Witam.Powinno pasować.
Prądnica do koła wodnego - pralkowiec. https://obrazki.elektroda.pl/2285999100_... https://obrazki.elektroda.pl/8014103600_... https://obrazki.elektroda.pl/4365263900_... https://obrazki.elektroda.pl/6224121000_... Nie potrzebuje wzbudzenia, działa na zasadzie dynama. Napięcie można...
Witam Posiadasz oryginalny schemat elektryczny. Grubość linii podpowiada jaki stosować przekrój przewodu elektrycznego.Linia przerywana to o ile pamięć mnie nie myli to 2.5mm. Musiałbym to sprawdzić.
Tu troszkę: http://expom-kwidzyn.pl/wp-content/uploa...
Kolego jacekko63 schemat, który podałeś jest do U 360 z prądnicą, alternator był montowany pod koniec 1988 roku, ale dla silników AD3.152UR i modelu, U 360-3p. W załącznikach kompletna instalacja C360 z opisami, oraz instalacja C360-3p z alternatorem.
w instalacji masz wszystkie potrzebne kable do zegarów itp. czujniki czasami są w komplecie
Naprawić instalację do alternatora.
Nie mam pod ręką Toyoty ani schematu instalacji, ale według mnie tak: przewód biało zielony do tzw włącznika zapłonu (stacyjki); przewód żółty podobnie; do śruby B akumulator; Przewód biało niebieski lampka kontrolna z drugiej strony podłączona do włącznika zapłonu. Przed instalacją alternatora należało sprawdzić jego podstawowe własności.
Ja mam własnej roboty prądnicę z silnika 1,5KW 720 obr/min, oryginalnym uzwojeniem i nic nie telepie ani się nie grzeje. Śmigło 2,5m średnicy potrafi wejść na prawie obroty znamionowe prądnicy i moc do 2kW. Napięcie z prądnicy wykorzystuję najpierw do ładowania aku ładowarkami impulsowymi, a później do grzania wody w bojlerze, sterownik pwm mam tak...
Przepraszam zrozumiałem że mam zadoptować alternator od malucha a nie regulator. Dziękuję za Pomoc poczytam jak ów opcję przerobic na późniejsze walki z alternatorem.
LR1100-502E masz taki alternator a w nim piny( L W ) tzn L-lampka i W-obrotomierz. Jeśli chodzi o druga czesc twojego pytania to tak LR170-420 jesli mowisz o tym alt to prosze lewy gorny pin S-(b+ sensor akumulatora) prawy gorny L-(lampka) dolny lewy N-(obrotmierz) i prawy dolny IG-(b+ stacyjka tzn plus po stacyjce) dla zobrazowania tematu http://obrazki.elektroda.net/89_12620109...
W tym wypadku musisz mieć komplet od AUE: instalacja, alternator, ecu. W sumie wszystko jest inne, bo to jest zupełnie inny silnik niż ty masz na chwile obecną. W sharanie szły AYL AMY AAA a ten co masz do kupienia jest z golfa Dodano po 14 szczerze w takim wypadku szukaj o tych kodach co pisałem powyżej, mniej przeróbek
Do żarówki ma dochodzić + po stacyjce a drugi idzie na alternator
Miałaś napisane wyżej sprawdź napięcie na samym alternatorze a nie w instalacji.
Ładować powinien. Nawet jak wepniesz alternator z LIN-em do klasycznej instalacji "z kontrolką" to alternator przechodzi z pracy "inteligentnej - smart" w pracę awaryjną, nieregulowaną LIN-em. Ale ładuje.
Czujnik ciśnienia oleju tak jak wyżej kolega napisał znajduje się obok alternatora a kabelek do niego jest zawarty w instalacji która biegnie do alternatora oraz ewentualnie do kompresora klimatyzacji. Wtyczka z jednym przewodem.
Witam. Sprawdź stan końcówek przewodów łączących akumulator, instalację i alternator z rozrusznikiem (punkt ich połączenia na rozruszniku). Nie jeździj z tym uszkodzeniem bo uszkodzisz alternator.
