!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Od kamaza zgadza się. Mam ich parę jeszcze bo kiedyś mieliśmy te samochody. Mogę kupić regulator taki jak trzeba jeśli to coś ma pomóc bo w tym przypadku silnik spalinowy ma za duże obciążenie i nie odpala, muszę palić przy lekko poluzowanym pasku klinowym i później stopniowo naciągać...
Wirnik, szczotki,regulator to ma wpływ na świecenie kontrolki,diody nie.
Witam ma ktoś schemat jak podłączyć czeski alternator z regulatorem?? np. do zetora??
54 - PLUS PO STACYJCE Z PUSZKI BEZPIECZNIKÓW D+ - DO KONTROLKI I DO ALTERNATORA CZESKIEGO NA STYK OZNACZONY R LUB DW, WYJŚCIE Z TRZECH DIOD WZBUDZANIA DF - DO PLUSOWEJ SZCZOTKI WZBUDZANIA, CZESKIE OZNACZENIE M LUB 67. POMIĘDZY SZCZOTKĄ PLUSOWĄ A MASĄ MA BYĆ OK. 4 OM. B- - TO MASA.
Widziałem taki alternator (Czeski Magneton) w wykonaniu kopalnianym (zasila światła w lokomotywie jeżdżącej pod ziemią, ze względów bezpieczeństwa pojazd nie posiada akumulatora). W wirniku ma zamocowane niewielkie magnesy stałe, dzięki czemu jest samowzbudny
Jeszcze go nie rozkręcałem. Sprawdzę szczotki zaraz jak tylko go rozbiorę. Alternator jest czeski. Gdzie kupię takie diody i o jakie najlepiej pytać. Jakie są objawy niesprawnego regulatora napięcia ?
Bardzo przypuszczam że dioda jest uszkodzona,oddaj alternator a nie rozrusznik do reklamacji. Oczywiście regenerowałem alternator nie rozrusznik. Czeski błąd.
bardzo przyda mi się ten pierwszy schemat połączeń mam czeski alternator i do niego podłącze regulator od starego fiata
musze podłączyć usiebie w maszynie samojezdnej alternator który ma 4 styki i mam do niego regulator z 3 stykami jest to czeski alternator i czeski regulator instalacja 24V. na regulatoże są 3 styki i mają oznaczenia 54, MD (chba mogłem coś pokręcic ale napewno sa tam jakieś 2 litery) i B-. Wydaje mi sie ze jest tutaj potrzebny jeszcze przekaźnik mam...
Regulator polski, żuk , nysa duży fiat . Alternator to czeski wynalazek, zapewne z starej skody.O ile jest sześcio diodowy , to powinien współgrać z tym regulatorem.
Odpinanie obciążenia (akumulatora) od alternatora przy pracującym silniku grozi uszkodzeniem alternatora, więc po odpaleniu silnika na 18 woltach pozwól mu pochodzić trochę, zgaś i dopiero wtedy kombinuj z akumulatorami. Lepszym rozwiązaniem jest zamiana rozrusznika na inny - polecam czeski, sowieckie oryginały nigdy nie grzeszyły nadmiarem mocy. A...
za zdjęciem to bedzie cieżko wiem ze jest to czeski alternator od skody liazki acha i pisze na obudowie T-
witam jestem użytkownikiem Skody Felici. niestety samochody te mają feler - czeski alternator, który daje napięcie ładowania akumulatora ~13.5V (są i z alternatorem BOSCHA ale to inna bajka). chciałbym więc zrobić jakis prosty układzik podnoszący napięcie o ten jeden wolt do ~14.5 teraz pytanko - jak? jakas przetwornica (z rozmowy z facetem od akumulatorów...
Spróbujcie podłączyć do tego alternatora czeski regulator napięcia który był montowany w czeskich ciągnikach Zetor. Był on montowany na wiązce kablowej w kabinie ciągnika. Regulator ten był rozbieralny i można go było bez problemu naprawić. Regulatory napięcia od malucha są nierozbieralne. Regulatory napięcia od malucha ,zasilające kolektor wirnika...
