Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Tam są 3 przekaźniki - przekaźnik mocy świec żarowych, ogrzewanie filtra i kontrolki ładowania oraz sterownik świec żarowych.P
Sterownik widzi obciążenie alternatora?
http://obrazki.elektroda.pl/7893844000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2255329200_1...
Na mojego nosa wzbudzenie leci po LIN, nie ma wymiany danych pomiędzy ECM/BCM a regulatorem napięcia i któryś z tych komponentów magistralą CAN wysyła komunikat do zegarów aby zapaliły lampkę.
a probowales go podlaczyc tak jak pisalem? ciekawe co to za warsztat jak nie umija alternatora sprawdzic... co do starego altka to moglo byc tak ze zwyczajnie pasek sie slizgal i to bylo wina badz szczotki z komutatorem wirnika sie skonczyly i trzeba bylo wymienic... sproboj sam to zrobic :)
W oplu to normalne że dogrzewają świece po odpaleniu silnika, do uzyskania temperatury około 50st. Jeżeli uważasz że grzeje zbyt długo. Sprawdź czujnik temperatury dla ecu, oraz termostat,
Wygląda na typowe uszkodzenie alternatora.
Numer starego alternatora i nowego.
przekaźnik jest za nakładką progową,jak słupek prawych przednich drzwi. Silnik 1,5 to nieodmiennie Isuzu,z wysoce awaryjnym alternatorem Hitachi
Dobrze się bawisz.
http://corsa-b.cba.pl/alter.htm
L-LAMPKA DFM-SYGNAŁ STERUJACY ALTERNATOREM POPRZEZ STEROWNIK SILNIKA.
https://as-pl.com/p/A0234PR Wprawdzie po zdjęciu jest coś innego, ale jest to samo. W twoim alternatorze zapewne padł mostek diodowy oznaczenie arc1002.
No przecież to widać czy kręci wałem korbowym. Niech jedna osoba próbuje odpalić a ty patrz czy pasek klinowy/wielorowkowy się kręci/obraca/napędza alternator .
Najpierw napraw rozrusznik żebyś miał czym kręcić, potem należy sprawdzić czy sterownik przypadkiem nie włączy pompki paliwa i wtryskiwaczy (pewnie tego nie robi bo próbowałeś odpalać i nie piszesz że capiło benzyną) ciągle tzn nie będzie zalewał silnika paliwem. Jeśli będzie ok to można próbować odpalić. Jak nie zaskoczy to diagnostyka komputerowa...
6203 i 6201
Tak, w Polstarterze.
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
Podejrzewam że wysiadło ładowanie i skończył sie prąd z akumulatora naładuj go, jak po tym zabiegu odpali to musisz sprawdzić alternator.
gdzie ten regulator dokładnie się znajduje W alternatorze.
S- stan naładowania akumulatora, pomiar N- wyjście obrotomierza
Witam. Jakie łożyska do alternatora bosch 0 123 120 001 14V,70A. Corsa b 96 1.4
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
Opel Vectra z silnikiem Isuzu,Opel Corsa,Combo także z silnikiem Isuzu. Alternator Hitachi 100A.
Jasne że tak OK.P
http://obrazki.elektroda.net/45_12786974... http://obrazki.elektroda.net/45_12786974...
Podepnę się pod temat. Też robię Sama na Isuzu 1,7D.Jak podłączyć kable zielony i biały.Czerwony wiadomo.
To w moim przypadku było to samo, zamienione wtyczki alternatora z czujnikiem spalania stukowego
Alternator.
Dziękuje za pomoc
W jaki sposób to zrobić najprościej? Zamykasz samochód pilotem, czekasz ok.10 minut, podłączasz amperomierz cęgowy. https://obrazki.elektroda.pl/7593551900_... W zależności od wskazania - albo wszystko jest ok, albo szukasz zawyżonego poboru prądu przez wyciąganie kolejnych bezpieczników i obserwację wskazania amperomierza. Jeżeli...
Nic nie trzeba. Wychodzi obok halogenu. Godzina na wszystko. Wczoraj akurat robilem. Czy Corsa czy Astra wychodzi na spokojnie.
Napewno oczko masy się nie urwało przy sterowniku pod śrubka TORX?
Z braku ładowania z alternatora powinna mi się zapalać lampka ładowania Czasami wcale nie świeci a i tak nie ładuje. Sprawdzałem teraz, wspoczynku spadło z 12,5V do 12,3V. Natomiast w czasie rozruchu pod obciążeniem już do 12,9 V... a na odpalonym?? Dodano po 23 No to na co liczysz? Cud?
Kolego prawdopodobnie uszkodzony mostek prostowniczy ,diody.
To przerób przekaźnik świec i nie będą dogrzewały (a tym samym przeciążały alternatora).
