http://obrazki.elektroda.pl/7893844000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2255329200_1...
a probowales go podlaczyc tak jak pisalem? ciekawe co to za warsztat jak nie umija alternatora sprawdzic... co do starego altka to moglo byc tak ze zwyczajnie pasek sie slizgal i to bylo wina badz szczotki z komutatorem wirnika sie skonczyly i trzeba bylo wymienic... sproboj sam to zrobic :)
No przecież to widać czy kręci wałem korbowym. Niech jedna osoba próbuje odpalić a ty patrz czy pasek klinowy/wielorowkowy się kręci/obraca/napędza alternator .
Sterownik widzi obciążenie alternatora?
Wygląda na typowe uszkodzenie alternatora.
L-LAMPKA DFM-SYGNAŁ STERUJACY ALTERNATOREM POPRZEZ STEROWNIK SILNIKA.
Podejrzewam że wysiadło ładowanie i skończył sie prąd z akumulatora naładuj go, jak po tym zabiegu odpali to musisz sprawdzić alternator.
Dobrze się bawisz.
gdzie ten regulator dokładnie się znajduje W alternatorze.
W jaki sposób to zrobić najprościej? Zamykasz samochód pilotem, czekasz ok.10 minut, podłączasz amperomierz cęgowy. https://obrazki.elektroda.pl/7593551900_... W zależności od wskazania - albo wszystko jest ok, albo szukasz zawyżonego poboru prądu przez wyciąganie kolejnych bezpieczników i obserwację wskazania amperomierza. Jeżeli...
przekaźnik jest za nakładką progową,jak słupek prawych przednich drzwi. Silnik 1,5 to nieodmiennie Isuzu,z wysoce awaryjnym alternatorem Hitachi
Numer starego alternatora i nowego.
Tak, w Polstarterze.
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
S- stan naładowania akumulatora, pomiar N- wyjście obrotomierza
6203 i 6201
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
Tam są 3 przekaźniki - przekaźnik mocy świec żarowych, ogrzewanie filtra i kontrolki ładowania oraz sterownik świec żarowych.P
Na mojego nosa wzbudzenie leci po LIN, nie ma wymiany danych pomiędzy ECM/BCM a regulatorem napięcia i któryś z tych komponentów magistralą CAN wysyła komunikat do zegarów aby zapaliły lampkę.
Alternator.
https://as-pl.com/p/A0234PR Wprawdzie po zdjęciu jest coś innego, ale jest to samo. W twoim alternatorze zapewne padł mostek diodowy oznaczenie arc1002.
BSRLFE, czy bez R?
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
http://corsa-b.cba.pl/alter.htm
Przyczyną okazał się nowy napinacz. Wymiana na gwarancji. Po drugim ściąganiu paska od alternatora doszło jeszcze po miesiącu do dziwnych odgłosów - regeneracja alternatora - łożyska.
W oplu to normalne że dogrzewają świece po odpaleniu silnika, do uzyskania temperatury około 50st. Jeżeli uważasz że grzeje zbyt długo. Sprawdź czujnik temperatury dla ecu, oraz termostat,
Jasne że tak OK.P
Witam. Jakie łożyska do alternatora bosch 0 123 120 001 14V,70A. Corsa b 96 1.4
To przerób przekaźnik świec i nie będą dogrzewały (a tym samym przeciążały alternatora).
Sprawdz połaczenia kabla prądowego na alternatorze.
Jest jeszcze możliwość że masz luźny pasek na alternatorze.
Wygląda ze uszkodziłeś alternator.
Jesteś pewien co do poprawności wskazań miernika? Bo zazwyczaj jak padnie regulator to nie trzyma tak równo napięcia. Regulator jest w alternatorze.
Najpierw napraw rozrusznik żebyś miał czym kręcić, potem należy sprawdzić czy sterownik przypadkiem nie włączy pompki paliwa i wtryskiwaczy (pewnie tego nie robi bo próbowałeś odpalać i nie piszesz że capiło benzyną) ciągle tzn nie będzie zalewał silnika paliwem. Jeśli będzie ok to można próbować odpalić. Jak nie zaskoczy to diagnostyka komputerowa...
A ładowanie alternatora sprawdzone?
jednak to byl alternator
co? Bendiks to zębatka. I jakim alternatorze?