Na alternatorze. Zmierz miernikiem napięcie w instalacji na akumulatorze i na alternatorze.
tu masz prosty schemacik zrozumiałem,że masz alternator 9 diodowy z wmontowanym regulatorem
Piny są O,K skoro piny są ok to powinieneś się połączyć nawet ryżowym made in ch... chyba ze masz zwarcie na lini K, co do błędów zobacz czy masz ładowanie i instalacje od alternatora ok
Nie masz żadnego problemu, pod śrubę M-6 zasilanie główne z akumulatora a na końcówkę z zielonym przewodem kontrolka. Pod końcówkę na regulatorze masa.P
Którą wersję alternatora masz? U Ciebie nie będzie tak prosto bo ze schematu instalacji wynika że alternator dawał też napięcie na układy zabezpieczeń. Coś poradzimy. Na dodatek nie ma tu typowej stacyjki.
Albo takie zamienniki a co z wymiana całego alternatora albo gdzieś coś w instalacji.
Jaki tam jest rodzaj instalacji i alternatora? Jeżeli światła są standardowo zasilane z pracującego silnika, to proszę sprawdzić czy nie jest to powiązane z uszkodzeniem wyłącznika światła stop i uszkodzeniem oprawki żarówki światła pozycyjnego/stop w tylnej lampie. Uszkodzony regulator napięcia powodował by upływ prądu bez włączonej stacyjki. Zwarcie...
LSN udostępnił na swojej stronie schemat/instrukcję podłączenia alternatora do instalacji ich produkcji. Mam kilka uwag, bo można to było zrobić prościej. Po pierwsze, można było od razu wprowadzić dodatkowy przewód alternator-rozrusznik lub alternator-stacyjka. Można zauważyć że zrobili to z przewodem od elektromagnesu rozrusznika — występowały dwa...
Zmierz napięcie tam gdzie przygasa uszkodzony może być akumulator , alternator , instalacja lub np BSM , ale również bsi . Za to co w środku odpowiada BSI nad nogami kierowcy , pytanie tylko czy ono dostaje prawidłowe i stałe napięcie z BSM ?
Alternator ma plus na instalacje a prądnica zwykle minus na instalację.
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
<Czy piszczący pasek na starcie samochodu to duży problem? Wymieniać go?> Jeśli przy stałych obrotach silnika wzrośnie prąd pobierany przez instalację z alternatora, to wzrasta moment obrotowy jakim jest napędzany alternator (w dużym uproszczeniu siła z jaką pasek obraca kółko pasowe alternatora). Gdy dzieje się to na wolnych obrotach i pasek...
Skoro światła są z akumulatora, to nie może występować rezystor świateł, a jedynie rezystor automatu ssania. Regulator napięcia musi być odpowiedniego typu (tzw. "dwufazowy"), nie można przypadkiem założyć regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z alternatora. Tak samo stator musi mieć jedno uzwojenie ładowania (bezmasowe), nie można założyć...
Czyli jak powinno być ? Mogę prosić o zdjęcie ? Mirr
Przy alternatorze są dwa kable gruby do aku i cienki na wsuwkę zdejmij go z alter. kluczyk na zapłon i dotknij do masy jak zaświeci to żarówka/instalacja ok a alternator do roboty Objawy o których piszesz wskazują na brak ładowania Alternator wzbudzany jest właśnie przez żarówkę Jak jej niema alter.nie ruszy
skoro kontrolka świeci jak jest odłączona od alternatora to wzbudź go przez zwykłą probówkę z żarówką i szukaj usterki w instalacji :D
[quote] Ewentualnie silniczek podpiąć pod gniazdko w domu i zbyt dużo by prądu nie brał a wytwarzane było by więcej.[quote] Perpetum mobile czy trol nocny? :D P.S. teraz doczytałem z sensem pierwszą część, faktycznie perpetum mobile.
http://obrazki.elektroda.pl/5090914500_1... Jeśli doprowadzisz alternator i instalację do porządku , błędy znikną same . CA302 - ZBR - znaczy centralny pokładowy komputer Kolega Zbychmg , nie widział nigdy alternatora od MAN-a i niech nie pisze głupot !
Problem z instalacją pomiędzy alternatorem a FR.
Najpierw napraw kontrolkę. Pulsacja napięcia wskazywała by na regulator. Sprawdź połączenia alternator akumulator i masy. Zmierz napięcie alternator obudowa, bo może być tak że alternator widzi swoje napięcie, a nie instalacji.
Można powiedzieć, że nie. Te diody zapewniają samozasilanie alternatora. Lampkę można zastąpić małoskomplikowanym wskaźnikiem napięcia na instalacji/akumulatorze. Np dwie diody.
