Czy dobrze rozumiem że zatarty kompresor klimatyzacji spowodował urwanie śrub mocujących alternator? :-)
Masy sprawdzone kabel alternator też zmian brak
Alternator siedzi na gumach i MUSI mieć masy, te cienkie to masy na sterownik silnika. Zrób tak, trochę wyżej masz miejsce na dwa gwinty m8, do górnego może być przykręcony ucho serwisowe. (na zdjęciu te dwie wystające śruby) Tam właśnie zamontuj kabel który podłączysz do górnej łapy alternatora (od strony paska, tak aby oczko nowego kabla dotykało...
Podaj kolor kabla.
Czy przykręciliście kable masy do głowicy (nad alternatorem) ? i czy aparat w ogóle się obraca ?
Do alternatora , on winien jest , Mości Pikolini!
Jest to kabel od alternatora
Dziękuję za odpowiedź. Powodem, dla którego nie usunąłem przewodu jest fakt, iż te kable wędrują gdzieś pod silnik, gdzie dostęp jest naprawdę trudny. Z tego samego powodu nie wymieniłem oryginalnego kabla tylko założyłem nowy :) Nie zamykam jeszcze tematu, gdyż chciałbym mieć większą pewność i nie ryzykować :)
Auto ma swoje lata więc. Wpierw do kontroli -czyszczenia klemy akumulatora, stan zakucia na kablach. Kontrola kabli masowych silnik karoseria. Kontrola ładowania alternatora , spadki napięć na kablach aku- alternator. Kontrola stanu napięcia paska wielorowkowego.
A ta druga mase jak podlonczyc no altrrnator na gumowych tulejkach mam mocowany od dolu od gory naciag paska i tam idzie masa tak a te pozostale czyli plus masa i to cos czrnego co jest przykrecone do alternatora
Czyli nie ma jednoznacznej odpowiedzi, wg schematu alternator?
Zmień kable :)
Wystarcza zapalić samochód, włączyć światła, jak pochodzi 5 minut i oślinionym paluchem dotknąć klemy tam, gdzie wchodzi w nią kabel.
Sprawdż ładowanie mógł paść regulator napięcia i to może psuć radio a filtr antyzakłuceniowy zazwyczaj montowany jest na alternatorze taka czarna kostka z jednym kablem przykręcona do obudowy alternatora
Jedyne co raczej możesz sam zrobić to sprawdzić jeszcze raz ładowanie przejrzeć kable no i zrzucić pasek i zobaczyć czy się lekko kręci alternator czy przypadkiem gdzieś się nie blokuje nie obciera, no może być jeszcze sam mógł wymienić regulator napięcia ale to bez sensu jak nie będziesz pewny że uszkodzony. Tak że sprawdź połączenia ładowanie i po...
Ja nie mam obrotomierza w dieslu. Można by pominąć ten kabel ?
Walczyłem z Merivą B (2012r), kontrolka gasła a ładowanie żyło własnym życiem - winna była masa na samochodzie, popuściła śruba. Nawet alternator zamieniłem niepotrzebnie. Mariusz PS. ogólnie moim zdaniem Ople mają słabej jakości kable i instalacje
W alternatorach Delco-Remy z dużą plastikową pokrywą osłaniającą regulator napięcia często padały mostki diodowe. Trzeba też sprawdzić połączenia na kablach akumulator - rozrusznik - alternator
no właśnie po tej awarii kupiłem alternator używkę i dalej to samo. Czy kabel od masy alternator - silnik może powodować mój problem?
Właśnie kupiłem licznik z obrotomierzem do mojego dieselka. Niestety nie mam odpowiedniego kabelka, więc obrotomierz nie działa. Ile może kosztować pociągnięcie odpowiedniego kableka z alternatora? Czy w ogóle ten kabel ciągnie się bezpośrednio z alternatora do licznika, czy potrzebny jest jeszcze jakiś przekaźnik?
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
Obwód kontrolki ma zwarcie albo do niego jest coś podpięte i zasilane. Pali diody wzbudzenia. Proponuje zewnętrzą kontrolkę wpiąć i jeśli będzie ok , pociągnąć nowy kabel do licznika.
