Tak jest od tego alternatora.P
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
Z tym wspomaganiem to troszke nie tak.Wspomaganie startuje w momencie kiedy dostaje informacje z dwóch miejsc ze stacyjki (włączenie zapłonu) oraz z alternatora(że ładuje).Ta druga informacja jest brana właśnie z wyjscia na kontrolkę.Kontrolka nie świeciła czyli od strony alternatora miała pełny + to powodowało startowanie wspomagania.Żadna dioda nie...
Mostek arc2020 a regulator jeśli oryginał Hitachi jest sprawny najdłużej posłuży.
Jasne że tak OK.P
Jakie macie zdanie na temat części zamiennych ASCOM do alternatorów HITACHI?
Alternator Hitachi
Tak. Możesz tak zrobić
Dodatkowo napisze że w tym samochodzie jest wspomaganie hydroelektryczne, które ma też duzy pobór pradu zaraz po starcie... i się nadłada pobór świec żarowych i wspomagania... A ilu amperwoy masz ten alternator???
Jak wymienić regulator napięcia w alternatorze hitachi?
Alternator Hitachi 100A z pompą vacuum. Regenerowany ok 200zł.
Przez te 3 minuty silnik osiągnie 60 stopni:)
Zrób zdjęcie. Pozdr.
Poszukuje diód do mostka z alternatora hitachi LR170-420B. Jaki typ diód tam jest. Alternator mam z opla astry 1,7TD z silnikiem isuzu. Proszę o poradę.
Alternator masz uszkodzony. Najczęściej pada mostek diodowy 100 A lub regulator napięcia.Ale ja postawiłbym raczej na mostek bo to bardzo częsta usterka w tych silnikach. Alternator Hitachi.
Zainteresuj sie wtyczką dochodzącą do alternatora i tym czego tam brakuje.
Mam problem z alternatorem - ładowaniem w oplu astrze z silnikiem izuzu 1,7TD - alternator (hitachi) wzbudza się po przekroczeniu 3 tys obrotów - ale po wymontowaniu na stanowisku wzbudza się od 1 tys obrotów więc problem gdzieś w samochodzie. Alternator dostaje ładowanie 12V zasilające.
okazalo sie ze wszystkiemu winien jest regulator napięcia,po wymianie na nowy i przy okazji przejrzeniu całego alternatora wszystko jest ok
Alternator samowzbudny valeo czy hitachi?
A czy ten 120A będzie pasował w miejsce 100A w isuzu astra?
Tak jak poprzednik napisał w tym modelu jest przekaznik który rozłącza kontrolkę ładowania. Dość często przypala się i nie rozwiera styków. Druga sprawa to to że zmieniłeś typ alternatora więc może i podłączenie jest inne niż w hitachi.
Tak będzie w wiekowym aucie - świece przeciążają alternator. Stąd, szczególnie przy silnikach Isuzu i alternatorach Hitachi dość spore wydatki.
w najlepszym przypadku diody i regulator
Nic nie trzeba. Wychodzi obok halogenu. Godzina na wszystko. Wczoraj akurat robilem. Czy Corsa czy Astra wychodzi na spokojnie.
Regulator nas nie interesuje, gdyż kupiłem razem ze szczotko trzymaczem, płytka prostownicza także nowa. Dodano po 41 Alternator to słynny Hitachi.
Jeśli chodzi o regulator zawsze będę mówił i doradzał, aby kupić oryginał do danego alternatora. Twoim producentem poprzedniego był Hitachi, jednak nie gwarantuje Tobie, że on zagra z obecnym altkiem.
w weekend rozbieram alternator, napisze co i jak
Witam serdecznie czy jest mozliwość by odpowiedziec co ostatecznie było przycyzną braku ładowania. mam ten sam problem w swojej astrze i mechanik z elektrykiem nie bardzo sobie radza? z góry dzieki za szybka odpowiedź
Wtyczka okrągła 4 piny
Jeśli napięcie jest za duże to tylko regulator. Jeśli będziesz miał alternator na wierzchu to przemierz też diody. W alternatorach jaki masz często padało też uzwojenie.. ale raczej objawy inne ;)
Witam, alternator juz zregenerowałem. Był uszkodzony regulator napięcia. Wszystko chodzi ok. Pozdrawiam.
