Auto ma swoje lata więc. Wpierw do kontroli -czyszczenia klemy akumulatora, stan zakucia na kablach. Kontrola kabli masowych silnik karoseria. Kontrola ładowania alternatora , spadki napięć na kablach aku- alternator. Kontrola stanu napięcia paska wielorowkowego.
To tez jest jeden temat, a drugi to spadki napięcie na przewodach. Dynamiczna kontrola to efekt ekologii, myślę że to zabija akumulatory.
Zacznij od kontroli strat napięcia na kablach alternator-aku Kontrola samego aku (może już jego czas). Kontrola rozrusznik-alternator. Kontrola wiązki silnika a zwłaszcza domasowania z czym Ople mają problem ( dołożyć masę silnik-karoseria). Przeczyścić styki komputera. Czytać błędy nie gasząc silnika zaraz gdy się pojawią.
To masz ugnity przewód kontroli napięcia sterownik silnika-alternator. Jak odepniesz kostke od alternatora to jest to samo ?
A jak włączysz światła?? Możesz mieć dynamiczną kontrolę napięcia.
Oprócz wymiany regulatora warto pełny serwis zrobić : -kontrola łożysk -zmierzenie stojanu , wirnika ,przeszlifowanie komutatora -stan szczotek -jeżeli to z diesla to stan sprzęgiełka
Z tego całego pisma najlepsze jest czujnik masy waga po kole każdym, prąd ampery ładowanie rozładowanie jako kontrola co się dzieje z prądnicą typu P... Lub alternatory różnej maści... Kontrola napięcia świadczy o stanie akumulatora kondycję baterii... Wszystko jest ok i potrzebne. Tylko zieloni i humanisci nie znajom się na tym i to im po co na co...
Kontrola stanu instalacji elektrycznej, stanu połączeń. Sprawdź, co się dzieje z obwodem alternatora. Masa silnika, masa pojazdu... Pomiary...
Chyba nic nie wiemy o okolicznościach. Jaki pojazd (układ), akumulator, instalacja. W starych instalacjach/samochodach napięcia osiągały wartość rzędu 12,5 - 12,8 V ale to były raczej instalacje z prądnicą. Z racji rozwoju technologii produkcji akumulatorów napięcie podnoszono przez 13,5 - 13,8 V do obecnie stosowanego 14,2 -14,7 V i więcej. Ogólnym...
Masz trzy przewody czyli kontrolkę , do ECU jest to kontrola procentowego obciążenia alternatora dlatego przy zwiększanym poborze następuje podnoszenie obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i zasilanie kontrolne akumulatora.P
Możliwe iż moduł dostaje za wysokie napięcie -do kontroli alternator .
Kolo9 w twoim przypadku złe wnioski wysuwasz , masz problem albo z bilansem albo z idle poborem. Masz poprawne ładowanie. Dodano po 2 Wygląda OK, kwestia znaleźć punkt masowy regulatora, zapewne to będzie to oczko w górnym prawym rogu obudowy regulatora. (at)strumienswiadomosciswia - znasz ten alternator i regulator? przy f00m to nie zadziała bo ma...
Było sprawdzone wszystko przed wymianą Tak a niby co?Bo napisałeś tylko to: No to oddałem do mechanika. Sprawdzamy napięcie - alternator nie ładuje, do wymiany. Sprawdzanie napięcia to za mało.A gdzie kontrola jego sterowania ,odczyt błędów ze sterowników czy parametrów?
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
Na początek to proponuje sprawdzić na wyjściu alternatora- napięcie ładowania i napięcie kontroli ładowania i porównać jakie dociera do akumulatora. Jeżeli na wyjściu alternatora są w porządku to jest utleniony styk pomiędzy przewodem a konektorem.
I tu ja mam inne spojrzenie na to. Jak akumulator jest nie jest do pełna naładowany, to każda możliwość żeby to zrobić jest wskazana. Alternator, to stałonapięciowe źródło prądu, czyli wartość prądu ładowania zależy od różnicy napięć między źródłem prądu i alternatorem. Panel PV należy traktować jako źródło stałoprądowe i tu prąd ładowania nie zależy...
Po pierwsze żadne diody czy rezystory. Lekka modyfikacja regulatora w alternatorze i już . Po drugie układ balansera dla prądów rzędu 50A i kontrolą temperatury ogniw, bo krótkotrwałe ładowanie prądem rzędu 2C usmazy ten pakiet. Po kolejne przy cenach i dostępności akumulatorów samochodowych taka przeróbka jest totalnie bez sensu.
