git. Problem właśnie pojawił się dopiero po wymianie alternatora . Dodano po 21 Gdzieś wcześniej chyba ktoś pisał albo słyszałem że to wina alternatora. Mimo że jest sprawny to występuje nie zgodność numerowa. Czy to prawda? Podawałem...
A ja miałem kiedyś przypadek, że jeżeli wilgotność powietrza była większa niż normalnie to auto dostawało szajby, szczególnie na benzynie. Po długiej i frustrującej walce z ciemną masą okazało się, że był przegrzany stojan alternatora. Na warsztacie pomiary były w normie, nawet chwilę po wjechaniu z deszczu. No ale silnik ciepły i alternator szybko...
eurotips napisał: Wszyscy milczą jakby zesrali się w spodnie że takie akumulatory wymagają napięcia ładowania 16.2V Upss..... , mocne słowa. :cry: Mógłbyś podrzucić jakiś, konkretny link ?. Nie chciałbym uczyć się na własnych błędach a tym bardziej na cudzych. Było o tym na tym forum w którymś temacie o napięciu ładowania w samochodzie. Z takim napięciem...
Może diody w alternatorze padły tak, że zaczęły zwierać? To by tłumaczyło ciepłe klemy i rozładowany akumulator.
Do alternatora. Zamieniając go w prądnice. Do rozruchu ciepłego silnika. I wspomagania przy przyspieszaniu.
Witam, Jeszcze raz dziękuję wam za pomoc. Oczywiście kliknąłem "pomógł". Temat już chyba do zamknięcia. Dodam tylko, że dziś miałem podobny przypadek tylko na mniejszą skalę. Obciążenie na poziomie 30 - 35 A i po kilku minutach śruba B+ dobrze ciepła/gorąca. Po przeczyszczeniu wszystko wróciło do normy i śruba nie była już cieplejsza od reszty alternatora.
Wymiana alternatora pomogła
Jak z prądem jałowym w Twoim przypadku? U mnie niestety alternator od FSO, okazał się słabym ogniwem. Dość mocno ciepły. Oraz prąd jałowy sporo za duży (10A)
chlopie poldka naprawisz sam.wymien szczotki i regulator napiecia 10min i 30 moze 40 zl.sprawdz prad ladowania na zimnym i na cieplym jak masz czym sprawdzic?jak nie to jedz do elektryka.
Nie musisz dawać pasty, ciepło i tak "przejdzie", czy to z silnika, czy z mostka w drugą stronę.
(at)karwo Dla małego webasto możesz przyjąć orientacyjnie , że start to od 5 A przez dziesięć minut, następnie od 1 A do 4 A w zależności od wykorzystywanej mocy, a następnie zatrzymanie to 1 A przez pięć minut. Gdy jest w mróz to akumulator 74 Ah wytrzyma około doby (doby, nie nocy), a gdy jest ciepło to ponad 1,5 doby.
Jęśli pomiar był na zimnym silniku to wszystko jest ok bo działa dogrzewanie silnika i dlatego taki spadek. A jeśli na ciepłym no to uszkodzony alternator.
Problemy z prądem występują wyłącznie przy kręceniu rozrusznika.Gdyby był upływ prądu z czujników lub sterowników to nie załączyłbyś po tygodniu.To tylko sucha teoria jak sprawdzisz będziesz wiedział zacznij od rozrusznika i alternatora.A dodałbym ,że mimo naprawionego rozrusznika mogą być przegrane przewody doprowadzające prąd do rozrusznika.Może też...
Sprawdź w takim razie skoro nie masz wspomagania i ładowania czy nie pękł ci pasek alternatora, jeśli chodzi o temperaturę to sprawdź termostrat, pompę wody jeśli po nagrzaniu będziesz miał zimna chłodnicę na dole bądz zimny wąż chłodnicy, wszystkie muszą być ciepłe po nagrzaniu silnika. Jeśli chodzi o spadek mocy przy nagrzanym silniku i jest to silnik...
Ja mam w "60" alternator od 125p i nigdy nie jest gorący, czasem ciepły raczej od silnika. Twoj alternator ma wbudowany regulator napięcia? czy jest osobnym układem? grzeje się tylko podczas pracy slnika? sprawdzałeś prąd ładowania?
Jak wypniesz wtyczkę z alternatora to nie faluje?
Napięcie 13,8V na wolnych obrotach moim zdaniem jest niskie, jeśli po włączeniu dodatkowych odbiorników spada to już świadczy o niesprawności układu ładowania. Ciekawi mnie jeszcze czy załozycielowi wątka brakuje prądu, tzn. czy musi doładowywać akumulator z obcego źródła ? wczoraj sprawdzalem i po wlaczeniu swiatel, szyby, halogenow napiecie spadlo...
