Auto ma swoje lata więc. Wpierw do kontroli -czyszczenia klemy akumulatora, stan zakucia na kablach. Kontrola kabli masowych silnik karoseria. Kontrola ładowania alternatora , spadki napięć na kablach aku- alternator. Kontrola stanu napięcia paska wielorowkowego.
To tez jest jeden temat, a drugi to spadki napięcie na przewodach. Dynamiczna kontrola to efekt ekologii, myślę że to zabija akumulatory.
Zmień mechanika bo taki to oddaje auto sprawne! Ewidentnie masz problemy z domasowaniem silnik -karoseria ----dołożyć masę. Kontrola alternatora + spadki napięć altek akumulator . Rozkręć skrzynkę BSI i pod spodem wyczyść złącza X1-X2-X3 (preparatem kontakt S a potem PR)
Z tego całego pisma najlepsze jest czujnik masy waga po kole każdym, prąd ampery ładowanie rozładowanie jako kontrola co się dzieje z prądnicą typu P... Lub alternatory różnej maści... Kontrola napięcia świadczy o stanie akumulatora kondycję baterii... Wszystko jest ok i potrzebne. Tylko zieloni i humanisci nie znajom się na tym i to im po co na co...
A jak włączysz światła?? Możesz mieć dynamiczną kontrolę napięcia.
To masz ugnity przewód kontroli napięcia sterownik silnika-alternator. Jak odepniesz kostke od alternatora to jest to samo ?
Było sprawdzone wszystko przed wymianą Tak a niby co?Bo napisałeś tylko to: No to oddałem do mechanika. Sprawdzamy napięcie - alternator nie ładuje, do wymiany. Sprawdzanie napięcia to za mało.A gdzie kontrola jego sterowania ,odczyt błędów ze sterowników czy parametrów?
Masz trzy przewody czyli kontrolkę , do ECU jest to kontrola procentowego obciążenia alternatora dlatego przy zwiększanym poborze następuje podnoszenie obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i zasilanie kontrolne akumulatora.P
Oprócz wymiany regulatora warto pełny serwis zrobić : -kontrola łożysk -zmierzenie stojanu , wirnika ,przeszlifowanie komutatora -stan szczotek -jeżeli to z diesla to stan sprzęgiełka
Możliwe iż moduł dostaje za wysokie napięcie -do kontroli alternator .
Na początek to proponuje sprawdzić na wyjściu alternatora- napięcie ładowania i napięcie kontroli ładowania i porównać jakie dociera do akumulatora. Jeżeli na wyjściu alternatora są w porządku to jest utleniony styk pomiędzy przewodem a konektorem.
a tutaj wali prąd ponad 40 A No i zachowuje się prawidłowo. 220 Ah rozładowane do 12,3V mogą pobierać znacznie większy prąd. W tej sytuacji możesz pokombinować z regulatorem napięcia alternatora żeby mieć kontrolę jego napięcia wyjściowego. Jak akumulatory są mocno rozładowane to ładować obniżonym napięciem żeby utrzymać prąd na sensownym poziomie.
Kontrola stanu instalacji elektrycznej, stanu połączeń. Sprawdź, co się dzieje z obwodem alternatora. Masa silnika, masa pojazdu... Pomiary...
W większośći instalacji samochodowych stosowany jest system regulacji napięcia wyjściowego alternatora z kontrolą napięć indukowanych twornika (za wyjątkiem np.Mazdy 626 i podobne gdzie regulator napięcia prądnicy kontroluje - stabilizuje napięcie na zaciskach akumulatora. W tym drugim przypadku potrzebny jest jeden dodatkowy przewód w instalacji.
I tu ja mam inne spojrzenie na to. Jak akumulator jest nie jest do pełna naładowany, to każda możliwość żeby to zrobić jest wskazana. Alternator, to stałonapięciowe źródło prądu, czyli wartość prądu ładowania zależy od różnicy napięć między źródłem prądu i alternatorem. Panel PV należy traktować jako źródło stałoprądowe i tu prąd ładowania nie zależy...