Witam to skrzynia scania SPN 1376 Napięcie zasilające urządzenia sterującego skrzyni biegów Strategia monitoringu Kontrola napięcia zasilającego urządzenie sterujące skrzynią biegów Odbiór przez klienta/opis objawów • Centralna lampka ostrzegawcza miga na czerwono podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu • Centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci...
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
a tutaj wali prąd ponad 40 A No i zachowuje się prawidłowo. 220 Ah rozładowane do 12,3V mogą pobierać znacznie większy prąd. W tej sytuacji możesz pokombinować z regulatorem napięcia alternatora żeby mieć kontrolę jego napięcia wyjściowego. Jak akumulatory są mocno rozładowane to ładować obniżonym napięciem żeby utrzymać prąd na sensownym poziomie.
Zadanie masz trudne, bo układ ładowania tam jest sztywny, regulator stara się utrzymać napięcie około 14V i tyle, a jaki prąd popłynie w układzie B+ to już go to nie za bardzo interesuje. Zatem wypadało by zrobić jakiś układ kontroli prądu, ale tu też jest kłopot bo jak? Mierzyć spadek napięcia na przewodzie łączącym alternator z akumulatorem? Układ...
Witam, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w Ursusie C 330. Podaję napięcie z akumulatora na żarówkę od kontroli ładowania pod jeden styk, a drugi pod styk wzbudzenia w alternatorze, ale żarówka nie świeci i alternator nie wzbudza się. Co może być przyczyną tego problemu? AI: Czy alternator był ostatnio wymieniany lub naprawiany? Jeśli tak, to jakie...
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Witam czy posiada ktoś może schemat Sw-23sr , Sw-33sr 3-stopniowy regulator obciążenia prądnicy (alternatora) z możliwością kontroli napięcia ładowania akumulatorów do elektrowni wiatrowej może ktoś ma schemat podobnego sterowania pozdrawiam
O co mamy pytać? Twoja bateryjka przez brak oporu wewnętrznego spowodowała wygenerowanie napięcia przez alternator grubo powyżej 14,5 V. Czyli większość tego co była podłączona uległa zniszczeniu... I o co tu pytać? Wszystko co leci po 30 do kontroli lub wymiany, oszczędność na bateryjce, zemści się trochę większymi kosztami.
W alternatorach 6 diodowych regulator napięcia był zasilany z instalacji samochodowej ze skrzynki bezpiecznikow.Lampka kontroli ładowania zaświecana przez przekaźnik na prąd przemienny który był pobudzany bezpośrednio z uzwojeń alternatora.W alternatorach 9 diodowych regulator napięcia początkowo przed uruchomieniem silnika jest zasilany poprzez lampkę...
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Sprawdź napięcie na akumulatorze czy skacze. Możliwe że kończy się alternator ,a ten przekaźnik jest od kontroli ładownia.
Коlego, piona5! Napięciem 13.5 - 13-7V ładują się akumulatory, które wykorzystują się w buforowym reżimie, na przykład - w awaryjnym oświetleniu. W samochodzie u akumulatora cykliczny reżim i jego należy ładować do napięcia 14.4-14.5V . Akurat takie napięcie zabezpiecza alternator. Woltomierz i amperomierz dla prostownika nigdy nie bywają...
Dzień dobry, Mam taki alternator Magneti Marelli 14V 60A: http://obrazki.elektroda.pl/2132825200_1... Pomyślnie przetestowano go przez podłączenie (B + i B-) do akumulatora (B101 / B102), a także (D +) do akumulatora (B101 / B102) przez te 2 rezystory (R101 i R102). Gdy alternator przyspiesza, dioda D102 świeci ładnie, a alternator włącza...
TEMAT dyskusji Ładowanie - Alternator Po ok 5 godz pracy ciągnika na wolnych obrotach nie pali sie ani nie ża rz y kontrolka ładowania tylko pulsuje z częstotliwością co 1-2 sekundy jak obroty wzrastaja to przestaje swiecić, lub po zapaleniu np świateł postojowych (na wolnych obrotach) Czekam na opinie Pozdrawiam Marka sprzętu? Marka alternatora? Może...
