pryskasz dimerem czekasz 5 min ,jedziesz potem karcherem ,następnie newralgiczne punkty elektryki okolice złącz gniazd alternator,należy przedmuchać spręzonym powietrzem
Tam gdzie masz 2 duże wsówki w starym po połącz je razem i do B+ czyli tam gdzie ta większa śruba, a tam gdzie mniejsza wsówka to do mniejszej śruby D+.
Cieńki kabelek D+ wzbudzenie, do kontrolki ładowania. Gruby zacisk B+ do plusa akumulatora.
Sprawdź sobie tutaj. Powinien tam ten schemat być. Nawet jednak jak go nie ma, to taki zestaw schematów na pewno ci się przyda.
Z tego co widzę na zdjęciach musisz to podłączyć tak: 1. gruby kabel z filtra do śruby pierwszej(gruby kabel alternatora) 2. cienki kabel do masy 3.wyjście z obudowy filtra do grubego kabla od alternatora
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
czy mogę sam na nowo poprowadzić go od alternatora można przekaznik zasilić z pinu D+ (kontrolki) alteratora. Po rozruchu i włączeniu ładowania przekaznik zewrze i przekaże plus. To lepsze niz podpinanie bezpośrednio. Zabezpiecz obwody bezpiecznikami. pin 30 plus pin 87 wyjście pin 85 masa pin 86 alternator D+
Czy dobrze rozumiem że zatarty kompresor klimatyzacji spowodował urwanie śrub mocujących alternator? :-)
Końcówka przy akumulatorze na kablu od alternatora ma słaby styk ,normalne . Założyć nową końcówkę i po problemie.P
Do śruby M8 przykręcasz dwa przewody- od akumulatora i alternatora. Odwrotnie kabli raczej nie da się połączyć.
Nie ma różnicy.
Obawiam się, że będzie miał kolega tylko kłopot z zainstalowaniem takiego kabla. W zupełności wystarczy taki, jak stosowany jest w samochodach z podobnym alternatorem. Niedorzeczne jest łączenie alternatora z rozrusznikiem kabelkiem takim, jak prowadzony jest do przednich lamp. Takie coś zrobił mechanik usuwając grubszy przewód. Na prąd C/10 czyli 16,5A...
http://www.sweller.co.uk/mz/electrics/al... myśl że chłopie.
filtr na alternator to nic innego jak specjalny kondensator, mocujesie go do masy alternatora a kabel zakończony konektorem oczkowym podłączasz do + przy alternatorze, z resztą powinien być manual dołączony. Są też do kupienia filtry przeciwzalłuceniowe do kabli sygnałowych, ale nie znam ich skuteczości działania. pzdr
Proponuję dodać drugą masę między alternatorem , a nadwoziem , a nawet na (- ) akumulatora . Kabel zamocowany do korpusu alternatora i klemy (-) .Pozdrawiam P.S. Dobrze byłoby też ruszyć nakrętki na kablu (+)na alternatorze , oraz na bezpieczniku bodajże 110A na akumulatorze .
Jeśli masz obrotomierz w zegarach, to daje on sygnał o prędkości obrotowej silnika. Bo w dieslu bez kompa raczej trudno znaleźć potrzebne impulsy bez dorabiania jakiegoś czujnika. Swoją drogą myślałem, że napięcie ci spada do 13V po jakimś czasie, a nie rośnie powoli z niskiego stanu. Taka sytuacja wskazuje na to, że akumulator, mimo że jest nowy, gubi...
Z alternatora wychodzą dwa ,albo jeden kabel, sprawdź to dokładnie, a najlepiej daj zdjęcie.
Jaki jest kierunek przepływu prądu- do czy od akumulatora? Jeśli do to alternator ładuje akumulator i nic w tym dziwnego dopóki napięcie na klemach nie jest za wysokie. Jeśli przepływ prądu jest od akumulatora to coś mocno obciąża- grzenie świec/grzanie plynu/rozrusznik lub nawet uszkodzony alternator. Kabel przy alternatorze ten gruby też się grzeje?...
Alternator i kable przy alternatorze.
Styk napewno jest bo czyscilem wsowki Czyścić to możesz, ale jak mosiądz był przegrzany to nie zapewni już właściwego docisku i rezystancja połączenia nie będzie wystarczająco mała. Inna możliwość - przewód przełamany przy końcówce. Utnij Waść po 20mm z każdej strony i załóż nową kostkę (lub polutuj przewody).