Skoda fabia 1,4 MPI 68KM kod silnika AME (silnik czeski). Ok zregeneruje alternator i napisze co i jak. Dzięki za podpowiedzi.
Dziękuje Panowie za pomoc w sobote przeprowadziłem już taki eksperymencik , sprawdzałem czeski alternator od Zetora ,rozebrałem go na części pierwsze wszyściutko posprawdzałem i jest OK tylko wymieniłem szczotki i łożyska. Testowanie zostawiłem sobie na poniedziałek , nie mam na razie silnika więc skorzystam z napędu tokarki .
Witam Zacisk gruby to + z rozrusznika M -szczotki ,czyli wzbudzenie R-kontrolka ładowania Wszystko zależy jaki masz regulator.Najlepiej oryginał Czeski .
kolega robokop ma rację. jeśli to czeski alternator t kontrolka będzie świecić nawet po odłączeniu alternatora.Jest tam zwykły przekaźnik.A jeśli kontrolka nie gaśnie to sprawdz najpierw ładowanie(logiczne) potem okablowanie.A jeśli naprawde jesteś pewien że altek jest sprawny to zmień regulator!!!!pozd
Witam . Jest to czeski alternator ,stosowany w starych Skodach i nie tylko . Zaciski; R -kontrolka ładowania +zasilanie regulatora M -zacisk wzbudzenia B+zasilanie stale z akumulatora lub rozrusznika Regulator oryginalny elektroniczny ,lub mechaniczny z Poloneza Dodano po 4 Przykładowo taki; Dodano po 2 Taki regulator;[img]https://sklep.agroma.rzes...
Przykładowo czeski od Zetora ,lub z T25 ten drugi.
fela 1,3 ma taki gówniany czeski alternator, rozbierz go , zobacz czy 3 śruby Φ5 które trzymają do kupy prostownik sie nie poluzowały,( one tak lubią bo sie utleniają podkładki izolacyjne) sprawdż diody np miernikiem, stojan i wirnik chociaż przez mocniejszą żarówę, zmień regulator tak na wszelki wypadek (59 złotych) wszystkie oczka masy i plusa...
Myślę że z tym powinienem sobie dać rade troszkę mam pojęcie na temat elektryki samochodowej w końcu aż takiej wielkiej różnicy nie ma między clio a maluchem przynajmniej podstawie a co nie wiem to się pytam albo zostawiam fachowcom nie ukrywam ze akurat alternator ,komputer to czeski film ale większością dawałem sobie rade a poza tym różni się czymś...
witam faktycznie niezły serial tylko chyba troche czeski film bo nie wiadomo o co chodzi i pewnie czeski bład to znaczy gdzies na poczatku popełniono bład w mysleniu alternator przez zestyk w regulatorze podaje informacje dfm tj obciazenie majac vcds mozemy zaznaczyc to obciazenie i obserwowac je na wykresie podobnie jak napiecie zasilajace sterownik...
:sebol_jazda - zasada jest prosta: NIE ZNAM SIĘ - NIE WYPOWIADAM SIĘ I MILCZĘ! NIE ZAŚMIECAM FORUM! Alternator od malucha ma izolowane obie szczotki od masy. Skąd wiesz, ze ten alternator czeskiej produkcji też tak ma?
Jeżeli pasek dobry,ładowanie na alternatorze sprawdzałeś(takie jak na akumulatorze),gdyby kontrola żarzyła to coś nim nie tak .Jeżeli jest oryginalny Czeski to problem z płytą diodową może być,częsta usterka tych alternatorów. Nie piszesz jak zachowuje się kontrolka.
