Plus akumulatora pod srube M6 i do szczotki, minus do obudowy. I ma dzialac. Wtedy na plastikowym terminalu pojawi sie napiecie
Tak, czy inaczej, sprawa jes wzglednie prosta. Przy wylaczonym zaplonie i odpietym przewodzie wzbudzenia, jesli na przewodzie jest napiecie i alternator nie bierze pradu, to problem jest w BSI, jesli nie ma napiecia i jest pobor pradu, to uszkodzony jest alternator. Pozdrawiam, Georges
Sprawdz napiecie ładowania, możliwe że przeładowuje alternator i elektronika ''siada''.
No właśnie od początku do tego dążę a wyśmiewaliscie się w kółko pisaliście że napiecke 13v na agm i po podl prostnika po min pokazywał full pisaliście że to świadczy o akumulatorze zasiarczonym który miał dosłownie parę miesięcy Sprawdź, czy rozumiesz powyższe zdanie. Ja niestety nie. Jakie my??? Ja się nie wyśmiewałem. :) Nawet na akumulatorach pisze...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Jeżeli wysiadł by ci alternator miał bys problemy z akumulatorem (kłopoty z odpalaniem) ale zawsze możesz to sprawdzić powinna być widoczna zmiana napiecia na zaciskach akumulatora po odpaleniu. Napiecie przy prawidłowo działajacym alternatorze powinno wzrosnąć do ok 14V.
Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
Zaloz regulator 28.8V (tyle powinno byc dla aku 24V), tylko musisz wiedziec ze aby alternator uzyskal takie napiecie musi miec duzo wieksze obroty niz dla 14.4V. A jesli nie ma obawy o nadmierny prad ladowania to moze sie obejsc i bez regulatora.
Sprawdź napięcie jakie jest. Może alternator nie domaga. Wyglada jakby za wysokie napiecie w układzie jak pali żarówki.
WITAM!!! Napiecie podczas pracy silnika czy to na biegu jalowym czy tez na wiekszych obrotach nie moze byc nizsze poniewaz alternator od razu zaczyna prace i napiecie jego wynosi 14V , natomiast sprawny akumulator przed odpaleniem minimum 12V po to jest regulator alternatora zeby sterowal ladowaniem akumulatora tzn.zeby go naladowal do zadanej pojemnosci...
Spróbuj pojeździć z voltomierzem takim np. w zapalniczkę. Kiedy spada to napiecie i czy nie skacze. Jak odpalisz po tych 300km np. z kabli to jest to ładowanie czy nie? Jest wtedy kontrolka na zapłonie czy nie? Alternator z klasycznym kołem czy dołożone sprzęgło?
upewnij sie ze alternator ma dobre napiecie ladowania. optymalna wartosc to 14.4vol. jak jest mniejsza to akus moze byc niedoladowany. Dodano po 3 zalezy jakie to auto, jaki akumulator, czy np korzystarz z funkcji ktore potrzebuja duzo pradu
Na poczatek skup sie na masach i zasilaniach , alternator jest sprawny ? sprawdziles napiecie akumulatora ? tylko sie dzieje na wentylatorach od chlodnicy czy moze probowales obciazyc uklad swiatlami i innymi odbiornikami dzialo sie to samo?
To, że jest pod maską to dość logiczne, nie uważasz? Podpięcie bezposrednio pod śrubę alternatora może coś pomóc, ale gwarancji nie ma. Podgrzewacz w necie krązy info sprawny bierze 120A na starcie I dziwisz się, że napiecie siada jak on się załącza? Jaki dystans pokonujesz autem, że aż potrzebny Ci podgrzewacz?
