Ok,zapominamy o diodach.Zrób prządek z przewodem,podłącz akumulator i alternator i będzie dobrze.Jak nie będzie ładowania to wtedy zajmiemy się diodami i resztą.
6 diod tam masz.
Jak najczęściej uszkadzają się diody w alternatorze? Na zwarcie, czy na przerwę?
Akumulator najpierw trzeba naładować , a pózniej sprawdzić próbnikiem do akumulatorów.Po tych pomiarach można zrobić kolejny krok , czyli sprawdzić czy nie upływa prąd powyłączeniu wszystkich odbiorników ,podpinając w szereg amperomierz .Najczęstszymi powodami upływu pradu są zwarcie diody w alternatorze , może też być zwarcie wrozruszniku .Jeszcze...
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Na początek napięcie ładowania najlepiej na wyjściu alternatora możliwe zwarcie diody.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
To trzeba było tak napisać od razu w pierwszym poście. Stawiam na przebitą diodę w alternatorze lub inne problemy w jego obrębie.
Sprawdż mosek alternatora dioda ma zwarcie
Po prostu po spaleniu jednej z diod fazowych diody '/ punktu gwiazdowego'' tworzą prostownik 1 fazowy 4 diodowy z każdym z pozostałych uzwojeń. Tylko nie przewidzieli że diody padają na zwarcie :( i lipa z tego pomysłu.
Wymień regulator napięcia. Padł na 100 % po podłączeniu takiego "odwróconego" akumulatora. Mogły też w tyłek dostać diody wzbudzenia. Ale na początek wymień regulator. PS. Eazy'emu gratulujemy brata! :D
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Moje wnioski : -przewód sprawny -zwarcie w alternatorze, skoro diody dobre ja bym obstawiał zwarty kondensator filtrujący umieszczony na wyjściu alternatora. Zmontuj alternator i zobacz miernikiem lub zasilaczem czy ma zwarcie na wyjściu.
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Sprawdź alternator- może mieć zwarcie. Bez powodu kolo pasowe się nie wytarło. Do sprawdzenia diody (mostek) i uzwojenia. Rolka to efekt uboczny (napinania paska żeby nie piszczał).
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Zmierz go , ja po prostu mierzę amperomierzem 3-4 A poboru. Uzwojenie stojana na zwarcie do masy i diody żarówką 55W. Regulatory raczej wieczne.
Sprawdź diody prostownicze.Jeśli alternator wydaje dziwne dźwięki, to zwarcie na diodach, w uzwojeniu alternatora lub poza nim - w instalacji. Sprawdź także łożyska. Jak za małe napięcie to do wymiany regulator napięcia.
Napewno zwarcie diody dodatniej no i szczotki na 100% do wymiany
Podejrzewam, że końcowym rezultatem będzie konieczność naprawy alternatora (diody lub regulator nap. - zwarcie do masy) -. mostek upaliło jak nic
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
Ja mysle ze poprostu mostek prostowniczy jest spalony i robi zwarcie To ze wymieniles szczotke to dobrze ale wyciag spowrotem alternator i sprawdz diody
Układ pierwszy poprawny, diody połączone równolegle, układ drugi poprawny a mostek spalił się z uwagi na zwarcie. Zastosuj diody stosowane w alternatorach wciskane w/g pierwszego rysunku.
Jeżeli alternator pobiera Ci prąd to masz mostek prostowniczy zepsuty. Któraś dioda złapała zwarcie.
Witam, tak jak pisał kolega MakroSerwis zmierz prąd jakim jest obciążony alternator, mogło też być tak że któraś dioda była wadliwa i zrobiła zwarcie międzyfazowe a uszkodzenie pozostałych było następstwem tego zwarcia.
pewnie regulator w alternatorze wysiadl, diody maja zwarcie i rozladowywuje akum najczestsza przyczyna! sprawdz jakie napiecie wychodzi z alternatora jka jest zalaczony silnik . napiecie powinno wachac sie pomiedzy 13.8-14.2V po zalaczeniu swiatel powinno spasc o 0.4V powodzenia
Może przewody mają zwarcie. Albo diody
Diody zwarte.
