Jak sterowany jest obrotomierz w Poldku dieslu. Nie znalazłem nic przy alternatorze, za to w okolicy koła zamachowego jest jakiś czujnik. Obrotomierz działa w momencie gdy silnik załapie , a rozrusznik jeszcze kręci. Jak puści się kluczyk to wskazówka spada do zera. Nie jestem pewny wszystkich składników...
W dieslu info o obrotach jest brane z alternatora.
nie znam schematu ale może być ten obrotomierz sterowany z alternatora:D
witam kolega ma renaulta i tam impulsy idą z alternatora (dodatkowe złącze) sprawdz czy w twoim nie ma czegos takiego
W polonezie obrotomierz nie był napędzany od alternatora a z czujnika wału.
Masz rację jeśli nie dowiem się skąd jest brany oryginalny impuls to wyprowadzę z alternatora (nie posiadam zacisku W są tylko 3 wyjścia na alternatorze)ale nie jestem pewny czy w tym przypadku na 100 % obrotomierz prawidłowo zadziała
Witam Obrotomierz podpięty był jak sądzę do alternatora-zacisk (W),obrotomierz (-)masa,(G)-do alternatora.
Cześć. Bawiłem sie tym nawet jest temat na forum. Alternator daje 8,5 raza więcej niż obroty jakie powinny być. czyli przy obrotach powiedzmy 1000/min mamy z niego nie 16,6...Hz czy tam połowę tego tylko znacznie więcej Z braku koncepcji na podzielenie w miarę dokładne i w czasie jaki potrzebowałem...
Witam Jest tak: mam Audi 100 1987 "cygaro" 2,0 diesel. Chcialem sobie zalozyc obrotomierz, niestety nigdzie nie moge znalesc licznika z obrotomierzem z diesla - moge kupic sobie licznik z obrotomierzem z benzyniaka, ale tu wlasnie zaczyna sie problem: 2 elektromechanikow mowi mi ze albo nie bedzie...
Witam! Jestem szczesliwym posiadaczem golfa diesla i nie dawno kupiłem licznik z obrotomierzem do niego. Problem tkwi jednak w tym ze nie mam wyjscia z alternatora do obrotomierza:( w poprzednim poscie wyczytalem, ze kolega mial ten sam problem tylko, że on ma alternator Motoroli a u mnie zamontowany...
Witam koledzy mam taki problem posiadam Toyotę Hiace 2,4 diesel nie była wyposażona w obrotomierz więc postanowiłem sobie taki sprawić zakupiłem od takiego samego modelu ale z silnikiem turbodiesel.I tu zaczyna się problem ponieważ sygnał do obrotomierza brany jest z pompy wtryskowej poprzez specjalny...
teraz też patrzę, że nie działa mi obrotomierz...a działał... W starszych silnikach diesla obrotomierz był brany z alternatora - odczep z uzwojenia alternatora. Jeśli nie działa ci obrotomierz to możliwe, że jest też problem z samym alternatorem czyli ładowaniem. Warto to sprawdzić. nie wiem czy...
Witam, od jakiegoś czasu miałem problem z kontrolką alternatora - nie przestawała sie świecić. Podłączyłem zastępczy układ (elektrozawór pompy wtryskowej - żaróweczka - alternator), który na razie zdaje egzamin ale lampka niestety jest w środku i tak troszkę głupio, bo zawsze mam obawy, że żaróweczka...
Jest tam pradnica czy alternator? Jak pradnica to wstaw alternator. Badziesz mial dwie korzysci naraz: lepsze ladowanie i gotowy sygnal do obrotomierza (pod warunkiem, ze obrotomierz bedzie z diesla)
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
witam serdecznie, Mam problem, mianowicie posiadam w swoim Golfiku DIESEL 1.6 TD licznik na jedna kostkę autko po roku 89', a zakupiłem licznik z dwiema kostkami z obrotomierzem i mimo kilku tematów na forum.vwgolf.pl nadal nie wiem jak ogarnąć temat ;/ opis moich kabli (kolory) z jednej kostki...
Witam Chce założyć obrotomierz do Fiata Ducato 2,8 Diesel. Kupiłem obrotomierz firmy AMS w załączniku jest schemat. Czy samochód ma wyprowadzenie sygnału z alternatora na obrotomierz? Jeśli tak to sprawa chyba prosta, a jeśli nie to jak to zrobić?
Witajcie. Mam sprawne zegary od Golfa 3 Silnik benzyn, rok 1992 i MZ ETZ 251 w której nie działa obrotek. Pomyślałem więc ze może da się zaadaptować obrotomierz z golfa do MZ. Pod cały układ scalony podłączyłem zasilacz 12V. Kontrolki są, wszystko jest. Powyciągałem je co by prądu mi nie zżerały....
Obrotomierz z benzyny nie można podpinać do wyjścia W alternatora. Nie ten sygnał sterujący. TD to sygnał z czujnika wału , obrabiany przed moduł zapłonu lub sterownik silnika. Szukaj obrotomierz do diesla.
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator,...
Witam Problem był nie raz omawiany na forum, ale skończyły mi się już pomysły więc piszę. W moim Nissanie z 1985r. silnik 2,5D pojawił się problem z rozładowywaniem akumulatora. Na wyłączonym silniku pobór prądu wynosi 2,7A!!! Na alternatorze mam śrubę z oznaczeniem B -plus z akumulatora, oraz...