Ja w tej sytuacji sprawdziłbym połączenia masowe: alternator-silnik, silnik-karoseria, karoseria-akumulator (-) oraz alternator(+)-akumulator(+). Podejrzewam, że nie będzie większych zastrzeżeń odnośnie ich oporności. Nie wiem jak to wygląda w tej Astrze. W kilku współczesnych samochodach, w których to z ciekawości sprawdzałem mając podobny problem,...
No to wychodzi na to że czas sie zająć alternatorem bo na ciepłym troszke mało ładuje. Ciekawe jeszcze jak wygląda pulsacja napięcia? Ale na pewno jest do roboty.
po doładowaniu auto z bólem ale odpaliło. jak silnik ciepły to pali normalnie. Postoi trochę to kaplica. Alternator na pewno sprawny.
Nawet jezeli chodziloby o wzgledy czysto szkoleniowe to jest odpowiedz na pytanie dlaczego nie oddam do fachowca :) ale chodzi rowniez o wzgledy ekonomiczne. jezeli przy okazji nauki dzieki Waszej pomocy sprawdze ktore diody sa spalone to ide wowczas do fachowca i mowie prosze wymienic mi te diody i przylutowac prostownik. zaplace duuuzo mniej niz gdyby...
W ciągniku i tak ma komfortowe warunki. Jak ma się alternator w escorcie? Wisi prawie nad samym asfaltem, osłona jest... ale tylko przez pierwszą zimę i chodzi. Chyba że masz magnetti to się z nim cuda dzieją ale z innej przyczyny niż brud. Ford mondeo 1,8td pod kolektorem. Póki sprężarka jest szczelna ok... jak puszcza olej to wycieka prosto na alternator...
W e87 mam fabryczną nagrzewnicę elektryczną ( za wodną , tej samej wielkości ) . Pobiera ona ok. 1KW. Kiedy jest chłodny silnik, ona pomaga w ogrzewaniu. Rano po odpaleniu, ustawiamy max grzanie i po kilku sekundach jest wyczuwalnie ciepło. Po paru minutach bardzo ciepło. Świetna sprawa, ale alternator ma co robić.
Robie właśnie tak od samego początku. Chciałem przejechać do ciepłego garażu nim bez alternatora. Kable zaizolowane. I po nocy ładowania akumulatora i pożyczaniu prądu od samochodu od razu slychać tylko to stukanie a silnik nic.
Może ładował a wszystkiemu winna może być stacyjka, luźny przewód na bezpieczniku itp. Zgasły światła, zgasł silnik, rozrusznik nie chciał kręcić a jednocześnie nic się nie spaliło i napięcie na akumulatorze było prawidłowe (tak przynajmniej pisze autor tematu). Ciekawi mnie tylko, w którym momencie je mierzył, czy w trakcie trwania awarii, czy dopiero...
Jedynie ciekawe rozwiązanie to generator spięty z silnikiem sterlinga. Nawet chyba w stanach sprzedawali takie kotły na paliwo stałe z zamontowanym takim generatorem. Wtedy palisz w piecu i masz ciepło plus prąd.
chyba bede upieral sie przyswojej koncepcji alternatora : gdyby alternator razem z przekladnia - od szlifierki katowej wiekszej mocy utopic w garnku z olejem i wymusic krazenie to przy rurce doprowadzajacej olej umieszczonej jak najbardziej centralnie w poblizu wirnika wytworzy sie cos w rodzaju pompy odsrodkowej ktora z kolei wymusi przeplyw oleju(w...
Mam problem z kolegi ceedem 2.0 crdi. Od kiedy ma auto czasami przy kreceniu jak by mial opór. Nie mialo to znaczenia czy cieply czy zimny silnik. Wyglądało to tak jak by zakręcił z pół obrotu zwolnił mocno i dalej kręcil normalnie. W tej chwili objaw się nasilił, tzn czasami już nie zapala, wygląda to tak jak by był uszkodzony akumulator lub rozrusznik...
Na paru na tej stronie nawet pisze 600 czy 1000W P.M.P.O. wyraźnie. Ze wszystkich czterech razem da sie wyciągnąć jakieś 400W naprawdę, szkoda na nie kasy. Trzeba przecież odliczyć około połowy mocy na ciepło itp.
Na zimnym Nas interesuje po jeździe - na ciepłym!
