Po pierwsze nie wiemy czy układ kiedykolwiek funkcjonował poprawnie. Nie wiemy z jakim typem urządzenia mamy do czynienia. Zakładając jednak że działał i jest typowy dla tego pojazdu to dawno należało wymontować regulator i ocenić stan szczotek. Tutaj mamy do czynienia z silnym zapyleniem więc mogą dziać się różne rzeczy.
Kolego wiesz co w moim passacie bylo jak tak mi się działo? Regulator napięcia w alternatorze wymienialem i wstawiłem jakiś zamiennik za 25 zl i dopiero jak po kilku miesiącach walki z tym przypomniałem sobie że to chyba zaczęło się dziać od kiedy wlasnie ten regulator wymienialem. I zaryzykowalem i kupilem drugi z firmy valeo i jak reka odjoł.
PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów...
nawet jak podniosę obroty.. wystarczy wyłączyć silnik i ponownie uruchomić ... i światła ogrzewanie szyby i klima i znowu nie ma ładowania ... mam nowy alternator i rozmawiałem z konsultantem .. tak nie może się dziać ... mechanik jak wymienia alternator powinien ustawić na regulatorze napięcia odpowiednie wartości i tu tez może byc przyczyna ... Fakt...
Dzięki za stronkę. Baterie miernika sa dobre zrobiłem tez test ładowania w czasie diagboxem i utrzymuj się stale kolo 15 V. To na pewno nie działa korzystnie na urządzenia elektryczne w samochodzie mogą dziać się dziwne rzeczy np włącza się błąd abs/esp. Szkoda że nie znalazłem tego zamiennika za 20 zł Pozdrawiam
Witam Jak działa regulator napięcia alternatora/prądnicy?? Na jakiej zasadzie opiera się działanie? Dzięki za pomoc
Jaka jest różnica użytkowa pomiędzy alternatorem 9-diodowym, a 6-diodowym? Rozumiem, że alternator 9-diodowy chwilowo jest wzbudzany z akumulatora, a potem poprzez 3 dodatkowe diody wzbudzające. Alternator 6-diodowy jest wzbudzany z akumulatora, a jak akumulator zaczyna być ładowany wykorzystuje prąd generowany przez alternator. Być może, coś rozumiem...
Gdy napięcie spadnie poniżej określonego poziomu ustalonego przez rezystory i diodę zenera tranzystory zaczynają przewodzić i dostarczają prądu do uzwojenia wzbudzenia co z kolei zwiększa napięcie dostarczane przez stojan - itd. To typowy regulator napięcia alternatora. Google -> 39,000 odpowiedzi dla zapytania Regulator napięcia alternatora schemat...
Samo wzbudzenie nie blokuje aż tak alternatora, przecież to mA. ZAleży co ktoś rozumie pod pojęciem "nie blokuje aŻ tak alternatora"? Jeśli aku bedzie mocniej rozładowany wtedy i opór w obracaniu wirnikiem będzie większy bo tak działa regulator w alternatorze. Jest na to sposób po prostu naładować akumulator do wartosci 14,7 v prostownikiem i wtedy...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
Nie da się. Zobacz, jak pracuje stabilizator liniowy, a jak działa regulator napięcia alternatora.
Witam mam problem a mianowicie w moim opelku po regeneracji alternatora (wymieniony regulator napięcia ) gdy zamontowałem i podłączyłem , zaczęły się dziać dziwne rzeczy a mianowicie się nie pali w ogóle lampka ładowania przy włączonym 2 pozycji kluczyka , nie słychać "tyknięcia" w przekaźniku świec żarowych i jak odpalę to nie mogę jej zgasić kluczykiem....
Witam, co do ładowania to wadliwy okazał się siłownik od napinacza. Teraz ładowanie jest rzędu 14,3 V. Ale zaraz po odpaleniu auta ładowania nie ma, jest 12V. Dopiero jak dodam lekko gazu żeby zwiększyć obroty to ładowanie jest. Czemu może tak się dziać? Regulator napięcia założyłem nowy, tak samo jak siłownik od napinacza. Ma ktoś jakiś pomysł co może...