Aby sprawdzić czy alternator jest fabryczny, musisz porównać mocowanie alternatora i same piasty wiatraka. Ale co tam jest do porównywania, alternator swoją stopą mocowany był w dokładnie te same otwory śrub co mocowany był wspornik prądnicy (pod pompką paliwa) , wentylator był taki sam, ale inne piasty na alternatorze; nikt nie pozna. No chyba, że...
Sprawdź czy na zacisku D+ na alternatorze masz 12v przy zgaszonym silniku bo to mi wygląda na przerwane połączenie rozrusznik-alternator. Przeważnie kabel łączący na końcówkach tracił styk.
Prosze, to jest schemat.
Witam Chce zmontować nowy kabel od alternatora do akumulatora tylko nie moge znaleźć jaki ma być,większość jakie znajduje są do 70c, a pod maską bywa z jest ponad 100c. Na kablu będą zamontowane wentylatory 3x40a Alternator 220a lub 250a Są kable awg do 200c tylko 50mm to już dość duży koszt Co kupić i jakie kupić proszę o pomoc??
Wyrzucasz mostek A i lutujesz bezpośrednio szczotkotrzymacz z diodami / sam się domyślisz/ a przewód B lutujesz do wolnego styku na kostce przyłączeniowej.P http://obrazki.elektroda.net/72_11837089...
Będzie w wiązce z zasilającym grubym zasilającym alternator. Często jest łączony obok rozrusznika(kostka).Musisz po długości tego kawałka co został sprawdzić dokąd sięga, tam szukać reszty przewodu. Kolor przewodu masz.
Przekop wiązkę pomiędzy BSM a ECM - na wys. alternatora lubią się kable przecierać.
Masz 2 styki B+, oba czerwone kable do + akumulatora, chodzi o mniejsze obciążenie prądowe konektorów i możliwość zastosowania 2 cieńszych przewodów
Jak do tego doszło? Spróbuj odpiąć kabel z alternatora.
do zacisku alternatora D+ (kabel 61) "Hebel" ADRowski po wyłączeniu zasilania zwierał 61 do masy aby silnik mógł szybko zgasnąć, i to jest pozostałość instalacji po nieudolnym jego wymontowaniu.
Witam, Mam ten sam problem, nie mam ładowania akumulatora. Nie wymieniałem alternatora, Sprawdziłem na początek wzbudzenie na pinie przy alternatorze, brązowy kabel nie ma prądu, Po podaniu prądu alternator ładuje normalnie, Na szarym też nie mam nic ale to jest kontrola. Może być uszkodzony regulator? czy coś ze sterownikiem będzie? Oba kable od sterownika...
najprawdopodobniej diabli wzieli alternator odłącz wszystkie kable od niego(oprócz grubego) i wtedy sprawdź
Pierwsza sprawa czy kręci rozrusznik czy nie. Dalej czy akumulator jest naładowany .Tester też potrzebuję prądu. Tak jak kolega wyżej proponuję -mogłeś pomylić kable . Najprościej odłącz alternator i spróbuj się połączyć. ( może zgubiłeś immo).
Sprawdzić kabel łączący alternator z rozrusznikiem i kabel łączący rozrusznik z akumulatorem. Ten pierwszy może mieć zaśniedziałe styki bądź być przełamany. Jeśli napięcia są różne, to napewno jest spadek napięcia na drodze alternator - akumulator. Domyślam się, że napięcie mierzone na alternatorze jest właściwe (13,8-14,3 V) To tyle.
Okazało się, że kabel jest do alternatora, którego fabrycznie nie ma
S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
Sygnał obrotomierza jest brany z alternatora, sprawdź czy ładuje. Może być też oderwany jeden z kabli przy alternatorze (najczęściej przy samej wtyczce).
Byłem u mechanika podpytać i mówił że może dioda na alternatorze padła któraś mówił że ta ikonka na desce jest zasilana kablem z alternatora Kontrolka ładowanie nie jest zasilana z alternatora . Droga taka - D+ do modułu centralnej elektryki . Z centralnej elektryki po Can do licznika . Aż się prosi sprawdzić ciągłość tego niebieskiego kabelka . Ktoś...
przemierz kabel miedzy alternatorem a kontrolka na bank jest gdzies uwalony mozesz tez na szybko przeciagnac kabel pod licznik i wtedy sprawdzic czy jest ok
Nie wkłądaj alternatora tylko kabel podepnij przez żarówke do masy..
Sprawdź kabel plusowy od aku do rozrusznika i dalej do alternatora raz miałem przypadek przetartego kabla plusowego który po odpaleniu od drgań zwierał do masy i alternator się gotował i siadał mostek.
Sprawdź główny przewód masowy między akumulatorem a karoserią i blokiem silnika oraz kable z alternatora.
