Temat juz stary ale z potrzeby chciałbym go odswierzyc ,, Mam junaka na oryginalnym zapłonie i instalacji 6v ( pradnica) ale chciałbym przerobic go na elelktroniczny zaplon z ukladem bezstykowym jaki mozna kupic za dwiescie pare zloty aby uczynic go bardziej bezawaryjnym ,,,, http://www.prameti.webpark.pl/junak/juna... Jednak zalezy mi bardzo na...
(at)janosiksik Te chinskie cewki lubia sie przepalac po stronie wys. napiecia. To samo jest w junaku, podkaszarkach.
Robiłem moduły zapłonowe do malucha, które można z powodzeniem stosować także w junaku. Tyle że, jak napisałem wyżej, problemem junaka jest niestabilny punkt zapłonowy, który wynika z konstrukcji mechanicznej motocykla: dwa koła pośrednie, delikatny wałek iskrownika. A wspomniany wcześniej dzik montowało sie na wale, co powodowało, że punt zapłonu był...
Dzien dobry mam pytanko odnosnie silnika chinskiego junak mialem silnik 50 i wymienilem na 125 silnik odpala od stopki a od startera nie silnik jest nowy jaki problem jest ze nie chce odpalic cewka modul czy wiekrzy akumulator a jak odpalam na starter to kontrolka mi przygasa pozdrawiam
Ta z linku nie będzie dobra. Jesli "u nich" miałeś na myśli tego sprzedawcę,to te powinny być odpowiednie https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonow... https://allegro.pl/oferta/dze-cewka-zapl... Jeśli mowa o obojętnie czym to np https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonow...
Junak jak i większość starych motocykli miał stały kąt wyprzedzenia zapłonu. Nanoplex jak najbardziej na miejscu. szczególnie że czujnik położenia wału jest niewielki i nie będzie bardzo szpecił. Do tego cewka zapłonowa jest malutka. Na uwagę zasługuje również zapłon halotronowy pochodzący z VW (czujnik hala + "cewkomodół" ). Uważam , że dla siebie...
Plus zasilający manetki może być podłączony /przez przekażnik/do akumulatora.Natomiast cewka przekażnika powinna być podłączona do plusa po stacyjce. Jeżeli zrobisz inaczej na drugi dzień w akumulatorze będzie O wolt i odpalić z rozrusznika będzie niemożliwe. Stacyjka spokojnie wytrzyma cewkę tego przekażnika .Na lato dodałbym osobny wyłącznik odcinający...
Możesz poszukać telefonu gościa z Dukli nazywa się Misiołek i on jest w stanie przewinąć taką cewkę ( mi nawijał cewki do statora drucikiem 0.08mm :D )
Paliwo nie dochodzi, zatarty, gaźnik do sprawdzenia, cewka daje iskrę? Opcji jest trochę.
Wpisz w google schemat 4t i kazdy skuter czy motorower moduł zasila jedną cewka. A są silniki bez ładowania ktore tak działają.
Trzeba zobaczyć z której strony wychodzą przewody z kartera. Z tej strony co jest alternator jest też koło zamachowe / magnesowe. Zaciągasz karter, odkręcasz cewkę alternatora, dajesz nową uszczelkę pod karter i po sprawie. wpisz w YT Kontrola alternatora w Junaku M11 to ci zobrazuje jak mniej więcej to wygląda.
Witam, dostałem do naprawy Junaka 905, to jest jeszcze wersja bez wtrysku, bo nowsze już mają wtrysk paliwa, tylko teraz tak, nie wiem jakim cudem, ale spalił się moduł zapłonowy z typową kostką 5 pin, i teraz tak, może ktoś z was wie, bo chcę założyć moduł zapłonowy już odblokowany, tylko puki co jedyne jaki znalazłem, to do Junaka 904, i teraz pytanie...
junak potrzeba mi schematu ktory zawierać bedzie w sobie przewody 4030 1202 to jest cewka górnej i dolnej skrzyni. konkkretnie ginie mi minus na 4030 narazie załozylem przekaznik( bo z tego co pamiętam byla tego typu akcja naprawcza w dafie) ale wolałbym dotrzeć żródła problemu.
