Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
L-LAMPKA DFM-SYGNAŁ STERUJACY ALTERNATOREM POPRZEZ STEROWNIK SILNIKA.
Więc interesują Cię z kostki tylko dwa kable , jeden od kontrolki to wiesz który bo sprawdzałeś kontrolkę /powinien być żółty z czerwonym paskiem/ oraz obrotomierz /powinien być zielony/. Nie interesuje Cię czerwony- stałe zasilanie i czarny zasilanie po zapłonie/ sprawdzić dokładnie. Opis wtyczki dwupinowej chyba masz.P http://obrazki.elektroda.net/95_12734195...
Numer starego alternatora i nowego.
Najpierw napraw rozrusznik żebyś miał czym kręcić, potem należy sprawdzić czy sterownik przypadkiem nie włączy pompki paliwa i wtryskiwaczy (pewnie tego nie robi bo próbowałeś odpalać i nie piszesz że capiło benzyną) ciągle tzn nie będzie zalewał silnika paliwem. Jeśli będzie ok to można próbować odpalić. Jak nie zaskoczy to diagnostyka komputerowa...
W oplu to normalne że dogrzewają świece po odpaleniu silnika, do uzyskania temperatury około 50st. Jeżeli uważasz że grzeje zbyt długo. Sprawdź czujnik temperatury dla ecu, oraz termostat,
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
Nic nie trzeba. Wychodzi obok halogenu. Godzina na wszystko. Wczoraj akurat robilem. Czy Corsa czy Astra wychodzi na spokojnie.
No przecież to widać czy kręci wałem korbowym. Niech jedna osoba próbuje odpalić a ty patrz czy pasek klinowy/wielorowkowy się kręci/obraca/napędza alternator .
Jeszcze raz sprawdzic dokladnie alternator rowniez z pomiarem poboru pradu wirnika ew. podmianka sprawnego
1. W 12 letnim samochodzie jak wyjmiesz wtryski to na maszynie prawie zawsze wyjdą, że są do zrobienia. To jak czasami ludzie dają „z ręki” do regeneracji alternator z 20letniego auta, szczotek prawie nie ma, pierścień na ukończeniu. Naprawisz, a potem telefon po co był robiony jak dalej źle:p 2. EGR po 12 latach będzie zabity nagarem, ale...
Witam Owszem aby lampka zgasła musi być odpowiednie napięcie ale ta lampka jest też od wzbudzenia alternatora i jak ona świeci to alternator nie ładuje (dlatego tak jest z tymi światłami) i to wcale nie jest normalne to jest uszkodzony alternator w sumie narazie można tak jeździć ale kiedyś... POZDRAWIAM
Witam odłącz alternator i wtedy sprawdz jaki jest pobór Pzdr
Alternator obfotografowałeś ale przekażników jest kilka.Pewnie mostek się spalił i włancza przekażnik od kontrolki.
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Ostatnim czasy samochód po odpaleniu zaczął nierówno pracować ,ma jakby przeskoki ale oświetlenie bardzo delikatnie przygasa podczas tego przeskoku Na zimnym tylko czy na ciepłym też? Zależne to jest od temperatury silnik lub otoczenia? Raczej nie akumulator tylko alternator jak już coś - choć nie wiem czy grzanie szyby tylniej + wentylator na pełną...
To że został zmieniony regulator to nie znaczy że jest ładowanie!!! Ile ładuje przy odpalonym silniku??? Jeżeli poniżej 13v To lipa. Alternator do naprawy! Sprawdz to ładowanie i daj znać
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
Tak, dokładnie jeden jest podłączony do alternatora a drugi do rozrusznika
Ja się dorzucę. Dwa lata temu zmontowałem w swoim getzie klimę. Dużym ułatwieniem było to że getz posiadał kompletną instalację elektryczną. Pomimo kupna używanych elementów (tylko wiatrak z obudową na chłodnicę nowy) koszt przedsięwzięcia wyniósł około 2000 zł. Klima trzyma ciśnienie idealnie. Dodam jeszcze jedno - zauważcie że auta z klimą mają zamontowany...
wystarczy przeciąć jeden kabelek przy sterownik grzania świec-bodaj niebieski z białym pasmem lub zielony,nie pamietam już.Chodzi o to,aby sterowniczek nie wiedział że alternator pracuje.
