Ja mam własnej roboty prądnicę z silnika 1,5KW 720 obr/min, oryginalnym uzwojeniem i nic nie telepie ani się nie grzeje. Śmigło 2,5m średnicy potrafi wejść na prawie obroty znamionowe prądnicy i moc do 2kW. Napięcie z prądnicy wykorzystuję najpierw do ładowania aku ładowarkami impulsowymi, a później do grzania wody w bojlerze, sterownik pwm mam tak...
Tu troszkę: http://expom-kwidzyn.pl/wp-content/uploa...
Kolego jacekko63 schemat, który podałeś jest do U 360 z prądnicą, alternator był montowany pod koniec 1988 roku, ale dla silników AD3.152UR i modelu, U 360-3p. W załącznikach kompletna instalacja C360 z opisami, oraz instalacja C360-3p z alternatorem.
Zmierz napięcie tam gdzie przygasa uszkodzony może być akumulator , alternator , instalacja lub np BSM , ale również bsi . Za to co w środku odpowiada BSI nad nogami kierowcy , pytanie tylko czy ono dostaje prawidłowe i stałe napięcie z BSM ?
Do żarówki ma dochodzić + po stacyjce a drugi idzie na alternator
Witam Posiadasz oryginalny schemat elektryczny. Grubość linii podpowiada jaki stosować przekrój przewodu elektrycznego.Linia przerywana to o ile pamięć mnie nie myli to 2.5mm. Musiałbym to sprawdzić.
Witam.Powinno pasować.
Prądnica do koła wodnego - pralkowiec. https://obrazki.elektroda.pl/2285999100_... https://obrazki.elektroda.pl/8014103600_... https://obrazki.elektroda.pl/4365263900_... https://obrazki.elektroda.pl/6224121000_... Nie potrzebuje wzbudzenia, działa na zasadzie dynama. Napięcie można...
Nie masz żadnego problemu, pod śrubę M-6 zasilanie główne z akumulatora a na końcówkę z zielonym przewodem kontrolka. Pod końcówkę na regulatorze masa.P
Czyli jak powinno być ? Mogę prosić o zdjęcie ? Mirr
http://obrazki.elektroda.pl/5090914500_1... Jeśli doprowadzisz alternator i instalację do porządku , błędy znikną same . CA302 - ZBR - znaczy centralny pokładowy komputer Kolega Zbychmg , nie widział nigdy alternatora od MAN-a i niech nie pisze głupot !
Kupiłeś do 330 czy do c360? http://polstarter.pl/zdjecia/cc360.jpg Bo jest różnica. http://polstarter.pl/zdjecia/schemat.jpg
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
w instalacji masz wszystkie potrzebne kable do zegarów itp. czujniki czasami są w komplecie
Ładować powinien. Nawet jak wepniesz alternator z LIN-em do klasycznej instalacji "z kontrolką" to alternator przechodzi z pracy "inteligentnej - smart" w pracę awaryjną, nieregulowaną LIN-em. Ale ładuje.
Na alternatorze. Zmierz miernikiem napięcie w instalacji na akumulatorze i na alternatorze.
Albo takie zamienniki a co z wymiana całego alternatora albo gdzieś coś w instalacji.
Daj zdjęcie alternatora.
Czujnik ciśnienia oleju tak jak wyżej kolega napisał znajduje się obok alternatora a kabelek do niego jest zawarty w instalacji która biegnie do alternatora oraz ewentualnie do kompresora klimatyzacji. Wtyczka z jednym przewodem.
Alternator nie ma żadnego ładowania! Ładowanie dotyczy akumulatora. Prawidłowo działajacy alternator w instalacji, w której jest sprawny i naładowany akumulator, przy najwyższych obrotach powinien utrzymywać napięcie nie wyższe, niż 14,4V przy braku poboru prądu przez większe odbiorniki. Napięcie będzie się zmieniać w zależności od obrotów silnika i...
nie ma po co. W tych samochodach po prostu gnije lub też ukrusza się wiązka łacząca alternator z instalacją. Ukrusza się kablel zaraz kolo alternatora, lub koło rozusznika, gdzie wiązka alt łączy się z wiązką komory silnikowej. Kabel koloru niebieskiego. Pana elektryka wyłał bym na madagaskar banany prostować, przynosi hańbe branży.
Naprawić instalację do alternatora.
[url=http://www.ilot.edu.pl/KONES/2000/0... tu lektura.