zielony masa bialo niebieski impulsator zolty/bialy do regulatora czarny cewka ladujaca cdi ale cos mi nie pasuje w starej wtyczce jak bys mial dc-cdi
Cześć! Na początek zaznaczę że pierwszy raz mam styczność z silnikiem z iskrownikiem, ale przewinęło mi się przez ręce parę silników z bateryjnym. Silnik zaburtowy Salut M https://obrazki.elektroda.pl/9439939600_... Kupiłem za grosze jako zepsuty z zamiarem majsterkowania. Aktualny stan silnika: Nowa świeca NGK B5HS Nowa fajka NGK +...
Witam. Borykałem się z elektryką w motorowerze Junak 902. Nie działało kompletnie nic, żadne światła, rozrusznik czy kontrolki, uporałem się z problemem, winny okazała się regulator napięcia, na wolnych obrotach dawał 17 Volt na instalację. Przez swoją głupotę, zanim podpiąłem miernik, dostał pewnie wyższe napięcia i spustoszył instalację. Popalił kilka...
Zawory kolego zawory pierwsza rzecz zawory są ok okazało się że to była wina padniętej cewki oraz świecy i filtra powietrza, dodałem też filtr paliwa którego nie było , do pełni szczęścia muszę jeszcze wymienić popychacz napinacza rozrządu wraz z zębatkami łańcuchem czyli napęd tylnego koła i akumulator. dziś wynikła nowa awaria brak powietrza w przednim...
witam Przerabiam instalacje w moim Junaku na 12V (zapłon bateryjny) jak sprawa z prądem wygąda w oryginale kazdy kto posiada Juaka wie :| Mam problem z połączeniem tego wszystkiego nigdy nie lubiłem sie z prądem :D Narazie chce zrobic prosta instalacje tylko na rozruch motoru taka podstawa między: - alternator - akumulator - cewka zapłonowa - kontrolka...
Jak widzisz nikt nie rwie się z informacjami. Powodem zapewne niska jakość informacji. Pewno mógłby coś więcej powiedzieć osobnik na codzień zajmujący się takim modelem. Kiedy próbuję zrozumieć twoje wywody to chyba wychodzi iż masz iskrownik z cewką bezmasową i do tego należy stosować odpowiedni regulator. Ale ze zdjęć niezbyt potrafię wywnioskować,...
Przwijałem kiedyś cewkę do Junaka. Użyłem do tego odpowiedniego przewodu, przekrój rzędu 0,05 mm, i kilka tysięcy zwoi. Następnie zalałęm cewkę szelakiem w firmie przezwajającej. W handlu dostępne są lakiery podobnie działające.
Zacznij od początku czyli od iskrownika potem impulsator powinno zadziałać to są pierw rz kt s psują.
Z iskrownika ? A nie ma cewek swietlnych pod kołem zamachowym?
Witam Mam następujący problem. Po zmianie silnika z 72ccm na silnik yx140 z dolnym rozrusznikiem, mam problem z odpalaniem go ze startera. Tematów jest sporo podobnych, ale takiego nieudało mi się znaleźć. Silnik został podłączony, wszystko zostało wymienione: cewka wysokiego napięcia, moduł zapłonowy, regulator napięcia, przekaźnik rozrusznika. Przekręcając...
W sensie pod pokrywa magneta? Nie powinno tam być oleju. Magneto oraz cewki powinny być suche.
Jednym z poważniejszych problemów jest prądnica 6V z mimośrodowym wirnikiem oraz lokalizacją narażającą ją na mocne przeciążenia termiczne. Dla utrzymania sprawności całego układu , bilans obciążenia nie powinien przekraczać 40-45 W co jak chyba wiadomo nie jest łatwe zwłaszcza że do tego wszystkiego zalicza się również główna żarówka. Niestety używanie...
Wymieniłem gaźnik,świece iskrownik,cewkę,moduł.Po tych wymianach jest taki problem ze tylko udało mi się odpalić tylko na obrotach jak dodaje gazu od razu gaśnie. obrotomierz pokazuje 3500 obrotów jak chodzi na obrotach, na pewno za dużo .Co możne być przyczyną.
