Witam. Mam problem z ładowaniem - jak noc lub kilka Mazda postoi, to po odpaleniu przez kilka minut napięcie około 18-19 V. Po 3 minutach spada, ale czasami rośnie razem z obrotami, a jeszcze po 5 min wraca całkiem do normy. Pierwszy raz takie coś miałem w sierpniu, później 2 razy w październiku (jednego razu przed karcherem miałem ok, a po umyciu odrazu...
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Panowie problem nie lezy w alternatorze ale w sterowniku silnika który widzac wcześniej duże ładowanie alternatora zaczął załączać inne urządżenia w pojeżdzie np. ogrzewanie tylnej szyby wentylator chłodnicy itp.Rozwiązaniem jest wykasowanie błędu ze sterownika przed założeniem naprawionego alternatora . Tylko że ten temat był już poruszany na forum...
Witam, szukać wiązki dochodzącej do wtyczki, którą podłącza się w gniazdo, którego schemat jest powyżej ? Czy szukać wiązki w regulatorze, który jest cały zabudowany? http://obrazki.elektroda.net/29_12858355... Z tą wiązką moze miałoby sens, gdyż kiedyś wydawało mi się że na jakiś nierównościach większych lampka zaczęła sie zapaleć, ale może...
Pomiary przez ciebie wykonane wskazują , że jakieś ładowanie jest. Spróbuj naładować dobrze akumulator i wtedy wykonaj pomiary. Nowy akumulator (częściowo rozładowany) daje duże obciążenie na alternator.
Ja też nie znam :D , jest to alternator z układem cdi. Moc alternatora, to co prawda tylko 100 W, ale powinien wystarczyć. Ciekawiej za to wygląda kwestia układu WN, jeśli nie kłamią, to 25 kV przy 1000 rpm da Ci duże efekty. Nie przeliczałem jak to wychodzi finansowo, ale jest to droga wyjścia z sytuacji.
Kolego Bronek22 - upss przepraszam, CYRUS2 - skończ Waść z tymi rewelacjami, wstydu oszczędź! Prostowniki samochodowe (urządzenia do ładowania akumulatorów samochodowych) w postaci transformatora sieciowego i prostownika (nie pisze "Graetz'a" bo były stosowane również calofalowe dwuelementowe-selenowe czy diodowe, a nawet jednodiodowe) były produkowane...
Układ ładowania jest słabą stroną tych motocykli poza tym jeździ się całkiem przyjemnie. Często pali się cewka regulatora napięcia, lub styki regulatora, nie wytrzymują szczotki prądnicy, lub pali się rezystor wzbudzania umocowany na prądnicy. Związane jest to z instalacją 6V, dość duże prądy jak na taką prądnice. Napięcie ładowania powinno wynosić...
Miałeś przedstawić dowody, powtórzę dowody. A nie swoje wywody. Rodem z książek o polowaniu na czarownicę Założenie większej pojemności akumulatora np. 70Ah tam gdzie zalecane jest 55Ah naraża nasz akumulator na częste niedoładowanie szczególnie w jeździe miejskiej gdzie więcej razy odpalamy niż robimy kilometrów. Bzdura totalną, fizyka się kłania....
Naładuj akumulator podłączając prostownik pod klemy akumulatora. Jeżeli masz inteligentne ładowanie (czujnik na klemie minusowej), to – prostownika podłącz pod punkt masowy karoserii. Najwyraźniej jest problem z przewodem pomiędzy zaciskiem jump start a akumulatorem, ponieważ występuje na nim duży spadek napięcia. Nie wiem jak jest wykonany rozdział...
Ależ może bez problemu podłączyć bezpośrednio jeśli akumulator podpinany zniesie nagłe duże prądy ładowania przy wysokich różnicach napięcia które mogą sięgać 100-200 A . w tym watku mowa o T4, którego alternator daje góra 120A i to na wysokich obrotach
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Alternator wydaje się być sprawny ponieważ bus robi kilometry z włączonymi światłami i osprzętem, ale nie ładuje akumulatora. "Robi kilometry" - rzozumiem że tak duże że wykluczasz zasilanie z samego akumulatora przez tak długi czas? Jeśli tak to alternator musi być sprawny. Brak świecenia kontrolki nie oznacza braku ładowania (czyli niesprawnego alternatora)...
