Witam. Mam problem z ładowaniem - jak noc lub kilka Mazda postoi, to po odpaleniu przez kilka minut napięcie około 18-19 V. Po 3 minutach spada, ale czasami rośnie razem z obrotami, a jeszcze po 5 min wraca całkiem do normy. Pierwszy raz takie coś miałem w sierpniu, później 2 razy w październiku (jednego razu przed karcherem miałem ok, a po umyciu odrazu...
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Panowie problem nie lezy w alternatorze ale w sterowniku silnika który widzac wcześniej duże ładowanie alternatora zaczął załączać inne urządżenia w pojeżdzie np. ogrzewanie tylnej szyby wentylator chłodnicy itp.Rozwiązaniem jest wykasowanie błędu ze sterownika przed założeniem naprawionego alternatora . Tylko że ten temat był już poruszany na forum...
Witam, szukać wiązki dochodzącej do wtyczki, którą podłącza się w gniazdo, którego schemat jest powyżej ? Czy szukać wiązki w regulatorze, który jest cały zabudowany? http://obrazki.elektroda.net/29_12858355... Z tą wiązką moze miałoby sens, gdyż kiedyś wydawało mi się że na jakiś nierównościach większych lampka zaczęła sie zapaleć, ale może...
Pomiary przez ciebie wykonane wskazują , że jakieś ładowanie jest. Spróbuj naładować dobrze akumulator i wtedy wykonaj pomiary. Nowy akumulator (częściowo rozładowany) daje duże obciążenie na alternator.
Ja też nie znam :D , jest to alternator z układem cdi. Moc alternatora, to co prawda tylko 100 W, ale powinien wystarczyć. Ciekawiej za to wygląda kwestia układu WN, jeśli nie kłamią, to 25 kV przy 1000 rpm da Ci duże efekty. Nie przeliczałem jak to wychodzi finansowo, ale jest to droga wyjścia z sytuacji.
Układ ładowania jest słabą stroną tych motocykli poza tym jeździ się całkiem przyjemnie. Często pali się cewka regulatora napięcia, lub styki regulatora, nie wytrzymują szczotki prądnicy, lub pali się rezystor wzbudzania umocowany na prądnicy. Związane jest to z instalacją 6V, dość duże prądy jak na taką prądnice. Napięcie ładowania powinno wynosić...
Kolego Bronek22 - upss przepraszam, CYRUS2 - skończ Waść z tymi rewelacjami, wstydu oszczędź! Prostowniki samochodowe (urządzenia do ładowania akumulatorów samochodowych) w postaci transformatora sieciowego i prostownika (nie pisze "Graetz'a" bo były stosowane również calofalowe dwuelementowe-selenowe czy diodowe, a nawet jednodiodowe) były produkowane...
Miałeś przedstawić dowody, powtórzę dowody. A nie swoje wywody. Rodem z książek o polowaniu na czarownicę Założenie większej pojemności akumulatora np. 70Ah tam gdzie zalecane jest 55Ah naraża nasz akumulator na częste niedoładowanie szczególnie w jeździe miejskiej gdzie więcej razy odpalamy niż robimy kilometrów. Bzdura totalną, fizyka się kłania....
Naładuj akumulator podłączając prostownik pod klemy akumulatora. Jeżeli masz inteligentne ładowanie (czujnik na klemie minusowej), to – prostownika podłącz pod punkt masowy karoserii. Najwyraźniej jest problem z przewodem pomiędzy zaciskiem jump start a akumulatorem, ponieważ występuje na nim duży spadek napięcia. Nie wiem jak jest wykonany rozdział...
Ależ może bez problemu podłączyć bezpośrednio jeśli akumulator podpinany zniesie nagłe duże prądy ładowania przy wysokich różnicach napięcia które mogą sięgać 100-200 A . w tym watku mowa o T4, którego alternator daje góra 120A i to na wysokich obrotach
Offgrid - doładowywanie magazynu energii z agregatu przez falownik Dom jednorodzinny 150 m², a w nim zużycie energii elektrycznej około pięciu kWh dziennie. Instalacja fotowoltaiczna 8,5 kW piki. Falownik Anenji 6,2 I, magazyn energii 48 V LiFePO4 15 kW. Od stycznia do października/listopada kompletnie samodzielnie, bez używania sieci. Potrzebne mi...
Alternator wydaje się być sprawny ponieważ bus robi kilometry z włączonymi światłami i osprzętem, ale nie ładuje akumulatora. "Robi kilometry" - rzozumiem że tak duże że wykluczasz zasilanie z samego akumulatora przez tak długi czas? Jeśli tak to alternator musi być sprawny. Brak świecenia kontrolki nie oznacza braku ładowania (czyli niesprawnego alternatora)...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Akumulator mniejszy Bosh działa wyśmienicie - brak błędów. IMHO akumulator nie jest przyczyną, ale skutkiem, chociaż jego stan miał wpływ na "Blackout". Wymiana przeniesie problem w czasie, ale wydaje się, że go nie rozwiąże. Objawami złego akumulatora były słabo rozkładające się lusterka, czasami, ale też wiek aku i jego jakość, ale zapalał, więc...
jaki masz alternator jaki regulator?