Witam kupiłem junaka 901 2013 rok motorek ma ledwo nalot 3 tysiące od pierwszego właściciela, ale uszkodzony, nie ma iskry, myślałem że wymienię modol, czy cewkę i bd ok zmieniłem modol za 5 zakręceniem spaliło modol, ten co był w motorku zanim kupiłem nowy też był spalony, co może powodować palenie się modułu, dodam że na nowym module tez iskry nie...
Światła mija . Może jakaś masa albo cewki
Nie no ładowania nie ma. https://filmy.elektroda.pl/48_1690402057... Krótki film który opisuje cała sytuacje. https://obrazki.elektroda.pl/5322921600_... Stary regulator, czarny przewód zapewne GND jest połączony z zielonym kondensatorem, to jest jakiś pull up ? Co udało się ustalić, to napięcie na cewkach zostało sprawdzone żarówką...
Albo biorąc pod uwagę raczej niewielką ( z racji wymiarów) wydajność takiego alternatoran prosty stabilizator szeregowy na tranzystorach mocy. Nie, nie. Na takim stabilizatorze odłoży się kilkadziesiąt watów. U mnie w motorowerze suzuki obciążenie wynosi ~100W, przy czym prądnica daje napięcie 30V na srednich i wysokich oborotach. Czyli na tabilizatorze...
Z doświadczenia wiem, że najcześciej przyczyną tych usterek jest iskrownik. Odłącz przewód od platynek, podłącz z zewnątr bylejaką cewke samochodowa, minusa podłącz do platynki, plus do akumulatora, najlepiej samochodowego, kabel wysokiego napięcia do cewki zewnętrznej i próbuj.
Są led-y z cokołem BA20D pasującym do fabrycznej lampy wsk, w dodatku pracują przy napięciu zmiennym 6/12V [url=https://allegro.pl/oferta/zarowka-b...
Zazwyczaj chińskie skutery biorą sygnał który idzie do cewki żeby nie targać specjalnie kabla. Przeglądałem instalację od skuterów 2T i 4T i mojego aktualnego junaka. Każdy pisze o obrotomierzach między 2T o 4T i liczbie sygnałów czy impulsów. Stałem się posiadaczem nowych zegarów cyfrowych od zippa quantum R50 2T i zakładałem do junaka 901 4T Fabryczny...
A no nie mam pojęcia! Jak bym miał to bym nie pytał. No w końcu jakieś konkrety podajecie. Pomysł z trzema cewkami ma sens, i przestawionym wirnikiem. xxxxxxxxx Ta prądnica od junaka jest tak samo zbudowana jak moja i alternator ktoś zrobił. Tak wnioskuję że zastosował gość pomysł Błażeja. Trzy cewki , jakiej grubości drut??? ile zwojów??? ile magnesów...
Mam problem i proszę o pomoc. W swoim junaku mam zamontowany alternator z Tico ale jako, że nie znam się na elektryce nie wiem jak go podłączyć. Z tego co wyszukałem, to jeden przewód (główny prądowy) powinien być podłączony do akumulatora. Pozostają jeszcze dwa. Nie widzę na nich żadnych oznaczeń i nie wiem co z nimi zrobić. Na logikę, w każdym samochodzie...
Może to pomoże :-) http://motocykle.svasti.org/index.html?s...
Cała instalacja zapłonowa z pominięciem ECU, ale prawdopodobnie będziesz musiał zmienić koło magnesowe, jeśli na swoim obwodzie ma więcej niż jeden znacznik. DC-CDI ze stałym wyprzedzeniem powinno zdać egzamin, jeśli nie masz tam cewki zasilającej CDI. Ogólnie dużo pracy przed Tobą.
Witam, posiada ktoś może zdjęcie oryginalnego podłączenia gniazda WN z cewką w iskrowniku ZS3 Junaka M10 z 1962r?
Pytanie który dokładnie masz silnik. Jak z suchym magnetem to: Z lewej strony silnika jak zdejmiesz magneto masz cewki. Powinny być na podstawie i na bloku znaki aby ustawić zapłon.