Offgrid - doładowywanie magazynu energii z agregatu przez falownik Dom jednorodzinny 150 m², a w nim zużycie energii elektrycznej około pięciu kWh dziennie. Instalacja fotowoltaiczna 8,5 kW piki. Falownik Anenji 6,2 I, magazyn energii 48 V LiFePO4 15 kW. Od stycznia do października/listopada kompletnie samodzielnie, bez używania sieci. Potrzebne mi...
Akumulator mniejszy Bosh działa wyśmienicie - brak błędów. IMHO akumulator nie jest przyczyną, ale skutkiem, chociaż jego stan miał wpływ na "Blackout". Wymiana przeniesie problem w czasie, ale wydaje się, że go nie rozwiąże. Objawami złego akumulatora były słabo rozkładające się lusterka, czasami, ale też wiek aku i jego jakość, ale zapalał, więc...
jaki masz alternator jaki regulator?
Ładowanie 20 A na prostowniku półokresowym? Ktoś w tym BS oszalał? prąd łądowania po odpaleniu to 20A i spada i tyle co pomierzyłem Co ty za akumulatory używasz? Rozumiem jakiś 100 Ah zaraz po rozruchu może taki prąd przyjąć, ale przy typowym alternatorze samochodowym. Prąd po krótkiej chwili powinien ograniczyć się do kilku amperów, chyba że akumulator...
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. Sprawa ładowania stałonapięciowego, jakie jest realizowane przy ładowaniu prądnicą, alternatorem lub zasilaczem impulsowym. Przeprowadziłem swego czasu takie eksperymenty przy ładowaniu napięciem 13.8, 14.4, 14.8 oraz 15.2 V. Przy ładowaniu napięciem 13.8V końcowy prąd ładowania wynosił 400 mA, przy...
Tak jak to wspomniał jeden z kolegów stara szkoła mówi, że akumulator ładuje się 1/10 pojemności znamionowej ( tzw. prąd 10 godzinny) przez 12-14h a w trybie szybkim prądem dwa razy większym przez 6-7h. Czyli mając akumulator o pojemności 100Ah ładujemy go prądem 10A normalnie a wtrybie szybkim 20A. Tyle że ta stara szkoła to podręczniki pisane w latach...
Tak na szybko mam taką koncepcję (z przekaźnikiem, żeby bez dodatkowego napięcia zasilania): http://obrazki.elektroda.net/10_12398170... R1 i R2 muszą być o dużej dokładności - 1%, albo lepsze; R1=8k2, R2=39k - od nich zależy napięcie wyłączania; R5 ustawia różnicę napięć włączania i wyłączania, powinien być 330k; R3 = 470R, R4 = 5k1, R6 = 4k7, R7...
Tak jest, że mamy problem z odpaleniem auta to wymieniamy akumulator bez sprawdzania w jakim stanie jest alternator i jakie napięcie występuje na akumulatorze w trakcie ładowania przy włączonej klimatyzacji czy nawiewie, który de facto na pełnych obrotach pobiera duże ilości prądu. Z biegiem czasu przewody i oczka śniedzieją powodując większe straty...
Napięcie ładowania nie powinno przekraczać 14,5 V, problem z gotowaniem akumulatora może być jeszcze taki, że alternator daje maksymalny prąd. Alternator bez regulatora i diód prostowniczych jest w stanie dobrze poświecić żarówką 230 V. Lepiej byłoby zastosować oryginalny regulator i wymienić uszkodzony, ale równie dobrze można podmienić alternator,...
Witam mam ponownie problem z zasilaniem wszystko było ok, ale odkąd zacząłem jeździć na światłach zaczęły się problemy z zasilaniem. Aktualnie mam alternator 90A i 2 akumulatory 55Ah. Pierwszy objaw pojawił się przy odpalaniu auta włączone radyjko się wyłączało na skutek spadku napięcia, czego wcześniej nie było. Dzisiaj zaczęły się większe problemy...