Bezpiecznik się przepali odpowiedni prąd. Ale by rozładować akumulator samochodowy w ciągu kilku dni wystarczy prąd o wartości ok. 1A. Odłącz alternator z instalacji i sprawdź czy dalej jest pobór prądu z akumulatora.
Witam.Z tym nie bedziesz mial raczej wiekszych problemow.Musisz oczywiscie kupic sobie alternator i regulator napiecia.Przewod bialy z zacisku 67 pradnicy wpinasz na zacisk B+ alternatora.Z tego zacisku podlaczasz rowniez kondensator.Na tym przewodzie(bialy) powinienes miec ciagle napiece rowne napieciu akumulatora.Przewod brazowy z zacisku 51 pradnicy...
tu masz prosty schemacik zrozumiałem,że masz alternator 9 diodowy z wmontowanym regulatorem
Skoro światła są z akumulatora, to nie może występować rezystor świateł, a jedynie rezystor automatu ssania. Regulator napięcia musi być odpowiedniego typu (tzw. "dwufazowy"), nie można przypadkiem założyć regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z alternatora. Tak samo stator musi mieć jedno uzwojenie ładowania (bezmasowe), nie można założyć...
Za niskie ciśnienie oleju lub czujnik padnięty. To najczęściej chociaż widzę że zmostkowałeś. To jeszcze kapilara i alternator. Instalacja i sprawdzenie wydajności pompki paliwa. Do obejrzenia cewka i pobór prądu przez nią.
Witam, mam problem otóż mam 30-stke na alternator a omyłkowo kupiłem instalację elektryczną na prądnicę. Lampy itp. mam ogarnięte, ale chodzi mi o podłączenie alternatora, stacyjki itd.
Miałaś napisane wyżej sprawdź napięcie na samym alternatorze a nie w instalacji.
Podłącz alternator z instalacją przez amperomierz 10 - 20A.Może gdzieś znajdziesz taki od ruskich ciągników. Jeśli w całym zakresie obrotów będzie 0 (zero) pomiń regulator tj zbocznikuj drutem i wtedy ostrożnie na małym gazie obserwuj amperomierz. Jeśli nadal nic - pytaj dalej.
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
No dobra. Zatem odłącz alternator od instalacji i zrób prowizorycznie nową, tylko z obwodem ładowania - nie wiem czy się tam tak da zrobić. Wtedy będziesz miał pewność gdzie jest problem w alternatorze i regulatorze czy instalacji.
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
Z okolic paska to może być np. alternator, albo zwarcie w instalacji. dokładnie jeszcze nie zlokalizowałem To zlokalizuj albo oddaj do warsztatu, jak nie chcesz go puścić z dymem.
Witam Dioda to za mało, jako kontrolkę zastosuj żarówkę 1.2 - 3W. Jak już koniecznie chcesz jako kontrolkę mieć diodę LED to dodatkowo musisz dopiąć odpowiedni rezystor. Jutro mogę sprawdzić jak to było w starych VW i podeśle Ci schemat.
Najpierw napraw kontrolkę. Pulsacja napięcia wskazywała by na regulator. Sprawdź połączenia alternator akumulator i masy. Zmierz napięcie alternator obudowa, bo może być tak że alternator widzi swoje napięcie, a nie instalacji.
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Sprawdzałem opisów nie widać jaki to alternator potrzebuje to wiedzieć dla siebie bo mam taki problem a nie na usługi dla kogoś Napisałem jaki bo inne nie występują. Jeżeli nie miałeś do czynienia z takim alternatorem daj go naprawić lub kup sobie nowy. Czy to jest alternator uszkodzony łatwo sprawdzić wystarczy odpiąć wtyczki alternatora od instalacji...
A były fabryczne alternatory w C330?
Można powiedzieć, że nie. Te diody zapewniają samozasilanie alternatora. Lampkę można zastąpić małoskomplikowanym wskaźnikiem napięcia na instalacji/akumulatorze. Np dwie diody.
Myślę, że bez specjalistycznego warsztatu nie obejdzie się ale nie musi dojść do wymiany alternatora. Specjalista sprawdzi sprawność regulatora ładowania i jak na nim wykluczy błąd to sprawdzi drożność przewodów łączeniowych alternatora z instalacją elektryczną pojazdu.
[quote] Ewentualnie silniczek podpiąć pod gniazdko w domu i zbyt dużo by prądu nie brał a wytwarzane było by więcej.[quote] Perpetum mobile czy trol nocny? :D P.S. teraz doczytałem z sensem pierwszą część, faktycznie perpetum mobile.
