Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Więc interesują Cię z kostki tylko dwa kable , jeden od kontrolki to wiesz który bo sprawdzałeś kontrolkę /powinien być żółty z czerwonym paskiem/ oraz obrotomierz /powinien być zielony/. Nie interesuje Cię czerwony- stałe zasilanie i czarny zasilanie po zapłonie/ sprawdzić dokładnie. Opis wtyczki dwupinowej chyba masz.P http://obrazki.elektroda.net/95_12734195...
L-LAMPKA DFM-SYGNAŁ STERUJACY ALTERNATOREM POPRZEZ STEROWNIK SILNIKA.
Numer starego alternatora i nowego.
Najpierw napraw rozrusznik żebyś miał czym kręcić, potem należy sprawdzić czy sterownik przypadkiem nie włączy pompki paliwa i wtryskiwaczy (pewnie tego nie robi bo próbowałeś odpalać i nie piszesz że capiło benzyną) ciągle tzn nie będzie zalewał silnika paliwem. Jeśli będzie ok to można próbować odpalić. Jak nie zaskoczy to diagnostyka komputerowa...
W oplu to normalne że dogrzewają świece po odpaleniu silnika, do uzyskania temperatury około 50st. Jeżeli uważasz że grzeje zbyt długo. Sprawdź czujnik temperatury dla ecu, oraz termostat,
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
No przecież to widać czy kręci wałem korbowym. Niech jedna osoba próbuje odpalić a ty patrz czy pasek klinowy/wielorowkowy się kręci/obraca/napędza alternator .
Nic nie trzeba. Wychodzi obok halogenu. Godzina na wszystko. Wczoraj akurat robilem. Czy Corsa czy Astra wychodzi na spokojnie.
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
Jeszcze raz sprawdzic dokladnie alternator rowniez z pomiarem poboru pradu wirnika ew. podmianka sprawnego
1. W 12 letnim samochodzie jak wyjmiesz wtryski to na maszynie prawie zawsze wyjdą, że są do zrobienia. To jak czasami ludzie dają „z ręki” do regeneracji alternator z 20letniego auta, szczotek prawie nie ma, pierścień na ukończeniu. Naprawisz, a potem telefon po co był robiony jak dalej źle:p 2. EGR po 12 latach będzie zabity nagarem, ale...
Witam Owszem aby lampka zgasła musi być odpowiednie napięcie ale ta lampka jest też od wzbudzenia alternatora i jak ona świeci to alternator nie ładuje (dlatego tak jest z tymi światłami) i to wcale nie jest normalne to jest uszkodzony alternator w sumie narazie można tak jeździć ale kiedyś... POZDRAWIAM
Witam odłącz alternator i wtedy sprawdz jaki jest pobór Pzdr
Ostatnim czasy samochód po odpaleniu zaczął nierówno pracować ,ma jakby przeskoki ale oświetlenie bardzo delikatnie przygasa podczas tego przeskoku Na zimnym tylko czy na ciepłym też? Zależne to jest od temperatury silnik lub otoczenia? Raczej nie akumulator tylko alternator jak już coś - choć nie wiem czy grzanie szyby tylniej + wentylator na pełną...
Alternator obfotografowałeś ale przekażników jest kilka.Pewnie mostek się spalił i włancza przekażnik od kontrolki.
na pewno nie jest to rozładowany akumulator, ponieważ 2 miesiące temu był kupowany nowy, i do tej pory nie było żadnych problemów. To żadna pewność, gruby plus z akumylatora jest na rozruszniku i alternatorze?
