Akumulator najpierw trzeba naładować , a pózniej sprawdzić próbnikiem do akumulatorów.Po tych pomiarach można zrobić kolejny krok , czyli sprawdzić czy nie upływa prąd powyłączeniu wszystkich odbiorników ,podpinając w szereg amperomierz .Najczęstszymi powodami upływu pradu są zwarcie diody w alternatorze , może też być zwarcie wrozruszniku .Jeszcze...
6 diod tam masz.
Ok,zapominamy o diodach.Zrób prządek z przewodem,podłącz akumulator i alternator i będzie dobrze.Jak nie będzie ładowania to wtedy zajmiemy się diodami i resztą.
Na początek napięcie ładowania najlepiej na wyjściu alternatora możliwe zwarcie diody.
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Jak najczęściej uszkadzają się diody w alternatorze? Na zwarcie, czy na przerwę?
Może przewody mają zwarcie. Albo diody
No mi też się zdarzyło przejechać kilkadziesiąt kilometrów fordem 1,6 tdci. Z elektryczną pompą wysokiego ciśnienia i elektrycznymi wtryskiwaczami. Na szczęście w dzień, więc jazda bez świateł, bez nawiewu i jazda bardzo ostrożna, bez żadnego wyprzedzania. Strzeliła na zwarcie dioda w alternatorze, więc zdjąłem pasek wieloklinowy i jakoś musiałem dojechać.
Układ pierwszy poprawny, diody połączone równolegle, układ drugi poprawny a mostek spalił się z uwagi na zwarcie. Zastosuj diody stosowane w alternatorach wciskane w/g pierwszego rysunku.
Po prostu po spaleniu jednej z diod fazowych diody '/ punktu gwiazdowego'' tworzą prostownik 1 fazowy 4 diodowy z każdym z pozostałych uzwojeń. Tylko nie przewidzieli że diody padają na zwarcie :( i lipa z tego pomysłu.
Moje wnioski : -przewód sprawny -zwarcie w alternatorze, skoro diody dobre ja bym obstawiał zwarty kondensator filtrujący umieszczony na wyjściu alternatora. Zmontuj alternator i zobacz miernikiem lub zasilaczem czy ma zwarcie na wyjściu.
Zwarcie diod w alternatorze i jak tradycyjnie alternator do wymiany bo naprawa nie wchodzi w grę /za duże koszty/. A konkretnie pęknięty i stojan może również zwierać.P
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Wymień regulator napięcia. Padł na 100 % po podłączeniu takiego "odwróconego" akumulatora. Mogły też w tyłek dostać diody wzbudzenia. Ale na początek wymień regulator. PS. Eazy'emu gratulujemy brata! :D
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
To trzeba było tak napisać od razu w pierwszym poście. Stawiam na przebitą diodę w alternatorze lub inne problemy w jego obrębie.
Napewno zwarcie diody dodatniej no i szczotki na 100% do wymiany
Zmierz go , ja po prostu mierzę amperomierzem 3-4 A poboru. Uzwojenie stojana na zwarcie do masy i diody żarówką 55W. Regulatory raczej wieczne.
Sprawdź diody prostownicze.Jeśli alternator wydaje dziwne dźwięki, to zwarcie na diodach, w uzwojeniu alternatora lub poza nim - w instalacji. Sprawdź także łożyska. Jak za małe napięcie to do wymiany regulator napięcia.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Sprawdź alternator- może mieć zwarcie. Bez powodu kolo pasowe się nie wytarło. Do sprawdzenia diody (mostek) i uzwojenia. Rolka to efekt uboczny (napinania paska żeby nie piszczał).
Witam, tak jak pisał kolega MakroSerwis zmierz prąd jakim jest obciążony alternator, mogło też być tak że któraś dioda była wadliwa i zrobiła zwarcie międzyfazowe a uszkodzenie pozostałych było następstwem tego zwarcia.
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
Diody zwarte.
masa stacyjka przekaźnik główny zwarcie miedzy diodami ujemnymi alternatora sprawdź te podzespoły i odpisz
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Trzeba prawdopodobie sprawdzic diody bo od lampki sa inne(3 diody) a od ladowania inne(6) i lampka moze gasnac a diody robia zwarcie i hamuja alternator i moze dlatego piszczy trzeba na poczatek sprawdzic prad ladowania jaki wychodzi z alternatora.
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Zwarcie jednej z diod prostowniczych w mostku alternatora. Co rozładowuje akumulator i powoduje świecenie kontrolki bez kluczyka. Pazerność to jedna z cech które na tym forum są niezbyt mile widziane. A druga sprawa to niby dlaczego ktoś biegły w interesującej ciebie dziedzinie miałby ci pomagać, skoro ty go lekceważysz. Gdyby ktoś przyszedł do ciebie...
