Ktoś wpadł na pomysł że to diesel i napięcie wzrośnie dopiero jak wyłączy świece? Masz pobór 15mA - jest do dobry wynik i nie ma sensu szukać problemu tam gdzie go nie ma. Problemem może być akumulator. Po tygodniowym postoju z takim problem nic mu nie powinno być. 7 lat akumulatora w dieslu to bardzo dobry wynik ale to już koniec jego żywota.
Ten problem z alternatorem pojawił się po wymianie na inny, czy samo z siebie zaczęło się dziać?
Zciągnij pasek i zobacz czy koło alternatora działa tak jak Wolnobieżka w rowerze. Jeśli skacze znacznie napinacz na wolnych to alternator do roboty
Regulator napięcia w alternatorze działa na zasadzie włącz/wyłącz napięcie na wirniku, nie jest to płynna regulacja. jak pozbawisz go obciążenia w postaci akumulatora, to nastąpi nagły skok napięcia i przebicie diod w mostku prostowniczym
Po pierwsze nie wiemy czy układ kiedykolwiek funkcjonował poprawnie. Nie wiemy z jakim typem urządzenia mamy do czynienia. Zakładając jednak że działał i jest typowy dla tego pojazdu to dawno należało wymontować regulator i ocenić stan szczotek. Tutaj mamy do czynienia z silnym zapyleniem więc mogą dziać się różne rzeczy.
Alternator chyba nie działa. Kontrolka ładowania nie pali się po uruchomieniu silnika więc teoretycznie powinno być ładowanie, ale napięcie ma tylko 11,5V. Po zgaszeniu silnika jest 12.5V. Jak to mozliwe, że napięcie spada po włączeniu silnika? Czy alternator nie działa? {Samochód Passat B2, alternator Bosch} Już wcześniej coś niedobrego zaczęlo się...
Po wymianie alternatora ALternator Hitachi lub klon czyli cyrk może się dziać. Reklamuj ten szit nich przyślą inny.
Na jalowym czy na lekko podwyższonych?? Zmierz bezpośrednio na alternatorze Napięcia mierzone bezpośrednio na alternatorze. Obrotów nie sprawdzałem. Auto pracowało na tyle, że później węże mnie parzyły przy zdejmowaniu sondy z alternatora.
Czy masz jakieś oznaczenia literowe przy tych dwóch cienkich przewodach.Prawdopodobnie po jednym jest napięcie po kluczyku, a po drugim wyjście na lampkę lub przekażnik.
jeśli alternator do ogrzewania będzie oddzielnym modułem to nic się z obrotami chyba nie powinno dziać ,bo silnik miałby swój standardowy alternator niezależny do zasilania pracy silnika itp. a ten drugi służyłby do zasilania grzałki.
Nie powinno się nic dziać. Jeżlei diesel to ważny jest prąd rozruchowy.
Oto jest wykres altka Bosch do Golfa, wydajność 70A. Jak widać, od ok. 1300 obr. alternatora coś zaczyna się dziać: http://obrazki.elektroda.pl/7429716700_1... Polecam jako koło napędowe, koło z pralki Luna 385 na przykład. Jest duże i da przełożenie z alternatorem.
Pomiary które zrobiłeś świadczą o tym, że alternator działa prawidłowo. Świst jest efektem obciążenia go odbiornikami. Gdy kręci się na luźno bez obciążenia to nie wyje. Może to być łożysko przy rolce od paska. Pierwsza sprawa to musisz dokładnie wysłuchać który element wyje. Druga to jak nic się nie nagrzewa ponad normę, to bym tak zostawił i obserwował...
Alternator działa- na wyświetlaczu pokazuje 14V.Wałek przestał działać gdy mechanik wymontował pompe tą z boku przy moście.
JAk nie mogę odpalić samochodu i nie mogę sprawdzić miernikiem .. ale co jest z ta iskra . a Pompie to wyciągnę i wymienię .. A moze coś sie dziać od alternatora ???