Trzeba prawdopodobie sprawdzic diody bo od lampki sa inne(3 diody) a od ladowania inne(6) i lampka moze gasnac a diody robia zwarcie i hamuja alternator i moze dlatego piszczy trzeba na poczatek sprawdzic prad ladowania jaki wychodzi z alternatora.
Zapomniałem dopisać, że te grzanie to przy wyłączonym silniku i zapłonie. Masz zasilanie wzbudzenia. Czyli albo diody w alternatorze albo zwarcie w instalacji, ale zwarcie powodowało by nieswiecenie kontrolki łądowania w ogóle.
Rozrusznik jest ok, tylko obroty były w drugą stronę, więc bendix puszczał. Alternator pewnie ma już padnięte diody. To na początek.
Diody zwarte.P
a może jakaś dioda w alternatorze ma zwarcie, wyjaśnia to grzanie allternatora i niskie napięcie na aku, a czy mierzyłeś napięcie przy zapalonym silniku.
Zrób jak mowi kolega ub ,ja taz proponuje posprawdzac diody w alternatorze któras robi zwarcie .pozdrawiam
Uszkodzona dioda w alternatorze moze robic zwarcie ale obstawiam jakis odbiornik, chociaz tak glebokie rozladowanie moze wskazywac tez na alternator.
Dotknij oscyloskopem , jeśli masy,klemy,połączenia na alternatorze, rozruszniku , może zwarcie na diodzie . Jeśli nie , to jak kolega Misiek napisał.
Tak ma być Dodano po 3 Tyle że tak zrobiłem z początku dwa przewody na elektromagnesie i robiło się zwarcie, jak podłączyłem akumulator. Acha ,jak by było dalej zwarcie to usmażone diody w alcie. Wtedy odłącz kabel od alta główny. A jak dalej zwarcie przygnieciony pewnie przez skrzynię.
proste jak budowa cepa. jeśli normalnie uzw stojana są zwarte to ten wyprostowany prąd puścić na zwarcie.dzięki BONANZA za ważną dla mnie informację .pojdę tym tropem może się uda. Niestety nie jest to tak proste jak budowa cepa. Simoreg Siemensa to system m. in. regulacji silników pierścieniowych. Te 3 fazy z pierścieni wirnika puszcza się na 6 diod...
Prawdopodobnie poleciały diody w alternatorze albo jakieś zwarcie w instalacji, stacyjka mogła się nie rozłączyć. Sprawdzić ładowanie i pobór prądu. Pozdrawiam.
Zdesymetryzowanie gwiazdy poprzez upalenie jednej z diod. Te dodatkowe symetryzują w czasie usterki. Nieprawda. Przeanalizuj sobie schemat ośmiodiodowego mostka a zobaczysz że nawet przepalenie się jednej diody z mostka powoduje bardzo dużą niesymetrię napięcia na wyjściu, te dwie diody nie zastępują w żaden sposób roli przepalonej diody. To rozwiązanie...
No mi też się zdarzyło przejechać kilkadziesiąt kilometrów fordem 1,6 tdci. Z elektryczną pompą wysokiego ciśnienia i elektrycznymi wtryskiwaczami. Na szczęście w dzień, więc jazda bez świateł, bez nawiewu i jazda bardzo ostrożna, bez żadnego wyprzedzania. Strzeliła na zwarcie dioda w alternatorze, więc zdjąłem pasek wieloklinowy i jakoś musiałem dojechać.
Dobrze by było ustalić jaki charakter ma to miganie, tzn. napięcie pulsuje "w górę" czy "w dół". Jeśli w górę to uszkodzony jest regulator, jełi w dół to może być uszkodzona któraś z diod mostka, zwarcie na instalacji lub uszkodzony akumulator. Przy "dwupunktowym" regulatorze jest to też objaw zużycia alternatora ale w tym przypadku można to raczej...
Zwarcie jednej z diod prostowniczych w mostku alternatora. Co rozładowuje akumulator i powoduje świecenie kontrolki bez kluczyka. Pazerność to jedna z cech które na tym forum są niezbyt mile widziane. A druga sprawa to niby dlaczego ktoś biegły w interesującej ciebie dziedzinie miałby ci pomagać, skoro ty go lekceważysz. Gdyby ktoś przyszedł do ciebie...
