Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
Możesz. Ponownie odsyłam do schematów obu rodzai alternatorów. Z malucha ze szczotkami izolowanymi od masy i z poloneza z jedną szczotką na masie. Więc przełączenie nie powinno stanowić problemu. Możesz dać większą żarówkę. Możesz dać równolegle do istniejącej rezystor.
Najlepiej będzie zdemontować regulator napięcia [stary] , wiązkę od regulatora do prądnicy usunąć , pozostałe końcówki po izolować . Pomiędzy [ nowy ] alternator a rozrusznik dołożyć nowy grubszy przewód i powinno być ok , oczywiście jeżeli to będzie alternator z regulatorem napięcia . Może wystąpić problem z kontrolką ładowania [ sposób podłączenia]...
Czyli silnik ma masę na czarnym przewodzie, obudowa izolowana od masy.
Witam . Na zacisku D+ napięcie musi być takie samo (dopuszczalna odchyłka 0.5V)jak na zacisku B+.Wskazania miernika około 10V świadczą o uszkodzeniu diod wzbudzenia (prawdopodobnie jednej).W tym alternatorze sprawdź napięcie na zaciskach izolowanych do których jest mocowane wyjścia stojana.Tych zacisków jest (3),pomiar zrób kontrolką względem masy.Na...
Niekoniecznie. Zależy od typu alternatora. Dla przykładu - w dużym fiacie, jedna ze szczotek była masowana, a w maluchu obie izolowane.
Alternator z plusem na masie, zobaczcie-diody z czerwonym napisem wciśnięte w tylną tarczę łożyskową, z czarnym w izolowany radiator.
pierwsze przybliżenie: zawieszające sie lub zużyte szczotki, niestabilny wewnętrznie regulator, uszkodzone mostki w akumulatorze (ale wtedy czasami są problemy z rozruchem). Jeśli to wykluczono to: niestabilne diody w alternatorze (trudno sprawdzić, tylko przez podmianę), przy tym wieku auta - zły styk końcówek zagniatanych na przewodach (docisnąć a...
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Rozpocząłem rozbieranie alternatora ale nie wiem czy jest sens dalej go rozkręcać. Patrząc na jego stan to raczej należało by go rozebrać i chociaż wyczyścić. Regulator masz już założony "polski" z oby dwoma szczotkami izolowanymi. Możesz go sprawdzić zasilaczem regulowanym. Pomiędzy masę (obudowę) a przewód zielony wpinasz żarówkę małej mocy a pomiędzy...
:sebol_jazda - zasada jest prosta: NIE ZNAM SIĘ - NIE WYPOWIADAM SIĘ I MILCZĘ! NIE ZAŚMIECAM FORUM! Alternator od malucha ma izolowane obie szczotki od masy. Skąd wiesz, ze ten alternator czeskiej produkcji też tak ma?
Napięcie na tym izolowanym zacisku alternatora do którego podłączyłeś zacisk 15 regulatora i kontrolę musi być takie same jak na akumulatorze ,gdy będzie mniej ,to może się okazać że masz alternator 6-cio diodowy lub uszkodzone diody wzbudzenia.Czy kontrolka gaśnie.
Zico, ale ten alternator (z zastavy) miał izolowane obie szczotki. Zaś tu mówimy o PAL Magneton, jedna szczotka idzie na masę.
Witam . To masz alternator do którego należy podłączyć regulator zewnętrzny mechaniczny ,lub elektroniczny z Fiata 125p,Polonez.Należy jeszcze sprawdzić czy jest to alternator 6-cio diodowy ,czy 9-cio diodowy.Jak podłączysz regulator do alternatora sprawdź miernikiem jakie jest napięcia na tym konektorze izolowanym.Jeżeli jest tyle samo co na akumulatorze...
Co to są "diódy"? Czy z tej naklejki, widocznej na ostrym i czytelnym zdjęciu, można odczytać model alternatora? Sprawdzałeś ile diod jest na mostku? Sprawdzałeś czy szczotkotrzymacz jest zintegrowany z regulatorem? Sprawdzałeś czy szczotki są izolowane od masy?
Tego szczotkotrzymacza nie założy do tego alternatora choć zasada podłączeniowa się zgadza. Do tego alternatora można założyc jeden jak i drugi szczotkotrzymacz, tzn z szczotką izolowaną albo masową. Różnią się wtedy regulatory napięcia. Do szczotkotrzymacza z szczotkami izolowanymi (4 konektory) zakładamy regulator RNc-12. Do szczotkotrzymacza z jedną...