Podejrzewam ze musisz miec tam cewke zaplonowa . tylko niekoniecznie musi byc okragla jak w starszych autach , moze ksztaltem bardziej przypominac transformator i byc np. zespolona z modulem sterujacym . Ale jezeli rzeczywiscie nie mas tam nic takiego ( byloby to bardzo dziwne) to mozesz sprobowac podlaczyc...
No nie! Panie Boże-widzisz i nie grzmisz? Sonda lambda w leciwym dieslu? Co do obrotomierza-sprawdź naciąg paska klinowego alternatora.
Witam. Podaj typ silnika jaką masz cewkę zapłonową i czy jest rozdzielacz? Albo może masz licznik od diesla którego obrotomierz podpina się pod alternator? Pozdrawiam
Witam Przeważnie w silnikach diesla obrotomierz zasilany jest z alternatora z t.z.n styku (W).
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
w starszych dieslach , obrotomierz dostawal informacje o obrotach silnika wlasnie z alternatora, wiec jest mozliwe ze i Twoj ruszy po zalozeniu paska. Napisz jak doladujesz aku.
A przypadkiem nie jest tam napięcie zmienne bo w dieslach obrotomierz podpina sie do jednego z uzwojeń
Przyszedł mi do głowy inny pomysł. Nie do końca wiem, czy się sprawdzi. Można zrobić to tak, jak było to robione w dieslach w golfie mk2 - pobrać sygnał z alternatora. Wymaga to zastosowania innego alternatora i innego licznika. Alternator powinien posiadać wyjście W - w golfie mk3 był taki alternator...
Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład Dzięki, ale trochę nie o to mi chodzi. To wszystko wiem, ale szukam kogoś kto zna elektrykę w Polonezie i pomoże mi podłączyć to tak jak fabryka wymyśliła. A żeby podłączyć obrotomierz...
witam , mam problem odnośnie podłączenia uniwersalnego obrotomierza do Boxera 1994 rok 2.5 D firmy auto gage Schemat prosty 5 przewodów , dwa - , dwa + (łącznie z podświetleniem ) oraz jeden przewód zielony na wyjście W alternatora problem jest taki że obrotomierz działa tylko przez chwile gdy odpalam...
Witam, Chciałbym podłączyć czujnik obrotów do obrotomierza którego zainstalowałem na starym dieslu opla kadetta ktorego mam na łodzi. W tej chwili obrotomierz pracuje odczytując obroty z alternatora W, natomiast robi to z dokładnością +300obr/min. Dlatego dokupiłem do nieco czujnik ktory bedzie zczytywal...
Witam mam starego poczciwego poloneza z silnikiem diesla 1.9 GLD jest on w rodzinie od nowości i dobrze się ma ale do rzeczy. Mój polonez niestety ma zaślepkę zamiast obrotomierza wiem ze w niektórych dieslach montowano obrotomierze z tym ze różniły się wyskalowaniem no i chyba podłączeniem. W dieslach...
witam!! przeszukalem juz forum i nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi , otorz mam zegary z benzyny podlaczone do mojego diselka ( vw polo 86c2f) , jak wiadomo sygnal do obrotka w dieslu bierze sie z alternatora a w benzynie z cewki , mam problem poniewaz nie wiem jak dostosowac sygał z altka do tego...
Witam. Chciałbym już zakończyć temat zastąpienia obrotomierzem zegara w moim samochodzie Mercedes W 124, 200D. Udało się przerobić układ tak, żeby działał. Zanim zacznę pragnę nadmienić, że mój obrotomierz, który domontowywałem to wersja od bez turbinowego diesla Mercedesa W 124 i co ważne nie...
Mam pytanie – czy obrotomierz w Dieslu podłączony do alternatora mierzy napięcie, czy częstotliwość, bo jak wiadomo wyprowadzenie jest z jednej, zmiennej fazy alternatora?
Mam Xsarę Picasso HDI (110 KM) z 2006 roku. Bardzo brakowało mi obrotomierza, którego producent nie montuje w tych samochodach. Podłączenie pod alternator nie wchodziło w rachubę (brak złącza diagnostycznego na alternatorze a jego wyciągniecie, by zrobić podejścia pod diodę, to koszmar). Podłączenie...
W dieslach sygnał podawany jest z alternatora, który ma dodatkowe wyjście "W" ty zapewne jego nie masz, a więc musiałbyś wziąść sygnał z alternatora z uzwojenia jeszcze przed diodami, gdzie podczas zwiększania obrotów zwiększa się częstotliwość. I jeszcze jedno miedzy to wyjście, a wyjście "B+" powinieneś...
Hej! Co do Twojego pytania to widziałem kilka alternatorów z diesla i nie było wyjścia W. Ogólnie tam są podpięte obrotomierze które pracują jako woltomierz. Mam benzyniaka i obrotomierz z diesla. Sam szukam miejsca gdzie by podpiąć sygnał do obrotomierza z alternatora. Myślałem że jak będę miał alternator...