Na wzbudzeniu stały + jest ok tak myślałem że morze dioda uwalona ale jak by dioda robiła zwarcie to by aku siadał a jest ok. Auto ostatnio bez ładowania przejechało 30km bez świateł, i jakoś dało rade. W alternatorze jest stały plus więc jak by dioda robiła zwarcie to by cały czas pobierał prąd i rozładowywał się akumulator. Bez świateł jakoś da się...
Akmulator podłączony odwrotnie albo zwarcie do masy w alternatorze. Po opisanym zdarzeniu diody główne w alternatorze powinny pójć na spacer.
Są dwie możliwości albo akumulator totalny złom tylko mam wątpliwości czy po podładowaniu by odpalił albo alternator ma zwarcie na diodach tylko że powinna się palić kontrolka ewentualnie spalony stojan. Zacząć od akumulatora jak wszyscy radzą.P
Łatwo sprawdzić problem typowy dla fordów, podładuj akumulator i sprawdź czy po przekręceniu stacyjki na zapłon świeci kontrolka ładowania akumulatora bo prawdopodobnie nie ,więc alternator ma zwarcie na diodach dlatego tak rozładowało akumulator.P
WItam Czy ktoś wie jakie sa diody w alternatorze opel astra 1 rocznik 93 dwie z trzech maja zwarcie i czy idzie je wymienić pewnie tak tylko nie mam symboli na nich jest czytelne tylko 1N54 i dalej nie wiem...
Jazda bez akumulatora przewody podskakiwały .Zwarcie na masę poszły diody w altku.
Albo to, Albo to, Albo tamto. Masz problem z diodami w alternatorze najprawdopodobniej jest zwarcie gdzieś na nich, ale warto je wymienić. A najpierw sprawdź kable dochodzące do alternatora od modułu zapłonowego. A zamulenie może być winą czujnika przy kole alternatora. Pozdrawiam Michał ;-)
Dzięki za info, teraz już wiem. Wreszcie podniósł się poziom i można się czegoś dowiedzieć. Jak wiesz cos innego to podziel się wiedzą a nie kpij z kolegi. To jeśli będzie ladowanie powyżej pradu tego bezpiecznika to go przepali? Alternator w zasadzie nie wytworzy takiego prądu (jak bezpiecznik jest dobrze dobrany) bo ma ograniczenie maksymalnego prądu...
Diody w tych alternatorach rzadko padają chyba ,ze się zrobi jakieś zwarcie. Sprawdż szczotki jak radził kolega Viper555 i łożyska (najczęstsza przyczyna niesprawności ; wirnik ociera o stojan)
co było przyczyną niezgaśnięcia lampki od ładowania po wyłączeniu silnika Zwarta dioda dodatnia w alternatorze
Z twojego opisu wygląda na zwarcie diody wzbudzania ale nie zawsze jest możliwość wymiany tych diód w niektórych alternatorach są zalane masą i trzeba wymienić cały zespół prostowniczy czyli wszystkie 9
No właśnie, daje do myślenia ale w jaki sposób mogłoby się spalić to uzwojenie, skoro (at)cinek napisał, że diody były zwarte (tu też mi coś nie pasuje, bo zwykle przy przeciążeniu na diodach powstaje przerwa, zwarcie pojawia się przy zbyt dużym napięciu przyłożonym do diody)?
A może zwarcie na kabelku kontrolki ładowania?
To masz albo padnięte dwa regulatory, albo coś źle podłączone. Regulatory już dwa kupiłem chwilę działało i zaś,, wczoraj wymieniłem na noc alternator i na tym samym podłączeniu działa, i te regulatory też działają, więc zapewne diody popadaly i jakieś zwarcie robiło
Wszystko można zrobić ale to jest nie opłacalne ponieważ zwarcie jednej diody jest początkiem końca całego mostka.P
Zwarcie diod w alternatorze i jak tradycyjnie alternator do wymiany bo naprawa nie wchodzi w grę /za duże koszty/. A konkretnie pęknięty i stojan może również zwierać.P
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
Nooo ! to jesteśmy dokładnie w domu ! Przyczyną takiego zachowania się mierzonego napięcia była składowa zmienna z powodu diody która miała zwarcie. Przyczyn powstania takiego uszkodzenia może być wiele np. zalanie wodą (kałuża) lub obluzowanie się na obudowie radiatora i po przegrzaniu uszkodzenie. Wynika z tego że pojawiające się napięcie przemienne...
