Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
Prawdopodobnie brakuje zasilania na FR.P
Powiedział ci, że uszkodzony wtrysk, bo albo cie nie słuchał, że na wyłączonym silniku, albo chce cię skroić na kasę. Tym bym sobie głowy nie zawracał tak generalnie, bo we wielu autach jest taki dźwięk. Gorzej, że auto nie przyspiesza, tutaj już diagnostyka się kłania.
[url=https://autokult.pl/11649,wolne-kol... temat o sprzęgłach alternatora. Jest pełny opis wraz ze sprawdzeniem.
Najpierw sprawdzasz wszystkie ! bezpieczniki. Większość sterowników ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, jest dioda która ma za zadanie spalić bezpiecznik. Podobnie działają diody w alternatorze, jak podłączysz odwrotnie klemy spory prąd z akumulatora płynie przez diody. Do sprawdzenia więc wszystkie bezpieczniki i alternator, potem diagnostyka...
Pompa Astra G , czy można ją zasrosować w innym samochodzie jako zamiennik mechanicznej. Do podłaczenia pozostaje 2x silne zasilanie, stacyjka , alternator, diagnostyka. Podłączenie mechanicznej jest uciążliwe i pracochłonne. Alternator wytrzyma to.
Tam alternator nie wysyła nić po żadnej magistrali . Diagnostyka jest po k-linii k . Can-u to tam nie było przez kolejne 10 lat . Od 2005 w górę jest magistrala can czyli Altea , Golf 5 Turan to mniej więcej pierwsza generacja aut wyposażonych w magistralę can z grupy VAG .
Konieczna diagnostyka i test alternatora. Przyczyn może być wiele, mogły się skończyć szczotki lub awaria diody prostownika, uszkodzony kabel.
Witam problem dotyczy błędu jak w temacie. Autko to laguna 2 z 2002r. z silnikiem 1,6 16V. Problem objawia się tym, że na wyświetlaczu pojawia się czerwony opis battery charger fault i znaczek akumulatora, lecz nie świeci on cały czas. Pojawia się i znika niema reguły. Pomyślałem alternator. Miernik w dłoń i mierzę i widzę, że nie zawsze napięcie jest...
Padło ładowanie, więc robimy diagnostykę mechaniczną, pasek alternatora, alternator, jak jest ok to miernik, kontrolka, schemat.... Nie pogardziłbym też sprzętem o nazwie Clip.
Czy odczytywałeś błędy ?? diagnostyka komputerowa i daj znać co pokazuje.
Wydaje mi się że diagnostykę alternatora należało by przeprowadzić dwutorowo, tzn. najpierw za pomocą PP2000, następnie jeżeli problem się nie wyjaśni to demontaż z pojazdu i diagnostyka alternatora na stole probierczym .
Panowie, mam problem z informacją o ładowaniu akumulatora, Master 3, 2.3, 2015r. alternator Valeo. Diagnostyka CLIP. Bez start/stop. Po zapłonie we wszystkich kalkulatorach CLIP widzi napięcie ok, 12,4V tylko w UPC 15,95V (czasem 6,50V) Obciążenie alternatora 99,22%. Miernik na akumulatorze pokazuje 12,40V. Po odpaleniu auta zapala się błąd ładowania...
Sprawdź ładowanie może alternator sie przycierać. Diagnostyka kompa pomoże.
Światła są zasilane z akumulatora czy z alternatora?
http://obrazki.elektroda.pl/9726153300_1... Otóż z katalogu IC wynika iż rolka alternatora pasuje z dci. Odnośnie gaśniencia to wpierw diagnostyka komputerowa, ewentualnie to ciut więcej szczegółów, jakie wolne obroty na ciepłym itp. Pozdrawiam
Regulator wymieniony wszystko ok a jeszcze jedno pytanie przy tym dużym prądzie zapaliły się poduszki jak myślisz czy sterownik czy bezpiecznik czy tylko bład i diagnostyka
Pierścienie ślizgowe alternatora mogą wołać o wymianę. Czeka Cię wyjęcie alternatora i jego pełna diagnostyka.
