tu masz prosty schemacik zrozumiałem,że masz alternator 9 diodowy z wmontowanym regulatorem
Akumulator sam zakładałem, więc jest ok. Motorek jest, jak pamiętam, z 2021 r. Dodano po 4 Z tą ceną to zaniżyłeś sporo. A jest jakaś opcja, żeby to sprawdzić i jak to ewentualnie wymienić? Dodano po 3 Z ta cena to chyba zanizyles? A jak spradzic lub wymienic alternator?
mam prośbe może ktoś wie jak przerobić ładowanie w Junaku na alternator.
Witam !! W takim razie jak to zrobili w motocyklach firmy Norton ? Poza tym moc o której piszesz wydzieliłaby się na diodzie tylko wtedy gdybyś odłączył akumulator przy pełnych obrotach alternatora. Swoją drogą - jaką mocą dysponuje ten alternator ? Znając wymiary jakie może on mieć ( pod dekielkiem w Junaku wiele się nie zmieśći ) to niezbyt wielką...
Dokładnie tak. Akumulator pracujący w instalacji pojazdu jest zasilany napięciem o stałym poziomie. Jeśli się "gotuje" oznacza to, że to napięcie jest zbyt wysokie, czyli uszkodzenie regulatora.
Witam Mam w Junaku zainstalowany alternator od Mitsubishi i nowy akumulator 10A Broblem w tym że z alternatora na akumulator jest podawane 15,3V Czy tam może zostać? Czy może ten alternator jest uszkodzony ?? Pozdrawiam DADIN
Witam, w junaku mam zamontowany alternator od jakiegoś japońskiego samochodu z wbudowanym regulatorem. Czy gdy podłączę pod ten alternator akumulator 5Ah to nie będzie on przeładowywany? Czy ten wbudowany regulator będzie temu zapobiegał?
Nie byłoby sensowniej zabudować jakiś mały alternatorek i regulator napięcia zastosować od malucha? Jak pamiętam zawsze były problemy z prądnicą w Junaku i stale pływała ona w oleju wydostającym się z pod uszczelniacza wskutek czego były częste awarie prądnicy .Posiadam 3 schematy regulatorów prądnicy lecz z napięciem instalacji pokładowej 12V z minusem...
Dziękuję koledzy za pomoc. Jutro postaram się zamontować alternator do motoru i zdam relacje jak pracuje. Zastanawiam się jeszcze jakie minimalne obroty może potrzebować ten alternator. W junaku wolne obroty maja ok 900 obr/min. Napęd alternatora jest zrealizowany ze studni prądnicy więc na wałku alternatora powinno być ok 1100 obr/min. Czy takie obroty...
Sprawdzałeś jakie napięcie podaje alternator ? Czy w ogóle podaje? Nie kupuj nic na ślepo najpierw analiza potem kupuj części.
Regulator nawalony,i tyle.
Witam serdecznie.Było to dawno ale prawda.Mój braciszek w Junaku zastosował alternator z Dacii.Był zamocowany na karterze silnika i wspaniale działał.
Mam problem i proszę o pomoc. W swoim junaku mam zamontowany alternator z Tico ale jako, że nie znam się na elektryce nie wiem jak go podłączyć. Z tego co wyszukałem, to jeden przewód (główny prądowy) powinien być podłączony do akumulatora. Pozostają jeszcze dwa. Nie widzę na nich żadnych oznaczeń i nie wiem co z nimi zrobić. Na logikę, w każdym samochodzie...
Witam.Zastosowanie większej mocy pradnicy nie sfajczy Ci instalacji bo masz tam grubsze przewody jako,że całość była na 6V.Brat miał kiedyś w Junaku alternator z Dacii(ze wzgledu na małe jak na tamte czasy wymiary)ale ten służył jedynie do napedu przerośniętej elektryki i to na 12V.Pozdrawiam Witek.
Witam Jakiś czas temu zrobiłem alternator do junaka na bazie alternatora z fiata 126p i mam tu pewien problem a mianowicie alternator w maluchu swoje pełne parametry osiąga przy 13000obr/s a w junaku napięcie ładowania na poziomie 14V było by mile widziane przy 1200obr/s skąd też moje pytanie czy da się to osiągnąć przy tej konstrukcji stojana i wirnika?...
Sprawa nie jest taka prosta, sądząc po przedstawieniu tematu to jeseś początkujący w tej materii chyba ,że sie mylę. Na mocy nie zyskasz jak piszą koledzy. Sposób nawijania jest trochę inny niż zwykłej cewki, do tego mocowanie wyprowadzeń uzwojenia w komutatorze, odizolowanie uzwojenia od żłobków, pokrycie lakierem izolacyjnym termoutwardzalnym, wyważenie...
