Regulator z kabelkami jest połączony ze szczotkami równolegle a alternator ma 9 diod. Regulator RNA-1 jest podłączony szeregowo w obwodzie wzbudzania a 6d oznacza, że jest do alternatora 6 diodowego.
Dlaczego nie stosujesz się do podpowiedzi? Miałeś sprawdzić napięcie na alternatorze na zgaszonym silniku, a Ty inaczej. Ten przewód czerwony przykręcony do masy(wspornika)rozrusznika, nie jest przypadkiem przewodem zasilającym alternator? Kolor przewodu wskazuje że nie jest to przewód masowy. Kolor przewodu masowego(masy) jest zazwyczaj czarny. Dodano...
Zółto-czerwony podłącz pod konektor w izolatorze na alternatorze. Pod tablicą ten sam kolor podłącz pod kontrolkę ładowania a drugi koniec kontrolki pod plus po stacyjce. Zanim podłączysz te przewody sprawdź czy na pewno ten przewód idzie z pod alternatora do regulatora i dalej pod tablice.
Będzie w wiązce z zasilającym grubym zasilającym alternator. Często jest łączony obok rozrusznika(kostka).Musisz po długości tego kawałka co został sprawdzić dokąd sięga, tam szukać reszty przewodu. Kolor przewodu masz.
Ten alternator nie potrzebuje wzbudzania kontrolka. Zwykły tradycyjny wiec IBS odpada, Sprawdź przy wtyczce pin nr15 jakie jest napięcie podczas działania podepnij się jakoś. Pin 15 to brzegowy po drugiej stronie od B+ kolor kabla zielono/biały
Zależy który rocznik, bo schematy instalacji i kolory niektórych przewodów różniły się w zależności od rocznika. Schematy wersji z alternatorem dotyczą nowych instalacji elektrycznych produkowanych przez LSN lub „oryginał Ursus”. Poza tym co to za kłopot podłączyć alternator? Kwestia dwóch przewodów. Czerwony 4 mm² (prądowy) z alternatora łączysz do...
Najprościej będzie próbować zaświecić kontrolkę ładowania w zegarach (jeśli nie ma tam jakiejś elektroniki zarządzającej zegarami). Może da sie dojść po ścieżkach idących od kontrolki do złącza. A potem to już łatwo... Można jeszcze sprawdzić kolor przewodu przy alternatorze.
jak podłaczycte sidem kabelkow do alternatora jaki kolor gdie pomorze mi ktos
Ile kabli wychodzi z alternatora i jakiego są koloru? Bezpiecznik jest dobry?
Witam. W moim mondku !,8 TD obrotomierz bierze sygnał z alternatora przewód ma kolor biały.Jak masz dwa przewody do alternatora to nie masz z alternatora a jak trzy to pewnie będzie jak u mnie z alternatora.
Najprościej zapiłować. Kolor powie wszystko.
Kupiłem po okazyjnej cenie na portalu internetowym i okazało się, że uszkodzony w nim jest regulator napięcia Kupiłeś nowy czy używany? Po drugie wszystkie uzwojenia tak mają czy tylko kilka cewek. Po trzecie w naprawie gość mógł przemalować srebrzanką korpus.
http://obrazki.elektroda.net/72_11837089... http://obrazki.elektroda.net/72_11837089...
A czy ktoś mnie nakieruje gdzie idzie przewód od wzbudzenia alternatora ?? Wtyczka do alternatora od wzbudzenia ma kolor brązowy z zielonym paskiem, Natomiast w skrzynce BSM pod maską lewym reflektorem, nie mam tam takiego przewodu by sprawdzić ciągłość ?? Więc proszę o instrukcję czy gdzieś on jest łączony ??
Masz źle podłączony regulator do alternatora... Alternator 9 diodowy. Według schematu który wrzuciłeś powinieneś zamienić przewody miejscami (napięcie po kontrolce idzie na styk 15 regulatora a następnie na diody wzbudzenia!! Styk 67 regulatora do styku 67 alternatora (szczotka, u Ciebie kolor przewodu zielony) Do styku 15 regulatora idzie napięcie...
alternator prawie na wieszchu, wytrzec szmatka kabelek od altka i juz wiadamo (bodaj niebieski).