Konkretna diagnostyka dedykowanym sprzętem, to jedno. Sprawdzenie wiązek to drugie. Sprawdzenie alternatora . Po diagnostyce można będzie szukać konkretnych przyczyn problemu.
A on nie ma klemy masowej IBS? jak jest walnięta to nie pomogą cudo wianki. Pełna diagnostyka DME, plus jakość akumulatora.
Wczoraj był u mnie człowiek z Xentry, diagnostyka wykazała brak przejścia między pinem 1 alternatora a pinem 66 w sterowniku silnika. Sprawdzę to po weekendzie
Może zacznij od sprawdzenia wirnika na zwarcia międzyzwojne w jakimś punkcie przewijania silników, jak nie ma zwarć to zanieś do tokarza do delikatnego przetoczenia komutatora bo widzę że bardziej ci zależy aby czegoś się nauczyć niż po prostu wstawić alternator.
Diagnostyka, odczyt błędów po 1
przy tych informacjach to chyba wróżka
Czy mógłbyś rozrysować kostkę i łopatologicznie pokazać co i gdzie i ile podać żeby go wystartować chwilowo zbieram informacje i czekam na pompkę u mnie 0 reakcji po poskładaniu i podłączeniu do samochodu a i co masz na mysli z sygnalem z klimatyzacji? Z tego co czytalem to jest tylko + 12v GDN sygnal z kluczyka i czujnika temperatury i alternator wzbudzenie...
A punkty masy? Taki przegląd powinieneś chyba już dawno wykonać bez dodatkowych zachęt. jednak wynik pomiaru, a szczególnie późniejsza "diagnostyka" alternatora wskazują, że jest padnięty.
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Witam , Nie cytuję ale to że alternator daje 14 V nie świadczy o czymś tzn , Hm jak to ująć widzisz z tego go co wywnioskowałem to sygnał z alternatora faktycznie idzie na licznik tylko że nie bezpośrednio na / żartem powiem , cyfromierz , / lecz na jakąś elektronikę która to przelicza , poza tematem dla przykładu ten sam alternator ładowanie OK a problem...
Witaj Mam pytanie czy silnik benzynowy może szarpać przy uszkodzonym alternatorze Oczywiście,że może szarpać.Sterownik silnika i reszta elektroniki potrzebują odpowiednią ilość prądu do prawidłowego funkcjonowania.Zrób porządek z ładowaniem,diagnostykę komputerową(kasowanie błędów). Pozdrawiam i szczęśliwego Nowego Roku życzę .
Mechanik stwierdził, że pasek wygląda zdrowo a miał go na oku bo termostat był wymieniany ostatnio. Auto ma nieduży przebieg 137 000 jak na swoje 21 lat. Czy jest jakaś obiektywna diagnostyka zużycia łozysk alternatora, pompy wody? Innych zużywających się części?
oscyloskop to bardzo przydatne urządzenie. diagnostyka działania alternatora natychmiastowa włącznie z ustaleniem uszkodzonego elementu. dla niewtajemniczonych: www.klubexpertabosch.pl/dokumenty/porady... a teraz coś z miernikiem V DC http://republika.pl/czarnikm/sch/alt126.... i dla laików http://zssio.bielsko.ids.pl/dyplomy/2001...
Diagnostyka tego żelaza max.15m. Także dalsze wyjaśnienia zbędne
Wesprzyjcie mnie i mechanika wiedzą..... :cry: A jak to to my mamy wspierać mechanika? Może trzeba go wymienić? Niech sprawdzi bezpieczniki na pod maską a szczególnie na aku. Do tego alternator do sprawdzenia jak i jakaś diagnostyka by się przydała.
Potrzebne mi informacje o alternatorze kompaktowym, a konkretnie o jego budowie, zasadzie pracy i jego diagnostyce. Pozdrawiam:D Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
To w takim razie nie wina alternatora / w takim razie pod komputer diagnostyka pod obciążeniem jakie wyskakują błędny.