Domyślam się że chodzi o "motór". Najczęściej spotkałem się z rozwiązaniami typu alternator i czujnik położenia wału w jednej obudowie. U ciebie widzę że jest podobnie. Te trzy białe kable to wyjścia faz alternatora, pozostałe dwa (cieńsze) to właśnie czujnik wału.
Podobne, jak w alternatorze.
Przy alternatorze są dwa kable gruby do aku i cienki na wsuwkę zdejmij go z alter. kluczyk na zapłon i dotknij do masy jak zaświeci to żarówka/instalacja ok a alternator do roboty Objawy o których piszesz wskazują na brak ładowania Alternator wzbudzany jest właśnie przez żarówkę Jak jej niema alter.nie ruszy
Masy sprawdzone kabel alternator też zmian brak
Diody albo regualtor, aternator produkcji Valeo, potrzebna dobra lutownica. Co do demontażu: podłoga, potem sprzężarka klimy, masz dostęp do śrub, potem odręcasz śruby, bierzesz szczypce do opasek samozaciskowych, ściągasz węże wodne, uprzednio spuszczając płyn, potem zawiśnie alternator na kablu odkręcasz i już na wieszchu, trudniej zamontować przez...
Kabel ze stacyjki (plus po kluczyku) - żarówka - kabel do alternatora tak w skrócie to ma wyglądać (bo nie rozumiem tego razem jeśli do dwóch biegunów kontrolki to ok).
trzeba ten alternator wyciągnąć,podejżewam skorodowane styki,przy regulatorze+kable ,ew.coś ze szczotkami.
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Kilka dni temu zmieniałem w takim alternator po tym jak odwrotnie podłączyli kable rozruchowe i diody padły. Z nowym alternatorem napięcie ładowania na mrozie dochodzi nawet do 15.5V, im cieplej tym niższe. Więc domyślam się że tak ma być.
Słowo słupek zaczerpnąłem z ogłoszeń. Chodzi mi o goły silnik, bez alternatora, kabli, to wszystko zdemontowali z mojego i wykorzystali, sprzęgło i skrzynia na pewno są moje od nowości salonowej. Silnik dostał strzała w okolice rozrządu, niby palił, ale potem nie chciał, kręcili coś, mało ważne, kupili co było, goły słupek, reszte przerzucili z mojego....
Jakiś czas temu miałem identyczny przypadek! Mazda 626 2,0D alternator Mitsubishi. Ładowanie było do 18V, kontrolka ładowania nie świeciła wcale. Przyczyną był ugnity przewód od kontrolki (jakieś 20cm od alternatora) Po zlutowaniu kabla wszystko wróciło do normy. Jeśli masz taki sam alternator to dochodzą do niego 2 cienkie kable. Do wyjścia R(S) dochodzi...
To nie wina kabli ani podłączenia. Odkrecilem kable od alternatora. Przy podłączeniu akumulatora delikatnie iskrzy i normalnie wszystko się wyświetla na desce. Czyli zwarcie jest gdzieś na alternatorze Wymień alternator na sprawny.
Sprawdź też ładowanie, bo mogłeś diody w alternatorze usmażyć.
Absolutnie musi być masa na obudowie alternatora! Jeśli jest mocowany na elastycznych tulejkach gumowych, jak np. w kadecie, to musi mieć dość gruby kabel masujący.
Witam Mam stary alternator na 5 kabli, jak założyć nowy z 3 kablami ?
Tak, wystarczy zdemontować 2 przewody z wody, siłownik ze sprzęgła, dwa kable z alternatora i wychodzi cały z kablami.
Alternator siedzi na gumach i MUSI mieć masy, te cienkie to masy na sterownik silnika. Zrób tak, trochę wyżej masz miejsce na dwa gwinty m8, do górnego może być przykręcony ucho serwisowe. (na zdjęciu te dwie wystające śruby) Tam właśnie zamontuj kabel który podłączysz do górnej łapy alternatora (od strony paska, tak aby oczko nowego kabla dotykało...
Co mogę Ci jeszcze doradzić, sprawdź sobie kable, które dochodzą do akumulatora, czy nie ma na nich również spadków napięcia. Ja dołożyłem kabel od + bezpośrednio do alternatora i wymieniłem kabel od masy (-). Brak spadków napięć, auto pali od "strzału". Sprawdź jeszcze jakie napięcia masz na alternatorze mierząc bezpośrednio na nim ( między zaciskiem...
Dotyczy postu michał-rybka// jak mam rozumieć cytuje " brązowy kabel do żarówki, drugi kabel /jakiego koloru? brązowy już był ,. A gdzie ma miejsce kabelek czerwonobiały? Jak mam rozumieć" drugi kabel żarówki do brązowego kabla alternatora i te dwa kable razem do plusa akumulatora przez wyłącznik. ? Grzecznie proszę o bardziej wyjaśnienie w/w postu....