Witam Droga prezentu trafil do mnie japonski alterantor(tylko tyle mozna odczytac z nalepki) chcialbym zamontowac go w swoim Junaku, mam jednak spory problem z rozszyfrowaniem sposobu podlaczenia. Dostepne sa trzy styki o oznaczeniach: I, G, L(czwart to B wiem ze to + do aku). Czy ktos moze spotkal sie z takimi oznaczeniami? L to pewnie do lampki, dwa...
Jaki tam jest rodzaj instalacji i alternatora? Jeżeli światła są standardowo zasilane z pracującego silnika, to proszę sprawdzić czy nie jest to powiązane z uszkodzeniem wyłącznika światła stop i uszkodzeniem oprawki żarówki światła pozycyjnego/stop w tylnej lampie. Uszkodzony regulator napięcia powodował by upływ prądu bez włączonej stacyjki. Zwarcie...
"Elektrit'' ale czy zmiana kierunku obrotu wirnika napewno nie spowoduje jakichś anomali z prądem..? Czy całość nie spali się itp?? A w Junaku probemów z chłodzeniem alternatora raczej by nie było nawet bez wentylatora z tego względu ze alternator jest na wierzchu bez żadnej obudowy więc podczas jazdy przepływ powietrza robi swoje.
Nie jestem fachowcem od elektryki w motocyklach ale może być problem ze znalezieniem mocniejszej wersji iskrownika - mocniejsze sa stosowane w moto alternatory podobne do samochodowych np takie były w mz etz i jawach ts (to raczej trudne do adaptacji) albo w wersji ze stałymi magnesami w wirniku i uzwojeniami pracujacymi w oleju .I o ten olej się tu...
właściciele Junaków mieli inne problemy z montażem alternatora niż autor postu, bo tam nie brakowało mocy tylko sposobu jej przekazania. ja tu widzę problem taki, że albo alternator, albo jazda, bo pod górkę to będziesz musiał wszystko dodatkowe wyłączyć
Czyli zgasić się go da tylko przyciskiem, ze stacyjki nie gaśnie.... hmmm - uszkodzona blokada kierownicy, odpięte gaszenie ze stacyjki. Czy aby ktoś go sobie nie próbował "pożyczyć"? W pozycji "0" stacyjki zasilanie jest odłączone od wszystkich przewodów, a jeden z przewodów zostaje zwarty do masy (przy włączonej stacyjce nie jest podłączony do niczego)....
Tak jeszcze tylko wspomnę dlaczego chcę przerabiać oryginalną prądnicę. powodem jest fakt że oryginalna daje 65watt a ja bardzo bym chciał, żeby w tej samej obudowie to było chociaż troszkę ponad 100 wat. Nie wiem czy się to uda. Widziałem oryginalne "Junaki" z alternatorami zamiast oryginalnej prądnicy. Poza tym zastosowanie neodymów, eliminuje regulacje...
wiesz jak koledzy wyzej mowia chcesz to sobie zakladaj ten alternator , ale jak ja mialem komara kiedys to kombinowalem jak dodac mu mocy a nie ująć... co do tego duzo zalezy od twojego rozwiazania konstrukcyjnego w maluchu jast niewielka przekladnia ...a jak masz malucha zauważ co sie dzieje gdy zapalasz silnik i w momencie wzbudzenia sie alternatora...
Cholera ale zabytek ktoś do Junaka wstawił... Na pewno śruba z oznaczeniem B, to wyjście prądowe. Czy przy tej potrójnej kostce nie ma jakiś oznaczeń? Regulatora raczej nie ma w środku. Jak znasz producenta, to możesz się starać dojść do opisu złącza po innych modelach. Możesz też spytać u elektryka. Jak chcesz samemu robić, to dobrze było by sprawdzić...
Po pierwsze: każdy pojazd ma MASĘ NA OBUDOWIE! Tylko zależy, czy jest to PLUS, czy MINUS... A czy ten elektroniczny regulator z malucha, to nie jest przypadkiem regulator alternatora? Jeśli tak, to nie nada sie w żadnym wypadku. Natomiast regulator prądnicy powinien działać bez problemów. A jeśli szukasz więcej informacji, to odsyłam cię do grupy dyskusyjnej...
a masz prądnice? ja u kumpla w junaku widziałem (i robiłem) prądznice z uzwojeniem wzbudzenia co stanowiło namiastke alternatora, poszło na stabilizatorze od poloneza i aku 12V ale można by go nauczyć żeby trzymał te 7 - 7,5V.
Nie spotkałem się z takim regulatorem trójfazowym, aby miał osobne wyjście na oświetlenie (zasilane z alternatora) i tym bardziej z takim który ma kondensator elektrolityczny ukryty we wiązce przewodów. Co prawda dołożenie wyjścia na oświetlenie to kwestia dołożenia dodatkowych trzech diod prostowniczych, ale komu by się to opłacało skoro oświetlenie...
Junak akurat ma oryginalnie 6V. I stare "rosje" też. Ale faktycznie można by się zwrócić w stronę techniki motoryzacyjnej. I poszukać jakiegoś małego alternatora ze skutera. Tam panują teraz rozwiązania ze stałym kołem magnesowym więc nie ma żadnych szczotek.
