Jedyne co raczej możesz sam zrobić to sprawdzić jeszcze raz ładowanie przejrzeć kable no i zrzucić pasek i zobaczyć czy się lekko kręci alternator czy przypadkiem gdzieś się nie blokuje nie obciera, no może być jeszcze sam mógł wymienić regulator napięcia ale to bez sensu jak nie będziesz pewny że uszkodzony. Tak że sprawdź połączenia ładowanie i po...
Witam Panowie ja mam identyczne problemy z zakłóceniami od silnika. A więc mobilek to Astra combi 1.4 radyjko President Wilson i antena Lemma At-72. Zamontowana w miejsce anteny radiowej.SWR na 1.1 . Po załączeniu silnika słychać trzaski warkot narastający razem z obrotami silnika.Zrzuciłem pasek klinowy,także alternator odpada:-)pompa paliwa jak i...
Tak czy siak alternator jest 30cm od rozrusznika i widać wszystko. Plusi masa to kable "po byku" także pomijam to
W LPG jest krokowy muszę ustawić pokrętłem na reduktorze czy tam parowniku nonstop mylą mi się te pojęcia i ustawiam na bogatą mieszankę mam trzy pola z lewej zulte środek puste i z prawej czerwone jak ustawie prawidłowo LPG sonda chodzi z lewej w prawo i skacze z pola na pole a na środku te puste pole zaświeca się na zielono i tak nabyć ustawione bo...
Chcę zaraz sprawdzić czy odkłada się jakieś napięcie na klemach (widziałem opis w innym temacie). Pokaż w którym, ciekawi mnie to. Wywal ten akumulator bo alternator długo nie pociągnie.
Masa. Alternator zapewne jest mocowany na gumowych tulejkach dlatego musi być podłączony dodatkowo przewód masowy który często lubi się pokryć tlenkami metali.
Zmień kable :)
Można zewrzeć ze sobą te 2 kable sterujące i pompa będzie pracować (po odcięciu kabla z alternatora.Nie będzie regulować obrotów przy braku sprzężenia z alternatorem (obroty silnika samochodu).
Walczyłem z Merivą B (2012r), kontrolka gasła a ładowanie żyło własnym życiem - winna była masa na samochodzie, popuściła śruba. Nawet alternator zamieniłem niepotrzebnie. Mariusz PS. ogólnie moim zdaniem Ople mają słabej jakości kable i instalacje
Akumulator zawsze jak największy a nie najmniejszy bo przyjdzie minusowe i zapasu nie będziesz miał do kręcenia. Ok, ale czy jak będzie akumulator niedoładowywany to nie jest jeszcze gorzej? Doładuję go jeżdżąc na krótkie dystanse, po mieście? jak na razie mamy 24 miesiące gwarancji na takie rzeczy Jeśli to wina alternatora, a teraz już powiedzmy,...
Witam. Mam problem z inst. gazową w astrze 93 rok. Mianowicie na ciepłym silniku auto gaśnie szarpie i szarpie. Dzieje się tak na wolnych obrotach. Wymieniłem już świece kable filtr gazu i powietrza. Alternator po remoncie. Silnik krokowy nowy. Szukam pomocy bo normalnie zwariuję. Nie mam już czego powoli wymienić. Na benzynie wszystko ok.
Wystarczy Ci prądu w tym aucie na takie zabawy ? Z tego co kojarzę, to w Astrze alternator nie jest jakiś za tęgi, a chyba musisz dać przy mocniejszym zestawie mocniejszy wzmacniacz, kable jakie masz przekroju ?
Padł Alternator i pewnie ładował prostownikiem albo na Kable walił. Tak czy siak mostek to podstawa
Podłącz drugi naładowany akumulator i spróbuj odpalić (jak akku jest wyładowane to na byle jakie kable diesla nie odpalisz), a jak odpali to zmierz czy jest ładowanie bo to wygląda na padnięty alternator ...
A jak by prąd nawet 70A poszedł przez takie cienkie kable jak są w tej wtyczce? Nosisz kapelusz?
Witam.A napiszę bo może komuś się przyda.Masz do pompy 2 kable grube +/- i dwa cienkie jeden po stacyjce,drugi z alternatora z mostka pomocniczego(to ten cienki kabelek co idzie do żarówki w zegarach) co za tym idzie napięcie na nim pojawia się kiedy alternator zaczyna ładować(jest tam napięcie znikome,bo przez szeregowo połączoną żarówkę płynie prąd...