Ładowanie 20 A na prostowniku półokresowym? Ktoś w tym BS oszalał? prąd łądowania po odpaleniu to 20A i spada i tyle co pomierzyłem Co ty za akumulatory używasz? Rozumiem jakiś 100 Ah zaraz po rozruchu może taki prąd przyjąć, ale przy typowym alternatorze samochodowym. Prąd po krótkiej chwili powinien ograniczyć się do kilku amperów, chyba że akumulator...
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. Sprawa ładowania stałonapięciowego, jakie jest realizowane przy ładowaniu prądnicą, alternatorem lub zasilaczem impulsowym. Przeprowadziłem swego czasu takie eksperymenty przy ładowaniu napięciem 13.8, 14.4, 14.8 oraz 15.2 V. Przy ładowaniu napięciem 13.8V końcowy prąd ładowania wynosił 400 mA, przy...
Tak jak to wspomniał jeden z kolegów stara szkoła mówi, że akumulator ładuje się 1/10 pojemności znamionowej ( tzw. prąd 10 godzinny) przez 12-14h a w trybie szybkim prądem dwa razy większym przez 6-7h. Czyli mając akumulator o pojemności 100Ah ładujemy go prądem 10A normalnie a wtrybie szybkim 20A. Tyle że ta stara szkoła to podręczniki pisane w latach...
Tak na szybko mam taką koncepcję (z przekaźnikiem, żeby bez dodatkowego napięcia zasilania): http://obrazki.elektroda.net/10_12398170... R1 i R2 muszą być o dużej dokładności - 1%, albo lepsze; R1=8k2, R2=39k - od nich zależy napięcie wyłączania; R5 ustawia różnicę napięć włączania i wyłączania, powinien być 330k; R3 = 470R, R4 = 5k1, R6 = 4k7, R7...
Tak jest, że mamy problem z odpaleniem auta to wymieniamy akumulator bez sprawdzania w jakim stanie jest alternator i jakie napięcie występuje na akumulatorze w trakcie ładowania przy włączonej klimatyzacji czy nawiewie, który de facto na pełnych obrotach pobiera duże ilości prądu. Z biegiem czasu przewody i oczka śniedzieją powodując większe straty...
Napięcie ładowania nie powinno przekraczać 14,5 V, problem z gotowaniem akumulatora może być jeszcze taki, że alternator daje maksymalny prąd. Alternator bez regulatora i diód prostowniczych jest w stanie dobrze poświecić żarówką 230 V. Lepiej byłoby zastosować oryginalny regulator i wymienić uszkodzony, ale równie dobrze można podmienić alternator,...
Masz prądnice czy alternator + na masie czy-. Daj foto regulatora.
Zanim zabierzesz się za alternator jeszcze raz sprawdź stałe zasilanie na 4 pinie,najlepiej żarówką reflektorowa.Napięcie to stanowi odniesienie przez to jest doprowadzone przewodem 2,5mm i nie może tam być spadków .W alternatorze do sprawdzenie pierścienie komutacyjne wirnika czy nie są nadmiernie wyeksploatowane.
Pytanie, co na to samochód? Zazwyczaj alternator daje 14,4V, powyżej którego elektrolit zaczyna gazować. 14,7V wydaje się bezpieczne dla elektroniki samochodu, ale trzeba się upewnić.
Zacznę może od tego Ostatnia kwestia to bieg jałowy. Toyota Yaris 1.0 2004, wolne obroty przy pełnym rozgrzaniu - 600 rpm. Wprawdzie nie ma elektrycznie grzanych foteli ale wspomaganie kierownicy jest elektryczne. I na wolnych obrotach (częste, duże korki) jest nadwyżka prądu. Przysiada dopiero w sytuacji wolne obroty + światła mijania, wentylator kabiny...
Alternator ładuje maksymalnie do 14,2-14,5 V aby nie powodować gazowania i siłą rzeczy nigdy nie naładuje akumulatora do pełna. Prostownikiem można ładować do wyższego napięcia. Porównanie czym skuteczniej ładuje się akumulator jest trochę bez sensu bo alternator służy do ładowania w czasie jazdy i ładuje stałym napięciem uzupełniając energię pobraną...
Kolego wal-ker jak podłącze kontrolkę do masy to świeci cały czas, cała instalacja jest sprawdzona. W ostatnim poście pisał że ładowanie opisane przeze mnie jest normalne dla alternatora trójfazowego. A ty piszesz że powinno być od razu 14,4 V. Więc ktoś niema racji. A auta naprawiam takie duże (robię mechanikę).
