przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
mam problem:? jak podłączyć obrotomierz do peugeot 205 diesel pod alternator jest zacisk B- (wolny) i do czego trzeba podłączyć zacisk (1) przy obrotomierzu prubowałem ale nie działa obrotomierz jest od fiata 125p proszę o pomoc najlepiej jakiś schemat. http://obrazki.elektroda.net/66_12656658...
Wstaw alternator od diesla, albo podłącz obrotomierz do starego alternatora tak jak jest w dieslu - może będzie dobrze. Pozdrawiam.
Hej! Co do Twojego pytania to widziałem kilka alternatorów z diesla i nie było wyjścia W. Ogólnie tam są podpięte obrotomierze które pracują jako woltomierz. Mam benzyniaka i obrotomierz z diesla. Sam szukam miejsca gdzie by podpiąć sygnał do obrotomierza z alternatora. Myślałem że jak będę miał alternator z diesla to tylko wepnę kabel i będzie działać,...
Witam! Jestem szczesliwym posiadaczem golfa diesla i nie dawno kupiłem licznik z obrotomierzem do niego. Problem tkwi jednak w tym ze nie mam wyjscia z alternatora do obrotomierza:( w poprzednim poscie wyczytalem, ze kolega mial ten sam problem tylko, że on ma alternator Motoroli a u mnie zamontowany jest firmy Bosh. Czy tobedzie takie same wyprowadzenie?...
Nie bardzo, musisz przerobic elektronikę, poza tym obrotomierz do diesla ma inny zakres obrotów, a podpina się go pod alternator ( musi być wyjście, najczęściej oznaczone W )
Witam wszystkich jest to mój pierwszy post ale postaram sie opisać mój problem w miarę dokładnie :) A więc do rzeczy problem jest w Fordzie focus mk2 2006 rok motor o pojemnosci 1.6 diesel :) pożyczyłem auto mojemu wujkowi który zabrał je do Niemiec bo jego sie rozwaliło ... wymienił alternator ponieważ ten który był zamontowany sie rozwalił nie wiem...
**kysy325** masz w złym miejscu wpięty w alternator obrotomierz, zaczyna działać dopiero po wzbudzeniu alternatora, sam alternator masz ok jeśli chodzi o ładowanie :)
Proszę. Nr nadwoziaVF32KRHYF42976973 model206 DAM09572 83 1 0126 Fabryka (kod)83 Początek obowiązywania gwarancji2003-04-11 Informacja serwisowa Karoseria0220458 RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT TYP NADWOZIAKOMBI 5DRZW WYKOŃCZENIEPOZIOM XS SILNIKDIESEL TURBO DW10TD PRZENIESIENIE NAPĘDUSKRZYNIA MECHA 5 PODSTAWA...
Witam. Potrzebuję porady. Posiadam obrotomierz diesel firmy GANZ na licencji VDO.Zakres 3000 obr.napięcie 24v .Posiada gniazdo 4-wtykowe o oznaczeniach-30, 31, M, SZ. Czy można z niego zrobic obrotomierz na napięcie 12v i o zakresie obrotów 6000?Wspomniane urządzenie pochodzi z Bizona.
przelozylem silnik z benzyniaka na diesla i jak przerobic obrotomierz ktory bral impulsy z cewki zaplonowej tak zeby podlaczyc go do wyjscia w alternatora ?? w tym momecie po podlaczeniu wyskakuje 4000 obr/min po regulacji potecjometrem na obrotomierzu. z tego co sie orietuje to trzeba by bylo zmienic czestotliwosc podawanego sygnalu o jakies 100 mhz...
W tym samochodzie sygnał do obrotomierza wytwarza alternator wyjście "W" . Sprawdź ciągłość przewodu.