Kolego już Ci to wszyscy tłumaczyli - Z TYM PROSTOWNIKIEM TEGO NIE ZROBISZ! Po pierwsze przy mocno rozładowanym akumulatorze musiałbyś oszukiwać prostownik "podciągając" napięcie na akumulatorze żeby od razu dał max prąd. Z kolei przy ok 70% naładowania musiałbyś sztucznie zmniejszyć faktyczne napięcie na akumulatorze żeby prostownik dalej ładował max...
Po myciu nie powinno się nic dziać (konstruktorzy przewidzieli że w deszcz się jeździ. jedynie łożyska popadają jak stare są) A w tym traktorze nie są czasem 2x 12V aku (silnik 6 cylindrowy)? Najszybciej to podmień regulator z innego traktora.
Raczej najpierw padł regulator napięcia , potem spaliły się żarówki . Coś dzieje się z alternatorem . W japończykach niech cię nie dziwi napięcie z alternatora bez regulatora . Może przekroczyć grubo powyżej 100V .
Może to moja wina, ale nie rozumiem co oznacza stwierdzenie założyłem nowy zestaw. Mowa o alternatorze, czy np regulatorze? 1200 obr/min to żadne wysokie obroty. Ja sugerowałem, że spada prąd wzbudzenia na wirniku. A to może dziać się za przyczyną marnego połączenia szczotek, zużycia lub owalizacji pierścieni ślizgowych. Możliwe jest także np rozlutowanie...
Witam, po dłuższej przewie ale niestety praktyki na studiach nie pozwoliły mi się tematem zająć ale mniejsza o to. Posiadam alternator jednofazowy, dwa przewody idą do regulatora a dwa do modułu CDI ( zapłonowego). Dodano po 3 Jaki bym regulator ne wsadził ( mówimy tylko o oryginalnych i 100% sprawnych) to każdy upala i grzeje się złącze w miejscu zaznaczonym...
Prostownik o którym pisałem wyżej w 7 poście działa wg stałego napięcia ( regulator alternatora ), mocno rozładowany akumulator może jednak przeciążyć transformator, stąd w obwodzie uzwojenia PIERWOTNEGO oporniki i kondensatory, dobrane, by nie przekroczyć maksymalnego prądu strony wtórnej. Można powiedzieć, że ten prostownik ma ograniczenie prądu do...
Regulator napięcia w alternatorze działa na zasadzie włącz/wyłącz napięcie na wirniku, nie jest to płynna regulacja. jak pozbawisz go obciążenia w postaci akumulatora, to nastąpi nagły skok napięcia i przebicie diod w mostku prostowniczym
Nie za bardzo. Regulator prądnicy działa nieco inaczej niż regulator alternatora, a ogranicznik nie pozwoli uzyskać znamionowej mocy alternatora. Obecnie widzę w ofercie dwa rodzaje dedykowanych regulatorów do MZ: z niebieską obudową i 4 wyprowadzeniami, oraz węgierski z czarną obudową i 5 wyprowadzeniami. Który jest lepszy, musiałbyś poczytać albo...
Alternator zwrócony, kolejny który dostalem działa już prawidłowo, uszkodzony był regulator napięcia wbudowany w alternator.
Witam Stojan za pierwszym razem przeżył tydzień czasu dla tego myślę ze temat przezwojenia będzie ok- maszyna pracowała w tym czasie 6 dni po 20h dziennie. Natomiast od tygodnia zaczęły sie dziać takie cuda jak opisałem wyżej ładowanie non stop ponad 100% mocy alternatora . Najgorsze ze regulator jest nie osiągalny myślę podstawić jakiegoś boscha- wlutować...
Kontrolka po przekręceniu stacyjki i odpaleniu traktora świeci cały czas pomimo że alternator ładuje Mnie coś nie pasuje lub nie rozumiem wykładu. Ciągnika jako takiego nie znam więc wypowiem się ostrożnie. Jak może świecić nie zasilona lampka? W przypadku włączenia zapłonu nie występuje zasilanie lampki i regulatora a w przypadku uruchomienia brak...
