Łatwo nie było i trochę to trwało ale piny wyjęte i wiązka naprawiona/przerobiona/zamontowana. W końcu pali się kontrolka braku ładowania. Może się komuś przyda: Zastosowałem 4 kolorowe przewody 1mm2 i dodatkowo nałożone termokurcze. Wszystko wciągnięte w oryginalną osłonę razem z przewodem + alternator/akumulator. Dodatkowo nałożona czerwona siateczka...
http://obrazki.elektroda.net/30_12767857... http://obrazki.elektroda.net/30_12767857...
110 amperaze: 110
W zależności od wersji wyposażenia, czy z klimą czy bez były montowane różne alternatory, jeśli nie masz klimatyzacji twój alternator ma 65 A. I taki musisz znaleźć.
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
Nawet te 3 KW to juz cos, rownowartosc poboru mocy alternatora + klimatyzacji.
Łożysko kompresora klimatyzacji lub alternatora. Demontaż paska PK i będzie odpowiedź.
Koło wolnobieżne alternatora, albo rozpada się tłumik drgań skrętnych w kole pasowym wału korbowego
Czujnik ciśnienia oleju tak jak wyżej kolega napisał znajduje się obok alternatora a kabelek do niego jest zawarty w instalacji która biegnie do alternatora oraz ewentualnie do kompresora klimatyzacji. Wtyczka z jednym przewodem.
No nie, czujnik jest w trójącie pomiędzy alternatorem, sprężąrką klimatyzacji a DPF/katalizatorem. Najczęściej jeszcze w srebrnej osłonie termicznej.
Witam, mam prośbe do użytkowników nowej A3, czy możecie sprawdzić jak u was wygląda schemat kabla do alternatora i kompresora klimatyzacji? Tam idzie jeden gruby do alternatora (czerwony - plus) i 4 cieńkie (po 2 szt do klimy i alternatora) Ja mam podłączone kable w klimie i alternatorze i około 15 cm potem są urwane te kable z wtyczkami a nie mam tej...
tu masz moze pomoze sygnal do obrotomierza idzie z alternatora
Coś obracającego się może powodować metaliczny dźwięk stukania. Między chłodnicą a silnikiem jest wentylator, napinacz, koło pasowe wału korbowego, alternator, sprężarka klimatyzacji, pompa wody. Niech mechanik-diagnosta znajdzie przyczynę.
Czy dobrze rozumiem że zatarty kompresor klimatyzacji spowodował urwanie śrub mocujących alternator? :-)
Tu masz opis silnika. Jedyne gumowe elementy to sprzęgła gumowe od napędu alternatora i sprężarki klimatyzacji. Powinny być wymieniane co 150 tys km.
Jest większa pojemność i akumulatora jak i alternatora. Włączona klimatyzacja pobiera dużo prądu dla tego jest większa pojemność alternatora jak i akumulatora to jest oczywiście moje zdanie :)
Ja nie kombinowałem nic z altkiem u siebie więc dokładnie Ci nie powiem ale musze kiedyś wymienić kable altek - akumulator, silnik - buda auta i akumulator - buda auta bo to jest wąskie gardło mojej instalki. Tak to zasilanie mam 2 x 16 mm2 i 2 x 25 mm2 ...
Nie w tym roczniku. Klimatyzacja pewnie podbija obroty.
W tych okolicach to może być tylko do 3ch odbiorników: do sprężarki klimatyzacji, do alternatora, do czujnika ciśnienia oleju- ale tu powinien być jeden przewód we wtyczce.
Wypadałoby podać jaki jest silnik... U mnie, 1.7DTI wyjęcie sprężarki jest bezproblemowe - jest na górze, natomiast alternator to z kanału.
Pojedź do elektryka samochodowego niech sprawdzi. Uszkodzenie cewki (przebicia) zdarzają się. Nowa cewka nie jest znowu taka droga. Elektrykę zapłonową zostaw elektrykowi (fachowcowi) - posłuchaj dobrej rady. Jak elektryk sprawdzi i będzie ok, to podpytaj czy zna sposoby na odkłócenie CB. Pozdr. P.S. Zakłócać CB w samochodzie może wszystko: począwszy...