Chcę go użyć do podglądu natężenia wychodzącego wprost z alternatora. Alternator daje max 180 amper . Pytanie tylko ile pobiera rozrusznik samochodu A co ma do rzeczy rozrusznik? Z alternatora nie pobiera
Witaj! W alternatorze zacisk/bolec nagwintowany M6 od izolowany w kostce, podłączasz- kabel od akumulatora /gruby/ Szczotki alternatora /kabelek cienki / do regulatora DF w regulatorze. W regulatorze D+ do stacyjki.Prąd ma być po przekręceniu stacyjki. D-regulatora do kontrolki,która jest w tablicy. Jeśli masz amperomierz w pojeździe to on jest połączony...
Wynika to prawdopodobnie z tego że stosowano alternator z fabrycznie dołączonym minusem do obudowy (pochodzący z czegoś innego, a nie produkowany specjalnie do tego traktora). Więc prościej było dać minus na ramę niż izolować albo przerabiać alternator.
Przy takim układzie że kontrolka świeci cały czas, i jak kolega Krzysiek 7 podpowiada,nie powinno być ładowania.Na zdjęciu widać że masz źle włożony przewód biały do końcówki konektorowej ,tej izolowanej.Jeżeli nie ma ładowania to w wolnej chwili ,podłacz (+) w miejsce gdzie masz teraz podłączoną kontrolkę na szczotko trzymaczu ,a kontrolką sprawdź...
Ten żółty łączysz tak jak mówi mechanik. Przewód czerwony dołączasz do konektora w alternatorze. Usuń stary regulator od prądnicy. Wszystkie wolne przewody po odłączeniu prądnicy i regulatora izolujesz lub usuwasz.
Bo tak jak widać na zdjęciu niektóre cewki są zalane, tylko pytanie czym? Lakierem elektro-izolacyjnym. Do od-izolowania uzwojeń od rdzenia użyj cienkiego preszpanu. Zapisuj sobie sposób nawinięcia( kierunek, początek-koniec, i połączenia).
Wystarczy dołączyć drugi alternator 12V , odpiąć fabryczny mostek i założyć izolowany na zewnątrz , tak samo z regulatorem. Banalne. Dodano po 1 Nawet regulator nie potrzebny po prostu wzbudzeniem będziesz sobie regulował grzanie.
Przewód wygląda normalnie czy jest możliwość że z nim się nic nie stało tylko wystarczy go jakoś izolować od reszty i będzie działać?
Nie podałeś typu silnika, a to błąd. Jeżeli to C16NZ to sprawdź, czy alternator ma dobra masę-jest montowany na przepustach gumowo-metalowych które go izolują.
Przecież regulator od 126 BIS "podpięciowo" nie rózni się niczym od regulatora RNC2 z malucha (izolowane obie szczotki).
Tu masz serwisówke do swego skutera. http://www.motorscooterguide.net/Manuals... Jest tam między innymi schemat alternatora z którego wynika ze jest to układ 3~połączony w gwiazdę. Środek gwiazdy jest izolowany od masy pojazdu. Początki uzwojeń są wyprowadzone w postaci białych przewodów i łączą się z takimi samymi regulatora...
Stary alternator 9 diodowy od poloneza, z zewnętrznym regulatorem, miał jedną szczotkę na masie. Maluch miał na zasilaniu. Nowe alternatory poloneza, te z wbudowanym regulatorem, już też miały obie szczotki izolowane. Tak więc trzeba dobrze znać typ, by się wypowiadać.
To ktoś Ci spieprzył tą instalację i tyle. Zatrudnij Kumatego Elektryka Pojazdowego. Każda kontrolka ładowania jest izolowana z obu stron od masy, a jeżeli to niemożliwe, używa się przekaźnika. Tyle o najprostszych systemach z alternatorem.
Gniazdo łożyska nic nie izoluje . Trzyma łożysko elastycznie w całości. Stojan jest zbyt ciasno pasowany w aluminiowej obudowie. , Korozja elektrochemiczna powoduje spuchnięcie stojana i w konsekwencji pęknięcie obudowy i nast. zwarcie.
No to ja też coś dołożę. Przewody rozdzielam z pomocą listew. Normalnie zaciskam konektory 6,3 mm, ale tylko na przewodach do 1,5 mm². Na większych przekrojach lutuję końcówki oczkowe izolowane (np. przewód od alternatora). W układach sygnalizacji (lampki kontrolne, czujniki itp.) stosuję przewody 1 mm² W obwodach świateł 1,5 mm². Bezpieczniki...
Jesteś w błędzie w polonezach caro nie było 6 diodowych W caro nie ale te alternatory były wszędzie, samochody, agregaty, silniki stacjonarne, ciągniki. Wiele sztuk już nie raz czy dwa były rozbierane i nie wiadomo co siedzi w środku. Również uważam że to 9d alternator ale spotkałem się nawet z sztukami które były niemal kopią tych elmotów tylko wszelkie...