Witam. Mam problem z ładowaniem w bułgarskim widlaku DV 1792 z silnikiem Perkins 4. Alternator nie ładuje kontrolka nie świeci w ogóle czy to na zgaszonym, czy na włączonym silniku. Układ wygląda tak jak na tym zdjęciu poglądowym : http://obrazki.elektroda.pl/8256634200_1... Regulator Elmot RNC 12. Żarówka 4W 12V . Żarówka na 100% dobra...
witam może ktos rozpracowywał temat obrotomierza do diesla ? potrzebuję takie ustrojstwo warunek musi być łatwy montaż w domysle dla deb... i oczywiscie jak to możliwe max uniwersalny./do różnych modeli ten sam/ myslę aby brać impulsy z przewodu metalowego do wtryskiwacza tylko problem z wykonaniem może ktos ma pomysł? przetworniki piezo nie zabardzo...
Nie jestem pewien, ale sądze ze musialbys zmienic alternator na taki jaki jest w tym benzyniaku jezeli sygnal idzie z alternatora.
Witam ! Po uruchomieniu alternator się nie wzbudza, dopiero po zwiększeniu obrotów, po wzbudzeniu stawia bardzo duży opór silnik nie może pracować, swobodnie na wolnych obrotach, proszę o poradę. Pozdrawiam
Witam posiadam ciągnik rolniczy z alternatorem 55 Amper i akumulatorem 110Ah. Potrzebuje do niego podłączyć opryskiwacz sadowniczy który ma 6 silników 100W . Do tego światła drogowe 4 halogeny, radio czyli razem w granicach 1000W czy ten alternator podoła temu, a jeśli nie to czy jest możliwość jakoś usprawnić układ elektryczny w ciągniku. Wydaje mi...
witam mam problem z ładowaniem, przy zapaleniu nie gaśnie kontrolka od ładowania, dopiero przy ok 1000 obr zgaśnie a gdy pochodzi dłużej na wolnych obrotach znów żarzy się .regulator napięcia Elmot RNc-12 , alternator Elmot A 124-14f 14v 44A, sprawdzane były szczotki, regulator wymieniany, wszystko oryginalne, nie wiem od kiedy to jest bo to nabytek...
Wie ktoś co moze byc tego przyczyną że na postoju pokazuje 5tyś obr a podczas jazdy wychodzi poza skale. Spotkał sie ktoś juz z takim czymś?? Chodzi to o audi 80 1.6 Diesel z 88"
Witam serdecznie. Otóż buduję coś na wzór pojazdu własnej konstrukcji na silniku 1.5D pochodzący z opla. Brakuje mi kilku rzeczy w tym między innymi obrotomierza. Sygnał do obrotomierza będzie brany z zacisku W alternatora. Założenie jest takie aby obrotomierz był okrągły tak jak w c 360 lub kwadratowy tak jak w ivecu i aby był zasilany z 12V. Wie ktoś...
Mam pytanko czy jest mozliwosc podlaczenia obrotomierza z benzyny do diesla. Bo po podlaczeniu 3 kabelkow: +,-, sygnal z alternatora pokazuje od razu ok 4000obr/min a slyszalem ze mozna jakos sygnal podzielic????
Mam obrotomierz cyfrowy do diesla który podłączamy do wyjścia w w alternatorze. Tylko że u mnie brak takiego wyjścia na altku. Mam samochód peugeot 406 z silnikiem 1.9tdi. Alternator firmy valeo. Czekam na wskazówki i schematy. Pomóżcie. Pozdrawiam
Witam. Szukam alternatora którego mógłbym dopasować do ciągnika rolniczego... Z racji tego że mam kompletnie spaloną instalacje zamontowałem alternator od Ursusa C 360 który ładuje prądem ok. 40 A, co jest stanowczo za mało i te alternatory nie są trwałe (robione na szybko byle można było pracować w dzień i odpalać). Po roku czasu i 5 "zużytych" alternatorach...