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Musisz zobaczyc czy kuca ci napiecie przy wzmacniaczach czy w calym aucie ogolnie. Jak w aucie to sprawdz polaczenia akumulatora do silnika, zarowno masa jak i + alternatora (czasem jeszcze idzie przez rozrusznik lub jakies bezpieczniki, to tez sprawdz gdzie wystepuja spadki). Jesli okaze sie ze wina lezy tam to oczysc wszystkie polaczenia, najlepiej...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
(at)zorro37 P0600 HONDA Possible Causes Faulty Engine control Module (ECM) Engine control Module(ECM) harness is open or shorted Engine control Module (ECM) cicuit poor electricl connection (zabrudzone zlacza (?) Low battery voltage - Troche niskie to napiecie u Ciebie (!) *** P0563 HONDA Possible Causes Battery defective Loose or missing alternator...
wymiana akumlatora i to ze przez tydzien bylo ok, sugeruje, ze w aucie jest slabe ladowanie owego akumulatora, tylko dziwne by bylo gdyby elektronik tego nie sprawdzil. Uszkodzony rozrusznik tez potrafi rozne figle platac w fiacie, tydzien temu mialem auto ktore zgaslo podczas jazdy, przy probie odpalania krecil troche slabo ale krecil na tyle ze powinien...
Nie wymień lub ew. jeszcze sprawdź napiecie podczas pracy bezpośrednio szpikulcami przez otwory w obudowie bezpośrednio na płycie czasem "gubi" prąd na śrubie wyjściowej M8 lub masę . Jak jest to samo tam pozostaje płytka.
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
Akumulator jako zrodlo energii i alternator jako zrodlo napedu (alternator jest w stanie pociagnac samochod). Poniewaz pojazd gasienicowy ma sterowanie roznicowe potrzebujesz dwa alternatory. Zeby ograniczyc straty energii proponuje zasilacz impulsowy (wlasc. dwa). Napiecie z akumlatora przeksztalcimy na impulsy o odpowiednim do sytuacji wypelnieniu...
witam faktycznie niezły serial tylko chyba troche czeski film bo nie wiadomo o co chodzi i pewnie czeski bład to znaczy gdzies na poczatku popełniono bład w mysleniu alternator przez zestyk w regulatorze podaje informacje dfm tj obciazenie majac vcds mozemy zaznaczyc to obciazenie i obserwowac je na wykresie podobnie jak napiecie zasilajace sterownik...
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
Te kreski na tych rezystrach to raczej jakas farba, lub klej. Jakby podlaczyl zasilanie odwrotnie to powinny bezpieczniki wyleciec bo ma dosc solidne dwie diody zabezpieczające rownolegle z zasilaniem. A co do kondensatorow to rzeczywiscie wygladają na spuchniete. Ja stawiam na zbyt duze napiecie zasilające, przez co padla przetwornica. Niech kolega...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
13.6 i 13.8 to napiecie do przyjecia, ten typ tak ma, jak sprawdzałes alternator bez podłączania przewodów? Dodano po 1 Co do rozładowywania akumulatora to poszukał bym od strony ewentualnych upływów, to jest prądu jaki pobierany jest z akumulatora podczas postoju auta z zamkniętym zamkiem i powylączanymi wszystkimi odbiornikami.
bardzo podobny jest w huyndaiu Pony tylko ten ma chyba dodatkowe wyjscie wirnika do podlaczenia obrotomierza. Ten gruby bialy to wiadomo bezposrednio do akumlatora. styk L to kontrolka ladowania wpieta pomiedzy L a 12v po stacyjce styk S to prawdopodobnie napiecie odniesienia i podlacza sie typowo to do styku +12v po stacyjce Ale ostatnio mialem w rece...
ten drugi (cieńki) to wzbudzenie najczesciej jak sie rozbira alternator to zmienia sie szczotki i lozyska koszt w zaleznosci od typu altrnatora 30-100pln sprawdz odrazu diody bo zaduze ladowanie czasami je spali a po co 2 razy rozbierac?
Zaobserwuj lampkę kontrolną ładowania akumulatora , przy prądnicy ma ona przy wolnych obrotach świecic dosyć jasno , ale tak aby silnik nie gasł. Jezeli masz alternator w/w lampka ma świecic na pograniczu gaśniecia i zarzenia się , również na takich obrotach aby silnik nie gasł gdy przechodzi z wysokich obrotów na wolne obroty. Precyzyjnie to możesz...