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
Guby kabel (+) do śruby największej i izolowanej o masy, podłączmy do rozrusznika. Cieńszy idzie do kontrolek.
Nie bardzo ,tak jak piszesz,gdyż przy 6-cio diodowym będzie przejście przez diody ujemne na masę,oczywiście też w jedną stronę.Alternator Poloneza ma śruby izolowane na pokrywie z faz ,i tam robiąc pomiar względem zacisku izolowanego można zrobić pomiar.Gdy jest przejście w obie strony to jest 6-cio diodowy.
Witaj ! znam te alternatory GMP ładowanie jest ok .Wspornik pasuje prawie idealnie,czasami trzeba dołożyć tulejkę lub kawałek rurki, na pewno coś znajdziesz. A co do instalacji jest jedna mała zmiana,wypunktuję jak to zrobić: 1. odkręć stary regulator z mocowania,przewody zostaw podłączone 2.na jednym styku łączą się dwa przewody-z prądnicy (16)-do...
no-wymieniłem alternator-i podłączyłem aku, no pasek klinowy trzeba jeszcze wymienić ale to niezwiązane ze zwarciem, no i ten przewód od rozrusznika do alternatora trzeba wymienić bo nie jest dobrze izolowany. ale jestem zadowolony bo te uno to jednak odporny samochód na błędy-działa bez zarzutu czasem rzeczy najbardziej oczywiste i najprostrze są najtrudniejsze...
No, to jesteśmy w domu. Prawie... Bo dziwaczny ten regulator. Jasne jest zasilanie regulatora po stacyjce, wyjście na kontrolkę ładowania, wyjście prądowe alternatora, ale te trzy przewody idące do alternatora z regulator... Rozumiem szczotki izolowane lub uzwojenie magnetowodu. Ale ten trzeci? Środek gwiazdy? Dodatkowa masa? Niestety, z tym alternatorem...
Alternator jest sześciodidoowy. Ale regulator napięcia jest już do niego dopasowany. Przewodu ~ nie izolujesz, a po prostu odkręcasz od zacisku na alternatorze. Zostaje niewykorzystany. Nie wiem, który jest dolny, który górny. Ja lecę po oznaczeniach. Swoją drogą, to te alternatory można przerobić na dziewięciodiodowe i zastosować regulator napięcia...
No dobrze-33% Przykładowy stojan ma wydajność sumaryczną 65A, więc wychodzi ponad 20A na jedną fazę, a tu drut 1,4mm. Ten prąd który podałem jest maxymalnym prądem ciąłym jaki można czerpać z alternatora. I teraz najlepsze-mówicie chłodzenie. A co w systuacji, kiedy całe uswojenie jest pokryte grubą warstwą mazi olejowo-błotnej,która doskonale izoluje...
pandy napisał: kmach77 napisał: balonika3 napisał: Drut oporowy Khantal Ø2,2 Na co go nawinąć? Porcelanowy karkas bedzie ok? Przy tej grubosci powinien byc samonosny . Nie bardzo rozumiem... O matko, jak chcesz to zrobić, skoro nie masz za grosz zmysłu technicznego? Przy takiej grubości nawiń sobie taki drut w kilka spirali i rozwieś na jakiś...
Napisałem że jeden koniec uzwojenia do zacisku D radzieckie czyli do(+),drugi koniec uzwojenia do zacisku SZ ,czy to takie trudne(napisane poście 40).Jak odłączysz przewód od zacisku SZ ,nie może być ładowania,i koniecznie akumulator podłączony.To co napisałem w poscie 35 dotyczny zmiany regulatora ,którego dodałem zdjęcie,wówczas musi być zmiana połączeń...
Jakim miernikiem mierzyłeś. Napięcie może się pojawiać. Nie musi to być zwarcie uzwojenia do masy. Może to być zakłóceniowe sprzężenie pojemnościowe (sorry za rym). Po pierwsze znajdź schemat i sprawdź w jakim układzie połączeń pracuje twój alternator. Z reguły jest to gwiazda z izolowanym punktem wspólnym, choć może być to jakiś "wynalazek". A zwarcie...
U mnie problem rozwiązany. Okazało się że wyleciał przewód z alternatora i to była przyczyna tej awarii . Do smpsmok sprawdź u siebie bo możesz mieć luźną wtyczkę lub przerwany przewód gdzie dalej, u mnie jest izolowany w dwóch miejscach czyli chyba komuś się przerwał. Sprawdź również czy alternator dobrze ładuje bo u mnie przy spadku napięcia gasł...