Witajcie, to mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich serdecznie. Mam na łódce mały, jednocylindrowy silnik diesla o mocy ok 7 KM, który nie miał fabrycznie alternatora, ale ja ten alternator mu dołożyłem. Jest to mały, prosty 20A alternator od jakiegoś małego traktorka + zewnętrzny regulator napięcia. Chcę mu założyć wyłącznik wzbudzenia....
Witam serdecznie mam mały problem z alternatorem od ciągnika Belarus MTZ 952.3 z 2006 roku wyposażony jest on w alternator 1150 W. Uszkodził się on niestety samoczynnie a mianowicie popękały uzwojenia stojana. Jednak po zlutowaniu i zabezpieczeniu tych uzwojeń dalej nie działa dodatkowo z tego co wiem jedno uzwojenie jest połączone z obrotomierzem który...
Witajcie. Mam małe pytanie, czy można przerobic obrotomiez z samochodu benzynowego na diesla? benzynowy obrotomierz jest sterowany impulsem z cewki lub z komputera. W dieslu jest czujnik obrotów na kole zamachowym. Mozna to przerobić i zy sie opłaca (skalowanie). Zdania rozpoczynamy wielką literą. Proszę w swoich wypowiedziach używać polskich znaków...
Czy jest możliwość dorobienia do tego silnika obrotomierza?? Pozdrawiam!
Obrotomierz z autobusu założyłem do traktorka z silnikiem diesla (1 cylindrowy). Impulsy z alternatora, działa ale max.600obr. powinno być chyba 4x tyle. Czytałem, że trzeba zmienić któryś z kondensatorów więc dodaje zdjęcia. To, że obrotomierz jest wyjęty z instalacji 24V też może mieć wpływ na obroty? US-sl494 elektrolit-47mikro/25V 10nanoK400 jest...
Witam Planuję planuję zrobić stół probierczy, posiadam silnik obcowzbudny Komel 230V DC 1,2 kW z oporową regulacją obrotów. Obciążenie maksymalne alternatora 24V to by było ok 40A. i ok 80A przy 12V. Planuję zrobić obciążenie z drutu oporowego o wartości 5A, 10A, 20A, 40A, 60A i 80A. Wzbudzenie z transformatora z mostkiem Graetza 12 i 24 V. Jak myślicie...
Minęło kilka lat, o tym temacie zapomniałem (powiecie, że odkop roku). Warto wspomnieć o Pięcie Achillesowej instalacji sygnału obrotomierza. Otóż: alternator musi posiadać styk "W", który był przeze mnie pieczołowicie oczyszczony, ale nadal wskazówka obrotomierza nie podniosła się. Ściągnąłem plastikową osłonkę zabezpieczającą wsuwkę żeńską na przewodzie...
Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/ob... Dzięki, ale trochę nie o to mi chodzi. To wszystko wiem, ale szukam kogoś kto zna elektrykę w Polonezie i pomoże mi podłączyć to tak jak fabryka wymyśliła. A żeby podłączyć...
Proszę: Dane pojazdu Linia produktuXSARA Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)08264 CJ 2 0113 Data Początku Gwarancji15.07.1999 OPBN018 NREe2*93/81*0175*00 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUCITROEN LINIA PRODUKTUXSARA TYP NADWOZIAHATCHBACK 5DRZW WYKOŃCZENIEPOZIOM SX SILNIKDIESEL DW8 PRZENIESIENIE NAPĘDUSKRZYNIA...
Witam serdecznie. Czu ktoś z szanownych kolegów orientuje się czy alternator w Fiat Brava 1,9 diesel posiada wyprowadzone złącze pod obrotomierz (zacisk W) czy trzeba go samemu wyprowadzić? Zamontowałem zegary z Fiata Marea z obrotomierzem i chciałbym go podłączyć. Typ alternatora to: Magneti-Marelli A115I-14V-40 /65A . Z góry dziękuję za odpowiedź....