Jeżeli alternator pobiera Ci prąd to masz mostek prostowniczy zepsuty. Któraś dioda złapała zwarcie.
Raz w starym zwarły się diody, alternator się spalił - częstę w alternatorach Denso. Dwa kupiłeś jakąś chińszczyznę lub źle zregenerowany alternator, trzeba wymienić na orgniał.
Diody zwarte.P
Jazda bez akumulatora przewody podskakiwały .Zwarcie na masę poszły diody w altku.
Poszukaj czy nie ma postu: "auto nie odpala po odwrotnym podłączeniu przewodów, gdzie szukać usterki?" :) :) :) A na serio, zwarcie to może teraz mieć. Na diodach prostowniczych alternatora (chyba że się mylę?)
A może zwarcie na kabelku kontrolki ładowania?
Rozrusznik jest ok, tylko obroty były w drugą stronę, więc bendix puszczał. Alternator pewnie ma już padnięte diody. To na początek.
Akmulator podłączony odwrotnie albo zwarcie do masy w alternatorze. Po opisanym zdarzeniu diody główne w alternatorze powinny pójć na spacer.
No właśnie, daje do myślenia ale w jaki sposób mogłoby się spalić to uzwojenie, skoro (at)cinek napisał, że diody były zwarte (tu też mi coś nie pasuje, bo zwykle przy przeciążeniu na diodach powstaje przerwa, zwarcie pojawia się przy zbyt dużym napięciu przyłożonym do diody)?
Tak zgadza się lecz jeśli jedna dioda miałaby zwarcie to wykazywałoby to na mierniku w danym mostku gdyż przewodziłaby w dwie strony Ale przerwy nie znajdziesz. A zwarcie diody skutkuje zczarnieniem 1 fazy na stojanie.
Tak ma być Dodano po 3 Tyle że tak zrobiłem z początku dwa przewody na elektromagnesie i robiło się zwarcie, jak podłączyłem akumulator. Acha ,jak by było dalej zwarcie to usmażone diody w alcie. Wtedy odłącz kabel od alta główny. A jak dalej zwarcie przygnieciony pewnie przez skrzynię.
Dobrze by było ustalić jaki charakter ma to miganie, tzn. napięcie pulsuje "w górę" czy "w dół". Jeśli w górę to uszkodzony jest regulator, jełi w dół to może być uszkodzona któraś z diod mostka, zwarcie na instalacji lub uszkodzony akumulator. Przy "dwupunktowym" regulatorze jest to też objaw zużycia alternatora ale w tym przypadku można to raczej...
Trzeba też określić w jakim czasie się rozładowuje. Równie dobrze mogą to być zwarte diody alternatora.
co było przyczyną niezgaśnięcia lampki od ładowania po wyłączeniu silnika Zwarta dioda dodatnia w alternatorze
Wszystko można zrobić ale to jest nie opłacalne ponieważ zwarcie jednej diody jest początkiem końca całego mostka.P
Z twojego opisu wygląda na zwarcie diody wzbudzania ale nie zawsze jest możliwość wymiany tych diód w niektórych alternatorach są zalane masą i trzeba wymienić cały zespół prostowniczy czyli wszystkie 9
Zdesymetryzowanie gwiazdy poprzez upalenie jednej z diod. Te dodatkowe symetryzują w czasie usterki. Nieprawda. Przeanalizuj sobie schemat ośmiodiodowego mostka a zobaczysz że nawet przepalenie się jednej diody z mostka powoduje bardzo dużą niesymetrię napięcia na wyjściu, te dwie diody nie zastępują w żaden sposób roli przepalonej diody. To rozwiązanie...
Zwarcie głównej diody ,chyba że coś źle poskładałeś.P
Sprawdż mosek alternatora dioda ma zwarcie
Ja mysle ze poprostu mostek prostowniczy jest spalony i robi zwarcie To ze wymieniles szczotke to dobrze ale wyciag spowrotem alternator i sprawdz diody
Podejrzewam, że końcowym rezultatem będzie konieczność naprawy alternatora (diody lub regulator nap. - zwarcie do masy) -. mostek upaliło jak nic
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
Na obudowę podajesz minus, na styk szczotkotrzymacza plus, do śruby + podłaczasz żarówkę powiedzmy zkierunkowskazu, mocno zakręcasz dłonią za piastę/koło pasowe i patrzysz czy zarówka się lekko zażarzy. Jak tak, to na 99% dobry, 1% niepewności to diody wzbudzenia, które wtedy nie biora udziału. Bez śmiechu, ja tak sprawdzam niemal każdy, tą metodą można...
