R4 daje tak duże sprzężenie zwrotne, że jak układ raz wyłączy ładowanie, to już go nie włączy bez odłączenia i ponownego podłączenia akumulatora. Można go usunąć, a sprzężenie zwrotne i tak będzie - dzięki R7. Poszukaj (jest w Wikipedii) przerzutnika Schmitta na tranzystorach, i jak się go oblicza. To sprzężenie zwrotne jest potrzebne, bo napięcie na...
Kolego Bronek22 - upss przepraszam, CYRUS2 - skończ Waść z tymi rewelacjami, wstydu oszczędź! Prostowniki samochodowe (urządzenia do ładowania akumulatorów samochodowych) w postaci transformatora sieciowego i prostownika (nie pisze "Graetz'a" bo były stosowane również calofalowe dwuelementowe-selenowe czy diodowe, a nawet jednodiodowe) były produkowane...
ale przez ten wątek zaczynam też chyba rozumieć skąd bierze sie ta różnica w napięciach ładowania, że jedni podają ok, 14V a inni ok 16V. Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym...
Swego czasu przymierzałem się do pomysłu podtrzymującego ładowania akumulatora w samochodzie bateriami słonecznymi, wiec też stanąłem przez zabezpieczeniem akumulatora przed przypadkowym przeładowaniem. Miałem zamiar zastosować metodę jaką stosuję przy ładowaniu akumulatora prostownikiem własnej produkcji. Polega ona na tym, że wykorzystuje w czasie...
Nic w Oplu nie jest. Po prostu rozrusznik musi zakręcić silnikiem a silniki w dieslach są z reguły większej pojemności niż benzyniakach a także ich sprężanie musi być większe. Dla porównania, nowy benzyniak ma ciśnienie w cylindrach podczas sprężania rzędu 11-12 Atm a diesel poniżej 20 Atm nie zapali nawet, nowy ma ponad 25Atm. To plus masa większego...
Bateria słoneczna stanowi swego rodziaju źródło prądowe i nie ma znaczenia jej napięcie nominalne zmierzone w warunkach laboratoryjnych. Rzeczywiste napięcie na akumulatorze ogranicza się samo przy zasilaniu z takiej baterii. Natomiast w poście inicjującym wątek widzę dość brutalne podejście do tematu - nadmiar energii podgrzewa atmosferę bez sensu...
Witam !!! Laptop Compaq Presario 900 W akumulatorze mam uszkodzone 3 ogniwa, i nie wiem jakie kupić i gdzie. Myślę że 3,6 v, ale nie znam pojemności. Na fotografi jest przedstawiona elektronika i nie mam pojęcia co to za układy i jaka to pamięć i czy da sie zmienić jej zawartość. W załączniku foto jest mała fotka. W załączniku foto ful są duże fotki(wyraźnie...
Alternator wydaje się być sprawny ponieważ bus robi kilometry z włączonymi światłami i osprzętem, ale nie ładuje akumulatora. "Robi kilometry" - rzozumiem że tak duże że wykluczasz zasilanie z samego akumulatora przez tak długi czas? Jeśli tak to alternator musi być sprawny. Brak świecenia kontrolki nie oznacza braku ładowania (czyli niesprawnego alternatora)...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Twój Aku czy akumulator to tak naprawdę bateria 6 akumulatorów połączonych szeregowo. Regulator napięcia przy baterii słonecznej powinien wystarczyć do utrzymania zadanego napięcia. Jeśli napięcie wyniesie 13.6 V to może sobie takie być, bateria akumulatorów nie przeładuje się. Przy napięciu wyższym - 14.4 V będą duże straty wody z elektrolitu i bateria...
Przecież nawet jak nie wyjmujesz aku to bez włączonego zapłonu niczego nie spali. To nie jest prawda, a przynajmniej nie do końca prawda. Ja kiedyś pod słaby akumulator (w samochodzie) podłączyłem prostownik na noc. Rano na akumulatorze było 16.5V. Po odpaleniu (nie na prostowniku) okazało się że padły poduszki. Tak że nie zawsze ładowanie w samochodzie...
Kolektora już nie mam, chodzi o pompę do wężownicy w kominku. Ta będzie pracowała w najgorszym momencie gdy Słońca jest jak na lekarstwo i co gorsza bardzo krókie dni. W taki układzie warto dokładnie przekalkulować ekonomię takiego rozwiązania bo jeżeli większa cześć prądu zasilającego pompę będzie dobierana z sieci to po "przemnożeniu" sprawności...
898239 Cel projektu: Dodatkowa zewnętrzna bateria do mojego Thinkpada na czas podroży pociągiem z możliwością naładowania tej baterii z zasilacza laptopa. Opis projektu: Projekt leżał w szafie z powodu niewielkiego zapotrzebowania, ale skoro dzisiaj trafiły mi się sprawne akumulatory żelowe w cenie złomu to stwierdziłam ze czas coś z tym zrobić. Kiedyś...