Jedynie co mnie zastanawiało to kostka zwisająca pod filtrem paliwa, 5 pinowa płaska czerwona. Jak by to była np kostka do EPS, to nie zapali bo przez EPS przechodzi czasem 2x CAN. Kolor wtyczki nie pasuje ale sprawdź. Jak tam ok i wszystkie masy plusy ok, to wygląda mnie to na padnięty CIM.
O ile pamiętam to w Escortach kabelek przy alternatorze ma kolor czerwony, ale to tylko domysł. A leci on od alternatora razem z kablem wysokiego napięcia do rozrusznika, potem od rozrusznika razem z kablem od stacyjki (uruchamiającym rozrzusznik), a potem obydwa giną w czeluściach wiązek... Jeżeli o to Ci chodziło, to nic więcej nie wiem, a jeżeli...
Łożysko przednie 6203 łożysko tylne 6201.Łożysko przednie znajduje się w przedniej pokrywie alternatora z obu stron pokrywy zabezpieczone blachami i zanitowane w obudowie.Łożysko tylne znajduje się na tylnej osi wirnika alternatora.Użyteczne uwagi.Kupuję łożyska do alternatora wyłącznie zamykane plastykowymi zabezpieczeniami bocznymi.Po zakupie jedno...
Dzień dobry Stanąłem przed koniecznością wymiany alternatora w pojeździe marki Citroen, model C8, rp 2004, silnik EW10J4. Alternator został sponiewierany przebiegiem niemal 500 000 km, a ostateczny cios zadałem wczoraj wjeżdżając w głeboką kałużę. Zimna woda zalała silnik oraz alternator. Uzwojenia zmieniły kolor, zablokowało wirnik, pasek PK uległ...
Przewód L z alternatora idzie do głównej złączki instalacji koło bezpieczników z niej zmienia kolor przewód i na logikę on powinien iść do licznika w miejsce B29 a tam dochodzi inny kolor jakieś pomysły gdzie po drodze się to może zmieniać?
A w alternatorze nie było całego mostka? Diody muszą mieć chłodzenie alternator pewnie dawał 55A
Proszę o wskazanie mi gdzie w alternatorze BOSCH jest te W jak Wół !!!!no i jaki kolor kabelka do tego W ?? Alternator raczej daje sygnał bo jak połączyłem ten zielony przewód co wychodzi z D do plusa aku. to przez noc wyładował całe aku, dokładnie był tak pusty, że nawet kontrolki się nie zaświeciły ps Nie działa mi wskaźnik od temp wody ?? jak sprawdzić...
Nie da rady z alternatora
Bateria ok. Przejście jest - sprawdzałem. Tu info, że komputer nie jest przy bezpiecznikach/ przekaźnikach, tylko między nadkolem, a zderzakiem po lewej stronie. Przewód błękitny z brązowym paskiem. Tu też uwaga, bo taki sam kolor przewodu ma czujka obok alternatora.
Podaj kolor kabla.
Koło rozrusznika masz cztero pinowe złącze, oglądałeś je i przewody w okół niej? Tam idą przewody na sprężarkę i alternator, sprawdź po kolorach które idą na sprężarkę i podaj zasilanie. Zawsze to kawałek instalacji masz wykluczony.
Najedź myszką na adres strony (kolor zielony) i kliknij lewy przycisk myszy.Na stronie jest wszystko .
Akurat brakuje najważniejszych numerów ;( ,nie pomogę . Po po co ci numery? Jaki z ciebie regenerator, bo tak się chwaliłeś?Nie trzeba numerów, wystarczy kolor naklejki. Łożyska jak w kazdym starym Boschu o prądzie do 65A, czyli 6203 i 6201 ( alternatory z czarną, żółtą, zieloną, czerwoną i niebieską naklejką) Bosch o prądzie 90A ( różowa naklejka)...