Witam czy posiada ktoś może schemat Sw-23sr , Sw-33sr 3-stopniowy regulator obciążenia prądnicy (alternatora) z możliwością kontroli napięcia ładowania akumulatorów do elektrowni wiatrowej może ktoś ma schemat podobnego sterowania pozdrawiam
Witam to skrzynia scania SPN 1376 Napięcie zasilające urządzenia sterującego skrzyni biegów Strategia monitoringu Kontrola napięcia zasilającego urządzenie sterujące skrzynią biegów Odbiór przez klienta/opis objawów • Centralna lampka ostrzegawcza miga na czerwono podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu • Centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci...
Witam, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w Ursusie C 330. Podaję napięcie z akumulatora na żarówkę od kontroli ładowania pod jeden styk, a drugi pod styk wzbudzenia w alternatorze, ale żarówka nie świeci i alternator nie wzbudza się. Co może być przyczyną tego problemu? AI: Czy alternator był ostatnio wymieniany lub naprawiany? Jeśli tak, to jakie...
W alternatorach 6 diodowych regulator napięcia był zasilany z instalacji samochodowej ze skrzynki bezpiecznikow.Lampka kontroli ładowania zaświecana przez przekaźnik na prąd przemienny który był pobudzany bezpośrednio z uzwojeń alternatora.W alternatorach 9 diodowych regulator napięcia początkowo przed uruchomieniem silnika jest zasilany poprzez lampkę...
Chyba nic nie wiemy o okolicznościach. Jaki pojazd (układ), akumulator, instalacja. W starych instalacjach/samochodach napięcia osiągały wartość rzędu 12,5 - 12,8 V ale to były raczej instalacje z prądnicą. Z racji rozwoju technologii produkcji akumulatorów napięcie podnoszono przez 13,5 - 13,8 V do obecnie stosowanego 14,2 -14,7 V i więcej. Ogólnym...
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
Pierwsze to kontrola spadku - różnicy napięcia mierzonego na alternatorze a następnie na akumulatorze. Opel ma słabe masy dlatego zakłada się dodatkowe silnik- karoseria, a gdy są spadki napięć ładownia to dodatkowy kabel plus (jako nowy) , nie są to skomplikowane prace. No i pozostaje Alternator tu nie polecam używek gdyż sam w ciągu 3 lat wymieniłem...
Po pierwsze żadne diody czy rezystory. Lekka modyfikacja regulatora w alternatorze i już . Po drugie układ balansera dla prądów rzędu 50A i kontrolą temperatury ogniw, bo krótkotrwałe ładowanie prądem rzędu 2C usmazy ten pakiet. Po kolejne przy cenach i dostępności akumulatorów samochodowych taka przeróbka jest totalnie bez sensu.
Kolo9 w twoim przypadku złe wnioski wysuwasz , masz problem albo z bilansem albo z idle poborem. Masz poprawne ładowanie. Dodano po 2 Wygląda OK, kwestia znaleźć punkt masowy regulatora, zapewne to będzie to oczko w górnym prawym rogu obudowy regulatora. (at)strumienswiadomosciswia - znasz ten alternator i regulator? przy f00m to nie zadziała bo ma...
Zadanie masz trudne, bo układ ładowania tam jest sztywny, regulator stara się utrzymać napięcie około 14V i tyle, a jaki prąd popłynie w układzie B+ to już go to nie za bardzo interesuje. Zatem wypadało by zrobić jakiś układ kontroli prądu, ale tu też jest kłopot bo jak? Mierzyć spadek napięcia na przewodzie łączącym alternator z akumulatorem? Układ...
Masz uruchomić auto i sprawdzić ładowanie po 10 min. Następnie włączasz światła i dmuchawę. I jeszcze raz kontrola ładowania. Zmierz na akumulatorze i alternatorze.
Sprawdź napięcie na akumulatorze czy skacze. Możliwe że kończy się alternator ,a ten przekaźnik jest od kontroli ładownia.