Z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+ ( kontrolka) załączany jest zasadniczy prąd na około 2-3 sekundy po czym maleje do pewnej małej wartości która jednak wystarcza do tego, aby w uzwojeniu zaczęła sie tworzyć SEM. Niebagatelną rolę w całym cyklu odgrywa też pozostałość magnetyczna. Moim mniemaniu cel tego jest taki, aby nieobracający sie...
spalisz może litr więcej na miesiąc Albo i mniej. Niedoładowany akumulator ciągnie z alternatora więcej niż powinien. Prąd się marnuje bo idzie w ciepło, a mały silnik mocno odczuje większe obciążenie alternatora.
Witam, Lupo 1.0MPI (silnik model chyba AUC) benzyna bez gazu, rocznik 2000. Od kilku dni mam problem z jego odpaleniem, wczesniej tego problemu nie bylo. Gdy silnik jest cieply to odpala bez problemu. Gdy postoi i ostygnie np po nocy to z rana (w temperaturze np 5-10C na plusie, akumulator 12,6V OK) odpala za drugim razem, a czasem nawet trzeba dluzej...
Witam. Mam pytanie odnośnie polakierowania uzwojenia alternatora motocyklowego, więc ciepło i olej. Drut którym nawinięty jest alternator jest już podwójnie lakierowany ,ale mi chodzi o zabezpieczenie go przed drganiami. Znalazłem mnóstwo porad i środków ale wszystko to na suche uzwojenia. Jest jakiś ogólno dostępny preparat który jest odporny na olej...
Ale pasek tkwi na swoim miejscu, nie ślizga? Alternator wydaje jakieś dźwięki typu wycie/przeciągłe buczenie? Nie robi się nadzwyczaj ciepły?
Byle ciasno weszła w otwór, przez obudowę oddaje ciepło do radiatora.
Podaj czym jeździsz, jaki silnik, to coś więcej będzie wiadomo. Może masz dogrzewacze elektryczne, na zimnym silniku elektronika podnosi obroty żeby alternator dobrze łądował, na ciepłym już nie włącza.
Drugi akumulator ma tę zaletę, że w razie wyczerpania się akumulatora od webasto (urządzenie wyłączy się od obniżki napięcia), nadal można uruchomić pojazd. Podczas jazdy naładują się spowrotem oba. Byłoby bardzo przykro zostać na parkingu z zimnym samochodem którego nie można uruchomić. Przekaźnik 30 A moim zdaniem wystarczy. I wlasnie o to chodzi!...
Witam! Mam toledo 94r 1.8 8v +LPG. Przy wlaczaniu dlugich swiatel podczas jazdy silnik na chwile szarpnie, czasem nawet radio zatrzeszczy. Gdy auto nie jest na biegu to czasem nawet zgasnie. 2 razy mi sie zdarzylo ze przy wlaczaniu kierunkowskazu zgaslo (z tego samego powodu). Wyglada na to ze chwilowo przy wlaczaniu wiekszego obciazenia brakuje iskry....
choć moim zdaniem 13,0V to zbyt mało i coś jest z instalacją albo duże obciążenie np. klimą. Trafił Kolega idealnie. Jak stoję w korku, na obrotach jałowych. Gdy wyłączę klimę to napięcie nieco się podnosi. :-) U mnie przy włączonych światłach i nagrzanym silniku (ciepło pod maską) alternator trzyma zimą ok. 14,3V latem ok. 13,9V. Krótko po odpaleniu...
Odłącz wszystkie kable z alternatora. Nie robi się przypadkiem ciepły?
Piszczy przy większych obrotach i przy prędkości 40-60km/h. Wymieniono wszystkie uszczelki pod gaźnikiem i pod kolektorem wydechowym. Im silnik cieplejszy tym głośniejsze piszczenie. Pasek alternatora był ściągniety i dalej to samo.
witam wszystkich jestem tu nowy wiec powiem co dolega mojej omedze .Natoniast odpalam ja na dwa razy zeby czek zgasl raz trzyma obroty normalnie raz zarywa od 250 d0 1100 i tak szaleje nie zaleznie czy zimny czy cieply przy tym falowaniu wskazowka predkosciomierza drga jak by nagle dostala pradu i zacinajac sie opada natomiast jak przekroczy 95 stopni...
Nie nie jest ciepły. Normalny jest. A jak sprawdzić alternator bo ja jestem ciemny w tych sprawach. I jakie powinien dawać napięcie ?
Okazało się że to regulator napięcia w alternatorze.
Poprostu zbieg okoliczności, że na ciepłym.