Bez doświadczenia i sprzętu więcej nic nie zrobisz. Trzeba potestować elementy na stole w złożonym alternatorze w napędzie. Możliwe zwarcie międzyzwojowe w stojanie,uszkodzony regulator itd. Diody na ostro żarówką 55W patrz.
Powinno być jak na rysunkach ale to tylko sprawdzenie, że nie ma przerwy uzwojenia i przebicia do rdzenia stojana i wirnika. Jeżeli jest zwarcie międzyzwojowe to żarówka go nie ujawni.
Trochę to dziwne. Na pewno ani na sekundę nie pomyliliście + z - ? Jeśli tak, może alternator siadł (a konkretnie dioda/y) i robi zwarcie?
masa stacyjka przekaźnik główny zwarcie miedzy diodami ujemnymi alternatora sprawdź te podzespoły i odpisz
To, że na przewodzie pojawi się 12V to normalne a jak dotkniesz nim do masy i kontrolka zaświeci to obwód jes dobry. Sprawdz czy jak podłączysz kontrolkę w to miejsce w alternatorze i do plusa świeci się jak nie to alt. do naprawy a jak kontrolkę podłączysz do masy i świeci to dioda plusowa ma zwarcie ale na wyłączonym silniku będzie pobór prądu
Regulator jest wymienialny, trzeba go tylko odlutować od mostka. Diody regulatora są obok w mostku. Gdyby padła jedna dioda regulatora, nie byłoby poboru prądu na postoju. Prąd prawie na pewno wraca przez spaloną (na zwarcie) diodą mocy, bo te są na stałe przypięte do akku. Przy spaleniu diody mocy wydajność alternatora na pewno spada, bo część prądu...
Poszukaj czy nie ma postu: "auto nie odpala po odwrotnym podłączeniu przewodów, gdzie szukać usterki?" :) :) :) A na serio, zwarcie to może teraz mieć. Na diodach prostowniczych alternatora (chyba że się mylę?)
Mostek już jedzie. W międzyczasie chciałbym wyjąć stary więc takie pytanie (zasięgnąłem opini youtube ale nie jest jednoznaczna), czy muszę odlutowywać/odcinać jakieś połączenia przed wyjęciem starego? Nie chciałbym urwać przewodów w stojanie. Uaktualnienie. Na anglojęzycznym youtubie znalazłem filmik nt. wymiany mostka i wyjąłem stary. Okazało się,...
Panowie w tym przypadku nie ma najmniejszego problemu z pomiarem diod głównego mostka bo są przykręcane za pomocą nakrętki. Odkręci 3 nakrętki widoczne w środku alternatora, rozłączy od śrubek diody i mierzy miernikiem ustawionym na pomiar diody. W jednym kierunku ma 0.5V spadku napięcia bo tak wskaże miernik w drugim nic nie wskaże, to cały pomiar....
witam a może to poprostu akumulator padł? może akumulator robi zwarcie między celami i sam sie rozładowuje? spróbuj odłaczyć akumulatro np na noc zostaw go naładowanrgo i podłacz rano czy zapali jeżeli akumulatror by zwarcie robił to powinien byc rano rozładowany, zaś jeżeli to nie akumulatora wina to moze instalacja Ci zwarcie robic, jezeli to tez...
Oj chyba się mylisz. Wskaż jakieś inne źródło wiedzy poza Twoją teorią, że faktycznie jest to stosowane w tym celu. Zauważ że przy spaleniu się jednej diody (na przerwę, co się raczej rzadko zdarza, diody w mostku alternatora z reguły lecą na zwarcie) i tak powstaje duża niesymetria i a w najbardziej niekorzystnym przypadku, przestaje nawet działać...