Macanie na odległość jest trudne. Jadąc na benzynie może włączać ci się gaz, silnik mając mocno za bogatą mieszankę traci moc. Jadąc na gazie i trącą ciśnienie też traci moc. Mówisz, że słyszysz pykanie elektrozaworów i to może, ale nie musi być to. Sprawdź też masy silnika i nadwozia bo błąd alternatora. Przydałaby się diagnostyka podczas jazy i podgląd...
Rozbierales juz ten sterownik? Co masz na myśli z tym alternatorem? Też mam podejrzenie że coś pykło w ecu silnika. Chce wykluczyć te błędy zeby moc pójść dalej z diagnostyką. Terminatory może będę mial na podmiankę. Jutro jak znajdę chwilę to wepnę oscyloskop dwukanalowy w CAN. Błąd przy przekładaniu terminatorow miejscami znikł ale wróci. Spróbuję...
Jak świeci się kontrolka ładownia to sprawdź alternator
hmm... no dobra, a jezeli ladowanie jest i jak pisalem predzej na tych dwoch cienszych kablach czyli na tym ze stacyjki i z kontrolki jest napiecie 14V to chyba nie bardzo padalo by na alternator...
Trzeba zacząć od podstaw czyli sprawdzić dokładnie alternator a nie od tyłu przez lin czyli komunikację. Jak nie ma diagnoskopu i wykluczy alternator to diagnostykę zrobi mu jaki bądź warsztat który posiada kawałek komputera. Parametry w postaci danych w tym samochodzie widać jak na dłoni. Jak jakiś magik gwałcił ten alternator to jestem pewny że jest...
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Zrobić diagnostykę komputerową z podglądem parametrów. Pomierzyć spadki napięć pod obciążeniem na przewodach plusowych i masowych, szczególnie te na drodze alternator - akumulator. Fordy słyną z kiepskich wiązek i korodujących połączeń masowych, zwłaszcza pod akumulatorem i na podłużnicy. Diagnostyka akumulatora również wskazana, ale jak problem trwa...
Wiesz dopytuję bo do tej pory jeżeli pojawiały mi się w innych autach jakieś problemy to radziłem sobie z nimi. Naprawa alternatora i jego podstawowa diagnostyka to dla mnie nie jest jakiś wielki problem. Jak mam pewność że alternator utrzymuje stabilne napięcie i dalej jest problem to wkładam nowy akumulator i mam pewność. Tutaj mnie to przerastało. Skoro...
oto kilka moich przykładów: montaż autoalarmu standart (exusV5)-400zl (moje części) montaż sterownika zamka (pilot) 250zl montaż siłownika w drzwiach-50zl diagnostyka komp i ew. wykasowanie błędów-40 zl demontaż i montaż alternator/rozrusznik 50-100zl (w zależności od dostępu) montaż radioodbiornika-50zl strojenie anteny cb-30zl to kilka przykladów....
Po pierwsze edytuj post tak, żeby dało się go chociaż przeczytać. Kolejna sprawa to diagnostyka, podłącz go do komputera i sprawdź parametry, bo bez tego można pół samochodu wymienić. Miganie świateł może być spowodowane słabą masą, starym akumulatorem, padającym alternatorem. Wody nie ubywa? We własnym zakresie możesz wyczyścić porządnie przepustnicę...
Co by nie było to jest błąd komunikacji - ZBR nie widzi instrumentu, i usterka klemy "W" alternatora :/ ZBR do diagnostyki.
norma to raczej 7–8 l Normę producenta to sobie można w buty wsadzić... Co do spalania: Styl jazdy, waga zbędnych gratów, klima, opony, ciśnienie w oponach, łożyska kół... Jak już chcesz szukać po OBD to sprawdź temperatury jakie widzi sterownik silnika. Temp silnika i powietrza zasysanego. Choć ja bym sprawdził najpierw czy zaciski hamulcowe nie stoją....
1. Proponuję odpalić zimny silnik i jak tylko wskazówka lekko wstanie z COLD pomacać górny przewód chłodnicy. Ciepły? Termostat do wymiany b 2. Pasek napędu osprzętu (bo klinowy to na dzielni jest chyba tylko w moim UAZie) proponowałbym zaopatrzyć się w nowy pasek i napinacz. Skoro piszczał jakiś czas to ja bym nie ryzykował jego dlaczego używania i...