Sprawdź czy masz naładowany akumulator.Może alternator nie działa.
PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów...
Ja mam pytanie co cię skłoniło do użycia alternatora 126p, on nie ma wentylatora. Każdy inny ma. Takim alternatorem akurat dysponowałem. Proponuję obciążyć go dla testów prądem 15A (połowa jego mocy) i niech pochodzi z pół godzinki i dotknąć ręką za stojan. Tylko proszę ostrożnie żeby się nie zdziwić jaki jest gorący. I właśnie dlatego że ma tylko...
Z żarówką 1,2W podpiętą tak jak pisałem wyżej alternator działa prawidłowo. Może komuś się przyda to rozwiązanie. Ja nie znalazłem w sieci nic ciekawego o tym alternatorze. Temat zamykam.
Witam mam takie jeszcze jedno pytanie ....bo piszeż ze jest mocna nie dymi itp a czy po tej zmianie alternatora w serwisie zaczęło się to dziać czy dopiero później ?.
nawet jak podniosę obroty.. wystarczy wyłączyć silnik i ponownie uruchomić ... i światła ogrzewanie szyby i klima i znowu nie ma ładowania ... mam nowy alternator i rozmawiałem z konsultantem .. tak nie może się dziać ... mechanik jak wymienia alternator powinien ustawić na regulatorze napięcia odpowiednie wartości i tu tez może byc przyczyna ... Fakt...
Ja napisałem żeby sprawdzić ładowanie bo jak jest słabe to tak się może dziać a przyczyną wtedy jest alternator a co za tym idzie nie doladowany akumulator i wtedy to jest bardziej widoczne. Pozdro.
Jak Ci popiskuje to masz najpewniej napinacz do wymiany. Zwłaszcza jak nie był jeszcze robiony. Jest już wyrobiony i prowadzi krzywo pasek. Jaki masz tam silnik?
Tylko dla orłów - dobre. Kolego zrób tak : włącz zapłon, obserwój kontrolkę akumulatora, potem wyciąg wtyczkę z alternatora i zobacz co się będzie dziać. Jak odpowiesz to ci napiszę co jest.
elektronika w samochodzie zasilanie z alternatora bardziej stabilne jak sieć elektryczna Jest zasilana z akumulatora a nie z alternatora. Działa nawet w czasie postoju gdy alternator nie kręci się. To dzięki akumulatorowi, który Ty uważasz za zbędny w czasie pracy. Nawet AI (ElektrodaBot) to potwierdziło.
Chłopie coś ty brał? Jak na razie pomogło bo jeździ bez awaryjnie . Przed naprawą to odpalałem i gasł z błędami po kilku minutach. Jak coś się zacznie dziać to dam znać.
Jaka jest różnica użytkowa pomiędzy alternatorem 9-diodowym, a 6-diodowym? Rozumiem, że alternator 9-diodowy chwilowo jest wzbudzany z akumulatora, a potem poprzez 3 dodatkowe diody wzbudzające. Alternator 6-diodowy jest wzbudzany z akumulatora, a jak akumulator zaczyna być ładowany wykorzystuje prąd generowany przez alternator. Być może, coś rozumiem...
Witam. Pacjent - Astra H 2007 rok 1,6 105 km. zanika czasami sygnał na obrotomierz, prędkościomierz ok . Objawy - czasem po dłuższym postoju obrotomierz wcale nie rusza lub rusza ale bardzo zaniża obroty. Szczególnie jak jest zimno tak się dzieje choć jak mówiłem nie zawsze - losowo. Czytałem ze tak się może dziać jak alternator jest już słaby? Proszę...
do zrobienia spawarki TIG wystarczy transformator którym spawa się elektrodą w otulinie. Ważne jest napięcie uzwojenia wtórnego 60-70V na pracy jałowej jeżeli będzie niższe napięcie to będą problemy z zajażeniem łuku. Jeżeli będziemy chcieli spawać aluminium potrzebne będzie napięcie przemienne czyli nie montujemy mostaka prostowniczego, ale wtedy jonizacja...
