Opis systemu ComAp InteliLite NT AMF25:Zaawansowany kontroler do zarządzania agregatem prądotwórczym w aplikacjach standby i prime power. Monitoruje napięcie sieciowe i agregatowe, steruje przełącznikiem SZR oraz generatorem. Obsługuje funkcje takie jak wykrywanie zaniku napięcia, sterowanie stycznikami (MCB – Main Circuit Breaker, GCB – Generator...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Pamietam ze dokladnie ten sam problem byl juz poruszany. No moze niedokladnie, o ile pamietam tam chodzilo o to ze odtwarzacz MP3 w momencie rozruchu wraca na poczatek utworu. Ale zasadniczo chodzilo o to samo - poszukaj, bo nie pamietam juz wnioskow. A pierwsza rzecz - czy tak bylo od poczatku? Sprawdzilbym kable i wszelkie kontakty, moze masz na nich...
Było sprawdzone wszystko przed wymianą Tak a niby co?Bo napisałeś tylko to: No to oddałem do mechanika. Sprawdzamy napięcie - alternator nie ładuje, do wymiany. Sprawdzanie napięcia to za mało.A gdzie kontrola jego sterowania ,odczyt błędów ze sterowników czy parametrów?
Pierwsze to kontrola spadku - różnicy napięcia mierzonego na alternatorze a następnie na akumulatorze. Opel ma słabe masy dlatego zakłada się dodatkowe silnik- karoseria, a gdy są spadki napięć ładownia to dodatkowy kabel plus (jako nowy) , nie są to skomplikowane prace. No i pozostaje Alternator tu nie polecam używek gdyż sam w ciągu 3 lat wymieniłem...
(...) pg AI: Jaki jest rok produkcji Twojego Peugeota 208 GTI? 2018 AI: Czy w ostatnim czasie były wykonywane jakieś naprawy lub modyfikacje w układzie elektrycznym samochodu? Kupiłem go po wypadku ale już całego złożonego. Lampę wymontowałem o wtedy doszedłem do tego kiedy poprawnie działa kierunkowskaz Bezpośrednia odpowiedź na pytanie - Najprawdopodobniej...
No to może ktoś mi wytłumaczy na jakiej zasadzie działa układ ładowania? Bo zawsze mi się wydawało, że jak w samochodzie rośnie zapotrzebowanie na prąd, to następuje spadek napięcia w instalacji, regulator NAPIĘCIA wychwytuje ten spadek, i żeby to swoje napięcie utrzymać zwiększa PRĄD wirnika co powoduje zwiększenie pola magnetycznego i ZWIĘKSZENIE...
Tak wszystko można zrobić lepiej. Dziękuje i pozdrawiam. ;-) Przepraszam bardzo ja pisze o zwykłych alternatorach jakie są były stosowane od wielu lat a Ty wyjeżdżasz z jakimiś rozwiązaniami najnowszymi w samochodach za duże pieniądze. Gdzie są one nafaszerowane elektroniką. Czy może o jakiś hybrydach gdzie kontrola ładowania i rozładowania jest ściśle...
Powinno - zwykły kwasiak wymaga 16,2V Co Ty piszesz????? To jest recepta na opadnięcie masy z płyt i ostre gotowanie elektrolitu. Nigdy takim napięciem. Coś poczytałeś, coś dzwoni ale nie wiesz gdzie. Akumulatory wapniowe co prawda można potraktować takim napięciem, ale tylko pod koniec ładowania w krótkim piku, i przy ścisłej kontroli prądu. Bardzo...
Dzień dobry, Mam taki alternator Magneti Marelli 14V 60A: http://obrazki.elektroda.pl/2132825200_1... Pomyślnie przetestowano go przez podłączenie (B + i B-) do akumulatora (B101 / B102), a także (D +) do akumulatora (B101 / B102) przez te 2 rezystory (R101 i R102). Gdy alternator przyspiesza, dioda D102 świeci ładnie, a alternator włącza...