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
To że został zmieniony regulator to nie znaczy że jest ładowanie!!! Ile ładuje przy odpalonym silniku??? Jeżeli poniżej 13v To lipa. Alternator do naprawy! Sprawdz to ładowanie i daj znać
Ja się dorzucę. Dwa lata temu zmontowałem w swoim getzie klimę. Dużym ułatwieniem było to że getz posiadał kompletną instalację elektryczną. Pomimo kupna używanych elementów (tylko wiatrak z obudową na chłodnicę nowy) koszt przedsięwzięcia wyniósł około 2000 zł. Klima trzyma ciśnienie idealnie. Dodam jeszcze jedno - zauważcie że auta z klimą mają zamontowany...
wystarczy przeciąć jeden kabelek przy sterownik grzania świec-bodaj niebieski z białym pasmem lub zielony,nie pamietam już.Chodzi o to,aby sterowniczek nie wiedział że alternator pracuje.
witam jeśli chcesz wymienić od strony rozrządu to na pewno nie musisz wyciagać silnika , musisz prawdopodobnie odkręcić koło od paska który napędza alternator , później koło zębate paska rozrządu , i na pewno zobaczysz symeryng jeśli chodzi ci o strone od sprzęgła to na pewno musisz silnik wyciagać
Corsa b , clio, twingo. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... Tylko wtedy musisz mieć silny alternator i odpowiednie obroty. Bo to pożera do 40A przy pracy .
Mam dwa przewody spięte ze sobą i to jest faza. Idzie ona do grubej śruby.. Dwa przewody, + z akumulatora do tej grubej górnej szpilki z małego walca rozrusznika - elektromagnesu, a ten drugi przewód idzie do alternatora ? Problemem było to, że połączyłem kabel fazy z masą do jednej śruby i to dawało zwarcie.. Tą jedną z "faz", tą na alternator podłączyłeś...
Zależy jak długo jechałeś ? Nie chodzi o rozruszanie tylko alternator podładował akumulator. Nie zaszkodzi gdy go po prostu naładujesz prostownikiem wręcz wskazane. Pamiętaj - NIE ZAPALAJ AUTA NA ZAPYCH - może to być kosztowny sposób. Lepiej już pożyczyć przewody i podłącz się do innego auta.
ja się podłączę pod ten temat, bo mam podobny problem, a mianowicie mam lancera 1,6 16V ('94) i na postoju mi ucieka ok 3A, objawy prawie identyczne ja w pierwszym poście, tylko z tą różnicą, że czasem jest ok. Znajomy mówił, że być może szczotki zwierają czasem w alternatorze, drugi kazał zmienić akumulator, już sam nie wiem, wymiana/naprawa alternatora...
Kondensator nic tu nie pomoże, kasa wywalona w błoto. Auto ma już zapewne swoje lata wiec ja bym przyjrzal sie bliżej sprawności alternatora.
http://obrazki.elektroda.pl/7893844000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2255329200_1...
Silnik jest przygotowywany do napędzania ciągnika ogrodowego. Mam dużą działkę i ogrom pracy przy niej i nie nadążam już z robieniem wszystkiego łopatą... Ma powstać z tego mały, wszechstronny pomocnik z osprzętem do wielu zastosowań. wystarczy że odepniesz dogrzewanie świecami i masz Smród z komina aż się rz...ć chce na zimnym silniku. Silnik pracuje...
Kiedys sprawdzalem napiecie i wlasnie wynosilo 14.4V. Chodzi mi o to ze mam dylemat czy kupic alternator czy raczej wymienic mostek diodowy lub regulator tylko z tego co wyczytalem regulator zawyza napiecie, wyczytalem rowzniez ze bardzo rzadko siadaja szczotki w hitachi.Co moze byc powodem niskiego napiecia z alternatora:/
Jeśli ktoś ma do sprzedania sterownik do świec żarowych do mojego autka (jak w temacie) to proszę o kontakt szukałem już tydzień i nie mogę znaleźć takiego sterownika, interesuje mnie używany ponieważ mój budżet wygląda dość kiepsko po wymianie akumulatora oraz alternatora:/
Tym że podgrzewa świece cały czas.
Dzięki. Wolałem się upewnić zanim rozbiorę. O diodzie pomyślałem w szereg pomyślałem i na początku miałem taki zamiar, ale pomyślałem też że oryginalnie jej tam nie ma więc to maskowanie usterki (naprawa objawu nie przyczyny). Dam znać jak wyciągnę alternator.
Moze zwarcie w uzwojeniu wirnika? Zmierz rezystancje na pierscieniach.
Sygnał że sterownika do obejrzenia na oscyloskopie, jeżeli nie masz, to przez diodę. Jak sygnały sterujące ok, to alternator pod pachę i na stół. Błędy w sterowniku silnika są?