Najlepiej to ściągnąć pasek całkowicie i wtedy zapalić silnik i zobaczyć czy nadal występuje ten dzwięk. Jeśli nie to sprawdzić DOKŁADNIE wszystkie rolki, alternator, pompa wody, kompresor klimatyzacji. Nadmienię że nie jest to zbyt przyjemna operacja ze względu na kiepski dostęp, już samo założenie paska może przysporzyć kłopot. Jeśli to pompa wody...
Alternator, pompa klimatyzacji lub któraś z rolek - sprawdź na czym masz luzy.
Witam, chcę wymienić alternator w swojej Astrze 2.0DTI 101KM, 2001r z klimatyzacją. Był tam włożony alternator 100A BOSCH. Dzwoniłem do sklepu i powiedzieli mi, że w wersjach bez klimatyzacji był montowany alternator 100A a w wersjach z klimatyzacją był montowany alternator 120A. Czy jest to prawda? I gdzie mogę sprawdzić takie informacje?
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
Witam, mam problem z piszczącym paskiem alternatora. Wiem, że jest trochę tematów na forum ale żaden nie rozwiązuje problemu. Chodzi o to, że pasek piszczy w przerwach ok 10sek ( 10 sek piszczy, następnie 10sek nie piszczy i tak cały czas) przy obciążeniu takim jak włączenie nawiewu tylko i wyłącznie ( wiadomo, jak jest więcej rzeczy włączonych to też...
Ewentualnie, poproś kogoś posiadającego myjkę ciśnieniową, żeby pozwolił ci zdjąć obudowę i zobaczysz, jak to wygląda. Silnik spalinowy czy elektryczny - nie ma tu większego znaczenia. Przeniesienie napędu jest podobne. Silnik z myjką już mam https://obrazki.elektroda.pl/9378649400_... Jak widać na załączonym obrazku, jeden silnik,...
tą masę podaje panel "klimatronik" po włączeniu manualnej klimatyzacji po (sprawdzeniu warunków załączania kompresora) pojawia się masa na pin15 (napięcie między + a pin15 około 14V, czyli napięcie alternatora. Klimatyzacja się nie włącza. Błędów brak na CLIP-ie. Czy sterowanie silnika po włączeniu klimatyzacji niezależnie od włączenia/wyłączenia sprzęgła...
Dziękuję za informację temat ogarnięty brakowało sygnału z alternatora
Siema Mam taki problem ze piszczy mi pasek micro po włączeniu klimatyzacji Wymienione sprzęgiełko na alternatorze INA Sprężarka klimatyzacji bo sie zacierala Napinacz paska micro Ina I piszczy dalej miał ktos taki przypadek?
Jeśli w Twoim Audi A6 C7 2.0 TDI słychać dziwne dźwięki na postoju i przy schodzeniu z obrotów, a silnik i skrzynia działają prawidłowo, to mogą być następujące przyczyny: Dwumasowe koło zamachowe – typowa przyczyna drgań i hałasów. Łożyska osprzętu – alternator, sprężarka klimatyzacji, lub napinacz paska mogą generować dźwięki. Poduszki silnika – uszkodzone...
Akumulator ma 120Ah i na bieżąco jest ładowany alternatorem 140A. Klimatyzacja ma pracować wyłącznie przy włączonym silniku.
Stawiam na dwie sprawy słaby akumulator . Problem a alternatorem. Sprężarka klimatyzacji podczas załączenia może pobierać spory prąd (włącza się przy pomocy elektromagnesu) . Ewentualnie do sprawdzenia masa pomiędzy- alternatorem, silnikiem, akumulatorem.
transit MK7 2.2 - żeby wymienić pasek od alternatora... trzeba odkręcić kompresor od klimatyzacji..
Pompa klimatyzacji tzn. Sprężarka
Alternator musi być 70-80A
No ciepło się robi! I na dodatek chcąc mieć dodatkowy alternator wywaliłem klimatyzacje....
ktos wie co to moze byc? rolka, p.wody, alternator, kompresor klimatyzacji. I wszystko co się po odpaleniu kręci. Zdejmij pasek i szukaj.