Chcę zaraz sprawdzić czy odkłada się jakieś napięcie na klemach (widziałem opis w innym temacie). Pokaż w którym, ciekawi mnie to. Wywal ten akumulator bo alternator długo nie pociągnie.
Odłącz wszystkie kable z alternatora. Nie robi się przypadkiem ciepły?
Ja miałem coś podobnego...pociągnąłem dodatkowy kabel z alternatora do akumulatora i po problemie.
Wystarczy Ci prądu w tym aucie na takie zabawy ? Z tego co kojarzę, to w Astrze alternator nie jest jakiś za tęgi, a chyba musisz dać przy mocniejszym zestawie mocniejszy wzmacniacz, kable jakie masz przekroju ?
ja bym jeszcze masy posprawdzał czy gdzieś nie urwana, to brązowe kable są kiedyś przekładałem silnik w swojej Astrze i zapomniałem tych oczek przykręcić do masy tam nad alternatorem to też nie chciała zapalić, tylko to eFka była więc inna wiązka inny komp ale masa zawsze ważna :)
Witam. Jakiś czas temu naprawiłem alternator dwa miesiące było ok dziś znów brak ładowania alternator do elektryka spalony mostek i przegrzania uzwojenie. Doradzał abym kupił alternator od astry F silnik 1.7 isuzu. Zamówiłem nowy dziś zamontowany i przy włączonych światłach ładuję 13.7 v . Dodam iż wymieniłem kabel od alternatora do akumulatora na nowy....
mam maly problem. pewnego pieknego dnia nagle zaswiecila sie kontrolka ladowania. jednoczesnie zniknelo wspomaganie kierownicy. Udalo mi sie wypatrzyc kabel ladujacy od alternatora,w tym samym peszlu jest bialo niebieski kabelek.Biegnie on od zegarow i myslalem ,ze to wzbudzenie alternatora. nie bylo na nim napiecia,wiec odpialem zegary i podlaczylem...
Na alternatorze jest 14,6v na tym grubym kablu który wychodzi z niego. Pasek jest nowy i nie ślizga się.
Często przygrzewa się łączenie kabla b+ na rozruszniku
Można zewrzeć ze sobą te 2 kable sterujące i pompa będzie pracować (po odcięciu kabla z alternatora.Nie będzie regulować obrotów przy braku sprzężenia z alternatorem (obroty silnika samochodu).
Aku ma 55 ah 12v a alternator nie wiem dodam że to Astra F kable niestety mam 10mm2 po starym zestawie ale jutro kupie te 20mm2.
Od razu po odpaleniu czy po jakimś czasie. Na alternatorze plus (gruby kabel) minus obudowa alternatora np tak? Na wyjściu musi mieć 14 ponad tak ? A obroty na ile czy bez dodawania gazu
ale zakrecone nie da sie prosciej napisac jaki prad z alternatora wychodzi jak nie laduje i jakie kable odpinasz jak wzbudzenie to normalne ze kontrolka nie swieci aaaaaa do du...y z taka robota
Witam mam problem tego typu iż przy mojej astrze padl alternator wiec kupiłem zamiennik.Wszystko pięknie ladnie ale jak rozpakowałem paczke to się okazało ze szpilka na kabel + pasuje ale przy orginalnym Boscha była wtyczka na jeszcze dwa przewody a tutaj sa dwie szpilki i nie mam bladego pojęcia który kabel do której szpilki czy to ma jakies znaczenie?
Chłopie, weź kawałek kabla i połącz 30 z 87a przekaźnika, jak kontrolka się zapali, to wymień przekaźnik na stosowny, jak przy wkładaniu przekaźnik klika, to kontrolka się nie zaświeci, bo ją rozłącza i trzeba się zainteresować samym alternatorem, lub kablami do niego
Witam, wczoraj straciłem ładowanie w Oplu Astra 1.6 benzyna 2001r. Doszedłem do tego, że był lutowany kabel plusowy idący do alternatora i w tym miejscu dostał przerwy. Efekt jest taki, iż na jednym końcu kabla - od alternatora mam 18V ładowania. Czy alternator bez obciążenia (akumulatora) może ładować takim napięciem?