Witam forumowicze jestem tutaj częstym gościem ale mam kolejny problem ostatnio miałem problem z prądnicą przy C360 tylko dużo czytałem na ten temat i wyrzuciłem ją już zakupiłem alternator nie znanego pochodzenia (ze złomu) i gościu powiedział mi gdzie jest + i gdzie wzbudzenie niestety kabli jakich kolwiek nie było więc kabel + pusciłem grubszym przewodem...
Witam wszystkich. Ostatnio w C-360 wymieniłem prądnice na alternator. Problem w tym , że cały czas mi świeci kontrolka od ładowania. Wszystko podłączone jest następująco: Od alternatora dwa przewody czerwony(grubszy) i czarny. Czerwony podłączony do rozrusznika , a następnie kablem grubym do akumulatora pod plusa. (Alternator podaje napięcie 2,3V)....
Witam i poradę proszę bo już całkiem zgłupiałem. Po podłączeniu kontrolki ładowania - kontrolka świeci ładowania brak. Po zwarciu (czerwona linia na zał. rysunku) onej kontrolki ładowanie jest, jak najbardziej - 14,25V. Prowizorycznie nawet załączyłem oprawkę z kontrolką bezpośrednio na zacisk 30 i +D i dokładnie to samo. Oprawka nowa, żarówka nowa...
Witam Mam problem z podlaczeniem kontrolki sygnalizujacej brak ladowania akumulatora. Musielismy do samochodu dolozyc drugi alternator (na 24V). Alternator (z zewnetrznym regulatorem napiecia) dziala, laduje akumulatory. Problem jest tylko w tym, jak podlaczyc kontrolke braku ladowania. Jeden zacisk jest na alternatorze (w plastikowym kolnierzu) obok...
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Witam Tak jak w temacie, w tamtym tygodniu przestała mi się zaświecać kontrolka ładowania aż w końcu silnik wogóle nie odpalił zero reakcji , klemy były zaśniedziałe po operacji czyszczenia klem i akumulatora wszystko wróciło do normy aż do wczoraj, kontrolka znów się nie zapaliła.Trochą poczytałem i wiem że za wzbudzenie kontrolki przeważnie odpowiada...
Wznawiam [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... temat. Coś mi dalej rozwala akumulator. Jak pisałem w zamkniętym temacie, ostatnio alternator był zamontowany po regeneracji i już wtedy miałem dziwne zachowania, że kontrolka akumulatora w czasie jazdy czasami kilka razy na sekundę się zapalała i gasła. W marcu...
mam problem z ładowaniem w matizie. rano jak odpale auto kontrolka ładowania - ledwo świeci ( na wolnych obrotach ) a po dodaniu gazu gaśnie - po odpuszczeniu znowu ją wida (ledwo ). po przejechaniu się kawłek i solidnym pokręceniu silnikiem ( 5 km na 2 biegu 60 -70 ) wszystko wraca do normy - nawet na wolnych obrotach lampka się nie pali i tak do następnego...
TEMAT dyskusji Ładowanie - Alternator Po ok 5 godz pracy ciągnika na wolnych obrotach nie pali sie ani nie ża rz y kontrolka ładowania tylko pulsuje z częstotliwością co 1-2 sekundy jak obroty wzrastaja to przestaje swiecić, lub po zapaleniu np świateł postojowych (na wolnych obrotach) Czekam na opinie Pozdrawiam Marka sprzętu? Marka alternatora? Może...
Witam. Zamontowałem do "esioka" alternator z poloneza (taki z wbudowanym regulatorem) Wszystko jest ok poza jedną sprawą. Zamontowałem w tablicy rozdzielczej kontrolkę 12V lecz z malutką żarówką kupioną w sklepie elektronicznym. (taka z długimi nogami jak do podświetlania radia). Otwór w tablicy rozdzielczej wywiercony kontrolka ledwie się zmieściła,...