Wiec tak dzisiaj kolejne podejście. Odpiąłem czujnik cisnienia clip nie pokazal żadnego błędu. Sprawdzilem tez sprzęgiełko ktore zalacza się z clip-a. W zakładce UPC jest tylko wybor alternatora. Klima dalej nie działa.
Problem może być w wiązce, sprawdziłbym główne zasilania, bezpieczniki wysoko prądowe i ich gniazda, masy. Drugi podejrzany, akumulator, uszkodzenie wewnętrzne. Trzecia możliwość alternator. Ot i cała tajemnica diagnostyki.
(12,4 V) Na zaciskach (klemach) akumulatora ! Sprawdź/wyczyść punkty podłączenia masy do karoserii i silnika oraz podłączenie głównego, grubego kabla +12V [30] do rozrusznika, alternatora, szkrzynki bezpieczników w komorze silnika i "Body" w kabinie. Sprawdź wszystkie bezpieczniki, naładuj akumulator oraz wykonaj diagnostykę pojazdu. W przypadku samochodu,...
Wszystko OK z silnikiem i jego sterowaniem. O resztę też byłbym raczej spokojny sterowniki pamiętają usterki i reset musi wystarczyć. Połączenie odbywa się poprzez to samo gniazdo co silnik ze wszystkimi sterownikami za pomocą np.Skaner 100 koszt jak u nas 50zł. Jeśli zwarcie było by katastrofalne według mnie najpierw strzeliłby alternator i jego mostek...
Po resecie map jeżdżę ponad 1,5 miesiaca i narazie jest ok, jak bardziej wzrośnie temperatura na zewn. dam znac, wymienialem jeszcze elastyczny łącznik układu wydechowego, bo siatka juz odpadala. Osobiście i tak polecam dla osób z podobnymi problemami najpierw zaczac od sprawdzenia luzów zaworowych szczelinomierzem, poza tym sprawdzic szczelnosc ukladu...
Trzeba wymontować alternator - sprawdzić diody wzbudzenia - sprawdzić diody prostownicze - stan zużycia szczotek - pomierzyć uzwojenia stojana - pomierzyć uzwojenia wirnika. Czyli krótko mówiąc przeprowadzić diagnostykę alternatora. Dodano po 1 Jeżeli oczywiście zostały sprawdzone wcześniej wszystkie połączenia elektryczne i sprawdzony naciąg paska...
Kol.LUBEKZXC nie kombinuj z przerabianiem , poszukaj i kup regulator do tego typu alternatora , bo możesz zapłacić dwa razy . Pozdrawiam
Tu częściej pada czujnik momentu siły skrętu kierownicy. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Diagnostyka Cię nakieruje na właściwy trop. Czasem to kwestia napięcia zasilania (alternator lub połączenie masy).
Witam, wTwoim samochodzię najprawdopodobniej uszkodzone są łożyska. W momencie kiedy włączasz odbiorniki alternator musi dać więcej prądu. Jeżeli wirnik nie jest w osi ("wybite" łożyska) wtedy niedokładnie przylegaja szczotki do wirnika i nie można uzyskać mocy potrzebnej aby wyrównać zapotrzebowanie na prąd. Druga przyczyną spadku napięcia lub równoczesna...
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Przepraszam, masz w profilu diagnostyka aut a nie masz amperomierza cęgowego?
Toyota od zawsze kombinowała niepotrzebnie z tymi układami ładowania i alternatorami. W tym modelu ładowanie jest sterowane przez ECU (PCM). Moduł w alternatorze stanowi jedynie „końcówkę mocy” która steruje uzwojeniem wzbudzenia. Masz wejście PWM i wyjście DFM. Nie ma możliwości sprawdzenia temperatury alternatora, ponieważ nie masz inteligentnego...
Hyundai i30 rok 2000 Chyba sobie żartujesz, ten model produkowano dopiero od 2007 roku. Pierwszy lepszy warsztat -> diagnostyka. A jak szkoda 100 złotych - to cóż, pozostaje dalej wymieniać na slepo, co popadnie.