Kontrolka w isuzu idzie przez przekaźnik na prawym słupku, musisz go wywalić i spiąć kable, żeby mieć normalne wzbudzenie D+ przez żarówkę w zegarach
Sprawdź czy wszystkie kable dobrze podłączyłeś. ( te od alternatora, świec i czujnika ciśnienia oleju)
Sprawdź połączenia masowe i kabel między alternatorem rozrusznikiem i akumulatorem.
czy mogę podłączyć bezpośrednio kabel plusowy od akumulatora do alternatora ? Tak
Padł Alternator i pewnie ładował prostownikiem albo na Kable walił. Tak czy siak mostek to podstawa
Przecież może zobaczyć czy coś nie stawia oporów mechanicznych, jak zdjął pasek i zapaliło to może zatarty alternator? Albo to co częste w oplach-nie łączą kable z klemach.
Masz ogromne spadki napiecia na kablach laczacych akumulator i alternator. 0,35V na masie to szok! T obciazeniem dodatkowe 0,2V. "+" na aku to bez obciazenia to0.08-0.09v a z obciazeniem to 0.67v-0.68v. Zobacz jak duza roznica pod i bez obciazenia. Aby akumulator pracowal bez problemow wszystkie ksiazki zalecaja przedzial 13,8V-14,4V. U ciebie pod obciazeniem...
Coś kiepskie pomiary poszły, bo bezpiecznik na wspomaganie to 80A, na wentylator 30A. Aby skutecznie pokonać problem: -nowy akumulator -regeneracja alternatora (zwłaszcza połączenenie diód prostowniczych z masą) -nowe klemy (zwłaszcza PLUS) -montaż dodatkowego kabla b+ z alternatora na klemę. Zacznij od końca listy.
Tylko Hitachi w dwoch wersjach w tym silniku wystepuje (70 i 100A). Kabel niebieski steruje czasem grzania swiec, sterowny z ECU, ktory bierze temp z czujnika temp plynu chlodzoncego. W alternatorach siadaja glownie mostki prostownicze, slaba izolacja miedzy plytkami + i -.
Czy rozrusznik kręci ? Sprawdź akumulator, podmień na inny pewny, lub sprawdź na kablach rozruchowych. Sprawdź połączenie masy do silnika, zmierz na obudowie alternatora.
Gdyby był spalony, to alternator by się nie wzbudzał i kontrolka paliła by się. Może gdzieś czegoś nie dokreciłeś jak wymieniałeś regulator. To, że kontrolka gaśnie, oznacza, że na uzwojeniach stojana pojawiło się napięcie. Dalej jest ono prostowane w mostku i kablem trafia do aku. Z tego wniosek, że oberwanie obwodu musiało by nastąpić właśnie na mostku,...
Witam. Mam problem z inst. gazową w astrze 93 rok. Mianowicie na ciepłym silniku auto gaśnie szarpie i szarpie. Dzieje się tak na wolnych obrotach. Wymieniłem już świece kable filtr gazu i powietrza. Alternator po remoncie. Silnik krokowy nowy. Szukam pomocy bo normalnie zwariuję. Nie mam już czego powoli wymienić. Na benzynie wszystko ok.
Witam przyłączę się do tematu.Od kilku dni wzmaga się z zakłóceniami po odpaleniu silnika. Radyjko to UNIDEN PRO 510 XL i antena Magnum AT71 . Problem jest taki jak auto nie jest odpalone wszystko śmiga normalnie bajka:) ,ale jak tylko odpalę silnik robi sie kocioł ,strasznie zakłóca trzeszczy co kawałek .Radio podpiołem pod inny akumulator osobno i...