Bezpiecznik zadziałał. Sprężarka stawia za duży opór i sprzęgło się zrywa. Sprężarka do wymiany. Warto przy tym sprawdzić poprawność działania jednokierunkowego sprzęgła na alternatorze.
110A tylko dla pojazdów bez klimatyzacji.
Przegubu od malucha nie widziałem, mówie o kole pasowym wału które napedza alternator, kompresor klimatyzacji itp
Odpal bez wtyczki , jak nie wywali checka tylko lampkę akumulatora to raczej tak
od rozrzadu. pierwszy pasek alternator - drugi pasek pompa wody pompa wspomagania pasek 3 spręzarka klimatyzacji naciag rolką. z tego co pamietam tak było.. almera
Norma euro6 jest tu kluczem. Wszystkie zbędne urządzenia mogą być wyłączone w określonych przypadkach. Do nich należy alternator i klimatyzacja. Jednym z takich przypadków jet intensywnie przyspieszanie. Zaoszczędzona moc idzie na koła. Auto szybciej przyspiesza i szybciej osiąga żądaną prędkość. Z mapami spalania silnika też powinieneś się zapoznać.
Załóż koło z wolnobiegiem na alternator
Witam! Specyfikacja tego UPS-a podaje: "Czas podtrzymania 23.9 minuty (490 W) 6.7 minuty (980 W)". Czy czas działania klimatyzacji przez kilka(naście) minut Ci wystarczy? Czy alternator w Twoim samochodzie ma tak duży nadmiar mocy ponad normalne zużycie w samochodzie, że bedziesz mógł tym nadmiarem ładować jeszcze jakieś akumulatory? A może chcesz pradem...
Na co 30A? Na xxxxxxxco. 30A PRĄDU ZNAMIONOWEGO ALTERNATORA.
Jakie auto jaki silnik. Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM 2004r z klimatyzacją. Alternator to: Denso 63321826 46782213 14V 105A https://obrazki.elektroda.pl/8081339700_...
Rozrząd posiadam na łańcuchu i posiadam tylko 1 pasek idący od alternatora przez pompę wody, koło pasowe, pompę klimatyzacji i ten właśnie pasek chce wymienić
NIech zwali pasek osprzętu i obada 3 rolki , alternator i pompe klimatyzacji.
To już musisz sam zdecydować co łatwiej zrobić czy wyciągnąć klimatyzację czy półoś , na dodatek nie piszesz jaki silnik ale obstawiam że diesel.P
Może moduł wentylatora padł. Klimatyzacja jak jest to czy nie jest włączona?
Zobacz jak zachowuje się wtedy rolka napinajaca pasek napędu alternatora ,kompresora klimatyzacji i pompy wspomagania. Jeśli drga dość mocno ( ruchu po 1-2 cm) to zaciera się sprzęgło jednokierunkowe w rolce alternatora.
Stetoskop taki lekarski może być? Bo mógłbym od taty taki wziąć. Jeśli tak to czy mam go przykładać do obudowy alternatora i pompy klimatyzacji?
Witam Mam taki problem coś wyje mi pod maską gdy dodaje gazu wyje głośniej. Po zdjęciu paska wieloklinowego cichnie. Elementy jakie wymieniłem na nowe to pompa wspomagania dwie rolki i pasek. I jak bylo tak jest został jeszcze alternator sprężarka klimatyzacji i koło pasowe ( rolka alternatora jest bez sprzęgła) może miał ktoś taki przypadek proszę...
Masz alternator Boscha, konstrukcja regulatora sprawia, że alternator jest samowzbudny, ale prąd wzbudzenia bierze z akumulatora. Wzbudzenie włącza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na jednej z faz uzwojenia (połączenie pod wkrętem). W moim przypadku był alternator Valeo. Nie zagłębiałem się w budowę, ale możliwe że Valeo miał jeszcze...
Po pierwsze mogą tam występować alternatory nawet czterech producentów. Po drugie w kilku wersjach. Po trzecie pojazd z klimatyzacją lub bez. Zdejmowanie koła napędowego na pojeździe to niezbyt dobry pomysł chociaż demontaż alternatora przy klimatyzacji to wyzwanie. Ale zdejmowanie koła przy okazji wymiany paska to raczej nieporozumienie. Z powodu ograniczonego...