No takich fikołków nie ma. Ładowanie zawsze odbywa się ze stratami. Masz ładowarkę 12V, to jej zasilacz ma ze 13-14, może 15 V i z tego jest ładowna bateria akumulatorów. Ona osiąga napięcie 14,5 V albo 13,6 V. Tyle, co alternator. Baterie akumulatorów mają około 12 V, ale tylko kwasowo ołowiowe można wprost podłączyć do alternatora (nie wprost do innej...
B+ prowadzi do + akumulatora. D+ to zacisk uzwojenia wzbudzenia alternatora, prowadzi do stacyjki zacisk 15 czyli położenie "zapłon" poprzez kontrolkę ładowania Tu schemat, może pomoże ;) http://obrazki.elektroda.pl/4371468900_1... To jest schemat ze szczotkami izolowanymi od masy. Jak tam jest, autor nie wspomina.
Masz do Valeo, są. Ale prościej mi założyc od Delphi bo ma pręty a Valeo płetwy. I jak ci nie wejdzie we frez to rozerwiesz, albo zestruga plastik co izoluje i masz kłopot, bo po pierścieniu-nie ściągniesz bez uszkodzenia.
Zielony kabel to żadne sterowanie a komutowana masa izolowanej szczotki, zółty to napięcie odniesienia. Romek dostaniesz w ucho!
Witam. Na samym początku wspomnę, że problem z elektryką jak i ładowaniem w kombajnie zbożowym FORTSCHMITT E514 jest przeze mnie zwalczany już sporo roboczogodzin poprzez przeszukiwanie instalacji, sprawdzanie elementów powiązanych z ładowaniem jak i na czytaniu forum i przeglądaniu różnych schematów dla instalacji 24V z alternatorem 6 diodowym. Alternator...
Nie wiem czy bez wielkiego problemu? Trzeba by dołożyć diody wzbudzenia i przerobić zasilanie cewki wzbudzenia, bo w tym alternatorze jej koniec dołączony jest na stałe do masy, a ten nowy regulator wymaga uzwojenia izolowanego od masy.
Już zastosowałeś kombinowany regulator. Te alternatory mają z reguły jedną szczotkę na masie, drugą zasilaną z regulatora. Ty stworzyłeś wersję ze szczotkami izolowanymi, tak jak w maluchu. Do tego zasiliłeś regulator ze środka uzwojenia, czyli regulator nie ma napięcia odniesienia, względem którego ma regulować, ponieważ dostaje napięcie nieregulowane....
L lampka, W obrotomierz, resztę izolujesz i koniec. Nie rozumiem ostatniej części Twojego zapytania.
Musi przewodzić OD alternatora DO regulatora. Czyli paskiem w strone regualtora Jak podoialem diodę do żółtego to tak jak wyone to jest 16v jak dam diodę paskiem w strone regulatora to 13.3 13.9 i skacze tak AK głupie. Nie wiem czy to wina tego ze wszytako było trzymae w palcach. A czy on nie pobiera też 'danych' z masy więc jak by go od izolować od...
W domowych warunkach trudno jest to zmierzyć, najlepiej dokonać tego w zakładzie obsługi akumulatorów. Dysponują oni specjalistycznymi urządzeniami bez demontażu czegokolwiek. Mając w domu multimetr (miernik cyfrowy ewentualnie analogowy) z możliwością pomiaru do 20A można przeprowadzić próbę pomiaru. Zdjąć klemę z plusa i włączyć szeregowo wspomniany...
Debilem nie jestem nie łączę ich na pałę?! (Nie wiem co to znaczy.) Widziałem jak eksploduje źle podłączony mostek graetza w twarz Sprawdzenie przewodności diod zasilacz 12w i żarówka. Mierniki mam dwa ale córka sprzątała z tatą garaż i od tygodnia nie mogę ich znaleźć. :) Odnośnie spiny na radiatorze. nie ma jej i nie będzie pisałem wyraźnie radiator...
Prosze o pomoc mam problem z alternatorem który po umyciu przestał ładowac nie zebym lał do niego wodę ale jak to przy myciu zawsze sie chlapie konkretnie alternator [zuk] elmot 6 diod przerobiony na 9, regulator od malucha, szczotkotrzymacz izolowany[nowy] i było ok 14v a teraz ładuje ledwie13,5v na innym regulatorze to samo, wzbudza sie na bardzo...
Jesteś pewien że są izolowane - sprawdź czy styk na regulatorze od tej szczotki ma przejście pomiędzy górnym stykiem a dolnym.P
Panowie, mam problem z ładowaniem w Uralu M67-36. Szczotki sprawdzone, połączenia przewodów wyczyszczone. Stator sprawdziłem, przejście jest. Test wirnika na zwarcie komutatora do masy oraz przejście pomiędzy szczotką górną i dolną. Po złożeniu podłączyłem "-" na obudowę alternatora, "+" do zacisku III alternatora oraz żarówkę do masy i zacisku "~"...