Zrób swoją masę. 25mm2 będzie aż za dosyć.
Dziękuje za pomoc
Domniemam że w corsie, role "żarówki wzbudzenia" pełni przekaźnik. Lapmka na desce jest sterowana za jego pośrednictwem. Sam przekażnik jest sprawny- przynajmniej na taki wygląda, ma 68omów. Powinno płynac 170mA na wzbudzeniu, dałem mu równolegle żarówke 24V/21W. Efekt ten sam, altek dalej wzbudza sie przy 2tyś obr. Co mnie natomiast zdziwiło, w czasie...
Witam, Corsa E 2016 silnik po przekładce - te same oznaczenie. Wszystkie kable wpięte, alternator ładuje 13,6 na włączonych światłach i nawiewie. Na starym silniku kontrolki od ładowania brak. Po odpaleniu silnika mimo ładowania z alternatora pokazuje błąd - Service battery charging system. Co tu się mogło stać?
Witam mam alternator prawdopodobnie od Opla corsy A i chciałbym podłączyć go do łady nivy z 94 roku tylko tu pojawia sie problem ponieważ ładowanie nie przekracza 12,30v przy akumulatorze dodam że na zacisku alternatora jest podobnie no i oczywiście regulator wraz ze szczotkami został wymieniony... ktoś może podpowiedzieć jakieś rozwiązanie żeby alternator...
Witam, muszę wymontować alternator z samochodu. Lepiej odłączyć przewody vacuum czy odkręcić pompę od alternatora (3 śrubki krzyżak). W jaki sposób odłączyć przewód widoczny na zdjęciu? Czy po ponownym montażu alternatora zastosowanie opasek ślimakowych będzie pewne?
Niestety cały alternator do regeneracji koszt 380 już zrobione działa
Wymieniony alternator na używkę? W moim przypadku wymiana na pewny alternator z półki rozwiązała identyczny problem.
I teraz jeszcze ten dziwny dźwięk. Czy to coś poważnego? Odpal na chwilę silnik bez paska wieloklinowego i sprawdź czy dźwięk jest nadal .. Wtedy wyeliminujesz pompę wody i alternator ..
Cześć! Mam problem z wykryciem źródła piszczenia w silniku Opel Corsa A12XER (ecotec 1.2 benzyna, 2012). Może ktoś się już z czymś podobnym spotkał? Po kolei: Dźwięk o jakim mowa uchwyciłem na filmach: https://youtube.com/shorts/3YwXnvHpl_4?s... https://youtube.com/shorts/zBobu3ZccWQ?s... Dźwięk pojawią się najczęściej...
Panowie winny okazał się alternator odłaczenie dwóch przewodów cienkich alternatora i pobór spadł do 0,01A ,ale wyciągnięcie przekaźnika sterowania silnika też pobór spada dziwne rzeczy ale problem rozwiązany ,ja też tego nie umiem wytłumaczyć ,dzięki za zainteresowanie .
Jak problem jest tylko z prawym to szukaj problemu z prawym, alternator nie ma tu nic do tego.
A czy można jeździć z takim klekotaniem? Co ewentualnie grozi zostawiając to na późniejszy termin wymiany? Ja mam cos podobnego z tym że wydaje sie to jakby to były jakieś łożyska. Pompa ich nie ma więc może to napinacz paska. Jakby mógłby mi ktoś doradzić to nagrałem swój dźwięk silnika. PS. Bez znaczenia czy ciepły czy zimny, tak samo. http://w804.wrzuta.pl/audio/7ZGA6lwRPoJ/...
jednak to byl alternator
Alternator do sprawdzenia.
Właśnie o to chodzi, że kontrolka akumulatora się nie zapala, a powinna ( oczywiście w czasie jazdy). Ale powoli rośnie ładowanie teraz sprawdzałem mialem 13,1 V, gdzie rano po włożeniu aku miałem 12,20V . Przejechalem dzisiaj 50 km Zastanawiam się czy obserować dalej, czy poprostu wymienić alternator
Na mojego nosa wzbudzenie leci po LIN, nie ma wymiany danych pomiędzy ECM/BCM a regulatorem napięcia i któryś z tych komponentów magistralą CAN wysyła komunikat do zegarów aby zapaliły lampkę. Bardzo dobrze Biedo, ale ująłeś to zbyt naukowo. Jakiś śmok pół roku wcześniej naprawiał alternator i zamiast wstawić odpowiedni dla tego systemu regulator,...