Z czym masz problem... znajdź schemat jakiejkolwiek chińskiej 125'ki (np. współczesne Romety, Junaki). Podłączenie jest proste jak drut. Stacyjka ma 4 przewody i 2 pozycje kluczyka: 0/STOP - zwarty czarny z kawałkiem blachy (podłączony do masy) z zielonym (podłączonym z wejściem gaszącym modułu) 1 - zwarty czerwony (+ akumulatora) z czarnym z wsuwką...
Proponuję nawijać pojedyńczym drutem , będzie przy połączaniu do komutatora mniej problemów z identyfikacją wyprowadzeń . Jeśli chodzi o stojan to nie miałem potrzeby przezwajania i nieznam danych nawojowych . Jeśli z punktu połączenia cewek jest wyprowadzony odczep to powinno być ok . Na odczepie max. ładowanie , a na końcu 0,45 małe . Pozdrawiam .
Ok poprawka z mojej strony: stosowane są także tam gdzie wymagana jest duża niezawodność. Junaczek nie jest niestety zbyt dobrym przykładem zastosowania iskrowanika bo sprawia kupę problemów i nawet w egzemplarzach z oryginalną indstalacją robiony jest zapłon bateryjny. Nie mam tu na myśli oczywiście wieśniackich przeróbek. Tam iskra z iskrownika jest...
Ja jestem z tych, co mają w zapasie części zamienne ;) Napisałem w pierwszym poście, że zmieniłem do testów świecę, fajkę, kabel, cewkę i moduł. Trochę przesadzasz z oceną jakości chińczyków. Od czasu pierwszych skuterków sporo się zmieniło. Znam ludzi, którzy chińskimi Rometami, Junakami, Bartonami, Shinerayami i Zippami jeżdżą na co dzień. Ba, są...
Z całym spokojem można zrobić na sztywno czas ładowania 3 ms(piszą że max. czas ładowania nie przekracza 3.5ms). Z ciekawości zrobiłem sobie czas regulowany w pętli zamkniętej, przy 12V zasilania średnio licząc czas i tak zawsze oscyluje w okolicy 2.8-3.1 ms. Zgadza się, mojej butelkowej cewce też wystarcza 3ms na naładowanie się. Jednak jestem za...
Witam Kolega poprosił mnie o usprawnienie regulatora prądnicy w Junaku. Kupił gotowy regulator [url=http://lantis.pl/towar.941.junak.el... ale jest z niego średnio zadowolony. Regulator bardzo mocno się grzeje (radiator) i bywa zawodny. Z powyższych powodów zapytał mnie czy mogę coś z tym zrobić. Niestety temat...
Gdzie można kupić do tego modelu gaźnik? Dodano po 2 Czas ten temat uporządkować. Sprawdziłem całą elektrykę części odpowiedzialnej za zapłon. Mnóstwo po rozginanych złącz przewodów -gdzie się nie dotknąłem to przede mną ktoś grzebał. Naprawiłem całą instalację elektryczną kabel po kabelku -posłużyłem się schematem od innego skutera zbliżonym do tej...
O przepraszam, na pewno chodziło mi o obr/min to raz, a dwa, ta wartość wzięła mi się z jakiejś tabelki, ale patrze tu na jakąś charakterystykę alternatora z lublina (taka akurat jest w tej książce) to jest to taka intercja która stan ustalony osiąga na poziomie 45A przy obrotach 6500obr/min a zaczyna się z około 1100obr/min, ja niestety nie mam przyrządów...
Witam, mam problem z motorowerem z silnikiem 139FMB. Po przeróbce na 110cc coś zaczęło głośno stukać w silniku, nie jest to odkręcone sprzęgło ponieważ nawet ze sprzęgłem zdjętym z wału słychać stukanie przy kręceniu rozrusznikiem. Taka sama sytuacja jest przy zdjętych cewkach, więc magneto nie obija się o cewki. Do tego zauważyłem, że co którąś przegazówke...
cewka junak junak paliwo junak iskrownik
cofnąć formatowanie satel potwierdzenie sygnalizatorem zawór czterodrożny pompa ciepła
Instrukcja obsługi wzmacniacza Technics SU-V550 Zgubiony brelok odcięcia zapłonu - co robić?