S ą różne alternatory, 2, 4, 5, 9, 10, 16 i 20 amperowe. Jaki kolor maja kable wychodzące z alternatora?
cześć to stąd te inne błędy w VIS.Ten błąd vis 79 jest aktywny czy sprawdzałeś zasilanie i zero na pinach przekaznika,który to rok tej scanii podaj jak możesz 7 ostatnich cyfr z numeru vin aby dobrać odpowiedni schemat elektryczny do rocznika Dodano po 59 ten przekaznik ma oznaczenie R19 ze sterownika VIS z wtyki D z 18 pinu po uruchomieniu silnika...
Pin w ECU a32 szara wtyczka, kolor kabla niebieski-brąz. Dodano po 5 Miałem dziś taki sam problem w sterownik silnika u0120 błąd komunikacji z alternatorem. Przyczyną jest wilgoć we wtyczce od modułu żaluzji przed chłodnica. Oba moduły są sterowane jednym lin.
Był też sposób oznaczania kolorami napisów. Dioda "plusowa" - katoda na obudowie - kolor czerwony, Dioda "minusowa" - anoda na obudowie - kolor czarny.
Witam, mam problem, a mianowicie po uruchomieniu ciągnika przez cały czas pali się dioda ładowania. Zauważyłem, że jeden z przewodów jest odłączony, jednak nie bardzo wiem, gdzie go wpiąć. Zielony przewód idzie do stacyjki, a żółty, wpięty pojedynczo, idzie do alternatora. W załączniku zdjęcie poglądowe. Z góry dziękuję za odpowiedź. AI: Jaki kolor...
CO TO JEST TEN MODUŁ UPC? jak moge sprawdzic kabel od wzbudzenia jaki jego kolor i co na nim powinno byc po odłacfzeniu od alternatora?
Witam . Kolego moge ci podac kolory kabli dla piecyka D3WZ bo ten d5s-f jest jakis nowy typ i nie mam schematu 1 w kostce kolor czerwony + 2 -//- kolor brazowy - 3 -//- kolor zielony pompa paliwa 4 -//- kolor zielony pompa paliwa 5 -//- kolor niebieski/bialy pszewod diagnostyczny 6 -//- kolor bialy zacisk +15 lub wylacznik temperaturowy 7 -//- kolor...
Nie myślałeś nad reflektorami LED (LED lightbar)? https://obrazki.elektroda.pl/8230772500_... Korzyści: - kompaktowa budowa - zamiast czterech lamp montujesz jedną - duża siła światła - mały pobór mocy co się przekłada na lepsze warunki pracy alternatora i akumulatora - można sobie dobrać kolor światła według upodobania - regulujesz...
Mam problem podobny do zakladajacego , tylko ze przejscia sa napiecie jest kostka wszystko gra . Moje pytanie jest nastepujace poniewaz kabel wychodzacy z alternatora jest koloru zoltego z czerwonym idzie do kostki a z kostki przechodzi w kolor brazowy z zielonym idacy do bsi i teraz pytanie wszedzie pokazuje jest 14v na kazdym kablu ale nie przy bsi...
Problem polega na tym że nie mam kiedy pogrzebać w tym aucie bo albo mam akurat co innego do roboty albo auto "w drodze". Dlatego chciałbym jak najszybciej znaleźć usterkę jak się znajdzie chwila. Wygląda to tak że nie kontrolka ładowania nie świeci i wzbudzenia brak(jeździ bo na wyższych obrotach sam się wzbudza), jedyne co narazie sprawdziłem to złącza...
O żesz..... Orzeszku ty. 😁 Zapomniałeś dodać najważniejszego że kolor lakieru do sukienki pasował.😋
Najprościej sprawdź jaki kolor ma ten kabelek przy alternatorze a następnie znajdź go w wiązce wchodzącej do kabiny za deską bezpiecznikową.