Przyczyną okazał się nowy napinacz. Wymiana na gwarancji. Po drugim ściąganiu paska od alternatora doszło jeszcze po miesiącu do dziwnych odgłosów - regeneracja alternatora - łożyska.
A ładowanie alternatora sprawdzone?
Jest jeszcze możliwość że masz luźny pasek na alternatorze.
ja się podłączę pod ten temat, bo mam podobny problem, a mianowicie mam lancera 1,6 16V ('94) i na postoju mi ucieka ok 3A, objawy prawie identyczne ja w pierwszym poście, tylko z tą różnicą, że czasem jest ok. Znajomy mówił, że być może szczotki zwierają czasem w alternatorze, drugi kazał zmienić akumulator, już sam nie wiem, wymiana/naprawa alternatora...
Alternator do sprawdzenia.
BSRLFE, czy bez R?
Kondensator nic tu nie pomoże, kasa wywalona w błoto. Auto ma już zapewne swoje lata wiec ja bym przyjrzal sie bliżej sprawności alternatora.
czujnik polozenia walu i czujnik od alternatora byly podlaczone na odwrot
Jesteś pewien co do poprawności wskazań miernika? Bo zazwyczaj jak padnie regulator to nie trzyma tak równo napięcia. Regulator jest w alternatorze.
Witam odłącz alternator i wtedy sprawdz jaki jest pobór Pzdr
Sprawdzałeś łożysko alternatora?
na pewno nie jest to rozładowany akumulator, ponieważ 2 miesiące temu był kupowany nowy, i do tej pory nie było żadnych problemów. To żadna pewność, gruby plus z akumylatora jest na rozruszniku i alternatorze?
Wygląda ze uszkodziłeś alternator.
To trzeba było tak napisać od razu w pierwszym poście. Stawiam na przebitą diodę w alternatorze lub inne problemy w jego obrębie.
Sprawdz połaczenia kabla prądowego na alternatorze.
Sprawdzilem napiecie na samym alternatorze i wynosi 11.9V
A w jaki sposób odłączyć węże pompy vacuum na alternatorze by go wyjąć?
jednak to byl alternator
Czujnik temperatury sprawdź. Koło alternatora.
Jaki jest prąd pobierany z alternatora? Od tego się zaczyna!
co? Bendiks to zębatka. I jakim alternatorze?
Wymiana paska na alternatorze
Niebieski przewód idzie prosto do licznika. Musisz go przedzwonić. Jaki masz typ alternatora?
Do pełni szczęścia brakuje mi tylko porządnego alternatora. To załóż orginalny i pełnia szczęścia.
Witam Owszem aby lampka zgasła musi być odpowiednie napięcie ale ta lampka jest też od wzbudzenia alternatora i jak ona świeci to alternator nie ładuje (dlatego tak jest z tymi światłami) i to wcale nie jest normalne to jest uszkodzony alternator w sumie narazie można tak jeździć ale kiedyś... POZDRAWIAM
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
Oczywiście że się da ominąć, ale nie masz takiej funkcji jak WOT i EVAP, załaczanie po zapaleniu silnika najlepiej zrealizować poprzez sygnał z alternatora. Ale można też podpiąć pod sterownik silnika jeśli jest kompatybilny .
To że został zmieniony regulator to nie znaczy że jest ładowanie!!! Ile ładuje przy odpalonym silniku??? Jeżeli poniżej 13v To lipa. Alternator do naprawy! Sprawdz to ładowanie i daj znać
Alternator obfotografowałeś ale przekażników jest kilka.Pewnie mostek się spalił i włancza przekażnik od kontrolki.
Sugeruje zmywacz do hamulców w spreju Myślę że podkładki nowe wystarczą
wystarczy przeciąć jeden kabelek przy sterownik grzania świec-bodaj niebieski z białym pasmem lub zielony,nie pamietam już.Chodzi o to,aby sterowniczek nie wiedział że alternator pracuje.
To mnie pocieszyliście. Jutro rozbiorę alternator i dam znać. Dziękuje za podpowiedzi. Rafał.
Witam serdecznie :) przeglądam forum i natrafiłem na post o tej tematyce : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic39... I z tym związane jest moje pytanie może uda się coś wymyślić, posiadam corsę jak w temacie rocznik 93' po odpaleniu kontrolka ładowania nie zgaśnie trzeba prze gazować i zawsze było ok ale teraz jak się zrobiło zimno i po nocy...
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Sprawdź/odepnij przewody plusowe do rozrusznika i alternatora.
Szybcej kupisz cały mostek: http://allegro.pl/prostownik-mostek-delc...
Elektryczne wspomaganie to pikuś - Corsa B itp.