Dzięki za info, narazie zarosił tylko raz, będę obserwował a jak coś to zacznę od wymiany podkładek
To się zdecyduj-astra G czy F? I diesel czy benzuna? Bo w F dieslu nigdy Delco nie było. W silniku Opla był Bosch, w Isuzu było Hitachi z vacumpompą.
Na temat tych alternatorów ( delco-remy) napisano na tym forum wiele, kto wie czy nie więcej jak o hitachi. Niech jakiś mod to zamknie.
Wymień alternator.Naprawa tych cholernych Hitachi jest bezcelowa. Dałem sobie spokój z naprawami ich.Jak za 450 zł kupie nowy,z gwarację to wszystko tłumaczy.
Jeszcze raz cena za nowy regulator napięcia do mojego alternatora HITACHI to 1450zl a 150zl to cena za regulator napiecia Boscha stosowany w alternatorze Boscha ale o tym samym natezeniu pracy 70A
Jakoś nigdy w tych Hitachi nie widziałem zużytych szczotek.
Panowie mam pytanie, do czego jest ta dioda zaznaczona na zdjeciu?? Dodam ze przechdzi przez nią sygnał zapłonu ze złącza okrąglego alternatora 4 pin, pin ten oznaczony jest IG. Czy moze ona odpowiedzialna byc za niestabilnosc napiec, tzn na jalowych 13V, a po przegazowaniu nawet do 18V? U mnie ona ma urwaną nóżke. http://obrazki.elektroda.net/28_12091454...
Najszybciej w aucie jest duży pobór prądu podczas pracy silnika najprawdopodobniej świece grzeją długo. Sprawdź miernikiem czy dochodzi do nich prąd. Ale jeśli kontrolka się żarzy może być wina połączeń ale podejrzewam walnięty mostek w alternatorze. Cena mostka prostowniczego wynosi coś ok 70zł, jeśli to Hitachi a na 99% tak. Pozdrawiam
Witam.Mam alternator Hitachi w swojej Astrze III 1.7cdti z pompą Vacu i kostką dwu pinową .Problem polega na tym iż ładowanie jest 14.1 bez świateł a jak zapalę wszystkie światła + podgrzewanie szyby to spada do 12,6 a czasami 13,5 .Różnie to bywa raz tak raz siak wszystko na wolnych obrotach jak podgazuję to jest więcej .Wszystkie wskazania odczytuję...
Na temat alternatorów Hitachi napisano na tym forum wiele. Wystarczy poczytać i zanalizoważ zagadnienie. Temat ad acta.
Tylko Hitachi w dwoch wersjach w tym silniku wystepuje (70 i 100A). Kabel niebieski steruje czasem grzania swiec, sterowny z ECU, ktory bierze temp z czujnika temp plynu chlodzoncego. W alternatorach siadaja glownie mostki prostownicze, slaba izolacja miedzy plytkami + i -.
Tam masz alternator Hitachi bardzo awaryjny. Najczęściej palą się mostki 100A czasem też regulatory napięcia.
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
Tak, ale w Hondzie jeździ 1.7 z Opla właśnie Hitachi i właśnie tak u mnie uległa uszkodzeniu.
Naprawiam alternator,rozruszniki,prostowniki. I z tym wymiękłeś? Ze zwykłym Hitachi, jaki siedział nawet w Nissanach?
W tych alternatorach Hitachi padały w 90% diody prostownicze, a wspomagania nie ma ponieważ najprawdopodobniej jest tam pompa elektro-hydrauliczna i jak nie ma ładowania to nie ma wspomagania.
Hitachi,a Delco Remy to inna para kaloszy.Zupełnie inna konstrucja mostka,o ile w mostku hitachi idzie coś pokombinować,w delco nie. Nie ma sensu,astra G to pojazd "żarłoczny w prąd". Czasami pobór prądu z alternatora osiąga 90A (wspomaganie kierownicy!),stąd naprawa mostka jest dzialaniem krótkoterminowym.
1100zł kosztuje orginał Hitachi 120A. Za 400zł można sobie kupić 2 porcje ślimaków winniczków po burgundzku w sosie winnym.
W 99% alternatorów Hitachi padały diody prostownicze.
podaj maila to ci przesle.czesc Ja ściągałem z tej strony http://rapidshare.com/files/12529971/Sam... jak Ci sie nie uda to Ci wysle na skrzynke.:D Dodano po 18 to troszke Cie ta naprawa kosztowała:cry::cry::cry: jak by ktos potrzebował to mi został alternator 70amperowy.zamówiłem z gazety 100 a a przysłali mi identyczny...
uszkodzony mostek prostowniczy,notoryczna awaria w alternatorach Hitachi . Istenieje jeszcze prawdopodobieństwo,że cały czas grzeją świece żarowe lub spadek napięcia na instalacji.