Witam i proszę o poradę. Chcę wstawić do samochodu drugi akumulator, czy w związku z tym muszę założyć alternator dający więcej prądu. Aku 95 ah drugi taki sam alternator obecnie 90A
Masz prądnice czy alternator + na masie czy-. Daj foto regulatora.
jak w temacie jak to zrobić
Wpadłem na filmik o akumulatorach i ich ładowaniu. No i po kilku minutach widzimy / słyszymy, ze alternator ładuje nasz mały akumulator prądem 35A?!!? Link: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Czy to normalne i dlaczego takie wielkie prądy ładowania?
mam 2 nowe akumulatory 6v,kontrolka ładowania akumulatorów świeci sie mocno przy obrotach 500obr/min ,kontrolka całkowicie gaśnie po przekroczeniu 800obr/min.Mam pytanie w związku z tym ,czy jest wszystko w porządku czy jest cos nie tak? ciagnik c 330M.prosze o odpowiedź
Witam Mam takie pytanie czy akumulator samochodowy można ładować bez przerwy małym prądem tak jak np. ogniwa Ni-Cd? Jeżeli tak to jakim prądem? Dokładnie chodzi mi o to żeby akumulator w każdej chwili był w pełni naładowany i gotowy do użycia. Na czasie ładowania specjalnie mi nie zależy, może on wynosić nawet kilkadziesiąt godzin. Pozdrawiam
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Witam, Będę potrzebował podładowywać ciągnikowy akumulator 2x6V 165Ah. Posiadam jedynie elektroniczny prostownik z Norauto NX2000, który wg producenta obsługuje akumulatory do 80Ah. Gdyby to był normalny prostownik to bym się nie przejmował. Najwyżej dłużej ładowałbym akumulator. NX2000 na elektronikę, która sama steruje ładowaniem (natężenie i automatyczne...
Posiadam samodzielnie zrobioną przez elektronika ładowarkę do niedużych akumulatorów żelowych 12V (takich jak do skuterów) którym ładuję akumulator motocyklowy 12Ah. Jak zmierzyłem ładowarka podaje prąd DC 13V ale niestety nie wiem o jakim natężeniu bo miernik ma skalę conajwyżej tylko do 2.5mAh. A ładowarka działa bardzo dobrze, ale nie ma nawet obudowy...
Wytłumaczcie mi łopatologicznie następujące kwestie 1. którą metodą naładujemy szybciej akumulator do pełna alternatorem czy prostownikiem automatycznym powiedzmy od 50% do 100% od 12.1 do 13V i czy w ogóle jest możliwe naładowanie akumulatora do pełna alternatorem bądź prostownikiem 2. Dlaczego prostownikiem ładujemy prądem 1/10 a alternator daje np...
Może mi ktoś wyjaśnić jak dokładnie działa taki przekaźnik, wiem że ma za zadanie odłaczenie drugiego akumulatora gdy silnik niepracuje. Dokładnie chodzi mi o [url=http://www.essa.com.pl/oferta/index... I jescze jedno czym różni się ten 80A od tego na 200A? Chodzi o prąd ładowania, poboru czy jeszcze coś innego.
Witam! 1) Posiadam akumulator 80Ah... Ladowarke zrobilem tak najprosciej: - transformator toroidalny 8A - mostek prostowniczy 10A Napięcie ladowania niestety rosnie mi do 15,20V do tego slychac z akumulatora podczas ladowania takie chramotanie... jak skwarki na patelni ale tak cichutko. Ucho trzeba przystawić do akumulatora. Czy to normalne? 2) Tak...
Witam mam problem? Mam w samochodzie skrzynie magnata i oczywiście wzmacniacz.Gdy słucham głośno muzyki przygasaja mi światła mijania w rytm basu.Czy to jest normalne? Czy wzmacniacz pobiera tak dużo prądu że alternator nie nadąża go naładować? A tak na marginesie,jak słucham ostro muzyki to mam potem problem z odpaleniem,bo rozrusznik ledwie kręci.Co...
Witam Chciałem zapytać cz ytrzeba ładować nowy akumulator kwasowy samochodowy. Porpostu kupiłem nowy akumulator i po kilku dniach pracy wyładował sie i to w znacznym stopniu. Więc czy trzeba ładować go po zakupie
Witam. Problem jest następujący. Dziś podłączylem alternator do ciągnika c-360. Alternator jest nowy 9 diodowy przeznaczony właśnie dp tego ciągnika. Po uruchomieniu silnika lampka ładowania zgasła a napięcie ładowania wacha się w granicach 13,5-14V w całym zakresie obrotów. Prąd ładowania nie wiem bo nie mam czym zmierzyć. Mogło by się wydawać że wszystko...