No ma niby te 400 wat. A kabel jakieś 25mm^2 by poszedł. Astra ma 55Ah akumulator i 70A alternator.
sprawdz sam sobie ładowanie i napisz jakie masz.zwykłym miernikiem.odpal auto i podłącz go do aku.powinno być ok 14v i sprawdz kable między akumulatorem a rozrusznikiem i alternatorem te grube.bo może ci któryś zaśniedział.ja miałem problem w astrze czasami ładowała czasami nie.i właśnie te kable były zaśniedziałe.
Witam. Pytanie teoretycznie proste. Jak podłączyć pompe wspomagania w astrze II bezpośrednio z akumulatora ?? U mnie tak jak i u większości posiadaczy astry II wysiadło wspomaganie. Sprawdziłem kable, sygnały są, alternator ładuje 14V a na zapalonych światłach siada do 13,8V więc elektryk powiedział, że jest on dobry i nie jego wina. Teoretycznie wszystko...
Ja miałem podobnie to poprostu urwał sie kabel od alternatora podpiąłem go od nowa i wszystko wróciło do normy.
Sprawdź cienki kabel idący do alternatora. Zależy jaki typ masz alternatora. W nowszym typie diody nie wpływają na załączanie się wspomagania.
Wygląda na brak zasilania lub masy, sprawdź połączenia, głównych kabli zasilających, sprawdź też ładowanie akumulatora.
Jeżeli na alternator idzie oddzielny, to ten z rozrusznika, idzie bezpośrednio do akumulatora. Pod warunkiem że chodzi o ten gruby.
witaj kabel prądowy z alternatora idzie do rozrusznika i dalej do akumulatora sprawdż połączenie na rozruszniku klucz 13mm
Podłącz drugi naładowany akumulator i spróbuj odpalić (jak akku jest wyładowane to na byle jakie kable diesla nie odpalisz), a jak odpali to zmierz czy jest ładowanie bo to wygląda na padnięty alternator ...
tzn co według ciebie nie tak z instalacją masa czy moża za mała przepustowość kabla bo miałem kiedyś 70A altek i było wszystko ok
witajcie, pomóżcie panowie i powiedzcie jakie na wtyczce 2 pinowej powinno występować napięcie? Bo mam mały problem i próbuje znaleźć przyczynę => strasznie mnie się nie podobają właśnie te dwa kable. Tak wg mnie na jednym powinno być chyba +12 jako wzbudzenie z aku, a u mnie co najwyżej 6V.
Witam. No to jest dokuczliwe. Dobra masa radia czasem pomaga. Ale też zależy od kabli RCA. Alternatory powiedzmy nowszej generacji tak "sieją".
można tez sprawdzić napiecie na samym alternatorze(B+) możesz mieć ugnity kabel i dlatego ten spadek. Ogólnie alternatory w isuzu to temat rzeka. Sam próbowałem reanimować swojego w końcu taniej było wymienić na regenrowany...
Ale po odpięciu tego kabla po daniu na zapłon kontrolka ładowania się zapala a po rozruchu gaśnie normalnie, ale ładowania nie ma.
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W. Witaj jakim miernikiem? Czytaj ze zrozumieniem. Kable wszystkie wymienione na nowe. Nie drugie tylko nowe. 100% sprawne. Dodatkowo testowane H4 a nie miernikiem.
Kwoku, kabel czujnika w F idzie tym samym fragmentem instalacji co kontrolka ładowania. Czujnik jest zaraz pod alternatorem.
moglbys wytlumaczyc co to ten niebieski kabel bo ja mam prblem ze moj opel ma zerowe ladowanie po wymianie alternatora i akumulatora...
a co myslicie o tym podlaczeniu czarnego kabla na akumulator,zamiast za stacyjka, to nie moze miec nic wspolnego???? moj blad :) (laik)
Niebiesko biały ma być podpięty pod wzbudzenie alternatora. Altek nie ładuje - wspomaganie nie działa. Rozdzielały się chyba na okrągłym złączu kolo akumulatora. Nowsze wersje miały jeszcze linie diagnozy.
nie sprawdzalem miernikiem bo to mi sie stalo w drodze zostawilem samochod u znajomego 10km od domu alternator naprawialem 2 miesiace temu a miesiac temu zalozylem nowy kabel plusowy
Naciąg paska to małe prawdopodobieństwo. Piszczał by. Weź sobie kawałek miernika i przy odpalonym silniku sprawdź czy pojawia się napięcie na śróbie z wyjścia alternatora i na akumulatorze. Przy sprawnym regulatorze powinno pojawić się to samo napięcie po obu stronach. Spadek o 0.2-0.5V onacza jedno. Kiepskie przejście. Należało by też sprawdzić połączenie...