Witam, chciałbym mieć w samochodzie pomiar prądu alternatora. Zamontowałem bocznik 100A/60mv. Problem w tym że komputerek pomiarowy który mam zamontowany w samochodzie mierzy względem masy, a bocznik wiadomo zamontowałem na przewodzie plusowym. Proszę o poradę jak to zrobić żeby mierzyć to napięcie względem masy??
Mam problem ze sterowaniem stratnym regulatorem napięcia alternatora trójfazowego z magnesami stałymi. Stopień wykonawczy regulatora na tranzystorach polowych działa bez zastrzeżeń, więc nie będę go szczegółowo omawiał (mostek 3F z diodami Schottkiego w górnej i n-mosfetami w dolnej gałęzi, których diody pasożytnicze działają jako prostownicze), natomiast...
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
Witam. Wyczytalem gdzies ze jest to sygnal obciazenia alternatora, ktory idzie do komputera i w zaleznosci od niego steruje praca silnika (zmniejsza, zwieksza obroty). Gdzies takze wyczytalem ze komputer zmniejsza obciazenie silnika praca alternatora, przez co moze on przez okreslony czas ladowac z mniejszym napieciem w okolicach 13V. Nie moge nigdzie...
Witam, czy ten regulator napięcia jest tu potrzebny i czy jest dobrze podłączony czy może powinien byc w ktorys z tych 3 wtyków na gorze? Brak ladowania. Przewod czarny z niebieska opaska + do rozrusznika Przewod brązowy do kontrolki i stacyjki https://obrazki.elektroda.pl/4893932800_...
Zwracam się z prośbą o pomoc w podłączeniu alternatora. Kopałem troszkę w internecie nigdzie nie mogę znaleźć schematu. https://obrazki.elektroda.pl/5144825300_...
Witam. Co to może być?, a mianowicie alternator ładuje prawidłowo wg. pomiaru wykonanego miernikiem, regulator utrzymuje napięcie 13,77V przy każdych obrotach silnika, natomiast kontrolka od ładowania świeci się cały czas jasnym normalnym światłem. Po wyciągnięciu kostki z przewodami (dwa przewody) z alternatora kontrolka pali się cały czas oczywiście...
Witam, Wymieniłem stary alternator w MF255 ma alternator po lewej stronie hitachi 180A 059903018R, niestety alternator ten nie ma możliwości podłączenia kontrolki ładowania. Czy są sposoby na to żeby ta kontrolka jednak działała przy tym alternatorze ? Może jakiś komparator tylko jak sterować stykiem albo tranzystor unipolarny? Pozdrawiam
Witam po włączeniu zapłonu nie zapala sie kontrolka od ładowania.. w wielozłączu przy alternatorze są dwa przewody czarno-biały i czerwony.. czarno -biały jest od kontrolki, wiec po zwarciu przez probówkę z żarówką 5W do zasilania 12v( gruby przewód przy alternatorze ) po włączeniu zapłonu wydaje mi sie ze powinna świecić sie żarówka a po odpaleniu...
Witam. A oto co zalecają fachowcy od Opla. .2. ALTERNATOR Sprawdzanie alternatora Kontrola alternatora polega na sprawdzeniu mocy i napięcia regulowanego, przy czym najpierw należy sprawdzić napięcie regulowane. Do przeprowadzenia kontroli jest potrzebny w pełni naładowany akumulator. Aby uniknąć uszkodzenia alternatora, należy się stosować do nast.ępujących...
Pierwsza sprawa, to sprawdzenie czy jakie jest napięcie na akumulatorze i wyjściu B+ alternatora, oraz sprawdzenie czy po ciemku nie widać żarzenia się kontrolki ładowania przy włączonym silniku (można wykręcić regulator napięcia i zobaczyć w jakim stanie są pierścienie ślizgowe i szczotki poruszające się po nich w alternatorze). Taka kontrola jest...