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
Witam. A oto co zalecają fachowcy od Opla. .2. ALTERNATOR Sprawdzanie alternatora Kontrola alternatora polega na sprawdzeniu mocy i napięcia regulowanego, przy czym najpierw należy sprawdzić napięcie regulowane. Do przeprowadzenia kontroli jest potrzebny w pełni naładowany akumulator. Aby uniknąć uszkodzenia alternatora, należy się stosować do nast.ępujących...
to, że jest tak niskie napięcie świadczy, że masz rozładowany akumulatorek sprawdź napięcie ładowania na wyjściu z alternatora i na samym akumulatorze sprawdź też napięcie kontroli ładowania, wszystkie styki po kolei tak jak radzono wcześniej a nie od razu wymiana
Corsa d 2007 1.2 pb dwa problemy: -pali się kontrola od alternatora/ładowania, napięcie ładowania ok błąd w ECU p2500. doczytałem żeby wymienić regulator napięcia(okablowanie sprawdziłem już) powinno pomóc? - przyjechało z wyciągniętymi żarówkami od wstecznego, zamontowałem prawidłowe 2-3h było ok zaplały się i gasnęły. Teraz jednak po właczeniu zapłonu...
O co mamy pytać? Twoja bateryjka przez brak oporu wewnętrznego spowodowała wygenerowanie napięcia przez alternator grubo powyżej 14,5 V. Czyli większość tego co była podłączona uległa zniszczeniu... I o co tu pytać? Wszystko co leci po 30 do kontroli lub wymiany, oszczędność na bateryjce, zemści się trochę większymi kosztami.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Czyżby wzbudzenie na wirnik w tych regulatorach AVR było zwykłym przebiegiem PWM. Stąd duży rozstrzał bez odciążenia (niskie wypełnienie) a z obciążeniem już ładnie się wygładza. Do autora a podłącz oscyloskop do szczotek wirnika (najlepiej byłoby badać prąd wirnika) czy faktycznie AVR podaje PWM na wirnik dla kontroli napięcia na wyjściu. Alternator...
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
W przypadku obciążenia akumulatorem będzie działało, przynajmniej w tych co sprawdzałem zawsze działało, w sytuacji innego odbiornika trudno mi powiedzieć. Napięcie możesz podać prze kontrolkę 3 do 5 watów, będzie kontrola zadziałania.
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Tam jest dynamiczna kontrola napięcia. Nie ma potrzeby to silnik jest odciążony. Światła dodatkowe DRL zakłada się "pod zapłon" ;)
Коlego, piona5! Napięciem 13.5 - 13-7V ładują się akumulatory, które wykorzystują się w buforowym reżimie, na przykład - w awaryjnym oświetleniu. W samochodzie u akumulatora cykliczny reżim i jego należy ładować do napięcia 14.4-14.5V . Akurat takie napięcie zabezpiecza alternator. Woltomierz i amperomierz dla prostownika nigdy nie bywają...
W starszych samochodach, takich jak Warszawa i pochodne oraz w większości ciężarówek amperomierz był na desce i podłączony w taki sposób, że na wyłączonym silniku pokazywał prąd pobierany akumulatora, a po uruchomieniu - prąd ładowania akumulatora. To rozwiązanie zapewniało stałą kontrolę ładowania w taki sposób, że po uruchomieniu wskazania były od...
Do alternator masz podłączony (+)pod śrubę M6, oraz kontrolę ładowania na wsówkę konektorową.Przykładając miernik do zacisku B+ napięcie musi być jednakowe jak na komentarze co jest podłączona kontrolka ładowania.Czy kontrolka gaśnie?.
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
Na alternatorze jest styk L czyli kontrolka i S czyli prąd stały 30. Mamy tutaj niezgodność. Nie wiem jak jest w tym samochodzie,ale jeśli jest sterowany z ECU to L i S nie wystarczy w takiej formie. Sterowanie jest albo sygnałem logicznym,albo współczynnikiem wypełnienia impulsu,albo napięciem. W przypadku jedynie kontrolki i napięcia stałego na zaciskach...
a jak ten precyzyjny prąd ładowania ma sie do jazdy samochodem w trasie po 10-15 godzin? czy nie jest tak,alternator ładuje maksymalnym prądem? nie ma kontroli czy aku gazuje ,a o układzie odłączającym po naładowaniu wogóle nie mam mowy. więc po co ta regulacja prądu i napięcia ? czy nie wystarczy prąd-1/10 pojemności aku i napięcie 14,4 ?