Witam!! Mam pytanie do posiadaczy wyżej wymienionego auta jaki siedzi u was alternator chodzi mi o oznaczenie. Mam problem z obrotomierzem a mianowicie zamyka mi skale. Poprzedni właściciel wymienił pewnie alternator na inny niż powinnien być skąd to wiem a mianowicie myślałem że to wina zegarów i podłanczałem od innej cordoby diesel i dzieje się to...
o zmianie kółka tez myslalem!!ale obawiam sie ze alternator moze za slabo ladowac (trzeba zalozyc wieksze kółko przez co alternator bedzie sie obracal wolniej) a mozna cos zrobic z sygnalem z alternatora??nie znam sie na tym kompletnie
Witam, mam problem z ASTRA I 94 rocznik 1.7 TD. Po uruchomieniu silnika pali mi się dioda akumulatora i dopiero mocne przygazowanie powoduje zgaśnięcie. Alternator jest nowy na gwarancji oraz akumulator. Dodam, że obrotomierz do momentu zgaśnięcia diody nie działa. Coś z progiem wzbudzenia alternatora? Dziękuję za pomoc.
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
Witam. Mam podobny problem. -lekko ćmi kontrolka ładowania akumulatora. Po przejechaniu kilkunastu km rozładował się akumulator. (brak ładowania) kupiłem nowy regulator i ładowanie na poziomie 14,4 V. W stanie spoczynku napięcie akumulatora na poziomie 14 V? (to chyba trochę za dużo)???? Obrotomierz padł i nic nie pokazuje no i nadal ćmi kontrolka (silnik...
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
jeśli masz obrotomierz to przeważnie jest on podpięty pod alternator jeśli prąd znamionowy jest podobny to nie ma problemu(poza mechanicznym)
Schematu nie posiadam ,ale sprawa nie jest beznadziejna , czasami jest to wyprowadzenie na alternatorze i nie podłączone popatrz jakiej firmy masz alternator i obejrzyj go, jeśli go nie ma to też nie problem, możesz rozebrać alternator i podłączyć dodatkową diodę i wyprowadzić drugi koniec na zewnątrz i już masz impulsy na obrót .Robiłem coś takiego...
Jak jest różnica średnic kół pasowych na zamienianych alternatorach to obrotomierz będzie wskazywał z błędem. Vacu jest napędzana z wałka pośredniego. Dlaczego żaden nie insynuuje, aby sprawdził, czy problem rzeczywiście w alternatorze?
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Witam serdecznie tak jak w opisie. Czytałem wiele na forum i nie bardzo znalazłem to co by mnie interesowało. Po podpieciu pod czujnik ruchu wału (-) a drugiego konca do DT obrotomiesz stoi na 2000tobr ale troszke gazu i spada na zero pomocy. Nie wiem jak to ma byc podłączone bo alternator w MB nie ma wyjscia W a wczesniej na silniku benzynowym impulsy...
Zbyt mało konkretów chyba podałeś w pytaniu. Brak typu, numeru licznika który przestał działać. A liczniki obrotów są różne np. podłączane do alternatora (silnik diesla).
306 RESTYL KOMBI 5DRZW 1.9 D (XUD9) BVM 5 Charakterystyki pojazdu Model306 RESTYL Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)08038 82 1 0047 Data Początku Gwarancji01.01.1990 NRE(homologacja)e2*93/81*0146*01 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU306 RESTYL TYP NADWOZIAKOMBI 5DRZW WYKOŃCZENIEPOZIOM...
Jacek 79 to diesel i altern mase napewno ma Skoro elektryk wymienil regulator no to zostaje uzwojenie albo diody To jest alter HITACHI i na ogol to wlasnie uzwojenie leci a przy okazji mostek diodowy Ale w tym wypadku dopuki alternator nie jest wyciagniety to mozna gdybac Pozdrawiam
diesel sterowany jest poprzez alternator (NN) jest on inaczej skalibrowany, a "zwykłe" podpięcie pod altek na biegun + nic nieda, takie altki mają dodatkowe wejście na obrotek, a wszystkie manuale do przeróbek tyczą się sieny beznyniaka do uno beznyna bo niby fiat ale jednak nie to samo, w uniaku (niedotyczy Turbo oraz SX) niema opcji podłączenia obrotka,...