Witam kolegów odpowiem na pytanie,szczotki oryginalne oczywiście można kupić ale w serwisie.Cena tych szczotek w serwisie 5 lat temu jak się pytałem była szokująca.Ja kupiłem szczotki od alternatora czeskiego (ciągnik zetor ),lekko dopiłowałem,trochę roboty ale się opłaca.Dlaczego muszą być miedziane ponieważ szczotki mają małą rezystancję(oporność...
chyba magneton (skleroza), na pewno czeski, dochodzą do niego 4 kable, dwa na śrubę i dwa na złączki elektryczne
Witam potrzebije podpowiedzi jak podpiąc alternator do regulatora w którym oznaczenie df alternatora oznacza mase a df regulatora oznacz plus alternatora pomocy alternator pochodzi zapewne od zetora z góry dziękuje za podpowiedzi
Czeski generator trójfazowy, bezszczotkowy z bocznym uzwojeniem wzbudzania. Konstrukcja identyczna jak w alternatorze ciagnika T-25. https://obrazki.elektroda.pl/6491944200_...
Witam Jaki masz rozrusznik R-11 ,czy Czeski przekładniowy.Nie podałeś jakie masz napięcie w momencie startowania.
Witam, Posiadam alternator megatron 14v 45A produkcji czeskiej. Ma spalone 6 diod głównych. Sa jakies zamienniki?jesli tak to jakie? Z góry dziękuje za odp. Pozdrawiam
Kolego oglądając Twój filmek zauważyłem, iż nie masz ładowania akumulatora - prawidłowo podczas pracy silnika miernik winien wskazać ok. + 13,4 V. Ponadto, albo źle podłączyłeś miernik, albo też motor ładuje Ci akumulator prądem zmiennym (minus na mierniku) i może dlatego niszczy kolejno akumulatory. Sprawdź ten temat dokładnie, bo będziesz musiał kupić...
Witam,alternator 28v/60a,Magneton 443 113 518 331 jest to produkt czeski.Nie mam zdjęcia,ale jest taki na allegro.Pozdrawiam
Nie neguję rozwiązania Kolegi ,jestem jak najbardziej za tym rozwiązaniem. Myślę że podobnie rozwiązany jest problem w alternatorach ,a raczej regulatorach napięcia czeskich alternatorów stosowanych w ZETOR,SKODA firmy Magneton.Co prawda alternator jest 12V ,9-cio diodowy,to jednak bez znaczenia.Regulator posiada dwa zaciski zasilające 54, D+. Pod zacisk...
Moduł Vape Z19 jest przeznaczony do alternatora Vape Z22 do czeskich traktorków Vari z silnikiem Jikov. Vape ma swój charakterystyczny stator stosowany w prawie wszystkich alternatorach tego typu, a cewkomoduły mają specyficzną budowę dostosowaną do sygnału z ich impulsatorów. Raczej nie będzie współpracował z alternatorem innego producenta. Alternator...
typ 9515 382 14V 45A MAGNETON Czeskiej produkcji
alternator jest po remoncie diagnoza komputerowa wykazała kilka błędów ,wykasował i mam jutro popdjechać sprawdzić co się pojawią zabłędy .generalnie czeski film
Proponuję wymienić regulator na elektroniczny "Magneton". Mechaniczny, prawdopodobnie nie będzie dostępny. Konstrukcyjnie czeskie regulatory dopasowane są do alternatorów. Jeżeli chce się założyć inny regulator, to trzeba dołożyć dodatkowy przekaźnik do kontrolki ładowania albo dokładać dodatkowy mostek trójdiodowy wewnątrz. A to się wiąże z przeróbkami...
Dużo jest układów z amperomierzem i kontrolką jednocześnie przy czeskim alternatorze . Nie tylko w osiemdziesiątkack ale i w studwudziestkach.Skorpion1272:przy regulatorze ile masz przewodów na 15 (o ile polski regulator)?
Czeskie stare alternatory mają włączoną w układ wzbudzania a masę diodę Zenera w metalowej obudowie. Dioda tłumiąca chroni instalację przed przekroczeniem napięcia.
Panowie, Było tak: Alternator oryginalny [wyprowadzenia B+,D+, DF, B-] z zewnętrznym, polskim regulatorem nieoryginalnym [wykorzystane tylko D+, DF]. Napięcie na B+ dochodzi do 15.5V - w zależności od obrotów silnika i obciążenia. Poza tym kontrolka ładowania gaśnie przy wysokich obrotach silnika [ok. 1500], dodatkowo - pomiguje sobie nieregularnie,...
a jak szukam używek to nie mogę po tych numerach możesz szukać i używek https://allegro.pl/kategoria/czesci-samo... Wiedz że ten alternator którego szukasz był stosowany tylko i wyłącznie w fabii I z tzw. czeskim motorem i w jakimś tam Lupo i seacie Arosa.