Moderator podstawowym objawem niesprawności jest zbyt wysokie napięcie ładowania, co w efekcie prowadzi do uszkodzenia akumulatora przez zasiarczenie, i znaczne przyspieszenie zużycia odbiorników pradu. co do innych pytań, marka pojazdu ,Talbot Horizon'' 1,3 benzyna, alternator 40A sterowany plusem, nie mierzyłem napięcia na diodach z kontroli, ale...
DF (F, FLD) wejście na szczotki - sterowanie wzbudzeniem (pracą cewki wirnika) co ty chcesz tu podłączać? Terminal zewnętrzny to L (D+, 61) wyjście na kontrolkę ładowania (czasami służy dodatkowo do kontroli napięcia) albo jak wspomniałem DFM sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora (Digital Field Monitor) (Bosch).
Masz obrotomierz? Bo ten brązowy przewód to do wejścia obrotomierza masz podłączony. A jak to przewód do kontroli to ma być do małej wsuwki w złączu.
U300717 Zasilanie wejściowe modułu sterującego „B” Napięcie w obwodzie powyżej wartości progowej Moc wejściowa modułu sterującego „B” U300617 Zasilanie wejściowe modułu sterującego „A” Napięcie w obwodzie powyżej wartości progowej Moc wejściowa modułu sterującego „A” Regulator alternatora do wnikliwej kontroli.
(at)piotrek1313 Ten Twój multimetr prawdopodobnie kłamie jak Premier Krzywousty. :cry: Przy braku ładowania, ten mały akumulatorek rozładował by się zupełnie po paru rozruchach...nieprawdaż? Poza tym, po odłączeniu akumulatora napięcie w instalacji rośnie, czyli jakiś prąd płynie przez akumulator i go ładuje. Możesz zamiennie użyć regulator skuterowy,...
Wymieniłem regulator, bo wszystkie objawy wskazywały, że w nim jest problem (skoki napięcia). Myliłem się. Stary był dobry. Załóż z powrotem , co zmieni tutaj wymiana alternatora.? Masz już dwa oryginalne regulatory i po co ci trzeci w komplecie z alternatorem ? co jakiś czas pojawia się przeraźliwy sygnał i STOP Czy cos jeszcze poza tym komunikatem...
Jeśli skuter ma akumulator to z bieguna,,+"<na wyjściu ze stacyjki> podłączasz 1 przewód do żarówki(oczywiście małej żaróweczki1,5W), problem z drugim polega na tym że musisz znaleźć na prądnicy punkt, w którym pojawi się napięcie po odpaleniu silnika. W samochodzie alternator ma taki punkt oznaczony jako D+ ( jest to kontrola napięcia dla stabilizatora...
Napięcie na tym izolowanym zacisku alternatora do którego podłączyłeś zacisk 15 regulatora i kontrolę musi być takie same jak na akumulatorze ,gdy będzie mniej ,to może się okazać że masz alternator 6-cio diodowy lub uszkodzone diody wzbudzenia.Czy kontrolka gaśnie.
Kontrolką ładowania W KAŻDYM SAMOCHODZIE steruje regulator napięcia zamontowany najczęściej bezpośrednio na alternatorze. Zgaśnięcie owej kontrolki W KAŻDYM SAMOCHODZIE oznacza prawidłowe napięcie alternatora, a tym samym zasilanie odbiorników w samochodzie no i oczywiście ładowanie akumulatora. Prosty wniosek: Skoro kontrola nie gaśnie - nie ma ładowania.
Witam. Dotyczy: Astra F 1.7D (17dr) 1994. Wymieniłem cały przewód "+" łączący alternator - rozrusznik - akumulator z powodu spadu napięcia pomiędzy alternatorem a akumulatorem, co skutkowało żarzeniem się kontroli ładowania przy włączaniu kolejnych odbiorników. Po wymianie przewodu ładowanie mierzone na klemach akumulatora poprawiło się (14,5V), jednak...
W serwisie powiedziano, że to napięcie nie odbiega od normy bo może dochodzić nawet do 16V. Czy mam się czym martwić i co robić? Też nie wiem, czy się martwić. Może to jest ustawione tak celowo, żeby szybko akumulator naładować, ale czy jest to takie zdrowe dla akumulatora, to nie jestem do tego taki pewien, a to z tego między innymi powodu. Kiedyś...
mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę) czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah kontrola ładowania 3W napięcie na zacisku alternatora 13V napięcie...
