Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
Mialem podobny problem, wina byl walniety stojan na alternatorze, napiecie spadalo ponizej 12V i takie podawalo na komputer. Miernik cegowy tez pokazal bardzo niski prad ladowania.
Sprawdziłem bezpiecznik i sa ok niestety nie miałem probówki zeby sprawdzic czy alternator daje napiecie,bo to on moim zdaniem jest winny.Watpliwa sprawa zeby dwa wentylatory wyzioneły ducha naraz.
Zaloz regulator 28.8V (tyle powinno byc dla aku 24V), tylko musisz wiedziec ze aby alternator uzyskal takie napiecie musi miec duzo wieksze obroty niz dla 14.4V. A jesli nie ma obawy o nadmierny prad ladowania to moze sie obejsc i bez regulatora.
upewnij sie ze alternator ma dobre napiecie ladowania. optymalna wartosc to 14.4vol. jak jest mniejsza to akus moze byc niedoladowany. Dodano po 3 zalezy jakie to auto, jaki akumulator, czy np korzystarz z funkcji ktore potrzebuja duzo pradu
Plus akumulatora pod srube M6 i do szczotki, minus do obudowy. I ma dzialac. Wtedy na plastikowym terminalu pojawi sie napiecie
To moze być szczelony akumulator. Np zwarta jedna cela. Alternator normalnie ładuje, a napięcie nie wzrośnie. Jeśli nie ma zwartej celi, alternator ładuje ( napiecie jednak 13,5V ), nawale jednak regulator napięcia, czyli właściwie wzbudzania. Pozdro.
Zmierz napiecie bezpośrednio na alternatorze
Na poczatek skup sie na masach i zasilaniach , alternator jest sprawny ? sprawdziles napiecie akumulatora ? tylko sie dzieje na wentylatorach od chlodnicy czy moze probowales obciazyc uklad swiatlami i innymi odbiornikami dzialo sie to samo?
Witam . Co ci pomoc .Zasada pierwsza podlaczyc zczytac bledy po bledach szukac. Napiecie alternatoa na aku zmierzyc i na samym alternatorze bo moga byc rozne. Alternator wiadomo napiecie 14v okolo .A to wszystko moze byc wina alternator i napiecie samego aku tez sprawdz moze aku ma prad ale napiecia nie ma bo cela jedna ma zwarcie. Podlacz pod kompa...
mialem w astrze j podobny problem okazalo sie ze akumlator jest w du.... i alternator czasami podbijal napiecie do 18v przez co cisnienie paliwa skakalo ale nie wiem jak w vw z ta pompa bedzie
sprawdzić czy na tej wyczce co dochodzi do alternatora jest napiecie na kablu co dochodzi do styku S alternatora,jak i czy jest napiecie na głównym kablu prądowym. Sprawdzić bezpieczniki zabezpieczenia pionowego-będzie tam jeden o oznaczeniu BAT lub ALT.
Dzieki wszystkim za istotne podpowiedzi, pasek rozrzadu zmienilem, nie wiem jak napina sie pasek alternatora. Jak poluzowac napiecie w napinaczu paska alternatora, prosze o podpowiedz
Sprawdź napięcie jakie jest. Może alternator nie domaga. Wyglada jakby za wysokie napiecie w układzie jak pali żarówki.
Sprawdz napiecie ładowania, możliwe że przeładowuje alternator i elektronika ''siada''.
Miga, ale alternator ładuje napiecie na akumulatorze to 14,2V na wolnych obrotach
A bezpośrednio na alternatorze jak wyglada napiecie?
na alternatorze jest napiecie z akumplatora bo sprawdzałem to jest i jest tam wsówka włożona od kontrolki
A na grubym przewodzie alternatora masz napiecie? Jakie podczas pracy silnika?
Ładuje ale za niskim napięciem co w dłuższym uzytkowaniu zasiarczy akumulatory. Ładowanie sprawdzałes na akumulatrzorze i alternatorze? Przy bardzo rozładowanych aku napiecie może byc nizsze spowodowane obciążniem. Dlatego warto je podładować prostownikiem, bądz dac naładowac je alternatorowi kontrolując napiecie. Ten alternator ma śrubke regulacyjna...