To w moim przypadku było to samo, zamienione wtyczki alternatora z czujnikiem spalania stukowego
Opel Vectra z silnikiem Isuzu,Opel Corsa,Combo także z silnikiem Isuzu. Alternator Hitachi 100A.
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
Kondensator nic tu nie pomoże, kasa wywalona w błoto. Auto ma już zapewne swoje lata wiec ja bym przyjrzal sie bliżej sprawności alternatora.
Z braku ładowania z alternatora powinna mi się zapalać lampka ładowania, że jest złe ładowanie. A mi się nie zapala nic podczas jazdy , więc ne musi to wcale być uszkodzony alternator.
na pewno nie jest to rozładowany akumulator, ponieważ 2 miesiące temu był kupowany nowy, i do tej pory nie było żadnych problemów. To żadna pewność, gruby plus z akumylatora jest na rozruszniku i alternatorze?
Czujnik temperatury sprawdź. Koło alternatora.
Nic nie trzeba. Wychodzi obok halogenu. Godzina na wszystko. Wczoraj akurat robilem. Czy Corsa czy Astra wychodzi na spokojnie.
Niebieski przewód idzie prosto do licznika. Musisz go przedzwonić. Jaki masz typ alternatora?
Sprawdzałeś łożysko alternatora?
Wymiana paska na alternatorze
http://obrazki.elektroda.net/45_12786974... http://obrazki.elektroda.net/45_12786974...
czujnik polozenia walu i czujnik od alternatora byly podlaczone na odwrot
Nie ma wzbudzenia Alternatora sprawdzana masa nie święci się żarówka od ladowania i została wymieniona na nową i bez zmian
Sprawdzane na dwóch miernikach Logiczne że to nie wina miernika, wyciągaj i reklamuj alternator.
Kiedys sprawdzalem napiecie i wlasnie wynosilo 14.4V. Chodzi mi o to ze mam dylemat czy kupic alternator czy raczej wymienic mostek diodowy lub regulator tylko z tego co wyczytalem regulator zawyza napiecie, wyczytalem rowzniez ze bardzo rzadko siadaja szczotki w hitachi.Co moze byc powodem niskiego napiecia z alternatora:/
Napewno oczko masy się nie urwało przy sterowniku pod śrubka TORX?
I teraz jeszcze ten dziwny dźwięk. Czy to coś poważnego? Odpal na chwilę silnik bez paska wieloklinowego i sprawdź czy dźwięk jest nadal .. Wtedy wyeliminujesz pompę wody i alternator ..
Witam odłącz alternator i wtedy sprawdz jaki jest pobór Pzdr
To był jednak regulator napięcia, a przy okazji za jednym rozebraniem szczotki sie nowe pojawiły w moim alternatorze.
Sprawdź/odepnij przewody plusowe do rozrusznika i alternatora.
Jak ECM podmieniałeś i dalej brak komunikacji, to odłącz alternator.
podczas jazdy zauważyłem również, że co jakiś czas zapalała się kontrolka akumulatora i gasła. Na początek do przejrzenia oprzewodowanie i wtyczki z gniazdkami alternatora.
Podepnę się pod temat. Też robię Sama na Isuzu 1,7D.Jak podłączyć kable zielony i biały.Czerwony wiadomo.
ecu? Znaczy wydaje mi się że tak wiele usterek w jednym czasie i ta kontrolka mil podłączona pod alternator... Nikt nie bawił by sie w podłączanie kontrolek gdyby to była usterka jakiegoś elementu sterowania silnikiem, dostępna w każdym sklepie. ktoś miał problem z ecu więc zrobił to co zrobił. Lepsze to niż ciśnienie oleju podłączone pod alternator...
Niestety japońce często tak mają. Lepiej byłoby zastosować przekaźnik świec od astry 1.7 isuzu no i oczywiście mocny alternator.
Zobacz na silniku czy masz gwinty na pompe wspomagania. Zaś do el., wspomagania trzeba conajmniej 90A alternator.
Dzięki. Wolałem się upewnić zanim rozbiorę. O diodzie pomyślałem w szereg pomyślałem i na początku miałem taki zamiar, ale pomyślałem też że oryginalnie jej tam nie ma więc to maskowanie usterki (naprawa objawu nie przyczyny). Dam znać jak wyciągnę alternator.
To trzeba było tak napisać od razu w pierwszym poście. Stawiam na przebitą diodę w alternatorze lub inne problemy w jego obrębie.