Obwód kontrolki ładowania potrzebny jest do ułatwienia wzbudzenia alternatora po uruchomieniu silnika. Po wzbudzeniu alternator nie potrzebuje już do pracy niczego poza napędem, zaś kontrolka jak nazwa wskazuje wykorzystywana jest tylko do kontroli ładowania (sygnalizuje nieprawidłowości ładowania). Bez podstawowych pomiarów nie uda się zlokalizować...
Można mechaniczny(zależy w jakim jest stanie)...w nim można było regulowa napięcie napinając spręzynkę a elektronik ma na stałe przypisaną wartość napięcia.Te regulatory mają dwa styki...jeden podłącza się do plusa(+)po stacyjce a drugi do szczotki wirnika.W twoim przypadku styk +B to wyjście alternatora.. -D to masa czyli minus(-).Trzeci styk C idzie...
I wszystko się zgadza ale dotyczy akumulatorów ołowiowych starej generacji i nie ma nic wspólnego z nowymi technologiami Nie ma nić wspólnego ? :D Przeoczyłem jakąś rewolucje ? Oczywiście - hybrydy ołowiowo - wapniowe czy z dodatkiem antymonu, oraz "podgatunek" akumulatory bezobsługowe. Mniejsze samorozładowanie i brak konieczności uzupełniania poziomu...
Wystarczy w zupełności ale...Na Twoim miejscu zastosował bym jednak alternator z ,,drugiej łapy bo tańszy" Prądnica jest nieco bardziej kłopotliwa w obsłudze, a wiele dostępnych alternatorów nie wymaga ŻADNYCH dodatkowych elementów poza lampk ą kontroli ładowania. Pozdrówka
Witam Mam zamontowany w c330 alternator z poloneza z regulatorem napięcia JEZPOL RNA-1. Przez długi czas wszystko było ok. Podczas kontroli poziomu płynu w aku. okazała się susza.Zmierzyłem napięcie, które na wysokich obrotach wynosi 16v. Co może być przyczyną ?
Nie masz żadnego modułu ładowania, masz alternator z kontrolą ładowania z ECU silnika
Witam! Trochę teorii z zakresu elektrochemii. Rozpatrujemy tu baterię akumulatorową tzw. 12-to woltową składającą się z sześciu ogniw. W przypadku ogniw kwasowych SEM na zaciskach ogniwa w pełni naładowanego, przy temperaturze 20°C wynosi 2,2V. 6*2,2V=13,6V Przy nominalnym obciążeniu wartości 0,05C( obecnie pojemność podaje się jako 20-to godzinną)...
Jeżeli to są tylko te dwie usterki w aucie i nie ma innych to masz tu do czynienia z dwoma niezależnymi obwodami, aczkolwiek obydwa są kontrolowane przez VIC ( mam na myśli ostrzeżenie o braku ładowania na desce). Ostrzeżenia na desce są efektem stosownej komendy wysłanej przez VIC za pośrednictwem CAN network (czyli zegary, CAN i VIC raczej odpadają)....
mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę) czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah kontrola ładowania 3W napięcie na zacisku alternatora 13V napięcie...
Do kontroli: - połączenia masowe w pojeździe, - podłączenie akumulatora - klem, stan przewodów, - napięcie ładowania, - stan alternatora i jego podłączenie, - kostka stacyjki.
A co powiecie na lodówki z przyczep kempingowych? Podobno są modele zasilane gazem. A co do zasilania to proponuje UPS 800W do tego alternator spięty z silnikiem skutera z rozrusznikiem. Kontrola napięcia. Jak spadnie poniżej no 12v sterownik zapala silnik. Silnik powinien mieć swój malutki akku. Taki jak są oryginalnie w skuterach. Alternator ładuje...
mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę) czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah kontrola ładowania 3W napięcie na zacisku alternatora 13V napięcie...