Jesli to przygasanie dzieje sie na niskich obrotach to jest normalne , po prostu alternator ma małe obroty i nie oddaje pełnej mocy bo regulator ogranicza prąd podawany na wirnik zeby sie nie przegrzał, Ja mam fiata uno i czasami kiedy stoje na swiatłach w miescie w lecie i właczy mi sie wentylator to czasem sie zdarza ze silnik wyraznie zwalnia a czasami...
Witam , pozdrawiam . Czytam , czytam i malo rozumiem . Proponuje co nastepuje : - Naladuj akumulator prostownikiem , jedz autkiem przez np: ile dni wytrzyma mierzac co jakis czas napiecie przy wylaczonym silniku . - Naladuj akumulator i zostaw w miare mozliwosci auto stac - mierzac napiecie na akumulatorze po np: 2 dniach . Jesli po tym wszystkim zaobserwujesz...
Alternator wymieniony na nowy, napiecie na zacisku W po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu 7-7.5Vac, po powrocie do domu wymienię przewod na ekranowy i podeślę wam parę fotek :)
Pamietam ze dokladnie ten sam problem byl juz poruszany. No moze niedokladnie, o ile pamietam tam chodzilo o to ze odtwarzacz MP3 w momencie rozruchu wraca na poczatek utworu. Ale zasadniczo chodzilo o to samo - poszukaj, bo nie pamietam juz wnioskow. A pierwsza rzecz - czy tak bylo od poczatku? Sprawdzilbym kable i wszelkie kontakty, moze masz na nich...
dotknij czerwonym kabelkiem miernika srubki przy alternatorze (od tego grubego kabla) a czarnym do masy najlepiej jak nie będzie ładowania tak sie mierzy napiecie na alternatorze a najlepiej odkrec ten gruby przewód i wyczyść końcówke papierem scirnym zeby było przejscie + klemy tak jak pisze toudi6666. jak to nie pomoze i nie bedzie napiecia to niestety...
Jaki jest prąd to nie wiem ale napiecie jest w normie. Nie ma czym zmierzyć natężenia.
Ten altek założony był 2 lata temu. Kupiłem używany. Magneti Mirelli. Regulator chyba oryginalny... Generalnie o co chodzi.. Od kilku dni mam taki objaw. Odpalam i niby wszystko ok. Napiecie 14.2V . Ruszam i robi się 13,8V. Jadę i po wysprzęglęniu na luz spada na 12,8V i szybko rosnie do 13.8V Takie skoki po wysprzęgleniu. Jak włącze szybę przednią...
Witam. Mam problem z ładowaniem w sprężarce spalinowej, alternator nie ładuje, przewód prądowy B+ jest podłączony prawidłowo. przewód sterujący regulatora D+ nie miał zasilania po włączeniu zapłonu ani po uruchomieniu silnika. Alternator jest na 24v i powinien według tabliczki podawać 28v. Przeglądajac układ sterowania znalazłem rezystor 100 ohm zastępujący...
Kolego podczas pracy jak masz to 13.45 sprawdzałeś spadki oraz jakie napiecie daje alternator czasami po nagrzaniu połączenia tracą swoje właściwości i mamy spadki napiec można by tez zmierzyć wydajność alternatora w Amperach.
Zobacz bez wtyczki. Powinno stabilne napiecie byc. Jesli nie to alternator , jak tak to sieje coś z auta
Napiecie przy odpalonym na kreconym rozruszniku to 10.5V na cewce przy pompie mam 3 kable bialy zolty i czarny. Bialy masa zolty plus po stacyjce i czarny w ktorym pojawia sie napiecie okolo 2V przy odpaleniu i pracy na rozruszniku. Po puszczeniu kkuczyka z rozruchu gasnie i napiecie 2V znika. Dodano po 1 Mozliwe ze alternator? Po odpaleniu na wyjsciu...
Autorze teraz odpowiedz sobie na proste pytanie,Czy warto było słuchać tych porad typu a to wszystko ok. Bo to tak musi być. Ja w 15 stym poście już napisałem że trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze Pomyśl autorze ile byś był stratny gdybyś posłuchał tych rad że to wszytko ok jest, bo to świece żarowe tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa....