Oba sposoby działają. Różnią się regulatorami napięcia. W pierwszym sposobie widzę, że użyłeś obrazka mojego autorstwa :) . Szczotkę odłączyłem, bo używałem regulatora RNC 12, który fabrycznie podchodzi do Fiata 126p. Zasada działania tego regulatora wymaga odłączenia tej szczotki od masy. Ale alternator działa poprawnie przy takim połączeniu. Drugi...
Rozrusznik ma wysunąć bendiks i nim kręcić. Żeby go sprawdzić na sucho musisz podłączyć minus akumulatora do obudowy rozrusznika a plus do śruby M8 na automacie rozrusznika. Tej do której w aucie dokrecony był gruby kabel.Nie powinno się nic dziać. Następnie mostkujesz twoją śrubę M6 z plusem akumulatora. Rozrusznik powinien wyrzucić bendiks i zacząć...
Ale śmiechy. Zawsze przekaźnik świec żarowych trzyma jeszcze po zgaśnięciu kontrolki. Czas grzani po zgaśnięciu kontrolki jest uwarunkowany temperaturą silnika (chyba że ktoś grzebał albo jak jest automat popsuty). Pojemność akumulatora nie ma wpływu na szybkość wzrastania napięcia na nim. No chyba że ktoś założy aku który ma ze 400 Ah. W normalnych...
Skoro nie odpala, nie działa też alternator. Więc regulator nie podniesie napięcia.
No, to Ci nie wyjdzie nic dobrego: regulator napiecia współpracujący z alternatorem (lub prądnicą) działa w ten sposób, że jeżeli napiecie podawane na regulator jest niższe od napiecia progowego, to regulator powoduje przepływ prądu przez uzwojenie wzbudzenia prądnicy (lub alternatora). Gdybyś chciał to wykorzystac do regulacji napięcia zasilacza sieciowego,...
Nie, nie da się. Regulator napięcia alternatora działa tak że reguluje prąd wzbudzenia tak by na wyjściu alternatora było utrzymane odpowiednie napięcie.
Akumulator jest w porządku. Ma około roku i napięcie na nim wynosi 12,2 V. Byłem u jednego elektromechanika, to jak na złość jak jeździł tym samochodem to nie dawało żadnych ww. oznak. Sprawdzał napięcia i mówi że jest w normie. Rozłożył ręce i mówi że nie wie co może się dziać. Podjechałem do innego punktu gdzie tylko zajmują się elektryką samochodową...
Nie działa podgrzewanie lusterek i foteli bo niema sygnału D+ od alternatora. Myślę że nie działa regulator napięcia.
Niedawno skończyły mi się szczotki w alternatorze. Wymieniłem je razem z regulatorem (całość). Okazało się że na pierścieniach są dosyć głębokie wytarcia. Przetoczyłem je, założyłem nowe łożyska, Zamontowałem do samochodu i tu zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Po odpaleniu napięcie rośnie najpierw b. wolno (działa dogrzewanie świecami żarowymi), potem...
Prościej założyć nawet używany alternator z regulatorem F00m.... bo taki działa z tymi zegarami. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Ale proszę.
Witam. W mojej Viktorii zaczęło coś się dziać ze światłami choć ładowanie jest 14V zaczeły pulsować, więc altek na stół i tu lipa żadnych info o altku. W dokumentach jakie mi przekazał gostek co mi auto sprzedawał jest faktura na zakup nowego altka 550 zł czyli chinol. Po odkręceniu regulatora jedna szczotka jest wysoka...
A może zmienić dystrybutora (chyba nie jest zbyt uczciwy lub jest conajmniej niesolidny skoro 50% sprzedanych towarów nie działa).
5G nie działa
Witam wkonicu zrobiłem i działa to wspomaganie,wymieniłem regulator Alternatora,łożyska i wtyczki kontaktem.