A skąd żes ty takiego starocia wziął? Po pierwsze piszecie bzdury, oboje. Ten alternator nie ma ani dziewięciu diod, ani nawet wyprowadzonego środka gwiazdy. Ten altenator pracował w układzie w którym był zwykły amperomierz informujący o tym czy akumulator jest ładowany, czy na odwrót. Nie miał też regulatora ani w sobie, ani na sobie. Nic, tylko szczotkotrzymacz....
no to już nie wiem o co tu chodzi. Grunt że dodatkowe wzbudzenie rozwiązało problem. Pytanie z innej beczki, pin kontroli napięcia. Czy dobrze rozumuje że względem napięcia na tym wejsciu alternator stabilizuje napięcie?. np jeśli napięcie na tym wejsciu spadnie o 1V to automatycznie na wyjściu alternatora (B+) pojawi sie o 1V więcej?
Dla wyjaśnienia problemu okazało się że w tym alternatorze jest całkiem inny regulator niż wszyscy "sprzedawcy" twierdzili, skończyło się na zakupie używki za 130zł. Mój alternator miał 6 diod, a ten "nowy" już 9 i zupełnie inny szczotkotrzymacz i z tego co wyczytałem w innym temacie i regulator był inny.
Czy obniżone napięcie ładowania + pobór w stanie spoczynku może wskazywać na diodę alternatora? Oczywiście, ale lampka kontroli ładowania też powinna sie ,,odezwać" w takim przypadku.
Moje zdanie jest takie . Przewód ten idzie do rozrusznika lub bezpośrednio do akumulatora ( + ). A jak urwał ci się ten przewód i nie miał alternator gdzie odprowadzić prądu to lub wcześniej uszkodził się regulator i teraz ładowanie jest tak wielkie. Masz rację co do tego że ten kabel był przymocowany do rozrusznika, iskrzenie w tym wypadku to normalna...
A czy na wyłączonym silniku lampka ładowania świeci się? Sprawdź napięcie na wyjściu regulatora napięcia (ten kabelek do lampki ładowania) Jeżeli bedziesz tam miał normalne 14,4V to znaczy że masz uszkodzone diody główne alternatora. Sugerowały by to twoje wcześniej opisywane objawy (obniżone napięcie). Tak naprawdę to nie ma kontroli napięcia ładowania...
A ja mam inny problem w B7 2013 (start-stop). Wyświetlała się usterka start-stop (VCDS 0 błędów), sprawdziłem napięcie na uruchomionym silniku a tu 12,8V. Bez długiego zastanawiania wymieniłem aku na nowy Varta Silver AGM 70Ah i zakodowałem parametry nowego (ciekawostka - z fabryki auto miało Vartę 68Ah a zakodowane było JCB o numerze seryjnym 1111111111)....
Pamietam ze dokladnie ten sam problem byl juz poruszany. No moze niedokladnie, o ile pamietam tam chodzilo o to ze odtwarzacz MP3 w momencie rozruchu wraca na poczatek utworu. Ale zasadniczo chodzilo o to samo - poszukaj, bo nie pamietam juz wnioskow. A pierwsza rzecz - czy tak bylo od poczatku? Sprawdzilbym kable i wszelkie kontakty, moze masz na nich...
Witam, samochód jak w Opisie. Problem polega na tym: Po zapaleniu samochodu po około 1-2 min pojawia się kontrolka ładowania (ładowanie jest obecne cały czas). W momencie zapalenia kontrolki alternatora w ECU mamy błąd: P0621-Prądnica sterowanie L- Zakłócenie działania po kolejnych 2 min P0621-Regulator napięcia - Usterka w obwodzie prądowym P0622-...
Rozwiązałem go tak, że sterownik dostawał zasilanie dopiero po wlaczeniu silnika spalinowego. I jest to bardzo proste - choćby włączenie przekaźnika czasowego np. ze zwłoką 5-10 sekund, w obwód lampki kontroli ciśnienia oleju lub alternatora.
Witam. sprzet jest juz moj :) Mam takie jeszcze jedno pytanko. Dużej wiedzy teoretycznej i praktycznej o akumulatorach nie posiadam. :( Czy jest jakis sposob kontroli akumulatora bez włączonego ladowania alternatora.? tak aby np sprawdzac napięcie przy właczonej lodowce? moze jest jakas granica napięcia akumulatora ktora jeszcze pozwoli na uruchomienie...