PO odpaleniu z kabli alternator zacznie ładować jak głupi TEj zimy miałem już 2 przypadki accord 2,2 D i astra H 1,7D , spalenia alternatora z powodu jw. Zeszłej 1 przypadek V50 1,6D spektakularnie spalony alternator. Zawsze diody.
Witam serdecznie. Padło mi dziś w trakcie jazdy ładowanie w mojej astrze G. Po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka akumulatora, po odpaleniu również się nie świeci. Bezpieczniki całe. Kable przy alternatorze też nie urwane. Po podaniu masy na kabelek, który idzie do kontrolki dioda zaczyna świecić. Wygląda na uszkodzony alternator. Proszę...
z tego co ja sie orientuje bo tez przerabiałem ten temat (tylko ja miałem wypaloną czarną skrzynke padł jeden z tranzystorów mocy ,zakupiłem używaną pompe i działa ) z tymi kablami chodzi o to ze 2 grube (czerwony +12V , brązowy -12V) pozostają 2 cienkie kabelki (czarny +12V z pod stacyjki ,a niebiesko biały jest to PLUS + z pod alternatora jeżeli nie...
1-Kontrola aku pod kontem trzymania, mocy rozruchowej, zwarć w celach. 2- Kontrola różnicy ładowania aku- alternator ( dołożenie nowego kabla). 3- Ople mają kłopoty z masami dlatego się je dokłada ( silnik- karoseria). 4- Jak wyżej pisze (marcin55246) -alternator może przeładowywać -sam nie dawno miałem i dochodziło do 16V gubiły się światła powyżej...
sprawdzalem, takie samo Dodano po 58 A powiedz mi jeszcze jedno sprawdzenie na wyjsciu alternatora miernikiem czyli tam gdzie bezposrednio jest kabel prowadzacy przykrecony do alternatora ? i wtedy jednym kablem do alternatora + i minus do masy tak ? I wtedy np jesli nie osiagnie powiedzmy wiecej jak 14 V bedzie tak samo np 13.5 V to mozna winic w 100%...
Panowe-z chwilą właczenia odbiorników elektrycznych zwiększa sie moment elektromagnetyczny alternatora (hamujący).Powoduje to większe zapotrzebowanie na moment obrotowy silnika,i powinien on sobie z tym poradzic. System multec małą i nagłą korekcję obrotów wału korbowego przeprowadza sobie poprzez regulację punktu zapłonu. Wszystko jasne? Nie piszcie...
Problem pojawił się po wymianie paska klinowego Tam alternator jest mocowany na poduszkach gumowych i masę zapewnia mu kabel, którego końcówka jest pod śrubą napinającą pasek
Ja nie kombinowałem nic z altkiem u siebie więc dokładnie Ci nie powiem ale musze kiedyś wymienić kable altek - akumulator, silnik - buda auta i akumulator - buda auta bo to jest wąskie gardło mojej instalki. Tak to zasilanie mam 2 x 16 mm2 i 2 x 25 mm2 ...
OK. Dzięki za podjęcie tematu. Zdaję sobie sprawę, że coś musiałem pokręcić. Problem w tym, że ten czarno czerwony kabel spod "10" tam był wcześniej, to zapamiętałem. Ale nie jestem pewien co do dwóch " 13" Czy to możliwe, że je zamieniłem? Na szczotki dałem czarny " -", a + dałem na ten z dwóch kabli ( alternator i drugi czarny) a na szczotki dałem...
lecz po poruszaniu kabelkiem od kontrolki przy alternatorze zapaliła się Tu kolega sam sobie odpowiedział. Po prostu brak dobrego kontaktu. Trzeba wyczyścić wszystkie styki, lub wymienić odcinek przewodu jeśli jest przerwany. Wszystko powinno wrócić do normy. Po włączeniu zapłonu kontrolka musi świecić, bo wtedy jest podawane napięcie na uzwojenie...