Hej , Wczoraj odłączona przepustnica zero różnicy Odlaczylem wczoraj nawet alternator żeby wykluczyć regulator zero różnicy Dałem inny Aku zero różnicy p Dzisiaj spróbuję wypiąć wszystkie wtyczki od czujników silnika zobaczymy co będzie Chyba że macie jakieś sugestie . Z miłą chęcią wysłucham trzeźwo myślących bo ja już mam mętlik w głowie 🤕🤕🤕
Wygląda na typowe uszkodzenie alternatora.
Do C330 najlepszy jest od matiza ,koło pasowe pasuje i jest samowzbudny,no i oczywiście łatwy w montażu. Pasuje bez większych przeróbek tylko ten alternator wymaga + po stacyjce Ewentualnie corsa b 1,2/1,4 8v benzyna- mały i koło na pasek klinowy Sam osobiście mam z żuka/125p i sporo się na gimnastykowałem żeby nie haczył o drążek a sprzedają go jako...
Ewentualnie corsa b 1,2/ 1,4 8v siedzi tam bosch mały z wbudowanym regulatorem w razie awarii wszędzie dostaniesz części do tego alternatora
Witam serdecznie. Masz tam alternator Hitachi zapewne w połączeniu z pompą vacum. Zdarzają się przypadki, że pada uszczelniacz pomiędzy alternatorem a pompą vacum a co za tym idzie olej przedostaje się na komutator i alternator nie ładuje lub ładuje mniej, warto się przyjrzeć czy alternator nie jest zachlapany z wierzchu lub wewnątrz olejem. Miałem...
Najszybciej bylo by pomierzyć prądy amperomierzem cęgnowym przy alternatorze i akumlatorze i wtedy się przekonasz czy alternator wyrabia
Zamówilem coś takiego: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item... Chodzi tylko o przejechanie 500km do domu :) Teraz pytanie z innej beczki. Jakim kurierem (ew. pocztą) najtaniej i najszybciej będzie przesłać alternator do Niemiec?
Dobra sugestia, tego nie sprawdziłem a problem właśnie wydaję mi się że jest po załączeniu turbiny. Dodatkowo kupię vacuometr bo alternator z pompą vacum wymieniałem półtora roku temu (problem pojawił się pół roku temu). Niby po regeneracji ale może coś nie domaga i daje małe podciśnienie. Czy na szarpanie może mieć wpływ przepływomierz? Żadnych błędów...
Od tego po pracy na pewno zacznę Dodano po 3 Wszystko sprawdzilem, bezpieczniki ok więc stawiam alternator
Corsa c 1.3 tdi 133 tys przebieg 2004 rok Problem polega na tym że autko ciezko kreci Ale po którymś razie po 10 załapie Druga sprawa przy szybszym dodaniu gazu w czasie jazdy silnik jak by się dławił rozłączał brak reakcji musze od nowa przekręcić kluczykiem od nowa auto zapalić Paliwo dochodzi do wtrysków Filtr Paliwa wymieniony wczoraj Alternator...
Alternator ma 55A, 14V z wentylatorem umieszczonym wewnątrz obudowy, od strony koła pasowego. Chodzi mi o to, jakie numery, wg katalogu Bosch mają łożyska. Wg opisu części zamieszczonego na jednej ze stron internetowych ( nie zanotowaem linka) są dwa łożyska i jedno łozysko główne. Ale już po moim pytaniu, rozmawiałem w Oplu z mechanikami i weszlismy...
ecu? Znaczy wydaje mi się że tak wiele usterek w jednym czasie i ta kontrolka mil podłączona pod alternator... Nikt nie bawił by sie w podłączanie kontrolek gdyby to była usterka jakiegoś elementu sterowania silnikiem, dostępna w każdym sklepie. ktoś miał problem z ecu więc zrobił to co zrobił. Lepsze to niż ciśnienie oleju podłączone pod alternator...