Witam może pomoże SPN 3201 Czujnik prędkości obrotowej kół, oś tylna z lewej strony Strategia monitoringu Monitorowanie pod kątem wewnętrznych błędów urządzenia sterującego Odbiór przez klienta/opis objawów Centralna lampka ostrzegawcza świeci się stale na żółto podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu Failure Mode Identification (FMI) FMI 5 Zwarcie...
Brzmi ładnie, ale nie ma to większego sensu. Niezależnie od tego co jest włączone układ kontroli alternatora utrzymuje stałe napięcie w instalacji. Odłączając urządzenia zmniejszamy pobór prądu, alternator daje mniej prądu, ale napięcie jest przecież stabilizowane, więc prąd ładowania akumulatora powinien pozostać bez zmian. Co innego, gdyby to był...
Pomiar napięciaq wytwarzanego przez alternator w przypadku zdjęcia klemy nic nie daje, regulator traci nazwijmy to napięcie odniesienia, ponadto alternator jest wtedy nie obciążony i przy sprawnym układzie ładowania można popalić żarówki i elektronikę pojazdu z półprzewodnikami alternatora włącznie . Do badania alternatorów służą specjalne stanowiska...
Nie chcę pisać traktaty i czytać wykłady z teorii eksploatacji akumulatorów, lecz jeśli twój prostownik ma na wyjściu 20V, nawet bez obciążenia, to jeśli nie będziesz kontrolował końcowe napięcie ładowania, temperaturę i gestosc elektrolitu, to akumulator będzie przeładowany. A nie obsługiwany akumulator będzie zniszczony, ponieważ przy napięciu więcej...
Najprostsze fabryczne rozwiązanie to regulator alternatora samochodowego - przy 12V daje napięcie na uzwojenie wzbudzenia (w twoim przypadku na przekaźnik sygnalizacji), przy 14V - już nie.
Jak coś jest proste jak budowa cepa to nie może być do końca całkowicie idiotoodporne. Jeżeli na tym toroidzie na wyjściu jest 12V~ to nie trzeba żadnego wyłącznika, po naładowaniu akumulator praktycznie przestaje pobierać (przyjmować) prąd. W samochodzie też nie ma żadnych układów odłączającch naładowany akumulator, po prostu jak napięcie akumulatora...
;To jest normalny alternator. Najprościej zrobić tak:regulator ARE3017 podaje 12V druga szczotka do masy. 3 fazy idą w mostek 6 diodowy.np.ARC9058,voltomierz jako kontrola napięcia i gotowe. Schemat xs400 pasuje. rectifer to mostek
Jeżeli pasek dobry,ładowanie na alternatorze sprawdzałeś(takie jak na akumulatorze),gdyby kontrola żarzyła to coś nim nie tak .Jeżeli jest oryginalny Czeski to problem z płytą diodową może być,częsta usterka tych alternatorów. Nie piszesz jak zachowuje się kontrolka.
(at)ElektrodaBot Jak ,,dobrać się" do alternatora, w WV T4 1,9 TD . Muszę go wyjąć. AI: Jaki jest rok produkcji Twojego VW T4? 1996 rok produkcji. Ciężarówka, waga: 2565 kg. AI: Czy masz dostęp do specjalistycznych narzędzi, takich jak klucze dynamometryczne lub podnośnik? Mam dostęp do wszelkich kluczy. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby wymontować...
Przecież w poście nr 10 masz właściwy układ połączeń dla tego alternatora, co tu więcej kombinować? a jak by połączyc te oba czerwone grube kable? Dobry sposób aby uszkodzić alternator. Tam gdzie masz obcięty przewód żółto -czarny Tam nie ma żadnego uciętego przewodu więc po co mieszać? Kontrola jest prawidłowo podłączona do szczotkotrzymacza.Należy...
Witam Zalecana kontrola kabli z kabiny do silnika. Często pod kabina lub na tunelu wentylatora ulega uszkodzeniu. Albo przełamuje się w pierwszym albo przeciera w drugim przypadku. Alternator można sprawdzić podczas pracy kontrolka z żarówką 2W D+ > +30 - oczywiście nie może nawet żażyć się. No i napięcie powinno być>\=28V
sprawdz przewody do altka na 3 pinowej wtyczce o ile pamietam powinno byc 15, wzbudzenie i kontrola z ecu czyli 5 V ponadto sprawdz pobór pradu amperomierzem
po kilku godzinach prostownik zakończył pracę, w końcowym momencie napięcie wynosiło około 14,3V. Oczywiście że nie doładował. Napięcie 14,2 - 14,4 to takie bezpieczne napięcie w instalacji samochodu. Akumulator nie jest co prawda naładowany na 100% ale też nie jest zbyt mocno rozładowany i co najważniejsze przy takim napięciu nie gazuje. Zdjęcie z...