Witam. Mam kilka pytań odnośnie montażu obrotomierza w samochodzie Vw Golf II 1.6td silnik 1v (max 5300 obr/min). Chciałbym zamontować obrotomierz w tym aucie, ale ciężko znaleźć obrotomierz do golfa z silnikiem diesla, a jeżeli są to są dosyć drogie. Postanowiłem więc w miejsce zegara w liczniku wstawić...
przelozylem silnik z benzyniaka na diesla i jak przerobic obrotomierz ktory bral impulsy z cewki zaplonowej tak zeby podlaczyc go do wyjscia w alternatora ?? w tym momecie po podlaczeniu wyskakuje 4000 obr/min po regulacji potecjometrem na obrotomierzu. z tego co sie orietuje to trzeba by bylo zmienic...
Witam serdecznie. Czu ktoś z szanownych kolegów orientuje się czy alternator w Fiat Brava 1,9 diesel posiada wyprowadzone złącze pod obrotomierz (zacisk W) czy trzeba go samemu wyprowadzić? Zamontowałem zegary z Fiata Marea z obrotomierzem i chciałbym go podłączyć. Typ alternatora to: Magneti-Marelli...
Witam, chciałbym założyć do swojego golfika obrotomierz, mam silnik 1.6D z wyjsciem W na alternatorze, moje pytanie to czy jest możliwośc przerobienia licznika z obrotomierzem do benzyniaka tak by sprawnie działał w dieslu? proszę o pomoc pozdrawiaM!:)
Witam. Sporo szukałem tu i ówdzie i niestety nic konkretnego nie znalazłem. Mam taki problem, iż posiadam liczniki z golfa II z benzyny z MFA i włożyłem tam sam obrotomierz diesla z golfa II. W samochodzie jest obecnie silnik AAZ z pasata z alternatorem na szeroki pasek klinowy. Obrotomierz działa...
Witam. Przejrzałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Przedwczoraj kupiłem ducato z 2001r, silnik 2.8D wolnossący. Na tablicy wskaźników mam obrotomierz [niebieskie zegary] ale nic nie pokazuje. Większość diesli, jakie miałem okazję oglądać / naprawiać miało sygnał do obrotomierza...
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+....................... na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R............................ (po...
Witam Mój problem jest następujący. Posiadam obrotomierz lumel ms3/3(jest to obrotomierz od ciężarówki Jelcz), który oryginalnie współpracuje z tachoprądniczką tp6-1. Chciałbym go zastosować w silniku diesla, ale zamiast wspomnianej tachoprądniczki myślałem nad wykorzystaniem sygnału z alternatora(podłączenie...
Witam jesli zly dział proszę o przeniesienie. Mam problem a zarazem prośbę o pomoc.Chciałbym podłączyć obrotomierz do silnika vw 1.6d który mam zamontowany w samuraju (alternator też z samuraja).Biorąc sygnał W z altka na biegu jałowym wskazuje 2200 do 2300 obr/min.Teraz pytanie czy jest możliwość...
Witam serdecznie. Otóż buduję coś na wzór pojazdu własnej konstrukcji na silniku 1.5D pochodzący z opla. Brakuje mi kilku rzeczy w tym między innymi obrotomierza. Sygnał do obrotomierza będzie brany z zacisku W alternatora. Założenie jest takie aby obrotomierz był okrągły tak jak w c 360 lub kwadratowy...
Ale do diesla jest inny obrotomierz bo np w oplu dieslu jest sterowany z alternatora i ten z benzynowca nie będzie działał poprawnie.
Witam. Posiadam na warsztacie iveco daily 2.5 td z roku 1992. Problem polega na tym, że nie działa obrotomierz. Na "krótko" jak sprawdzałem podając impulsy to obrotomierz działał. Przeszedłem więc do szukania dalej. Wyczytałem, że impulsy pobierane są z czujnika indukcyjnego w skrzyni. U mnie niestety...
Witam, mam mały problem bo mam podłączony cyfrowy obrotomierz pod wyjście W w alternatorze jest to Golf 2 Diesel i moj problem polega natym że obrotomierz pokazuje o 2x zaduże obroty czyli jak pokazuje 3000 to naprawde jest 1500 czyli potrzebuje zrobić taki dzielnik na pół za pomocą układu 4013 tylko...
Witam, jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość używałem dość często funkcji szukaj ale nie znalazłem dokładnie jak przerobić obrotomierz z benzyniaka golf II 1.4 benz do diesela 1.6 mianowicie mój problem polega na podłączeniu obrotomierza pod alternator. Podłączyłem czerwono-czarny kabel od...
Witam Prosze o pomoc w tym temacie (przeróbka obrotomierza z 24 na 12v) Mam obrotomierz pochodzący od ciężarówki Mercedes z instalacją 24v. Obrotomierz jest podłączany do złączki W na alternatorze (jest na obrotomierzu odpowiednie oznaczenie W). W silniku diesla (też od Mercedesa ale w115) jest alternator...
Jego wskazanie będzie zależeć od stosunku średnic kół pasowych wału korbowego i alternatora. Dlatego podejdzie każdy obrotomierz z regulacją (peer-kiem). Bez regulacji ciężko będzie dobrać, musiałbyś robić nową skalę Obrotomierz jest tak naprawdę częstościomierzem. Dla silnika iskrowego temat jest...
Witam sprawdz przewód i połączenie do alternatora stamtąd jest brany sygnal do obrotomierza badz w samym alternatorze jest usterka
zalezy od predkosci obrotowej alternatora. jak zrobisz przelozenia jak w dieslu to obroty beda pokazywane ok tylko ta skala. moze lepiej bedzie przelozyc obrotomierz od diesla. bedzie bardziej czytelne.