Witam. Jak w temacie. Bezpieczniki sprawdzone, licznik (przeprowadzony test zegarów przez przytrzymanie klawisza - wszystkie zegary się ruszały). Na razie tylko szukałem obrotomierza. Z alternatora wychodzą 3 przewody. B+ i dwa cienkie. Jeden na półokrągłej wtyczce a drugi na konektorze. Po odpięciu przewodu z konektorem alternator dalej ładuje, więc...
Ok sprawdzę, czyli w moim przypadku używam tylko B-, B+, STA, STA. Czy ma znaczenie który kabelek z alternatora do STA jeżeli kolory i oznaczenie są takie same?
Tak, to są diody alternatora - 25A sztuka. Zwróć uwagę, że kolor oznacza polaryzację, są czarne i czerwone. Na foto jest zestaw w układzie mostka greatza i około 75A. Diody siedzą " na wcisk" bo ta blacha robi jako radiator
Witam zastanawiałem się do czego są wyprowadzenia w alternatorze z BMW E39 2,5 benzyna. Posiada on w sumie 4 wyprowadzenia. B+, W, 61E, 15, w tym W, 61E, 15 w jednej wtyczce. Zacisk W jest nie podłączony (wiadomo że jest od obrotomierza), B+ wyjście alternatora. Zostaje złącze 61E i 15. 61E kolor niebieski o mniejszej średnicy, natomiast złącze 15 przewód...
A jak jest z kwestią ciągłej pracy bo akurat ta podana jednostopniowa chyba się świeciła od temp bo taki kolor, bo smarowane ciśnieniowo pompy można włączyć rano i wieczorem wyłączyć Moje projekty póki co czekają bo na stole leży alternator od uno turbo :D
Kolego ten alternator jest 9 diodowy,przewody na nim źle podłączone.Dwa czarne mają być razem,brązowy osobno.Załóż regulator od malucha,żółty kolor przewodu regulatora do tych dwóch czarnych,zielony do brązowego.Alternatory praktycznie bezawaryjne.
Alternator dalej jest ładowany. Napięcie ładowania jest utrzymane przez co dodatkowo obciążone zostają pozostałe dwie diody (o ile uszkodzona dioda ma przerwę). Widać to po rozebraniu alternatora. Pracujące dwa uzwojenia mają czasami zmieniony kolor.
Dokładnie pin38 kolor niebieski-czarny. Dodano po 41 PIN 79 jeszcze kontrolka ładowania cały niebieski.
czarna wsuwke z zielono czarnym przewodem Zasilanie grzałki sondy lambda - pin 87a zielona wsuwke z przewodem czerwono czarnym Nie przypominam sobie do czego ale to -pin M75s żółtą wsuwke z przewodem niebiesko czarnym Zasilanie wtyczki OBD - M30ag przewód na oczko ø8 żółto brązowy Masa głowicy dla ECU nie napisałeś jaki silnik wiec strzelam że...
kolor przewodu zielono - czarny ?? jak się nie mylę to może być od alternatora
A akumulator główny śmiało większy możesz dać. Sprawny alternator wyrobi z zapasem Zdecydowanie tak.
Do alternatora jest wpiety podobny i nie widzę innych wolnnych gniazd gdzie bym mógł to wpiąć. Do alternatora jest wpiety taki sam tylko kabelek ma inny kolor. Ladowanie świeci się przy stacyjce ale jak zapalisz autko to gaśnie i już sie nie pojawia. Jakie wartości powinien mieć ten czujnik temp?
Jak już dokładać diody,to od środka (montowałem w takim alternatorze),lecz należy wszystko usztywnić ,by końcówki diod nie uleciały od drgań alternatora przykręconego do silnika.Na zdjęciu za bardzo nie widać ,lecz kolor diody (jej symbol katalogowy)widoczny w miejscu wprasowania ,świadczy jaka dioda jest zastosowana.Kolor czerwony (+) ,kolor czarny(-),jednak...
Witajcie forumowicze Przychodzę z takim pytaniem odnośnie ładowania alternatorem baterii LiFePO4 100 Ah. Chciałbym podłączyć ładowanie z alternatora samochodu VW T4 1998, aby w trakcie jazdy ładował mi dodatkowy akumulator. Chciałem zamontować separator, aby w razie czego w trakcie postoju nie rozładował mi głównego samochodowego. W trakcie postoju...