Witam forumowicze jestem tutaj częstym gościem ale mam kolejny problem ostatnio miałem problem z prądnicą przy C360 tylko dużo czytałem na ten temat i wyrzuciłem ją już zakupiłem alternator nie znanego pochodzenia (ze złomu) i gościu powiedział mi gdzie jest + i gdzie wzbudzenie niestety kabli jakich kolwiek nie było więc kabel + pusciłem grubszym przewodem...
mam problem z ładowaniem w matizie. rano jak odpale auto kontrolka ładowania - ledwo świeci ( na wolnych obrotach ) a po dodaniu gazu gaśnie - po odpuszczeniu znowu ją wida (ledwo ). po przejechaniu się kawłek i solidnym pokręceniu silnikiem ( 5 km na 2 biegu 60 -70 ) wszystko wraca do normy - nawet na wolnych obrotach lampka się nie pali i tak do następnego...
Witam Tak jak w temacie, w tamtym tygodniu przestała mi się zaświecać kontrolka ładowania aż w końcu silnik wogóle nie odpalił zero reakcji , klemy były zaśniedziałe po operacji czyszczenia klem i akumulatora wszystko wróciło do normy aż do wczoraj, kontrolka znów się nie zapaliła.Trochą poczytałem i wiem że za wzbudzenie kontrolki przeważnie odpowiada...
Witam wszystkich. Ostatnio w C-360 wymieniłem prądnice na alternator. Problem w tym , że cały czas mi świeci kontrolka od ładowania. Wszystko podłączone jest następująco: Od alternatora dwa przewody czerwony(grubszy) i czarny. Czerwony podłączony do rozrusznika , a następnie kablem grubym do akumulatora pod plusa. (Alternator podaje napięcie 2,3V)....
Wznawiam [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... temat. Coś mi dalej rozwala akumulator. Jak pisałem w zamkniętym temacie, ostatnio alternator był zamontowany po regeneracji i już wtedy miałem dziwne zachowania, że kontrolka akumulatora w czasie jazdy czasami kilka razy na sekundę się zapalała i gasła. W marcu...
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
Witam i poradę proszę bo już całkiem zgłupiałem. Po podłączeniu kontrolki ładowania - kontrolka świeci ładowania brak. Po zwarciu (czerwona linia na zał. rysunku) onej kontrolki ładowanie jest, jak najbardziej - 14,25V. Prowizorycznie nawet załączyłem oprawkę z kontrolką bezpośrednio na zacisk 30 i +D i dokładnie to samo. Oprawka nowa, żarówka nowa...
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Witam. Zamontowałem do "esioka" alternator z poloneza (taki z wbudowanym regulatorem) Wszystko jest ok poza jedną sprawą. Zamontowałem w tablicy rozdzielczej kontrolkę 12V lecz z malutką żarówką kupioną w sklepie elektronicznym. (taka z długimi nogami jak do podświetlania radia). Otwór w tablicy rozdzielczej wywiercony kontrolka ledwie się zmieściła,...
Mam problem z ładowaniem akumulatora ciągle świeci się kontrolka, gaśnie jak przekrocze 3 tyśące obrotów. Co to może być ? słyszalem że może to być regulator napięcia, proszę o pomoc
Witam. Co to może być?, a mianowicie alternator ładuje prawidłowo wg. pomiaru wykonanego miernikiem, regulator utrzymuje napięcie 13,77V przy każdych obrotach silnika, natomiast kontrolka od ładowania świeci się cały czas jasnym normalnym światłem. Po wyciągnięciu kostki z przewodami (dwa przewody) z alternatora kontrolka pali się cały czas oczywiście...
https://obrazki.elektroda.pl/3247642900_... Witam. Kupiłem alternator z allegro zamontowałem jest wszystko git ładowanie itd. Problem jednak tkwi w kontrolce bo nie gasnie. Podłączyłem czerwony do plusa przy rozruszniku a brązowy do kontrolki przed odpaleniem pali się kontrolka i po odpaleniu również ale ładowanie jest. Po prostu w...
Witam. Wyczytalem gdzies ze jest to sygnal obciazenia alternatora, ktory idzie do komputera i w zaleznosci od niego steruje praca silnika (zmniejsza, zwieksza obroty). Gdzies takze wyczytalem ze komputer zmniejsza obciazenie silnika praca alternatora, przez co moze on przez okreslony czas ladowac z mniejszym napieciem w okolicach 13V. Nie moge nigdzie...