Alternator hitachi to najgorszy alternator jaki znam.pada w nim wszystko uzwijenia diody regulator.trzeba uważać przy zakupie części czy są właśnie do tego modelu.Bardzo często sprzedają do alternatora 50A a w Astrze jest 70A i to njczęściej jest przyczyna wszystkich awarji.Poza tym woda bardzo psuje te alternatory Trzeba robić osłonki i to pomaga.
Sprawdź rano po odpaleniu ładowanie. Tam jest alternator Hitachi który bardzo często się psuje. Jak jest problem z ładowaniem to też przestają działać inne układy.
O jakich amerykańskich alternatorach mówisz? Producenci alternatorów do Opla to: Bosh, Hitachi i Delco-Remy? Który z nich jest amerykański? Napięcie ładowania jest ok.
Witam! Przeczytałem mnóstwo wątków odnośnie "słynnego" alternatora Hitachi i świec żarowych w Astrze Isuzu jednak nie znalazłem wyjaśnienia tego co mnie "boli".Mój problem polega na tym, że po regeneracji altka jest wszystko ok z prądem i ładowaniem, kontrolka świec gaśnie, świece grzeją jeszcze 5-6min i napięcie ładowania wzrasta do 14,4V, wszystko...
to pozostaje alternator. No oczywiście, że tak. Na start mostek, pewnie któraś dioda kaput. Są dwa typy mostków, z 6 i 8 diodami, zależy który stojan. To skichane Hitachi tam jest....
Siedzi tam alternator hitachi, bardzo podobny do tego co jest w astrze z silnikiem isuzu 1.7. Sprzęt dość podły jeśli chodzi o naprawy i dość kosztowny,nie da się przyoszczędzić. Znając życie to wymienisz siemmering, oring, szczotki, regulator, prostownik, łożyska, może stojan. Leżą u mnie ze 2 takie truposze, naprawa była nieopłacalna, klienci gdzieś...
Niestety te alternatory lubią się psuć - padają regulatory napięcia. Jeżeli jest to oczywiście Hitachi. Nie wiem czy warto próbować samodzielnych napraw z powodu ceny całego nowego modułu mostek-regulator . Sam to przerabiałem koszt nowego z gwarancją na 2 lata to 95 zł. Oczywiście cena pewnie zależy od modelu alternatora a są 3 modele.
Dziś mimo niedzieli jeszcze raz wyjąłem i rozkręciłem alternator. Podmieniłem regulator na ten z naprawy parę lat temu (wtedy było zwarcie na diodzie ale kupiłem nowy mostek z regulatorem). Po odpaleniu auta jak i przejechaniu około 20 km wszystko działa jak należy. Reasumując wygląda na to, iż USZKODZONY BYŁ REGULATOR NAPIĘCIA, który powodował chwilowe...
Nie radzę kupować alternatora nowego za 500zł. Ja miałem duże problemy z tym alternatorem więc dam Ci parę rad. Znajdź dobry serwis i niech zregenerują ten. Są chyba dwa rodzaje mostków do tego alternatora. Kup ten droższy - lepszej jakości. Cena mostka z tego co pamiętam około 120zł (nie pamiętam już dokładnie). Jak już będziesz płacił za robociznę...
Witam serdecznie, mam nietypowy problem ... trzy dni temu oddałem samochód opel astra 1.7 isuzu (2000 r.) przebieg 240 000 km do warsztatu na wymianę alternatora (model hitachi) po odebraniu samochodu z warsztatu pierwsza trasa i awaria chłodnicy ( wyciek z górnej prawej strony między użebrowaniem a plastikową osłoną, dosłownie jak by ktoś wziął wiertarkę...
Kolego na temat alternatora Hitachi jest już tu napisane chyba wszystko więc alternator wyciągać i najczęstszą przyczyną jest uszkodzony prostownik i gnijący stojan a regulator to rzadkość ale wymienia się zaraz profilaktycznie ,na dodatek jest spalony przekaźnik K-79 i tyle.P
Jeżeli jesteś pewny, że masz sprawne świece zarowe i ........ naładowany akumulator to musisz wyregulować luz zaworowy, silniki !,7 TD ISUZU stosowane w Oplach nie mają automatycznej regulacji luzu. Inną przyczyną może byc permanentnie rozladowany zimą akumulator z powodu urządzenia rozruchowego które długo grzeje świece żarowe, niestety alternatory...