No cóż, jeśli nawet znajdziesz jeszcze taki alternator co ma zacisk D+ a nie LIN to OK będzie to działać ale tylko w wiekowych autach. Nowsze z kontrolą prądu ładowania takiego zacisku już od dawna nie mają i pozostaje tylko kontrola napięcia w instalacji a konkretnie na zacisku plusowym akumulatora. A jak to się ma do Ustawy PoRD i nakazu właczania...
Witam problem z wyżej wymienionym samochodem, alternator był regenerowany dwa razy: - za pierwszym razem mostek prostowniczy -za drugim sam regulator napięcia Problem wygląda tak, że alternator nie potrafi się wzbudzić na wolnych obrotach po odpaleniu samochodu. Warto dodać że wymieniona została rolka prowadząca i pasek klinowy ponieważ piszczał. Po...
Dla wyjaśnienia problemu okazało się że w tym alternatorze jest całkiem inny regulator niż wszyscy "sprzedawcy" twierdzili, skończyło się na zakupie używki za 130zł. Mój alternator miał 6 diod, a ten "nowy" już 9 i zupełnie inny szczotkotrzymacz i z tego co wyczytałem w innym temacie i regulator był inny.
Z prostego pytania powstał temat rzeka. Uczonym zadam tylko jedno pytanie jak to ładowanie akumulatora wygląda w samochodzie, a wygląda całkiem prosto - alternator daje (powinien) napięcie ok. 14.4 V, a akumulator bierze tyle prądu ile potrzebuje. Koniec-kropka. A do autora tematu. Mam taki prostownik z trafo toroidalnego z napięciem (na wyjściu trafo)...
Jeśli skuter ma akumulator to z bieguna,,+"<na wyjściu ze stacyjki> podłączasz 1 przewód do żarówki(oczywiście małej żaróweczki1,5W), problem z drugim polega na tym że musisz znaleźć na prądnicy punkt, w którym pojawi się napięcie po odpaleniu silnika. W samochodzie alternator ma taki punkt oznaczony jako D+ ( jest to kontrola napięcia dla stabilizatora...
Poczytałem instrukcję Haynes do citroena podobno firma robi najlepsze i tam pisze, że napięcie z alternatora powinno być w granicach 12 do 13 volt na wolnych obrotach bez obciążenia natomiast pod maksymalnym obciążeniem wszystkie światła ogrzewania itp. 13 do 14 volt. Dopisek jest, że w przypadku przekroczenia 14 volt należy poddać alternator sprawdzeniu...
Pomiar napięciaq wytwarzanego przez alternator w przypadku zdjęcia klemy nic nie daje, regulator traci nazwijmy to napięcie odniesienia, ponadto alternator jest wtedy nie obciążony i przy sprawnym układzie ładowania można popalić żarówki i elektronikę pojazdu z półprzewodnikami alternatora włącznie . Do badania alternatorów służą specjalne stanowiska...
Witam. Idea tego układu to nie testowanie napięcia na akumulatorze i sprawdzanie czy dobry czy nie, lecz kontrola napięcia ładowania. Cóż komu kilka razy w tracie spartolił się alternator i nie zaświeciła się kontrolka braku ładowania ten zrozumie. Po drugie, sezonie jesienno zimowym jest wilgotne powietrze które powoduje że pasek klinowy się ślizga...
Witam Problem polega na tym, jak zmieniłem regulator napięcia i mostek nie ma na nim pinu D+ tzw. wzbudzenia. Gdy dam kabel D+ w miejsce zaznaczone na zdjęciu strzałką http://obrazki.elektroda.pl/5928831300_1... alternator uruchamia się a kontrola świeci. Proszę o pomoc czy jest jakaś opcja innego podpięcie żeby to działało jak ma działać
Kolego, Konop857! Kardynalnym błędem twojej teorii jest myśl, że najważniejszy parametr przy ładowaniu akumulatorów - znaczenie prądu. Najważniejszy parametr - maksymalne napięcie ładowania . Tak dla współczesnych nie obsługiwanych samochodowych akumulatorów to napięcie nie musi przekraczać 14.2V. W większości współczesnych fachowych prostowników przewidziano...