Nie możesz ponieważ reakcja chemiczna przebiegająca pod wpływem prądu ładowania się nie zakończyła pomimo osiągnięcia napięcia 15V. Jeżeli akumulator ma być naładowany do końca powinno przeprowadzić się ładowanie małym prądem do uzyskania właściwej gęstości elektrolitu - objawia to się intensywnym gazowaniem elektrolitu, oczywiście przy akumulatorze...
Chociaż trochę późno na odpowiedź, ale znalazłem takie oto instrukcje odnośnie regulacji PACCBET-2: 1) "Urządzenie posiada z lewej strony dwa przyciski: - na górze przełącznik Automatyka / Ręczny, - na dole przycisk "Kontrol" Na środku dwie diody LED: - góra - ŁADOWANIE - dół - SIEĆ Z prawej strony potencjometr regulacji prądu - ze skalą oznaczoną w...
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. Sprawa ładowania stałonapięciowego, jakie jest realizowane przy ładowaniu prądnicą, alternatorem lub zasilaczem impulsowym. Przeprowadziłem swego czasu takie eksperymenty przy ładowaniu napięciem 13.8, 14.4, 14.8 oraz 15.2 V. Przy ładowaniu napięciem 13.8V końcowy prąd ładowania wynosił 400 mA, przy...
Tak jest, że mamy problem z odpaleniem auta to wymieniamy akumulator bez sprawdzania w jakim stanie jest alternator i jakie napięcie występuje na akumulatorze w trakcie ładowania przy włączonej klimatyzacji czy nawiewie, który de facto na pełnych obrotach pobiera duże ilości prądu. Z biegiem czasu przewody i oczka śniedzieją powodując większe straty...
Czy napięcia mierzysz sprawnym miernikiem? W tanich miernikach rozładowanie baterii 9 V skutkuje zawyżaniem wyników pomiarów. Bo o ile uzyskanie napięcia 15.5 V na akumulatorze nie jest zbyt trudne, to o napięcie 17 V trzeba się postarać. A jeśli chodzi o regulatory napięcia, to obecnie sprzedawane w większości nie posiadają układu regulacji napięcia...
To nowy regulator napięcia? Zielone złącze może oznaczać jakieś specjalne zastosowanie — jedno ze zdjęć w internecie opisuje regulator jako trójfazowy. Regulatory napięcia w japońcach wymagają dostarczenia osobnego zasilania — oznaczanego jako IGN. Obniżenie poziomu napięcia w tym miejscu skutkuje podniesieniem napięcia ładowania na akumulatorze....
To akumulator jest dobrej klasy o ile nie trafiłeś na podróbkę - czasem podobno się zdarzają, zwłaszcza jak się kupuje na allegro. Prostownik samochodowy mógł ci załatwić akumulator. Zwłaszcza jeśli to klasyczny tradycyjny prostownik. Napięcie swoją drogą, ale tu się rozchodzi głównie o natężenie ładowania. Akumulatory samochodowe mają od 40Ah pojemności...
Ok panowie, to rozumiem nie da rady tego zrobić bez akusa :). Tak wiem że trzeba dużo paneli, i akumulatorów ze dziesięć, aby to zapewniło optymalną długo trwałą pracę ale. Na zimę zestaw ma nie pracować, bo i tak filtr trzeba wyciągnąć, aby ekologia nie ''umarła'' :) Ja głównie chciałbym aby pompa chodziła... Wiadomo, nie cały dzień, nie na pełnych...
Zacznę może od tego Ostatnia kwestia to bieg jałowy. Toyota Yaris 1.0 2004, wolne obroty przy pełnym rozgrzaniu - 600 rpm. Wprawdzie nie ma elektrycznie grzanych foteli ale wspomaganie kierownicy jest elektryczne. I na wolnych obrotach (częste, duże korki) jest nadwyżka prądu. Przysiada dopiero w sytuacji wolne obroty + światła mijania, wentylator kabiny...
Witam, Mam nadzieję, że autor nie ma mi za złe długiego posta nie 100% na temat magazynu, ale rozgryzam temat pod siebie. Raczej nic nowego nie wymyśliłem, ale zebrałem przemyślenia koncepcji. Kto wie jakie będą ceny paliw stałych/prądu za 20 lat w zimie? :) Czy prąd będzie tani przez FV/wiatraki/inne elektrownie w Europie czy może tani w lecie, drogi...
Energizery ostatnio straciły na jakości (podobnie Sanyo) .Przykładowo używam już 4-lata Energizerów 1700mAh a ostatnio padły mi dwa komplety Energizer 2500 mAh po ok roku. Akumulatory tracą swoją pojemność ale to nie problem bo zwyczajowo tracą 30-50% co i tak powinno dać możliwość wykonania polowy zdjęć. Niestety akumulatorki nie wytrzymują nawet 100...
Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat Oj, demagogia... Jak to nie? Napięcie ładowania: Alternator w samochodzie ładuje do napięcia ok. 14,2 - 14,4V i ani ani więcej. Jest więc zabezpieczenie nadnapięciowe. Zabezpieczenie nadnapięciowe/ograniczenie napięcia ładowania...
Już wyjaśniam: przy użyciu multimetra mierze napięcie na akumulatorze i mi on pokazuje 12,6V podłączam prostownik i mierze z powrotem multimetr i wtedy on pokazuje 16V co oznacza że prostownik daje za duże napięcie. Kolego radzę do tego prostownika podłączyć tylko byle jaki kondensator na napięcie większe niż 50V i zmierz napięcie na jego zaciskach,...
Po dolaniu wody podładuj akumulator. Możesz mieć za duże ładowanie jak Ci wygotowało elektrolit. A 8 volt na jałowym w akumulatorze to wogóle dziwne że Ci zakręcił.
A jak duże odcinki robi? Ile razy odpalany? I napewno ma tak wzorowe ładowanie znaczy napięcie na akumulatorze że ciągle powyżej 14V? Od początku założenie tego akumulatora tak jest czy pojawił się ten problem po czasie?
bilans energetyczny w czasie jazdy uzupełnia alternator a nie akumulator wspomagający według Ciebie alternator - niestety energia płynie z alternatora na akumulator a nie odwrotnie Z tego, co kolego piszesz, to chyba nie do końca wiesz o czym. Bilans nie służy ładowaniu alternatora. Bilans to zwykły rachunek który porównuje wpływy i straty. Obojętnie...
Ależ możliwe i to jak najbardziej. Na pokładzie skutera mamy następujące napięcia: 150VAC 12 - 30 kV DC 8-14VAC 5 - 50VAC 12-14VDC Teraz tak: SEM cewki ładowania jest bardzo duże aż do granicy przebicia izolacji, wynika to z konstrukcji prądnicy. napięcie na akumulatorze 32V (AC) jest jak najbardziej normalne w przypadku pomiaru miernikiem cyfrowym...
freebsd: Co do mocy UPS'a - dlatego opisałem co miałem i na czym mi to działało, bo mi też z suchych obliczeń wyszło to co Tobie -> dlatego napisałem jak wyglądało to realnie. Co do dalszych propozycji: mam przetwornice 12V DC ->230V AC 1500W i nawet sam komputer nie jest w stanie z niej wystartować. Moc, jaką jest w stanie oddać na wyjściu jest realna...
Prawidłowe napięcie akumulatora w stanie spoczynku wynosi 12.60V natomiast prawidłowe ładowanie przy którym nie występuje intensywne gazowanie powodujące wytrącanie masy czynnej z płyt wynosi 14.4V. Co do ładowania prostownikiem to napięcie 16 volt na akumulatorze jest napięciem końcowym przy którym należy natychmiast odłączyć prostownik gdyz akumulator...
Ponieważ kilka lat temu uszkodziłem sobie kilka starych ale dobrych akumulatorów , od tamtego czasu dużo czytałem a jeszcze więcej eksperymentowałem. Dlatego pozwolę sobie dorzucić kilka rad i kilka uwag. 1. Jeśli zamierzamy kupić markowe akumulatory sprawdzamy czy na internetowej stronie producenta tak wyglądające akumulatory są , jeśli nie to są to...
Zapewne ładuje ale masz duże obciążenie - uzupełnienie akumulatora, dogrzewanie silnika i niskie obroty więc mała wydajność alternatora. Jak odpalisz wkręć go na trochę wyższe obroty i dopiero mierz. Dokładając niedokładność wielu tanich mierników można się nieżle w maliny wpuścić a wiele aut nie lubi krótkich tras. Jest taka teoria kierowców z dawnych...
1-trzeba zainteresowac sie charakterystyka procesu ładowania akumulatora kwasowego.Jest ona stała i niezmienna od wielu lat . Pod koniec procesu ładowania wystepuje wzrost napięcia na akumulatorze . To napięcie wynosi ok 14,7V . 2-jezeli akumulator jest nowy, to jego oporność wewnetrzna jest mała .Ale jesli juz jest zużyty bardzo , to jego oporność...
Nie dociekam jaki masz ten nowy regulator i jak stwierdziłeś, że Ten nowy był felerny. Dawał czasem za duże napięcie. . Aby usprawnić akumulator to najpierw wyrównaj poziom elektrolitu z tego co zostało w akumulatorze (można użyć np. strzykawki z wężykiem igielitowym). Po wyrównaniu poziomów uzupełnij gotowym (zakupionym) elektrolitem do właściwego...