Sam kolor ślizgu wskazuje na brak styku.
Oj chłopie... Typ alternatora z naklejki lub z dekla. Bosche nigdy nie miały typu na deklu. Błażej, typu z naklejki już pewnie nie przeczyta, bo pewnie jej nie ma, a jak jest to zazwyczaj już nieczytelna. Może będzie sam kolor, i jak to w alternatorach Boscha bywa będzie albo zielona (45A) czerwona (55A) bądź niebieska (65A). Do autora tematu- nie...
Bezpieczniki wszystkie sprawdziłem - są OK. Na głównym kablu jest napięcie 12 V,(sprawdzałem przy zgaszonym silniku, przy zapalonym tez było 12-czyli alternator nie pracuje). Na wtyczce co dochodzi do alternatora tez było na jednej końcówce 12 V(tej grubszej żółto-czerwono-biały kabel), na drugiej 0 V(kolor kabla czarno-biały). Przed drugim wymontowaniem...
kupisz w kazdym motoryzacyjnym najlepiej zmien trzy od razy tylko patrz na kolor na nich i dobrze zamocuj bo lubią sie poluzowac pozdrawiam
Rozumiem że kontrolka od oleju świeci brak tylko od ładowania, Sprawdż wtyczkę wielostykową koło akumulatora(kolor przewodu taki sam jak cienki przy alternatorze). Czy odkręcałeś przewód przy alternatorze i dotykałeś do masy ,lampka powinna zaświecić przy włączonym alternatorze. Dodano po 36 Wartość napięcia właściwa.
Mam problem z alternatorem, bawię się już tym parę dni i opadam z sił. W akcie desperacji postanowiłem napisać temat. Generalnie chodzi o to, ze alternator nie działa. Ale od początku. Kiedyś miałem podobny problem, rozebrałem alternator. Oczyściłem, odmalowałem. Wymieniłem mostek prostowniczy na nowy. Wtedy przyczyną awarii okazał się skorodowany doszczętnie...
Piotrek u mnie pompa przestała działać z dnia na dzień.jechałem samochodem zatrzymałem sie na postoju i nagle silnik dziwnie odgłosy wydawał tak jakby miał duzy opór stawiany więc zgasiłem silnik.zapal iłem ponownie i przestała działać pompa.miałem stywna kierownicę i bardzo cięzko kręciło sie kierownica.sprawdziłem bezpiecznik i stan płyny wspomagania(u...
Kolor płynu? Konsystencja płynu? Smak płynu? Nie każe ci go pić, ale posmakować.
Witam. Zdjąłem magneto i kable pod nim wyglądają dobrze. Jest pięć cewek i szósta z której idzie przewód na cewko moduł. Na cewko module jak kręcę rozrusznikiem to na zielonym przewodzie nie ma napięcie. Przynajmniej jak sprawdzam kontrolką 12 Volt . Jak sprawdzam woltomierzem to jest dziwna sprawa. Podczas rozruchu wskazuje mi jakieś dziwne napięcie...
Kolory nic mi nie mówią, musiałbym wiedzieć jakie są kolory przewodów ;alternator- regulator - kontrolka.
co to może być za przyczyna ? Po pierwsze słaby styk w kostce - przewód grzeje się miejscowo czy na całej długości? Kolor grzejącego się przewodu jaki? sprawdzone napięcie wychodzące z alternatora na wszystkich trzech kablach jest takie samo To jest wersja z trzema żółtymi przewodami? Pytania dodatkowe: Akumulator jest sprawny? Pomiar napięcia przy...
nie podałeś jeszcze kolor nadwozia, rodzaj tapicerki, i czy jest wykładzina w bagażniku, czy nie.
A w motocyklu masa/rama motocykla nie może być odpowiednikiem przewodu neutralnego ? Jest to punkt wspólny generatora w układzie gwiazdy. Bzdura. W motocyklach z alternatorem 3~ środek gwiazdy nie jest nigdy połączony z masą pojazdu. Więcej - jeśli uzwojenie ma połączenie z masą to jest uszkodzone. Spotyka się tez układ w trójkąt np SV650 po lifcie....