Dziś niestety nie dotarłem na diagnostykę :cry: Alternator jaki mam zamontowany to Valeo TG12C124 sterowany LIN 2.1. Tak sobie pomyślałem że może przewód sygnałowy od alternatora do UPC jest przetarty i zwiera z innym z wiązki. Jak sprawdzałem ciągłość przewodu to robiłem to przy odłączonym akumulatorze i nie pomyślałem o takiej możliwości. Jutro dokładniej...
witam faktycznie niezły serial tylko chyba troche czeski film bo nie wiadomo o co chodzi i pewnie czeski bład to znaczy gdzies na poczatku popełniono bład w mysleniu alternator przez zestyk w regulatorze podaje informacje dfm tj obciazenie majac vcds mozemy zaznaczyc to obciazenie i obserwowac je na wykresie podobnie jak napiecie zasilajace sterownik...
Rozwiązałeś ten problem? Ten problem jest taki sam, jak mój problem. Może zły alternator ? Dodano po 7 Można sprawdzić w diagnostyce Delphi F i terminalu. Pod obciążeniem po uruchomieniu wentylatora, tylnej nagrzewnicy, światła ksenonowego, obciążenia zacisku F ze 100% i napięcie dochodzi do 13,8 woltów. Problem, jeśli terminal F mówi, że 100% prawdopodobnie...
Wystarczy stół w garażu, imadło(chociaż niekoniecznie) do umocowania, wiertarka (mamy moment obr.). Wiadomo że nie sprawdzimy pełnego zakresu obr, ale możemy spr ogólnie czy alt jest sprawny, czy się wzbudza a po podpięciu obciążenia i odpowiednio mocnej wiertarce kilka innych parametrów. Takie rozwiązanie z powodzeniem stosuję już od kilku lat co znacznie...
Witam Wymień alternator kolego ,a potem bierz się za diagnostykę pozdrowionka
ten cienki kabelek to wzbudzenie alternatora... zacznij od diagnostyki komputerowej.
Najpierw napraw rozrusznik żebyś miał czym kręcić, potem należy sprawdzić czy sterownik przypadkiem nie włączy pompki paliwa i wtryskiwaczy (pewnie tego nie robi bo próbowałeś odpalać i nie piszesz że capiło benzyną) ciągle tzn nie będzie zalewał silnika paliwem. Jeśli będzie ok to można próbować odpalić. Jak nie zaskoczy to diagnostyka komputerowa...
Dziadek zrobił patent i ma wtyczkę, którą odłącza + akumulatora. Dobrze by było aby dziadek zamontował jeszcze dodatkowy (niedrogi) patent. Byłby to woltomierz cyfrowy, taki wkładany w gniazdko zapalniczki. Miałby ciągły monitoring napięcia w instalacji, co pozwoliło by obserwować czy alternator prawidłowo ładuje, a po wyłączeniu silnika jak szybko...
pomoże ktoś w rozwiązaniu tego problemu rozrusznik alternator sprawdzony Co się dzieje ? Opis usterki ? Jaka poczyniłeś już diagnostykę ?
a kolego które to są przewody sterujące czy to ten gruby przewód podłączony do alternatora?
chińskie skutery są 4 suwowe ' Jasne, wszystkie. wyprzedzeniem zapłonu A ile to ustawić? http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/z... http://www.zaplon.fora.pl/diagnostyka-uk... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... http://www.youtube.com/watch?v=IpQye374a...
silnik 1,6 66kw u mnie nie działał prędkościomierz i wskazania kilometrów,na lewym górnym rogu silnika nad alternatorem odłączył się przewód masowy podłączyłem go i wszystko działa
Po tak długim postoju to koniecznie sprawdzić to co pisał CameR -elektrykę. Ale uważam że porządna diagnostyka kompem może też wiele powiedzieć. Regulator napięcia, diody w alternatorze sprawdzone?