Powodów może być kilka, może jakieś urządzenie po jakimś czasie się nagrzewa i powoduję duże obciążenie, może się grzać i napięcie spada po czasie. Odepnij zasilanie radia, alarmu, i po kolei urządzenia, nie wiem zmieniarka, wzmacniacz, mogą być to jakieś dodatkowe moduły, może wentylator - przełącznik któryś zalany i jest upływność, itp. Nie wykluczone,...
Czy przez to że akumualtor jest większy bral lafowania na poziomie 13,9-14,6 czy tak poprstu ma być? Wielkość akumulatora niewiele tu znaczy. Tak MA NIE BYĆ Akumulator jest niedoładowany. Powody mogą być dwa - duży pobór prądu w instalacji i "braknie " dla akumulatora i bardziej prawdopodobny - wadliwy regulator dający zaniżone napięcie. Może być trzeci...
Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat Oj, demagogia... Jak to nie? Napięcie ładowania: Alternator w samochodzie ładuje do napięcia ok. 14,2 - 14,4V i ani ani więcej. Jest więc zabezpieczenie nadnapięciowe. Zabezpieczenie nadnapięciowe/ograniczenie napięcia ładowania...
jest całkiem możliwe że jest tak jak piszesz ale regulator nie zawsze pozwoli utrzymać napięcie wcześniej też próbowałem go wymienić i nic nie pomogło dlatego że jak dostawał 19V to głupiał i dalej komputer już nie pozwalał jechać więc pozostaje alternator. U mnie przyczyną był właśnie alternator. Z własnego doświadczenia już wiem, że to można sprawdzić...
Witam Mam problem z ładowaniem w Kia rio 2 sedan 1,4 ładowanie dochodzi nawet do 15,9V na wolnych obrotach, zależnie czy akumulator jest bardziej naładowany to napięcie rośnie, przy rozładowanym 14,8, przy świeżo odłączonym od prostownika i włożonym do auta 15,9 Napięcie mierzone na akumulatorze. Alternator valeo a000 2655023 dochodzą do niego tylko...
Dobra, regulatora jednak na nim nie ma. Aż dziwne. Za to widzę przy tym złączu potrójnym literki. Na razie widać E. co jest przy pozostałych konektorach? Strasznie skorodowany ten alternator wewnątrz.
Witam,Co do zanikającego ładowania na wyższych obrotach,winowajcą może być regulator napięcia Dodano po 6 Proszę poczytać temat na elektrodzie DUŻE ŁADOWANIE W BIZONIE-ROZWIĄZANE.
Tak, może, o ile faktycznie to jest problemem (to jest tylko możliwość, jedna z wielu). Zużyty lub sprawny, ale niedoładowany akumulator obciąża alternator. Ten z kolei obciąża mechanicznie silnik tym bardziej, im więcej prądu ciągnął z niego odbiorniki, czyli osprzęt samochodu (standardowo) + niedoładowana bateria (ponadstandardowo :-) ). Mój ma M43...
Witam, powodem nieprawidłowego ładowania okazał się regulator napięcia. Zamontowałem drugi też używany i jest wszystko ok , nie przekracza 14,4V :) Z tą zamianą prądnicy na alternator warto sprubować, raczej nie sprawi mi to problemu! Temat uważam za skończony. Zamykam
Po tylu latach ze szczotek została połowa, do tego mogą być końcówki kabla ładowania zaśniedziałe co po włączeniu urządzeń powoduje duże straty spadek napięcia nawet ponad 0.6 V a powinno wynosić około 0.1 V bez obciążenia. Ja mam trochę młodsze auto o dwa lata, kupiłem drugi alternator miałem napięcie ładowania niecałe 14 V, po włączeniu świateł dmuchawy...
Wydaje mi się że alternator podaje dość duże natężenie prądu biorąc pod uwagę że został przystosowany do ładowania aku o pojemności 88ah. Chyba brakuje mi wiedzy teoretycznej ale myślę że ładowanie akumulatora po uruchomieniu silnika jest znacznie powyżej 1,4a biorąc pod uwagę że z akumulatora pobierany jest prąd do napędzania 6 świec zestawu audio...
Witam.Ładowanie rzędu 15,5V jest za duże natomiast 12,5 za małe.Za ładowanie odpowiada regulator napięcia wewnątrz alternatora nie ma dodatkowych modułów poza tym że jest jeszcze podłączony jednym przewodem do sterownika silnika ale on nie steruje napięciem alternatora.Jaki jest u Ciebie zwykły czy chłodzony cieczą?
bilans energetyczny w czasie jazdy uzupełnia alternator a nie akumulator wspomagający według Ciebie alternator - niestety energia płynie z alternatora na akumulator a nie odwrotnie Z tego, co kolego piszesz, to chyba nie do końca wiesz o czym. Bilans nie służy ładowaniu alternatora. Bilans to zwykły rachunek który porównuje wpływy i straty. Obojętnie...