Regulator, mierząc napięcie w instalacji, stosownie do niego zmienia prąd wzbudzenia alternatora, czyli napiecie na jego wirniku. A mostkowi diodowemu w stojanie alternatora? Cóż, jemu wszystko jedno, zawsze prostuje te trzy fazy. :D
witam mam blad mr 2219 i fr1223 w mercedesie atego 1218 2005r samochod odpala alternator daje napiecie 28,2v wylaczony silnik 25,2v po godz jest 22,4v wymienilem akumulator blad nadal jest
Tak, czy inaczej, sprawa jes wzglednie prosta. Przy wylaczonym zaplonie i odpietym przewodzie wzbudzenia, jesli na przewodzie jest napiecie i alternator nie bierze pradu, to problem jest w BSI, jesli nie ma napiecia i jest pobor pradu, to uszkodzony jest alternator. Pozdrawiam, Georges
Dodam ze w alternatorach z LIN a taki tam może siedzi napiecie dochodzi czasem do 15V.
wiem ale gdzies czytałem że alternator daje napiecie do wspomaganie albo za duze albo za małe tylko niewiem czy to prawda jutro naciągne ten pase
Sprawdz czystosc stykow na drodze od alternatora (+D) do przekaznika. Alternator utrzymuje napiecie, wiec to nie on pada na kolana. Masz gdzies po drodze zbyt duza rezystancje.
Jaki napiecie na alternatorze? Na akumulatorze? Przed głównym modułem?
Jest to napiecie zbadane po 14h od ladowania w temp 0 C do -5 C Ja go ładuje z alternatora napiecie 13.9-14V Zastanawiam się jak to możliwe że po 6-7 godzinnym pracy webasto wystarczy podłączyć pod alternator na 30min aby rano było ww. napiecie Nie obowiązuje zasada czas pracy webasto = czas jazdy? Czy to tylko do mokrego obowiązuje?
WITAM!!! Napiecie podczas pracy silnika czy to na biegu jalowym czy tez na wiekszych obrotach nie moze byc nizsze poniewaz alternator od razu zaczyna prace i napiecie jego wynosi 14V , natomiast sprawny akumulator przed odpaleniem minimum 12V po to jest regulator alternatora zeby sterowal ladowaniem akumulatora tzn.zeby go naladowal do zadanej pojemnosci...
Jeżeli wysiadł by ci alternator miał bys problemy z akumulatorem (kłopoty z odpalaniem) ale zawsze możesz to sprawdzić powinna być widoczna zmiana napiecia na zaciskach akumulatora po odpaleniu. Napiecie przy prawidłowo działajacym alternatorze powinno wzrosnąć do ok 14V.
powiem tak, kupilem jakies chinskie gowno z opoltrans biedronka (alternator) i napiecie bylo mierzone i bylo takie samo jak na komputerze w aucie (23-24). Teraz ten oryginał i wlasnie 26-27. W dodatku dodam ze po zgaszeniu go dwa, trzy razy jest problem z odpaleniem, tak jakby akumulatory siadly. Akumulatory sprawdzone i sa ok.
Witam ponownie Kupielm nowy alternator i napiecie pokazuje mi jak jest zimny 12,8-9, a po przejechaniu ok 10km pokazuje mi 13,9 czy te typy tak maja ze jak jest zimny to ma slabe napiecie i dopiero po rozgrzaniu ma odpowiednie??
nie to nie wina alternatora napiecie ładowania może wynosić do 14,4V ale sprawdz sobie przy innym pojeżdzie na pewno będzie mniej albo spróbuj z innym regulatorem
Zmienia się czestotliwosc nie napiecie
Cze! przewody "+" o których pisali moi poprzednicy to jedno sprawdz przewody "-" masa dolaczona do silnika lub skrzyni biegów i masa podłączenia akumulatora do komory silnika. sprawdz i poryszaj za klemy i kable w nie wkrecone-zadnych luzow napiecie ma dyc jak podali poprzednicy z max róznicą 0,1V miedzy zaciskiem B+ wyjscie ładowania z alternatora...
czyli sprawdzic alternator?jakie ma napiecie?
A nie można podać numeru błędu?Do nr. błędów są procedury postępowania w konkretnych wypadkach..Masz oscyloscop,sprawdzałes sygnał z hydro? Jakie wartosci przy róznych prędkosciach na pinie 2 ? Jakie wartosci na pinie 4 ,podaje rotacje? Nad numerami błędu jest podawana ilość. Ile razy występuje błąd zanim przechodzi w tryb awaryjny? Jak zachowuje sie...