Witam. po kilku godzinach postoju bateria rozładowana... podłączam kable z innego auta i bez włozenia klucza do stacyjki swieci mi sie wszystko na desce rozdzielczej < olej, ładowanie ,swiece, zaplon itd..> pierwsze co mi przyszło do głowy to zwarcie alternatora. odłączyłem klemy z aku... odłącxzyłem zacisk alternatora i naładowałem i podłączyłem...
Witam. Oryginalnie zamontowany był alternator 4 pinowy obecnie "nowy" jest 2 pinowy. Proszę o pomoc które kable z 4 pinowego przepiąć do 2 pinowego. W wyszukiwarce znalazłem taki post http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... jednak jestem zielony i nie wszystko z tego rozumiem. :cry: Pozdrawiam
Aku ma 55 ah 12v a alternator nie wiem dodam że to Astra F kable niestety mam 10mm2 po starym zestawie ale jutro kupie te 20mm2.
Czy dobrze rozumiem że zatarty kompresor klimatyzacji spowodował urwanie śrub mocujących alternator? :-)
kable i alternator będę wiedział jak sprawdzić, ale wzbudzenie??? przepraszam ale nie wiem. Wiecie może, gdzie szukać przewodu masy silnik-karoseria?
Witam, Nie mogę odszukać schematu podłączenia alternatora Bosch 70A z wtyczką dwupinową do instalacji pojazdu. Chciałbym go sprawdzić na stole- jeśli ktoś pamięta wyprowadzenia zacisków lub ma schemat regulatora albo alternatora i podpowie będę wdzięczny za pomoc.
Witam wszystkich posiadaczy starych Oplów. Jestem posiadaczem staruszka: Opel Astra 1,7D Kombi, z silnikiem oplowskim. Ostatnio wyskoczył mi problem z ładowaniem, tzn. nie naładował mi akumulatora mimo jazdy i musiałem skorzystać z uprzejmości innego kierowcy i kabelków żeby odpalić staruszka. Kontrolka od ładowania nie świeciła się, lecz zauważyłem...
Witam mam problem tego typu iż przy mojej astrze padl alternator wiec kupiłem zamiennik.Wszystko pięknie ladnie ale jak rozpakowałem paczke to się okazało ze szpilka na kabel + pasuje ale przy orginalnym Boscha była wtyczka na jeszcze dwa przewody a tutaj sa dwie szpilki i nie mam bladego pojęcia który kabel do której szpilki czy to ma jakies znaczenie?
Witam. Mam problem z ładowaniem w samochodzie. Przy odpalonym silniku napięcie wynosi ok. 13.6V a gdy włączę jeszcze światła to spada do około 13.5V. Mierzone na klemach akumulatora, na samym alternatorze jest o około 0,1V więcej. Wykręciłem dziś alternator i wyjąłem regulator razem ze szczotkami. Jedna szczotka jest trochę dłuża od drugiej. Czy to...
Zacznij od konkretnego sprawdzenia masy. W Oplach to plaga!! Wogole zacznij od wyczyszczenia stykow, jezeli to mozliwe zmien koncowki kabli lub zaloz nowe kable bezposrednio od alternatora do aku. U mnie zadzialalo od razu. Ale jezeli piszesz o 14V na wyzszych obrotach to stawial bym na obwod wzbudzenia. Szczotki moga sie wieszac, jezeli sa ok to pewnie...
Wyciągać należy od spodu. Podnosisz auto na lewarku, prawą stronę, podstawiasz coś dla bezpieczenstwa. Musisz najpierw poodłączać wszystkie wężyki od vacupompy (jeden należy zaślepić bo sie będzie olej lał) i odkecić całkiem górny krócieć z tą metalową rurką od podcisnienia żeby nie przeszkadzał - to chyba najgorszy problem, bo dojście słabe. Potem...
sorry, że odgrzewam temat, ale ostatnio miałem okazję skorzystać z kabli (stary akumulator i włączone światła na postoju), więc dodam swoje spostrzeżenia: 1. u mnie zawsze dawca miał włączony silnik, na obrotach jałowych. Zwiększanie obrótów za wiele nie da, bo i tak napięcie nie będzie wyższe. Prąd i tak głównie płynie z akumulatora - na rozruch potrzeba...
Rozwiązano :) 1. Alternator ładował lecz : Podłączone radio oprócz + i - w kostce , miało więcej kabli . Prąd wytworzony przez alternator , akumulator pobierał na próżno i robił zwarcie (Kostka była oryginalna i kable prowadzone były do dupereli typu , pokazywanie stacji z radja na wyświetlaczu u góry ) . Po podłączeniu tylko + i - wszystko wróciło...