Dzięki za info, teraz już wiem. Wreszcie podniósł się poziom i można się czegoś dowiedzieć. Jak wiesz cos innego to podziel się wiedzą a nie kpij z kolegi. To jeśli będzie ladowanie powyżej pradu tego bezpiecznika to go przepali? Alternator w zasadzie nie wytworzy takiego prądu (jak bezpiecznik jest dobrze dobrany) bo ma ograniczenie maksymalnego prądu...
Na wzbudzeniu stały + jest ok tak myślałem że morze dioda uwalona ale jak by dioda robiła zwarcie to by aku siadał a jest ok. Auto ostatnio bez ładowania przejechało 30km bez świateł, i jakoś dało rade. W alternatorze jest stały plus więc jak by dioda robiła zwarcie to by cały czas pobierał prąd i rozładowywał się akumulator. Bez świateł jakoś da się...
Regulator jest wymienialny, trzeba go tylko odlutować od mostka. Diody regulatora są obok w mostku. Gdyby padła jedna dioda regulatora, nie byłoby poboru prądu na postoju. Prąd prawie na pewno wraca przez spaloną (na zwarcie) diodą mocy, bo te są na stałe przypięte do akku. Przy spaleniu diody mocy wydajność alternatora na pewno spada, bo część prądu...
WItam Czy ktoś wie jakie sa diody w alternatorze opel astra 1 rocznik 93 dwie z trzech maja zwarcie i czy idzie je wymienić pewnie tak tylko nie mam symboli na nich jest czytelne tylko 1N54 i dalej nie wiem...
Zapomniałem dopisać, że te grzanie to przy wyłączonym silniku i zapłonie. Masz zasilanie wzbudzenia. Czyli albo diody w alternatorze albo zwarcie w instalacji, ale zwarcie powodowało by nieswiecenie kontrolki łądowania w ogóle.
Powinno być jak na rysunkach ale to tylko sprawdzenie, że nie ma przerwy uzwojenia i przebicia do rdzenia stojana i wirnika. Jeżeli jest zwarcie międzyzwojowe to żarówka go nie ujawni.
To masz albo padnięte dwa regulatory, albo coś źle podłączone. Regulatory już dwa kupiłem chwilę działało i zaś,, wczoraj wymieniłem na noc alternator i na tym samym podłączeniu działa, i te regulatory też działają, więc zapewne diody popadaly i jakieś zwarcie robiło
pewnie regulator w alternatorze wysiadl, diody maja zwarcie i rozladowywuje akum najczestsza przyczyna! sprawdz jakie napiecie wychodzi z alternatora jka jest zalaczony silnik . napiecie powinno wachac sie pomiedzy 13.8-14.2V po zalaczeniu swiatel powinno spasc o 0.4V powodzenia
Uzwojenia w stojanie nie padają najwyżej zwarcie do masy ...a diody wzbudzenia... ???
Nooo ! to jesteśmy dokładnie w domu ! Przyczyną takiego zachowania się mierzonego napięcia była składowa zmienna z powodu diody która miała zwarcie. Przyczyn powstania takiego uszkodzenia może być wiele np. zalanie wodą (kałuża) lub obluzowanie się na obudowie radiatora i po przegrzaniu uszkodzenie. Wynika z tego że pojawiające się napięcie przemienne...
Zwarcie wywołało odwrotne spolaryzowanie diod w alternatorze. Rozetnij wiązkę od alternatora i sprawdź stan izolacji pozostałych przewodów. Alternator najprawdopodobniej zniszczony - spalone uzwojenia. Wymontuj i daj go do zbadania. Po odłączeniu alternatora, sprawdź prace WSZYSTKICH odbiorników energii elektrycznej w samochodzie oraz bezpieczniki.
Bez doświadczenia i sprzętu więcej nic nie zrobisz. Trzeba potestować elementy na stole w złożonym alternatorze w napędzie. Możliwe zwarcie międzyzwojowe w stojanie,uszkodzony regulator itd. Diody na ostro żarówką 55W patrz.
Zrób jak mowi kolega ub ,ja taz proponuje posprawdzac diody w alternatorze któras robi zwarcie .pozdrawiam
Które kontrolki się świecą? W przypadku zwarcia diody alternatora przyłączonej do + , przy wyłączonym zapłonie pali się kontrolka ładowania. Istnieje realne zagrożenie całkowitego rozładowania akumulatora.
Uszkodzona dioda w alternatorze moze robic zwarcie ale obstawiam jakis odbiornik, chociaz tak glebokie rozladowanie moze wskazywac tez na alternator.