Jak zamierzasz kontrolować ładowanie tego akumulatora - bo to żelowy jest? - napięcie z alternatora to ok. 14,4V, pomniejszone nawet o spadek na diodzie to ok. 14V, ale bez kontroli prądu ładowania. Tu należałoby zastosować raczej diodę zwykłą krzemową, a nie Schottky. Ale wtedy spory spadek napięcia w czasie normalnej pracy radia to ok. 1V, co zmniejszy...
Mam nadzieję, że nowy regulator elektroniczny nie spali alternatora. Jeśli padła jakaś dioda w alternatorze to jakie mogą być skutki oprócz żarzącej się kontroli? Czytałem na innych forach, że w maluchu miał podobne objawy tzn. prawidłowe napięcie (14.5V), żarzącą się kontrolkę i jeździł tak kilka lat.
Po I: sprawdx masę alternatora,następnie jeśli nie świeći ontrolka to nie ma wzbudzenia i też może nie działać, dalej na zacisku wzbudzenia alternatora musi być zawsze większe napięcie niż na zacisku + np. ładowanie 14,2V to wzbudzenie 14,7V itp. Możma na chwilkę pod kontrolą miernika zewrzeć + z wzbudzeniem jeśli prrzekracza 14V to alternator OK, usterka...
Ale alternator działa trochę inaczej i ma dużo bardziej skomplikowaną regulację. To znaczy jaką? Bo o ile mi wiadomo regulator alternatora kontroluje TYLKO napięcie wyjściowe i stara się je utrzymać na poziomie 14.5V. Nie posiada też ŻADNEJ kontroli prądu. ........ Ależ oczywiście że ma ograniczenie prądu.
Witam Minęło dużo czasu odkąd założyłem ten temat-na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak. Został wymieniony akumulator na nowy (Centra Futura 77Ah) gdyż tamte o których pisałem podczas mrozów padają zupełnie. Akumulator nie rozładowuje się-auto bardzo dobrze odpala - napięcie ładowania w granicach 13,8V-14,1V. Jeżeli chodzi o śrubę B+ to nadal się grzeje...
regulator był skomplikowany i potrzebował jeszcze przewodu ze „środka” uzwojeń. Bzdura. Nie był bardziej skomplikowany. W zasadzie to taki sam regulator jak do alternatora 9-cio diodowego. Różnica była w sposobie zasilania regulatora, a nie w budowie. Regulator 6-cio diodowego alternatora był zasilany bezpośrednio z akumulatora poprzez...
Pierwsza sprawa, to sprawdzenie czy jakie jest napięcie na akumulatorze i wyjściu B+ alternatora, oraz sprawdzenie czy po ciemku nie widać żarzenia się kontrolki ładowania przy włączonym silniku (można wykręcić regulator napięcia i zobaczyć w jakim stanie są pierścienie ślizgowe i szczotki poruszające się po nich w alternatorze). Taka kontrola jest...
Na lini ładowania akumulatora na przyczepie wstaw żarówkę najlepiej reflektorową, to chyba najprostszy sposób zabezpieczenia układu. Alternator czy inna prądnica po chwili od uruchomienia silnika stabilizuje napięcie ,, na pokładzie" w okolicy 14,4V więc masz wszystko pod kontrolą i w drogę. ;-)
kontrola obecności napięcia kontrola napięcia jonizacyjnego kontrola napięcia zasilania
wartość skuteczna napięcia tętnień przekaźnik bistabilny czasem lodówka samochodowa turystyczna
skoda fabia zamek tylna klapa sharp aktualizacja oprogramowania
Zestrojenie zera dyskryminatora: jak to zrobić? Oleo-Mac 937: Strzelanie i Problemy z Gaźnikiem