Witam. Mam pewne zapytanie odnośnie tego zetora. Jest w nim instalacja 12v z rozruchem na 24v. Moje pytanie jest takie: ile powinno wynosic napiecie ladowania na kazdym akumulatorze jeżeli alternator podaje napiecie 14.5v? U mnie problem jest w tym ze na jednym akumulatorze jest napiecie 13,9v a na drugim 13,6v a wydawaloby sie ze powinno byc 14,5v...
Witam, mam problema świeci mi się lampka ładowania akumulatora na alternatorze jest napiecie około 15 V i podobne jest na akumulatorze (niskie obroty) przy obciązeniu światłami i zwiększeniu obrotów napięcie na akumulatorze wzrasta do ok 16,5 V. Co to może być ? Regulator napiecia zmieniłem i objawy są takie same wiec włozyłem stary (mniej wydam) diody...
Jedynie miernikiem wszystko leciałem. To co piszesz to sprawdzać gdy akumulator jest podłączony do alternatora ? czy akumulator odłączyć od alternatora i sprawdzic czy alternator bez aku daje napiecie a jedynie doprowadzić napiecie do przewodu od wzbudzenia. Beze za 1h w domu to bede sprawdzać to co napisałeś .
jak auto pracowało na tym aku obok auta to po przyłozeniu przewodu od auta do alternatora automatycznie spadało napiecie z 14 do wartości akumulatora w aucie nie mam pojecia co moze pobierac tyle prądu lub gdzie może być jakieś zwarcie akyualnie jeszcze raz jestem w trakcie poszukiwań z tym grubym przewodem z aku do rozrusznika sprawdze jeszcze raz...
alternator jest bosch na tym grubym kablu od alternatora jest napiecie 4 z czymś a na tej kostsce co sa 2 cienkie kable to na obydwóch jest 12v ? to chyba na tym jest gdzie zwarcie . a ten bezpiecznik to jest z przodu na widoku chyba co pózniej zobacze dzieki za odp
Wobec tego jedynie wina moze spasc na akumulator. Ale nie moze byc tak, ze na alternatorze masz 14V , a na akumulatorze jest ponizej 13V. Na akumulatorze i alternatorze musi byc taki samo napiecie. Ewidentnie tu tkwi przyczyna. Dopoki nie wyjasnisz tej sytuacji - inne kombinacje nic ci nie dadza. Jak wyglada sprawa masy miedzy blokiem silnika, a alternatorem....
juz znalazlem przyczne (tzn. jakies 3 tyg temu). Jedynym uszkodzeniem alternatora bylo przjscie uzwojenia stojanu do obudowy - okolo 20 ohm. Czyli prawdopodobnie alternator wytwarzal napiecie i je oddawal odrazu do masy. Zostal wymieniony stojan i jest ok. Za wymiane dalem 100zl, reszta elementow byla dobrych. pozdrawiam i dziekuje za zainteresowanie...
Czesc. Ma ktoś pomysl co sie stalo ? Jade sobie normalnie gdzie nagle przy dojeździe do skrzyżowania, kontrolki co 3s zaczęły się zapalać i gasnac , fis sie także zaczął sie zapalać i gasnac. Auto nagle zgasło i już nie odpalilo. Chcialo zakręcić ale nie mogło. Okazało się ze na aku jest 7v. Przy podłączeniu na kable odpaliłem, ale znowu kontrolki...
Z tego co piszesz jest to alternator na napiecie 24V .Uklad podlaczenia jest taki sam jak Fiat 125, lub Polonez.Jedyna zmiana jest inny regulator napiecia, bo na 24V.Otworz post tam podalem jak przerobic regulator z 12V na 24V. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Witam mam problem z maluszkiem na poczatku przygasała mi dioda od akumulatora ale gdy odłanczałem akumulator maluszek chodziła nadal a teraz dioda swieci sie cały czas i gdy odłanczam akumulator maluszek gasnie a z alternatora wychodzi napiecie 10V a na sczotkach jest 2,68 V co mam robic :-( Pomocy!!!!!!!!!!!