Jakiej firmy masz alternator? Jeżeli Valeo to tak się będzie dziać, ale jeżeli Bosch to wina leży po stronie instalacji(słabe połączenia).
mam problem z autkiem taki ze rozłącza gaz i rozładowuje akumulator. mechanik stwierdził ze kulko od alternatora było wyślizgane i momentami nie ładowało akumulatora. wymienił je i jakiś czas było dobrze ale po miesiącu znów to zaczęło się dziać. zastanawiam się czy to wina alternatora i jaki alternator miałbym kupić.
Może okazać się za duży przez co będzie nie doładowany. Z instalacją nic dziać się nie powinno ,ale alternator może nie doładować bo będzie za duże obciążenie. Założyłbym 45 Ah .
Witam, jestem tu nowy. Mam golfa 4 1.4 16v i od pewnego czasu zaczęło się z nim dziać coś dziwnego z elektroniką. Na początku samochodem nie dało się jechać bo cala elektronika wariowała, kontrolki się zapalały, gasły. Sprawdziłem napięcie alternatora, było za wysokie. Po regeneracji alternatora dzieje się coś dziwnego, podczas ostrzejszego skrętu w...
Standardowo szczotki i regulator napięcia do sprawdzenia. Alternator w tym silniku jest na wierzchu, łatwy dostęp. Poza tym instalacja elektryczna w tych samochodach (przed wprowadzeniem BSI) posiada przekaźnik zasilany z D+ alternatora. Gdy działa ładowanie, przekaźnik załącza wentylator nagrzewnicy oraz ogrzewanie tylnej szyby. Sprytne i nawet przydatne.
Alternator działa, dziękuję wszystkim za pomoc.
Zakupiony sprawny alternator,wszystko działa.
Cholera dziwne bo w samochodzie latał normalnie bez zarzutu. No cóż. A czy przez to może się później coś dziać?? A co z obrotami?? Chodzi mi o kierunek, obojętny??
Główne diody uszkodzone.P
Jeśli ładowanie było powyżej 14.8V... Na biegu jałowym, na pewno tyle nie było, jedynie na wyższych obrotach mogło coś się dziać czego nie sprawdziłem.
Witam. Teraz nie pamiętam dokładnie jakie przeróbki były ale widziałem kiedyś jak kumpel adaptował do malucha alternator z poloneza. I to działa.
Sprawa pomyślnie zakończona. Drugi alternator działa prawidłowo. Właściciel, który sprzedaje też na allegro, bez problemu zwrócił pieniądze za dodatkowy demontaż i montaż. Może ktoś będzie potrzebował, podaje jego nick -"czesci_do_auta24"
Dzień dobry, mam problem problem z ładowaniem, kiedy na zimnym silniku odpalę samochód (wyświetli się "jakaś" usterka na tablicy rozdzielczej) i podłącze miernik to pokazuje około 12V i spada, po ~15-20min wszystkie kontrolki na tablicy rozdzielczej się zapalą i po zgaszeniu silnika już nie ma już wystarczającego napięcia do odpalenia silnika. A jeśli...
Widzę dwie możliwości: 1. Napinacz drga z częstotliwością obrotów silnika — zjawisko normalne lub spotęgowane np. kołem pasowym z tłumikiem drgań lub twardą pracą silnika (oprogramowanie sterownika, układ wtryskowy). 2. Napinacz drga z dużo wyższą częstotliwością przy obrotach biegu jałowego, słyszalny charakterystyczny ton wycia przy wyższych obrotach...
Wiertarka jest do wiercenia Chyba naprawdę nie wiesz ile czasu potrzeba żeby zamontować i wymontować alternator w stilo. Chciałbym mieć najpierw pewność że alternator działa na stole. Ale ok, rano go przykręcę i jak nie będzie działał to się odezwę.