Jeśli to silnik isuzu to napewno alternator hitachi 70A, były dwa rodzaje tych alternatorów, jeśli w tej astrze masz obrotomierz to masz alternator ze złączem okrągłym na 4piny, jeśli nie ma obrotomierza to złącze prostokątne na 2piny. Wpisz w wyszukiwarce alledrogo "alternator isuzu", kosztują one w okolicach 250-300zł, są to ponoć chińskie podróbki,...
Zakupiony regulator RA2 6D. Działa bez zarzutu.
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
No z tym się nie zgodzę. Opór powietrza i tak jest. Wytwarza je głównie przód auta i szyba. Powietrze wpada na chłodnicę później na silnik. Więc zamiast wyhamowywać tą energię na obudowie silnika można ją wyhamować łopatami od wentylatora. Tak czy inaczej chciałbym spróbować włączyć się w jeden z wentylatorów, śmignąć gdzieś 100-tką i pomierzyć prądy....
Dział serwisowy hahahaha
Może być tak jak pisze viper-za duża histereza regulatora. Dlatego piszę że należy sprawdzić co się dzieje na wejściu regulatora
Witam Mam problem bo od niedawna zauważyłem że jak odpalam auto i włączę światła ,dodam gazu to świeca jaśniej . Nie wiem co się może dziać, sprawdziłem ładowanie akumulatora multimetrem i na początku pracy silnika nie ma wg ładowania dopiero kiedy dodam gazu tak do 3000 obr to pojawia się i pokazuje 14,3 v przy włączonych światach już 13,8V . Panowie...
Schemat nie jest poroniony! To Waść wytłumacz po co jest tak włączony (za tyrystorem) mostek. Gdzie jest prostownik prostujący napięcie alternatora? o shunt rregulator 12VAC... Nie nadaje się do ładowania aku! 2x tak. Tak to jest jak bierze się schematy nie wiedząc do czego służą. Tak to jest jak się nie analizuje układu tylko pisze komentarze. To...
Refleksja z Trzeciego Świata. :D ..Pare dni temu musiałem kupić nowy akumulator do samochodu, bo z dawnym zaczęły dziać się dziwne rzeczy - nie ładowal się w samochodzie powyżej 13,2 V, ledwo kręcił rozrusznikiem, a na małym prostowniku 2 amperowym, po 12 godzinach dochodził do 14,1 V. Co się stało ? Prawdopodobnie ,,Elektrodowicze" :D zalecili by mi...
regulator jest na szczotkotrzymaczu, to co pisze na tym BSRLFE
Mimo iż alternator i regulator jest sto procent sprawny jest nowym ale zamiennikiem nie działa w fordzie tak jak powinien ford jest wybredny na zamienniki w elektronice. Pozdrawiam
Zwarty regulator.
Jest wielobieżny , ale bez samo napinacza , naciąga się go za pomocą śruby regulacyjnej , to wersja z 2001 roku . :) A pasek był luźny , i te objawy zaczęły się dziać jak kiedyś wjechałem w kałuże , z tym że na początku było to sporadyczne , i pasek piszczał i był luźny , zanim go mechanik naciągnął , pojeździłem tak z 3 tygodnie , aż kontrolka zaczęła...
a może to wina samych klem przy aku? a teraz podmianka aku wyczyściła klemy. chociaż to i tak dziwny przypadek, ze napięcie zanika na moment, masz może klemy zakonserwowane sprayem miedziowym? to też różne cuda mogą się przez to dziać. jeśli nic nie pomoże to jednak wymienił bym regulator napięcia. na stole nie miałeś pewnie takich drgań co w warunkach...
Auto to 2.0TDDI a alternator włożyli z TDCi o nr 1S7FBC, To są całkiem inne PCM'y, równie dobrze mogłeś załozyć od benzyniaka i głowić się, że nie działa. Nie będzie współpracował z regulatorem.