Grzane manety to w sumie strata energii, choć w zamian masz komfort niepodpinania kierowcy do instalacji. Ale grzanie wnętrza kierownicy to już strata okrutna. Więcej ciepła odparowujesz przez rurę kierownicy, zanim cokolwiek zdąży dojść do rąk - manetki izolują od ciepłej kierownicy. Montowanie "prądnicy" (raczej alternator obcowzbudny, bo te są budowane...
moje auto to Skoda 105 tam alternator jest bardzo słaby MAX 35A. Czy jeśli dodałbym alternator np. od BMW 520 jakieś 90A lub od innego samochodu ,ale nie sprzężony z akumulatorem tylko jako oddzielny moduł tylko do zasilania ogrzewania (miałbym dwa alternatory), no i regulator napięcia jakiś chyba trzeba (nie wiem bo za bardzo nie znam się na alternatorach)...
A jak odizolować silnik, masę alternatora... Chyba się nie da ze wzgl. na konstrukcję altka, no nie? Napisałem że sieć jest izolowane , natomiast wszystkie elementy metalowe typu obudowa silnika skrzynki połączeniowe i.t.d. muszą być podłączone do masy .
To już tu jest problem. Od plusa ze stacyjki poprzekręceniu kluczyka ma iść cienki przewód do izolowanej od blachy żarówki. Od drugiego końca tej żarówki ma iść cienki do zacisku D+ alternatora, to wszystko. Natomiast grube przewody prądowe mają iść z zacisku (zacisków) alternatora B+ prosto do plusa akumulatora. Jeśli jest to alternator Golfa 2 to...
Usterka była spowodowana przegniłym kablem (czerwony). Mierzyłem napięcie na odłączonej wtyczce i było 12 V, ale po wpięciu w regulator napięcie siadało do 3 V. Usterkę spowodował "elektryk" który nakówa kable a potem ich nie izoluje. Co do regulatora to zawsze w tych alternatorach stosuję oryginały MM (150-170 zł). Temat można zamknąć. A to koledze...
Przeróbki dotyczą tylko kontrolki ładowania. Wywalasz idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania i izolujesz kontrolkę ładowania od masy. Po prostu porównaj sobie schematy. Jawa ma układ ładowania z lat 50-tych XXw a ETZ ma układ współczesny, stosowany w samochodach. Jedyny wyjątek stanowi podłączona (dla układu fabrycznego! - można to zmienić) do masy...
Przeskoczę - tzn. nie konstrukcję miernika tylko np. izolując alternator od "masy pojazdu" i podając mu ja przewodem. Tylko to dość zagmatwane technicznie /"kominki" na śruby itp./ a widząc w necie zdjęcia z wmontowanymi takimi mierniczkami/wskaźnikami w deski rozdzielcze samochodów pomyślałem, że może ktoś to jakoś łatwiej rozkminił.
Nikt tu dotychczas nie poruszył jednej ważnej kwestii, czy mamy do czynienia z trupem całkowitym, czy z akumulatorem rozładowanym w stopniu, który nie pozwala zakręcić rozrusznikiem lub kręci za wolno by odpalić. Zdaję sobie z tego bardzo dobrze sprawę, ale jej nie poruszałem żeby nie zagmatwać tematu. Otóż akumulator zasiarczony na pewno w początkowym...
Witam. Usterki szukałbym na dojściu paliwa, filtry, potem na wysokim ciśnieniu, pompa, wtryskiwacze. Trzeba najpierw sprawdzić czy nie zapowietrzona pompa wtryskowa . Co do alternatora - wygada na polski 9 diodowy i tak jakby do niego podłączono regulator od starszego typu na 6 diod. Jest wolny pin od diod wzbudzenia, gdzie zwykle podłączony jest regulator...
Witajcie. Z powodzeniem udało mi się wyprowadzić z tunera Fm AUX in ( Tuner do bmw e39 navi 16:9) Przekopałem wiele tematów ale nie mogę znaleźć odpowiedzi. Otóż radio nie ma żadnych zakłóceń ani na Fm ani na CD jest cisza. Problem jest na wyprowadzeniu AUX IN pod opcję AM - właśnie na AM są zakłócenia czyli piszczenie wzrastające równo z obrotami silnika...
Jeszcze raz bardzo dziękuję za odpowiedzi. Rzeczywiście ten egzemplarz jest wybrakowany i pomalowany srebrzanką. Podjechałem dzisiaj do sprzedawcy. Pokazał inny egzemplarz. Tym razem z regulatorem, ale bez wspornika. Też pomalowany jak poprzednik. Zapytał czy chcę zwrot pieniędzy. Wziąłem. Kupię inny. Ze szrotu nie chcę. Jakoś nie mam zaufania do używanych...