Tu ma Kolega rysunek złącza, gdzie jest D+ a gdzie W : http://obrazki.elektroda.pl/6793758400_1... Czyli B+ wiadomo, gruby kabel; D+ to wzbudzenie/lampka i jesli to Diesel to jeszcze obrotomierz na W . Tylko, że jeśli to jakiś traktor a nie Golf 3 (a nie skojarzyłem działu) - to jak niżej pisze Kolega Błażej -z obrotka nic nie będzie; jakoż...
proszę o pomoc w rozkodowaniu vin VF32E8HXF44277924 z góry dziękuję Charakterystyki pojazdu Model206 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)10157 83 1 0135 Data Początku Gwarancji12.10.2004 NRE(homologacja)e2*98/14*0250*04 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU206 TYP NADWOZIAKOMBI...
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
W alternatorze W musisz podpiać pod diody.
Wbij w wyszukiwarkę znanego portalu aukcyjnego " obrotomierz diesel". Ja nabyłem coś takiego w wersji cyfrowej z voltomierzem. Jest instrukcja podpięcia pod alternator i sposób regulowania.
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
sygnałowego z alternatora z zacisku D. Nie D tylko W. Możliwości masz kilka: -nakleic magnesik na koło pompy + kontaktron bądź hallotron(robiłem tak raz w maździe) -czujnik piezo na rurkę wtryskiwacza. -czujnik indukcyjny z koła wieńcowego (jak miały stare Peugeoty)
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Koszty to 3m przewodu elektrycznego-linki 0,75mm², jeden konektorek, jeden browarek - to wszystko pod warunkiem, że jest na altku wyjście W , wspomniane przez Kolegę Carot ; a powinno być, jeśli nikt alternatora nie ruszał, bo do Diesli VW wkładał takie przygotowane do zegarów z obrotkiem.
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
Nie bardzo. Obrotomierz w dieslu dostaje impulsy z dodatkowego wyjścia z alternatora. Inny będzie współczynnik impulsy/obrót. Poszukaj oryginału, na pewnym portalu aukcyjnym bywa tego sporo. V.
Chodzi o opelka diesel? Sygnał jest bezpośrednio z cewki stojana brany. http://obrazki.elektroda.net/66_12335095...
Jak podepniesz w ten sposób to zawsze tak będzie wskazywać. . Obrotomierz z diesla pracuje jako woltomierz i sygnał powinien być brany z alternatora z wyjścia W. W dieslu nie ma cewki zapłonowej! http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Witam Ogólnie obrotomierze w silnikach diesla ,działanie mają od alternatora,nie wiem jak w Twoim przypadku.Jeżeli masz na alternatorze zacisk W, to jest jak mówię.W tym wypadku sprawdź czy z tego zacisku wychodzi napięcie.Gdy będzie to następnie sprawdź ten przewód od alternatora do licznika .
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
A może łatwiej będzie zastosować obrotomierz od diesla i sygnał wyjąć z alternatora? Takie luźne przemyślenie.
Nie jestem pewien ale w mk2 sygnał do obrotomierza chyba jest podawany z alternatora (w dieslu)
Masz problem z alternatorem. W dieslu sygnał obrotomierza jest brany z alternatora. To również tłumaczy zachowanie kontrolki ładowania.
diesel obrotomierz obrotomierz diesel obrotomierz alternator
położenie potencjometr ekran folia aluminiowy naprawić zmywarka candy
temperatura wyłącznika temperatura wyłącznika
dns2.atman.pl 217.17.34.68 – serwer DNS ATMAN, brak portalu WWW SAECO NTC 17800628 - Oporność Czujnika Temperatury