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Dzięki za stronkę. Baterie miernika sa dobre zrobiłem tez test ładowania w czasie diagboxem i utrzymuj się stale kolo 15 V. To na pewno nie działa korzystnie na urządzenia elektryczne w samochodzie mogą dziać się dziwne rzeczy np włącza się błąd abs/esp. Szkoda że nie znalazłem tego zamiennika za 20 zł Pozdrawiam
(at)jarek2140 Rób tak dalej a będziesz szukał następnego alternatora albo naprawiał ten. Nie wolno odłączać alternatora od instalacji auta tak jak ty to robisz. Alternator musi pracować pod obciążeniem, inaczej może dojść do uszkodzeń mostka prostowniczego. Chcesz sprawdzić czy jest ładowanie - to mierz napięcie na podłączonym przewodzie. Jeżeli w czasie...
Bo obwód wzbudzenia w alternatorze działa, a w alternatorze mogły skończyć się szczotki i brak ładowania.
W Picasso masz wyświetlacz ciekłokrystaliczny. Dane pochodzą z BSI a dokładniej przetwarzane w samym pulpicie. Pomiar prędkości ma wpływ na inne parametry pracy w tym sinika (współpraca ze sterownikiem). A skoro tam nie widzisz zakłóceń to raczej wskazania na zakłócenia w pulpicie. Pewno połączenia na złączu. Ponadto jak wiadomo funkcjonuje tam magistrala,...
Alternator wymieniony. Działa. Ten zdjęty pójdzie znowu na testy. Wygląda więc, że z tego co było robione, coś zawiodło, a były czyszczone wszystkie kable, połączenia oraz wymienione klemy. Dziękuję.
Witam Czy sprzęgło alternatora działa poprawnie? Możesz na założonym pasku posłuchać stetoskopem i znajdziesz winowajcę. Czy wyłączanie klimy nie daje efektu? Pozdrawiam
[syntax=select_listing][/syntax] Witam. Wczoraj wymieniłem łożyska w alternatorze w mojej cytrynie wszystko spędziłem skręciłem spowrotem zamontowałem do auta zapaliłem auto i wszytko było super. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów na wolnych obrotach zaczęła się żarzyć kontrola ładowania po dodaniu gazu gasła. Proszę o pomoc co się może dziać
Nie rozumiem? W którym miejscu napisałem, że to wina alternatora? Po uruchomieniu silnika i dania gazu. Napięcie na akumulatora rosło do ok. 14 V , więc chyba ładowanie akumulatora przez alternator działa poprawnie?
Alternator jest całkiem nowy, wymiana alternatora była spowodowana uszkodzeniem, brakiem ładowania. Różnica między regenerowanym a nowym była rzędu 60 zł, więc kupiony był nowy. Na starym alternatorze działo się to samo. Wtedy już planowana była wymiana. Akumulator ma 9 miesięcy. Kupiony też nowy. Z piwnicy wyciągnąłem stary - dzieje się tak samo, mam...
Alternator działa jest dużo lepszy niż te graty z szrotu. Dobralem regulator zmntowalem cudu każdemu polecam ląduje od njmniejszych obrotów. Wszystkim dziekuje za pomomoc
Witam. Dzięki za pomoc. Alternator działa. Pozdrawiam
Dobrze Kolega mówi. Warto zacząć od czegoś co działa tj. alternatora. Wyjąć wirnik, tam w nabiegunniki wkleić magnesy i sprawdzić charakterystyki U(n) i P(n).
Niedawno wymieniałem u znajomego alternator któy padł...zakupiłem używany ale działający.Po zamontowaniu ładowanie wróciło do normy, jednak nie do końca bo przy kilku próbach pomiaru dla różnych obrotów w pewnym momencie napięcie(mierzone bezpośrednio na klemach akumulatora) zaczeło rosnąć doszło nawet do 19V. Po ponownym uruchomieniu silnika, znów...
Kolego zwal pasek i zobacz czy sprzęgło alternatora działa.