Silnik jest przygotowywany do napędzania ciągnika ogrodowego. Mam dużą działkę i ogrom pracy przy niej i nie nadążam już z robieniem wszystkiego łopatą... Ma powstać z tego mały, wszechstronny pomocnik z osprzętem do wielu zastosowań. wystarczy że odepniesz dogrzewanie świecami i masz Smród z komina aż się rz...ć chce na zimnym silniku. Silnik pracuje...
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
A w jaki sposób odłączyć węże pompy vacuum na alternatorze by go wyjąć?
Wypnij z modułu sterowania świec(jest po prawej stronie nad nogami pasażera) kabelek niebieski z białym paskiem.Nie będzie dogrzewania świec i alternator pożyje dłużej.W tych Oplach dogrzewanie dobija alternator.
Witam serdecznie. Masz tam alternator Hitachi zapewne w połączeniu z pompą vacum. Zdarzają się przypadki, że pada uszczelniacz pomiędzy alternatorem a pompą vacum a co za tym idzie olej przedostaje się na komutator i alternator nie ładuje lub ładuje mniej, warto się przyjrzeć czy alternator nie jest zachlapany z wierzchu lub wewnątrz olejem. Miałem...
No to masz uszkodzony alternator. Możliwe że sterownik silnika też ma problemy z pracą przy takich zakłóceniach z alternatora.
Od tego po pracy na pewno zacznę Dodano po 3 Wszystko sprawdzilem, bezpieczniki ok więc stawiam alternator
To że został zmieniony regulator to nie znaczy że jest ładowanie!!! Ile ładuje przy odpalonym silniku??? Jeżeli poniżej 13v To lipa. Alternator do naprawy! Sprawdz to ładowanie i daj znać
Witam Owszem aby lampka zgasła musi być odpowiednie napięcie ale ta lampka jest też od wzbudzenia alternatora i jak ona świeci to alternator nie ładuje (dlatego tak jest z tymi światłami) i to wcale nie jest normalne to jest uszkodzony alternator w sumie narazie można tak jeździć ale kiedyś... POZDRAWIAM
jeżeli pompka nie działa nawet kiedy kręcisz rozrusznikiem, to padnięty masz czujnik HELLO :) PS nie szukaj go w alternatorze.
Oczywiście że się da ominąć, ale nie masz takiej funkcji jak WOT i EVAP, załaczanie po zapaleniu silnika najlepiej zrealizować poprzez sygnał z alternatora. Ale można też podpiąć pod sterownik silnika jeśli jest kompatybilny .
Alternator Hitachi ?
wystarczy przeciąć jeden kabelek przy sterownik grzania świec-bodaj niebieski z białym pasmem lub zielony,nie pamietam już.Chodzi o to,aby sterowniczek nie wiedział że alternator pracuje.
Witam! Czy zgodnie z tym postem [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... moge kupić szczotki BX185 lub też BX204 do alternatora Bosch 1197 311 212 (w linku jest mowa o xxx 214 z astry F 70A), ten mój to Bosh 55A. Dodatkowo czy ma ktoś może namiar na sklep (Toruń), lub dobry sklep internetowy gdzie kupie szczotki, łożyska oraz pierścienie...
ja się podłączę pod ten temat, bo mam podobny problem, a mianowicie mam lancera 1,6 16V ('94) i na postoju mi ucieka ok 3A, objawy prawie identyczne ja w pierwszym poście, tylko z tą różnicą, że czasem jest ok. Znajomy mówił, że być może szczotki zwierają czasem w alternatorze, drugi kazał zmienić akumulator, już sam nie wiem, wymiana/naprawa alternatora...
Witam.. Da się zamontować dodatkowy obrotomierz. Taki obrotomierz powinien mieć przełącznik na prace 3cyl,4cyl,6cyl. Bądź możliwości podłączenie w odpowiedniej konfiguracji. Sygnał obrotomierza wyprowadzamy z trzeciej fazy alternatora.
Dziękuje za pomoc
Witam Na krótko przed wyłączeniem silnika obroty silnika wzrosły do 1000.Po włożeniu i przekręceniu kluczyka następnego dnia żadna z kontrolek nie świeci ,sprawdziłem więc akumulator okazuje się że jest wyładowany ,miernik wskazuje 4,5 V W ubiegłym roku wystąpił podobny objaw - skutkiem była wymiana alternatora .Akumulator ma ok 4 lata Co mogło go tak...