Możesz zrobić to na kilka sposobów: 1. Na wyjściu wału z silnika, na kole pasowym, montujesz co 90 stopni mały magnes i dajesz czujnik. Następnie robisz mały klucz elektroniczny, który będzie generował impuls za każdym przejściem magnesu przed czujnikiem. Można do tego wykorzystać nawet moduł Gl118...
witam wszystkich mam problem z nie działającym obrotomierzem w mercedesie w202 1996r. diesel z skąd jest brany sygnał z alternatora ? czy sygnał podaje sterownik silnika po CAN od czego zacząć a może jest oddzielny sterownik ?
Witam. mam małe zapytanie... Kupiłem Mercedesa W124 2.3 benzyna, zrobiłem przekładke silnika, na diesla 3litrowego. W benzynie był zegar z obrotomierzem i zostały do diesla te same zegary. Ten silnik który teraz mam ma chyba max 3500 tys. obr/min. I teraz chodzi mi o to żeby podłączyć obroty silnika...
Schematu nie posiadam ,ale sprawa nie jest beznadziejna , czasami jest to wyprowadzenie na alternatorze i nie podłączone popatrz jakiej firmy masz alternator i obejrzyj go, jeśli go nie ma to też nie problem, możesz rozebrać alternator i podłączyć dodatkową diodę i wyprowadzić drugi koniec na...
Mialem taki obrotomierz i podlaczylem do plusa cewki i wszystko chodzil, wiec po co rozbierac alternator. No popatrz!W dieslu do cewki zapłonowej! Wot' bolszaja tiechnika!
Witam!!! Mam pytanie: Czytałem na forum rrózne opinie jedni twiedzą że obotomierz do disla i do benzyny niczym się nie różnia tylko sposobem podłączenia ( cewka - alternator ) Czytałem tagrze że nie jest tak dokońca inni uważają że niektóre obrotomierze z benzyny nie zadziałają w dislu. Np od fiata...
kolega dobrze mówi - nie ma co kombinować. trzeba kupić całe zaegary z obrotkiem do diesla, wyjąć obecne i włożyć te nowe. problemem może być jeszcze podłączenie obrotomierza. w starszych modelach impuls do obrotka szedł ze złącza W w alternatorze. w TDI - nie wiem, trzeba sprawdzić.
no to co by nie było alternator do roboty jak naprawisz alternator to wtedy zobacz co z obrotomierzem bo masz diesla a tam impuls d oobrotomierza jest z alternatora więc to ma związek
Dzięki. Pisałem już że najlepiej termotransfer wychodzi drukując ścierzki na kartkach z Playboja? :P Jak dla mnie de-best. A co do wyprowadzeń z alternatora to naoglądam sie ich codziennie. W większości nie trzeba nawet ich rozbierać aby zrobić sobie wyjście W jeśli nie ma go fabrycznie. Te w golfach...
Silnik od kombajnu nie wykręci chyba takich obrotów, ale skoro mówisz ze pochodzi od kombajnu, to prawdopodobnie jest to obrotomierz do diesla. Sygnał do obrotomierza w dieslach podawany jest z alternatora. I jeszcze jedna sprawa w kombajnie jest instalacja 24V, a więc jesteś pewny że jest on na 12V...
Witam!! Mam pytanie do posiadaczy wyżej wymienionego auta jaki siedzi u was alternator chodzi mi o oznaczenie. Mam problem z obrotomierzem a mianowicie zamyka mi skale. Poprzedni właściciel wymienił pewnie alternator na inny niż powinnien być skąd to wiem a mianowicie myślałem że to wina zegarów i podłanczałem...
Witam wszystkich mam forda escorta z silnikiem diesla 1,8 który posiada deske rozdzielcza bez obrotomierza.Chciałem załozyc deske z obr. nabyłem takowa i tu pojawił sie problem bo w wtyczce do mojej deski brakuje trzech przewodów i obrotomierz nie smiga wiem ze podłacza sie go pod alternator ale nic...
Jak jest różnica średnic kół pasowych na zamienianych alternatorach to obrotomierz będzie wskazywał z błędem. Vacu jest napędzana z wałka pośredniego. Dlaczego żaden nie insynuuje, aby sprawdził, czy problem rzeczywiście w alternatorze?
W dieslu obrotomierz dostaje sygnał z alternatora , natomiast w 1,3MPI sygnał wychodzi ze sterownika Simons 2P, który współpracuje z czujnikiem położenia wału , (schematy dostępne są na forach skodziarzy )
Witam panowie chciałbym zbudować obrotomierz analogowy do silnika diesla o instalacji 24v, gdzie sygnał byłby brany z alternatora. Jako część mechaniczną chcę zastosować obrotomierz od poloneza caro plus ,mam na myśli wskazówkę z cewkami poruszającymi. Panowie podpowiedzcie jak przerobić częstotliwości...
Zacisk D+ to nic innego jak zacisk służący do wzbudzenia alternatora. Drugi zacisk to B+ czyli ładowanie a nie informacja do obrotomierza. Alternatory z zaciskiem W do obrotomierza już od dawna są niespotykane w samochodach i występują tylko w starych dieslach.
Witam zgromadzonych Miałem problem z oryginalnym alternatorem w swoim Volvo 480, 60 amperowy Bosch. Miał spore spadki napięcia przy obciążeniu i kiepsko ładował, mimo wymiany regulatora na nowy, oryginalny Boscha. Czasem jak był kompletnie zimy potrafił do rozgrzania ładować ponad 14V, ale tak gdzieś...