Zrobiłem tak: Podstawa została czyli wzbudzenie: "+" stacyjki ->bezpiecznik ->żarówka 4W -> zacisk wzbudzenia zacisk ładowania alternatora podłączony do zacisku "+" akumulatora, następnie dołożyłem przekaźnik ,na styk stały przekaźnika (30)napięcie stałe z aku ,wyjście przekaźnika (87) do wzbudzenia alternatora i cewka przekaźnika pod "+' stacyjki....
silnik japoński, alternator po regeneracji - ładuje
Dobrze się bawisz.
Witam serdecznie. Otóz probuje dobrać przekruj kabla, przewodu na odcinku około 1 metra dla alternatora od opla corsy b 1.5d z vacum pompą. Alternator ma 12V 70A a jak dobrze licze to dla takiego amperażu zalecany jest kabel conajmniej 10mm2. Czy w corsach z tym alternatorem faktycznie był taki przekrój? Jeśli tak to dlaczego śruba wystająca z alternatora...
nie podchodź do tej naprawy tak drastycznie najwyżej możesz wymienic alternator w całości
te Twoje kody są niezupełnie poprawne 61 to D+ czyli problem z alternatorem - może to jest przyczyna wszystkich problemów? Trzeba sprawdzić alternator u elektryka
Nie zapominajmy że trzeba zmienić alternator na przynajmniej 120A coby na wolnych obrotach zaspokajał wyuzdane potrzeby wspomagania z corsy. W corsie B 1.0 przykładowo były montowane dwa rodzaje alternatorów. W wersji z wspomaganiem elektrycznym były alternatory 70A zaś w wersji bez wspomagania były 55A. Nigdy w żadnej corsie nie widziałem alternatora...
W opelku zregenerowwno alternator i dorobiono wlacznik swiec zarowych i podzialalo
No to masz uszkodzony alternator. Możliwe że sterownik silnika też ma problemy z pracą przy takich zakłóceniach z alternatora. Hmm... a jak mam sprawdzić czy alternator jest na 100% do wymiany? Mam sprawdzić napięcie ładowania alternatora?
Koledzy!!! proszę o jakąś pomoc ponieważ zakupiłem nowy alternator i nie chcę go zepsuć złym podłączeniem. Nie mam niestety możliwości podejrzeć w innym takim samym pojeździe tego gniazda. okoliczni elektrycy bezradnie rozkładają ręce.:cry:
Ja mam podobny problem opel corsa 1.5d silnik isuzu alternator 2-pinowy.Wydaje mi się że wina tkwi w regulatorze napięcia gdyż z niego wychodzi przewód na lampkę kontrolną.
Alternator jest nowy wstawiony. Zastanawia mnie że z rury wydechowej bardzo woda leci. Nie wiem czy odczułem dobrze ale przy załączonej klimatyzacji nie ma takich drgań ale to sprawdzę jeszcze.
Oddaj alternator z powrotem do tych co regenerowali.P
ok Panowie dzięki za rady Chciałem się dodatkowo jeszcze upewnić czy na pewno nie działa przekaźnik. W tym celu podłączyłem alternator normalnie do kostek 4 pin oraz B+, w miejscu przekaźnika podłączyłem pod wyjście L z alternatora żarówkę 5W i popiołem do masy. Takie rozwiązanie podpowiedział mi schemat z przekaźnika albowiem kabel L z alternatora...
Wymieniłem cały alternator na regenerowany z gwarancją. Problem zniknął. Stwierdziłem że ciągle zawożenie samochodu do elektryka wyjdzie więcej niż cena całego altka tj 279 zł. Pozdrawiam
Przy zakupie nowego akumulatora sprawdzałem alternator i jest ok. Kontrolka zapaliła się dzisiaj po raz pierwszy. Bardziej martwi mnie czemu auto szarpie i świeci się pomarańczowa lampka :(
gdzie ten regulator dokładnie się znajduje W alternatorze.