Witam. Coraz częściej zaczyna śmierdzieć jak ,,popsute jaja",czyli tak jakby za duże ładowanie.Mam podłączony mini tester napięcia wyskalowany w zakresie od 11-15 V.W czasie jazdy pokazuje 13-14 V,ale też chwilowo pokaże 15V.Akumulator ,który mam to Centra Futura 45Ah.Chciałem dzisiaj sprawdzić poziom elektrolitu i nic z tego.Akumulator nierozbieralny...
Odgrzebałeś totalnego kotleta i do tego piszesz głupoty. Jak odpalisz silnik, ALTERNATOR ZACZYNA WYTWARZAĆ PRĄD - z tym się zgodzę. Co na pewno nie znaczy, że AKUMULATOR JEST ŁADOWANY. Jeżeli włączysz szybę ogrzewaną, dmuchawę na full, wszystkie lampy - to akumulator przy obrotach jałowych silnika prawie na pewno nie będzie ładowany. BILANS ENERGETYCZNY...
Dzięki za podpowiedzi, faktycznie świece żarowe podgrzewają jeszcze zimny silnik po uruchomieniu w celu poprawy jakości spalin, ale moim zdaniem to nie powód żeby ładowanie spadło do 12V, po włączenie świateł mijania 11,9V + pogrzewanie tylnej szyby to na wyświetlaczu już tylko 11,7V i wyższe obroty silnika mało zmieniają, a gdy świece się wyłączą...
Ale grzeją dalej z mniejszą mocą aż temp płynu osiągnie 60 stopni. gdy mechanik dał bardzo duże obciążenie (tak mówił) to alternator prawie całkowicie sie zatrzymywał I nie powiedział przy jakim prądzie sprawdzał? Alternator masz 100A
Witam. Clio 3 z 2009 roku, silnik benzynowy 1,4. Alternator Bosch 0 124 425 034. Problem - ładowanie po odpaleniu prawidłowe około 14,4 V stabilne. Po włączeniu dmuchawy na "4" plus grzanie szyby plus klima napięcie spada do około 14,2 i jest stabilne. Wyłączenie tych odbiorników powoduje wzrost napięcia ładowania do poziomu 15,6 V. Tak duże napięcie...
Chcesz zobaczyć 15-letnie auto, gdzie na jałowych obrotach w upalne dni jest ledwo 13 V Współczynnik temperaturowy akumulatora kwasowego to -3mV/K - Kolega ma na myśli, że od kilkunastu lat alternatory zmniejszają napięcie ładowania wraz ze wzrostem temperatury i vice versa, choć moim zdaniem 13,0V to zbyt mało i coś jest z instalacją albo duże obciążenie...
Z tym przewodem to się trochę nie zrozumieliśmy ,wiem że rozrusznik ciągnie dużo amper ale bierze go z akumulatora a ja pytam po co taki grubych kabel miedzy akumulatorem a alternatorem ,przecież w chwili rozruchu alternator nie daje żadnego prądu, nawet jeszcze nie jest wzbudzone ładowanie? A duże prądy ładowanie , no nie wiem 14,8V max czy jeszcze...
Ładowanie troche za duże tak jak kolega wyżej napisał. Kontrolka od ładowania się nie zaświeca ? Wykręć alternator i oddaj do sprawdzenia. Wydaje mi się że może być walnięty regulator w alternatorze. Albo coś z masą :)
Witam mam problem z ładowaniem w CC 700 popierwsze widze że alternator podaje za duże napięcie a po drugie obciążenie alternatora jest takie że przy prawidłowym naciągu paska i tak piszczy z powodu ślizkania się na rolce alternatora jak zwiększe obroty pasek przestaje piszczeć ale ładowanie jest tak mocne że aż radio mi spaliło co to może być??
No cóż i wszyscy doszli do tego że jeśli masz dodatkowe odbiorniki prądu i urzywasz ich jednocześnie to musisz mieć alternator o większym wydatku prądu czyli większej mocy.A teraz do Grzech12(czy jak mu tam)jesteś tępy w tym temacie.Zadaniem regulatora napięcia jest utrzymanie odpowiedniego napięcia w instalacji(13.8-14.6V)-to fakt,ale jeśli obciążysz...
Skoro obroty spadają przy włączeniu świateł znaczy że alternator ma bardzo duże obciążenie...Być może masz jakieś zwarcie w reflektorach???Sprawdź ładowanie bez i pod obciążeniem.
Ciekawe ile amper da sie z takiego cuda wycisnąc nie mierzyłeś czasem? Szczerze to nie wiem jak to zmierzyć powszechnie dostępnymi urządzeniami. Zakładam że skoro daje radę spawać elektrodą 3,2mm z dobrym przetopem i nawet "pociągnęło" 4mm to wyjdzie jakieś 120A, mam porownanie z dobrym inwertorem i jego skalą. Napięciowo przy 3000obr silnika czyli...