W Dieslu - od alternatora - zacisk W - czyli odczep z uzwojenia przed mostkiem prostowniczym. Ale szczerze mowiac - to nie przeczytales regulaminu. Wystarczy uzyc SZUKAJ!!!!!! Akurat nie w Polonezie. Tutaj czujnik obrotomierza jest hallotronowy zbierający impulsy z koła zamachowego . Z tego...
Może być z tym różnie. Nie wiem jak w nowszych autach, w starszych dieslach zazwyczaj był w alternatorze dodatkowy konektor do obrotościomierza (np. w VW).
Tak tylko alternator moze ie mieć wyjścia tak jak było u mie w r-19. Kabelek w instalaci był tylko nie było wyjścia w alternatorze - więc dolutowałem do uzwojenia. napisz czy masz wyjście w alternatorze chyba "W"
w starszych dieslach obrotomierz(wejście) podłączony jest do specjalnego wyjścia z alternatora a zasilanie (+ i -)z instalacji.
Witaj kolego, rzeczywiście jak nie ma cewki, to też miałbym zagadkę gdzie to podłaczyć, ale podpowiem Ci, że w silnikach diesla podłączyć można pod alternator. Poszukaj na alternatorze wyjścia oznaczonego literką " W " i do niego podłacz ten przewód który normalnie podłączyłbyś do cewki. Z tego co czytałem...
w starych dislach sygnał pochodził tylko z alternatora bo obrotomioerz jest amperomierzem sprawć sobie ile wyprowadzeń ma twój alternator wyprowadzeń niekture boscha alternatory jurz mają gotowe wolne wyprowadzenie poszukaj jekiejś końcówki która wraz ze wzrostem obrotów silnika rośnie amperarz nz alternatorze...
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak...
Raczej słabo to widze bo we fiacie i innych bęzyniakach impulsy brane są z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora.
Mam tu licznik Motometer od Passat B3 '93 1,9D Alternator Valeo. Oryginalnie stoją tu zworki BR14 BR10 BR8. Lecz stawiam do samochódu B3 '91 1,6TD Alternator Bosch 90A. Z powyższą konfiguracją bieg jałowy pokazuje 500. Z wyciagniętym wstępnym startem pokazuje 750 (musi pokazywać 1050 - znalazłem...
Nie bardzo, musisz przerobic elektronikę, poza tym obrotomierz do diesla ma inny zakres obrotów, a podpina się go pod alternator ( musi być wyjście, najczęściej oznaczone W )
Witam może trafił Ci sie obrotomierz od diesla i wskazania przy f=50Hz powinny być około 1500rpm a od diesla pokaże około 100rpm bo ten jest napedzanyjest z uzwojenia alternatora
do mojego alternatora idą dwa kable. Jeden z nich idzie do rozrusznika a drugi gdzieś leci do kabiny. Mam tez na alternatorze wolne jedno miejsce W na kabel. J co dalej??? mam podłączyć w to miejsce kabel i gdzie dalej podłączyć????
Należy wymienić prostownik w alternatorze Są tam trzy małe diody ,które obsługują kontrolkę a z prostownika jest wyprowadzony przewód do obrotomierza jeśli jest to alternator do diesla
Puchacz, czyli W124 250D nie ma podlaczenia do alternatora. Zapewne wszystkie nie biora sygnalow z alternatora. Wiem, ze u mnie jak nie dzialal obrotomierz i ABS (jednoczesnie) to winny byl przekaznik przepieciowy, ktory siedzi za akumulatorem na podszybiu. Z alternatorem nie mialo to nic wspolnego.
Witaj kolego miałem Golfa II zwykłego diesla i postanowiłem wstawić obrotomierz bo go nie było. Znalazłem liczniki też od MK II tylko że TD, wstawiłem i wszystko działało bez problemowo. TDI a TD to tylko różnica w interkolerze - tu jest w TD go nie ma. Sygnał do obrotomierza podawany jest...
Jezeli bardzo ci zalezy na obrotomierzu to możesz go podłączyć do alternatora pod zacisk ''W'' i tez bedzie działał.
Obrotomierz już działa:) Poradziłem sobie z nim. Zrobiłem wyjście W w alternatorze, podpiąłem obrotomierz i wyregulowałem. Zamykam temat i dziękuję tym co pomagali i tym co przeszkadzali:)
W dieslach z reguły sygnał do obrotomierza jest brany z alternatora. Musisz się przyjrzeć na połączenia przy alternatorze czy nic się nie urwało.
Masz problem z alternatorem. W dieslu sygnał obrotomierza jest brany z alternatora. To również tłumaczy zachowanie kontrolki ładowania.
google Jest tego sporo na form. Wystarczy poszukać. Do alternatora podpina się tylko obrotomierze do diesla. Musisz mieć specjalne wyjście W w alternatorze.
Witam Posiadam auto jak w temacie, z silnikiem Diesla produkowanym przez Peugeota 1.8L z dołożoną turbiną i intercoolerem 1992r. Mój problem jest taki że od ponad roku obrotomierz dziwnie się zachowuje, czasami nie pokazuje żadnej wartości a w wiekszości czasu skacze jak szalony. Np gdy auto...