Corsa b , clio, twingo. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... Tylko wtedy musisz mieć silny alternator i odpowiednie obroty. Bo to pożera do 40A przy pracy .
witam jeśli chcesz wymienić od strony rozrządu to na pewno nie musisz wyciagać silnika , musisz prawdopodobnie odkręcić koło od paska który napędza alternator , później koło zębate paska rozrządu , i na pewno zobaczysz symeryng jeśli chodzi ci o strone od sprzęgła to na pewno musisz silnik wyciagać
Mam dwa przewody spięte ze sobą i to jest faza. Idzie ona do grubej śruby.. Dwa przewody, + z akumulatora do tej grubej górnej szpilki z małego walca rozrusznika - elektromagnesu, a ten drugi przewód idzie do alternatora ? Problemem było to, że połączyłem kabel fazy z masą do jednej śruby i to dawało zwarcie.. Tą jedną z "faz", tą na alternator podłączyłeś...
Zależy jak długo jechałeś ? Nie chodzi o rozruszanie tylko alternator podładował akumulator. Nie zaszkodzi gdy go po prostu naładujesz prostownikiem wręcz wskazane. Pamiętaj - NIE ZAPALAJ AUTA NA ZAPYCH - może to być kosztowny sposób. Lepiej już pożyczyć przewody i podłącz się do innego auta.
ja się podłączę pod ten temat, bo mam podobny problem, a mianowicie mam lancera 1,6 16V ('94) i na postoju mi ucieka ok 3A, objawy prawie identyczne ja w pierwszym poście, tylko z tą różnicą, że czasem jest ok. Znajomy mówił, że być może szczotki zwierają czasem w alternatorze, drugi kazał zmienić akumulator, już sam nie wiem, wymiana/naprawa alternatora...
Dziękuje za pomoc
Dzięki. Wolałem się upewnić zanim rozbiorę. O diodzie pomyślałem w szereg pomyślałem i na początku miałem taki zamiar, ale pomyślałem też że oryginalnie jej tam nie ma więc to maskowanie usterki (naprawa objawu nie przyczyny). Dam znać jak wyciągnę alternator.
Tym że podgrzewa świece cały czas.
Moze zwarcie w uzwojeniu wirnika? Zmierz rezystancje na pierscieniach.
Zrób swoją masę. 25mm2 będzie aż za dosyć.
Do pełni szczęścia brakuje mi tylko porządnego alternatora. To załóż orginalny i pełnia szczęścia.
Sygnał że sterownika do obejrzenia na oscyloskopie, jeżeli nie masz, to przez diodę. Jak sygnały sterujące ok, to alternator pod pachę i na stół. Błędy w sterowniku silnika są?
Kondensator nic tu nie pomoże, kasa wywalona w błoto. Auto ma już zapewne swoje lata wiec ja bym przyjrzal sie bliżej sprawności alternatora.
Jeśli ktoś ma do sprzedania sterownik do świec żarowych do mojego autka (jak w temacie) to proszę o kontakt szukałem już tydzień i nie mogę znaleźć takiego sterownika, interesuje mnie używany ponieważ mój budżet wygląda dość kiepsko po wymianie akumulatora oraz alternatora:/
Sprawdzilem napiecie na samym alternatorze i wynosi 11.9V
Witam, Corsa E 2016 silnik po przekładce - te same oznaczenie. Wszystkie kable wpięte, alternator ładuje 13,6 na włączonych światłach i nawiewie. Na starym silniku kontrolki od ładowania brak. Po odpaleniu silnika mimo ładowania z alternatora pokazuje błąd - Service battery charging system. Co tu się mogło stać?