Witam. Mam problem z prostownikiem z marketu który obiecuje 6A max prądu ładowania (realnie to raczej 4,5A max). Z uwagi na to, że był w plastikowej obudowie z nikłą wentylacją(mocne grzanie trafo) przeniosłem jego wnętrzności do innej obudowy z wentylatorem itp i wtedy zainteresowałem sie napięciem ładowania akumulatora. Z pomiarów wynikło że po podłączeniu...
Czy zakłądając do samochodu akumulator o większej pojemności bedzie on niedoładowany ? Sprzedawcy ze sklepu i internet (w tym elektroda.pl) potwierdzają a na usenecie sprawadzili mnie na ziemie jak to napisałem twierdzili ze to mit.
Pytanie : Jak ładować akumulator samochodowy najlepiej(aby działał jak najdłuzej) -stalym napieciem (poleca EDW) -prostownikiem jednopołówkowym (np.RE'87) na forum też są różne zdania. Może ktoś ma doświadczenia w tym zakresie?
Witam. Jestem tutaj nowy i za jakieś błędy przepraszam. Proszę, aby mnie pouczać 1Czy można przewinąć alternator tak, aby dawał 12v ale przy mniejszym momencie obrotowym??(alternator od malucha miałby za zadanie ładować akumulator 12v 45A) 2Chciałbym zrobić coś takiego jak na foto i odlać coś podobnego z włókna szklanego i żywicy (aby było lekkie) dało...
Pytanie, co na to samochód? Zazwyczaj alternator daje 14,4V, powyżej którego elektrolit zaczyna gazować. 14,7V wydaje się bezpieczne dla elektroniki samochodu, ale trzeba się upewnić.
Alternator ładuje maksymalnie do 14,2-14,5 V aby nie powodować gazowania i siłą rzeczy nigdy nie naładuje akumulatora do pełna. Prostownikiem można ładować do wyższego napięcia. Porównanie czym skuteczniej ładuje się akumulator jest trochę bez sensu bo alternator służy do ładowania w czasie jazdy i ładuje stałym napięciem uzupełniając energię pobraną...
Zacznę może od tego Ostatnia kwestia to bieg jałowy. Toyota Yaris 1.0 2004, wolne obroty przy pełnym rozgrzaniu - 600 rpm. Wprawdzie nie ma elektrycznie grzanych foteli ale wspomaganie kierownicy jest elektryczne. I na wolnych obrotach (częste, duże korki) jest nadwyżka prądu. Przysiada dopiero w sytuacji wolne obroty + światła mijania, wentylator kabiny...
Zanim zabierzesz się za alternator jeszcze raz sprawdź stałe zasilanie na 4 pinie,najlepiej żarówką reflektorowa.Napięcie to stanowi odniesienie przez to jest doprowadzone przewodem 2,5mm i nie może tam być spadków .W alternatorze do sprawdzenie pierścienie komutacyjne wirnika czy nie są nadmiernie wyeksploatowane.
Kolego wal-ker jak podłącze kontrolkę do masy to świeci cały czas, cała instalacja jest sprawdzona. W ostatnim poście pisał że ładowanie opisane przeze mnie jest normalne dla alternatora trójfazowego. A ty piszesz że powinno być od razu 14,4 V. Więc ktoś niema racji. A auta naprawiam takie duże (robię mechanikę).
Powodów może być kilka, może jakieś urządzenie po jakimś czasie się nagrzewa i powoduję duże obciążenie, może się grzać i napięcie spada po czasie. Odepnij zasilanie radia, alarmu, i po kolei urządzenia, nie wiem zmieniarka, wzmacniacz, mogą być to jakieś dodatkowe moduły, może wentylator - przełącznik któryś zalany i jest upływność, itp. Nie wykluczone,...