Mercedes G 1984 rok diesel, wcześniej był to benzynowy i jest problem z obrotomierzem do diesla, dla takiego mercedesa, bo benzynowy nie działa. Jak to zrobić, żeby działał, nie wiem. Może jest jakiś moduł, który by przetwarzał sygnał z alternatora, na sygnały dla obrotomierza benzynowego?
Trzeci przewód prawdopoobnie to obrotomierz. Jak ma taki sam amperaż, lub większy to można. Oczywiście pozostaje kwestia montażu rodzaj mocowania, typ koła pasowego, średnica koła pasowego. Jak będzie pasować i amperaż conajmniej ten sam to możesz założyć sobie nawet z merca.
w liczniku diesla i benzyniaka jest taka sama praca obrotomierza, bo są takie same różnią się tylko ścieżkami, ale nie wiem czy to będzie problem tylko licznika czy też alternatora, a i jeszcze jedno z alternatora idzie mi ten zielony kabelek do obrotka ale pod maską on się jeszcze rozdziela i idzie...
Diesel 4 cylindry, najlepiej z czujnika położenia wału? Nowe tak mają, ale nie jest to bezpośrednio podłączone. Pytałem: Jaki obrotomierz? Bo rozumiem, że chcesz dołożyć do auta? W starszych i prostych silnikach diesla sygnał obrotów był brany z zacisku W alternatora. U mnie na alternatorze...
Chyba się udało ;) Dla pewności jeszcze spróbuję podpiąć równolegle obrotomierz od Lublina i porównać wskazania. Poniżej opiszę co i jak w jak najprostszy sposób, może komuś jeszcze się to przyda. Metodologia postępowania 1. Obliczamy przełożenie przekładni pasowej: Średnica koła pasowego...
Witam Ogólnie obrotomierze w silnikach diesla ,działanie mają od alternatora,nie wiem jak w Twoim przypadku.Jeżeli masz na alternatorze zacisk W, to jest jak mówię.W tym wypadku sprawdź czy z tego zacisku wychodzi napięcie.Gdy będzie to następnie sprawdź ten przewód od alternatora do licznika .
Witam, posiadam alternator 120A Boscha o nr.028 903 028E potrzebuję go zamontować w dieslu, fizycznie pasuje na mocowania lecz muszę wyprowadzić wyjście W do obrotomierza, moje pytanie jest następujące: w który zacisk mam się wlutować żeby obrotomierz działał poprawnie? [/img]
A jak wyglądają pierścienie na alternatorze? Podłącz na wyjście alternatora gdzie idzie przewód do żarówki do wskaźników (nie pomyl z wyjściem na obrotomierz), na krótko żarówkę 5 wat i do plusa aku. Jeśli ładowanie się pojawi, problem z kontrolką i jej obwodem, jeśli nie, alternator uszkodzony.
Witam, Problem jest taki, że posiadam alternator który ma wyprowadzenie prędkości obrotowej i nie mam dostępu do oscyloskopu. Zmieniam zegary i mam problem z obrotomierzem, w starych działa jak trzeba w nowych pokazuje 10 razy za dużo (jak jest 600 to jest 6000 jak 700 to 7000 itd..). Jak pisałem...
Kupujesz gotowca z TDI i wsadzasz w miejsce swoich zegarów, albo kupujesz zepsute (np z zepsutym prędkościomierzem) całe zegary z benzyny (z 4 albo 5 cylindrówki... bo z V6 nie podejdzie), wymontowujesz z nich obrotomierz z zegarem cyfrowym i białą podkładką i przekładasz te 3 elementy do swojego licznika....
Witam wszystkich Temat z serii neverending story czyli : Obrotomierz pracujący z silnikiem Diesla. Na wstępie piszę że nie chcę się bawić w dzielniki częstotliwości na 7493 ani innych.(wiem tak najłatwiej), (w aucie mam licznik digital i obrotek działa z takim dzielnikiem prawidłowo) ale analogowy...
kup alternator od vw (tyko od disla) w środku jest wmontowany czyjnik reszte sam kombin.....
Cześć. Sprawdź, czy nasz na alternatorze wyjście "W"- stamtąd weźmiesz sygnał do obrotomierza. A o schemat do polo zapytaj tu
jak diesel, do do alternatora. I jeszcze jedno, musisz kupić zegary z obrotkiem od fiesty lub escorta i do diesla ,te od benzyny nie pasują.
A ja mam pytanie, może niezbyt mądre, ale jednak mnie nurtuje. Wyjąłem alternator i mam na nim klemy oznaczone D+, +, - ...przy czym do "-" nic nie było podłączone. Czyli - to W ? Alternator z Opla Kadetta diesla (razem z silnikiem jeździ teraz w Asconie), co ciekawe wyprodukowany przez francuską firmę...
sorki ! coś mi się poknociło z tego wszystkiego , oczywiście chodziło mi o alternator :-)
czyli dobrze rozumiem że obrotomierz od diesla ma wszystko w sobie zrobione, potrzebuje tylko ten impuls z alternatora....tak???
Miałem ten sam problem...przy sowim escorcie. masz licznik z obrotomierzem od diesla dlatego Ci zaniza. musisz podłączyć obrotomierz pod alternator wyjście "W" (taka wystająca śrubka M5) i wymienić opornik w obrotomierzu na...i tu doświadczalnie...ja założyłem 220kOhm (był 180 kOhm) i teraz pokazuje...