Nie sprawi będzie działać jak potrzeba. Poza tym po zapalenie w instalacji samochodu ze sprawnym alternatorem powinno być 14,4V
Kupiłeś do 330 czy do c360? http://polstarter.pl/zdjecia/cc360.jpg Bo jest różnica. http://polstarter.pl/zdjecia/schemat.jpg
Sama kontrolka, czy żarówka sprawna. Instalacja, odepnij cienki przewód od alternatora i dołącz do masy. Kontrolka na zapłonie powinna zaświecić
Zasilanie gazem nie za bardzo, kłopotliwa, droga i skomplikowana instalacja. Alternator do Catterpilar, Scania maja po 100A.
Witam Niedawno zakupiłem MTZ 80 z 1980 r. Zobaczyłem, że mam instalację 24 V, a alternator 12 V. Na bezpiecznikach również jest 24 V. Czy to jest normalne? Dodam, że nie mogę znaleźć przełącznika 12/24, a na rozruszniku i alternatorze jest ok. 23,6 V. Proszę o pomoc.
Wniosek jest taki, że usterka występuje w instalacji ciągnika, skoro alternator ładuje w innym ciągniku. Sprawdź dokładnie instalację pod kątem zwarć i przerw na połączeniach przewodów.
nie ma po co. W tych samochodach po prostu gnije lub też ukrusza się wiązka łacząca alternator z instalacją. Ukrusza się kablel zaraz kolo alternatora, lub koło rozusznika, gdzie wiązka alt łączy się z wiązką komory silnikowej. Kabel koloru niebieskiego. Pana elektryka wyłał bym na madagaskar banany prostować, przynosi hańbe branży.
Jakiś dobry przełącznik do świateł , nie zapomnij o zabezpieczeniu bezpiecznikiem bo nawet w tak skąpej instalacji może nastąpić zwarcie .
jest jeszcze usterka, usterka instalacji alternatora Mam identyczny problem ze swoją Fabią 1.9 SDI z 2000r. Napisałeś że powodem jest koło pasowe alternatora oraz że była jeszcze jakaś usterka instalacji. Co to było?
Instalacja. Alternator może gubić masę. Rok i pojemność?
Witam.Z tym nie bedziesz mial raczej wiekszych problemow.Musisz oczywiscie kupic sobie alternator i regulator napiecia.Przewod bialy z zacisku 67 pradnicy wpinasz na zacisk B+ alternatora.Z tego zacisku podlaczasz rowniez kondensator.Na tym przewodzie(bialy) powinienes miec ciagle napiece rowne napieciu akumulatora.Przewod brazowy z zacisku 51 pradnicy...
Na alternatorze masz przykręcony jeden gruby przewód i powinna być wtyczka dwupinowa z jednym cienkim przewodem. Sprawdź czy na tym cienkim przewodzie jest napięcie jak kręcisz rozrusznikiem. Na 90% problem w instalacji auta a nie w alternatorze.
Przepraszam w poprzednim poście pomyliłem się. Akumulator przy alternatorze 120 A powinien mieć 90-100 A. Akumulator 120A jest za duży. Polecam akumulatory Centra Futura.
Nie podłanczaj spawarki,bo wiem z doświadczenia,gdyżwykonuję na zamówienie urządzenia spawalnicze i rozruchowe.Do rozruchu najlepszym jest transformator o stałej charakterystyce(jak w migomacie),o napięciu18 max20vi prądzie około 250A,do tego dobry mostek prostowniczy,dotyczy to instalacji 12Vi kręci to świetnie,natomiast transformator do spawania elektrodą...
A jaką masz biegunowość instalacji ciągnika,+,czy - na "masie"?
Warto by napisać jaki typ alternatora posiadasz, bo fabrycznie były w nich stosowane chyba 3 rodzaje, do tego jest obecnie kilka zamienników. Jeśli nie ma napięcia na zacisku „B+” alternatora, to znaczy że masz uszkodzenie w instalacji elektrycznej. Przewód ładowania od alternatora biegnie do zacisku amperomierza (+) i na tym samym zacisku jest także...
W programie Autodata 3.17pl są schematy elektryczne m. in. tego modelu.
Sprawdź przewody łączące alternator z instalacją.