W mojej gwarancji nie ma ani słowa o ładowaniu ładowarką Od tego jest instrukcja obsługi nie gwarancja - sprzedawca nie dał, a to łobuz. A paragraf 6.3 gwarancji "Nieprzestrzeganie zaleceń instrukcji ....." ps. Ustawa go zobowiązuje do dostarczenia instrukcji. Nie prawda przy wzroście temperatury obniża się napięcie a nie podnosi. Z Twojego przykładu...
Ależ oczywiście że ma ograniczenie prądu. Ależ oczywiście że nie ma. Mógłbyś to poprzeć jakimś linkiem? Gdzie w alternatorze samochodowym jest ograniczenie prądu i na jakiej zasadzie ono działa? I po co pisze na nim zwykle 90A albo 130A skoro ma on jakieś ograniczenie? Wskaż mi je np na tym schemacie: http://www.ratwell.com/technical/Chargin...
Temat morze! Zacznij od sprawdzenia masy aku-nadwozie, nadwozie- akumulator. Dla poprawności zamontuj dodatkową masę z silnika do akumulatora. Następnie kontrola przwodu plusowego alternator-akumulator. Wymontuj akumulator po lewej jego stronie masz głowne duże bezpieczniki. Kolejna sprawa poprawność mocowań klem, bezpiecznika, ogólnie całej linii zasilania,...
To tez jest jeden temat, a drugi to spadki napięcie na przewodach. Dynamiczna kontrola to efekt ekologii, myślę że to zabija akumulatory.
Auto ma swoje lata więc. Wpierw do kontroli -czyszczenia klemy akumulatora, stan zakucia na kablach. Kontrola kabli masowych silnik karoseria. Kontrola ładowania alternatora , spadki napięć na kablach aku- alternator. Kontrola stanu napięcia paska wielorowkowego.
Masz trzy przewody czyli kontrolkę , do ECU jest to kontrola procentowego obciążenia alternatora dlatego przy zwiększanym poborze następuje podnoszenie obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i zasilanie kontrolne akumulatora.P
Oprócz wymiany regulatora warto pełny serwis zrobić : -kontrola łożysk -zmierzenie stojanu , wirnika ,przeszlifowanie komutatora -stan szczotek -jeżeli to z diesla to stan sprzęgiełka
Kontrola stanu instalacji elektrycznej, stanu połączeń. Sprawdź, co się dzieje z obwodem alternatora. Masa silnika, masa pojazdu... Pomiary...
Z tego całego pisma najlepsze jest czujnik masy waga po kole każdym, prąd ampery ładowanie rozładowanie jako kontrola co się dzieje z prądnicą typu P... Lub alternatory różnej maści... Kontrola napięcia świadczy o stanie akumulatora kondycję baterii... Wszystko jest ok i potrzebne. Tylko zieloni i humanisci nie znajom się na tym i to im po co na co...
To masz ugnity przewód kontroli napięcia sterownik silnika-alternator. Jak odepniesz kostke od alternatora to jest to samo ?
A jak włączysz światła?? Możesz mieć dynamiczną kontrolę napięcia.
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Możliwe iż moduł dostaje za wysokie napięcie -do kontroli alternator .
Witam to skrzynia scania SPN 1376 Napięcie zasilające urządzenia sterującego skrzyni biegów Strategia monitoringu Kontrola napięcia zasilającego urządzenie sterujące skrzynią biegów Odbiór przez klienta/opis objawów • Centralna lampka ostrzegawcza miga na czerwono podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu • Centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci...
I tu ja mam inne spojrzenie na to. Jak akumulator jest nie jest do pełna naładowany, to każda możliwość żeby to zrobić jest wskazana. Alternator, to stałonapięciowe źródło prądu, czyli wartość prądu ładowania zależy od różnicy napięć między źródłem prądu i alternatorem. Panel PV należy traktować jako źródło stałoprądowe i tu prąd ładowania nie zależy...