Uzwojenie to które , jest czarne to po prostu czarna farba, zdjęcie rzeczywiście słabej jakości. Alternator działa, więc temat mogę zamknąć. Dziękuje wszystkim za pomoc.
Przypomnę, że chodzi tylko o podanie prostej wartości odchyłki- czy dopuszczalną odchyłką od osi pracy paska 6 pk jest wartość +-0,05mm czy +-0,1mm. Większa raczej nie wchodzi w grę w silniku spalinowym. Wydawało mi się , że konstruktor wie takie rzeczy, ale jak widać pan tego nie wie, bo pomimo, że w pierwszym poście zadałam proste pytanie, to pan...
Witam mam problem a mianowicie w moim opelku po regeneracji alternatora (wymieniony regulator napięcia ) gdy zamontowałem i podłączyłem , zaczęły się dziać dziwne rzeczy a mianowicie się nie pali w ogóle lampka ładowania przy włączonym 2 pozycji kluczyka , nie słychać "tyknięcia" w przekaźniku świec żarowych i jak odpalę to nie mogę jej zgasić kluczykiem....
(at)emeryt, zgoda jednak to nie tłumaczy dlaczego w innych cieniasach tego nie montowano. Prznajmniej ja się z takim nie spotkałem. W dodatku mam książkę z numerami części zamiennych, nie ma na wyposażeniu tego filtra, więc nie był montowany przez fabrykę. Tak czy siak element wróci na swoje miejsce, ale moim zdaniem jest to tylko dmuchanie na zimne....
Ford ma inteligentne ładowanie, którym steruje komputer. Alternator prócz grubego przewodu ma tez koskę 3 pinową. Jeśli coś dzieje się z altkiem to komputer odłącza zbędne obwody jak np przednia szyba ogrzewana. (może też pojawić się błąd w komputerze). Alternator musi być oryginalny bo tak jest dziwnie, że zamienniki nie bardzo parują się z komputerem....
Kolego wiesz co w moim passacie bylo jak tak mi się działo? Regulator napięcia w alternatorze wymienialem i wstawiłem jakiś zamiennik za 25 zl i dopiero jak po kilku miesiącach walki z tym przypomniałem sobie że to chyba zaczęło się dziać od kiedy wlasnie ten regulator wymienialem. I zaryzykowalem i kupilem drugi z firmy valeo i jak reka odjoł.
Trzeba wymienić wszystkie kable od alternatora -działa
Więc podsumowująć kupiłem regulator z Peugeota 307 zamontowałem i alternator działa prawidłowo . Dzięki za pomoc :) .
Witam. Mam Renault Clio 1.9D 99 rok, pewien czas temu wymieniłem alternator gdyż wytarł się w nim pierścień ślizgowy. Pomyślałem, że od starości czy coś... tak jak mój mechanik. Zamontowałem drugi używany z dobrym pierścieniem i szczotkami. Po pewnym czasie przestał ładować i co się okazało zawiesiły się szczotki gdyż zaczęło się to samo... I teraz...
Dziś przyszedł regulator i alternator działa. Dzięki za sugestie.
Jak masz dawać takie rady, to kończ wakacje i do szkoły! Czytałeś cały wątek? Kolega powymieniał co potrzeba i alternator działa, tylko problem tkwi gdzie indziej... Kolega powymieniał w alternatorze kilka podzespołów i szuka ciągle problemu nie tam, gdzie trzeba. Wystarczy naprawić alternator, który ciągle nie działa.
alternator od malucha odpuść sobie To lipa a poza tym nie ma chłodzenia !! W bolcu chłodzi go wentylator silnika!
Jeśli dobrze rozumiem że drugi przewód jest od wzbudzenia to oba te przewody są plusowe tak? A masę bierze z silnika na to by wychodziło. Jakie powinno być w takim razie napięcie na tych przewodach? Na tym grubym to bezpośrednio do akumulatora wiec tam ciągłe 12V tu nie będe pisał, cienki to D+ i na nim się skup. Odłącz go podłącz tam żaróweczkę 2W...