Witam. Alternator był regenerowany dawno temu. Z kilka razy zaświeciła mi się kontrolka akumulatora i był brak wspomagania. Powód to prawdopodobnie kabelek 1 pin z wtyczką co idzie do alternatora (Hitachi). Gdyż jak nim poruszam to problem znika. Wie ktoś może skąd dokładnie idzie wtyczka od alternatora 1 pinowa. Pozdrawiam i proszę o jak najszybszą...
Witam Po wymianie alternatora na hitachi stwierdziłem że bez sensu jest wymieniać znów na taki sam aby posłużył pół roku. Produkcja tych alternatorów jest tak ekonomiczna że uzwojenia wykonane z drutu 1,5 mm^2 nie wytrzymują pół roku normalnej eksploatacji. Mam kilka pytań dotyczących przewijania. Jak on jest zaplatany? Na pewno faliście, ale jak dalej?...
miałem takie radyjko zamontowane w astrze2 ale niestety po awarii alternatora zadymiło. Po naprawie radia i alternatora (wymiana diody) i włozeniu radia znów dym. Radio to gra ale niestety nie daje się wyłączyć - podswietlenie wyswietlacza dziąła dalej, a po chwili dalej gra jak gdyby nigdy nic. Jedynym wyjściem jest wyjęcie kluczyka ze stacyjki albo...
kolego cokolwiek chciałbyś robić przy tym alternatorze nie napisałeś co to za model ale pewnie hitachi to wszystko jest w środku musisz go rozpołowić aby dostać się do szczotek , regulatora lub mostka i nie tak prosto go się składa jak ktoś nie robił tego nigdy ale zawsze trzeba być dobrej myśli i koledzy pomogą
Jezdze astrą F 1,7 TD (TC4EE1). W książce jest napisane że napiecie znamionowe alternatorów wynosi : Bosch - 14V Delco-Remy - 13,6V Hitachi - 12V O co chodzi z tym napieciem znamionowym ? Ja mam Hitachi i napiecie ładowania bez odbiorników 14,1 V. Brat ma Boscha i ma 14,5 V.
witam miałem podobny przypadek, astra II z silnikiem diesla 1.7. Mianowicie zapaliła się kontrolka od ładowania akumulatora i wspomaganie przestało działać. Jest tam wspomaganie hydrauliczno-elektryczne, po wyjęciu alternatora sprawdziłem go i okazało się że diody prostownicze padły( alternator hitachi) po szybkiej regeneracji alternatora w Kleszczelach(...
Alternator Hitachi, po zapaleniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcia mierzone na akumulatorze na biegu jałowym: 1. Podczas pracy świec żarowych 10,5 V 2. Po wyłączeniu świec 13,7 V 3. Po włączeniu świateł 12,5 V Po zwiększeniu obrotów silnika do ok. 2000/min: 1. 11,5 V 2. 14 V 3.13,5 V Po zdemontowaniu alternatora znalazłem jedno niepewne połączenie...
PRZEPRASZAM MAM SYSTEM W JEZYKU ANGIELSKIM PROSZE O WYROZUMIALOC ,ALE CHCE POMOC JESLI ALTERNATOR JEST HITACHI I MA 4 PRZEWODY TO WINA SA DIODY ALBO MASA NA MOSTKU ALTERNATORA PO WYLANCZENIU DOGRZEWANIA (SYGNAL TEZ LECI Z ALTERNATORA)POWINIEN SIE POJAWIC OBROTOMIERZ TAK JAK NAPISAL PRZEMO 21
Opelek jest z silnikiem Y17DT i z klimatyzacja oraz z alternatorem HITACHI 100A. Masa byla sprawdzana, dolaczono rowniez drugi rownolegle przewod do kabla masowego. Przed awaria i teraz na pulpicie po zaplonie zapala sie zolty symbol auta z kluczem i dopiero po paru minutach gasnie. Obecny stan - rowniez uszkodzeniu ulegl nowy alternator. Brak ladowania...