Jestem właśnie na etapie sprawdzania alternatora, a jest to taki wynalazek (korea) że mało który elektryk chce się za to brać, bo wszystko począwszy od szczotek trzeba dorabiać ( nie ma wymiennego szczotkotrzymacza). Do tej pory sobie z nim radziłem, ale ostatnio ma dziwne objawy które nie bardzo jestem w stanie zinterpretować. Mianowicie po założeniu...
EMS 26370 Alternator 1 Sygnał alternatora wskazuje, że ładowanie nie następuje, mimo że alternator pracuje, tzn. silnik pracuje z prędkością obrotową biegu jałowego lub jest ona wyższa. Przyczyna: Przerwa lub zwarcie w obwodzie alternatora. Jeśli pojazd jest wyposażony w główny wyłącznik zasilania, w tym wyłączniku lub w powiązanym z nim przekaźniku...
Czym to sprawdziłeś? Chodzi o to że w jednej cewce pomiędzy zwojami może być zwarcie czyli robi się pętla kilku zwoji zwartych gdzie płyną duże prądy zwarciowe. Omomierzem trudno to wychwycić bo opór uzwojeń jest bardzo mały.
prawdopodnie czeka wyjęcie alternatora. tylko tam jest ciasno i pytanie czy ktoś już kiedyś wyciągł? Dodano po 3 Tam jest duże koło pasowe, może masz za duże obciążenie na wolnych obrotach. Tak tylko od paru dni na wolnych obr. jak są światła zapalone to przygasa wszystko po jakimś czasie. pasek ok po dodaniu gazu ładowanie jest. Moim zdaniem albo regulator...
Układ ładowania wypłyną by na rozruch silnika i dawał by tak duże spadki napięcia na rozruszniku ? Cóż każdy rozruch wymaga poboru prądu. Jak alternator nie ładuje to akumulator z każdym rozruchem traci ładunek i później "nie ma siły" przekręcić rozrusznikiem. Poza tym nawet żeby przyczyna spadku napięcia przy rozruchu tkwiła gdzie indziej to ładowanie...
Witam Mam następujący problem, po odpaleniu zimnego silnika ładowanie 14,1-14,2V z wszystkimi włączonymi odbiornikami i pracującą klimatyzacją. Utrzymuję się w tych granicach do momentu nagrzania silnika. Mija kilka minut i napięcie wrasta do 15,5V a światła i kontrolki zaczynają migać jak w dyskotece. Po wychłodzeniu silnika ładowanie ponownie 14,1-14,2....
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w ręce i sprawdzam ładowanie, no pięknie książkowo14.5V momentami...
Co do reflektora to bardziej martwiłbym się włożoną LED w miejsce postojówki. Jestem się w stanie założyć, że nie ma ona homologacji ;). Lepiej usuń i zastąp normalną homologowaną żarówką. Wprawdzie zdarza się, że diagnosta przymknie na to oko ale formalnie nie powinien. Kondensacja pary w środku pojawia się albo przez nieszczelność, przez którą woda...
Miałem się już nie wypowiadać na ten temat, ale ta dyskusja sprowokowała mnie do tego. Ponieważ nie chce mi się na nowo, więc przytoczę to co napisałem na ten temat na innym forum Koledzy, może wywołam sztorm w szklance wody jak podsumuję tą dyskusję, a sprowadza się ona do tego, ile aniołków lub diabełków zmieści się na ostrzu szpilki. Do tego sprowadzają...
https://obrazki.elektroda.pl/9223272800_... https://obrazki.elektroda.pl/4065413600_... https://obrazki.elektroda.pl/5804847900_... Mondeo bardzo duże ładowanie i tak przez ok 1 h se papał do nocy i ładowanie takie właśnie było 45A ale akumulator był wykręcony jak to w fordzie do zera prawie,...
Witam Samochód jak w temacie. Ładowanie na poziomie 12.5V niekiedy spada do 11.5V i pojawia się błąd w centrali nadwozia zacisk DF alternatora. Obroty podwyższone do 1000. Po dłuższej jeździe auta nie da się odpalić. Alternator wyciągnięty na stół ładowanie 14V. Wymieniony regulator. Sprawdzone diody, uzwojenie i wirnik. Po włożeniu do auta dalej to...
Alternator jest w super stanie, ładowanie bardzo dobre, luzów nie ma nawet najmniejszych. A co do akumulatora to rzeczywiście muszę przyznać, że jest słaby. Chciałeś przez to powiedzieć, że jest duże obciążenie i alternator stawia duży opór i pasek się ślizga? No jeśli tak to alternator jest na wierzchu samym i z alternatora jest cisza, natomiast słychać...