Witam, mam pytanie odnośnie starszego fiata 126p słynnego maluszka. Chodzi o to że jest za duże ładowanie, w granicach 13V - 16,5V (na wolnych obrotach i na pełnym gazie). W maluszku jest jescze prądnica, regulator napięcia zmieniłem na inny też używany ( prawdopodobnie miał byc sprawny ale nie wiem na 100%), akumulator jest sprawny. Przez to ładowanie...
Dziękuję za odpowiedzi i duże zainteresowanie tematem, ciekawa dyskusja się wywiązała. Wczoraj ładowałem ten stary akumulator i według wskaźnika % na prostowniku wychodzi, że naładowany jest w 75%. Na noc przerwałem ładowanie i z rana sprawdziłem napięcie i wynosiło 13,14V. Dziś jeszcze na trochę go podłączyłem. Akumulator ładuje się cały czas 4 AMP....
Nie możliwe bo kupowałem zawsze w serwisach więc raczej nie dawali mi 6V ale raczej im zawsze mówiłem że 12V, tak czy siak właśnie mówię jak kupiłem skuter to miałem oberwany ten kabelek od tego "opornika" to go wymieniłem bo się przepalały żarówki bo wtedy jeszcze nie miałem akumulatora później się już unormowało a te regulatory to wymieniałem bo nie...
Co do reflektora to bardziej martwiłbym się włożoną LED w miejsce postojówki. Jestem się w stanie założyć, że nie ma ona homologacji ;). Lepiej usuń i zastąp normalną homologowaną żarówką. Wprawdzie zdarza się, że diagnosta przymknie na to oko ale formalnie nie powinien. Kondensacja pary w środku pojawia się albo przez nieszczelność, przez którą woda...
Zbyszku, wszystko zależy od napięcia i prądu ładowania. A czy się różni prąd w samochodzie podawany z alternatora??? Niczym. Pilnować tylko trzeba max prądu ładowania (przy ołowiowych to chyba 10-cio godzinny > Ah/10 = I ładowania). Chodzi o prąd, który idzie do aku, a nie z przetwornic. Mam na myśli wyliczenie: prąd z przetwornic odjąć to co na bieżąco...
Witam, borykam się z problemem dotyczącym ładowania 8 akumulatorów 6V połączonych szeregowo w 48V. Akumulatory mają (miały) pojemność 155Ah - nie są nowe, nie znam ich historii. Na trzech akumulatorach w tym układzie napięcie w czasie ładowania wzrosło do 7.2V - 7.6V (zamiana akumulatorów miejscami :) powoduje, że na zamienionym akumulatorze napięcie...
Wiec tak, odpialem kabel zielono-bialy od alternatora i nie bylo zadnego efektu, wiec go podlaczylem spowrotem.. Zmienilem bezpiecznik na mniejszy 10A i zmierzylem na nim napiecie na zielono-bialym kablu i jest mniejsze o 1.5 V niz na akumulatorze tzn, przy chodzacym silniku bez swiatel na aku 14.5 V na zielono-bialym kablu 13.2V, na swiatlach na aku...
Witam od ponad roku mam problem ze Skodą Octavia 2.0 AQY 2002. Często , nie zawsze, jest tak że miga oświetlenie wnętrza, lampka sufitowa, kontrolki na desce, wyświetlacz maxi dot, wyświetlacz klimatronika, podświetlenie zegarów, widać też na światłach mijania że migają. Każde załączenie dodatkowego obciążenia powoduje duże "mignięcie" wszystkich możliwych...
Do trymer01: Oporniki podobierałem tak, żeby prąd w gałęzi R1 R2 byl 10x większy od prądy I sterującego TL431, ten 10kOmów jest tyle, żeby przy rozładowanym akumulatorze zapewnić 1mA. Tu powinno być ok. W gałęzi R1 i R2 i tak będzie jeszcze potencjometr, żeby dało się trochę wyregulować. Hehe, Operujemy tu takimi prądami, że duże to naprawdę bardzo...
Tak przewijałem całą prądnicę. Już to pisałem: 1 cewka WN (zwojów nie liczyłem :P) drucik bodajże 0.17mm 2 cewki ładowania drutem 0.9mm 5 cewek świateł druciskiem 1.1mm 1 korpus WN wystarczy, oryginalnie były 2 ale były nawinięte 3 (!) cieniutkimi drucikami równolegle, po prostu parodia, chińczyki naprawdę kładą w te sprzęty co mają pod ręką. Testowane...