Witam! Moj problem wyglada nastepujaco, od niedawna jestem posiadaczem golfa MKII GTI 1.8 16v. Nie długo po zakupie padła mi uszczelka pod głowice, przy okazji zostały wymienione uszczelniacze zaworowe dotarte gniazda zaworów i splanowana głowica, pózniej wymienilem piercienie bo olejowe zgarniajace juz przepuszczaly, brał trozke oleju, mial bardzo...
Continental. Dodano po 1 Może tak być. Bo gdyby alternator niedomagał czy coś, to raczej na ciepłym też by jakieś oznaki były.
Moim zdaniem lepiej podłączyć się pod kontrolkę ładowania,gdyż zimą przy dłuższym kręceniu i gęstym oleju lampka smarowania gaśnie nim silnik zaskoczy,przy dużym mrozie może osłabić rozruch,gdy włączą się światła a rozrusznik jeszcze kręci,a akumulator już ledwo ciepły.Natomiast początek ładowania alternatora to ok.1200obr/min czyli rozrusznik nam nie...
No i zgoda, tyle że nie w przypadku nowoczesnych alternatorów samochodowych - temperatura krytyczna izolacji i złącz półprzewodników występuje poniżej progu nasycenia i ograniczenia mocy. Skupmy się na samej izolacji. Czy twoja wypowiedź oznacza, że były starsze typy alternatorów, w których zjawisko nasycenia rdzenia ograniczało przyrost temperatury...
"E301 Wewnętrzny moduł sterowania - niezgodność oprogramowania". Czym odczytano błędy? Błędy odczytywał urządzeniem Solus Pro. Alternator raczej to też nie będzie, bo akumulator naładowany jak trzeba i przy zapalaniu nie widać żeby słabł. Po pierwsze poda kod silnika. Po drugie napisz czy zimny czy cieply nie pali. Jeśli chodzi o numer silnika to D4204T...
Do alternatora jest kondesator specjalnie do tego zrobiony, przykręcamy go do dobrze oczyszczonego punku masy na alternatorku, a plus ma kawałek kabelka z oczkiem wkręcamy pod najgrubszy kabel w alternatorze czyli "+". (czerwony) Natomiast ze zwykłym kondesatokiem od płytek jest pewien problem, nie jest jego obudowa przystosowana do wyższych temperatur,...
Po osiągnięciu napięcia końcowego akumulator należy ODŁĄCZYĆ od ładowania. Obciążanie "jakowymiś" grzałkami jest zbędne, natomiast gromadzenie nadwyżki energii w postaci ciepłej wody jest pożyteczne.
I na zimnym i na cieplym silniku ginie ładowanie... Co znaczy raz jest raz nie ma?? To oznacza że jak odpale silnik i go zgasze i jeszcze raz odpale to już moźe nie być ładowania. Ładowanie potrafi zniknać nawet podczas jazdy a np za 3km się zrobi.. Ciekawe czy ten przekaźnik od ladowana jest dobry???
jest problem z odpaleniem rano odpala za 2,-3 razem U mnie w corolli, też coś takiego występowało. Na tej podstawie mogę wymienić kilka przyczyn z którymi to wiązałem. - Zacznę od początku i od razu pytanie związane z tym cytatem Jedyne co pomaga to przejażdżka na benzynie około 150-200 km i problem ustaje na 3-4 miesiące. czy w trakcie tego jeżdżenia...
Witam szanowne grono. Zacznę szczegółowo od początku moich problemów. Pacjent: Laguna 2 Grandtour 1,6 16v 107km, 2001r. Około miesiąc temu zaczęły się problemy z alternatorem. Na zimnym silniku po odpaleniu ładowanie wynosiło 14,4v, jednakże gdy tylko stawałem gdzieś na chwilę (przykładowo do sklepu) i ponownie odpalałem na ciepłym silniku, alternator...
miałeś taki przypadek w mondeo. też ładował na zimnym silniku a na ciepłym silniku po ponownym odpaleniu nie ładował. Cały alternator uszkodzony cza jakieś jego części składowe.
Wymieniłem w alternatorze Delphi 100A : regulator napięcia, zespół diodowy i komutator. Parametry podzespołów: wirnik- oporność 2,4Ω uzwojenie, a w stosunku do masy ∞(zakres 20MΩ); stojan- między uzwojeniami 0,4Ω, a stosunku do masy ∞; napięcie ładowania 13,8-14,5V. Po kilku minutach pracy(ok 5) alternator jest bardzo ciepły...
Działa wszystko jak należy, no prawie, bo z tego, co pamiętam rolka T zbliża się do rolki G czyli prowadząca do napinającej, i pasek może wykazywać tendencję do tarcia o siebie samego. Rolka G jest po to aby pasek na rolce alternatora stykał sie po jak największym obwodzie. Gdy założysz pasek tak jak piszesz to powierzchnia styku będzie około 1/4 obwodu...