Witam, posiadam alternator produkcji ELMOT, 6-diodowy, zamontowany w ciągniku SAM, podłączony przez przekaźnik do instalacji elektrycznej kompletnej, światła.... Również wskaźnik ładowania MEFA-PAFAL, alternator miał przez pewien czas zwarcie z obudową rozrusznika (rozrusznik się obluzował, nie zauważyłem i obudowa dotknęła zacisku 30, poszedł bezpiecznik)....
Mało widać ale może coś ktoś zobaczy. Czekam na alternator, zamówiłem. Spróbuję podmienić i zobaczyć co się dzieje. Tak czy inaczej zamówiony alternator Denso 63321734 ma 14 v. Więc myślę, że po prostu świecąca kontrolka wskazuje za duże napięcie. https://obrazki.elektroda.pl/4350804700_... https://obrazki.elektroda.pl/4618772300_...
No właśnie... Oczywiście zanim zawiozłem alternator do sprawdzenia to oczywiście zgodnie z serwisówką sprawdziłem jego stan. W niej od razu piszą, że jeśli napięcie ładowania jest za duże to należy wymienić regulator, ale kontynuować sprawdzanie, więc tak też zrobiłem. W pomiarze mostka wyszło, że w jednym połączeniu jest nie tak - przewodzenie tam...
Sprawdzałem na włączonym alarmie i nic dalej prąd nie ginie podczas sprawdzania dopiero jak dłużej postoi to jest problem nie mogę na nim siedzieć całą noc. Ze swojego doświadczenia wiem że byle duperela nie rozwali akumulatora za jedną noc nie raz zdarza się zostawić auto na pozycjach lub włączone radio i w przeciągu paru godzin nierozbije to akumulatora....
Witam ponownie. Mój temat został usunięty prawdopodobnie za zły dział. Wklejam ponownie: Samochód Polonez Caro Plus 1.6 GLI +gas 2001r, bosh. Wracając sobie do domku, po jakichś 80km samochód zaczął szarpać i prychać, zjechałem na stację CPN i okazało się, że akumulator jest rozładowany, jako że miałem przy sobie prostownik, podładowałem aku na stacji...
Witam Panowie sprawa ma się tak tamten alternator sprzedałem.Po tygodniu kupujący dał mi pozytywny komentarz więc raczej był ok.Teraz po 2 latach stało się to samo.Ten co kupiłem z allegro alternator działał ok.Podczas holowania wylał się na niego płyn wspomagania.Nie uruchamiałem auta tylko od razu zawiozłem do elektryka do naprawy.Wymieniona mi dwa...
Diagnostyka na SD, powinna powiedzieć co i jak, ale faktycznie przy takim problemie mogło upalić się coś jeszcze, ale gdyby upalił się sterownik na pompie to raczej by nie zapalił, ładowanie i alternator jest OK, może coś z regulatorem i daje za duże napięcie ładowania i sterowniki głupieją.
Pierścienie nabite na pewno dobrze. Do samego końca zaparte o duże podtoczenie. Nie da się źle :) poza tym sprawdzałem jak pracują szczotki i oczywiście wszystko jest poprawnie. Diody fakt, nie sprawdzałem ale to i tak chyba już jedyna rzecz, resztę wymieniłem :) jednak kupienie ich już chyba jest bez sensu.... Dzisiaj będę miał drugi (mam nadzieję...
Zapewne ładuje ale masz duże obciążenie - uzupełnienie akumulatora, dogrzewanie silnika i niskie obroty więc mała wydajność alternatora. Jak odpalisz wkręć go na trochę wyższe obroty i dopiero mierz. Dokładając niedokładność wielu tanich mierników można się nieżle w maliny wpuścić a wiele aut nie lubi krótkich tras. Jest taka teoria kierowców z dawnych...
Ja u siebie mam alternator z 125P w oryginale był 6 diodowy ale przerobiłem na 9 i władowałem regulator od 126p Niestety po roku padła dioda wzbudzenia wymieniłem wszystkie za pół roku znowu aż się wkurzyłem i wsadziłem 5 amper i wreszcie mam spokój Koło pasowe na początku było od silnika frani lecz potem wsadziłem nitowane duże z 125p ale alternator...
Alternatory w ładach były na ogół sterowane (+),tak jak polonez lub fiat 125P.. 2107 tzw belgijka miała alternator bułgarski 9 diod (bodaj Γ221) i miała kontrolkę ładowania (plus voltomierz) 2107 żiguli miala alternator rosyjski 6 diod (bodaj Γ222) i tylko voltomierz. Przerobienie jest łatwe-ściąga się szczotkotrzymacz z regulatorem i zakłada...
Bez urazy Panda Problem magnesowania wirnika bardzo mi się podoba. 8O Jest to niewątpliwie skuteczne w prądnicach, agregatach i turbozespołach prądotwórczych bo tam ma znaczenie magnetyzm szczątkowy. Natomiast alternator to maszyna obcowzbudna - nie wystartuje z magnetyzmu szczątkowego, musi dostać napięcie i do tego celu służy kontrolka ładowania (dlatego...