Charakterystyka ładowania wygląda tak: 1) faza początkowa: akumulator ma duży opór wewnętrzny, a przy nawet niewielkim prądzie ładowania ma duże napięcie; potem oporność maleje, i napięcie na akumulatorze też; 2) faza zasadnicza: akumulator ładuje się, a napięcie powoli i równomiernie wzrasta; opór wewnętrzny jest coraz mniejszy; 3) faza końcowa: napięcie...
Na prostowniku mam gałki do sterowania napięciem oraz natężeniem. Wspominane przez Pana przystosowanie na czym więcej miałoby polegać? Wnioskując z wyników wyszukiwania w internecie i Waszych podpowiedzi wychodzi na to, że mój akumulator miałby własnie te 4aH, a prąd ładowania to 10% pojemności, czyli potrzebowałbym zasilacza o natężeniu 400mA, zgadza...
Witam, posiadam alternator produkcji ELMOT, 6-diodowy, zamontowany w ciągniku SAM, podłączony przez przekaźnik do instalacji elektrycznej kompletnej, światła.... Również wskaźnik ładowania MEFA-PAFAL, alternator miał przez pewien czas zwarcie z obudową rozrusznika (rozrusznik się obluzował, nie zauważyłem i obudowa dotknęła zacisku 30, poszedł bezpiecznik)....
Witam Wszystkich bardzo serdecznie ;) Z góry chciałbym przeprosić, jeśli umieściłem ten post "nie tam gdzie trzeba" ale naprawdę potrzebuję Waszej fachowej pomocy. Otóż : Mam Fiata Cinquecento i mam problem z ładowaniem. Pewnego dnia zauważyłem, że "żarzy się" kontrolka od ładowania. To żarzenie przeszło dzisiaj w całkowite świecenie się kontrolki od...
Witam serdecznie. Posiadam VW t4 auto było ambulansem, ale do rzeczy. Potrzebuje uruchomić prąd 230 v aby zasilić przepływowy podgrzewacz wody o mocy 3,5 kw. Generalnie muszę kupić akumulator minimum 200aH czyli okolo 2300kwh będę mieć. potrzebuję pomocy jaki akumulator czy żelowy czy nie koniecznie, będzie on przechowywany pod siedzeniem z przodu bądź...
:arrow: derka01 1000usd to kwota za którą ludzie robią pełną konwersję w stanach A według kybernetes (25 Mar 2012 15:29) koszt typowej baterii jest ponad 20000 USD - w USA używają kradzionych, biorą ze złomu, wkładają imitację, czy może jednak 1000 USD to koszt samej robocizny? Nie wiem, jak z ceną silnika, Zbyszek Kopeć oferuje silnik [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi...
Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa. To już dla czarna magia, tego bym nie wziął pod uwagę nigdy ;) , czy VCDS nie pokazał by wtedy na grupę silnika? . W ub. roku zaraz po zakupie byłem nim na przeglądzie i facet zwrócił uwagę na to, że są nowe cewki zapłonowe (chyba Bosch), pogratulował,...
Odlaczylem kleme (minus) i podlaczony amperomierz pokazal 0, nawet przy skali (µA). Jak odłączysz klemę to normalne że prądu nie bierze :) Postaraj się podłączyć akumulator i po kolei wyjmować bezpieczniki a w ich miejsce wkładaj miernik na zakresie 10A (20A) i zobacz przez który bezpiecznik ucieka ci prąd. Jeśli to rozładowanie jest takie duże...
Miernik masz dobry?. Jeżeli tak, istnieje coś takiego jak SEM (siła elektromotoryczna żródła). Długie zagadnienie, dla uproszczenia można je pominąć. Prawidłowego pomiaru dokonasz podłączając do akumulatora żarówkę 5-10 W (lub włączając światło postojowe) i wtedy mierz napięcie. To będzie wartość, która obrazuje stan akumulatora. pozdrawiam
Akumulatory różnią się zasadniczo tylko tym,że akumulatory NiMh nie mają efektu pamięciowego.Ja w firmie ładowałem duże ilości akumulatorów NiMh ładowarką od akumulatorów NiCd i było wszystko O.K.
Okazało się, że cewka ładująca się rozwaliła i dawała za duże ładowanie na akumulator, co za tym idzie, rozwaliło akumulator. Po wymianie cewki i akumulatora odpala normalnie.
Z tego co piszesz regulator nie działa właściwie i nic poza wymianą nie pomoże.
Panowie akumulatory nie mają tu większego znaczenia tak samo jak obroty.Podejrzewam ze jest tam regulator mechaniczny i pewnie ładowanie jest za duże, dlatego wykończyło poprzednie akumulatory. Jeżeli będzie założony elektroniczny regulator z ogranicznikiem napięcia /a prawie wszystkie 24V mają/ to nie będzie żadnego problemu.P
Jakieś pomysły co może być nie tak? Szczotki, regulator napiecia, prostownik, itp. Jak masz blisko (bardzo krótki czas dojazdu) to naładuj akumulator i podjedź do warsztatu naprawiającego alternatory. I jeszcze dlaczego prąd ładowania jest aż tak duży? Zazwyczaj jest to normalne natężenie ładowania rozładowanego akumulatora od samochodu osobowego....