Tiosiarczan sodu - temperatura topnienia 48 stopni C i duże ciepło topnienia. Może, jeśli taka temperatura nie pasuje, da się znaleźć coś o bardziej pasującej? Tylko to jest zawsze kwestia kosztów materiału magazynującego ciepło. Wykorzystanie pływów, czy fal - jest taki problem, że napięcie indukowane jest proporcjonalne do długości przewodu, i prędkości...
A jakieś pomiary? Ile jest na szpilce alternatora a ile na akumulatorze? jakie są spadki napięcia? Tam był problem z klemami, nie robią się ciepłe- gorące?
sprawdź wszystkie masy-silnik -aku-nadwozie do rozrusznika.jak wyglądają główne plusy alternator-aku-tablice bezpieczników? jest ciepło więc zdejm zasilanie ze świec żarowych.dokładnie skontroluj przewód wzbudzenia alternatora. Dodano po 1 jeżeli masz możliwość podłóż drugi akumulator
popieram kolegę wyżej tym bardziej że na zimnym niby ok a na ciepłym wywala kontrolkę.Małe ciśń.
masz racje muszę się pobawić w demontaż alternatora
Żarówka sprawna, chodź nie rozumiem czy jakby się spaliła to nie byłoby ładowania, ale jest sprawdzona. Dziś wymontowałem alternator wymieniłem szczotki z regulatorem napięcia, ale dalej jest ten sam efekt, zaważyłem, że rano gdy samochód był zimny i zabrałem się do demontażu alternatora on był ciepły, tak jakby miał zwarcie w sobie i pobierał prąd.
Zaraz po rozruchu moze być pełna moc. Z mierz amperomierzem ,ile amperków ci płynie. . Ale już po kilku minutach moc powinna spaść. Chyba że masz padnietą jedną celę w akumulatorze.Jedąc bez świateł alternator ma być chłodny.Pod ciążeniem może być ciepły. Ale nie może parzyć. Chyba że jest przeciążony.
Akumulator śmietnik jeśli pomiary są ok. Ale.. Zdecydowanie za wcześnie wydany wyrok, to Ale .. jest ważne łądowanie alternatora bez obciązenia 14,04v ładowanie alternatora z obciązeniem 13,2 To jest główna przyczyna kłopotów. Przy takich napięciach akumulator jest notorycznie niedoładowany. Trzeba sprawdzić dlaczego alternator daje tak niskie napięcie....
Na początku autor twierdzi że pierwszy alternator uległ spaleniu. Co było uszkodzone w tamtym alternatorze? Możliwe że ten alternator też jest wadliwy lub uszkodzony. Czy kolega ma podpięty regulator tak jak fabrycznie (tzn przez żaróweczkę)? Czy kontrolka ładowania świeci? Czy akumulator po czasie się rozładowuje? Te pomiary co są powyżej to coś mi...
Sprawdziłem napięcie na śrubie alternatora i bez zmian, ta sama sytuacja. Co do grzania się alternatora, to po włączeniu wszystkiego robi się bardzo ciepły. Teraz pytanie czy to normalne zjawisko czy faktycznie uszkodzone uzwojenie stojana.
Problem rozwiązany. Przypadkiem znalazłem. Szkoda tylko że w serwisie kazali mi wymienić akumulator i alternator. Bez potrzeby. Natknąłem się na ciepły koniec kabla. Okazało się że oryginalny konektor na przewodzie od alternatora nie łączy. Na oko nic nie widać ale końcówka kabla się grzała. Po zdjęciu izolacji widać dopiero że powoli wszystko się upalało....
Witam. W japonskich motocyklach stosuje sie prądnice pradu zmiennego trójfazowe. Uzwojenie może byc polaczone w gwiazde lub trójkat. Na wyjsciu jest okolo 40 V między fazami. Wszystkie fazy wchodza do prostownika z ograniczony napięciem wyjsciowym. Na wyjsciu jest okolo 14,4V prądu stałego który ładuje akumulator. Może ktoś z doświadczonych kolegów...
alternator cieply diesel cieply cieply ekran
zapalona kontrolka scania honda civic instrukcja ricoh drukuje stronę testową
iveco stralis błędy ustawić język polski
Przepalanie bezpiecznika po podłączeniu kondensatora w mikrofalówce Pralka Whirlpool zawiesza się 15 minut przed końcem prania - możliwe przyczyny i rozwiązania