Domniemam że w corsie, role "żarówki wzbudzenia" pełni przekaźnik. Lapmka na desce jest sterowana za jego pośrednictwem. Sam przekażnik jest sprawny- przynajmniej na taki wygląda, ma 68omów. Powinno płynac 170mA na wzbudzeniu, dałem mu równolegle żarówke 24V/21W. Efekt ten sam, altek dalej wzbudza sie przy 2tyś obr. Co mnie natomiast zdziwiło, w czasie...
Witam, muszę wymontować alternator z samochodu. Lepiej odłączyć przewody vacuum czy odkręcić pompę od alternatora (3 śrubki krzyżak). W jaki sposób odłączyć przewód widoczny na zdjęciu? Czy po ponownym montażu alternatora zastosowanie opasek ślimakowych będzie pewne?
Witam mam alternator prawdopodobnie od Opla corsy A i chciałbym podłączyć go do łady nivy z 94 roku tylko tu pojawia sie problem ponieważ ładowanie nie przekracza 12,30v przy akumulatorze dodam że na zacisku alternatora jest podobnie no i oczywiście regulator wraz ze szczotkami został wymieniony... ktoś może podpowiedzieć jakieś rozwiązanie żeby alternator...
19 minut temu Witam mam nieziemski problem. wyskoczyl check engine i auto gaslo na parkingu przy manewrach nie zawsze. u mechanika komputer pokazal czujnik polozenia walu wymienilem znow pokazal ten sam problem kupilem nastepny czujnik. znow zaczal gasnac. zaprowadzilem do gazownika. ten mowi ze to nie gaz bo na benzynie tez gasnie. mowi ze jak odlacza...
Niestety cały alternator do regeneracji koszt 380 już zrobione działa
Wymieniony alternator na używkę? W moim przypadku wymiana na pewny alternator z półki rozwiązała identyczny problem.
Cześć! Mam problem z wykryciem źródła piszczenia w silniku Opel Corsa A12XER (ecotec 1.2 benzyna, 2012). Może ktoś się już z czymś podobnym spotkał? Po kolei: Dźwięk o jakim mowa uchwyciłem na filmach: https://youtube.com/shorts/3YwXnvHpl_4?s... https://youtube.com/shorts/zBobu3ZccWQ?s... Dźwięk pojawią się najczęściej...
Panowie winny okazał się alternator odłaczenie dwóch przewodów cienkich alternatora i pobór spadł do 0,01A ,ale wyciągnięcie przekaźnika sterowania silnika też pobór spada dziwne rzeczy ale problem rozwiązany ,ja też tego nie umiem wytłumaczyć ,dzięki za zainteresowanie .
I teraz jeszcze ten dziwny dźwięk. Czy to coś poważnego? Odpal na chwilę silnik bez paska wieloklinowego i sprawdź czy dźwięk jest nadal .. Wtedy wyeliminujesz pompę wody i alternator ..
Na mojego nosa wzbudzenie leci po LIN, nie ma wymiany danych pomiędzy ECM/BCM a regulatorem napięcia i któryś z tych komponentów magistralą CAN wysyła komunikat do zegarów aby zapaliły lampkę. Bardzo dobrze Biedo, ale ująłeś to zbyt naukowo. Jakiś śmok pół roku wcześniej naprawiał alternator i zamiast wstawić odpowiedni dla tego systemu regulator,...
Jak problem jest tylko z prawym to szukaj problemu z prawym, alternator nie ma tu nic do tego.
Alternator do sprawdzenia.
alternator corsa corsa alternator kontrolka corsa gaśnie alternator
silnik elektryczny toyota prius rower przekładnia cyfrowy polsat niekodowane
magazyn energii magazyn energii
Zmywarka Amica uruchamia tylko program ECO - przyczyny i rozwiązania Electrolux ENN3074EFW – zamrażalnik nie chłodzi, No-Frost, diagnostyka, R600a