Padł akumulator to ma początku. Sprawdź jeszcze czy tak samo urwane kable biała kostka obok rozrusznika. Kolory kabli takie same. Bez alternatora nie będzie kontrolek, obrotomierza i najpewniej zapali się kontrolka ciśnienia oleju.
przewody masowe ok ale sprawdzałem tok podłączyłem plus do klemy a minus do próbnika i jak dotykam silnika to zapala się kontrolka zapala się również gdy dotykam na alternatorze tam gdzie jest zamontowany kabel(kolor czerwony kabel w tym momencie odłączony) gdy dotykam samego kabla nic się nie dzieje . Mnie dziwi to że połowa chodzi ok a połowa odmawia...
Skoro to jest dużej mocy ok 10A to musi być jaką dużą diod, plis nie popdłączaj bezpośrednio pod akkku bo spalisz uzwojenie. To jak opisałeś jest prądnica prądu przemiennego i potrzebuje 1 Diody od alternatora plusowej czyli koloru czerwonego. Światłe najczęściej są podłączane nie z akumulatora, bo to magneto nie jest w stanie nałądować akku, tylko...
Czy ja dobrze rozumiem?? Wariuje i załącza świece na wyłączonym zapłonie??... Nie, wariuje i załącza na załączonym zapłonie(silnik nie pracuje), a nie prawdą jest co napisał "romoo" że tak samo jest na załączonym silniku, bo wtedy przekaźnik trzyma aż do 60°c.Dzisiaj zmierzyłem napięcie na przewodzie który idzie od alternatora do modułu i na licznik...
Do kolegi ' Vorlog '. Wieczorkiem zamieszczę jaki kolor jakie napięcie wymaga . Dzięki, te parametry są mi doskonale znane, tyle tylko, że w takich jak ten przypadkach, gdy nie jest mi konieczna określona jasność świecenia, bo LED robi jedynie za wskaźnik (a w aucie coś takiego nie ma prawa za mocno świecić) to nie przejmuję się idealnym dobieraniem...
Norma to 13,8 do 14,5v a wzbudzanie alternatora przy wyższych obrotach wcale nie musi oznaczać jego uszkodzenia,chociaż ten inny kolor uzwojenia daje do myślenia jednak za słabe zdjęcie żeby coś więcej powiedzieć,wydaje mi się że jakby było uszkodzone to kolega cinko powinien to zauważyć skoro potrafił wymienić diody.
Zrobiłeś chyba najlepiej jak mogłeś, stary raczej ci się nie przyda ze względu na powtarzalność tej usterki, niedawno wymiotłem parę sztuk z warsztatu na złom (w końcu kolor nieźle kosztuje). Co do przeróbki sposobu dogrzewania silnika to nie mam zdania do końca, dla alternatora to w miarę korzystne, teoretycznie dla silnika bez większej różnicy bo...
No właśnie to co widzisz na największym kole to jest jakaś forma " nalotu " / barwy na kole. Nie ma tam żadnego materiału który podnosiłby pasek. A kolor wziął się prawdopodobnie z czasu jak był psikany konserwacją to może psikneli na koło też.
co oznacza literka r i z odnosnie kabla ktory idzie do lampy tylnej i nie tylko jaki to jest kolor kabla? ż - żółty c - czerwony br = brązowy b - biały r - ? n - niebieski cz - czarny z - ?
Witam!. Zwracam się z prośbą do osób, które w jaki kolwiek sposób mogą mi pomóc. Otóż dostałem zadanie zaprojektowania instalacji elektrycznej na jachcie. Wszystko ok oprócz samego ładowania akumulatorów. Jest ich 3 - dwa do odbiorników (lodówka, światła i itp.) i jeden tylko i wyłącznie na potrzeby silnika (rozrusznik, czujniki i itp.). Mając jeden...
jak poprzednicy, sprawdź regulator i przejścia na kab;lach czy są pewne, jesli nie to, sprawdź czy nie jest spalony alternator (znajomemu z vectrze b się spalił) jeśli nie jest spalony to sprawdź wszystkei dopdy prostujące w alternatorze( część powinna mieć przejście w jedna stronę a część w drugą -piszę tak żeby nawet osoba nie znajaca się na elektryce...