Warto tu chyba jeszcze wspomnieć o słynnym alternatorze Hitachi (jako częsta usterka). Jeśli chodzi o kulturę pracy silnika Y17DT nie jest co CR ale daleko mu do klekota. Wg mnie kultura pracy tego diesla jest wysoka jak na diesla ze swoich czasów.
A widziałeś kiedy zużyte łożyska w tym Hitachi? Ja nigdy, a przerabiam takich altków ze trzy na tydzień,i mam zero zdziwienia bo tam siedzą Nachi. Dwa-awaria regulatora w tym alt to przeważnie brak ładowania, Pasjunujące, że większość się wypowiada o rzeczach o których pojęcia nie ma.
mam pytanie.wpadłem w kałużę i padł mi alternator.Kontrolka od ładowania gaśnie po odpaleniu autka,ale nie ładuje.Rozkręciłem go (hitachi) i odrazu było widać że padły 3 diody prostownicze 30A. Te 25A są dobre.Oporność na wirniku jest ok.30 ochm.Na uzwojeniach stojana ok.25 ochm.Czy to są prawidłowe wartości oporów?Alternator 70A.Pozdrawiam.
1. Sprawdź lampkę czy nie spalona. Możesz to zrobić podłączając pod zacisk L we wtyczce plus z baterii przez opornik / żarówkę Jest przekaźnik lampki. 2. Nawet jeśli spalona to przy wyższych obrotach powinien zaskoczyć (funkcja auto-start regulatora). Bzdura,żadna fukcja autostart, to po prostu pozostałość magnetyczna, i lampka nie ma nic do wzbudzenia...
Dziękuje za odpowiedzi. Alternator mi składał elektryk, kupiłem takowy zestaw na allegro http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-opel-... W sklepach motoryzacyjnych całego zestawu nie mogłem kupić, jedynie mostek i regulator osobno. Teraz wszystko okej w aucie, ale mam obawy gdzieś jechać dalej. Czyli znowu wyciąganie...
przytrafiło mi sie cos takiego po okolo 5km nagle kontrolka ladowania i dupa... zatrzymalem sie zgasilem silnik zapalilem i nie ma jade po ok 7km znow kontrolka i tak sytuacja sie powtorzyla pare razy az gdzies po 25km zaczely wariowac kontrolki esp abs ids i nagle ostry zakret i co brak wspomagania... dodam ze bylo to w nocy na waskiej drodze nie musze...
witam, dokładnie ten sam problem pojawia się we wszystkich wersjach Opla wyposażonych w silnik 1,7 CDTI; w firmie wszystkie auta (Corsa, Combo, Astra G i H) mają ten silnik; żadne filtry nie pomagają, sprawdzaliśmy na Presidentach i alanach 48+ excel, różnych antenach (lemm, alan, president, sirio - stałe i magnesy) i wszędzie to samo; dealer opla z...
Wiecie co? Mój lokalny dealer tego "towaru" twierdzi że Chińczycy produkują ten asortyment w 5 kategoriach jakości - i to co jest na allegro to najtańsza padlina. Sam ma warsztat i używa i gotowych wyrobów jak i części - podrabiają dosłownie każdy typ alternatora i rozrusznika, części wymiarowo i elektrycznie w pełni zamienne z oryginałami. Sam na kilka...
dzięki za rady w najbliższym czasie to sprawdzę dodatm tylko że części wymieniłem na orginalne i nowe made in japan bo alternator jest hitachi :( i troche mnie to kosztowało niestety. Dzis rano zrobiłem kilkanascie kilometrów i gwizd się nie pojawił jak na razie. po zrobieniu ok 50 km bez gwizdu i 10 minutowym postoju znów to samo. Przy próbie lokalizacji...
Witam. Objaw: brak ladowania akumulatora,lampka kontrolna zapala sie dopiero po obnizeniu napiecia do ok 8V.Stwierdzono uszkodzenie regulatora napiecia alternatora HITACHI.Alternator trafil do naprawy w specjalistycznym zakladzie,po zainstalowaniu nadal brak ladowania a urzadzenie diagnostyczne pokazuje usterke''Brak polaczenia z zaciskiem F alternatora....
astra alternator hitachi alternator hitachi astra isuzu hitachi alternator
kipor serwis sterujacy samsung ciśnienie układ chłodzenia
czyszczenie hydrostatu zmywarka tosca303 schemat
Kopiowanie wartości komórki do schowka w VBA Dlaczego Grecav Eke Mini porusza się wolno?