Kobieta jeździ niestety na krótkich dystansach. Tyle co do sklepu 5km max w to i spowrotem i raz na tydzień z 60 km w to i spowrotem. Ten miernik chiński to też nie wiadomo czy do końca miarodajny. To dzisiaj nowy kupiony akumulator. Czy dobrze ładuje to pewnie na dłuższej trasie się okaże. Dodano po 11 Wedle internetu to alternator działa na minimum...
Pasek dayco to zwykle kupa chyba że do wysokich obciazen - dziwnie to brzmi ale ta sama firma robi paski tego samego rozmiaru ale różnej jakości. Moje ostatnie doświadczenia przemawiają za paskami Optibelt. Alternator mam nadzieję bosch (ori) bo zamienniki często mają koła które nie trzymają/klinują paska. Jeśli na rolce zostaje guma to pasek jest z...
Brak prądu na jednym pinie przy kostce do stacyjki i dlatego nic nie działało.
Złożyłem alternator w całość. Już dwa takie naprawiałem sam, ale nigdy nie wymieniałem mostka prostowniczego. Za pierwszym razem wymieniałem pierścienie ślizgowe na wirniku, ale po niedługim czasie wirnik padł. Wymieniłem wirnik na nowy i do dzisiaj alternator działa bezproblemowo. Został mi drugi z zapasu i to właśnie ten przyspożył mi problemu, przez...
Jeśli alternator działa, to możesz wsadzić akumulator od kombajnu i nic mu nie będzie. Jak chcesz coś dobrego, to weź Optimę. Choć pewnie nie chcesz aż tak dobrego ;). Nie wiem jak Bosch, ale mam doświadczenia z Futurą i nigdy więcej.
Oba sposoby działają. Różnią się regulatorami napięcia. W pierwszym sposobie widzę, że użyłeś obrazka mojego autorstwa :) . Szczotkę odłączyłem, bo używałem regulatora RNC 12, który fabrycznie podchodzi do Fiata 126p. Zasada działania tego regulatora wymaga odłączenia tej szczotki od masy. Ale alternator działa poprawnie przy takim połączeniu. Drugi...
Nie, nie da się. Regulator napięcia alternatora działa tak że reguluje prąd wzbudzenia tak by na wyjściu alternatora było utrzymane odpowiednie napięcie.
Sprawdzał Pan bezpieczniki miernikiem czy wizualnie? Na pinach 15 i 16 (w VW zazwyczaj dwa grube przewody czerwone z niebieskim paskiem) ma być 12V. Najlepiej mierzyć na podłączonym radiu względem masy radia. Bezpiecznik w radiu sprawdzić miernikiem lub wymienić. Jeśli radio będzie uszkodzone to sugeruję dobry serwis.
Sam akumulator dużego wpływu nie ma, ale alternator już tak. Przy zbyt niskim napięciu mogły się dziać cuda. Co było przyczyną nikt ci nie powie, skoro stukała skrzynia to mogła być przyczyna mechaniczna. Coś mogło się blokować lub zatrzeć aż w końcu puściło/ pękło. U brata też skrzynia stukała, jak ją ściągnęliśmy to brakowało kawałka obudowy mechanizmu...
Prócz złącza śróbowego jest jeszcze coś takiego http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic79... Przekaźnika sobie nie zwarłem, alternator działa jak nalezy.
Motyw z akumulatorem to raczej lipny motyw, auto po odpaleniu otrzymuje swoje napięcie z alternatora Nie do końca lipny bo jak sterownik ma zbyt małe napięcie to cuda mogą się dziać. Jeżeli sytuacja się powtórzy, zmierz napięcie na klemach akumulatora 10-15 sekund po odpaleniu. przy napięciu niższym niż 12 V nie żałuj PLN i wymieniaj aku.
Witam, jak w temacie, silnik V6, napinacz paska alternatora. Działa poprawnie, tylko bardzo hałasuje chyba ta sprężyna w środku. Można to jakoś nasmarować?