Masz diodę spaloną. Masz zwarcie w uzw i będzie ci palić diody. Dodano po 3 Ten alternator kupisz za 60zł.
Problemem jest zwarta dioda (lub diody) alternatora
R-MIK zaskoczyła mnie Twoja odpowiedź. Twierdzisz, że zwarcie mało prawdopodobne, a jeśli tak to wynikiem tego będzie uszkodzenie następnych diod. Czym się różni dioda w alternatorze od diody np. w spawarce czy zasilaczu telewizora lub jakiegoś innego urządzenia. Różni się jedynie parametrami, a zasada działania taka sama. Serwisując urządzenia najczęściej...
Mostek już jedzie. W międzyczasie chciałbym wyjąć stary więc takie pytanie (zasięgnąłem opini youtube ale nie jest jednoznaczna), czy muszę odlutowywać/odcinać jakieś połączenia przed wyjęciem starego? Nie chciałbym urwać przewodów w stojanie. Uaktualnienie. Na anglojęzycznym youtubie znalazłem filmik nt. wymiany mostka i wyjąłem stary. Okazało się,...
witam a może to poprostu akumulator padł? może akumulator robi zwarcie między celami i sam sie rozładowuje? spróbuj odłaczyć akumulatro np na noc zostaw go naładowanrgo i podłacz rano czy zapali jeżeli akumulatror by zwarcie robił to powinien byc rano rozładowany, zaś jeżeli to nie akumulatora wina to moze instalacja Ci zwarcie robic, jezeli to tez...
Dotknij oscyloskopem , jeśli masy,klemy,połączenia na alternatorze, rozruszniku , może zwarcie na diodzie . Jeśli nie , to jak kolega Misiek napisał.
Panowie w tym przypadku nie ma najmniejszego problemu z pomiarem diod głównego mostka bo są przykręcane za pomocą nakrętki. Odkręci 3 nakrętki widoczne w środku alternatora, rozłączy od śrubek diody i mierzy miernikiem ustawionym na pomiar diody. W jednym kierunku ma 0.5V spadku napięcia bo tak wskaże miernik w drugim nic nie wskaże, to cały pomiar....
Czy zwarcie d+ do masy może psuć alternator (diody)? Na B+ jest non stop +12V, a na D+ jak to wyglądać powinno? bez zapłonu minus? po uruchomieniu silnika +12 ?
Rozebrałem i okazuje się, że dwie diody mają zwarcie. Jako zamiennik prostownika w tym alternatorze podany jest ARC2020, tylko że z tego co widzę, to on jest ośmio diodowy, a ten mój jest sześcio diodowy (z tego co widzę gabaryt jest ten sam, w moim są po prostu wolne miejsca na diody). Czy mogę kupić ten ośmiodiodowy i zostawić po prostu jedną parę...
a może jakaś dioda w alternatorze ma zwarcie, wyjaśnia to grzanie allternatora i niskie napięcie na aku, a czy mierzyłeś napięcie przy zapalonym silniku.
Prawdopodobnie poleciały diody w alternatorze albo jakieś zwarcie w instalacji, stacyjka mogła się nie rozłączyć. Sprawdzić ładowanie i pobór prądu. Pozdrawiam.
To, że na przewodzie pojawi się 12V to normalne a jak dotkniesz nim do masy i kontrolka zaświeci to obwód jes dobry. Sprawdz czy jak podłączysz kontrolkę w to miejsce w alternatorze i do plusa świeci się jak nie to alt. do naprawy a jak kontrolkę podłączysz do masy i świeci to dioda plusowa ma zwarcie ale na wyłączonym silniku będzie pobór prądu
Poprawka , uruchomiłem i jeszcze raz pomierzyłem i na 67 pokazuje 0,73 a na 15 - 0,3 V Wreszcie uczyniłeś to co należy. Znajdź może także bezpieczniki i tam sprawdź i pomierz napięcie. Nie jest wykluczone, że w okolicy owej stacyjki źle się dzieje. A przy takim regulatorze lampka tzw ładowania uruchamiana/odłączana jest dedykowanym przekaźnikiem, który...
Kontrolka będzie się zażyć poniżej 800 obr a rozładowanie akumulatora może powodować zwarta dioda alternatora
Mało z tym, że trzeba odlutować końce uzwojeń stojana od mostka, to jeszcze pomiar ich miernikiem nie do końca jest miarodajny, najlepiej sprawdzać żarówką 21W podłączoną szeregowo do akumulatora. Chyba, że któraś dioda ma przebicie/ zwarcie, wtedy od razu wiadomo, że mostek do wymiany (miernik będzie tak samo piszczał przy zwarciu diody - jak i uzwojenia...