Witam mam problem ze wspomaganiem kierownicy w samochodzie Opel Astra 2 diesel z 1999r.W czasie jazdy wyłącza się wspomaganie zapala się kontrolka ABS,i pozostałe wariują,ale po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu silnika jest ok przez tydzień i dłużej,i tak w koło.Objechałem majstrów podłączali komputery i dalej nic,czeski film.Jeśli ktoś może mi pomóc...
Witam Masz trochę dziwne oznaczenie na alternatorze .Przeważnie jest w Czeskich M i R . Dodano po 1 Zacisk R to D+ Zacisk M to DF Nie pasuje coś to L.
Wiesz u nas mawiają że co głowa to rozum. A co D to smród.I nigdy nie będzie tak jak byś sobie tego życzył. Ja tyle razy aż do znudzenia wałkowałem alternatory. Dodano po 50 Podaj mejlaJak chcesz.
Ten alternator co jest na fotce jest produkcji Czeskiej (PAL Magneton),stosowany w pojazdach Skoda.Był stosowany w ciągnikach Zetor. Zacisk M to szczotka,tam jest doprowadzany prąd do wirnika,odpowiednik zacisku 67 Zacisk R to katody diod mostka wzbudzenia,odpowiednik zacisku 15 (lub D+ w Boschu) Ten alternator jest przystosowany do współpracy z zewnętrznym...
Witam. Śledziłem Czeski schemat instalacji aż doszedłem do jednego wspólnego punktu kontrolek i immobilizera. Jest to wtyczka 32-pinowa w zegarach.Okazuje się,że ta wtyczka ma dwa położenia:wciśnięta do połowy albo do końca.Wyjąłem i wcisnąłem ponownie do końca (aż załapał drugi ząbek zapadki ).I samochód zapalił jak nigdy dotąd.Równo i bez "kaszlenia"....
Niee wiem czy coś to Koledze pomoże, ale u naszych południowych Sąsiadów jest bardzo dużo tematów o takich kłopotach. M. in. taki: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewtop... Na pierwszej podstronie użytkownik "jardo" wstawił rysuneczki podpięcia reglera. Może tak Kolega spróbuje? Czeski nie jest trudny, tym bradziej, że nie chodzi o...
Przy zmianie regulatora z polskiego na oryginalny ,pamiętaj że jest inaczej sterowany.Polski daje (+)na DF czyli wzbudzenie,druga szczotka zmasowana,natomiast oryginalny podaje (-),więc druga szczotkę musisz zasilić(+). Dodano po 1 Jedynie czeskie regulatory 14V podawały (+)na wzbudzenie w Skodach .
Kiedyś gdy nic nie było w sklepach albo ciężko dostać to coś takiego z kolegą zrobiliśmy. Wwykorzystując parę zwykłych opornic załączono przełącznikami. Były z regulatorów napięcia od czeskich prądnic. To tani sposób do tego masz gotowe chińskie obciążenia.
Czy jawowska skrzynia da rade przenosić moc na prądnice ?? Skąd takie pytanie się wzięło ? Przecież moc silnika (źródła) się nie zmieni !!! To jak skrzynia miała by nie wytrzymać. Czy do prądnicy da się podłączyć 2 normalne gniazdka. Możesz nawet i 10 gniazd podłączyć. Zależy jakiej mocy generator byś teoretycznie zastosował. (Znając pomysly z tego...
Chyba przez 10 lat kupiłem kilkanaście akumulatorów Kozak do różnych aut (w tym intensywnie użytkowanych diesel) i zawsze było wszystko OK, zazwyczaj wytrzymywały 5–6 lat bez żadnej ingerencji. Pamiętam, jak znajoma kupiła do Yaris 1.0 2002 akumulator Hart (czeski Bosch-Varta) i od początku jakby dobrze nie przyjmował prądu, ciągle był niedoładowany...