Witam Nie było mnie jakiś czas przepraszam. A więc tak trafi daje 15 volt prąd zmienny po przejściu przez diody prad spadnie o jakiś 1 volt +- czyli tak mogłoby zostać. Trafo zostało nawinięte izolowanym drutem 4mm kwadrat, dodatkowo po lakierowane zwoje. Po waszych komentarzach jestem rozbity nie wiem czy warto użyć te diody czy nie. Jest jedną jeszcze...
Zasadniczo, lampy kierunkowskazów mają masę przez swe mocowanie; możliwe, że jest zaśniedziałe mocowanie tej lewej przedniej na kabinie. Jednak w połączeniu ze zjawiskiem niegaśnięcia lampki "na postoju", możliwe jest jakieś zwarcie w zegarach, pod tablicą rozdzielczą. Może inną procedurę zastosować: odłączyć żółty przewód D+ i starannie go zaizolować...
No właśnie nie wiem ja dobrać to w taki sposób, żeby woda nie zamarzała do temp -20. Oczywiście i rurki i zbiorniki będą dodatkowo izolowane. Nie mogę wytworzyć zbyt dużej temperatury bo zbiorniki i rurki są z tworzywa, a zależy mi też bardzo na jak najmniejszym poborze prądu bo to jednak z akumulatora będzie szło. Aku jest ładowany przez solar i w...
Witam. Chciałbym odszumić sygnał napięciowy idący z akumulatora 12V do CB radia w samochodzie. + idzie z + akumulatora, - z masy karoserii auta bezpośrednio omijając instalację elektryczną auta. Jaki powinienem zastosować kabel ekranowany i izolowany aby zapewnic sobie czysty sygnał na wejściu do radia? Czy ktoś może podać typ? Byłem w 2 hurtowniach...
Zacznijmy od górnego zdjęcia, alternator. Naturalnie niebieski przewód z samochodu zakończyć końcówką oczkową izolowaną Ø 5mm. To samo z przewodem głównym prądowym czerwonym od rozrusznika, z tym że "oczko" ma być Ø 6mm. Co do przebiegu przewodu i czy jeden grubszy czy dwa cieńsze to raczej jeden 6mm² na co wskazują schematy i wyjście...
Cześć, planuje dłuższy wyjazd autem (osobówka, kombi, ciepłe kraje) i chciałbym mieć lodówkę kempingową (YOLCO BCX30), która będzie działać 24h (zakładam codzienną jazdę autem i postój wieczorami). Działanie lodówki ma mi zapewnić dodatkowe aku. Założenie: hotelowe aku zasila lodówkę, ładuje się z alternatora za pomocą ładowarki Orion-Tr Smart 12/12-18A....
Moje pomysły idą teraz do rzeczywistości i udało mi się ominąć oryginalny regulator napięcia alternatora Magnet Marelli i ponownie wykorzystać do testowania oryginalnych diod tri. Oryginalna tylna koparka wyglądała następująco: http://obrazki.elektroda.pl/6186547000_1... Hacked regulator napięcia, aby umożliwić bezpośrednie połączenie...
to pasuje jeszcze spradzić różnicę potencjałów pomiedzy korpusem alternatora a blokiem silnika-obudowa alternatora pokrywa się wspaniale izolującym tlenkiem-jak i pomiędzy blokiem napędowym a biegunem minus baterii ( chodzi o osławioną nakrętkę M8 na skrzyni)
No przez to zamienione połączenie akumulatorów przy próbie odpalenia (nie ma siły, tak właśnie musiało być) - stopiła się także izolacja na przewodzie do rozrusznika. Rozbebeszyć tunel, na kanał i posprawdzać, centymetr po centymetrze cały przewód od klemy poprzez rozrusznik do alternatora. Do tego remont alternatora bo spalił się co najmniej mostek...
Utrudniasz strasznie... Naprawdę lepiej jest dać większy rdzeń niż żyłować częstotliwość. Co do mocy - nie przesadzaj. 300W to jest moc _ciągła_ - w impulsie wyciśniesz znacznie więcej, to jest tylko kwestia tego, ile wytrzymają tranzystory. Co do tranzystorów - może przemyśl BUZ100 - bywają na Alledrogo po 2 PLN - możesz sobie pozwolić na 4 sztuki....