I teraz jeszcze ten dziwny dźwięk. Czy to coś poważnego? Odpal na chwilę silnik bez paska wieloklinowego i sprawdź czy dźwięk jest nadal .. Wtedy wyeliminujesz pompę wody i alternator ..
U mnie jest 6mm2 chyba orginał
To był jednak regulator napięcia, a przy okazji za jednym rozebraniem szczotki sie nowe pojawiły w moim alternatorze.
W opelku zregenerowwno alternator i dorobiono wlacznik swiec zarowych i podzialalo
Jak ECM podmieniałeś i dalej brak komunikacji, to odłącz alternator.
Po prostu niepotrzebnie narysował mostki Gretza ponieważ układ pokazuje zastosowanie podwójnych diod na fazę, więc dlatego pokazałem mostek alternatora z takim samym układem.P
Niestety cały alternator do regeneracji koszt 380 już zrobione działa
Oddaj alternator z powrotem do tych co regenerowali.P
podczas jazdy zauważyłem również, że co jakiś czas zapalała się kontrolka akumulatora i gasła. Na początek do przejrzenia oprzewodowanie i wtyczki z gniazdkami alternatora.
Corsa b , clio, twingo. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... Tylko wtedy musisz mieć silny alternator i odpowiednie obroty. Bo to pożera do 40A przy pracy .
Zobacz na silniku czy masz gwinty na pompe wspomagania. Zaś do el., wspomagania trzeba conajmniej 90A alternator.
Niestety japońce często tak mają. Lepiej byłoby zastosować przekaźnik świec od astry 1.7 isuzu no i oczywiście mocny alternator.
Wymieniony alternator na używkę? W moim przypadku wymiana na pewny alternator z półki rozwiązała identyczny problem.
corsa b 1,2
Witam mam alternator prawdopodobnie od Opla corsy A i chciałbym podłączyć go do łady nivy z 94 roku tylko tu pojawia sie problem ponieważ ładowanie nie przekracza 12,30v przy akumulatorze dodam że na zacisku alternatora jest podobnie no i oczywiście regulator wraz ze szczotkami został wymieniony... ktoś może podpowiedzieć jakieś rozwiązanie żeby alternator...
No to masz uszkodzony alternator. Możliwe że sterownik silnika też ma problemy z pracą przy takich zakłóceniach z alternatora.
Witaj, posiadasz wspomaganie?
Domniemam że w corsie, role "żarówki wzbudzenia" pełni przekaźnik. Lapmka na desce jest sterowana za jego pośrednictwem. Sam przekażnik jest sprawny- przynajmniej na taki wygląda, ma 68omów. Powinno płynac 170mA na wzbudzeniu, dałem mu równolegle żarówke 24V/21W. Efekt ten sam, altek dalej wzbudza sie przy 2tyś obr. Co mnie natomiast zdziwiło, w czasie...
Iskrzy i wypala ---nie tylko w tym autku to się wypala. Być może nieosiowe pierscienie.
Skąd pewność, że alternator jest sprawny? Jak sprawdzony? Jak sprawdzony obwód kontrolki?
Poszukuję wykazu numerów części z katalogu BOSCH dla alternatora BOSCH 0.123.100.002 Alternator używany w samochodzie OPEL CORSA 1.2, rocznik 1993-2000 Konkretnie najbardziej zależy mi na numerze części łożyska głównego alternatora. Znalazłem w internecie - Łożysko główne, alternator (1 125 823 097), ale ten numer jest nieprawidłowy, bo katalogu BOSCH...
Witam Na krótko przed wyłączeniem silnika obroty silnika wzrosły do 1000.Po włożeniu i przekręceniu kluczyka następnego dnia żadna z kontrolek nie świeci ,sprawdziłem więc akumulator okazuje się że jest wyładowany ,miernik wskazuje 4,5 V W ubiegłym roku wystąpił podobny objaw - skutkiem była wymiana alternatora .Akumulator ma ok 4 lata Co mogło go tak...
Rdzeń tak stuka, podobnie jak w alternatorze rdzeń piszczy. Jak każdy magnetowód, prze który płynie zmienny strumień magnetyczny. Transformatory energetyczne buczą....
Nie ma wzbudzenia Alternatora sprawdzana masa nie święci się żarówka od ladowania i została wymieniona na nową i bez zmian
Od tego po pracy na pewno zacznę Dodano po 3 Wszystko sprawdzilem, bezpieczniki ok więc stawiam alternator
alternator corsa corsa alternator kontrolka corsa gaśnie alternator
instrukcja rosyjski oscyloskop ogniwo tesla silnik pompy hydroforowej
pasta lutownicza lista kanałów
Jak podłączyć Pioneer DVR-645H-S do HDMI? Zamienniki baterii do elektronarzędzi Nutool