Dziś się zabrałem za naprawę alternatora. Rzeczywiście, jak na rysunku powyżej, są trzy przewody wychodzące od altka, pierwszy od góry, gruby czarny kabel (kolor sugeruje, że to masa) oraz dwa cienkie wychodzące z kostki. Czy mogę wypiąć kostkę i mierzyć napięcie na jej stykach w celu diagnozy ?
Jak kupie ten akumulator centre to mam taki zamiar, że w zimę będę go raz na tydzień lub na 1.5 tygodnia ładował w domu. 1. Mam jeszcze jedno pytanie czy jeżeli akumulator nie jest do niczego przyczepiony, tylko włożony żeby był to czy coś może mu się stać ? 2. Jeszcze mam jedno pytanie czy jeżeli akumulator nie będzie doładowany czy może szybciej...
Ale to zależy który masz alternator, jeżeli z dwupinową wtyczka to nie ma przekaźnika. Z czteropinową był. Jeżeli był, to zawsze na tym słupku, kolor ciemnoczerwony, niemal wiśniowy.
Większość danych masz w projekcje instalacji podane. Nie mam projektu,instalacje robiłem sam z głowy,żona zaznaczyła gdzie mają być lampy,urządzenia i gniazdka i włączniki i robiłem. Dziś wszyscy by chcieli projekty jak moi sasiedzi,nawet poduszke i kolor poduszki na sofie projektant im wskazał,zero twórczości własnej. Za niedługo jak w samochodzie...
Witam dotknij przewód cienki od wzbudzenia do masy chyba kolor niebieski i zobacz czy sie zapali lampka jak nie to przerwa w układzie,jak sie zapali to albo szczotki lub regulator napieia lub wirnik
Najprościej jesli kontrolka po zaplonie swieci i nie gaśnie oddać alternator do regeneracji. Jeśli po zaplonie nie ma kontrolki a jest nowy regulator to być może ugnil przewod kontrolki ( biala kostka przy rozruszniku, kolor przewodu niebieski). Czesta przypadłość.
Czyli akumulator dobry, a w regulatorze uszkodzony tranzystor szeregowy. Kupić regulator motocyklowy, a wcześniej porównać schematy połączeń jego z alternatorem, konkretnie kolory przewodów, bo w tych silnikach instalacja ładowania jest niemal identyczna jak w motocyklach - alternator dwufazowy.
Mój 126p 650 w kolorze beżowym był z 1979r i miał fabrycznie alternator Magnetti Marelli i "stary typ" felg. Wtedy było produkowanych wiele różnych "kompletacji". Alternator , hamulce i 650 wprowadzono jako modyfikacje od 1977.
Problem polega na tym że przewód od wzbudzenia alternatora powoduje palenie diody w alternatorze.Silnik 2,9 przekopałem wiązkę od alternatora przewód wzbudzenia koloru niebieskiego łączy się z przewodami do czujnika temperatury na głowicy.Czy ktoś już spotkał się z takim problemem i go rozpracował ?
Dodam że samochód jest (był) po wypadku. Pasek idzie w jednej płaszczyźnie. Mam urwany jeden przewód (kolor biały lub białoczarny, jutro sprawdzę), w wiązce obok alternatora i kolektora ssącego. Do alternatora dochodzi jeden przewód, drugie miejsce we wtyczce jest fabrycznie zaślepione. Przewód sterujący alternatorem "pociągnął" poprzednik osobno. Wyjęcie...
Jestem wlasnie w trakcie montazu elektrycznego wspomagania w seicento wiec pomyslalem, ze doloze swoje kilka groszy do dyskusji. Wystepuja dwie wersje sterownika do wspomagania. Numer seri pierwszego zaczyna sie od 465, drugiego od 467. Na kolumnie jest rowniez numer. Tylko sterownik zaczynajacy sie od takich samych trzech cyfr bedzie wspolpracowal...