Witam, Wymieniłem stary alternator w MF255 ma alternator po lewej stronie hitachi 180A 059903018R, niestety alternator ten nie ma możliwości podłączenia kontrolki ładowania. Czy są sposoby na to żeby ta kontrolka jednak działała przy tym alternatorze ? Może jakiś komparator tylko jak sterować stykiem albo tranzystor unipolarny? Pozdrawiam
Witam Mam problem z podlaczeniem kontrolki sygnalizujacej brak ladowania akumulatora. Musielismy do samochodu dolozyc drugi alternator (na 24V). Alternator (z zewnetrznym regulatorem napiecia) dziala, laduje akumulatory. Problem jest tylko w tym, jak podlaczyc kontrolke braku ladowania. Jeden zacisk jest na alternatorze (w plastikowym kolnierzu) obok...
Witam po włączeniu zapłonu nie zapala sie kontrolka od ładowania.. w wielozłączu przy alternatorze są dwa przewody czarno-biały i czerwony.. czarno -biały jest od kontrolki, wiec po zwarciu przez probówkę z żarówką 5W do zasilania 12v( gruby przewód przy alternatorze ) po włączeniu zapłonu wydaje mi sie ze powinna świecić sie żarówka a po odpaleniu...
Witam. Problem jak wyżej napisałem. Alternator ładuję ,a na komputerze świeci się kontrolka. Wymieniony regulator napięcia, kable też sprawdzone ,szczotki i szczotkotrzymacz w alternatorze również sprawne. Jeśli ktoś mógłby coś doradzić gdzie dalej szukać będę wdzięczny.
ładuje a kontrolka świeci coraz jaśniej. o co chodzi? proszę o jaknajszybszą pomoc :(
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
W przypadku obciążenia akumulatorem będzie działało, przynajmniej w tych co sprawdzałem zawsze działało, w sytuacji innego odbiornika trudno mi powiedzieć. Napięcie możesz podać prze kontrolkę 3 do 5 watów, będzie kontrola zadziałania.
W większośći instalacji samochodowych stosowany jest system regulacji napięcia wyjściowego alternatora z kontrolą napięć indukowanych twornika (za wyjątkiem np.Mazdy 626 i podobne gdzie regulator napięcia prądnicy kontroluje - stabilizuje napięcie na zaciskach akumulatora. W tym drugim przypadku potrzebny jest jeden dodatkowy przewód w instalacji.
Masz uruchomić auto i sprawdzić ładowanie po 10 min. Następnie włączasz światła i dmuchawę. I jeszcze raz kontrola ładowania. Zmierz na akumulatorze i alternatorze.
a jak ten precyzyjny prąd ładowania ma sie do jazdy samochodem w trasie po 10-15 godzin? czy nie jest tak,alternator ładuje maksymalnym prądem? nie ma kontroli czy aku gazuje ,a o układzie odłączającym po naładowaniu wogóle nie mam mowy. więc po co ta regulacja prądu i napięcia ? czy nie wystarczy prąd-1/10 pojemności aku i napięcie 14,4 ?
W serwisie powiedziano, że to napięcie nie odbiega od normy bo może dochodzić nawet do 16V. Czy mam się czym martwić i co robić? Też nie wiem, czy się martwić. Może to jest ustawione tak celowo, żeby szybko akumulator naładować, ale czy jest to takie zdrowe dla akumulatora, to nie jestem do tego taki pewien, a to z tego między innymi powodu. Kiedyś...
U300717 Zasilanie wejściowe modułu sterującego „B” Napięcie w obwodzie powyżej wartości progowej Moc wejściowa modułu sterującego „B” U300617 Zasilanie wejściowe modułu sterującego „A” Napięcie w obwodzie powyżej wartości progowej Moc wejściowa modułu sterującego „A” Regulator alternatora do wnikliwej kontroli.
to, że jest tak niskie napięcie świadczy, że masz rozładowany akumulatorek sprawdź napięcie ładowania na wyjściu z alternatora i na samym akumulatorze sprawdź też napięcie kontroli ładowania, wszystkie styki po kolei tak jak radzono wcześniej a nie od razu wymiana
Pierwsze to kontrola spadku - różnicy napięcia mierzonego na alternatorze a następnie na akumulatorze. Opel ma słabe masy dlatego zakłada się dodatkowe silnik- karoseria, a gdy są spadki napięć ładownia to dodatkowy kabel plus (jako nowy) , nie są to skomplikowane prace. No i pozostaje Alternator tu nie polecam używek gdyż sam w ciągu 3 lat wymieniłem...