Jedyne co sprawdzałem w obwodzie tego przewodu idącego do zegarów to tylko czy nie ma zwarcia z masą ( no i nie ma). Ale dzisiaj problem znikł, kontrolka po odpaleniu gaśnie całkowicie. Gdyby problem wrócił to szukać przyczyny w alternatorze czy instalacji ?
Witam. Przymierzam się do swapa silnika w moim golfie (1986). Aktualnie siedzi tam 1.3nz, chcę wsadzić 1.9tdi, jako dawcę planuję brać golfa 3 1.9tdi, i teraz pytania, jak z elektryką, mam aktualnie tę starą instalację, nowa podejdzie bez problemu? do skrzynki z bezpiecznikami, słyszałem tylko ze bedzie trzeba dorobić instalację do swiateł tylnych....
(at)fake4r Zawsze możesz rozważyć instalację drugiego alternatora dedykowanego do takich zastosowań więc miałbyś spokój - nie wiem czy nie lepszym wyjściem byłoby odzyskanie ciepła traconego tj po prostu ciepła z chłodzenia silnika - miałbyś dużo darmowego ciepła bez zarzynania instalacji elektrycznej... Jeśli pytasz o alternator 90A to raczej jest...
Jeżeli nie znalazłeś tego w linkach które podali ci koledzy to pewnie chodzi ci o schemat instalacji z alternatorem compact.
- niskie ciśnienie oleju - czujnik - licznik - instalacja - alternator (tylko w dieslu) Teraz wiesz gdzie to szukaj.
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Bezpośrednio do instalacji masz włączony alternator i rozrusznik.
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
Witam Dioda to za mało, jako kontrolkę zastosuj żarówkę 1.2 - 3W. Jak już koniecznie chcesz jako kontrolkę mieć diodę LED to dodatkowo musisz dopiąć odpowiedni rezystor. Jutro mogę sprawdzić jak to było w starych VW i podeśle Ci schemat.
Witam. Jest to typowe uszkodzenie regulatora napięcia. Dalsza jazda prowadzi do uszkodzenia alternatora akumulatora i innych elementów instalacji elektrycznej. Proponuję dokładne sprawdzenie instalacji po naprawie. Pozdrawiam.
Ja po wymontowaniu alternatora z pojazdu,biorę go na stanowisko do badania pod obciążeniem.Test taki wyklucza usterki w instalacji pojazdu,akumulatora,...Może ten alternator jest sprawny.Ileż to roboty przetestować go na stole probierczym.To trwa ok.5min.
To była uszkodzona instalacja koło alternatora....
Alternator nie ma żadnego ładowania! Ładowanie dotyczy akumulatora. Prawidłowo działajacy alternator w instalacji, w której jest sprawny i naładowany akumulator, przy najwyższych obrotach powinien utrzymywać napięcie nie wyższe, niż 14,4V przy braku poboru prądu przez większe odbiorniki. Napięcie będzie się zmieniać w zależności od obrotów silnika i...
Sprawdź czy nie grzeją się klemy, podaj jeszcze ewentualnie kabel na b+, te auta mają słaba instalację. Jak to wykluczyć reklamuj alternator. Czasem sprzęgło na alternatorze robi takie cyrki.
Z okolic paska to może być np. alternator, albo zwarcie w instalacji. dokładnie jeszcze nie zlokalizowałem To zlokalizuj albo oddaj do warsztatu, jak nie chcesz go puścić z dymem.
Sprawdz kable do alternatora i czy ma wzbudzenie plus po zapłonie jak brak to spr. bezpieczniki w komorze silnika od strony kierowcy albo instalacja alternator-zegary sprawdz alternator na stole probierczym czy jest dobry.
Myślę, że bez specjalistycznego warsztatu nie obejdzie się ale nie musi dojść do wymiany alternatora. Specjalista sprawdzi sprawność regulatora ładowania i jak na nim wykluczy błąd to sprawdzi drożność przewodów łączeniowych alternatora z instalacją elektryczną pojazdu.
No dobra. Zatem odłącz alternator od instalacji i zrób prowizorycznie nową, tylko z obwodem ładowania - nie wiem czy się tam tak da zrobić. Wtedy będziesz miał pewność gdzie jest problem w alternatorze i regulatorze czy instalacji.
Jeśli instalacja n ma minus na masie to załóż alternator samochodowy używany i po kłopotach z ładowaniem.