Niestety cały alternator do regeneracji koszt 380 już zrobione działa
Iskrzy i wypala ---nie tylko w tym autku to się wypala. Być może nieosiowe pierscienie.
Domniemam że w corsie, role "żarówki wzbudzenia" pełni przekaźnik. Lapmka na desce jest sterowana za jego pośrednictwem. Sam przekażnik jest sprawny- przynajmniej na taki wygląda, ma 68omów. Powinno płynac 170mA na wzbudzeniu, dałem mu równolegle żarówke 24V/21W. Efekt ten sam, altek dalej wzbudza sie przy 2tyś obr. Co mnie natomiast zdziwiło, w czasie...
Przekaźnik na większy amperarz może być ,ważne że działa.Trochę małe to ładowanie ,sprawdź czy nie ma strat na połączeniach przewodów,zwłaszcza tego zasilającego.Jest to trudne ale sprawdź jakie napięcie jest na śrubie przy alternatorze,jak również masę alternatora i silnika.
te Twoje kody są niezupełnie poprawne 61 to D+ czyli problem z alternatorem - może to jest przyczyna wszystkich problemów? Trzeba sprawdzić alternator u elektryka
Wymieniony alternator na używkę? W moim przypadku wymiana na pewny alternator z półki rozwiązała identyczny problem.
W moim przypadku pomogla wymiana alternatora na nowy.
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Witam mam alternator prawdopodobnie od Opla corsy A i chciałbym podłączyć go do łady nivy z 94 roku tylko tu pojawia sie problem ponieważ ładowanie nie przekracza 12,30v przy akumulatorze dodam że na zacisku alternatora jest podobnie no i oczywiście regulator wraz ze szczotkami został wymieniony... ktoś może podpowiedzieć jakieś rozwiązanie żeby alternator...
To mnie pocieszyliście. Jutro rozbiorę alternator i dam znać. Dziękuje za podpowiedzi. Rafał.
To raczej nie masa. Odświeżyłem istniejące połączenia. Dołączyłem też dodatkowy przewód do akumulatora i dołączałem go w różne miejsca w samochodzie, jednak nic to nie zmieniało. Podejrzewam że winny może być alternator. Jutro będę miał inny na podmianę i zobaczę czy to coś zmieni. EDIT: Problem rozwiązany. Wymiana alternatora pomogła.
Witam.Mam takie małe pytanie.Jak nazywa się w alternatorze mała kostka która jest pod regulatorem napięcia i łączy się z mostkiem diodowym (lub szczotko trzymaczem) dokładnie już nie pamiętam.Jaką funkcję pełni w alternatorze?Pozdrawiam
Sugeruje zmywacz do hamulców w spreju Myślę że podkładki nowe wystarczą
Drgania mogą oczywiście pochodzić od luzów na drążkach kierowniczych, przy jakimś doświadczeniu takie luzy się potrafi znaleźć, ale też mogą być skrzywione tarcze hamulcowe. Odgłosy przy naciskaniu hamulca mogą być spowodowane np. zapowietrzeniem układu hamulcowego. Spadek obrotów silnika przy włączaniu świateł, to wynik zwiększonego obciążenia alternatora.
Jeśli ktoś ma do sprzedania sterownik do świec żarowych do mojego autka (jak w temacie) to proszę o kontakt szukałem już tydzień i nie mogę znaleźć takiego sterownika, interesuje mnie używany ponieważ mój budżet wygląda dość kiepsko po wymianie akumulatora oraz alternatora:/
Poszukuję wykazu numerów części z katalogu BOSCH dla alternatora BOSCH 0.123.100.002 Alternator używany w samochodzie OPEL CORSA 1.2, rocznik 1993-2000 Konkretnie najbardziej zależy mi na numerze części łożyska głównego alternatora. Znalazłem w internecie - Łożysko główne, alternator (1 125 823 097), ale ten numer jest nieprawidłowy, bo katalogu BOSCH...
corsa alternator corsa alternator kontrolka corsa gaśnie alternator
ogniwo tesla podświetlenie wzmacniacz stabilny generator kwarcowy
pasta lutownicza pasta lutownicza
DeWalt DCD791 – zgrzyt przy hamowaniu i wolnych obrotach na II biegu, różnice między egzemplarzami EL34 SE – ustawienie prądu spoczynkowego dla dobrej dynamiki, bias, pomiary, marki JJ, PSVANE