Podejrzewam że wysiadło ładowanie i skończył sie prąd z akumulatora naładuj go, jak po tym zabiegu odpali to musisz sprawdzić alternator.
Trzeba się liczyć że ci się może akumulator nie ładować i w końcu nie odpalisz. A tak jeżdzić możesz. A masz może jakieś podejrzenia czy cały alternator będzie do regeneracji?
Skąd pewność, że alternator jest sprawny? Jak sprawdzony? Jak sprawdzony obwód kontrolki?
Witam serdecznie, jakiś czas temu założyłem tu temat o padających alternatorach właśnie w tym silniku. od wymiany regulatora w alternatorze minęło prawie 35tyś. Niedawno na forum pytałem się ile mogę przejechać bez ładowania... W dzisiejszy słoneczny dzień jadę sobie po mieście i przy ruszaniu ze świateł usłyszałem dziwny dźwięk i od razu zapaliła się...
Może wzbudzenie nie działa jak powinno i alternator zaczyna ładować dopiero jak silnik przekroczy okreslone obroty. Sprawdz czy po przegazówce światła nie zapalą sie jaśniej.
Witam. Od pewnego czasu mam zagadkowy dla mnie problem z samochodem Opel Corsa C 1.7DTI z rocznika 2002. Mianowicie, chodzi o alternaror HITACHI. Otóż prz pierwszej awari ładowania alternator został naprawiony, tzn. wymienione łożyska, szczotki z regulatorem napięcia, mostek prosrowniczy. przez około 3 miesiące wszysko było ok. Po upływie około 3 miesiecy...
rok prod. 2000 49 kw 1.5 TD Po odpaleniu nie działa prędkościomierz i pali się kontrolka ładowania. Alternator nieładuje.
[Trzeba przemyśleć ile tak naprawdę potrzebujemy prądu i ciepła. Nie ma sensu produkować więcej jak potrzeba choć prąd jest w praktyce odpadowy. I nie ma sensu produkować ciepła którego nie potrzeba. Kolejna kwestia to tryb pracy pewnie lepiej było by w trybie ciągłym. Przy benzyniaku w grę wchodzi jeszcze LPG. Pytanie czy potrzeba więcej prądu czy...
Witam Bez bezpieczników naiczesciei połączone są tylko rozrusznik i alternator
przecież w 1.2 alternator jest łatwo dostępy od gory.
Witam i proszę o pomoc! Auto odpala idealnie, od strzała, ale gdy silnik osiągnie obroty około 2,5 ty s . - odcina zapłon i pokazuje się kontrolka akumulatora i jak obroty spadną - gaśnie kontrolka i silnik pracuje idealnie... Dodam, że gdy obroty osiągną wspomniane około 2,5 tys. - zapala się kontrolka akumulatora i przygasają światła. Co zostało zrobione:...
Akumulator ok a alternator nie daje rady czyli pozostaje chyba tylko kondesator :/ ?
Witam. Dziś u mnie pod blokiem powstał problem. Sąsiad w Corsie (aku 45Ah, alternator 55 A) zostawił na noc włączone radio i światło i akumulator zdechł do 2-3 V. Poprosił mnie o pożyczenie prądu (nie miał czasu na ładowanie prostownikiem wg zasad 1/10 C). Ja mam w aucie alternator 150 A. Corsa odpaliła z mojego odpalonego auta, czyli pociągnęła prąd...
Elektryczne wspomaganie to pikuś - Corsa B itp.
Cieknie płyn chłodzący na alternator lub wiązkę czy czujnik i stąd problemy. Zdiagnozować i usunąć wyciek a potem "się zobaczy"
Masz martwy akumulator - podczas pracy silnika alternator ładuje, więc on odpada. Akumulator trzeba wymienić.
6203 i 6201
Tak, w Polstarterze.
corsa alternator corsa alternator kontrolka corsa gaśnie alternator
testy akumulatorów podłączyć gramofon wskaźnik radmora
rower elektryczny gazelle rower elektryczny gazelle
Płytka antenowa SWA-9001: Wzmocnienie i odbiór w zalesionym terenie Brak ikon regulacji głośności w NewCar BT