Sposób podłączenia taki sam jak i we fiacie. Fiatów było dużo i różne rozwiązania. Niestety nie wiem jaką instalację ma "60".
Szczerze to trzeba przebadać instalację i alternator czy nie robią zwarć a akumulator to raczej na pewno do wymiany lub pierw zbadać elektrolit, naładować w trybie odsiarczania i zmierzyć później opornicą.
Bezpiecznik się przepali odpowiedni prąd. Ale by rozładować akumulator samochodowy w ciągu kilku dni wystarczy prąd o wartości ok. 1A. Odłącz alternator z instalacji i sprawdź czy dalej jest pobór prądu z akumulatora.
Zdaje sobie sprawę że może mogą być wartości zakłamane przez producenta ale i tak większość made in china. Na licencjach lub bez. Nie sprawdzałem szumów jak i instalacji alternatora. Aż tak profesjonalne do tego. Je podszedłem (laik) chce dobrze się przyłożyć do wyciszenia przednich drzwi i stąd zastanawiam się nad mocą i które głośniki wybrać, nie...
Daj zdjęcie alternatora.
Śmiało kolego wymień aku na większą pojemność a nic nie ucierpi w twojej instalacji . Pozdrawiam .
sprawdź napięcie na alternatorze mogą występować spadki napięcia na instalacji
witam wszystkich,serdecznie dziekuje za pomoc w tej niby błachej instalacji alternatora w c330 po naprawie alternatora czyli wymianie całego mostka który uleg spaleniu został alternator zainstalowany działa wszystko poprawnie jeszcze raz chcę podziekować wszystkim którzy wydali swoją opinie aby mi podać pomocną dłoń z tą instalacją
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Witam, Jestem posiadaczem Mazdy 323S http://obrazki.elektroda.pl/2503364400_1... Wtyczka Mazda: http://obrazki.elektroda.pl/3818771900_1... Proszę zapoznać się z instrukcją zamieszczania obrazków w wiadomościach na forum:
[url=http://www.ilot.edu.pl/KONES/2000/0... tu lektura.
przegląd instalacji alternator kabina i do sprawdzenia szczotki w alternatorze ... Pozdrawiam .
Powinna być jeszcze wpięta lampka od ładowania , będzie pewne że alternator się wzbudzi.
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
Tylko chciałbym odrazu z alternatorem ma wbudowany regulator
A może całkiem od innej strony- może alternator nie ładuje akumulatora do pełnego napięcia? Sprawdź napięcie, mam tak u siebie- najpierw 2,500 obrotów na silniku żeby ładował, potem wymiana na światła dzienne z normalnych ale dalej nie to. Robię alternator.
Kuga problem z kontrolka ładowania⚡ Trzeba przeglądnąć instalacje od alternatora do rozrusznika i bezpieczniki ,częsty problem brak styku na łączach⁉. Przeczyszczony styki i po problemie !!!
Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez regulator napięcia. Dodano po 1 Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez...
Kończy się alternator lub uszkodzona instalacja elektryczna alternatora
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Witam, mam problem otóż mam 30-stke na alternator a omyłkowo kupiłem instalację elektryczną na prądnicę. Lampy itp. mam ogarnięte, ale chodzi mi o podłączenie alternatora, stacyjki itd.
Nigdy sie nie żarzy jeśli jest sprawna instalacja
wszystko się zgadza z przebiegiem instalacji, ale alternator juz byl wymieniany - nic to nie dalo i mam stary. Może nie trafili z typem alternatora i dlatego nie ladowania po wymianie, ale wydaje mi się że to inny problem bo mam dwa błędy identyczne jak kolega w pierwszym poście.
Zakładając "alternator" regulator mimo wszystko będzie nadwyżkę "energii" zwierał do masy. Tak zostało to zaprojektowane. W przypadku oryginalnej instalacji rezystor służy do obciążania cewki/regulatora, aby nie było skoków napięć.
Temat rozwiązany, problem z alternatorem okazał sie na instalacji.
alternator instalacja alternator schemat instalacja mitsubishi alternator instalacja
readynas netgear wymiana akumulatora centralny zamek zamel zasięg
sztomel turbosprezarka electrolux ewm2100
Czy silnik indukcyjny w pralce może ulec uszkodzeniu? Samsung UE55TU7172 - migająca dioda, cykająca przetwornica, brak podświetlenia