Możesz czytać z alternatora, nie zapomnij podzielić wyniku przez 2 PozD
Mam pytanko czy jest mozliwosc podlaczenia obrotomierza z benzyny do diesla. Bo po podlaczeniu 3 kabelkow: +,-, sygnal z alternatora pokazuje od razu ok 4000obr/min a slyszalem ze mozna jakos sygnal podzielic????
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza do Vectry A 1,7D. Dysponuje obrotomierzem od Poloneza. Chce podłączyć pod alternator (alternator jest BOSCH'a od Vectry B). Przytlutowałem kabel sygnałowy w alternatorze i podłączyłem pod obrotomierz, podpiołem zasilanie i nic. Obrotomierz nie rusza. Mierzyłem...
Witam serdecznie tak jak w opisie. Czytałem wiele na forum i nie bardzo znalazłem to co by mnie interesowało. Po podpieciu pod czujnik ruchu wału (-) a drugiego konca do DT obrotomiesz stoi na 2000tobr ale troszke gazu i spada na zero pomocy. Nie wiem jak to ma byc podłączone bo alternator w MB nie ma...
Witam serdecznie tak jak w opisie. Czytałem wiele na forum i nie bardzo znalazłem to co by mnie interesowało. Po podpieciu pod czujnik ruchu wału (-) a drugiego konca do DT obrotomiesz stoi na 2000tobr ale troszke gazu i spada na zero pomocy. Nie wiem jak to ma byc podłączone bo alternator w MB nie ma...
o zmianie kółka tez myslalem!!ale obawiam sie ze alternator moze za slabo ladowac (trzeba zalozyc wieksze kółko przez co alternator bedzie sie obracal wolniej) a mozna cos zrobic z sygnalem z alternatora??nie znam sie na tym kompletnie
diesel sterowany jest poprzez alternator (NN) jest on inaczej skalibrowany, a "zwykłe" podpięcie pod altek na biegun + nic nieda, takie altki mają dodatkowe wejście na obrotek, a wszystkie manuale do przeróbek tyczą się sieny beznyniaka do uno beznyna bo niby fiat ale jednak nie to samo, w uniaku (niedotyczy...
Dokładnie to jest to obrotomierz z escorta MK VI a podłączyć chce go do fiesty MK III więc sygnał na pewno z alternatora. Czy takie coś będzie działać?
Witam czytających ten post!!chce zakończyć ten wątek,gdyż uporałem sie sam z tym problemem,do którego doszedłem metodą prób i błędów,mianowicie pisałem wcześniej,czemu obrotomierz mi spi przy odpaleniu ,a nie natychmiast sie wzbudza.Odpowiadam,wynikło to z mojego przeoczenia pewnego błędu,Mój kumpel...
witam mam polówke 1.1 93r., zamontowałem w niej obrotomierz analogowy vdo, podpiąłem go pod cewkę, tylko że jest on z diesla gdzie był podpięty pod alternator. Niestety zamiast na wolnych obrotach pokazywać około 1tys. pokazuje mniej więcej 100-200 obrotów:| Da się go jakoś przerobić, żeby działał prawidłowo...
Po nitce do kłębka. Skoro licznik jest ok to pora poszukac tam gdzie sygnał jest generowany. W dieselku jest to alternator......
To kolejne pytanie, mam nadzieje że ktoś kiedyś na nie odpowie. Czy taki podzielnik będzie działał podłączony do alternatora ? Dodano po 3 Znalazłem też takie rozwiązanie A najprościej by było kupić takie cudo :) Tylko kosztuje trochę a i w Polsce pewnie nie będzie łatwo znaleźć.......
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
Witam! Nie jestem do końca przekonany czy to jest właściwe miejsce na mój post i czy ma on rację bytu w ogóle. Chodzi mi o to ze posłużyłem się już istniejącym obrotomierzem z Forda Oriona (diesel) do montażu w Fiacie Uno z silnikiem benzynowym 900 na wtrysku jednopunktowym. Jak wiadomo w dieslach...
Benzyna czy diesel jeżeli Diesel to impuls z alternatora
Witajcie! A wiec od pewnego czasu szukam obrotomierza z shift light`em do mojej astry. Nigdzie nie moge znalezc w "dobrej cenie" takiego ktory pokrywal by sie z moja wizja :P Wkoncu natrafilem na taki tylko ze do silnikow diesla... Czyli sygnal jest brany z alternatora czyli inaczej niz normalnie...
Wyprowadź sobie kabelek z jednego z końców uzwojenia stojana alternatora, tylko weź pod uwagę, że diesle mają przeważnie większe przełożenie między wałem a alternatorem, więc obrotomierz będzie przekłamywał
Witam, Zmieniłem silnik z 6 cylindrowego, na 4 cylindrowy. Zegary zostały stare. Oba silniki dają sygnał na obrotomierz z alternatora (diesel). Co zrobić, aby wskazania obrotomierza były prawidłowe? Aktualnie je zaniża. Obrotomierz VDO z nissana patrola y60 2.8td. Zmieniałeś tylko silnik czy alternator...
Witam chcę zrobić dzielnik impulsów z alternatora, który by dzielił impulsy na cztery i mam takie pytanie jaką diodę na wejściu do układu dać gdyż nie jest podpisana? czy to może bez różnicy? z góry dziękuję za pomoc.