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
Sprawdz szczotki w alternatorze - moze sie wyjezdzily. I oczywiscie pierwsza rzecz - kable, kontakty itd. z alternatora Chociaz 13,8 to nie jest zle wg. mnie (czyba ze u Ciebie zwykle bylo inaczej a teraz sie nagle zmienilo)
Ja w starych samochodach usterkę tą usuwam prowadząc nowy kabel od alternatora do klemy akumulatora i ładowanie pewne.P
Da tyle, że będzie to chodzić ciut dłużej. no i trochę mniej przygasać będzie. Wymieniając aku i alternator powinieneś wymienic też kable do ładowania. Pytanie: czy aku się zmieści, czy dopasujesz alternator? Jeśli to przezwyciężysz, wiedz, że stracisz na mocy silnika - który biedaczek to całe ustrojstwo będzie musiał zasilić.
Reasumując autorze tematu w kolejności ważności: 1 - Najlepszy alternator jaki podejdzie zamontować 2 - Najgrubsze i NAJKRÓTSZE kable między alternatorem a wzmacniaczem i także jego korpusem (silnik) a nadwoziem - na jakie cię stać i jesteś w stanie zamontować - pamiętaj dostosować bezpiecznik do instalacji a nie do wzmacniacza. 3 - Kondensator tak...
Jak obudowa pękła to wirnik tarł o stojan, stąd zablokowany wał silnika, smród etc. Alternator do wymiany Ps. Kabli nie da się zamienić miejscami, kabeloczka Φ5mm i 8mm
Witam, Proszę o podpowiedź jak podłączyć regulator napięcia do alternatora kubota. Regulator ma 6 kabli, alternator 2. Czyli z alternatora muszę wpiąć się do regulatora a z regulatora do akumulatora. W załączniku oznaczenie kabli regulatora.
Spoko da radę, jeśli masz na alternatorze zacisk "W". Jak nie to możesz zrobić wyprowadzenie, lub zmienić alternator. Dokładasz jeden kabel i po sprawie. Instalacja prosta jak drut. Wejdź sobie na jakieś forum passata b3-to jest takie same auto. W moim golfie 2 pasowało p&p ale silnik mam benzynowy.
Witam Problem rozwiązany, alternator nie ładował ponieważ było przebicie na kablach wysokiego napięcia, przeskakiwała iskra i alternator wariował kable przeczszczone i auto jak nowe
Rozumiem że od alternatora idą dwa kable, je odłączyć i sprawdzić czy świeci ?
Koło rozrusznika jest wtyczka z dwoma kablami od alternatora (niebieski oraz czerwono-czarny). Niebieski będzie uszkodzony. Dostęp od dołu.
To jest alternator od samochodu Hyundai. Te dwa cienkie kable są nieoznaczone.
Auto ma swoje lata więc. Wpierw do kontroli -czyszczenia klemy akumulatora, stan zakucia na kablach. Kontrola kabli masowych silnik karoseria. Kontrola ładowania alternatora , spadki napięć na kablach aku- alternator. Kontrola stanu napięcia paska wielorowkowego.
bardzo podobny jest w huyndaiu Pony tylko ten ma chyba dodatkowe wyjscie wirnika do podlaczenia obrotomierza. Ten gruby bialy to wiadomo bezposrednio do akumlatora. styk L to kontrolka ladowania wpieta pomiedzy L a 12v po stacyjce styk S to prawdopodobnie napiecie odniesienia i podlacza sie typowo to do styku +12v po stacyjce Ale ostatnio mialem w rece...
Jeżeli akumulator jest rozładowany, a alternator nie ładuje, to odpalenie na kable nic nie da. Musisz na czas przejazdu wrzucić sprawny, naładowany akumulator.
jak masz altka na simerblokach to go połącz kablem z głowica.
W tej wtyczce 2 pin masz D+ do lampki ładowania i DF, informacja do sterownika o obciążeniu alternatora. Zewrzyj niebieski kabel z tej wtyczki do masy i włącz zapłon, kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jak się zapala, to uszkodzony jest *regulator, szczotki, pierścienie ślizgowe lub wirnik (*niepotrzebne skreślić).
Zapodaaj zdjęcie Aku od strony klemy+. Diagboxa ma wersje rozwojowe, pewnie wiesz że dodawane są kolejne dane? Patrzyłeś oscyloskopem co biega po tym kablu do alternatora?