Być może wadliwy akumulator. Takie też się zdarzają. Sprawdź ładowanie na wysokich obrotach - może dostawał za duże napięcie. Nie chce mi się wierzyć, że wszystkie bezpieczniki są całe. Ich wartości na pewno są odpowiednie?
Po pierwsze jakiej pojemności akumulator, to że z UPS nic nie wnosi. Po drugie jest to akumulator kwasowy i tak należy go traktować ,może nie do końca jeśli wejdziemy w szczegóły gdzie dany producent mówi o maksymalnym prądzie ładowania i maksymalnym napięciu, Ciebie interesuje pierwszy parametr biorąc pod uwagę ładowanie w samochodzie i dlatego ważne...
Niech kolega jeszcze napisze jakie jest napięcie na zaciskach prostownika odpiętego od akumulatora. Może prostownik za duże napięcie daje.
Akumulator to Panasonic żelowy orginal od mazdy mx5 NB Oraz: Czyli podsumowując to co zrozumiałem, nie ma minimalnego prądu który uszkodzi akumulator najwyżej ładowanie będzie trwało bardzo długo lub wogole nie doładuje akumulatora? Klasyczne ładowanie wiekszym pradem jest pięknie opisane w wielu źródłach. To działa tak, że mały prąd przy takiej pojemności...
Brałem pod uwagę zbyt mocne lądowanie akumulatora - alternator daje za duże napięcie - ale to chyba nie pasuje. Masz inteligentny system ładowana akumulatora. Nowy akumulator został wpisany do sterowników w samochodzie? Samochód nie był po kolizji/stłuczce/wypadku?
Pomiary przez ciebie wykonane wskazują , że jakieś ładowanie jest. Spróbuj naładować dobrze akumulator i wtedy wykonaj pomiary. Nowy akumulator (częściowo rozładowany) daje duże obciążenie na alternator.
Z tego co pamiętam instrukcja zezwala na odpalanie z akumulatora - akumulator zabija bateryjkę ? Napisane masz 9V ale 12V nic nie zrobi FP ale niestety już napięcie powyżej 14V jest za duże. Akumulator 12V 7A ładuje się do nawet 15V. Chcąc używać akumulator należy stosować stabilizator liniowy 9V i układ zabezpieczający przed głębokim rozładowaniem...
Nie wiem do czego jest to potrzebne,ale u mnie ładowanie akumulatora kosztuje średnio od 15-25 zł, i na to składa się kilka czynników a mianowicie musi być odpowiednie pomieszczenie oczywiście wentylowane, wiedza, pomiary, amortyzacja i prąd którego zużycie nie jest duże ale jednocześnie nie najważniejsze.P
Akumulatorów nie ładuje się równolegle i to jeszcze 3 duże. Akumulatory od jesieni stały na podłodze w piwnicy podłączone do zasilacza laptopa 13V 1A, Akumulatorów nie ładuje się równolegle i to jeszcze 3 duże. Dlaczego? Jeśli stały połączone równolegle. podłączone do zasilacza laptopa 13V 1A To nawet nie było ładowanie. Pozdrawiam.
Chciałbym ustawić jedno napięcie 14.4 ale z regulacją natężenia żeby móc ładować małe i duże akumulatory prądem takim jakim chcę Da się zrobić, ale wymaga pracy oraz nakładów finansowych. Nie istnieją prostowniki o jednym jedynym napięciu wyjściowym, wynika to z zasady działania akumulatora. Powstrzymaj się od zaczepno-ironicznych komentarzy.
Nie można łaczyć bezpośrednio równolegle akumulatorów (ze względu na różne napięcia poszczególnych akumulatorów w momencie połączenia mogą popłynąć bardzo duże prądy)...
Dzisiaj podłączyłem Sdp3 i zauważyłem że ładowanie wynosi 29,5V, a pomiary na akumulatorach wynoszą 29V, Zastanawia mnie który pomiar jest bardziej prawdopodobny i czy za duże ładowanie ma jakiś wpływ na ten błąd 2 obwodu, dodam że scania posiada podwójny układ akumulatorów.
Ładowarka zapewne ma nie więcej niż 30V (choć faktycznie warto było by się upewnić), więc w przypadku złożenia ogniwa zgodnie ze sztuką, czyli przy wykorzystaniu BMS, ładowanie będzie prawidłowe. No chyba, że ładuje się osobno każdy akumulator, wtedy zaczynają się schody. Pakowanie się w duże i ciężkie akumulatory żelowe w tym wypadku jest trochę masochizmem,...