Przecież prądnica jest liczona na określoną moc. I każde jej przeciążanie, skutkować będzie jej przegrzewaniem i usterką. A czeskie produkty nie należą do najtrwalszych. Na twoim miejscu nie zastanawiałbym się nad przeróbkami prądnicy, tylko zastąpił ją alternatorem. To najszybsza droga poprawy bilansu energetycznego.
Gdyby nie kartka z badań to można rozwijać wątpliwości. Ale ja ja spotkałem się kiedyś w czeskim alternatorze z mocno zminiaturyzowanym mostkiem, że całość pokryła się tlenkami do tego stopnia, iż w warunkach obciążenia zaczynała przewodzić. Oczywiście zaczynało się silne nagrzewanie mostka a wydajność zewnętrzna alternatora malutka. Tutaj też gdzieś...
umieszczam link do czeskiej produkcji, widać ze to juz profesjonalizm. interesuje mnie ten regulator w alternatorze może ktoś podpowie :idea: http://www.youtube.com/watch?v=1QlTl3D5R...
Cóż, może słuszne są twoje podejrzenia, że to jakiś chiński szajs pokompletowany gdzieś w garażu. Jeździłem latami CZ350, nie było problemów z zapłonem, ale długo mi zajęło znalezienie przerywaczy ze stopkami odpornymi na ścieranie. Dziś pewnie brakowałoby trochę mocy prądnicy przy ciągłej jeździe na światłach, te w cezetkach były słabe. Trochę wkurzało...
Podepnę się pod temat. Mam bardzo podobny alternator, od jakiejś koparki rumuńskiej, takie same były podobno w spycharkach "Rumunek" oraz w samochodach ARO. Są tam 4 wyjścia: B+, D-, DF (bezpośrednio jest połączone ze szczotką), C. Podejrzewam, że jest to 6-cio diodowy. Ale wogóle zielonego pojęcia nie mam jak to podłączyć. A i jeszcze mam taki czeski...
Tak na wszelki wypadek to rzeczywiście warto coś pobadać po wymontowaniu. Ponieważ mostek prostowniczy podobnie jak w czeskich ( i nie tylko ) alternatorach jest mocno zintegrowany i mogło się zdarzyć, że jakieś opiłki w połączeniu ze smarami mogą powodować zwarcie. Uszkodzenie diod wzbudzenia raczej skutkowałoby brakiem wzbudzenia roboczego, ponieważ...
Wchodzą od poloneza,standardowy rozmiar średnicy 1\2 cala. Oryginalne czeskie to barachło,nie ma jak "sowieckie" D 202.
To w takim razie które alternatory są godne polecenia? Obecnie jest taki wybór: 1. "import" i inne Agtechy itp, czyli made in china. W zestawie śruby mocujące w chińskiej klasie 4.8. Z tyłu osłona plastikowa, pod którą nie zaglądałem, a montowałem taki w C330. Cena 180 zł. Trochę dziwny sposób mocowania - przedłużka do tylnego mocowania, ale pozwalające...
Były elmoty 24V i kropka. Jako dowód to że koledze światła jaśnieją a że do 28V nie dobija od razu to słabo naładowane aku i słaby altek - po długim czasie dojdzie. Rozrusznik jeśli już to czeski Magneton ale swoje kosztuje, te za 3 stówy trochę chodzą jak się dobra sztuka trafi i silnik pali od strzała. Ten co masz na 24V najlepiej kręci. Dodano po...
Do gazer11. Domyslam się ze chodzi właśnie o Junaka. Te nieszczęsne maszyny prądnice miały od d;Ciagle zalane olejem. Ludzie radzili rużnie. Widziałem duży 6 woltowy akumulator od trabanta. Zamiast kufra na klucze i filtra powietrza. Potem jak tu ktoś napisał doczepiano alternatory od fiata za cylindrem. I chyba niema nic lepszego. Polecam mały alternator...