Czy przez to że akumualtor jest większy bral lafowania na poziomie 13,9-14,6 czy tak poprstu ma być? Wielkość akumulatora niewiele tu znaczy. Tak MA NIE BYĆ Akumulator jest niedoładowany. Powody mogą być dwa - duży pobór prądu w instalacji i "braknie " dla akumulatora i bardziej prawdopodobny - wadliwy regulator dający zaniżone napięcie. Może być trzeci...
jest całkiem możliwe że jest tak jak piszesz ale regulator nie zawsze pozwoli utrzymać napięcie wcześniej też próbowałem go wymienić i nic nie pomogło dlatego że jak dostawał 19V to głupiał i dalej komputer już nie pozwalał jechać więc pozostaje alternator. U mnie przyczyną był właśnie alternator. Z własnego doświadczenia już wiem, że to można sprawdzić...
Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat Oj, demagogia... Jak to nie? Napięcie ładowania: Alternator w samochodzie ładuje do napięcia ok. 14,2 - 14,4V i ani ani więcej. Jest więc zabezpieczenie nadnapięciowe. Zabezpieczenie nadnapięciowe/ograniczenie napięcia ładowania...
Dobra, regulatora jednak na nim nie ma. Aż dziwne. Za to widzę przy tym złączu potrójnym literki. Na razie widać E. co jest przy pozostałych konektorach? Strasznie skorodowany ten alternator wewnątrz.
Witam Mam problem z ładowaniem w Kia rio 2 sedan 1,4 ładowanie dochodzi nawet do 15,9V na wolnych obrotach, zależnie czy akumulator jest bardziej naładowany to napięcie rośnie, przy rozładowanym 14,8, przy świeżo odłączonym od prostownika i włożonym do auta 15,9 Napięcie mierzone na akumulatorze. Alternator valeo a000 2655023 dochodzą do niego tylko...
Witam, powodem nieprawidłowego ładowania okazał się regulator napięcia. Zamontowałem drugi też używany i jest wszystko ok , nie przekracza 14,4V :) Z tą zamianą prądnicy na alternator warto sprubować, raczej nie sprawi mi to problemu! Temat uważam za skończony. Zamykam
Tak, może, o ile faktycznie to jest problemem (to jest tylko możliwość, jedna z wielu). Zużyty lub sprawny, ale niedoładowany akumulator obciąża alternator. Ten z kolei obciąża mechanicznie silnik tym bardziej, im więcej prądu ciągnął z niego odbiorniki, czyli osprzęt samochodu (standardowo) + niedoładowana bateria (ponadstandardowo :-) ). Mój ma M43...
Witam.Ładowanie rzędu 15,5V jest za duże natomiast 12,5 za małe.Za ładowanie odpowiada regulator napięcia wewnątrz alternatora nie ma dodatkowych modułów poza tym że jest jeszcze podłączony jednym przewodem do sterownika silnika ale on nie steruje napięciem alternatora.Jaki jest u Ciebie zwykły czy chłodzony cieczą?
Witam,Co do zanikającego ładowania na wyższych obrotach,winowajcą może być regulator napięcia Dodano po 6 Proszę poczytać temat na elektrodzie DUŻE ŁADOWANIE W BIZONIE-ROZWIĄZANE.
Po tylu latach ze szczotek została połowa, do tego mogą być końcówki kabla ładowania zaśniedziałe co po włączeniu urządzeń powoduje duże straty spadek napięcia nawet ponad 0.6 V a powinno wynosić około 0.1 V bez obciążenia. Ja mam trochę młodsze auto o dwa lata, kupiłem drugi alternator miałem napięcie ładowania niecałe 14 V, po włączeniu świateł dmuchawy...
Wydaje mi się że alternator podaje dość duże natężenie prądu biorąc pod uwagę że został przystosowany do ładowania aku o pojemności 88ah. Chyba brakuje mi wiedzy teoretycznej ale myślę że ładowanie akumulatora po uruchomieniu silnika jest znacznie powyżej 1,4a biorąc pod uwagę że z akumulatora pobierany jest prąd do napędzania 6 świec zestawu audio...
bilans energetyczny w czasie jazdy uzupełnia alternator a nie akumulator wspomagający według Ciebie alternator - niestety energia płynie z alternatora na akumulator a nie odwrotnie Z tego, co kolego piszesz, to chyba nie do końca wiesz o czym. Bilans nie służy ładowaniu alternatora. Bilans to zwykły rachunek który porównuje wpływy i straty. Obojętnie...