Czyżby wzbudzenie na wirnik w tych regulatorach AVR było zwykłym przebiegiem PWM. Stąd duży rozstrzał bez odciążenia (niskie wypełnienie) a z obciążeniem już ładnie się wygładza. Do autora a podłącz oscyloskop do szczotek wirnika (najlepiej byłoby badać prąd wirnika) czy faktycznie AVR podaje PWM na wirnik dla kontroli napięcia na wyjściu. Alternator...
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
Na alternatorze jest styk L czyli kontrolka i S czyli prąd stały 30. Mamy tutaj niezgodność. Nie wiem jak jest w tym samochodzie,ale jeśli jest sterowany z ECU to L i S nie wystarczy w takiej formie. Sterowanie jest albo sygnałem logicznym,albo współczynnikiem wypełnienia impulsu,albo napięciem. W przypadku jedynie kontrolki i napięcia stałego na zaciskach...
A skąd żes ty takiego starocia wziął? Po pierwsze piszecie bzdury, oboje. Ten alternator nie ma ani dziewięciu diod, ani nawet wyprowadzonego środka gwiazdy. Ten altenator pracował w układzie w którym był zwykły amperomierz informujący o tym czy akumulator jest ładowany, czy na odwrót. Nie miał też regulatora ani w sobie, ani na sobie. Nic, tylko szczotkotrzymacz....
W starszych samochodach, takich jak Warszawa i pochodne oraz w większości ciężarówek amperomierz był na desce i podłączony w taki sposób, że na wyłączonym silniku pokazywał prąd pobierany akumulatora, a po uruchomieniu - prąd ładowania akumulatora. To rozwiązanie zapewniało stałą kontrolę ładowania w taki sposób, że po uruchomieniu wskazania były od...
Witam. A oto co zalecają fachowcy od Opla. .2. ALTERNATOR Sprawdzanie alternatora Kontrola alternatora polega na sprawdzeniu mocy i napięcia regulowanego, przy czym najpierw należy sprawdzić napięcie regulowane. Do przeprowadzenia kontroli jest potrzebny w pełni naładowany akumulator. Aby uniknąć uszkodzenia alternatora, należy się stosować do nast.ępujących...
DF (F, FLD) wejście na szczotki - sterowanie wzbudzeniem (pracą cewki wirnika) co ty chcesz tu podłączać? Terminal zewnętrzny to L (D+, 61) wyjście na kontrolkę ładowania (czasami służy dodatkowo do kontroli napięcia) albo jak wspomniałem DFM sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora (Digital Field Monitor) (Bosch).
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Tam jest dynamiczna kontrola napięcia. Nie ma potrzeby to silnik jest odciążony. Światła dodatkowe DRL zakłada się "pod zapłon" ;)
Do alternator masz podłączony (+)pod śrubę M6, oraz kontrolę ładowania na wsówkę konektorową.Przykładając miernik do zacisku B+ napięcie musi być jednakowe jak na komentarze co jest podłączona kontrolka ładowania.Czy kontrolka gaśnie?.
Napięcie na tym izolowanym zacisku alternatora do którego podłączyłeś zacisk 15 regulatora i kontrolę musi być takie same jak na akumulatorze ,gdy będzie mniej ,to może się okazać że masz alternator 6-cio diodowy lub uszkodzone diody wzbudzenia.Czy kontrolka gaśnie.
Wymieniłem regulator, bo wszystkie objawy wskazywały, że w nim jest problem (skoki napięcia). Myliłem się. Stary był dobry. Załóż z powrotem , co zmieni tutaj wymiana alternatora.? Masz już dwa oryginalne regulatory i po co ci trzeci w komplecie z alternatorem ? co jakiś czas pojawia się przeraźliwy sygnał i STOP Czy cos jeszcze poza tym komunikatem...
alternator kontrola napięcia kontrola napiąć akumulator kontrola napiąć sieć
schemat alarm skoda octavia buczenie glosnikach awaryjne zasilanie moduły świetlówek
reduktor ciśnienia oleju pompa suntek
Schemat elektryczny telewizora JVC LT-40TW51J Schemat serwisowy telewizora JVC LT-40DG51J