Witam Jestem posiadaczem Skody Forman i ostatnio udało mi się nabyć ciekawy wynalazek - czeski komputer pokładowy APRI CD-1. Sprzęt ten pokazuje m.in. napięcie w instalacji i temperaturę, a także chwilowe zużycie paliwa... ...i tutaj właśnie pojawia się problem, bowiem zużycie mierzone jest przez przepływomierz, który powinien być zamontowany na wężu...
Więc tak...Mam wstawiony alternator jubana i nowy rozrusznik planetarny megaton bodajże Czeski.Ładowanie tylko w garażu...Mam też 2 auta i dobrze by było gdyby prostownik był z lekka uniwersalny.Podoba mi się ta wersja z podtrzymaniem gdzie monitoruje aku i sam się włancza.Dobre by to było do tego traktorka tylko czy to ma znaczenie że nie byłby bezpośrednio...
Jako że mój post został przeniesiony do kosza zgodnie z punktem 13 regulaminu, postanowiłem ponownie go napisać, lecz w innym dziale. Przepraszam jeśli znowu je pomyliłem. Zbudowałem panel z ledów do mojego motocykla do tylnej lampy, natomiast diabeł tkwi w ich połączeniu. Po krótce postaram się opisać co zmajstrowałem. Otóż podoba mi się rozwiązanie...
W tym owym ciągniczku śa dwa rodzaje ładowania to znaczy 1 to pradnica umieszczona z boku silnika obok wydechu 2 to i tu jest problem czy to prądnica czy alternator który jest umieszczony w środku wentylatora nie jest to jakaś samoróbka ale oryginalny produkt owej czeskiej produkcji kiedy kupiłem ów ciągnik tz k4 14 ładowanie mi już nie działało regulator...
To jest alternator 9 diodowy tylko z nie typowym regulatorem(w koncu to czeskie) wpiołem diode pod D+ ładowanie było 14,2 ale na srednio wolnych obrotach mryga kontrolka ładowania i napiecie skacze 14,3- 13,5 wiec odłaczyłem zamawiam regulator od poloneza i skończą sie problemy pozdr
Możecie mieć swoje zdanie ale jeżeli chodzi o czeskie nie zgodzę się jak dla mnie syf. Uważam że najlepsze do ciągników są stare bosche z VW ,proste w montażu proste w naprawie za psie pieniądze i oczywiście wytrzymałe.P
Hm, zobaczę co się da zrobić. Pobuszowałem trochę po internecie i doszukałem się takich informacji, że alternator się tam może nie zmieścić, dwa, że wiąże się z przeróbką czopa wału - wykonania niestarannie kończy się wibracjami wykańczając szybko nowe źródło prądu. Zastanawiam się, czy ktoś by nie wykonał alternatora 6V (do wymiany miałbym tylko regulator),...
Jeżeli ci odpalił wodór w jednej z cel. To albo klema była luzna, i zaiskrzyło. Albo w środku pękł mostek ołowiany. I znowu ,jeżeli masz tylko dziórę do dóry. To ją zaklej. czymś, nawet na gorący lepik. Bylebyś mógł wody destylowanej dolać. Kiedyś gdy akumulatory były zalewane lepikiem . To wymiana obudowy była jak najbardziej realna. Teraz niestety...
ideałem byłby tutaj zestaw czeskiej produkcji - VAPE*. Tyle tylko, że cena tego, to jakieś 700 zł. Choć dostajesz wszystko - alternator 12V i przyzwoitej mocy, regulator napięcia, moduł i cewkę - całość potrzebną do montażu. *- firma specjalizująca się w produkcji nowych źródeł energii i zapłonu do motocykli klasycznych, robią zestawy pasujące P&P do...
Jeżeli zakłócenia są większe przy zapalonym silniku i załączonych światłach, to winny będzie alternator. Iskrzenie na szczotkach powoduje potworne zakłócenia w odbiorze. Dla przykładu: President Herbert , stara wersja. W Transicie śmiga jak się patrzy. W seicento - słychać w radiu wszystko, od wycieraczek, przez wentylator wewnętrzny i ten przy chłodnicy,...
Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały zamocowany...
Kolego uznaj że tak ma być , jestem posiadaczem czeskich motocykli cz , jawa i jawa ts i tak niestety one dymią , TS-ki prawie zawsze na prawym mocniej, a CZ-tki na lewym. Doszukiwałem się tez przyczyn w zapłonie , uszczelniaczach, czole wału, gaźnika itd itd i brak mi pomysłów i koniec końców uznałem że tak ma być. Moja ts także dymi mocniej na prawym...
Witam. Dzisiaj miałem okazję obejżeć Migomat prod. Czeskiej najnowszy model. Prąd spawania max 220A, 30 procent 150A ,100procent.Transformator 3 fazy niecałe 30cm2 każda kolumna.Uzwojenie pierwotne 1,2mm z izolacją wtórne połączone wΔ 10x2,5mm z izolacją druty w emali chronione termostatem i chłodzone dwoma wentylatorami. Prostownik 8 diod na każdą...
Potencjometr to można podłączyć szeregowo w cewkę magneto indukcyjną która wychyla wskazówkę. W nowszych licznikach wskazówką steruje silnik krokowy i tu potencjometru nie da się zastosować. Czeska ciężarówka Liaz najpierw miała obrotomierz podłączony do wyjścia W w alternatorze potem to zmieniono i wstawiono czujnik magneto indukcyjny czytający impulsy...
Wystarczy moim zdaniem - zmiana transformatorka (o ile alternator "daje" napięcie do instalacji 12V, a to jest chyba pewne ?). Transformato sieciowy autor zastosował z "wygodnictwa" - opisał w swym artykule, jakie wymagania powinien spełniać profesjonalny transformator impulsowy (istotne są: przekładnia ok.40:1, prąd uzwojenia niskonapięciowego ok....
co to za baterie?od czego?kolego karol 12b cześki z imstalacją 6v miały akku 14ah,a te z instalacją 12v akku 5,5ah
kontrolka ladowania zachowywala sie normalnie - tj zapalala sie tylko po przekreceniu kluczyka do pierwszej pozycji. po kilku dniach od naprawy silnik gwizdal mi jeszcze jak cholera - po wchodzeniu na wysokie obroty bylo slychac strasznei glosny klekot udalo sie tez to naprawic - pojechalem do znajomego mechanika i wyregulowal mi rozrzad, okazalo sie...
Co do naprawy to niestety, ale w Niemczech, Austrii, Szwajcarii etc. nie naprawia się rozruszników, alternatorów Bo i po co? Polacy to robia taniej. Więc wzieli nowy alternator z półki, za pewnie 700-800€ i zamontowali. Bardzo rzadko montuje sie maszyne nowa. W 90 - 95 % sa to maszyny odnowione przez producenta. W przypadku PSA pochodza one z...
Szanowni Koledzy, bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Postaram się jak najzwięźlej go opisać, przejrzałem forum na podobne tematy, jednak interesujących mnie odpowiedzi nie znalazłem. W ciągu kilku ostatnich miesięcy dojeżdżam do pracy i z pracy zaledwie parę kilometrów. Ostatnio zaczął mi się rozładowywać akumulator, najpierw raz na...
Witam mam pytanie jaki polecacie akumulator do mojej fury?? Samochód to Audi 80 B3 BP+LPG JV 1.8 90 KM Alternator Boscha 65A Akumulatory dostępne w przyzwoitych cenach to: Voltmaster 50 520 chyba rozruch 190zl Voltmaster 62 540A 226zl Bosch 53 470 220zł Czeska Akuma 55A 480 rozruchowa 210zł. Książkowo rozrzut wychodzi im od 50 do 70 dla mojego samochodu....
czeski alternator czeski nadajnik czeski ciągnik
smart sterownik xantia regulator elektryczna tylna klapa
bateria piaskowa uziemnienie radiosatcji
Kod PK6.6555.0257EUA - Oprogramowanie Sony TV Jak wejść w menu serwisowe telewizora Manta?