I jeszcze jedna rzecz - odnośnie regulatora napięcia alternatora - nie działa on jak stabilizator liniowy, regulator napięcia alternatora pracuje dwustanowo - albo włączone pełne nap. wzbudzenia, albo uzwojenie odłączone - napięcie 14,4V jest wartością uśrednioną, wszelkie przepięcia są tłumione przez akumulator i odbiorniki. Oczywiście, że nie jest...
Tak też zrobie i dam znać co dalej w temacie. Dodano po 3 Problem rozwiązany! Uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Wszystko działa prawidłowo. Temat do zamknięcia. Dodano po 9 Regulator napięcia alternatora wymieniony.
Alternator działa, dziękuję wszystkim za pomoc.
Dziś przyszedł regulator i alternator działa. Dzięki za sugestie.
Mi się wydaje że może być i widać że regulator działa jak zarówno alternator.Pewnie masz ten sprzęt z drugiej ręki ponieważ w instrukcji powinno być napisane ile powinno wynosić napięcie.
1078231 Gość amperomierz i owszem, tylko podczas skupienia na jeździe mało kto zwróci uwagę na wskazówke, a gdy zaświeci kontrolka, to od razu nasz mózg inaczej to analizuje- tacy już jesteśmy i tak działa nasz organizm
Regulatory china niczego innego nie znalazłem - zresztą te same co montują serwisy Alternatorów- tym razem na wszelkie W zawiozłem cały alternator oczywiście znowu padnięty regulator wymienili sprawdzili cały alternator działa. Bardziej chodzi mi co pali ten regulator jak już pisałem po przekręceniu stacyki na ON ( oczywiście aku wyciągnęty ) na + i...
mierzyłem Df i mase w kostce co się podłącza do regulatora i było bez poprawek 66 ohm po rozebranu pokrywy od alternatora i dokreceniu szczotkek pomiar wskazywał 2 ohm i był stabilny. Sprawne elementy: Prostownik diodowy ( pomierzyłem wszystkie diody wszystkie działaja napewno dobrze) Przekaźnik w obwodzie regulatora działa sprawdzalem Alternator też...
podłączone i działa pozdrawiam
w lublinie II ? z takim samym alternatorem?? i działa ta opcja do tej pory?
Czy ten regulator sprawdzi się w Felce z 70A alternatorem? Ja wstawiałem kiedyś do Lublina regulator od Poloneza i wszystko działa typ regulatora to RNc 12 , taki sam jest chyba w maluszku
Nie znam motocykla. Ale te stare stratne to mechaniczne. A nowe to 2F i działa to inaczej.
Zakupiłem zamiast "815" BD237 ma większy woltaż CE 100V BD139 80V więc chyba lepszy. Co do "315" znalazłem na rosyjskiej stronce takie cosik [url=http://www.5v.ru/ds/trnz/kt315.htm]... są tam w dwóch różnych obudowach. Niestety zostawiłem ten tranzystor w sklepie, ale z tego co pamiętam to pod 315 było jeszcze 51 tak jakby jakaś grupa wzmocnienia....
Masz za slaby regulator napiecia.
Czekam na regulator napięcia bo właśnie umarł. Czyli nie używasz samochodu w takim stanie, ponieważ brak ładowania, tak? Próbuję ustalić co się może dziać w Twojej instalacji elektrycznej, co dokładnie podaje alternator. Zastanawiam się na tym, że zazwyczaj zapala się auto na benzynie, i dopiero po chwili przełącza na gaz (brakuje mi danych, tylko...
Sprawa już się wyjaśniła. Był to wadliwy regulator napięcia. Serwisant sklepu zezwolił na wymianę na regulator, który miałem z wcześniejszej wymiany w poprzednim alternatorze. Z tym działa wszystko OK! Regulator wysyłam na wymianę. Dzięki za pomoc i pozdrawiam wszystkich.
Przy okazji, jak powinien wyglądać wykres ładowania w samochodzie? nie spodziewam się oczywiście idealnie sztywnej prostej kreski ale jakie tętnienie napięcia jest w miarę w normie? Wykres ładowania pomijając napięcie tak wygląda. W starszych alternatorach przy zwykłym sterowaniu regulator działa zero jedynkowo czyli podbija napięcie, rozłącza obwód...