Witam! Założyłem ten post, ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na mój problem w internecie, a samemu wyczerpałem już wszystkie pomysły. Posiadam samochód Opel Astra F z silnikiem 1.7D bez modyfikacji. Ostatnio kolega zauważył że "magiczne oczko" na akumulatorze jest aby tylko lekko zielone. Na początku myślałem że uległo uszkodzeniu, ale mierze napięcie...
Witam. Mam następujący problem. Po odpaleniu samochodu gasną wszystkie kontrolki. Następnie zapala się kontrolka poduszki zaraz po niej check engine. Silnik to 1.6 16v 95r. Sytuacja zaczęła się o poranku po powrocie z gór. W górach samochód spisywał się świetnie nic sie z nim nie działo. Podczas zwiększania obrotów i włączania osprzętu elektrycznego...
W piątek auto zaprowadzone do garażu (mechanika ) odebrane w sobotę -mój magik (mechanik) stwierdza że wszystko gra - opisane wszystko wyżej , w niedziele podjechałem na obiad i wróciłem do domu ok 10km oczywiście kontrolka zapaliła się , w poniedziałek rano wyjeżdżam do pracy , coś ciężko zakręcił rozrusznik i mignęła mi kontrolka ABS :) przejechałem...
Aku się jeszcze nadaje? (kręci w miarę żwawo ?). Jeśli nie chce odpalić sprawdź kable zapłonowe, jak masz dobry słuch to poproś kogoś by próbował zapalić a ty słuchaj pod maską czy iskra nie skacze na bok :) (wieczorem czasem można nawet to zobaczyć. Lecz jeśli auto było w normalnym użytkowaniu a aku padł, radzę sprawdzić alternator czy nie ma uszkodzonej...
Witam Moj sprzet: JVC KD-SH909R PB ES-6C evo KENWOOD PS300T Rainbow Hammer 12" closed 400w Audison SRx 2s 600w Samochod to Astra F Problem to oczywiscie przygasajace swiatla. Dodam ze akumulator jest nowy i naladowany, wczoraj wymieniany 53ah. Kable na pewno 30+ mm nie pamietam ile dokladnie bylo jak mierzylem, ale chyba 35mm. Swiatla jeszcze bardziej...
Alternator nie jest wpięty w swiece.... (jak to mozliwe?? sic!!) Sterownika swiec nie ma.... Czujka temp. płynu nie odłacza grzania.... Swiece masz jako R5.. w tym schemacie ropniaka masz je wpięte przez zegarek K75. Sygnał z U12 może skracać ten czas. Ale jakoś na moje oko to chyba nie ten schemat. W Combo trochę inaczej to wyglądało z tym silnikiem...
Sprawdziłem i na to wygląda że coś musi go rozbudowywać bo akumulator jak był w nocy mróz z niedzieli na poniedziałek to się rozladowal i musiałem go odpalić przez kable a alternator ładuje bo ładowanie jest bo się naladowal przez 50km drogi i zaowarzylem że na noc jak dołączę minus z akumulatora to jak go rano podłącze i odpale auto to odpala odrazu...
Skoro nie idzie kupic wersji d4 to muszę kupic d2 albo zrezygnuje z tego Re i kupie Hertza hx 300 tylko ze tak czy inaczej będe musiał szukać wzmaka dającego spora moc przy 4 ohm. Czy ten hertz tez potrzebuje ok 1000w do poprawnego grania?? Wiec alternator 120A kupię, jakiejś konkretnej firmy czy to nie ma większego znaczenia? Kable 35mm2 do podłączenia...
Witam, Mam mały problem z samochodem, Opel Astra F 1.4 60KM 1994r. Dotyczy on odpalania samochodu, bardzo rzadko udaje mi się go odpalić od razu, prawie za każdym razem muszę długo kręcić do tego wciskać gaz w podłogę. Na początku myślałem, że to przez niską temperaturę, ale teraz jest już na plusie i problem jest ten sam. Co było wymieniane: - cały...
zaczynam od akumulatora bo okazuje się że zapewne wogóle nie trzymie tak jak ma trzymać zwłąszcza przy obciążeniu,cewkę też wymieniłem na cewkę z Omegi bo tamta miała przebicie na obwodzie-no i kable bo przetarte dwa były co mi umkło,a pozatym chyba kolo pasowe i paski też do wymiany bo bije jedno i drugie no i alternator do regeneracji pójdzie zapewne...
Nie do końca sprecyzowałem swoją wypowiedz. Chodziło mi o to że według mojej niewielkiej wiedzy wydaje mi się, że jest możliwość podłączenia tego amperomierza. Dopiero się ucze więc wszelkie istotne przeciw chętnie wysłucham i przyjmę do wiadomości. Jeżeli możesz to powiedz czym różni się ten amperomierz od takiego na "normalną" instalacje. Ja tylko...