Nie chodzi o rezystory do ładowania tylko do ich połączenia równoleglego. Gdy jeden z akumulatorów będzie bardziej naładowany od drugiego to przy łączeniu mogą popłynąć bardzo duże prądy nazwijmy wyrównawcze czyli jeden drugiego będzie ładować. Najlepiej przed połączeniem ich sprawdzić na nich napięcia.
Słabo, bo tylko 1,5A za to ciężki i duży. Chyba że chcesz nim ładować duże akumulatory 6V (15A).
Recyko od GP też jest możliwe. Nowe sztuki po kilku ładowaniach sprawują się lepiej niż stare Eneloop, którym przydarzyło się rozładować nadmiernie. Mimo ładowania ładowarką mikroprocesorową potrafią szybko spowodować wyłączenie aparatu fotograficznego. EverActiv o rozmiarze R20 mam 2 szt. i niewiele mogę o nich powiedzieć, bo rzadko ich używam. ładuję...
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Dzięki za pomoc. Niestety, ale sytuacja wygląda tak, że mam najprawdopodobniej uszkodzony inwerter. Ładowanie akumulatora tylko z solarów działa prawidłowo, natomiast duże problemy dzieją się, gdy włączę ładowanie z sieci lub priorytet solar. Inwerter nie pokazuje na aplikacji ani wyświetlaczu, że akumulator jest ładowany ani rozładowywany, a z sieci...
Witam No to ze swojej strony widzę tylko rozbudowę proponowanego rozwiązania poprzez zwiększenie pojemności akumulatorów, zrobienie sensownych złączy, doposażenia całości w jakiś wózek, zakup porządnego prostownika, żeby to ładować i tyle. UPS nie ma sensu, bo za duże straty na konwersji DC/AC/DC, po drugie: i tak będzie potrzebował zewnętrznych akumulatorów....
Tak duże rozładowanie ,jest przysłowiowym gwoździem do trumny,skraca żywotność akumulatora,tym bardziej w tym przypadku należy go tak jak piszę wcześniej .Akumulator tak rozładowany ulega zasiarczeniu ,i aby go odsiarczyć powinno się ładować małym prądem.
Trzeba pamiętać, że zasilacz regulowany może pełnić funkcję prawie ładowarki. Ładowanie akumulatorów litowo jonowych/polimerowych i ich baterii wymaga ograniczenia prądu, ograniczenia napięcia i na koniec musi być przypilnowany spadek prądu ładowania. Zasilacz tego nie zrobi. Zrobi to ładowarka. Dopiero wtedy akumulator lub bateria akumulatorów są naładowana...
Polecam raczej ten akumulator: http://bit.ly/obv4hQ Ten, o którym piszesz może mieć trochę za wysokie napięcie. Akumulatory LiFePo4 są w zasadzie niezniszczalne i najlepsze tam, gdzie trzeba pobierać duże prądy i szybko ładować. Do tego najpopularniejsza ładowarka: http://bit.ly/oU72dt Ładowarka dobrze działa z zasilaczem komputerowym. Za 250 PLN (z...
Troszkę za duże ładowanie, ale niewiele.
Miernik to Uni-t UT213C. Podłączałem tez szeregowo miernik Uni-t UT33C+ i odczyty były bardzo podobne. Potrzebuję tym prostownikiem ładować duże akumulatory od 60-95Ah i dlatego chciałbym aby ładował większym prądem. Jeśli by padła jedna dioda to prostownik będzie w ogóle ładował? Dlaczego w nim są tylko 2 diody a nie 4? Bezpieczniki są dobre, w środku...
Nie powinno to mieć znaczenia czy jest jakaś dedykacja w instrukcji obsługi i komu... Ładowarka ma być precyzyjna. Istnieje przypuszczenie, że ładowarka i akumulator jednej marki dobrze się zgrywają. Jednak w rzeczywistości różnice pomiędzy akumulatorami nie są aż tak duże żeby dobra ładowarka różnie ładowała akumulatory różnych producentów. Lepiej...
Możliwość jest. Musiałbyś mieć prostownik, który po naładowaniu akumulatora samoczynnie się wyłączy, a na zaciski akumulatora poda niezbyt duże obciążenie, poniżej 1/20 jego pojemności. I gdy nastąpi rozładowanie jeszcze do bezpiecznej granicy spadku napięcia na zaciskach, odłączy obciążenie i znowu załączy ładowanie. Taki cykl powinien trwać do wiosny.