Kolego podaj numer alternatora żeby wiadomo było jaki tam jest. Może głupie sprawdzałeś na innym mierniku może miernik szwankuje. I jak dobrze pamietam były tam alternatory które musiały mieć we wtyczce napiecie z akumulatora taki pomiar i szlo to przez bezpiecznik kiedy bezpiecznik był spalony lub kabel nie łączył wtedy alternator nie widział jakie...
Sluchajcie usterkabrozwiazana trudno w to uwierzyc ale przyczyna okazal sie alternator ktory generowal za duze napiecie i automatycznie odcinalo zawory stad slabe hamulce..... Alternator wymieniony na nowy orginalny i jak reka odjol
sprawdzic przewody aku-rozrusznik aku-alternator napiecie ladowania a masy. dokladnie przebicia ?? :)
http://www.motelek.net/andere/scooter/pi... Alternator ma wystarczającą wydajność aby pociągnąć to wszystko. Problem prawdopodobnie tkwi w uszkodzonym uzwojeniu alternatora lub nieodpowiednim, ewentualnie źle podłączonym regulatorem napięcia. To jest typowy regulator, że tak powiem "dwufazowy", używany w alternatorach z cewką "bezmasową"....
Na s masz mieć napięcie sprawdzane ŻARÓWKĄ . Ten styk "zbija" napiecie.
sprawdz kabel do wzbudzenia przy alternatorze a takze napiecie na wyjsciu alteratora
Napiecie min powinno wynosić około 13,8V do 14, 5V. niektóre japończyki maja więcej. jakie jest u ciebie gdy jest obciążony i nie bo jezeli obciążony drastycznie spada napiecie tzn uszkodzona jedna z diód.
Dzieki za odpowiedz. Dzisiaj sprawdzałem alternator i napiecie na aku. Na wyjsciu i na aku jest prąd w wysokosci 14,19 V i nie ma skoków jednak regulator napiecia jest OK. Dziwie sie co doprowadziło do spalenia kanału na wzmachu.. ? A radio ? Radio moze coś miec do tego, mogło doprowadzić do takiego czegoś? Bo moje radio tez czar - spalone 2a kanały...
obciaza alternator a takze napiecie ponozej 12v daje bledny sygnal do sterownika
Kolego podczas pracy jak masz to 13.45 sprawdzałeś spadki oraz jakie napiecie daje alternator czasami po nagrzaniu połączenia tracą swoje właściwości i mamy spadki napiec można by tez zmierzyć wydajność alternatora w Amperach.
łożyska alternatora ,napiecie paska, szczotki ,a ten bezpiecznik to mógł być czysty przypadek
Alternator może dawać takie napiecie (7V) przy odłączonym akumulatorze. Według mnie za małe ma obroty alternator przy wolnych obrotach silnika. Można je zwiększyć przez zmianę (zmiejszenie) średnicy koła pasowego na alternatorze.
witam Jestem posiadaczem skody felicji 1,3 mpi 99r. i jakis czas temu pojawil sie taki problem ze w miejscu gdzie znajduja sie bezpieczniki i styczniki(tam nad nogami pasazera) zaczelo cos skrzeczec tak jakby jakies zwarcie. wymieniliem wszystkie styczniki i dalej to samo. na akumulatorze przy zalaczonym silniki miernik wskazuje napiecie 20V. rozebralem...
To moze tak zadam pytanie: Czy uszkodzenie jednej z diod na mostku prostowniczym, może spowodować mniejsze napiecie wychodzące z alternatora?
Alternator wymieniony na nowy, napiecie na zacisku W po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu 7-7.5Vac, po powrocie do domu wymienię przewod na ekranowy i podeślę wam parę fotek :)
zacznij od tego czy do alternatora dochodzi napiecie 12v prosto z akumulatora pozniej czy jest wzbudzenie po wlaczeniu zaplonu jesli jest ok wyciagnik regulator i sprawdz czy optycznie jest ok czy szczotki nie sa za krotkie czy pokroszone jesli jest ok pomierz spadki napiecia na diodach pamietaj aby rozlutowac mostek jesli diody beda ok to prawdopodobnie...
alternator ci ktos zle zrobil i przywiera do masy,prawdopodobnie dioda wzbudzenia jest walnieta ,odepnij calkiem alternator i sprawdz napiecie
Czy chodzi o przewód miedzy kontrolka a alternatorem na którym pojawia sie napiecie jak alternator zaczyna ładować czy zasilanie tej kontrolki po zapłonie
Dokładnie, zamówiłem komplet prostownik+regulator ze szczotkami, do tego uszczelniacz od strony wakupompy i mam nadzieje ze jak to poskładam to znowu bedzie jeżdziło kolejne 14lat. Dziekuje wszystkim za pomoc.[/quote] Alternator poskładany, koszt części 230zł (prostownik+regulator) do tego uszczelniacz od strony wakupompy 15zł. Alternator załozony,...