Witam. Coraz częściej zaczyna śmierdzieć jak ,,popsute jaja",czyli tak jakby za duże ładowanie.Mam podłączony mini tester napięcia wyskalowany w zakresie od 11-15 V.W czasie jazdy pokazuje 13-14 V,ale też chwilowo pokaże 15V.Akumulator ,który mam to Centra Futura 45Ah.Chciałem dzisiaj sprawdzić poziom elektrolitu i nic z tego.Akumulator nierozbieralny...
Odgrzebałeś totalnego kotleta i do tego piszesz głupoty. Jak odpalisz silnik, ALTERNATOR ZACZYNA WYTWARZAĆ PRĄD - z tym się zgodzę. Co na pewno nie znaczy, że AKUMULATOR JEST ŁADOWANY. Jeżeli włączysz szybę ogrzewaną, dmuchawę na full, wszystkie lampy - to akumulator przy obrotach jałowych silnika prawie na pewno nie będzie ładowany. BILANS ENERGETYCZNY...
Ale grzeją dalej z mniejszą mocą aż temp płynu osiągnie 60 stopni. gdy mechanik dał bardzo duże obciążenie (tak mówił) to alternator prawie całkowicie sie zatrzymywał I nie powiedział przy jakim prądzie sprawdzał? Alternator masz 100A
Dzięki za podpowiedzi, faktycznie świece żarowe podgrzewają jeszcze zimny silnik po uruchomieniu w celu poprawy jakości spalin, ale moim zdaniem to nie powód żeby ładowanie spadło do 12V, po włączenie świateł mijania 11,9V + pogrzewanie tylnej szyby to na wyświetlaczu już tylko 11,7V i wyższe obroty silnika mało zmieniają, a gdy świece się wyłączą...
EMS 26370 Alternator 1 Sygnał alternatora wskazuje, że ładowanie nie następuje, mimo że alternator pracuje, tzn. silnik pracuje z prędkością obrotową biegu jałowego lub jest ona wyższa. Przyczyna: Przerwa lub zwarcie w obwodzie alternatora. Jeśli pojazd jest wyposażony w główny wyłącznik zasilania, w tym wyłączniku lub w powiązanym z nim przekaźniku...
Witam. Clio 3 z 2009 roku, silnik benzynowy 1,4. Alternator Bosch 0 124 425 034. Problem - ładowanie po odpaleniu prawidłowe około 14,4 V stabilne. Po włączeniu dmuchawy na "4" plus grzanie szyby plus klima napięcie spada do około 14,2 i jest stabilne. Wyłączenie tych odbiorników powoduje wzrost napięcia ładowania do poziomu 15,6 V. Tak duże napięcie...
Z tym przewodem to się trochę nie zrozumieliśmy ,wiem że rozrusznik ciągnie dużo amper ale bierze go z akumulatora a ja pytam po co taki grubych kabel miedzy akumulatorem a alternatorem ,przecież w chwili rozruchu alternator nie daje żadnego prądu, nawet jeszcze nie jest wzbudzone ładowanie? A duże prądy ładowanie , no nie wiem 14,8V max czy jeszcze...
Skoro obroty spadają przy włączeniu świateł znaczy że alternator ma bardzo duże obciążenie...Być może masz jakieś zwarcie w reflektorach???Sprawdź ładowanie bez i pod obciążeniem.
Chcesz zobaczyć 15-letnie auto, gdzie na jałowych obrotach w upalne dni jest ledwo 13 V Współczynnik temperaturowy akumulatora kwasowego to -3mV/K - Kolega ma na myśli, że od kilkunastu lat alternatory zmniejszają napięcie ładowania wraz ze wzrostem temperatury i vice versa, choć moim zdaniem 13,0V to zbyt mało i coś jest z instalacją albo duże obciążenie...
duże ładowanie akumulatorze ładowanie alternator focus alternator polonez ładowanie
usbasp sterownik triodowy wzmacniacz tripower sunny
hilti udaru filtr ceramiczny budowa zasada
Awaryjne otwarcie drzwi pralki Bosch Maxx 5 WLX20361 – linka serwisowa, błąd F21, elektrozamek TCM kod błędu 305 – interpretacja dla FB/FT, FG/FD, APS, kontaktor, czujnik wału, pedał gazu