Teoretycznie założenia masz ok sprawdzisz to wszystko w praktyce. Jak duże chcesz ładować akumulatory a później jaką mocą chcesz je obciążać i jak długo. Czy na pewno starczy Ci tych akumulatorów na całą noc? Pomyśl też o jakimś włączniku odśrodkowym na wale turbiny do załączania wzbudzenia alternatora w momencie gdy wiatrak rozpędzi się do odpowiedniej...
ja bym dał zasilacz buforowy z ładowanie z systemu alarmowego. Możesz podać co by to miało być konkretnie? Nie zajmuje się systemami alarmowymi, moge dac namiary na siłownie telekomunikacyjne, ale tam masz 48V, więc przetwornica step down nie każda da radę. To co by ci sie spodobało w siłowni to duże moce/czasy pracy, to co nie cena, więc szukaj w...
Kolega, anuel !Nie uważnie czytasz rekomendacje! Popatrz moje posty#3 i 13.Ci zawiadomiłem napięcie na wyjściu różnych typów ladowarek. Ciebie zawiadomiłem który problem będzie przy użyciu zasilacza od laptopa. Twoja nie uwaga zmusza koleg wielokrotnie powtarzać rekomendacji.Chcę pryzpomnieć ci konstrukcję akumulatora. W jego obudowe znajduje się termiczny...
Możesz zamontować akumulatory o większej pojemności. ładowarka musi je ładować do napięcia ok. 4.2V a i być może jeszcze jakiś czas malejącym prądem jeśli konstruktor przewidział ładowanie baterii do 100% pojemności. Ważne, żeby nowe akumulatory nie yły gorsze od starych - może muszą być odporne na duże prądy i wysoką temperaturę? Układ zabezpieczający...
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
Diody (raczej należy użyć Schottky, mają niższe napięcie przewodzenia i nawet do 5A bywają w obudowach bez radiatorów, bo mniej się grzeją) powinny być w taką stronę, żeby pozwalały na ładowanie akumulatorów, a nie pozwalały ich rozładowywać. Jak TL431 wykryje, że napięcie na akumulatorze jest wystarczające, to włączy tranzystor i wtedy prąd zamiast...
Panelu nie kupie bo mam cztery które chcę wykorzystać. Nie mam też łódki :) a na czarterowanych są duże panele ładujące główny akumulator. Chcę małe lokalne ładowanie. Histerezę mogę dołożyć przez dodatnie sprzężenie zwrotne. Na razie częstotliwość przełączania ogranicza pewnie kondensator przy potencjometrze mierzącym napięcie.
Raczej tak. Ostatecznie zależy to od producenta akumulatora.
Ja też nie znam :D , jest to alternator z układem cdi. Moc alternatora, to co prawda tylko 100 W, ale powinien wystarczyć. Ciekawiej za to wygląda kwestia układu WN, jeśli nie kłamią, to 25 kV przy 1000 rpm da Ci duże efekty. Nie przeliczałem jak to wychodzi finansowo, ale jest to droga wyjścia z sytuacji.
Ten układ (z rysunku, z tranzystorem mocy) ma regulację prądu tylko w zakresie od 1A do 5A, więc nie do twojego akumulatora. Gdzieś w temacie jest opis i schemat, jak poprawić zakres regulacji prądu (żeby można było regulować również mniejszy prąd). Co do trafa, to oba się nadają, tylko z większego można wyciągnąć większy prąd - jak chcesz ładować duże...
Zobacz czy przewód ładujący akumulator przy alternatorze nie jest poluzowany, i zmierz na alternatorze zasialnie ładowania czyli na śrubce do której jest przykręcony przewód łączocy alternator z plusem akumulatora, może on iśc przez skrzynke z bezpiecznikami pod maską, mają one duże wartości po 20 A lu 30 A . tez miałem taki przypadek okazało się że...
Ładowanie za duże, uwalisz akumulator. Sprawdź regulator napięcia. Czy jak jest ciepły to wszystko OK?
Cześć, a mierzyłeś dokładnie prąd, jakim ładowane są AAA? To znaczy czy są tak duże (procentowo) skoki, jak w przypadku AA? Właściwie przy mniejszym prądzie ładowania powinny być większe problemy z wykryciem naładowania, bo krzywa ładowania jest wtedy bardziej spłaszczona. Jeżeli zaczniesz ładować akumulatory dużej pojemności małym prądem, to ładowarka...
z podpiętym akumulatorem 12V było napięcie ok.15-16V Ładowanie takim prostownikiem akumulatorów bez kontroli napięcia (nie dopuszczenie do przekroczenia 15V), bardzo szybko wyprawi akumulator na drugi świat, szczególnie taki bez możliwości uzupełniania ubytków wody w elektrolicie (akumulator bezobsługowy).
alternator duże ładowanie gazowanie akumulatorze napiecie akumulatorze
oporność głośnik połączenie równoległe żarówek kodowanie linków
thomson dvbt2 instukcja serwisowa pixma
Resetowanie drukarki Canon BJ-200 - instrukcje Zasilanie sterownika poduszek powietrznych w pojazdach