Jeszcze bym sprawdził napiecie multimetrem na bezpiecznikach głównych. Wg rozpiski 1 jest od alternatora 200a i 5 jest do bordnetz 80a. Może tam jest spadek. Ewentualnie jeszcze wpiąć się do zapalniczki lub obd i tam skontrolować zasilanie.
dotknij czerwonym kabelkiem miernika srubki przy alternatorze (od tego grubego kabla) a czarnym do masy najlepiej jak nie będzie ładowania tak sie mierzy napiecie na alternatorze a najlepiej odkrec ten gruby przewód i wyczyść końcówke papierem scirnym zeby było przejscie + klemy tak jak pisze toudi6666. jak to nie pomoze i nie bedzie napiecia to niestety...
co to tak wlasciwie jest to napiecie na B+ ?? Napięcie na wyjściu alternatora ( zacisk, do którego przyłączony jest przewód idący do akumulatora). Jeżeli jest wtyczka to te grube kable.
pewnie regulator w alternatorze wysiadl, diody maja zwarcie i rozladowywuje akum najczestsza przyczyna! sprawdz jakie napiecie wychodzi z alternatora jka jest zalaczony silnik . napiecie powinno wachac sie pomiedzy 13.8-14.2V po zalaczeniu swiatel powinno spasc o 0.4V powodzenia
podczas pracy silnika odepnij przewod wzbudzenia alternatora i zobacz napiecie, jesli spada to masz uszkodzone diody mostka prostowniczego w alternatorze (do regulatora - takie 3 jedno amperowe) swiecenie lampki informuje cie ze przez przewod wzbudzenia alternatora plynie prad
no tak dałem bezpośrednio plus do wzbudzenia, ale ten plus wystepuje tylko przy uruchamiani silnika, jest podłączony pod elektromagnes rozrusznika. Czyli napięcie wzbudza alternator w chwili rozruchu i napiecie zanika. Wiec gdyby alternator nie zaczał ładowac była by tam masa i lampka by świeciła. Wszystko to jest realizowane przez przekaźnik. Dokładnie...
Witam.Sprawdż przewód(gruby)idący od alternatora do akumulatora.Zmierz napiecie bezpośrednio na grubym wyjściowym przewodzie alternatora po włączeniu świateł.Jest takie same jak na aku?śprwdz masy,masę silnika,napręzenie paska(napreżacz jak występuje).I czy bez świateł napiecie jest około 14 na akumulatorze?Ładowanie musi być:) Pozdrawiam i życze powodzenia.
Witam. Mam taki sam objaw , akumulator 1rok , alternator wyciągałem i w serwisie OK, na alternatorze napiecie 14,2 a na akusie plywa napięcie, paska nie sprawdzałem-napinacz był wymieniany i serwisanci zastrzeżeń nie mieli do niego , dordzcie coś koledzy z góry dzieki
Diody do sprawdzenia, wyjac alternator, wylutowac i sprawdzac po kolei kazda sztuke ;) Mozesz tez to sprawdzic na pracujacym silniku oscyloskopem jesli masz, awaria diody wyjdzie na monitorze. A jak laduje alternator, napiecie ladowania pod obciazeniem?