Ostatecznie oryginalny generator naprawiono założono nowy regulator i działa to w oryginale.
kuba101vip: Zły pomysł - nawet bardzo zły. Regulator od alternatora działa na tej zasadzie, że gdy napiecie przekracza 14.4V to układ odłącza napiecie od wzbudzenia. Wiatrak pracowałby bez obciążenia a to niedobrze.
Dzięki za pomoc, zawiozłem go do firmy Bendiks. Faktycznie okazało się, że jest to 6-cio diodowy dobrali mi bez problemu regulator elektroniczny i wszystko działa tak jak powinno.
Tego regulatora nie podłączysz dlatego że alternator musi mieć diody wzbudzenia a twój nie ma dlatego mechaniczny ma wejście z gwiazdy.P
Nie wiem czemu kolega się czepił tutaj alternatora. Napięcia są w normie (+/-10% mogą się zmieniać). Regulator działa zatem poprawnie moim zdaniem.
Montaż alternatora do C330 od polskich samochodów jest prosty - opisałem go tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Masz tylko nowszy alternator z nowszym regulatorem w innej obudowie. Na początek sprawdziłbym regulator alternatora - po Twoich eksperymentach. Do sprawdzenia potrzebny jest zasilacz regulowany, z zakresem...
Mostek i tak padnie , taka uroda. Grunt że na razie działa.
Ech... tyrystorowy szmelc mam w moim motocyklu od 30 lat i działa... napraw alternator, kup porządny regulator i już. Nie musi być oryginal, jakikolwiek 3fazowy będzie działał.
Czy po podaniu napięcia na styk wskazany śrubokrętem na pewno na wirnik zostanie podane pełne napięcie /na pewno w alternatorze bo na stole nie/, bo wydaje mi się że nie powinno się zmienić natomiast po odłączeniu kontrolki regulator nadal będzie podawał napięcie na wirnik oczywiście napięciem wyjściowym dlatego jak piszesz wyjście z fazy reguluje włączaniem...
Dodam jeszcze, że gdy wyjmę bezpiecznik 40A za akumulatorem, ten który odpowiada za ładowanie z alternatora ,wszystko działa poprawnie. Czy możliwe, że jest to wina regulatora napięcia na alternatorze? Nawet po przekręceniu stacyjki w pozycji zapłon bez odpalania silnika wskaźnik skacze, czy ma to cos wspolnego z tymże regulatorem?
Alternator odpalił na regulatorze z 126p tak wiec wszystko działa ładnie. Tak reszta auta również pochodzi z lat 50-tych.
Panowie pomocy bo ręce opadają. Pacjent ML350 2010r. Zdiagnozowałem że przy włączonym nawiewie , nawet bez klimatyzacji obroty rosną a skrzynia opóźnia zmianę biegów. W zasadzie nie wrzuca 7biegu. Po wyłączeniu nawiewów na OFF i przygazowaniu obroty spadają a skrzynia działa poprawnie. Wymieniłem regulator napięcia w alternatorze bo obstawiałem brak...
Alternator nie działa, konkretnie regulator napięcia w nim. Zakładam, że pasek był sprawdzony i nie jest pęknięty.
Ha.. Dzięki ale duże kółko na schemacie to stacyjka (z cyframi), a to z mniejszymi kółkami to wyświetlacz biegów :D Już chyba wiem jak to pozałanczać. Dobry regulator też mam zrobiony. Pytanie jak tutaj działa gaszenie silnika?
Witam brakło mi ładowania w aucie i zdemontowałem alternator celem jego sprawdzenia jednak po zdemontowaniu temat mnie trochę przerósl. W cywilizowanym aucie nie było problemu plus z Aku do jednego zacisku minus do masy między b+ i d+ żarówka i po sprawie, ale nie w tym przypadku. Alternator to mando ab195126 i oprócz zacisku + jest kostka na regulatorze...
Założyłem i działa. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Jeżeli obwód wzbudzenia działa prawidłowo to raczej słabe główne diody.P
Uszkodzony może być regulator w alternatorze .