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Ok jw alternator motocraft i zwarcie głównego plusa z plusem wzbudzenia a diody wszystkie sprawne. Miałem juz 2 takie alternatory i gdzie to sie zwiera.? Diody sprawdzana prądowo. Niestety szybka podmiana nie pozwala na szcegółowe badanie. :( Bo na stanie mam tylko sprawne...
Albo to, Albo to, Albo tamto. Masz problem z diodami w alternatorze najprawdopodobniej jest zwarcie gdzieś na nich, ale warto je wymienić. A najpierw sprawdź kable dochodzące do alternatora od modułu zapłonowego. A zamulenie może być winą czujnika przy kole alternatora. Pozdrawiam Michał ;-)
Cóż to za archaizm?, ale do rzeczy ze zdjęcia widać, że brak regulatora oraz nie sądzę aby były w nim diody wzbudzenia a także widzę że jedna ze szczotek jest na masie. Aby ucywilizować ten alternator powinieneś dołożyć 3 diody wzbudzenia, odizolować szczotkę od masy i zamontować regulator napięcia (najtaniej chyba od kaszlaka). Po tych usprawnieniach...
terz bym stawial na regulator chociaż czasem moze być gdzieś zwarcie albo padnięta dioda
Zwarcie D+ do B+, czy jest to wina przebitej diody w alternatorze, czy wiązki kabli, to już trzeba sprawdzić
Witam to co kolego sugerujesz że nie wzbudza się?? pozdrawiam. Nie ma słabych diod mają zwarcie albo przewę.
Witam mam problem z prostownikiem rozruchowym 12V/24V . Prostownik nie działał jedna dioda idąca do przewodu minusa miała zwarcie . Wymieniłem wszystkie diody na diody od alternatora 50A , wczesniej były T25-4 . Po złozeniu i właczeniu ładowania na sucho bez podpietego akumulatora było ok miernik wskazywał prawidłowe napiecia. po przełaczeniu na rozruch...
Nie byłbym pewny co do alt plus czy nie zwarcie w diodzie wzbudzenia." Kwicoł nie napisał co z kontrolką ładowania.
Komutator to jak sama nazwa wskazuje to tam gdzie następuje komutacja czyli przełączanie. Dioda jak się uszkadza to zwykle na zwarcie, a to by wywołało bardzo duży prąd. Najlepiej odłącz alternator i zobacz czy akumulator dalej będzie się rozładowywał.
Diody sprawdź. Pod obciążeniem.
Sprawdzałeś czy pierścień nie jest nabity za głęboko lub za mało? Wtedy szczotki mogą robić zwarcie. Ewentualnie poleciała jakaś dioda ale nie pisałeś czy wcześniej alternator działał do momentu wymiany pierścieni.
sprawdziłem diody i wychodzi na to, że sa dobre (w 1 strone przewodzą a w 2 nie) stojan zwarcia międzyzwojennego nie ma. Poprostu chciałem sie dowiedzieć czy jest możliwość, że pod obciążeniem diody "puszczaja" i robi się zwarcie
Są dwie możliwości albo akumulator totalny złom tylko mam wątpliwości czy po podładowaniu by odpalił albo alternator ma zwarcie na diodach tylko że powinna się palić kontrolka ewentualnie spalony stojan. Zacząć od akumulatora jak wszyscy radzą.P
Z tego widać, że mimo przebicia, element pozostaje nieliniowy (co nie jest częste, zazwyczaj palą się na zwarcie <1 Om). Najlepiej było by mierzyć, przy wyższych napięciach, niż działa typowy test diody. Takie uszkodzenie by wyszło, gdybyś naładował bramkę z baterii i sprawdził czy przewodzi D-S, w sprawnym tranzystorze stan naładowanej bramki utrzyma...
Łatwo sprawdzić problem typowy dla fordów, podładuj akumulator i sprawdź czy po przekręceniu stacyjki na zapłon świeci kontrolka ładowania akumulatora bo prawdopodobnie nie ,więc alternator ma zwarcie na diodach dlatego tak rozładowało akumulator.P
Zasilony odwrotnie mostek prostowniczy w alternatorze przewodzi prąd i robi zwarcie akumulatora, albo uratuje go bezpiecznik o ile jest takowy, albo diody idą się kochać.
alternator diody zwarcie alternator zwarcie zwarcie alternator
zmywarka amica silnik lm358 histereza kocioł zapowietrzony
Renault Premium: Dostępne tylko 3. i 7. bieg Schemat podłączenia przewodów podciśnienia w Renault Laguna 2.2 dCi 150 KM