Zmierz napiecie na tym cienkim kablu jakie jest przy zapłonie
mialem w astrze j podobny problem okazalo sie ze akumlator jest w du.... i alternator czasami podbijal napiecie do 18v przez co cisnienie paliwa skakalo ale nie wiem jak w vw z ta pompa bedzie
Witam, na poczatku warto było by sprawdzic alternator czy dobrze pracuje, właczyc najlepiej ogrzewanie szyby plus swiatła ( chodzi o jak najwiekszy pobor pradu przez odbiorniki ) i sprawdzic czy napiecie nie spada zbyt duzo.
Dziwne Być może alternator jest za słaby aby w pełni wszystko zasilić (i odcina - szczególnie diesel) To raz Dwa jeśli napiecie jest nie stabilne i nawet wentylator powoduje wahania napięcia to coś nie tak z alternatorem i lub reg w nim napięcia. Ja mam pomimo włączenia wszystkich bajerów (grzana szyba przód tył lustra grzanie 4 liter, grzanie w nawiewie)...
taa nie pomyslalem o przekrojach :) zeczywiscie bylaby wtopa na pompowaniu 50A na tylu metrach... chyba ze druty jak ze startreka... generator to alternator? jesli tak , to najmniej stratnie bedzie wywalic z niego diody prostujace i napiecie przekierowac na trafko... tyle ze nie mam pewnosci ilo fazowy jest alternator po wywaleniu diod. ale to i tak...
troche zamieszalem , ale co do kontrolki to zawsze swieci inieswieci poprawnie tzn. po perzkreceniu kluczyka swieci a przy pracujacym silniku nie swieci. Przy pracujacym silniku jesli kabelek sterujacy alternatora jest wpiety lub wypiety to nic sie nie zmienia - instalacja ma wszedzie napiecie akumulatora co z czasem spada od 12.8 V w dol. Jeszcze...
Jedynie miernikiem wszystko leciałem. To co piszesz to sprawdzać gdy akumulator jest podłączony do alternatora ? czy akumulator odłączyć od alternatora i sprawdzic czy alternator bez aku daje napiecie a jedynie doprowadzić napiecie do przewodu od wzbudzenia. Beze za 1h w domu to bede sprawdzać to co napisałeś .
Wiatm. Mam pewien problem z podłączeniem alternatora do akumulatora, mianowicie gdy podłączyłem go do akumulatora i zacząłem kręcić wirnikiem alternatora na takich obroitach jak powinien chodzic -nastąpiło wyladowanie akumulatora. Proszę o jakikolwiek schemat lub pisemne wyjaśnienie która końcówka z wyjścia alternatora, do której końcówki akumulatora,...
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Poszukuje schematu podłączenia alternatora http://obrazki.elektroda.pl/6813299300_1...
Witam. Mam taki problem... wychodze rano do maluszka, przekrecam kluczyk.. a tu kontrolki gasna, a rozrusznik ledwo co chrebocze :/ Jak sie go pchnie to zapala.. pojezdze troche po miescie i "niby" caly dzien jest OK, ale na dugi dzien to samo:/ Jak naladowalem akumulator (przez noc) to kilka dni bylo OK a potem to samo :/ Zaznaczam ze klemy mam czysciutkie...
Witam wszystkich. Ostatnio w C-360 wymieniłem prądnice na alternator. Problem w tym , że cały czas mi świeci kontrolka od ładowania. Wszystko podłączone jest następująco: Od alternatora dwa przewody czerwony(grubszy) i czarny. Czerwony podłączony do rozrusznika , a następnie kablem grubym do akumulatora pod plusa. (Alternator podaje napięcie 2,3V)....
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
Witam, mam problem z brakiem ładowania w minikoparce typu "bobcat". Alternator z zewnętrznym mechanicznym regulatorem napięcia. Alternator oraz regulator był sprawdzany w profesjonalnym zakładzie zajmującym się regeneracją tego typu urządzeń - po testach wychodzi że są sprawne. Po założeniu do maszyny pomiar napięcia na mierniku wykazuje brak ładowania....