Witam. Mam problem z ładowaniem (w samochodzie jak w temacie - rocznik 2001). Jakoś w Lipcu pojawiły się pierwsze problemy z ładowaniem - podczas jazdy zapaliła się kontrolka ładowania. Włączyłem silnik i posprawdzałem co mogłem (a bez miernika mogłem niewiele). Po przekręceniu kluczyka w pozycję M (włączenie zapłonu), dało się słyszeć buczenie silnika...
Witam. W focusie 2002 1.8 TDCI kolega walczy od dłuższego czasu z niskim ładowaniem akumulatora 12.9 v. Auto było w styczniu u elektryka i wymienił szczotki twierdząc że reszta jest ok. ale nic to nie zmieniło i rozłożył ręce. Z autem jeździł jeszcze do kilku elektryków gdzie wymieniali regulator i podmieniali alternatory bez skutku. Po tym wszystkim...
Chłopaki proszę o poradę. Mam problem z DAF-em XF 95, który jest z automatyczną skrzynią biegów. Najpierw podczas jazdy zapalała się na zegarach na na ułamek sekundy czerwona kropka od tacha oraz na tachografie wykrzyknik. Auto jechało i można powiedzieć, że nic po za tym się nie działo Teraz ta lampka oraz wykrzyknik na tachografie zapala się także...
Wawrzyniec. Dalej nie rozumiesz układów ładowania z prądnicą małej mocy wzbudzaną od magnesów trwałych. Nie dziwię się. Sam tez dość długo nie mogłem załapać o co co chodzi z tymi prądnicami w piździkach. Jednak wtedy nie korzystałem z forum. Pisałem wielokrotnie, że stosowanie regulatorów szeregowych i to liniowych (a nawet impulsowych) w tej sytuacji...
Jak autko stoi pod domem nawet kilka dni to nie mam problemu z odpalaniem, tylko podczas jazdy (w korkach) ze światłami. Masę od altka wymieniłem a miejsce połączenia z karoserią oczyściłem drucianką, oczyściłem trochę klemy i zaciski, nawet na radiu zrobiłem wyłącznik i NIC. Chyba założę inny akumulator i zobaczymy... WCZORAJ GO ŁADOWAŁEM ciekawy...
Mam zestaw akumulatorów 2szt 12V 100Ah każdy( w przyszłości będą 4) . Zasila mi to urządzenia, które stoją gdzieś w szczerym polu.Nie ma tam dostępu do sieci energetycznej więc zainstalowałem tam układ zabezpieczający przed zbyt głębokim rozładowaniem ( układ odcina odbiorniki, gdy napięcie na akumulatorach spadnie poniżej zadanego).Mam podgląd on-line...
Witam. Mam problem z alternatorem ELMOT w moim Seicencie 900. Objawy: 1. Żarzy się kontrolka ładowania. Początkowo mało z biegiem czasu coraz więcej. Po dodaniu gazu kontrolka lekko przygasa. 2. Alternator się grzeje. Zmierzone napięcie ładowania. Przy wyłaczonych światłach 14,4, przy załączonych spada do 14,2. Po wymianie szczotek nastąpiła poprawa...
autko się nie muli mase mam zrobioną dawałem nową plecionke z klemy na bude i z budy na silnik i nic, alternator ma ładowanie 14,4 czyli takie jakie powinien mieć aku był sprawdzany miernikiem do sprawdzania aku pod obciążeniem i tzryma bardzo dobrze i poza tym jest nowy więc napewmno nic z nim nie jest a co ma do tego wodór. Wodór jest skutkiem ubocznym...
Witam od ponad roku mam problem ze Skodą Octavia 2.0 AQY 2002. Często , nie zawsze, jest tak że miga oświetlenie wnętrza, lampka sufitowa, kontrolki na desce, wyświetlacz maxi dot, wyświetlacz klimatronika, podświetlenie zegarów, widać też na światłach mijania że migają. Każde załączenie dodatkowego obciążenia powoduje duże "mignięcie" wszystkich możliwych...
jeśli po włączeniu zapołonu nie ma kontrolek to nie ma zasilania na licznik albo uszkodzona folia na liczniku (wyciągnąć licznik i sprawdzić zasilanie w kostce - czarny przewód) kontrolka ładowania w takiej sytuacji jeśli świeci to oznacza że ładowanie jest jeśli nie świeci to ładowania nie ma Można sprawdzić ładowanie miernikiem w obydwu przypadkach...