Sprawdziłem w podany sposób regulator, żarówka nie reaguje. Napięcie zwiększałem od 10 do 15V. Napięcie na żarówce zerowe. Czy to znaczy że regulator jest zepsuty? Żarówka przy normalnym podłączeniu do napięcia jest sprawna. Sprawdziłem multimetrem (funkcja testu złącza PN) małe diody ( oznaczone przeze mnie na żółto) - wydają się sprawne: w jedną strone...
Podaj dokładnie model auta, rocznik, oznaczenie silnika. Z tego co patrzę na schematy, to jedyny (trzeci) przewód jest podłączony razem z tym od akumulatora i leci do alternatora, ale ma inne kolory.
Kolego radek55 widzę na rysunku, że jest tabliczka znamionowa na alternatorze mógłby kolego odczytać typ dla pewności. Może się okazać że wyprowadzenie oznaczone kolorem niebieskim nie jest z diod wzbudzenia tylko ze środka uzwojeń i wtedy trzeba zmienić schemat. Pozdrawiam
odpowiedź typu, ale o żółtym samochodzie nie było, były inne kolory. ;(
jeżeli tam są takie walcowate(fi około 11mm - taki walec) to to są standardowe diody prostownicze dod alternatorów. Są one oznaczone kolorami - czerwone i czarne - i można je kupić w lepszym sklepie elektrycznym. Przy wymianie należy uprzednio nieco rozklepać otwór po poprzedniej aby nowo wciśnięta miała dobre połączenie elektryczne. Te małe diody do...
Kolego delikatnie rzecz ujmując Ciebie chyba pogięło. Od lat zakładam te żółte na wzbudzenie alternatorów, bo lepszych nie ma. I mam zero reklamacji. Totalne zero.
Teraz jest włożony inny alternator, bo stary jest dowodem rzeczowym i auto zrobiło już prawie 5 tys km i pasek żyje i ma się dobrze, a wszystkie rolki i napinasz zostały tak jak były ...szukamy punktu zaczepienia , żeby naprawdę wyeliminować prawdziwą przyczynę i nie bawić się w ciągłe naprawy Wrzuć zdjęcia tego porwanego paska, bo na chwilę obecną...
Nie do końca szukanie daje odpowiedź, fakt zajęło to trochę czasu i jeśli chodzi o samo gniazdo to się zgadza, ale w moim samochodzie zastosowano przejściowy kabel do podłączenia alternatora, gdzie z głównej wiązki jest zakończony wtykiem, który by pasował do nowego alternatora, ale jest za krótki a z tego, co wiem nawet podłączenie jego skończyłoby...
zmienłem czujnik położenia wału iii...lipa:( ni drgnie :( to nie to ... ten przekaźnik(wysoki w skrzynce pod maską) ma dwa elektromagnesy i przy włączonym zapłonie jak rusze delikatnie to przełącza ale co zauważyłem to jeden elektromagnes ma troszke inny kolor ciemniejszy jakby przegrzany... czy to może być powód tego że nie mam iskry i pompka paliwa...
Musi dostać plus przecież. I zapala wtedy ładowanie, ręczny ( czerwone) abs, asd ( jak ma), poziom plynu (żółte). Kontrolki oleju nie, bo jej tam nie ma. ABS zapalany jest przez przekaźnik na pompie ABS i nie ma nic wspólnego z układem w liczniku. Po załączeniu zapłonu nie zapalają się również kontrolki z hamulca ręcznego (czerwona) oraz świateł długich....
kolor przewód alternator alternator suzuki alternator obrotomierz kolor
przebarwi kolor fronius licznik energii kondensator pobór prądu
kemppi mastertig 3500w kemppi mastertig 3500w
Jak podłączyć miliamperomierz do pomiaru biasu? Błąd T211 i D203 w wózku widłowym Linde - diagnostyka i rozwiązania