Poprawka , uruchomiłem i jeszcze raz pomierzyłem i na 67 pokazuje 0,73 a na 15 - 0,3 V Wreszcie uczyniłeś to co należy. Znajdź może także bezpieczniki i tam sprawdź i pomierz napięcie. Nie jest wykluczone, że w okolicy owej stacyjki źle się dzieje. A przy takim regulatorze lampka tzw ładowania uruchamiana/odłączana jest dedykowanym przekaźnikiem, który...
Zwarcie głównej diody ,chyba że coś źle poskładałeś.P
Masz diodę spaloną. Masz zwarcie w uzw i będzie ci palić diody. Dodano po 3 Ten alternator kupisz za 60zł.
Diody sprawdź. Pod obciążeniem.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Tak zgadza się lecz jeśli jedna dioda miałaby zwarcie to wykazywałoby to na mierniku w danym mostku gdyż przewodziłaby w dwie strony Ale przerwy nie znajdziesz. A zwarcie diody skutkuje zczarnieniem 1 fazy na stojanie.
Napisałeś że trzeba ciąć koszta i że na czymś trzeba się nauczyć i że wymiana szczotek to bździna. Ja się z tym całkowicie zgadzam, ale..... trzeba mieć jakąś wiedzę co się robi a tak to całe szczęście żeś budy nie spolił. Skoro przed wymianą szczotek było dobrze to musiałeś tak złożyć alternator że zwarłeś diody z masą.
Zasilony odwrotnie mostek prostowniczy w alternatorze przewodzi prąd i robi zwarcie akumulatora, albo uratuje go bezpiecznik o ile jest takowy, albo diody idą się kochać.
Cóż to za archaizm?, ale do rzeczy ze zdjęcia widać, że brak regulatora oraz nie sądzę aby były w nim diody wzbudzenia a także widzę że jedna ze szczotek jest na masie. Aby ucywilizować ten alternator powinieneś dołożyć 3 diody wzbudzenia, odizolować szczotkę od masy i zamontować regulator napięcia (najtaniej chyba od kaszlaka). Po tych usprawnieniach...
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Musisz zmierzyć jakie alternator generuje napięcie. Czy sprawdziłeś, może masz w instalacji "złodzieja prądu" i akumulator rozładowuje. Alternator może mieć zwarcie w uzwojeniach, lub któraś z diod. Zdemontuj pasek napędowy i sprawdź, czy łożyska nie uległy uszkodzeniu.
Rozebrałem i okazuje się, że dwie diody mają zwarcie. Jako zamiennik prostownika w tym alternatorze podany jest ARC2020, tylko że z tego co widzę, to on jest ośmio diodowy, a ten mój jest sześcio diodowy (z tego co widzę gabaryt jest ten sam, w moim są po prostu wolne miejsca na diody). Czy mogę kupić ten ośmiodiodowy i zostawić po prostu jedną parę...
Ok jw alternator motocraft i zwarcie głównego plusa z plusem wzbudzenia a diody wszystkie sprawne. Miałem juz 2 takie alternatory i gdzie to sie zwiera.? Diody sprawdzana prądowo. Niestety szybka podmiana nie pozwala na szcegółowe badanie. :( Bo na stanie mam tylko sprawne...
Raczej tobie. Alternator ma diody. Odwrotne nie podłączysz. To znaczy podłączysz robiąc efektowne zwarcie. Diody akurat puszczą cały prąd przez stojan. Robiąc efektowne zwarcie. A prądnica nie ma problemu Pójdzie w tą czy tamtą. Co zresztą wykorzystywałem w czasach Żuków, Nysa, Warszaw i Syren. Które miały plus na masie. A pod ręką było tylko radio...
Wiem ,że1h to mało . ostatnio ładowałem całą noc. Generalnie to aku jest stary i wymienię na nowy. Ale skąd ten pobór 0.11A ? Przez noc to i nowy szlak trafi. Przy plusowej klemie jest też podpięty przewód, tak na oko to 10 albo 16 kwadrat i to on ciągnie te 0.11A. To pewnie ładowanie , morze dioda w alternatorze ma zwarcie? Taki sam przekrój dochodzi...