Zacznijmy od tego, ze musisz kupić łapę-stojan, do którego przykręca się pompę paliwa, wspomagania, alternator i klimatyzacji. Jak ja to robiłem, to taka łapa kosztowała w serwisie w DE 230 marek. To tak na początek. Dalej będzie ciężej, ale wszystko jest do zrobienia.
Dodam że auto bez klimatyzacji
Kolego koła pasowego nie zmieniaj tylko zastosuj alternator z plusa 70A. Lub 80A z klimatyzacją.
Co to może być? Jakieś inne propozycję? :arrow: napinacz paska alternatora :arrow: sprzęgiełko klimatyzacji :arrow: sprzęgiełko alternatora :arrow: pasek alternatora :arrow: rolki prowadzące :arrow: łańcuszek rozrządu z napinaczem :arrow: no i koło dwumasowe , jeżeli takowe występuje A klasa ma swoją klasę , to powie każdy mechanik :| Podjechać do mechanika...
Ściągnij pasek osprzętu. Zobacz jak będzie bez niego - czy też będzie klekotał. Sprawdź sprzęgło na alternatorze czy czasem się nie zablokowało i nie kręci w 2 strony zamiast tylko w jedną kręci wirnikiem. Można też śrubować odłączyć wtyczkę na alternatorze choć demontaż paska to chwilą roboty.
Z silnikiem pod względem sprawności jest wszystko w porządku. Po zwiększeniu obrotów pisk całkowicie zanika, na wolnych znów się pojawia. Czasami po kilku odpaleniach samochodu zanika i później znowu się pojawia. Pisk (gwizd) dalej występuje po ściągnięciu paska z alternatora, czyli dźwięki z alternatora czy sprężarki klimatyzacji wykluczone. Kilku...
Witam mam Seata Leona 2007 tdi 140km, pękł wspornik który trzyma alternator i klimatyzację, wymieniłem ja wraz z kółkiem które dociska pasek rozrządu ale nie blokowalem nic na rozrzadzie, spróbowałem zakręcić ale po chwili zakrecil tak jakby się rozrząd przedstawił co mam zrobić. Pomóżcie
Podczas wysokich obrotów silnika i włączonej klimie sprawdź, czy przypadkiem nie jest rozszczelniona instalacja wewnątrz auta. Sprawdź również stan sprzęgła w sprężarce klimy oraz w jakiej kondycji jest akumulator i "wydajność" alternatora.
Ja w polonezie Plus 1,6GSI z klimatyzacją montowałem alternator 100A z alfy romeo bo fabryczne 80A latem przy włączonej klimie nie dawało niestety rady.
Ja też prowadzę od chyba 15 lat warsztat. Roboty jest tyle że nie przerobisz. Warunek jest jeden, musisz dobrze robić lub wcale. Konkurencja ? To Ciebie mają się bać a nie Ty ich. U mnie w pobliżu jest 5 (pięć) warsztatów elektroniki pojazdowej. Ale to są zakłady tupu - my tylko alternatory i rozruszniki, my tylko montujemy c.z. , nabijamy klimatyzację...
Sprawdź czy nie jest zatarta sprężarka klimatyzacji
wyrzucam bieg bez wysprzeglania Czemu? obroty raz schodzą odrazu na 800,raz 1000,niekiedy zejdą na 800 i odbija na 1000 To może mieć związek z alternatorem lub klimatyzacją, w niektórych samochodach obroty biegu jałowego są podnoszone gdy jest konieczność napędzania sprężarki lub alternator jest obciążony. jak już się zatrzyma to schodzą. W sensie...
Tak to częsty przypadek, co mogło spowodować? uszkodzone kółko na alternatorze, wyszczerbiona rolka pośrednia lub rolka napinacza, zatarte koło kompresora klimatyzacji, te elementy należy poddać szczególnej obserwacji, nie wymienić samego paska osprzętu lecz komplet z rolkami i napinaczem. Pozdrawiam
Myślę że z tym obciążeniem nie należałoby przesadzać bo nigdy nie używa się wszystkich odbiorników naraz, ale wiem że przy samochodach z klimatyzacjami alternatory szybciej się zużywają a w szczególności właśnie przegrzewają się mostki.P
Jakie koło pasowe ma kolega na alternatorze?. Sprzęgło alternatora do sprawdzenia.