Ok. Dzięki, a mam pytanie, gdy przewód od wzbudzania alternatora (czyli ten od kontrolki) jest przerwany to czy alternator wytwarza jakiekolwiek napięcie, w moim przypadku napiecie jest takie samo jak na akumulatorze (czyli pochodzi pewnie z niego a alternator nic nie wytwarza)
kolego taxidriver1 twoj problem polega na tym ze na czarnym kabelku jest +12 z alternatora i zarazem jest to napiecie przesylane przez czujnik tem. na podszybiu czyli nie ma tak jak w opisie osobnego kabelka D+ a na czarno czerwonym masz +12 po stacyjce
witam spróbuj kolego sprawdzić napiecie ładowania przecież w oplach lubią sie psuć alternatory napiecie ok 14.4V nie ponad 15 ani nie mniej jak 13.8
Akumulator jako zrodlo energii i alternator jako zrodlo napedu (alternator jest w stanie pociagnac samochod). Poniewaz pojazd gasienicowy ma sterowanie roznicowe potrzebujesz dwa alternatory. Zeby ograniczyc straty energii proponuje zasilacz impulsowy (wlasc. dwa). Napiecie z akumlatora przeksztalcimy na impulsy o odpowiednim do sytuacji wypelnieniu...
Sama zarowka nie wzbudza alternatora. Ona tylko sygnalizuje brak ladowania. Jest wpieta w obwod od wzbudzania i dziala jak bezpiecznik na przewodzie. A na przewodzie przy alternatorze napiecie jest? Moze szczotki sie zawiesily Dodano po 1 Wepnij wtyczke do alternatora i podaj bezposrednio plus z aku na zacisk od wzbudzania i sprawdz czy laduje
A alternator również robi gestosc? Multimetrem robiłem pomiary chodzi mi tylko o to że podłączam ładowarkę po 1h pisze ze naladowany full a na drugi dzień rano mam 12.4v a po jeździe 100km na drugi dzień aku ma ponad 12.7v więc wnioskuję że te ładowarki to się do niczego nie nadają jak zwykły alternator robi większe napiecie A jak mierzycie gestosc...
Sprawna instalacja w czasie jazdy powinna mieć 14 do 14.5 V.Przy normalnej jeździe.Przy 3000 obrotów powinno być 13 do 14 V.Znaczy dla silnika benzynowego.W dieeslach są albo inne przekładnie albo inne alternatory.
Regulator napiecia jest z alternatorem. Alternator jest chlodzony cieczą. Jest on regenerowany jest to drugi alternator, ktory wkladaja w mercedesie i mnie kasuja. a nadal jest problem z malym napieciem wychodzacym z alternatora.Sprawdzalem napiecie wychodzace z alternatora oraz napiecie dochodzace do akumulatora ktory jest w bagazniku.W chwili startu...
tak tak sprawdzilem i obie sie zaswiecily. tylko z ciekawosci chcialem sprawdzic napiecie na alternatorze (odlaczony kabelek od wzbudzenia)i on podaje napiecie na wtyk wzbudzenia okolo 6v wg mnie alternator sie zawiesil badz cos podobnego i generuje napiecie 6v na pin wzbudzenia przez co nie swieci sie kontrolka badz brak masy na alternatorze. kurde...
jesli ten pojazd ma alternator to masz napiecie stale instalacji i juz zadnych mostkow nie potrzeba. Ten licznik powinien byc przystosowany do pracy w takiej instalacji i juz zadnej stabilizacji tez nie potrzeba. Jesli sie dalej upierasz to mozna zastosowac uklad serii 7812 i on "uspokoi" napiecie z alternatora. Swoja droga piszesz, ze nie ma akumulatora...
Tam jest najzwyklejszy alternator. Jak w traktorze. Wzbudzenie plusem bezpośrednio w szczotki. Sprawdź napięcie jakie dochodzi do ecu. Może tam jest jakiś spadek napięcia i ecu podbija wzbudzenie aby wyrównać napiecie do wymaganego minimum .
No, to Ci nie wyjdzie nic dobrego: regulator napiecia współpracujący z alternatorem (lub prądnicą) działa w ten sposób, że jeżeli napiecie podawane na regulator jest niższe od napiecia progowego, to regulator powoduje przepływ prądu przez uzwojenie wzbudzenia prądnicy (lub alternatora). Gdybyś chciał to wykorzystac do regulacji napięcia zasilacza sieciowego,...
koledzy alternator jest nowy napiecie na alternatorze 14.60 akumulator jest nowy napiecie na akumulatorze 14.50 czujnik temperatury nowy czujniki od klimy sa dwa w okolicy sciany grodziowej i czy sa podlaczone czy odlaczone niema zadnej roznicy wentylator i tak dziala wentylator jest wymieniony na inny wentylator wlacza i wylacza komputer silnika komputer...