Akumulator wyciągnięty z auta i podłączony jest pod prostownik.W miedzy czasie sprawdziłem w 3 sprawnych autach jak wyglądają napięcia na postoju i podczas pracy silnika.Pisząc o konkretnych wartościach jakie zmierzyłem musimy pominąć fakt ,że mój miernik zaniża wskazania o 1V .Na 3 aku pokazuje 11.4-11.6V + 1V w pamięci :-) czyli w normie,odpalamy...
Witam mam bardzo podobny problem z przygasaniem świateł mijania + podświetlenie deski. Wzmacniacz to Alpine MRV - f353 zasilam nim 2xprzód (mostek 80w rms) vibe ba6 1x subwoofer 150 w rms Braki prądu zaczynają się po około 70% mocy, głośniki nie charczą graja ok lecz światła mi mrugają dosyć mocno. Obecnie jestem po wymianie alternator nowy altek to...
Witam. na wstepie zaznaczam ze szukałem na kilku forach i tutaj temetu podobnego lub zblizonego do mojego utrapienia. Otóz jakis czas temu nastapiła u mnie małą awaria z odpalaniem. A wiec tak jesli wkłądam kluczyk do stacyjki i przekrecam wszytskie kontroli sie pala tak jak powinny sie palic. kiedy przekrecam kontrolki przygasaja i arozrusznik tak...
Raczej dogrzewanie jest Tobie potrzebne przed, w czasie i chwilę po uruchomieniu silnika. Tak jak napisałem wyżej. W moim przypadku jak świece grzały do 90 stopni albo wyżej to wtyczka od czujnika była po prostu zaśniedziała! Prześwietl dobrze ten kabel i jego połączenia (piny rozgięte itp) Na twoim miejscu narysował bym sobie wykres zależności rezystancji...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
....A może malutki akumulatorek żelowy (też przez diodę)? ... O, dobry pomysl, napewno lepszy niz kondensatory i mniej miejsca zajmie, ale aku sie zuzywa, no i musial bym go kupic, a kondesatory mam. Wezme to pod uwage, jak sie z kondesatorami nie powiedzie. Tu chodzi o podtrzymanie wartosci napiecia przez ok 1 sek, wprawdzie napiecie na zasilaniu...
Koledzy borykam się z takowym problem - Buczeniem przy gazowaniu - na biegach od 1-3. Autko to sedan i przejechane 151 kkm,świece i kable nowe, obroty nie falują. Buczy na ciepłym motorku. - w Fiacie Palio oznaczało podobne buczenie - zapowietrzanie(UPG lub Chłodnica) tu podobno jakiś drgający element koło filtra powietrza !!! - ale wszystko wygląda...
gluchy, a czy jest sens kupowania złomu za 9000zł i wkładania dodatkowych 2000-3000 i życia w stresie bo tych 3000zł już nie ma? :-) Sądzisz że auto za 9000zł będzie lepsze od auta za 7000zł? ha,ha Dlatego napisałem: Punto II za 7000zł + 2000-3000zł na części! Mechanik do Punto? Raczej nie potrzebny! Takie rzeczy jak: - olej w silniku i skrzyni - świece...
Alternator siedzi na gumach i MUSI mieć masy, te cienkie to masy na sterownik silnika. Zrób tak, trochę wyżej masz miejsce na dwa gwinty m8, do górnego może być przykręcony ucho serwisowe. (na zdjęciu te dwie wystające śruby) Tam właśnie zamontuj kabel który podłączysz do górnej łapy alternatora (od strony paska, tak aby oczko nowego kabla dotykało...
Czy przykręciliście kable masy do głowicy (nad alternatorem) ? i czy aparat w ogóle się obraca ?
Masy sprawdzone kabel alternator też zmian brak
Do alternatora , on winien jest , Mości Pikolini!
Dziękuję za odpowiedź. Powodem, dla którego nie usunąłem przewodu jest fakt, iż te kable wędrują gdzieś pod silnik, gdzie dostęp jest naprawdę trudny. Z tego samego powodu nie wymieniłem oryginalnego kabla tylko założyłem nowy :) Nie zamykam jeszcze tematu, gdyż chciałbym mieć większą pewność i nie ryzykować :)
alternator kable kable alternator kable astra
naprawa grzałki zmywarki bosch podłączanie terminala instrukcja dedra
naprawa bateri hulajnogi nagrzewnica olejowa
Jak używać PC jako zestaw głośnomówiący? Yamaha PSR-S950: Brak zmiany akordów w lewej ręce