(at)kawasakikuba. Sprawdź jakie dane techniczne ma alternator w Twoim quadzie. Jeżeli pompa będzie używana dość intensywnie, a moc alternatora będzie znacznie odbiegać od zapotrzebowania. Możesz uszkodzić alternator i instalację elektryczną quada.
tak sobie myślę i tak wymyśliłem ze jednak najprościej to będzie odseparować ten alternator, ale z drugiej strony zabawa ze zamiana diod prostowniczych to góra 2 godziny roboty wraz z rozebraniem i poskałdaniem alternatora z poloneza :) wiem bo taki mam w tarapnie ale jeszcze stary typ co osobno jest regulator. jednak po odseparowaniu wystarczy wystarczy...
Którą wersję alternatora masz? U Ciebie nie będzie tak prosto bo ze schematu instalacji wynika że alternator dawał też napięcie na układy zabezpieczeń. Coś poradzimy. Na dodatek nie ma tu typowej stacyjki.
skoro kontrolka świeci jak jest odłączona od alternatora to wzbudź go przez zwykłą probówkę z żarówką i szukaj usterki w instalacji :D
Witam. Jest to typowe uszkodzenie regulatora napięcia. Dalsza jazda prowadzi do uszkodzenia alternatora akumulatora i innych elementów instalacji elektrycznej. Proponuję dokładne sprawdzenie instalacji po naprawie. Pozdrawiam.
Wycinek schematu podłączenia czeskich alternatorów 24V http://obrazki.elektroda.net/91_11840973...
ok ale jutro jeszcze zobacze bo nie jestem pewien czy to ten alternator
A może całkiem od innej strony- może alternator nie ładuje akumulatora do pełnego napięcia? Sprawdź napięcie, mam tak u siebie- najpierw 2,500 obrotów na silniku żeby ładował, potem wymiana na światła dzienne z normalnych ale dalej nie to. Robię alternator.
Nie mam pod ręką Toyoty ani schematu instalacji, ale według mnie tak: przewód biało zielony do tzw włącznika zapłonu (stacyjki); przewód żółty podobnie; do śruby B akumulator; Przewód biało niebieski lampka kontrolna z drugiej strony podłączona do włącznika zapłonu. Przed instalacją alternatora należało sprawdzić jego podstawowe własności.
Nie będzie tak łatwo. Zapłon jest podobny jak w Suzuki Katana/Zilion. Ze względu na konstrukcję zapłonu (jedno uzwojenie) nie ma możliwości przerobienia na zwykłe CDI. Konieczna byłaby wymiana alternatora i przeróbka instalacji elektrycznej. Ewentualnie założenie modułu DC-CDI, ale z tym bywa różnie z trwałością.
Piter , to co widać na twoim schemacie to instalacja od 360 [z prądnicą) 3603p ma alternator !
Jakakolwiek dioda prostownicza, 1N4148, 1N4007, bez znaczenia. Każda dioda jest kierunkowa, wstaw tak, żeby paskiem była w stronę alternatora
Na alternatorze masz przykręcony jeden gruby przewód i powinna być wtyczka dwupinowa z jednym cienkim przewodem. Sprawdź czy na tym cienkim przewodzie jest napięcie jak kręcisz rozrusznikiem. Na 90% problem w instalacji auta a nie w alternatorze.
Warto by napisać jaki typ alternatora posiadasz, bo fabrycznie były w nich stosowane chyba 3 rodzaje, do tego jest obecnie kilka zamienników. Jeśli nie ma napięcia na zacisku „B+” alternatora, to znaczy że masz uszkodzenie w instalacji elektrycznej. Przewód ładowania od alternatora biegnie do zacisku amperomierza (+) i na tym samym zacisku jest także...
Przy alternatorze są dwa kable gruby do aku i cienki na wsuwkę zdejmij go z alter. kluczyk na zapłon i dotknij do masy jak zaświeci to żarówka/instalacja ok a alternator do roboty Objawy o których piszesz wskazują na brak ładowania Alternator wzbudzany jest właśnie przez żarówkę Jak jej niema alter.nie ruszy
Teraz trzeba sprawdzić alternator i ew. instalację.
Jedyne co sprawdzałem w obwodzie tego przewodu idącego do zegarów to tylko czy nie ma zwarcia z masą ( no i nie ma). Ale dzisiaj problem znikł, kontrolka po odpaleniu gaśnie całkowicie. Gdyby problem wrócił to szukać przyczyny w alternatorze czy instalacji ?