Na temat alternatora od stara pisałem. Jeżeli go nie przerabiałeś to popróbuj pokręcić go czymś. Np: silnikiem. Podłączyć 24 wolty do wirnika i po 10---15 minutach kręcenia bez obiążenia, sprawdż czy stojan niejest ciepły. Ale najlepiej go zmień. Nawet 12 to woltowy spokojnie da ci kilkadziesiąt woltów. To zależy tylko od obrotów.Niewiem czy chcesz...
Kiedyś jeżdziłem z dodatkowym akku w Transporterze T2 jeden był nastałe podłączony a drugi pod fotelem kierowcy doładowywany był tylko wtedy gdy silnik działał i było ładowanie , lampka ładowania przez tranzystorek załączała przekażnik R15/12v który łączył z alternatorem Minus był podłączany na stałe do masy aplus przez przekażnik gdy potrzebabyło więcej...
Właśnie tak mi się wydawało, że ciężko to będzie wytłumaczyć. Jak nie zrozumiesz narysuje. A teraz powoli Wirnik: Na wirniku komutator. Komutator jest podłączony do uzwojenia tak? Czyli teoretycznie na ślizgach powinno być przejście, jakiś opór. U mnie nie ma. Ale za komutatorem na tych takich prowadnicach izolowanych aby drut uzwojenia nie stykał się...
Padł alternator. Mam już drugi na podmiankę. Obecny niesprawny jest na wtyczkę 4 pin, natomiast nowy mam na 2 pin. Rozumiem, że to nie stanowi problemu - podłączam L pod kontrolkę, W pod obrotomierz, S i IG izoluję i powinno chodzić ? Dobrze kombinuję ? Dziękuję za pomoc.
Diody z alternatora samochodowego są rzeczywiście "twarde" ale to zwykłe diody krzemowe, i tu lepsza będzie jak pisałem wyżej dioda Schottky, gdyż ma mniejsze napięcie przewodzenia - będą mniejsze straty z korzyścią dla instalacji, ale przede wszystkim - mniej ciepła a to jest głównym problemem. Np. MBR3045 http://elektronika-sklep.pl/sklep/p493,m...
Będzie wyglądało prawie tak samo jak przed podłączeniem tego dodatkowego odbiornika. Owszem ten "dolny" ( patrząc od strony masy ) będzie dłużej ładowany a "górny" naładuje się szybciej. Zawsze można co jakiś czas zamienić miejscami akumulatory. Alternatywą pozostaje dodatkowy akumulator i alternator na 12V bo żadna "popularna" przetwornica poprawnie...
Teraz chcesz ratować auto ? To tak jakbyś dziadka 98 letniego ćwiczył i wierzył że będzie żył 150 lat. Konserwację elektryki to się robi zaraz po zakupie auta z salonu. Rozpinasz wszystkie możliwe wtyczki elektryczne i smarujesz wewnątrz specjalnym smarem dielektrycznym, zapobiega on starzeniu się zestyków oraz doskonale izoluje od dostępu warunków...
Witam.Od pewnego czasu nie mogę poradzić sobie z ładowaniem (Rover 218d,95r alt-Valeo). Najpierw zaczęła się zapalać kontrolka ładowania, gasła pow.2000obr/min. Wymieniłem szczotki-bez zmian, wymieniłem pierścienie na wirniku-pomogło, jeden był przetarty. 2 dni szczęścia i nagle z pod maski dym (z alternatora), okazało się że śruba do której przykręca...
Pewnie ten drut, co dostałeś, to przewód DY0.75 do instalacji np. na 275V~, 0.75mm2, grubość 0.977mm, izolowany igielitem. Lepszy byłby prawdziwy drut nawojowy, w emalii (oznaczenie DNE), albo w oplocie bawełnianym, ale pewnie nie w tym sklepie. :( Niestety nie wiem, gdzie to kupić - jakaś hurtownia? Składnica Harcerska (nie wiem, czy jeszcze są)? Warsztat...
Szczotki minusowe to te których obudowy są przynitowane bezpośrednio do obudowy rozrusznika(nieizolowane) . Plusowe to te przynitowane poprzez izolator .Tak to wygląda kiedy masz już założony alternator jeżeli masz jeszcze prądnice to biegunowość jest odwrotna ale jak pisze Kindlar rozrusznik to silnik szeregowy i nawet jak zmienisz mu biegunowość i...
Do modułu odtwarzacza dorobiłem już kostkę więc ryzyko niewłaściwego podłączenia zasilania jest znikome. Zamówiłem przetwornicę na znanym portalu aukcyjnym. Jak dojdzie będę próbował i dam znać jak się sprawuje. Co do filtracji na 7805 to chyba standard 100nF na we/wy 470uF na we i 100uF na wy. Dziś wieczorem spróbuję puścić sygnał bez masy i zobaczymy....