Witam wszystkich posiadaczy starych Oplów. Jestem posiadaczem staruszka: Opel Astra 1,7D Kombi, z silnikiem oplowskim. Ostatnio wyskoczył mi problem z ładowaniem, tzn. nie naładował mi akumulatora mimo jazdy i musiałem skorzystać z uprzejmości innego kierowcy i kabelków żeby odpalić staruszka. Kontrolka od ładowania nie świeciła się, lecz zauważyłem...
Czy jest możliwość, że padł alternator? Ponieważ jak odpaliłem na kable od drugiego samochodu to pojechałem Astrą jakieś 30 km i gry dojeżdżałem do domu to nagle wszystko padło nie było mocy i akumulator był totalnie rozładowany i nawet na kable już nie chciał odpalić.
Ja też potrzebuje szukam i nie mogę nigdzie znalesc. Dokładnie chodzi mi o przewód do wspomagania Zafira B Brak wspomagania, alternator po naprawie ładuje 14.4v grubymi kablami dochodzi prąd na czerwonym plus na brązowym minus. Na małej wtyce jest prąd na czarnym po stacyjce a na zielonym nic i na białym też nic po uruchomieniu silnika brak zasilania...
Każdą diagnostykę powinno się przeprowadzać od rzeczy najprostszych Zmierz różnicę napięcia pomiędzy klemą + akumulatora a zaciskiem B+ alternatora (ten z najgrubszym kablem) jak będzie więcej jak 0,5V to znaczy że poleciał przewód łączący alternator z akumulatorem a właściwie alternatorem a głównym zaciskiem prądowym rozrusznika w astrkach pracuje...
Spróbuj założyć filtr ferrytowy na źródło zasilania, w tym przypadku kabel dochodzący do gniazda zapalniczki. Czasem takie problemy powoduje regulator napięcia w alternatorze, daje zakłócenia np. w zależności od obrotów silnika czy obciążenia pomimo, że może działać w granicach poprawności.
Jakie kable ? (te od czujnika temp. ) A konkretnie co moze taki objaw spowodowac ? Juz dwa razy naprawiałem tego altka, na poprzednim regulatorze i diodach było tak samo. Co do uzwojenia to nie wiem jaki powinien byc opór. Zdarza sie ze pójdą diody (dioda) a regulator bedzie OK ?
to z prawej za boczkim jest sterownik a przekaźniki wykonawcze są pod maską to się zgadza. to popatrz dokładnie z prawej może być trochę wyżej ale musi tam być taka skrzynka. Jak ją wypniesz to po załącvzeniu stacyjki nie oświeci się kontrolka.`świece te dogrzewają po zapaleniu nawet do 3,5 minuty ale po załaczeniu stacyjki kontrolka powinna świeciś...
Nie ma nic takiego. Ważny jest rocznik. Tak mniej więcej od modelu 2001 wspomaganie jest diagnozowalne techem i można coś tam odczytać. Tak na szybko: -poziom oleju -zasilanie pompy EHPS, gruby kabel czerwony -masa pompy (gruby brązowy) -pietnastka (cienki czarny) -i co ważne- sygnał ładowania alternatora (cienki niebieski)
No ale co tam jeszcze może byc uszkodzone skoro mostek i regulator wymienione? Przepraszam ale az na tyle sie nie znam, myslalem ze tam juz zostaly same mechaniczne rzeczy czyli łozysko itd. ?? Czy da sie tam jeszcze cos wymienic tak zeby nie wymieniac całego alternatora (naprawde nie usmiecha mi sie to finansowo teraz!) Moze cos na stykach albo kablach?