A co tam ma się dziać? Jakiś konkretny przebieg, jakieś wartości w konkretnym miejscu? Który blok odpowiada za alternator? A jeśli tam coś znajdziemy to można mu kazać obniżyć napięcie? Czy może to być związane z masą tego całego upc? Rozwiń mi jeszcze skrót UPC proszę. Co to jest konkretnie. Bo kolejnym pomysłem było sprawdzenie własnie połączeń masowych...
Niestety okazało się że alternator miał spalony stojan. Swoją drogą - co mogło wpłynąć na uszkodzenie stojana ? Założyłem drugi w tym uszkodzone były diody - po wymianie wszystko OK. Regulator wyczyściłem ustawiłem ładowanie i działa. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Kolego jeśli masz sprawny alternator to każdy regulator działa tak samo, gorzej jak masz usterkę . Druga sprawa to połączenie alternatora z instalacją musi być bez korozji i nie naderwane przewody. Trzecia sprawa to wolne obroty silnika , nie mogą być za wolne. Czwarta sprawa to nowy pasek bo na starym zmniejsza się przełożenie przekładni pasowej. Ładowanie...
Wymienilem regulator napięcia w alternatorze i wszystko działa jak powinno.
Zadajesz kolejne pytanie a nie wiemy dalej jaki masz alternator. Chyba praktycznie będzie najlepiej skierować do doświadczeń i dyskusji które już dawno dokonano. Działa tutaj funkcja "szukaj". Przecież może tam być alternator wymagający regulatora zewnętrznego.
Doczytałem ze jest to triak bta20 czyli max prad wynisi 20A. Ale z odpowiednio dużym radiatorem. A jezeli bym zastosowal regulator napiecia taki samochodowy po stronie DC ? Brak jak widzę pojęcia o tym jak działa taki regulator - on reguluje wzbudzenie alternatora tak by nie zostało przekroczone napięcie. Prostownik wzbudzenia nie ma... Ponadto taki...
To dołożone światło dzienne świeci samo czy razem z mijania? Regulator napięcia w motorach działa inaczej niż w samochodowych alternatorach. Im instalacja pobiera mniej prądu tym regulator musi więcej dawać prądu z uzwojeń prądnicy bezpośrednio na masę. Sprawdź jaki prąd idzie na masę z regulatora: na wolnych obrotach i po dodaniu gazu.
Czapki z głów. Założony orginal Bosch i działa jak powinien. Pozdrawiam
To masz albo padnięte dwa regulatory, albo coś źle podłączone. Regulatory już dwa kupiłem chwilę działało i zaś,, wczoraj wymieniłem na noc alternator i na tym samym podłączeniu działa, i te regulatory też działają, więc zapewne diody popadaly i jakieś zwarcie robiło
Alternator działa jest dużo lepszy niż te graty z szrotu. Dobralem regulator zmntowalem cudu każdemu polecam ląduje od njmniejszych obrotów. Wszystkim dziekuje za pomomoc
Witam, wczoraj podłączyłem ten alternator z regulatorem i wszystko działa ok. podziękowania dla Tomka665
Obudowa jest odlewem ze stopu aluminium, jest zamocowna na korpusie alternatora w kanale wylotowym od chłodzenia. Nie ma za wiele miejsce, a wyprowadzenie regulatora na zewnątrz prądnicy też nie wchodzi w rachubę. O ile sam schemat układu regulacji napięcia udało mi się zdjąć, to niestety nie powiodło się sciągnięcie układu wzbudzenia ,za dużo zniszczonych...
alternator dziać dziać alternator bosch dziać regulator obrót
zapalona kontrolka scania wymiana oleju sprężarce kompresorze schemat schneider
toshiba reset instrukcja serwisowa zmywarki whirlpool
Alternator w Galaxy MK1 1.9 TDI 110 KM przestaje ładować przy 2000 obrotów Buczek włącza się przy rozładowanym akumulatorze, milknie po podłączeniu prostownika