Witam Mam problem z obrotomierzem w 205 1.8 d A mianowicie zamontowałem zegary z benzyny 1.1xs i zrobiłem wyjście W i obrotomierz działa ale na wolnych obrotach pokazuje ok 3.5 tys. obr. i przy dodawaniu gazu rośnie o tys. i spada o jakieś 500 i później znowu. co może być przyczyna? czy to może być...
źle się zrozumieliśmy, sugerowałem się typem silnika z papierów w których jest napisane SDI lecz po głębszym wczytaniu się różnice między tymi silnikami moge stwierdzić że jest to zwykły diesel (wcześniej nie zwracałem na to uwagi ponieważ nie miałem żadnego problemu). Zwróciłem uwagę na pompe która...
Witam mam Vectre b 1.8 16v cd 1998r. Podłącze się do tematu. Wczoraj rano padły mi wskaźniki prędkości i obrotów. Prędkościomierz w ogóle się nie podnosił, a obrotomierz "skakał" zaraz nad stoperem, kontrolki działały. Wieczorem sprawdziłem bezpieczniki ale wszystko jest ok. Odpaliłem i poszedł.....
Witam.Proszę o pomoc w podłączeniu obrotomierza.Obrotomierz jest cyfrowy posiada 3 wyprowadzenia +,-,sygnał.Gdzie mam podpiąć kabel sygnałowy aby obrotomierz zaczął działać??.Dodam ze do wyjścia alternatora W podpięcie nic nie dało,zero jakich kol wiek wskazań.
Jeszcze jedno pytanie - czy będzie mi pasował zwykły obrotomierz do silnika benzynowego (który bierze sygnał z cewki zapłonowej), np. Wstawiłbym diodę i wtedy otrzymywałby pojedyncze impulsy, czy muszę kupić specjalny obrotomierz, który podłącza się do alternatora? Co to znaczy "Syncro czy Ducatii"?
Chcę dorobić do ciągnika SAM obrotomierz silnika .Niestety skrzynia biegów nie posiada wyjścia pod linkę obrotomierza więc zamierzam wykorzystać sygnał z alternatora ( z jednej z jego cewki). Mam problem bo nie wiem w jakich autach (diesel) były montowane takie obrotomierze które brały sygnał z alternatora...
kolego rami8 mógłbyś podać kompletny schemat twojego "kompa" :D do rębaka i jakie koszty? myśle nad obrotomierzem. obroty z silnika wziąłbym z alternatora natomiast z koła tnącego nie bardzo wiem jak. myśłałem nad mechanicznym obrotomierzem np. z c-360 ale nie wiem jakie tam jest przełożenie...
No cóż. Chyba daje znać o sobie "Ratio 1- 10". Czyli jeśli nie ma ustawiania zworami (a chyba nie ma) pozostaje ingerencja w konstrukcję. Ale ja jeszcze próbowałbym używać sygnału z cewek ładujących. Wprawdzie przemknęły informacje o alternatorze, ale chyba nie ma czegoś takiego w rozumieniu potocznym...
Cześć. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem było by kupno diesla z zabitym silnikiem. Przy benzynie sporo Cie przeróbek czeka,a tak tylko byś silnik wymienił i heja,+ od groma części Ci zostaje.Rozrusznik,alternator,turbina,sp... + dużo innych.Jeśli samochód na dłużej ,to sporo...
Witam. Mam do Was pytanie. Czy da radę podłączyć kwadratowy obrotomierz z Fiata 125p do Golfa z silnikiem diesla? W tym aucie obrotomierz podłącza się pod wyjście W z alternatora. Czy z obrotomierzem od Fiata da się coś podobnego zrobić? Pozdrawiam. Z góry dziękuję za pomoc.
A ciekawe czy jakbym kupił oryginalny obrotomierz z golfa lub passata 1.9td i podmienił środkowy mechanizm może to zadziała.Bo teraz myślałem że jakiś opornik lub kondensator zastosować żeby ten impuls alternatora podzielić ale to już musiałby elektronik się wypowiedzieć Dodano po 14 Od mojej vacupompy...
Nie produkuje się obrotomomierzy w formie indywidualnej do diesli.
benzyniaki biorą od alternatora ze styku W alternatora (czarno-fioletowy przewód ,chyba ) Dodano po 1 Miało być Diesle . przepraszam.
Chodzi o opelka diesel? Sygnał jest bezpośrednio z cewki stojana brany. Rozkręć alternator i dorób potrzebne wyjscie. Wielkie dzięki za pomoc, zwłaszcza schemacik. Niestety nie chodzi o opelka, ale o pedzia z silnikiem diesla. Ponoć wszędzie te wyprowadzenia przy alternatorze są identyczne...
Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary, Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej.
Dodano po 2 Pochodzenie licznika nie znane diesel czy benzyna. Ktoś wcześniej podpiął pod 11 obroty ale ja zmieniłem na wzbudzenie alternatora i teraz kontrolka się zaświeca i alternator się wzbudza co do obrotów to nie do końca wiem czy pod 4. A 4 pin i 9 jest oryginalnie zmostkowany na taśmie....
Na alternatorze będzie zacisk (W) i ten zacisk wykorzystywany jest w dieslach tylko do podłączania obrotomierza. Może się okazać, że nie ma tego zacisku. No i teraz sprawdziłem w swoich schematach. Niestety na dwóch schematach Passata, jakie posiadam, alternator występuje tylko z zaciskami (D+)...