Witam. Podobny projekt już powstał i działa. właśnie na mimośrodzie. Współpracuje z regulatorem/prostownikiem od współczesnego japońca ( regulator stratny min. 5cio pinowy). Alternator pracuje w trudnych warunkach bo umieszczony w bloku silnika pod pokrywą zaraz za cylindrem ( junak ). Do tej pory podobno przejechane 10 kkm i wszystko gra. Ładuje, nie...
A w tym silniku to nie był przypadkiem montowany polski odpowiednik jednofazowego alternatora Lucasa? Masz rację Błążej to polski odpowiednik samowzbudnego Lucasa który miał być montowany w Junaku . sifjejo - co do ładowania w WSk 175 to problem polega na tym że brakuje w instalacji regulatora napięcia, a co za tym idzie napięcia są różne w zależności...
Po pierwsze daruj sobie żarówki Awiny, powinny one zostać już dawno wycofane ze sprzedaży za brak opisu "Brak homologacji, nie wolno używać na drogach publicznych". Nawet na choinkę się nie nadają, jeszcze dom się spali... Załóż na próbę porządne żarówki renomowanych marek, z oznaczeniami homologacji wydrukowanymi na ich obudowach. Po drugie to wszechobecne...
Z tego co czytam, to chcesz mieć orginał,. a jeżeli nie to najlepiej przeciągnij pasek klinowy ze skrzyni biegów i załóż alternator. Najlepsze są z japońskich samochodów. Mają wbudowany regulator, tanio idzie dostać na jakimś złomie często odstawiają ludzie jakieś stare subaru mitsubishi, alternator jest malutki i idealnie pasuje pod bakiem. Mój kumpel...
Prądnica w junaku jest pod deklem i nie widać, że jest to (toto z aukcji) zupełnie inne urządzenie. Zakrywasz dekiel i nadal oryginał. U Ciebie prądnica jest na wierzchu i upierając się przy oryginalnym wyglądzie, ciężko będzie przerobić ją na alternator. Nikt nie twierdzi że się nie da, ale z prądnicy zostanie właściwie tylko tuleja obudowy...
w czasie jazdy cos szczeliło motoek zgsł kntrolki nie świecą Cześć! Brzmi to jak potencjalny problem z układem elektrycznym motocykla. Jeśli coś "szczeliło" i kontrolki przestały świecić, to prawdopodobnie doszło do zwarcia lub przerwy w obwodzie. Oto kilka kroków, które możesz podjąć, aby zdiagnozować i naprawić problem: 1. Bezpieczeństwo...
Przwijałem kiedyś cewkę do Junaka. Użyłem do tego odpowiedniego przewodu, przekrój rzędu 0,05 mm, i kilka tysięcy zwoi. Następnie zalałęm cewkę szelakiem w firmie przezwajającej. W handlu dostępne są lakiery podobnie działające.
Jednym z poważniejszych problemów jest prądnica 6V z mimośrodowym wirnikiem oraz lokalizacją narażającą ją na mocne przeciążenia termiczne. Dla utrzymania sprawności całego układu , bilans obciążenia nie powinien przekraczać 40-45 W co jak chyba wiadomo nie jest łatwe zwłaszcza że do tego wszystkiego zalicza się również główna żarówka. Niestety używanie...
Ja byłbym za modułem i alternatorem. Tylko jaki moduł? Juto połażę po sklepach to dam znać a co powiecie o modułach z allegro do wski, mz, junaka??? Dodano po 2 E raz sie żuje kupiłem moduł GL100 z allegro. Nowy za 20 zł.
Z czym masz problem... znajdź schemat jakiejkolwiek chińskiej 125'ki (np. współczesne Romety, Junaki). Podłączenie jest proste jak drut. Stacyjka ma 4 przewody i 2 pozycje kluczyka: 0/STOP - zwarty czarny z kawałkiem blachy (podłączony do masy) z zielonym (podłączonym z wejściem gaszącym modułu) 1 - zwarty czerwony (+ akumulatora) z czarnym z wsuwką...
Diodę zamiast wyłącznika samoczynnego stosowano w regulatorach zastępczych do samochodu Mały fiat 126p. Schemat był publikowane z Zrób To Sam. Popełniłem ten układ do samochodu z plusem na masie i działał. Zakładam, że w samochodach tych pobór prądu z prądnicy był większy niż w motocyklu kolegi. Moim zdaniem może kolega zastosować diodę, choć teraz...
junak paliwo junak cewka junak iskrownik
schemat sprężarka klimatyzacja xl4015 dioda przewody wysokiego napięcia laguna
diora bluetooth zmywarka amica pompa myjąca
Szlifierka mimośrodowa Nitro 300W – spadek mocy przy docisku, szczotki, łożyska, diagnostyka Telewizor LG, Samsung nie reaguje na pilota i joystick – brak sterowania po włączeniu