Witam. po kilku godzinach postoju bateria rozładowana... podłączam kable z innego auta i bez włozenia klucza do stacyjki swieci mi sie wszystko na desce rozdzielczej < olej, ładowanie ,swiece, zaplon itd..> pierwsze co mi przyszło do głowy to zwarcie alternatora. odłączyłem klemy z aku... odłącxzyłem zacisk alternatora i naładowałem i podłączyłem...
Witam, Mam taki stary samochód Astra F z 95 roku 1.6 czy tam 1.7 diesel. Mój taki traktorek jeżdze nim na pole. Zaświeciła się kontrolka akmulatora na czerwono. Nie wiem czy tak się po prostu świeci bo to już taki rozklekotany samochód. Bo niby normalnie odpala nic się nie dzieje. Może coś z alternatorem? Ale kręci się wszystko i niby chodzi. A taki...
Bardzo proszę o pomoc. Wcześniej siedział alternator z gniazdem na 3piny teraz muszę poprzerabiać wejścia i podłączyć to pod nowy alternator, ale potrzebuję oświecenia co do czego podłączyć. Robię to pierwszy raz i nie bardzo wiem co i jak. Bo z tego co widzę u mnie gruby czerwony kabel nie był w ogóle podpięty czyli teoretycznie L. Żadnego tołku z...
W mojej Astrze I zaświeciła się kontrolka ładowania więc sprawdziłem napięcie ładowania wynik 13,8V. Alternator wymontowany i zawieziony do elektryka. Po naprawie (wymianie diod) już było 14,3V. Problem niestety dalej występuje. Wskaźniki paliwa i temperatury silnika nie działają, po przekręceniu kluczyka nie świeci się ani dioda ładowania ani poziomu...
Nie będę zakładał nowego tematu bo ten odpowiada dokładnie problemowi jaki mam. Pacjentem jest Opel Astra J 2.0 CDTI. Używamy go jako samochodu campignowego i potrzeba podłączenia dodatkowego akumulatora hotelowego do obsługi lodówki. Ogólnie rok temu już taki układ działał. Kabel 25mm2 od dodatniej klemy akumulatora rozruchowego, pociągnięty na tył...
Zacznij od konkretnego sprawdzenia masy. W Oplach to plaga!! Wogole zacznij od wyczyszczenia stykow, jezeli to mozliwe zmien koncowki kabli lub zaloz nowe kable bezposrednio od alternatora do aku. U mnie zadzialalo od razu. Ale jezeli piszesz o 14V na wyzszych obrotach to stawial bym na obwod wzbudzenia. Szczotki moga sie wieszac, jezeli sa ok to pewnie...
Słuchaj-weź miernik,i sprawdź różnicę potencjałów pomiędzy korpusem alternatora a silnikem.W oplach altek jest na simmerblokach,a więc odizolowany od silnika,masowanie zapewnia kabel pod śrubą mocującą.W 99% przypadków to masowanie jest niewystarczające.
Alternator nie jest wpięty w swiece.... (jak to mozliwe?? sic!!) Sterownika swiec nie ma.... Czujka temp. płynu nie odłacza grzania.... Swiece masz jako R5.. w tym schemacie ropniaka masz je wpięte przez zegarek K75. Sygnał z U12 może skracać ten czas. Ale jakoś na moje oko to chyba nie ten schemat. W Combo trochę inaczej to wyglądało z tym silnikiem...
Wyciągać należy od spodu. Podnosisz auto na lewarku, prawą stronę, podstawiasz coś dla bezpieczenstwa. Musisz najpierw poodłączać wszystkie wężyki od vacupompy (jeden należy zaślepić bo sie będzie olej lał) i odkecić całkiem górny krócieć z tą metalową rurką od podcisnienia żeby nie przeszkadzał - to chyba najgorszy problem, bo dojście słabe. Potem...
alternator kable kable alternator astra kable
klimatyzacja wibracja monitoring osoby starszej ustawienie regulatora pokojowego termet
schemat elektryczny stacja pogodowa auriol
Toyota RAV-4 – migająca kontrolka awarii silnika, przyczyny, diagnostyka, misfire Szybkie miganie kierunkowskazów w Mercedes W207