... 1. przy rozpalaniu silnika jest rozładowywany, umówmy się, że "rozładowanie" wyniesie 20Ah 2. po zapaleniu akumulator jest ładowany, po jakimś czasie zmagazynuje ładnek 20Ah (pomijam sprawność akumulatora) Konkluzja: nic nie mówimy o pojemności naszego aku, więc zarówno 30Ah, jak i 100Ah zapali nasz samochodzik i naładuje się w tym samym czasie...
witam. mam opla astre 1.7cdti i przy sręcie kołami na maksa w lewo lub prawo i lekkim dodaniu gazu światła i oświetlenie wśrodku na chwilę gaśnie i się zapala. przy maksymalnie skręconych kołach ładowanie wynosi 12,5vbez dodawania gazu, a gdy doda się gazu napięcie potrafi skoczyć nawet do 15 a anawet 16v i wtedy światła gasną. Napięcie podskoczy na...
kolega ma rację z tymi korkami. Byłem tam w piątek w G. - istny koszmar. Z tego powodu nie bacząc na przeciwności losu przesiadałem się na motocykl kiedy tylko śnieg się stopił. Pieniądze wydane na rower zwrócą się na zmarnowanym czasie podczas przymusowych postojów na nerwy nie mają ceny więc tego nie da się przeliczyć. Z odzyskiem energii to myślę...
Witam. Kolega Los_sandalos dobrze i prosto wytłumaczył.Pasek klinowy przenosi napęd na wszystkie urządzenia które napędza za pomocą tarcia a sprawność jego zależy od właściwego jego naprężenia.Im luźniejszy tym sprawność przenoszenia napędu mniejsza a prócz tego następuje jego szybkie zużycie któremu często towarzyszy podczas gwałtownego dodawania gazu...
]Kol Teodor85 wyhamuj trochę ,może czegoś nie zrozumiałeś ,może ja zle się wyraziłem.Nie musisz brać udziału w tym temacie. w tym modelu wymienia się kpl, mostek i regulator, tak ,wiem o tym,mogłem mu kazać dokupić ten regulator napiecie Ci nie podnosi, bo mocno rozładowany akumulator ma duże obciążenie i alternator sobie nie radzi nie napisałem ,że...
Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa. To już dla czarna magia, tego bym nie wziął pod uwagę nigdy ;) , czy VCDS nie pokazał by wtedy na grupę silnika? . W ub. roku zaraz po zakupie byłem nim na przeglądzie i facet zwrócił uwagę na to, że są nowe cewki zapłonowe (chyba Bosch), pogratulował,...
No więc po uruchomieniu pojazdu walnij dystans kilku - kilkunastu kilometrów, a następnie mierniczkiem (może być taki za 30 zł. z "Aldika") mierzysz napięcie na klemach akumulatora w czasie pracy silnika na mniej-więcej średnich obrotach (i przy wyłączonych odbiornikach). Nie ma sensu mierzyć napięcia zaraz po uruchomieniu silnika, bo wtedy alternator...
Może alternator/ regulator napięcia. Zbyt duże ładowanie...
.Akumulator tak rozładowany ulega zasiarczeniu ,i aby go odsiarczyć powinno się ładować małym prądem. Z tym zasiarczeniem to nie przesadzajcie. Do zasiarczenia dochodzi jak akumulator stoi długo rozładowany lub jest permanentnie słabo naładowany, a do takiego stanu dochodzi w sytuacji gdy samochód ma częste rozruchy i krótkie trasy orz jest rzadko...
Scq jeżeli chcesz dysponować mocą do około około 60 Wat to przerobiony alternator z powodzeniem zda egzamin z tym, że osobiście nie robiłbym jednofazowej pradnicy co miałoby miejsce przy 18 parach biegunów, ze względu na duże drgania które generuje pod obciążeniem. według mnie optymalne rozwiązanie to w tym przypadku 9 par biegunów co daje dwie fazy...
Przyczyna pykania w kolektor została zlokalizowana. Złamany był plastik mocujący rurę wlotową powietrza pod podstawą akumulatora i obudową filtra powietrza. Brak zaczepu powodował wypadanie rury dolotowej z obudowy filtra powietrza - robiła się szpara na ok 1 cm. Pozostałe problemy pozostały - duże spalanie i brak mocy . Dobrze , że chociaż nawet przy...
Odlaczylem kleme (minus) i podlaczony amperomierz pokazal 0, nawet przy skali (µA). Jak odłączysz klemę to normalne że prądu nie bierze :) Postaraj się podłączyć akumulator i po kolei wyjmować bezpieczniki a w ich miejsce wkładaj miernik na zakresie 10A (20A) i zobacz przez który bezpiecznik ucieka ci prąd. Jeśli to rozładowanie jest takie duże...
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
duże ładowanie akumulatorze hyundai ładowanie alternator alternator przerywa ładowanie
ciężka rozruch zimne silnik kodowanie linków stuka panewka
mikroinwerter hybrydowy solid security
Wyłącznik LCA 1 nie załącza się - diagnostyka i naprawa Olej Stihl PTY LTD do piły NAC CTS 45 40 01 na dotarcie