Ale się uśmiałem z twojego postu kolego jack63. Kolego nie czytasz uważnie, co napisałem, nie umiesz też czytać schematów ani nie masz też podstaw elektro techniki. Chciałbym to wyrazić w inny sposób, ale się nie da. Mostek zastosowany, bo nie trzeba izolować diod plusowych o podłoża. W mostku diody nie są połączone 4 szeregowo jak to pisałeś tylko...
Idąc dalej moim tokiem rozumowania schemat udało by się uprościć jak niżej: http://obrazki.elektroda.pl/9943650400_1... Pytania nasuwają się takie: czy na połączeniu alternator <-> regulator ładowania nie powinno być jednak ogranicznika prądowego? Mam wrażenie że jak podam prąd z alternatora to spali mi ten regulator (regulator...
...wtyczka BNC , gniazdo wiszące BNC, 12 cm RG-58, 4cm rurki winidurowej fi 16 mm /obudowa/, kawałek laminatu, kondensatory tzw "wcz mocy" tj niskostratne, bezindukcyjne ,SMD. Dla 150 MHz wystarczą pojemność po ok 500-800 pf. Montaż całości w miarę koncentryczny.Sprawdzone ,pomierzone, działające. Jak kol.Nikita jest zainteresowany to wykonam mu separator...
Witam! Posiadam Sparka 0,8 M200 2006r. i miałem ten sam problem. Problem okazał się banalny choć sprawił niemały problem w ustaleniu przyczyny. Alternator oczywiście należało sprawdzić u elektryka na stole testowym,ponieważ oczywiście trzeba było sprawdzić regulator napięcia i diody,które mogły być przyczyną usterki. Gdyby uszkodził się elektronicznie...
Witam Problem z brakiem wspomagania w Opel Zafira A 1.8 2005r Wspomaganie elektryczno-hydrauliczne. EHPS Zasilanie stałe (grube przewody) jest +12V i masa Wg wszystkich schematów powinno być jeszcze zasilanie po zapłonie i sterowanie (tu jest różnie, raz z alternatora, raz z ECU. Zależy od rocznika i wersji silnikowej) W każdym schemacie pin zasilania...
witam jak w temacie... nie mogę się uporać z problemem a mianowicie: Radio Kenwood DNX882 SUB JBL Wzmak Crunch Kondensator + głośniki tylnne Clarion Problem powstaje jak z radia do wzmaczniacza idzie RCA do subwoofera i RCA z radia do wzmaczniacza do głośników tylnych. Jeżeli gra jakikolwiek jeden element czyli sam subwoofer czy głośniki problemu nie...
Dzięki , Rozumiem że wartość napięcia 380 V przy pracy z silnikiem 3f jest w porządku. Z tego co podejrzałem to ma szczotki i pierścienie ślizgowe jak w alternatorze jak bez rozbierania poznać że szczotki się kończą ?? I jeszcze sprawa typowo elektryczna bo rozumiem że stator jest podłączony w gwiazdę , w złączu siłowym są odczepy 3xL , N jako środek...
Możesz założyć Jezpola, stosuje je od jakiś 2-3 lat i nigdy nie było problemy zawsze ładowanie książkowe nie przekraczające 14,5V. Mają wiele typów wiesz musisz wybrać odpowiedni. Chodzi tutaj przede wszystkim o rodzaj szczotki, czy izolowane czy spięte z masą itp. Może być ten rodzaj regulatora.Nie wiem jak teraz jest z jakością wyrobów tej firmy Jezpol.Dawno...
lepiej było by zrobić to samemu, ale to co przerzucić komponenty, z jakiejś zwykłej lodówki? A co to jest "zwykła lodówka"? Domowa lub pochodna to raczej kompresorowa. Typowa kempingowa (przynajmniej w poprzednich latach) to absorpcyjna na 230V/12V/gaz. Znanych mi rozwiązań nie należy podłączać do akumulatora na postoju - grzałka 12V ma ok 100-120W...
Sam osobiście przerabiałem kilka takich modułów w samochodzie i w sumie to praktycznie jakość we wszystkich jest na tym samym poziomie. Ostatnio przerabiałem ten z posta nr6 i jest jednym ze słabiej grających. Jak dla mnie ma bardzo mało niskich tonów. Ten z posta nr16 jest najlepszy, fajne ustawienia dźwięku, czysty dźwięk. U siebie chcę taki moduł...
izolowany wzmacniacz zasilacz izolowany wzmacniacz izolowany
podłączyć telewizor philips router piecyk wybrać wartość skuteczna napięcia tętnień
Jak podłączyć grzałkę 400 V: trójkąt czy gwiazda? Pomiar elektryczny w sklepie z zabezpieczeniami topikowymi bez RCD