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Witam. Mógłby mi ktoś pomóc, jak przeprowadzić kable z tego alternatora do regulatora napięcia? Instalacja jest na 24V. Miałby ktoś może schemat, jak to podłączyć?
będę wdzięczny jak ktoś mi pomoże i wyśle schemat podłączenia alternatora z góry dziękuje Przeniosłem z: "Schematu/instrukcji/artykułu". <skryn>
Witam! Czy połączenie akumulatora z alternatorem jest odpowiednie (patrz rysunek)? I jeszcze mam takie pytanie. Co należy podłączyć do alternatora w miejscu zaznaczonym na kolejnym rysunku? Za pomoc z góry dziękuję ;)
Witam kolegów. Mam taki oto problem: założyłem do mojego ciągnika alternator z wbudowanym regulatorem napięcia ( alternator bosch,, dla pewności wymieniłem regulator na nowy) poprzednio był altek 6 diodowy bez wbudowanego regulatora. Alternator podłączony jest poprzez żarówkę 12V/4W do gniazda nr 15 stacyjki. I teraz: przy wyłączonym silniku żaróweczka...
Zwracam się z prośbą o pomoc w podłączeniu alternatora. Kopałem troszkę w internecie nigdzie nie mogę znaleźć schematu. https://obrazki.elektroda.pl/5144825300_...
Witam. Samochód Skoda 120l. Mam problem z ładowaniem akumulatora. Po sprawdzeniu miernikiem stwierdzam, że przy działającym silniku ładowania brak (kontrolka aku oczywiście się świeci). Nie chciałbym popsuć sobie miernika, więc wolę zapytać na jakich zaciskach mogę jeszcze sprawdzić napięcie na alternatorze czy też regulatorze napięcia? Dziękuje. Pozdrawiam.
Witam mam taki maly problemik z alternatorem gdy juz silnik pracuje i alternator laduje (14,2V) (13,9-14V)na zapalonych swiatlach czuc ewidentnie duzy opor stawiany przez alternator pierwszy raz spotykam sie by alternator az tak hamowal silnik czy to jest normale?? sumarycznie to nie przeszkadza lecz skutkuje comiesieczna wymiana paska pomimo iz jest...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
TEMAT dyskusji Ładowanie - Alternator Po ok 5 godz pracy ciągnika na wolnych obrotach nie pali sie ani nie ża rz y kontrolka ładowania tylko pulsuje z częstotliwością co 1-2 sekundy jak obroty wzrastaja to przestaje swiecić, lub po zapaleniu np świateł postojowych (na wolnych obrotach) Czekam na opinie Pozdrawiam Marka sprzętu? Marka alternatora? Może...
witam, mój problem polega na tym iż kupiłem alternator do c-330 z wbudowanym regulatorem, w zeszłym roku podczepiłem wszystko i jakoś działało, później spaliła się stacyjka i zaczął się problem. Wymieniłem stacyjkę. alternator mam podpięty w następujący sposób: + bezpośrednio z + akumulatora i rozrusznikiem, drugi wolny zacisk alternatora pod kontrolkę...
Witam! W wyżej wymienionym aucie rozładowuje sie akumulator na postoju, akumulator kupiłem nowy i naladowałem porządnie. przy wyłączonym silniku, z odłączonym radiem auto pobiera 0,6A z akumulatora. Gdzieś wyczytałem, że może to być wina alternatora więc odłączyłem kostke od niego [z dwoma przewodami] i pobór prądu spadł do 0A [pewnie cos tam ciągnie...
alternator napiecie stojana alternator napiecie ladowania alternator niskie napiecie
matrix alarm nasycenie wzór multimetr rezystancja
zmywarka whirpool vitodens pokrętło
Jak otworzyć bagażnik w Renault Clio IV 2016? WCP730M Samsung BN59-01314A pinout – Wi-Fi/Bluetooth moduł, złącze 12-pin, SDIO, UART