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
Na początek to proponuje sprawdzić na wyjściu alternatora- napięcie ładowania i napięcie kontroli ładowania i porównać jakie dociera do akumulatora. Jeżeli na wyjściu alternatora są w porządku to jest utleniony styk pomiędzy przewodem a konektorem.
Po pierwsze żadne diody czy rezystory. Lekka modyfikacja regulatora w alternatorze i już . Po drugie układ balansera dla prądów rzędu 50A i kontrolą temperatury ogniw, bo krótkotrwałe ładowanie prądem rzędu 2C usmazy ten pakiet. Po kolejne przy cenach i dostępności akumulatorów samochodowych taka przeróbka jest totalnie bez sensu.
a tutaj wali prąd ponad 40 A No i zachowuje się prawidłowo. 220 Ah rozładowane do 12,3V mogą pobierać znacznie większy prąd. W tej sytuacji możesz pokombinować z regulatorem napięcia alternatora żeby mieć kontrolę jego napięcia wyjściowego. Jak akumulatory są mocno rozładowane to ładować obniżonym napięciem żeby utrzymać prąd na sensownym poziomie.
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
Zadanie masz trudne, bo układ ładowania tam jest sztywny, regulator stara się utrzymać napięcie około 14V i tyle, a jaki prąd popłynie w układzie B+ to już go to nie za bardzo interesuje. Zatem wypadało by zrobić jakiś układ kontroli prądu, ale tu też jest kłopot bo jak? Mierzyć spadek napięcia na przewodzie łączącym alternator z akumulatorem? Układ...
Witam, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w Ursusie C 330. Podaję napięcie z akumulatora na żarówkę od kontroli ładowania pod jeden styk, a drugi pod styk wzbudzenia w alternatorze, ale żarówka nie świeci i alternator nie wzbudza się. Co może być przyczyną tego problemu? AI: Czy alternator był ostatnio wymieniany lub naprawiany? Jeśli tak, to jakie...
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Witam czy posiada ktoś może schemat Sw-23sr , Sw-33sr 3-stopniowy regulator obciążenia prądnicy (alternatora) z możliwością kontroli napięcia ładowania akumulatorów do elektrowni wiatrowej może ktoś ma schemat podobnego sterowania pozdrawiam
Chyba nic nie wiemy o okolicznościach. Jaki pojazd (układ), akumulator, instalacja. W starych instalacjach/samochodach napięcia osiągały wartość rzędu 12,5 - 12,8 V ale to były raczej instalacje z prądnicą. Z racji rozwoju technologii produkcji akumulatorów napięcie podnoszono przez 13,5 - 13,8 V do obecnie stosowanego 14,2 -14,7 V i więcej. Ogólnym...
O co mamy pytać? Twoja bateryjka przez brak oporu wewnętrznego spowodowała wygenerowanie napięcia przez alternator grubo powyżej 14,5 V. Czyli większość tego co była podłączona uległa zniszczeniu... I o co tu pytać? Wszystko co leci po 30 do kontroli lub wymiany, oszczędność na bateryjce, zemści się trochę większymi kosztami.
W alternatorach 6 diodowych regulator napięcia był zasilany z instalacji samochodowej ze skrzynki bezpiecznikow.Lampka kontroli ładowania zaświecana przez przekaźnik na prąd przemienny który był pobudzany bezpośrednio z uzwojeń alternatora.W alternatorach 9 diodowych regulator napięcia początkowo przed uruchomieniem silnika jest zasilany poprzez lampkę...
kontrola obecności napięcia kontrola napięcia jonizacyjnego kontrola napięcia zasilania
wskaźnik ciśnienie oleju odzyskiwać partycja ubuntu skaner sterownik
braun carestyle kupie wyłącznik krańcowy
Skoda Felicia 1.3 MPI, 1.6 MPI, 1.9 D – kiedy wymienić rozrząd, wpływ oleju, objawy zużycia Audi Q7 błąd oświetlenia bagażnika – zwarcie z masą, diagnostyka, naprawa, VCDS, BCM