Z tego widać, że mimo przebicia, element pozostaje nieliniowy (co nie jest częste, zazwyczaj palą się na zwarcie <1 Om). Najlepiej było by mierzyć, przy wyższych napięciach, niż działa typowy test diody. Takie uszkodzenie by wyszło, gdybyś naładował bramkę z baterii i sprawdził czy przewodzi D-S, w sprawnym tranzystorze stan naładowanej bramki utrzyma...
Na obudowę podajesz minus, na styk szczotkotrzymacza plus, do śruby + podłaczasz żarówkę powiedzmy zkierunkowskazu, mocno zakręcasz dłonią za piastę/koło pasowe i patrzysz czy zarówka się lekko zażarzy. Jak tak, to na 99% dobry, 1% niepewności to diody wzbudzenia, które wtedy nie biora udziału. Bez śmiechu, ja tak sprawdzam niemal każdy, tą metodą można...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Czy zwarcie d+ do masy może psuć alternator (diody)? Na B+ jest non stop +12V, a na D+ jak to wyglądać powinno? bez zapłonu minus? po uruchomieniu silnika +12 ?
Awaria, przebicie diody dodatniej w alternatorze. Do czasu naprawy radzę niepodłączać akumulatora do pojazdu - jest zwarcie przez alternator! P.S.: Interpunkcja i Duża litera, Kolego! Gdzie się podziała?
Uzwojenia w stojanie nie padają najwyżej zwarcie do masy ...a diody wzbudzenia... ???
Komutator to jak sama nazwa wskazuje to tam gdzie następuje komutacja czyli przełączanie. Dioda jak się uszkadza to zwykle na zwarcie, a to by wywołało bardzo duży prąd. Najlepiej odłącz alternator i zobacz czy akumulator dalej będzie się rozładowywał.
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
Nie byłbym pewny co do alt plus czy nie zwarcie w diodzie wzbudzenia." Kwicoł nie napisał co z kontrolką ładowania.
Gdzie zmierzyłeś te 25V? Jeżeli na akumulatorach podpiętych do alternatora, to znaczy, że nie są naładowane, gdyż naładowane powinny mieć 27,6V. Czy zmierzyłeś prąd, jakim ładują się te akumulatory? 55A to jest wartość dopuszczalna dla alternatora, nie znaczy, że będzie tak stale - zwłaszcza, że akumulator 40Ah nie powinien być ładowany stale taką wartością...
przypadkiem zrobiłem zwarcie śrubokrętem na alternatorze i spaliło mi kontrolkę Jakiego zwarcia byś tam nie zrobił, nie mogłeś spalić kontrolki, to jest po prostu niemożliwe. Albo nie masz gdzieś styku (plus, masa alternatora), albo spaliłeś diody w mostku, choć w to wątpię
Podzielę się ciekawym opisem mierzenia diod w alternatorze zaobserwowanym przeze mnie w warsztacie samochodowym. Pan fachowiec na moich oczach nie urzywając multimetru ani żarówki samym prostownikiem do ładowania sprawdzał diody - w jedną przewodzi (zwarcie) w drugą nie (oczywiście krótkotrwałe podłaczenie diody) Potem odpowiedż diody prostownicze sprawne,...
Witam. W ostatnim czasie zapaliła mi się kontrolka ładowania w vectrze i miałem ładowanie 12v jak sprawdzałem. Więc wyjąłem alternator i okazało się, że diody mają zwarcie a regulator jest spalony. Więc kupiłem diody i regulator złożyłem altek a napięcie ładowania to ok. 15.5v i bardzo powoli jak by jeszcze rosło. Moja sugestia to uszkodzony regulator...
zwarcie diody alternator alternator zwarcie zwarcie alternator
huawei gniazdo naprawa krótki dźwięk laptop premier instrukcja
philips 58pus7855 zmywarka sl1501b
Zamienniki tuszy Canon CLI-571: ActiveJet, Black Point i inne Pralka nie pobiera wody: przyczyny i diagnostyka