Alternator ma plus na instalacje a prądnica zwykle minus na instalację.
Wniosek jest taki, że usterka występuje w instalacji ciągnika, skoro alternator ładuje w innym ciągniku. Sprawdź dokładnie instalację pod kątem zwarć i przerw na połączeniach przewodów.
Witam. Sprawdź stan końcówek przewodów łączących akumulator, instalację i alternator z rozrusznikiem (punkt ich połączenia na rozruszniku). Nie jeździj z tym uszkodzeniem bo uszkodzisz alternator.
Jest łatwy do podłączenia tylko tak jak piszesz kontrolą jest amperomierz więc i tu musiałbyś dać albo amperomierz albo woltomierz żeby widzieć jakie jest ładowanie. Podłączasz B+ do akumulatora śrubkę od szczotkotrzymacza do 67 regulatora i na 15 regulatora zasilanie po zapłonie ponieważ jest to alternator obcowzbudny.P
jeżeli chcesz ładować aku o poj. 30 do 60 Ah tak jak pisałeś to zapomnij o tej cewce i zakładaj alternator
Sprawdź przewody łączące alternator z instalacją.
Sama kontrolka, czy żarówka sprawna. Instalacja, odepnij cienki przewód od alternatora i dołącz do masy. Kontrolka na zapłonie powinna zaświecić
tak ma elektryczny wyłącznik prądu, sorry ze nie podałem błędy z kamputera ale nie mam wtyczki do tego mana Auto nie ma ADR, autora zmylił elektryczny wyłącznik prądu który jest zabezpieczeniem napięcia akumulatora zatem, sam alternator, instalacja i może być jeszcze usterka przez grzałkę.
Bez przesady ale trochę większy akumulator daje większą amortyzację ładowanie/rozładowanie co podnosi sprawność układu alternator/akumulator/instalacja. Szczególnie zimą gdy akumulator jest narażony na samowyładowanie z powodu mrozu.
. Akumulator w samochodzie pełni także rolę bezpiecznika i odbiera ampery z alternatora które poszły w instalację Wstydził byś się takie coś pisać.
Witam Niedawno zakupiłem MTZ 80 z 1980 r. Zobaczyłem, że mam instalację 24 V, a alternator 12 V. Na bezpiecznikach również jest 24 V. Czy to jest normalne? Dodam, że nie mogę znaleźć przełącznika 12/24, a na rozruszniku i alternatorze jest ok. 23,6 V. Proszę o pomoc.
To napraw lub wymień alternator , za niskie napięcie w instalacji i świruje elektronika.
Piny są O,K skoro piny są ok to powinieneś się połączyć nawet ryżowym made in ch... chyba ze masz zwarcie na lini K, co do błędów zobacz czy masz ładowanie i instalacje od alternatora ok
Wyprowadzenie na obrotomierz ,ale ciągnik posiada prądniczkę więc nie potrzebny.P
To nadal zbyt mało. Swoją drogą jesteś pewien że wszystkie połączenia elektryczne akumulator/alternator/instalacja/nadwozi... masz sprawne?
Boś xxxxxxx, nie mierzysz na alternatorze tylko gdzies w instalacji , gdzie są bo muszą byc spadki napuęcia od odbiorników.
Temat rozwiązany, problem z alternatorem okazał sie na instalacji.
Spośród odpiętych przewodów musisz namierzyć "+" na którym będziesz miał 12V. Powinien to być najgrubszy przewód- łączysz go do zacisku + w Oplowskim alternatorze. I to już powinno działać. Odnośnie kontrolki ładowania to musiałbym zobaczyć jak realizowany jest układ połączeń na schemacie Władimirca . Gdyby jednak okazało się, że ładowania nie masz,...
a jaki masz akumulator? i jaki alternator?
Nie sprawi będzie działać jak potrzeba. Poza tym po zapalenie w instalacji samochodu ze sprawnym alternatorem powinno być 14,4V
Więc interesują Cię z kostki tylko dwa kable , jeden od kontrolki to wiesz który bo sprawdzałeś kontrolkę /powinien być żółty z czerwonym paskiem/ oraz obrotomierz /powinien być zielony/. Nie interesuje Cię czerwony- stałe zasilanie i czarny zasilanie po zapłonie/ sprawdzić dokładnie. Opis wtyczki dwupinowej chyba masz.P http://obrazki.elektroda.net/95_12734195...