Jeżeli alternator będzie w stanie latem podczas upałów wydać 100A w trybie ciągłym, to będzie działać. Ja jednak dałbym drugi akumulator. Kolego, na Guslona , po co dawałbyś drugi akumulator? Latem i tak alternatory mają ciężko bo klimatyzacja działa a to duże obciążenie tak termicze od komory silnika jak i prądowe.
Witam. Panowie jak poprawnie założyć pasek na alternator, naciąg, klimatyzację itd. Auto to Renault Megane Scenic 1996 r. motor 2.0 ben/gaz 8 zaworów. Prosiłbym o jakiś schemat oraz jaki jest nr na pasku. Pozdrawiam i proszę o szybką podpowiedź.
Witam, Zastanawiamy się z kolegą nad takim rozwiązaniem. Mamy części: - alternator - kompresor klimatyzacji - cały układ klimatyzacji samochodowej - chłodnice, wiatraki, akumulator elektronikę Chcemy zbudować układ jak na załączniku, całość ma być napędzana silnikiem 500W na prąd zmienny, potem konwertowana na moc dla alternatora i kompresora klimatyzacji...
Paska rozrządu nie widać (jest pod plastikową osłoną z lewej strony silnika), widzisz tylko pasek akcesoriów (alternator, wspomaganie, klimatyzacja). Zalecana co 2ga wymiana razem z pompą wody, części ok choć polecają też paski GATES, cena jak za robociznę+części do przełknięcia ale na pewno da się znaleźć taniej. Filozofii tam żadnej nie ma, to jest...
Dzień dobry, wymieniłem w swojej A Klasie A150 W169 BlueEfficiency następujące części: alternator-rozrusznik, kompresor klimatyzacji i pompę wody. Wszystko było nowe i najwyższej możliwej jakości, produkowane przez firmy, które robiły na pierwszy montaż (Valeo i Denso). Niestety od tego czasu pojawił się dziwny świszczący dźwięk, słyszalny w szczególności...
nie napisałeś diesel czy benzyna jak diesel to problem z alternatorem
Oczywiście że się da ominąć, ale nie masz takiej funkcji jak WOT i EVAP, załaczanie po zapaleniu silnika najlepiej zrealizować poprzez sygnał z alternatora. Ale można też podpiąć pod sterownik silnika jeśli jest kompatybilny .
Myślę że silnik tak odreagowuje obciążanie go przez alternator lub klimatyzację. Sprawdź napięcie na akumulatorze w chwili włączenia nawiewu lub klimatyzacji. Możliwe że aku jest wiekowy i spada napięcie na nim pod obciążeniem dmuchawą. Jeśli możesz podmień aku na chwilę od kogoś i zobaczysz jak się sprawy mają. Ale niech inni też się wypowiedzą
Uwalony regulator w alternatorze. Czy po nabiciu klimatyzacji na stoisku pod Castoramą mogło się coś stać? Korzystaj dalej z takich "serwisów" to jeszcze inne cuda zobaczysz.
Niestety inżynierowie się nie popisali w tym modelu jeśli chodzi o instalację elektryczną. W samochodzie, ktoremu kilka miesięcy temu skończyła się gwarancja wystąpił problem z ładowaniem. Po kilku sekundach zapalała się kontrolka, przy czym na akumulatorze napięcie nie spadało poniżej 13,9V. Na alternatorze było 14,6V. Przewód od akumulatora do rozrusznika...
Sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze sprawdzone?
Nie bądź typowym użytkownikiem Audi i po prostu napraw klimatyzację.
Łożyska sprężarki klimatyzacji i alternatora sprawdzone? Bez dźwięku ciężko, można co najwyżej pozgadywać...