Wina w tym nowym alternatorze. Sprawdź jeszcze czy jest przykręcony kabel prądu. Fi8 nakrętka fi13
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Szukaj wzmacniacza ok 1kW dla 1 ohma , a tego spalonego zostaw w spokoju , bo gdyby naprawa byla latwa i tania , to koles by go naprawil i wystawil jako nienaprawiany ;) Pewnie dowiedzial sie ile to kosztuje i woli pozbyc sie trupa ;) Chcialbym tez Cie przestrzec ze wpakowanie do auta CA o mocy kilowata nie konczy sie na zakupie wzmacniacza i glosnikow...
wymieniłem już dwa alternatory używane z pewnego źródła że są dobre oraz kupiłem nowy zamiennik i dalej nie mam ładowania. Podobno dopiero po wymianie siedmiu alternatorów wraca ładowanie. Podałeś tak dużo informacji i wykonałeś tak dużo pomiarów że aż się pogubiłem. Pomyśl o oddaniu do warsztatu - wyjdzie taniej.
A odlączyć alternator (kabel ładowania) i ewentualnie rozrusznik... jesli to żaden z ukladów wewnątrz kabiny to moze coś prostrzego... u mnie się elektromagnes zjarał bo elementy rozrusznika nie zapewniały dobrej masy i prąd poszedł bokiem. Jesli to zalezne od temperatury to jakis element po odkształceniu robi zwarcie lub gdzies jest zwyczajnie woda...
wiem co podaje producent ale ANL 200A wystarczy - jakie zasilanie w planach ? kable 50mm2 i alternator conajmniej 110A
Witam. Co wy mierzyliście ładowanie jest albo go nie ma poprawne ma być koło 14V i zacznij od tego, o ile już nie udało ci się uśmiercić alternatora poprzez odpinanie kabla lub przez to że odpaliłeś na za bardzo rozładowanym akumulatorze. Na początek zmierz ładowanie ile pokazuje na wolnych obrotach ile na wysokich różnica powinna być nie duża.
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
Raczej szukaj solidniejszego połączenia, jak to będzie jedyne to potrafi nim płynąć kilkaset amperów.. Najlepsza byłaby śruba macowania rozrusznika lub alternatora. Pozdr. J.
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
żeby sprawdizć czy to regóator napięcia ściagnij kable z alternatora wepnij sie miernikiem i zapal auto jesli bedziesz miał odczyt na mierniku t znaczy ze alternator git a wina leży po stronie leguratora krótko mówiąc wepnij sie w alternator bezpośrednio
Alternator , kabel cały
Diody sprawdzaliśmy wszystkie. Alternator wzbudziłem poprzez żarówkę bezpośrednio z kabla wyjściowego alternatora (połączony z rozrusznikiem i akumulatorem bezpośrednio). Schemat wstawię za chwilę.
Witam mam w esiaku instalacje pod prądnice i regulator z żuka koło stacyjki, mogę podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem pod wyprowadzone kable czy muszę ten drugi regulator zdemontować? Bo w tym momencie będą dwa regulatory podpięte na jednych kablach do alternatora czy to przeszkadza?
Zrobiłeś konkretne zasilanie? (aku, alternator, kable).
co to tak wlasciwie jest to napiecie na B+ ?? Napięcie na wyjściu alternatora ( zacisk, do którego przyłączony jest przewód idący do akumulatora). Jeżeli jest wtyczka to te grube kable.
Odplam samochód napięcie ladowania 12,5V odłączam alternator ( kabel plusowy) Alternator nie może pracować bez obciążenia na czas przepinania kabli należy zgasić silnik.
Czy lepiej będzie podłączyć ten gruby kabel bezpośrednio do klem akumulatora z przodu, czy może lepiej podłaczyć je przy wyjściu alternatora ? Z alternatorem chodzi o to, żeby czasie uruchomienia silnika prąd nie musiał płynąć "na około" przez kabel do akumulatora i dopiero do tyłu auta ? Podczas "pożyczania" prądu do rozruchu i tak większość energii...
problemem w tych oplach bywa słaba masa na alternatorze czasami trzeba ją poprawić albo dać dodatkowy kabel proponuję zmierzyć napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze jak będzie wyższe niż na akumulatorze popraw tą mase[/b]
kable alternator astra alternator kable alternator zetor kable
jaką nawigację tomtom kupić instrukcja serwisowa ariston philips 55pfl7008
Fiat Panda 1.1 2004 – radio nieoryginalne nie włącza się bez kluczyka, zasilanie ACC/BATT How to Type č on Windows PC: Alt Codes, Keyboard Layouts, Language Settings, AutoHotkey