Czemu ma służyć pomiar prądu alternatora poza jego diagnostyką ? Nie widzę sensu takiego pomiaru poza środowiskiem naukowym i warsztatowym . Pobór prądu przez podłączone urządzenia zależy od ich mocy i stopnia naładowania akumulatora . Stare samochody jak np Warszawa miały amperomierz ale określał on ogólnie rzecz biorąc tylko kierunek przepływu prądu...
W przypadku sprawdzenia na diagnostyce że na stole probierczym alternator ładował należy wykluczyć uszkodzenie lub też zimny lut na pierścieniach doprowadzających poprzez szczotki napięcie wzbudzenia na uzwojenie wirnika.Jednakże z przypadkiem zimnego lutu na jednym z pierścieni też się spotkałem.Kilkakrotnie zdarzało mi się wymieniać stacyjki do ciągników...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
Witam, chciałbym zdiagnozować co dokładnie dolega mojej polówce a w szczególności co wymienić .. A więc tak problem mam ze wspomaganiem zapala się żółta kontrolka i wspomaganie działa jak by w 70 % .. w aucie nic nie wymieniałem, wyskoczyły następujące błędy 1.Pompa -01309 power steering Control module j500 -4910 no communication intermittent 2.czujnik...
Koledzy przyłączę sie do problemu z altkiem w tym aucie. Stary altek padł więc wymontowałem sprawdziłem niby wszystko ok, ale dla pewności zmieniłem regulator, Niestety po włożeniu do samochodu dalej kontrolka ładowania gasła i po około 1 min zapalała sie. Postanowiłem więc kupić drugi (regenerowany kapitalnie altek). Po założeniu zonk kontrokla dalej...
tak np Elektrotechnika i elektronika samochodowa Dziubiński Elektronika w technice motoryzacyjnej Konopiński Elektronika i elektrotechnika w poj. sam. Herner Diagnostyka sam osobowych Trzeciak ale tam jest na prawdę bardzo mało
Tak, uszkodzenie alternatora nie utrudni rozruchu przy naładowanym i sprawnym akumulatorze. A może akumulator przypadkiem też dokonał żywota? Jeśli prędkość obrotowa w czasie próby rozruchu jest "normalna", to trzeba szukać dalej: diagnostyka komputerowa, świece żarowe, ciśnienie sprężania... Dodano po 1 Tak, uszkodzenie alternatora nie utrudni rozruchu...
A jak się kształtują napięcia na akumulatorze, alternatorze i w obwodach ?. Nie ma gdzieś nagłego spadku napięcia ?
Chodzi mi o miedzyzwojowe.
wiązka kabli idąca od kostki którą podłącza się do modułu, a drugi koniec do kabli wychodzących z alternatora sprawdzona "pikaczem" kabel po kablu zginana i nie widać żadnej przerwy Sprawdzanie "pikaczem" instalacji niema sensu a jedynie żarówką 12 V 50 W gdzie jest jakieś obciążenie prądowe. Motocykl enduro więc instalacja mogła zgnić. Przed sprawdzanie...
kontrolka powinna się palić po włączeniu zapłonu przed uruchomieniem. objawy w pana aucie wskazują na diody w alternatorze, a dokładniej na diode wzbudzenia
:arrow: ankuch No tak - tyle, ze wlasnie magia w tym jest taka, ze zastosowalem inny regulator - i to wlasnie innej firmy (ale tez do Valeo) i... nic sie nie zmienilo... moze charakter falowania inny, ale nadal jest... a wiec cos musialem zmienic... Kondensator pomaga... ale o tyle, ze zmniejsza... a by bylo niezauwazalne to musialby byc chyba jakis...
Podaj nr oryginalny alternatora bo mogą u Ciebie siedzieć różne konstrukcje Valeo i Mistubishi to przeprowadzimy konkretniejszą diagnostykę.
Mam to samo, zmieniałem pierścienie komutatora i łożyska, Poskładany ponownie i też błędów nie generuje na deskę a nie ma siły zakręcić silnikiem. Uzwojenie rozłączane w miejscu zgrzewu samych drutów. Ruszany pierścień na łożysku, Myślę że to jego wina, idzie gdzieś dostać nowy z łożyskiem? po przełożeniu ma delikatne bicie ale nie wygląda na uszkodzony....