Pozostaje pomiar prądu dostarczanego przez alternator do instalacji. Napięcia zreszto też. Ale chyba tobie tego nie zalecam bo potrzebna wiedza fachowa i przyrząd.. Można by kombinować, że coś sie dzieje z mostkiem prostowniczym lub nawet uzwojeniem, ale skoro zbadano alternator to trzeba szukać innych powodów. A jak tam z klimatyzacją? Może sterownik...
Witam, auto jak w temacie. Przyjechało z usterką alternatora. Alternator wymieniony, po paru godzinach powtórka ponowne uszkodzenie drugiego alternatora. Podjęta decyzja o regeneracji starego alternatora wymieniony mostek (był pęknięty), wymieniony regulator. Części AS. Założone wszystko do auta. Alternator ładuje. Nie dawało mi to spokoju więc zacząłem...
Witam, Od dolu, po ewentualnym zdjeciu sprezarki klimatyzacji. Powodzenia, Georges
Witam chciałem wymienić w swojej astrze alternator bo ktoś wstawił nie od tego modelu i ogólnie jest popelina. Pojade na szrot i dokupie tylko mam pytanie jaki powinien byc bo spotkałem sie z 70A i 100A , samochód mam z klimatyzacją.
Czytałem, że napinacz może też stukać pod obciążeniem, jak się klimatyzację włączy. Jasne ,że może tak samo jak sprzęgiełko w alternatorze.
Oj czuję, że się z nami drażnisz. Tak, to to samo.
Alternator do naprawy
u góry jest klimatyzacja a na dole alternator. Pod alternatorem wspomaganie.
Skoro chodzi na krótko to może sprawdzić przewody idące do klimatyzacji, bo gdyby było coś nie tak z układem klimatyzacji to nie działałoby. A alternator oczywiście trzyma napięcie pod obciążeniem?
Espace IV silnik 2.0t benzyna 2003 rok, nie działa klimatyzacja tzn nie chłodzi. Ilość czynnika ok 1000 gram. Ciśnienie mierzone Clip - 7-10 bar w zależności od temperatury otoczenia ( chłodne dni i upał). Sprzęgło sprężarki załącza się bez problemu, wentylator skraplacza od razu wolny bieg, ciśnienie dochodzi do max 10 bar, chłodzenia brak. Wymienione...
15.4 Potencjometr silnika klapy przepływu powietrza (G113). 22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, przerwa... *20.1 Kompresor pozostaje wyłączony, aż napięcie będzie wyższe niż 10.8V przez ostatnie 25 sekund. Usterką może okazać się panel sterowania, silnik krokowy przy klapie powietrza, lub przerwa w okablowaniu. Dodatkowo do...
A nie jest to dźwięk zużytego łożyska ? Przy uszkodzonym sprzęgle alternatora, po włączeniu obciążenie np. klimatyzacji zdarza się że pasek piszczy i drga.
Powiem tylko że mam dostęp do (dawcy) układu klimy za ok 700 złotych nie wiem tylko ile może kosztować samo założenie u mechanika Jeśli ten sam silnik to ok. Wiesz ze łapa na silnik inna, alternator, wentylatory i chłodnice , montaż ok 1200zł.
A sprawdź może lądowanie? Czy czasem regulator nie zwariował i może sterownik elektryki coś odcina… zwiększenie obrotów o te 200 może powodować wzrost napięcia na alternatorze
Cześć :) Zamierzam wstawić w osprzęt silnika AAZ alternator 180A, silnik w wersji z klimatyzacją. Fabrycznie posiada on alternator 90A Bosch'a o nr 028 903 025Q I tu moje pytanie, czy alternator Valeo 180A o nr 021 903 026L od silnika 2.0Tdi BMP ma taki sam rozstaw łap bądź przynajmniej zbliżone ? , najbardziej chodzi mi o rozmiar otworów w łapach pomiędzy...
klimatyzacja klimatyzacja split klimatyzacja elm327 klimatyzacja alternator suzuki alternator
zamek kabina naprawa piekarnik mastercook pralka wymiana spalić silnik
radio silvercrest radio silvercrest
Wymiana silnika w Citroën Picasso 1.6 HDi - porady i wskazówki Wysokość oświetlenia rowerowego w Polsce: przepisy i zasady