Alternator 63321723 działa do dzisiaj.
Witam Czy to prawda że aby sprawdzić czy działa alternator wystarczy odpalić samochód i po minucie zdjąć jeden klem? I wtedy jeżeli zgaśnie od razu to alternator nie działa?
A jak sprawdzic, czy alternator działa ok? Rozumiem, ze zmierzenie napiecia na klemach przy pracy nie do konca bedzie miarodajne.
1. Pomiar napięcia na pokładzie w sytuacji normalnej i miganej.( kondycja akumulatora, alternatora) 2. Czy to dzieję się też przy wyłączonym silniku? 2.Połączenie masy lampy . Pozdr. J.
Przy takim obciążeniu nie powinno się nic dziać ze światłami itd. No chyba, że alternator jest bardzo mały tak samo akumulator. Prócz sprawdzenia kabli j.w. sprawdź czy te urządzenia się nadają w ogóle do generowania prądu. Te rzeczy bym porobił przed wrzuceniem kondensatora. Bo może kondensatorem załatasz coś co sugeruje Ci delikatnie, że coś w samochodzie...
EXC- wirnik to samo co DF czy 67.P
Witam serdecznie. Mam problem z moim golfem. Problemy zaczęły się od pierwszej awarii alternatora. Mechanik przemierzył wszystko wymienił jedną cześć i było ok miesiąc. Później zaczęło się dziać to samo, alternator się okazało, że problem wrócił. Mechanik posprawdzał zrobił i było ok 2 dni. Kupiłem używany i po wsadzeniu go do samochodu jeden dzień...
Na następnego Boscha. Zauważ że ani cudów ani zjawisk nadprzyrodzonych nie ma, więc jeśli nie ma innych anomalii typu słyszalne wycie czy dymienie z altka, to pozostaje element regulacyjny, czyli jak wyżej. Bo kontrolka oczywiście działa prawidłowo?
juz alternator działa jak sie okazalo zle polutowalem prostownik. poprawiłe luty styki poczyscilem i mam 14.5V dziekuje za pomoc
Panowie może ktoś załatwił by mi taki regulator bo w będiksie proponują mi 490 zł alternator po regenaracji ale mój alternator działa tylko szczotki wyjarało.
Regulator jest na pewno dobry bo sprawdzałem na innym alternatorze.inny alternator działa normalnie także wydaje mi się że jest coś z alternatorem ale do końca nie wiem
Ja nic nie grzebałem przy twoim alternatorze, to nie moja wina
kuba101vip: Zły pomysł - nawet bardzo zły. Regulator od alternatora działa na tej zasadzie, że gdy napiecie przekracza 14.4V to układ odłącza napiecie od wzbudzenia. Wiatrak pracowałby bez obciążenia a to niedobrze.
Zamontowałem alternator z bliżej nieokreślonego auta, sprzedawca twierdził że z Citroen C5 2.2 HDi. Przed montażem wymieniłem łożyska, komutator i szczotki. Alternator działa bez zarzutu. Jako ciekawostkę podam, że da się wyjąć alternator "do góry", trzeba tylko odkręcić górny przewód od pompy wspomagania i odsunąć do na bok. Taki sposób wyjmowania...
Wiesz co? wpisałem w wyszukiwarkę "szukaj" słowo alternator dział oczywiście radia samochodowe, poczytaj co tam piszą a moze znajdziesz rozwiazanie Twojego problemu.
AQ może kolega LENIWIWC_PL sprawdzi co dzieje się z alternatorem w sensie elektrycznym. Czyli czy aby przypadkiem nie ma zwarcia lub podobnych przypadłości.
dziać alternator bosch dziać regulator alternator dziać stycznik dziać stycznik
zaworu gazowego drukarka epson instalacji centrala alarmowy schemat
Kawasaki EN 500 - brak kierunkowskazów i światła stopu Odkręcanie się kolby w ekspresie do kawy - przyczyny