Jest pewny sposób na diagnostykę, wyjąć mostek i sprawdzić. Teraz pomyśl, alternator wali napięciem zmiennym, jak myslisz, jest to możliwe w chwili, gdy zapięty jest akumulator? I ostatnie-sprawdź czy alternator dostaje wzbudzenie, bo tam będzie problem.
A czemu ma pokazywać usterki. Jeżeli jest problem z ładowaniem (alternator, padnięty akumulator) czy "kradzieżą" prądu przez auto to może nic nie być w komputerze. Zwłaszcza że to dość stare auto więc nie ma co się spodziewać cudów w diagnostyce.
PCM to jak napisał kolega master98 komputer sterujący i aby podejrzeć co faktycznie dzieje się z ładowaniem trzeba przeprowadzić diagnostykę komputerową.
co by nie mówić to raczej zbieg okoliczności. raczej nie słyszałem aby przez diagnozę coś innego uszkodzić co innego że wspomaganie w fabii to ciekawa i dość awaryjna sprawa Ale wytłumacz to klientowi :| Ostatnio usiłował mi wmówić ,że przez podłączenie testera zepsułem oświetlenie wnętrza i elek. szyby. Co do Skody musiał być przypadek . Wątpie zeby...
Słyszeli Panowie o czymś takim jak zabezpieczenie termiczne silnika podnośnika szyb . W tym modelu auta , jest rozbudowana diagnostyka . Pod komputer z nim . Takie gdybanie , nie wiedząc nawet który kabel do czego ... 1wire w tym aucie , to masz tylko jedno -komunikacja z alternatorem .
Witam mam taki sam problem powyżej 1500 do 2000 tys obrotów cos stuka master 165 km bi turbo jakieś sugestie od czego z acząć z góry dziękuję Wprowadzenie Stukanie w silniku Renault Master 165 KM z układem bi-turbo w zakresie obrotów 1500-2000 RPM może być objawem poważnej usterki, która wymaga natychmiastowej diagnostyki. W silnikach z turbosprężarkami,...
Możliwe iż moduł dostaje za wysokie napięcie -do kontroli alternator . Nie pisz bzdur. Podejrzewam że w 90% to co wymieniłeś jest sprawne. Podstawa to diagnostyka a nie wymiana części na pałę bo ktoś tak wspomniał a Ty lecisz i kupujesz kolejne części. Gościu nie ma pojęcia to widać z Twojego opisu sytuacji. Jak nie masz czym diagnozować to po co zabierasz...
Może by w końcu diagnostykę podłączyć a nie zerkać, usterka w zegarach siedzi, to wiem bez diagnostyki.
Mam w sieci kilkanaście UPS'ów. Do tego oczywiście kilkadziesiąt akumulatorów o pojemnościach od 7 do 100Ah. Potrzebny mi tester, który określi kondycję akumulatora - dobry, czy do kosza, nie wiem czy istnieją zabawki mierzące pojemność. Cena - do 500zł. Druga sprawa dotyczy akumulatorów spiętych w szereg. Mam 5 baterii po 20 akumulatorów (7 - 26 Ah)....
To może teraz ja - porządna diagnostyka. Nie wiem czy ten regulator jest sterowany poprzez ECU, ale jeżeli jest to może być jeszcze czujnik napięcie akumulatora (nikt nie wspominał o tym jeszcze)
Lampka akumulatora świecąca podczas pracy silnika świadczy o awarii alternatora lub zużyciu się jego paska albo został polany jakimś płynem i się ślizga. W alternatorze mogą być wytarte szczotki i ślizgi. Wysokie obroty mogą być spowodowane przez wiele czynników jak nieszczelności w układzie powietrza, silnik krokowy, przepustnica. https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj...
diagnostyka alternator diagnostyka autobusów diagnostyka hyundai
zamiana przepływomierz kolumna aktywna akumulator rozładowywanie baterii laptop
projekt mojej bramy garażowej parowar philips
Jak ustawić czujnik ruchu i zmierzchu? Opel Astra H 1.6 XER - Problemy z odpalaniem za drugim razem