Alternator: trzeba zasilić uzwojenie wzbudzenia - może z baterii, czy akumulatora, D+ do +, DF do -. A w rozruszniku najczęściej uszkadza się komutator - robi się zwarcie sektorów, albo zużyta szczotka wpada gdzie nie trzeba i coś blokuje mechanicznie. Uzwojenie raczej trudno uszkodzić.
Przepraszam w poprzednim poście pomyliłem się. Akumulator przy alternatorze 120 A powinien mieć 90-100 A. Akumulator 120A jest za duży. Polecam akumulatory Centra Futura.
szwagier spojzał na alternator i powedział że ten typ nie ma szczotek tylko coś innego, jest to możliwe?
Ładowania brak. Alternator i instalacja sterująca nim do sprawdzenia.
Przepraszam zrozumiałem że mam zadoptować alternator od malucha a nie regulator. Dziękuję za Pomoc poczytam jak ów opcję przerobic na późniejsze walki z alternatorem.
Jakiś dobry przełącznik do świateł , nie zapomnij o zabezpieczeniu bezpiecznikiem bo nawet w tak skąpej instalacji może nastąpić zwarcie .
Do oryginalne. Nie potrafisz zgadnac czy funkcjonuje kontrolka ladowania, nie wiesz gdzie informacja o stanie alternatora/instalacji ale bedziesz poprawial po innych. Powodzenia.
Schemat dotyczy modelu 2007, tam jest inna instalacja elektryczna, m.in. alternator ze złączem 4-pinowym i liczniki z kontrolką ładowania. Strategia sterowania dogrzewaniem świec żarowych po uruchomieniu silnika powinna wyglądać tak, że po przekroczeniu obrotów ok. 1500–2000 RPM dogrzewanie powinno zostać wyłączone. Tutaj ładowanie pojawiło się...
A co akumulator do tego? Przy obciążeniu 1000W spalisz alternator, instalację, a na koniec zniszczysz baterię.
Przy takim stanie instalacji, zrobiłbym nowy fragment do ładowania. Grubym przewodem łączysz alternator z plusem akumulatora, ideałem byłoby zastosowanie bezpiecznika 100A. Następnie cienkim przewodem, łączysz wyprowadzenie alternatora z żarówką kontrolki, drugi przewód od żaróweczki podłączasz do plusa pojawiającego się po przekręceniu stacyjki w pozycję...
A jaką masz biegunowość instalacji ciągnika,+,czy - na "masie"?
Robiłem takie montaże w transitach kontenerach sklepach na których z drugiego aku pracowała lodówka i zamrażalka. Alternatory seryjne chyba 90A. Jedna bateria 70AH do obsługi samochodu druga jaka była od 70AH do nawet 95AH z której działały lodówka, zamrażalka kasa fiskalna i oświetlenie. Były to dwa oddzielne układy elektryczne, ładowanie dodatkowego...
Problem z instalacją pomiędzy alternatorem a FR.
Jaki tam jest rodzaj instalacji i alternatora? Jeżeli światła są standardowo zasilane z pracującego silnika, to proszę sprawdzić czy nie jest to powiązane z uszkodzeniem wyłącznika światła stop i uszkodzeniem oprawki żarówki światła pozycyjnego/stop w tylnej lampie. Uszkodzony regulator napięcia powodował by upływ prądu bez włączonej stacyjki. Zwarcie...
Tylko chciałbym odrazu z alternatorem ma wbudowany regulator
A jest tam D+? Powiedz, jest?
Jeśli pomiary pokazują tak jak piszesz to alternator lub instalacja zepsuta.
Zastanawiam się jak to oszacowałeś. Bo wiadomo że choćbyś i 100km przejechał to przy napięciu 14,4V alternatora nie naładujesz w 100% Mam na myśli naładowanie do takiego stopnia /umownie przyjmuję, go za 100%/ jaki uzyskuje się przy długotrwałej jeździe i napięciu ładowania 14,2-14,4V. Pisałem o tym w innym temacie a oszacowałem obserwując magiczne...
Ja bym zalecał ogarnięcie alternatora i sprawdzenie instalacji w tym akumulatora... alternator 2x z rzędu to albo partactwo albo problem z instalacją/akumulatorem
instalacja alternator alternator schemat instalacja mitsubishi alternator instalacja
driver wyświetlacz segmentowy indukcja kondensator dzielnik hydrauliczny
wylacznik roznicowo pradowy restart philips
Znaki rozrządu nie pokrywają się w Ford Transit Connect 1.5 TDCi 2018-2022 Dlaczego moja myszka ma dwa czarne kabelki?