Sprawdz czy miedzy pinem 14(-) a 17(+) masz napiecie po zapaleniu ciągnika.Jest to napiecie z alternatora aktywujące sterownik.Oraz miedzy 14(-) a 16(+).Jest to napiecie zasilania z aku.(przez stacyjke. oczywiście na dolnej wtyczce,płaskiej.
Ostatnio opracowałem i zrobiłem układ do załączania świateł rozpoznający poziom napięcia. Załączy światła gdy zacznie pracować alternator . Napiecie progowe ustala się potencjomerem. Ma to jeszcze jeden plus - sprawdza czy napięcie z alternatora nie jest przypadkiem za niskie. Schemat z opisem jest na mojej stronie - konkretnie tutaj http:******** Nieaktywny...
Po pierwsze czy gruby przewód z alternatora masz wpięty do + akumulatora? Po drugie jakie napiecie masz na jednym i drugim pinie kontrolki ładowania przy zapalonym silniku?
Napiecie bezpośrednio na alternatorze?
Włącz swiatla na włączonym silniku i szarp kierownice prawo lewo pewnie będzie w porządku a potem rob tak samo tylko zmieniaj obroty w zakresie 1tys do powyżej 2 tys i wtedy swiatla gasna bo alternator daje na chwile napiecie powyzej 15 v az do 16v działa jakieś zabezpieczenie elektroniki i wszystko gasnie. Sam z tym mam problem ale stawiam na alternator
No właśnie od początku do tego dążę a wyśmiewaliscie się w kółko pisaliście że napiecke 13v na agm i po podl prostnika po min pokazywał full pisaliście że to świadczy o akumulatorze zasiarczonym który miał dosłownie parę miesięcy Sprawdź, czy rozumiesz powyższe zdanie. Ja niestety nie. Jakie my??? Ja się nie wyśmiewałem. :) Nawet na akumulatorach pisze...
dzieki wam wszystkim . z braku odpowiedniego zakresu amperomierza jaki posiadam zmerzylem tylko napiecie na aku = 14.5 V jest OK. tylko cały czas interesóje mnie takie cos , gdy włacze wszystkie odbiorniki w aucie to wtedy chciałbym wiedziec czy alternator daje sobie rade i gdy w tym momencie podłaczyl bym woltomierza do aku powinien byc duzy spadek...
Witam serdecznie.Mam problem i prosze o podpowiedz. Odpalilem mojego forda i po paru minutach pracy na wolnych obrotach zaczely migac swiatla (ktore byly wylaczone) oraz zapalila sie lampka ladowania akumulatora.Wyjelem alternator szczotki wygladaja ok, wiec zmienilem regulator napiecia lecz to nic nie pomoglo auto dalej nie odpala.Na wtyczce idacej...
przekaźnik od lampki i ładowania jest pod prawym panelem przy nogach pasazera (listwa na progu) niestety to częsta usterka - najpierw spala się przekaźnik, później alternator. A jakie jest napiecie ładowania - powinno być od 13,5 do 15V
Zobacz bez wtyczki. Powinno stabilne napiecie byc. Jesli nie to alternator , jak tak to sieje coś z auta
panowie u mnie w jeepie 4x4 jest drugi akumulator do wyciagarki niemcy wymyslili takia kostke ktora wpinasz miedzy akku a alternator i gdy napiecie spada ponizej 12 v zapina alternator do ładowania gdy naładuje odpina go spadek nap jest regulowany od9 v do 13.5 potencjometrem dziala to jak cholera i nie obciaza caly czas alternatora
Witam. A gdzie mierzyles to napiecie - bezposrednio na akumulatorze czy bezposrednio na alternatorze? Napiecie ktore podajesz moglobybyc troszke wyzsze (13.8-14.4), ale powinno wystarczyc. Po pierwsze to zmierz napiecie bezposrednio na akumulatorze i na alternatorze - jezeli na alternatorze bedzie wiecej niz na akumulatorze to szukaj usterki w polaczeniach...
napiecie alternator jakie napiecie elektrody jakie niskie napiecie
excel porównywanie kilku kolumn matryca lp156wh2 poziomować światła
sklep dzwonek otwierania drzwi magneti marelli
Mazda Premacy 2.0 DiTD – wymiana pękniętej dźwigienki zaworowej, instrukcja krok po kroku Zamrażarka Bosch Siemens alarm, gorąca górna część – przyczyny i działania